ChristianMatch

Forum

Ik wil gewoon even wat kwijt:)...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5435 5436 5437 5438 5439 5440 5441 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
HEIDE936

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 11:07

ZEELAND736 schreef:
Kom maar op de koffie...ik heb er nog 4!!!(in de diepvries)

Zolang er geen visite komt..mogen ze er niet uit!!!

Sealandia:)

Zij die tompoezen nu al ontdooit?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 11:17

HEIDE936 schreef:
Sealandia:)

Zij die tompoezen nu al ontdooit?

Heel simpel...NEE
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 11:18

Hahahaha, hier lekker aan de oranje soezen, jum jum! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 11:19

HEIDE936 schreef:
ZEKER WETEN!

We krijgen er een mooie lieve, ik denk krachtige Maxima voor terug!

En niet te vergeten onze nieuwe Koning Willem Alexander!
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 11:21

HEIDE936 schreef:
Ik zit zo te denken,
Waarom zouden die ORANJE TOMPOEZEN nu gelijk lekkerder zijn?

Ze doen er iets in ,wat de roze tompoes niet heeft...?
Misschien daardoor..en..vooral de kleur denk ik..

Das meer je idee en de kleur Oranje denk ik dat het lijkt of het lekkerder is
Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 12:50

JOANNIE702 schreef:
1 van de vragen , vroeg mijn dochter,

waarom zijn er zoveel verschillende christenen?
waarom zoveel verschillend in denken?
En welke geloof is wel goed?

ik vraag mij af, of ik het goed heb geantwoord?
Er is maar 1 God, het is net waar je thuis voelt
wat bij jou past...........
Ik vraag mij af
een buitenstaander die langs de zijlijn staat
wat zal die buiten staander van ons denken

als wij , als christenen ook al niet met elkaar eens zijn?
Smiley die vol vragen zit

Als wij maar in gedachtne houden waar het werkelijk omdraait, zo mogen wij deel uitmaken van het Lichaam met Jezus als hoofd. De ene gemeente zal de hand zijn en de andere de voet en weer een ander een ander lichaamsdeel.

Waar het ewel om draait is dat we elkaar niet in de haren vliegen over wat dan ook, maar elkaar juist bij staan in alles. Helaas is door eigen inzicht verdeeldheid ontstaan in de gemeente, maar al sw emaa rvasthouden aan Jezus en Hem te blijven volgen.

Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 30 april 2013, 20:54
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 12:51

sa is't en net oars. Zij had Fries bloed, vandaar Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 13:06

Ja het Woord is Vlees geworden, maar wij maken er gehakt van
Naar boven

Auteur Bericht
IFAN841

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 13:16

MAMALOE463 schreef:
We krijgen er een mooie lieve, ik denk krachtige Maxima voor terug!

En niet te vergeten onze nieuwe Koning Willem Alexander!

Een Roomse koningin! Ik vind het heel erg... Dit gaat me echt aan het hart...
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 13:21

PETRA373 schreef:
jezus geneest van daag de dag nog mensen en sommigge niet .
En ik heb genezing ontvangen bij jan zijlstra, hij genas in jezus naam en zei tijden sde dienst dat je niet verplicht was om geld te geven, heb ik ook niet gedaan. dus gratis genezen.
Lachende smiley

zo denk ik er over he en laat de discussies voortaan verder aan jullie over, op na de volgende lap tekst, waar mede cristenen door critici de grond in worden getrapt , alleen zonder mij.

Dat is ook maar het beste, gelukig is Jan niet de enige die aan gebedsgenezing doet en gebeurd het veel meer en gelukkig krijgt Jezus de eer die Hem toekomt. We hebbeneen machtig God die zo veel van ons houdt en nabij wil zijn. We krijgen geen antwoord op onze waaroms vragen, maar mogen ten alle tijde wel bouwen op Zijn Zekerheden
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 13:27

IFAN841 schreef:
Een Roomse koningin! Ik vind het heel erg... Dit gaat me echt aan het hart...

