ChristianMatch

Forum

Pinksteren, mooie slotstrofe.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5504 5505 5506 5507 5508 5509 5510 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Gedichten
Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 22:39

1 De Heer heeft mij gezien en onverwacht
ben ik opnieuw geboren en getogen.
Hij heeft mijn licht ontstoken in de nacht,
gaf mij een levend hart en nieuwe ogen.
Zo komt Hij steeds met stille overmacht
en zo neemt Hij voor lief mijn onvermogen.

2 Hij doet met ons, Hij gaat ons in en uit.
Heeft in zijn handen onze naam geschreven.
De Heer wil ons bewonen als zijn huis,
plant als een boom in ons zijn eigen leven,
wil met ons spelen, neemt ons tot zijn bruid
en wat wij zijn, Hij heeft het ons gegeven.

3 Gij geeft het uw beminden in de slaap,
Gij zaait uw naam in onze diepste dromen.
Gij hebt ons zelf ontvankelijk gemaakt
zoals de regen neerdaalt in de bomen,
zoals de wind, wie weet waarheen hij gaat,
zo zult Gij uw beminden overkomen.

Wat is hier nou mis mee? De taalbeheersing van Oosterhuis is ronduit geweldig. Ik kan ook niet goed verzinnen wat het feministisch bezwaar hier tegen is. Wil met ons spelen, neemt ons tot zijn bruid?

Prachtig toch?

Thomas, feministes hebben geen verstand van vrouwen maar zeker niet van Oosterhuis, dat blijkt wel.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 26 mei 2013, 22:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 22:44

Wie kan mij dan vertellen wat er aan deze woorden ..vrouw-onvriendelijk zou zijn???

Zijn er meerdere liederen verdwenen???
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 22:53

THOMAS968 schreef:
1 De Heer heeft mij gezien en onverwacht
ben ik opnieuw geboren en getogen.

2 Hij doet met ons, Hij gaat ons in en uit.
Heeft in zijn handen onze naam geschreven.
De Heer wil ons bewonen als zijn huis,
plant als een boom in ons zijn eigen leven,
wil met ons spelen, neemt ons tot zijn bruid
en wat wij zijn, Hij heeft het ons gegeven.

3 Gij geeft het uw beminden in de slaap,
Gij zaait uw naam in onze diepste dromen.
Gij hebt ons zelf ontvankelijk gemaakt
zoals de regen neerdaalt in de bomen,
zoals de wind, wie weet waarheen hij gaat,
zo zult Gij uw beminden overkomen.

Wat is hier nou mis mee? De taalbeheersing van Oosterhuis is ronduit geweldig.
Ik kan ook niet goed verzinnen wat het feministisch bezwaar hier tegen is. Wil met ons spelen, neemt ons tot zijn bruid?

Prachtig toch?

Thomas, feministes hebben geen verstand van vrouwen maar zeker niet van Oosterhuis, dat blijkt wel.

Nou, Thomas, dat ben ik helemaal met je eens. Volgens mij is het voor zowel mannen als vrouwen goed als vrouwen geëmancipeerd zijn (wat een woord is dat toch) maar feministes heb ik nooit begrepen en voel me als vrouw ook geenszins verwant met hun visie. Wat ze in deze tekst willen leggen is toch onbegrijpelijk? Je moet toch minstens je spirituele dimensie missen als je hier iets seksistisch in wilt zien en dan nog is zo'n platte interpretatie niet iets wat je Oosterhuis in de schoenen kunt schuiven.
Soms realiseer ik me ineens hoe geloof een groot geluk kan toevoegen in je belevingswereld.

Laatst aangepast door
MIEKE364
op zondag 26 mei 2013, 23:14
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 23:03

KLUS667 schreef:
Sydney is ver weg Knipoog smiley ......maar het wordt daar wel winter Clown smiley

Mwah......op zijn koudste is het daar in de winter overdag nog zo'n 17 graden......
Dat noemen wij toch voorjaarstemperaturen?? Clown smiley Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op zondag 26 mei 2013, 23:05
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 23:08

STEENTJE178 schreef:
Mwah......op zijn koudste is het daar in de winter overdag nog zo'n 17 graden......
Dat noemen wij toch voorjaarstemperaturen?? Clown smiley Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril

Klopt...stuur mij er maar heen hoor...
Niks winter...
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 23:16

PIETER619 schreef:
Zonder Liefde heeft niets maar dan ook niets zin, gelijk geschreven staat. Men kan misschien wel alle gaven van de Geest bezitten of alles weggeven, maar als men de Liefde niet heeft, het zal niet baten.

