| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 17:33
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Fijn Petra!! Is het nog zo? |
Jep, nog niet helemaal dicht, maar voel me vandaag heel wat beter Weer ook heel veel dingen gedaan En ha ha, god geeft altijd meer, heb een enorme blijdschap vanaf bidden tot hem,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 17:39
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Dat denk ik ook. Maar liefde op het eerste gezicht? Daar geloof ik niet zo heel veel in. Tuurlijk je kan wel eens iemand zien en denken, wauw, daar zou ik wel eens een beschuitje mee willen eten, maar liefde is niet alleen uiterlijk.
Sterkte Petra!! |
Ik ben al weer helemaal blij hoor, ha ha Mee eens liefde is niet alleen uiterlijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 17:46
|
|
|
|
|
Mooi geschreven roelande
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 17:57
|
|
|
|
Dat ik nu 8u geleden voor het laatst iets van mn dochter heb gehoord. zij is met haar vriend in Ankara en de laatste foto's die ik zag waren toch op het Taksimplein. (hoewel ze beloofd hadden daar niet heen te gaan) Dus mijn moederhart voelt zich
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 18:05
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Dat ik nu 8u geleden voor het laatst iets van mn dochter heb gehoord. zij is met haar vriend in Ankara en de laatste foto's die ik zag waren toch op het Taksimplein. (hoewel ze beloofd hadden daar niet heen te gaan) Dus mijn moederhart voelt zich  |
Ook hier zit een moeder...met ook zo"n moederhart... Geen dochter in Ankara....maar weer wat anders...wat ook een moederhart soms....steekt....verdriet doet....moedeloos maakt.... O...dat moederhart...(gelukkig blijft het kloppen...ook voor kinderen)
HOUD GIJ MIJN KINDEREN VAST...ALS IK ZE LOS MOET LATEN....!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 18:10
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Naturlijk gelijk Hans de Boooy zingt, "Ik hou van alle vrouwen" mogen we dus nu met alle vrouwen naar bed omdat we alle middelen hebben omdat te doen. Heerlijk dat wij als mannen dat nu mogen doen. Zelfs moorden mag nu ook of stelen want we leven niet onder de wet en God weet geukkig alleen maar wat goed is voor zijn volk, daar hebben. Zo hebbne wii als "heidenen", maar mooi profijt van.
Volgens mij blijft Gods wet van kracht, gelijk Jezus dat zei. wij moeten als man en vrouw in dienende liefde (van beide zijden) met elkaar omgaan. Liefde is een mooi gegeven wat Godeons heeft bevolen dus gelik Adam en Eva schiep, als man en vrouw, heeft Hij daarmee aangegeven hoe de vork in de steel zit.
Zo is er dus een verschil tussen seks en de liefde bedrijven. Seks is hormonale lusten bevredigen en liefde bedrijven is en verlangen om te elkaar laten genieten van elkaars lichaam. Helaas zijn we nu zover dat Gods regels aan de kant worden gezet, seks is en mag wanneer wij dat zelf willen, ook hoe bepalen we dus nu tegenwoordig zelf want die oude zooi is niet meer van toepassing dat was wat die "oude God" toen beval, leve die nieuwe God en dat hij ons andere bescherming gegeven heeft. Over welke God hebben we het eentje die wij bepalen hoe Hij er uit moet zien of mag God zich zelf zijn en blijven gelijk Hij ons Zijn regels (uit liefde en bescherming) aan ons gegeven heeft?
Jezus kwam niet om de wet aan kant te zetten maar om in vervulling te doen gaan, niet zodat wij er maar lekker op los kunnen zondigen. |
Ik begrijp ook je reactie niet, Pieter. De liefde bedrijven en het hebben van seks is hetzelfde. En het is in geen geval zondig. Bij de liefde bedrijven zonder het hebben van seks, kan ik me trouwens weinig voorstellen, sterker nog het lijkt me onmogelijk. En behoefte, verlangen, lust en hartstocht het mag allemaal. Als je de bijdrage van Thomas goed gelezen had, zegt hij juist dat een promiscue leven (met veel seksuele partners) afgewezen wordt. Dus je opmerking dat je nu wel met alle vrouwen naar bed mag begrijp ik dan ook niet. Wel: Geniet het leven met de vrouw, die gij liefhebt. (staat trouwens ook in de bijbel, Prediker 9:9) Je vergelijking met moorden en stelen begrijp ik al helemaal niet. Met moorden en stelen doe je de ander geen goed. Met het bedrijven van de liefde, het hebben van seks wel. We zondigen er dus niet lekker op los, zoals jij in je laatste zin zegt, het hebben van seks is geen zonde.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op maandag 10 juni 2013, 18:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 18:42
|
|
|
|
Ja Zeeland dat is zo. Soms wel heel moeilijk he Gelukkig heb ik inmiddels een smsje met : wij zitten in het vliegtuig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 19:10
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Ja Zeeland dat is zo. Soms wel heel moeilijk he Gelukkig heb ik inmiddels een smsje met : wij zitten in het vliegtuig |
MOEILIJK???