Wat Rooms?
Ja van huis uit, maar met haar trouwen met Willem Alexander in de hervormde kerk, heeft zij ingestemd met een hervormde protestantse opvoeding voor hun eventuele kinderen later.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 13:46

http://www.youtube.com/watch?v=a28PKiZ_WbU

Bijdrage van Zeeland.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 30 april 2013, 13:47
Naar boven

Auteur Bericht
IFAN841

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 14:27

MAMALOE463 schreef:
Wat Rooms?
Ja van huis uit, maar met haar trouwen met Willem Alexander in de hervormde kerk, heeft zij ingestemd met een hervormde protestantse opvoeding voor hun eventuele kinderen later.

Ondertussen stond ze innig grienend voor haar landgenoot in Rome die zich de plaatsvervanger van Christus noemt!
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 16:38

Los van mijn eigen standpunt een aardige reportage over Zijlstra.

http://www.youtube.com/watch?v=PcZ8m7KEuQ0

http://www.internetbijbelschool.nl/htmldoc/zijlstra-leonie.htm

Bron: Nederlands Dagblad, oorspronkelijk een vrijgemaakt-gereformeerde krant, nu noemen ze zich christelijk betrokken, de wortels zijn nog wel herkenbaar, doorgaans degelijke verslaggeving.

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 30 april 2013, 17:11
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 17:12

Ik denk dat de Geest van God daar aanwezig is, waar mensen op zoek zijn naar God, op God gericht zijn en daar waar je God ervaart. En dat hoeft niet alleen op zondag tijdens een kerkdienst te zijn. Ook is het niet zo dat de Geest alleen daar is waar in tongen gesproken wordt en waar mensen in de geest vallen of uitbundig de Heer prijzen.
God en de Geest kun je niet loskoppelen. God is zichtbaar in de Zoon en inspireert mensen door zijn Geest. De Geest is de tegenwoordigheid van God en zet mensen aan om elkaar lief te hebben, om compassie tonen, om een luisterend oor en een geopend hart te hebben voor hen die dat nodig hebben. Ondanks de vele tekortkomingen van de kerk kunnen we in de kerk wel de werking van Gods Geest herkennen.

Zelf hou ik ook meer van rust en stilte in de diensten. Dat is dus inderdaad iets heel persoonlijks. Het met elkaar hardop bidden van het Onze Vader, het samen zingen geeft ook weer een gevoel van verbondenheid met medegelovigen. En juist op zondag is daar ruimte voor.
Overigens ben ik wel van mening dat het christen-zijn niet in de eerste plaats bepaald wordt door de frequentie van je kerkbezoeken. Natuurlijk is het goed met andere christenen samen te komen, de bijbel te lezen en daarover na te denken. Maar christen-zijn is meer en wordt als het goed is ook zichtbaar in je leven van alle dag.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 19:27

Ik herken dat; dan wordt er voor je gebeden, migraine, en dan zeggen de mensen om je heen zo verwachtingsvol van; 'en heb je nog last van hoofdpijn'?, dat ik eigenlijk nee zei, terwijl ik nog wel barstende hoofdpijn had, gewoon omdat ik hun niet wou teleurstellen....

Ja, dat klinkt misschien heel raar, maar je wilt die mensen een teleurstelling besparen, dus je zegt ja ik heb geen hoofdpijn, op hun vraag...

Ja, dus eigenlijk denk je alleen aan die mensen van dat je ze niet wilt teleurstellen, en niet aan jezelf, en ook...als je zegt dat je nog wel hoofdpijn heb, ja, dan weet je, dan gaan ze nog harder voor je bidden, zodat het nog erger wordt, dus je zegt het ook daarom...

En zo heb ik ook meegedaan, met het spelletje...