Jezus is die Liefde en Hij heeft ons een dienende Liefde opgelegd, gelijk Hij ons diende en voor ons alles (op)gegeven heeft,. Met Zijn voetwassing laat hij duidelijk zien dat men niet een meerdere is van een ander, dus ook niet in een relatie. Ook hoe te leven als man en vrouw, en hoe het omschreven is staat de liefde bovenaan, dus daaruit kan men de conclusie trekken dat men al san en vrouw één is, daar past geen rang of stand bij.

http://www.youtube.com/watch?v=4xjPODksI08&list=RD02ZVHOqrw3Jks

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 23:21

HEIN732 schreef:
Het is niet zo interessant voor jullie om te vertellen maar misschien herkent iemand dit. Ik heb een superleuke relatie gehad van 4 jaar en ben nu iets langer als een half jaar vrijgezel. Tot nu toe één leuke date gehad. Heb 5 of 6 keer een date afgesproken die op het laatst werd afgezegd door haar. Elke keer verheug je je op de date en op het laatste moment krijg je een slap excuus dat ze niet kan. Hierdoor heb je er onderhand helemaal geen vertrouwen in. Klinkt een beetje depressief ik weet het:P hebben jullie nog tipt ofzo

groetjes,

Hein

hoe spreek je af? Voelt een vrouw zich veilig op het punt waar jullie afspreken????
Of voelen ze zich onveilig, waardoor ze toch de stap niet nemen, zoals midden in het station in utrecht of zo? Waardoor ze zich bedenken????
Misschien bij volgende date vragen Hoe zij het liefste wil date?????
Zeg maar wat hoor....en sommigge vrouwen vinden het oke afspreken op station, maar zit hier met je mee te denken, warom komen ze niet opdagen????
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 23:32

"Je kunt beter niets doen, dan druk te zijn met niets doen".
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: zondag 26 mei 2013, 23:45

Foutje Slapende smiley

Laatst aangepast door
JOANNIE702
op maandag 27 mei 2013, 13:46
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 27 mei 2013, 00:03

Old Man River (1946)

Kwaliteit laat een beetje te wensen over , want het is geupload van een musical van 1946...maar wel mooi, vind ik.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: maandag 27 mei 2013, 00:56

we willen op zaterdag 1 juni voor de vijftiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf twaalf uur. (zelf ben ik meestal een half uurtje later.....)
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;

je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).

mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur 's avonds.

ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd en iedereen die gezellig kan doen, kan meedoen!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten.
- uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.

ik hoop weer op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810, 40 jaar, regio 073, met pleegdochter (6 jaar)
Hannie ( Joannie) 50 jaar, regio 0318 en hondje Jilly
Roelande345 54 jaar, regio 0342
Shanita, 41 jaar, regio 078
Bloem 217 47 jaar, regio 0229
natascha642, 43 jaar, regio 546 MITS ZIJ MET IEMAND KAN MEERIJDEN UIT REGIO ALMELO

willem618, 44 jaar, regio 0344, met twee kinderen (4 en 10 jaar)
pieter619 59 jaar, regio 514
mar907, 50 jaar, regio 0596, met zoon (21 jaar)
harald940, 38 jaar, regio 038
lanfty127, 43 jaar, regio 0318

(hebben we nu alle namen compleet, zeeland, of ben ik nog mensen vegeten?)
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: maandag 27 mei 2013, 06:17

Knipoog smiley

Laatst aangepast door
JOANNIE702
op maandag 27 mei 2013, 06:18
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: maandag 27 mei 2013, 06:45

eindelijk zon............................ Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: maandag 27 mei 2013, 06:47

of gewoon samen op een buiten terrasje, als dat mogelijk is wat drinken!

Kan ook de angst van deze vrouw zijn.......
of ze was er wel en keek op afstand........

Laatst aangepast door
JOANNIE702
op maandag 27 mei 2013, 06:49
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: maandag 27 mei 2013, 06:48

STEENTJE178 schreef:

Och en als 17 graden te koud is, loop je toch even de woestijn in Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: maandag 27 mei 2013, 06:50

JOANNIE702 schreef:
eindelijk zon............................ Coole smiley met zonnebril

Waar? Hier ben ik hem kwijt.....
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: maandag 27 mei 2013, 06:51

Psssssst......................de zon schijnt hier nu ook hoor....! Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: maandag 27 mei 2013, 06:52

ANNA415 schreef:
Waar? Hier ben ik hem kwijt.....

gewoon bij mij............... Coole smiley met zonnebril heerlijk hoor Coole smiley met zonnebril ik geniet ervan Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 27 mei 2013, 09:31

JOL252 schreef:
Ik vrees dat ik de cliché's zo op kan hoesten. No problem... maar okay, ik ben benieuwd of er verrassende en overtuigende redenen zijn ...

Daar heeft hij nog een hele klus aan denk ik... Knipoog smiley Hij is flauw ik weet het, maar kon het niet laten.... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 27 mei 2013, 09:34

ZEELAND736 schreef:
Wie kan mij dan vertellen wat er aan deze woorden ..vrouw-onvriendelijk zou zijn???