Ja, idd, wat die psychiater zegt, het zijn ziektes met psychische oorsprong, die genezen worden..
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE936

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 19:39

MAMALOE463 schreef:
Das meer je idee en de kleur Oranje denk ik dat het lijkt of het lekkerder is
Clown smiley

Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLO606

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 20:37

SHANITA130 schreef:
De rechtbank in Den Haag heeft gisteren evangelist Jan Zijlstra en zijn zoon Richard ontslagen uit het bestuur van de Levensstroom Gemeente in Leiderdorp. Dat meldt het Nederlands Dagblad. Zijlstra, oprichter van de gemeente, heeft zich volgens het vonnis “onmiskenbaar schuldig gemaakt aan gedrag dat onverenigbaar is met wat van een behoorlijk bestuurder mag worden verwacht.” Met de uitspraak strandde een poging van Zijlstra om het voorgangersechtpaar Rolph en Hyona Hendriks en de bestuursleden Sandra Hewitt en Gerrit Thomas via de rechter te ontslaan.

Het conflict binnen het bestuur draaide om de positie van Jan Zijlstra, die zichzelf ziet als ‘Apostolisch Overziener’ en daarom vindt dat hij “een beslissende stem” in het bestuur heeft. De rechter ging daar niet in mee. “Dit vindt geen steun in de wet en de statuten.” Het is volgens de rechter terecht dat het “gepretendeerde alomvattende leiderschap” van Zijlstra over de Levensstroom Gemeente ter discussie werd gesteld. Daarmee zijn zijn genezingscampagnes niet langer verbonden aan de gemeente en moet ook de boekhouding apart worden gevoerd.

Ik dacht dat er in het NT stond dat gelovigen niet naar de rechter gaan en het onderling oplossen.
Enfin, aan de vruchten...

Beproef de geesten of ze uit God zijn....

Genezingen komen voor in de Gemeente op gebed of door ziekenzalving, maar in het Woord is nergens sprake van genezingsdiensten zoals van hr. Zijlstra, die zich op een voetstuk heeft laten zetten of zichzelf geplaatst heeft als de individuele onmisbare, die heerst als een koning in geestelijke opzicht.
Wie zichzelf verhoogt, zal vernederd worden, dát is De Schrift en Die geldt als enige betrouwbare Gids en Keurmeester door de Heilige Geest.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 20:48

IFAN841 schreef:
Ondertussen stond ze innig grienend voor haar landgenoot in Rome die zich de plaatsvervanger van Christus noemt!

Wat zegt dat?

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 30 april 2013, 20:49
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 20:53

IFAN841 schreef:

Zeer domme uitspraak die je hier doet en getuigd van weinig respect voor de medemens. Er is volgens mij nog nooit een paus geweest die zich zelf als plaatsvervanger van Jezus heeft gezien.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 20:59

HEIDE936 schreef:
Ik zit zo te denken,
Waarom zouden die ORANJE TOMPOEZEN nu gelijk lekkerder zijn?

Ze doen er iets in ,wat de roze tompoes niet heeft...?
Misschien daardoor..en..vooral de kleur denk ik..

Omdat je de roze het hele jaar door kan krijgen, en die oranje alleen met koninginnedag of voetbal en dan denk je yeahhhh de oranjetompoezen zijn er weer lekker Kwijlende smiley

petra die vanochtend had uitgeslapen, op de fiets sprong , na de bakker en net tien minuten te laat was, ze waren maar van 8 tot tien open Huilende smiley, smiley in tranen
En toen was ik effe thuis en de buurvrouw kwam met hele lading oranjegebak, die werkt bij de bakker en ze hadden wat over Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 21:34

en ik vraag me af of ik oud word
volgens mij wel, want als ik op deze site kom en effe wil kijken wie er online is ook, de mensen waar ik mee praat van rond mijn leeftijd, dan begin ik achteraan, nee niet vooraan, dan duurt het langer...... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IFAN841

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 21:37

PIETER619 schreef:
Zeer domme uitspraak die je hier doet en getuigd van weinig respect voor de medemens. Er is volgens mij nog nooit een paus geweest die zich zelf als plaatsvervanger van Jezus heeft gezien.

Wel, dat is juist de functie van de paus in de RK. Niks respectloos aan. Gewoon de waarheid.
Naar boven

Auteur Bericht
IFAN841

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 21:39

JOL252 schreef:
Wat zegt dat?

AHUM??? Ik meen te weten dat Christus de enige Weg is om zalig te worden... Kan me vergissen hoor... Zoveel zegt dat dus!

Laatst aangepast door
IFAN841
op dinsdag 30 april 2013, 21:42
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 22:28

IFAN841 schreef:
Wel, dat is juist de functie van de paus in de RK. Niks respectloos aan. Gewoon de waarheid.

is de functie niet van de paus petrus vervangen Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit of zoiets? gewoon de leider van de kerk
Naar boven

Auteur Bericht
IFAN841

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 22:38

PETRA373 schreef:
is de functie niet van de paus petrus vervangen Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit of zoiets? gewoon de leider van de kerk

Check dit eens? http://www.gotquestions.org/Nederlands/vicaris-van-Christus.html
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 22:41

IFAN841 schreef:
AHUM??? Ik meen te weten dat Christus de enige Weg is om zalig te worden... Kan me vergissen hoor... Zoveel zegt dat dus!

Rustigjes an dan breekt het lijntje niet. Wat ik bedoel met mijn "wat zegt dat" is dat wanneer Maxima, mooi en emotioneel ze (ook vanuit haar cultuur) is, huilt dat nog niets zegt over eventuele verering van een mens (dat hoor ik achter jouw woorden). Hoogstens zegt het iets over haar intense beleving. Zo stroomde het ook bij haar op haar trouwdag toen er muziek klonk vanuit haar vaderland. Meer zie ik er momenteel niet achter. Ik heb haar nog niet de Verlosser horen verloochenen dus ik zou wat voorzichtig zijn met dergelijke uitlatingen. Je kan daarmee zomaar een medemens verketteren en daar is in de geschiedenis zo het een en ander in geblunderd.

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 30 april 2013, 22:41
Naar boven

Auteur Bericht
IFAN841

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 22:46

JOL252 schreef:
Rustigjes an dan breekt het lijntje niet. Wat ik bedoel met mijn "wat zegt dat" is dat wanneer Maxima, mooi en emotioneel ze (ook vanuit haar cultuur) is, huilt dat nog niets zegt over eventuele verering van een mens (dat hoor ik achter jouw woorden). Hoogstens zegt het iets over haar intense beleving. Zo stroomde het ook bij haar op haar trouwdag toen er muziek klonk vanuit haar vaderland. Meer zie ik er momenteel niet achter. Ik heb haar nog niet de Verlosser horen verloochenen dus ik zou wat voorzichtig zijn met dergelijke uitlatingen. Je kan daarmee zomaar een medemens verketteren en daar is in de geschiedenis zo het een en ander in geblunderd.

Luister eens, ze maakte een een knieval voor hem. Heel simpel...
http://nos.nl/koningshuis/video/486233-korte-ontmoeting-willemalexander-en-maxima-met-paus-franciscus.html

Laatst aangepast door
IFAN841
op dinsdag 30 april 2013, 22:54
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 22:55

IFAN841 schreef:
Luister eens, ze maakte een een knieval voor hem. Heel simpel...
http://nos.nl/koningshuis/video/486233-korte-ontmoeting-willemalexander-en-maxima-met-paus-franciscus.html

Mensen maken ook een buiging voor een koning uit respect. Ik weet niet waar jij je nu sappel over maakt.
Naar boven

Auteur Bericht
IFAN841

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 22:57

JOL252 schreef:
Mensen maken ook een buiging voor een koning uit respect. Ik weet niet waar jij je nu sappel over maakt.

Maar voor iemand die zichzelf plaatsvervanger van Christus noemt hoor je geen buiging te maken. En al helemaal niet als je Protestant bent! Schande!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5435 5436 5437 5438 5439 5440 5441 ... 6194 Volgende
Pagina 5438 van 6194