Zijn er meerdere liederen verdwenen???

Het gaat met name om het tweede couplet begreep ik.....dat kan je vrouw onvriendelijk opvatten.....en dat deden ook een aantal feministische groeperingen....met succes want het komt niet terug in het nieuwe liedboek....
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIAN542

BerichtGeplaatst: maandag 27 mei 2013, 09:58

PETRA373 schreef:
stilte, zonder onderhand te denken, over verleden of heden of wat je nog moet doen
gewoon effe onder een boom zitten, er zijn en niet denken, echte stilte....
ga het es proberen echte stilte effe opzoeken, wat zou dat zeggen die stilte?
Ik denk dat het een moment word van rust.
Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 27 mei 2013, 10:08

HEIN732 schreef:
Het is niet zo interessant voor jullie om te vertellen maar misschien herkent iemand dit. Ik heb een superleuke relatie gehad van 4 jaar en ben nu iets langer als een half jaar vrijgezel. Tot nu toe één leuke date gehad. Heb 5 of 6 keer een date afgesproken die op het laatst werd afgezegd door haar. Elke keer verheug je je op de date en op het laatste moment krijg je een slap excuus dat ze niet kan. Hierdoor heb je er onderhand helemaal geen vertrouwen in. Klinkt een beetje depressief ik weet het:P hebben jullie nog tipt ofzo

groetjes,

Hein

Wie zegt dat dat een slap excuus is?
Boze smiley
Het kan voor dat meisje wel een goede reden zijn.
Smiley die vol vragen zit
???

Misschien had je gewoon kunnen vragen , of je iets kan verzetten?
Knipoog smiley
Ik vind het maar raar hoor, mensen die het gelijk persoonlijk opvatten als iemand iets afzegt, wat vaak verzetten is , maar ja men durft dat dan al niet meer te vragen voor een andere datum, omdat men wel weet hoe er al sowieso over afzeggen wordt gedacht.

S. Als mensen gewoon normaal vriendelijk konden afzeggen, en de ontvanger gewoon kon zeggen van dat dat kan oid, en wanneer iemand dan wel denk dat die kan, dan was het allemaal veel makkelijker.

Afzeggen is een soort 'not done', zoiets doe je niet.... Waarom Niet? Een ding wat je niet kan afzeggen is je werk, en verder, kan toch iets zijn wat voor haar wel belangrijk is, maar ze dan bij voorbaat niet eens durft te zeggen, en ze met iets anders komt, omdat ze al kan inschatten, ja, Nederlanders worden nu eenmaal boos al je iets afzegt...of beledigt. Boze smiley
Is mijn ervaring, ja, of je moet eerst uitleggen dat je dat weleens doet.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 27 mei 2013, 10:10
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIAN542

BerichtGeplaatst: maandag 27 mei 2013, 10:09

MARIO216 schreef:
Donderdag 2 Mei, Handelingen 1: 12-14; 1 Korinthiërs 15: 7; Vertrouw op Thomas.

Aan welke verschijning denkt Paules hier? Omdat het de laatste verschijning van Jezus is die Paules hier noemt, zal hij gedacht hebben aan de laatste keer dat Jezus zijn leerlingen in Jeruzalem opzocht en hen meenam naar de Olijfberg. Dat was vlak voor de hemelvaart van Jezus. Toen waren ze weliswaar nog steeds zijn dicipelen, maar ook bijna-apostelen. Op hun vragen hoelang het allemaal nog zou gaan duren, antwoordde Jezus toen met de belofte van de Geest en de opdracht getuige te zijn. Te beginnen in Jeruzalem, vervolgens de regio Judea in, daarna naar Samaria en uiteindelijk naar de einden van de aarde.
Ook met deze verschijning maakte Jezus duidelijk dat zijn opstanding uit de dood geen privégebeuren was, alleen maar tot troost en vreugde van de mensen die Hem zozeer misten en zijn kruisdood betreurden. Jezus’ kruisdood en opwekking uit de dood gaan duidelijk alle mensen aan. Alle mensen moeten het evangelie horen. Als Jezus naar de hemel gaat, gaat het niet om een vorm van terugtrekken, maar om een missie om vanuit de hemel heel de wereld te gaan doodringen. Met de boodschap van zijn lichamelijke opstanding. En de belofte dat allen die in Hem ontslapen, zullen opstaan met Hem.
Zo heeft Jezus het beloofd. Alle apostelen waren erbij. Ook Thomas dus. Op hun getuigenis – zeker dat van Thomas – kun je je vertrouwen stellen.

Als alle apostelen erbij waren waarom was marcus er niet bij dan,hij was toch ook een apostel van het evangelie.
In handelingen 1 vers 12 .staat marcus zijn naam er niet bij..
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 27 mei 2013, 10:12

JOANNIE702 schreef:
of gewoon samen op een buiten terrasje, als dat mogelijk is wat drinken!

Kan ook de angst van deze vrouw zijn.......
of ze was er wel en keek op afstand........

Ben het wel een beetje met je eens Joannie(praat het niet goed hoor).
Misschien is dat meisje wel vlak voor die afspraak zo bang en onzeker dat ze de afspraak afzegt....Misschien kan je dan door weer een andere datum af te spreken daar doorheen prikken...Het is ook nog al niet wat, afspreken met iemand die je in real life niet kent ook al kan je nog zo goed chatten of bellen met elkaar.....dat kan knap lastig voelen....

Of inderdaad, ze was er wel en dacht, is dat hem??????? Oh nee!
Knipoog smiley Kan andersom ook zo werken he?
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: maandag 27 mei 2013, 10:15

de zon schijnt bij mij ook heerlijk Coole smiley met zonnebril toch nog een voordeel zo ver wonen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: maandag 27 mei 2013, 10:19

leuk wij reageren en Hein is reeds met de noorderzon vertrokken Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIAN542

BerichtGeplaatst: maandag 27 mei 2013, 10:23

MARIO216 schreef:
Vrijdag 3 Mei, Handelingen 9: 1-9 en 1 Korinthiërs 15:8; Is Paules de laatste?

Van de rij van getuigen aan wie Jezus verscheen, noemt Paules nu als laatste zichzelf. Dat is heel bijzonder. Want Paules is nooit letterlijk een volgeling van Jezus geweest. Pas na Jezus’ hemelvaart en na Pinksteren kwam hij tot geloof.
Toch zegt Paules dat ook aan hem Jezus verschenen is. Jezus zei kort na Pasen tegen Thomas en over diens hoofd heen tegen ons: ‘Gelukkig zijn zij die niet zien en toch geloven!’ Maakte Jezus voor Paules een uitzondering? Dat zou ik ook wel willen, zeg je misschien. Wij moeten het elke week maar doen met de preekjes van onze dominee.
Verkijk je niet op de ervaring van Paules. Die is natuurlijk wel heel uitzonderlijk, maar misschien ook weer niet zo uitzonderlijk, maar misschien ook weer niet zo uitzonderlijk als het lijkt. Want toen Jezus zijn weg kruiste, zag Paules met zijn ogen even letterlijk niets, maar hoorde hij alleen de stem van de Heer. Komt Jezus niet min of meer ook ons tegemoet in het evangelie? Soms zelfs zo direct, dat het lijkt dat Hij regelrecht voor je staat. En je hart inwint. Voor Hem en zijn Vader. Als zijn stem je zo direct raakt, dan wordt het een verschijning. Dan zeg je later: Hij is ook aan mij verschenen. En dan zeg je niets te veel.

Jezus laat hier duidelijk zien dat Hij het hart van de mens ziet..
Hij wist dat Tomas niet kon geloven zonder eerst gezien te hebben,
lees johannes 20 vers 25.

God was al in hun midden (onzichtbaar) en hoorde wat tomas zei.

maar uit liefde en genade is hij opnieuw verschenen en ook aan tomas.
Omdat Jezus wou dat ook Tomas zijn geloof zou groeien.En dat Tomas zijn broeders meer mocht vertrouwen.
En hun vreugde volkomen mocht zijn.Hij had ze allen lief.
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: maandag 27 mei 2013, 10:27

weet je wat ik me afvraag en ben daar in vast niet de enige denk ik.

ben je bezig een profiel aan het lezen, staat er aan het eind mail gerust ?

dus ik denk ik waag er een mailtje aan, maar wat schetst mijn grote verbazing je krijgt 9 van de 10 keer geen reactie terug.
je kan zien dat hij gelezen is en je ziet dat ze je profiel hebben gezien.

wat ik me dan af vraag waarom zeg je mail gerust als jezelf niet het fatsoen of respect heb even een reactie terug te sturen.

ben ik dan zo .... Knipoog smiley

Natascha
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 27 mei 2013, 10:28

Bij ons schijnt ook de zon, 15 graden. Het was afgelopen vrijdag hier 6! graden overdag.
Wel zonnig.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 27 mei 2013, 10:29
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: maandag 27 mei 2013, 10:29

WILLEMIJN232 schreef:
Daar heeft hij nog een hele klus aan denk ik... Knipoog smiley Hij is flauw ik weet het, maar kon het niet laten.... Engeltje smiley

Klusserdeklus, ik vind het wel leuk!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Gedichten
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5504 5505 5506 5507 5508 5509 5510 ... 6194 Volgende
Pagina 5507 van 6194