Ja...vreselijk moeilijk...!! Als God ze bewaard ....dan zijn ze...""Welbewaard""
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 19:16
|
|
|
|
chocola
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op maandag 10 juni 2013, 19:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 19:40
|
|
|
|
schiet mij maar lek ... oh nee liever niet maar begrijpen doe ik het niet meer.
is het niet zo dat een ieder zijn of haar verantwoording moet dragen voor eigen daden.
ik praat het niet goed dat sex om de sex moet, want ik zie het als de kers op de slagroom, of te wel de bekroning op wat een man en vrouw hebben die voor elkaar gekozen hebben en samen als 1 verder willen gaan.
tenslotte is niemand een lustobject om ff de behoefte te bevredigen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 19:43
|
|
|
|
pizza hawai ... zo ongezond maar oh zo heerlijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 19:48
|
|
|
|
Oke...als voorafje en als toetje...maar daar tussenin?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 19:57
|
|
|
|
Maandag 10 Juni, Handelingen 10: 23-33; Het woord van de Heer.
Wat zou Cornelius op het uitnodigingskaartje voor de mensen van zijn netwerk geschreven hebben? Hartelijk welkom! Belangrijke spirituele workshop! Spreker: Petrus, dienaar van Jezus Christus. Geen symptoombestrijding, maar kans op een volledige bekering en totale vernieuwing van je leven.’ Het is in elk geval heel bijzonder dat het deze man gelukt is dat zijn huis vol zit met familie en vrienden. Ook dit is werk van de Geest. Petrus knippert met zijn ogen: ‘Wat kan ik voor u betekenen?’ ‘Spreek ons het woord van de Heer Jezus Christus! Wij luisteren’, zegt Kees. Geloven begint met horen! Naar wat de Geest je te zeggen heeft. De Geest begint meestal al heel snel over Jezus. De Geest heeft meet thema’s, maar altijd begint Hij bij Jezus Christus. En herinnert aan zijn woorden. Aan zijn kruis en zijn overwinning. Petrus zelf is de eerste die zich laat aanraken door de Geest. Dat gebeurt vaker. Een verkondiger is ook altijd de eerste hoorder. ‘Ik kan me niet voorstellen dat uw preek ook maar iemand geraakt heeft’, zei een beetje zure ouderling eens. ‘In elk geval mij’, zei de voorganger.’ Zo ook Petrus. Hij zegt: ‘Nu begrijp ik pas goed dat God geen onderscheid maakt. Onze Jezus is niet van ons. Hij is Heer van ons allen!’
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 20:01
|
|
|
|
[quote=ROELANDE345]jij vind het belachelijk en daarom noem je het zo maar het is jouw maatstaf. De mensen die dit doen vinden het natuurlijk helemaal niet belachelijk.
Ja, dat is ook weer zo. Die mensen die dat doen hebben een andere maatstaf.
En ze zijn, vind ik in goed gezelschap. Als Jezus hier op aarde rondloopt vind je in de Bijbel veel ontmoetingen met mensen en als Hij hen aanraakt of tegen ze spreekt voor innerlijke genezing/bevrijding vind je heel vaak dat ze gaan rollen/schuim op de mond krijgen of rare dingen gaan roepen, blijkbaar gebeurde dit vooraf aan innerlijke genezing. In Jezus bijzijn!!! dus dan mag het vast ook in Zijn kerk. Ik heb het nog niet gelezen, dat mensen gaan rollen en rare dingen doen als Jezus ze geneest., wel één keer over een bezetene die schuim had op zijn mond....Welke verzen?
In de Bijbel vind je wel vaker acties van mensen die door hun geloofsgenoten belachelijk worden gemaakt David bijvoorbeeld hij danst in zn linnen priester kleedje voor de ark uit. Zijn vrouw vond het schandelijk hoe hij daar gedanst had( en ik snap dat wel hij had een kort jurkje aan en onderbroeken hadden ze toen nog niet) Maar Davids commentaar was;dat hij zich voor de ogen van God nog veel belachelijker zou willen gedragen als dat van hem gevraagd werd. Hij deed dit dus tijdens een godsdienstige ceremonie. Stel je dat eens voor in je kerk Maar als je het verdere verhaal leest zie je dat God het met David eens is
Ik ben het ook met David eens, hij danste..
Ook Jezus zelf gedroeg zich niet echt netjes en rustig maar jaagt bijv. iedereen die in het de gang van de kerk zit zeg maar er uit.De tafels waarop spullen liggen die ze verkopen gooit Hij onderste boven En Hij maakt echt een hoop stampij Zie je het voor je in zo'n rustig kerkje?
Ja, want er werd gehandeld in de Tempel..
En Johannes dan als hij Jezus ontmoet als de Zoon des mensen valt hij onmiddelijk op de grond(vallen in de Geest noemen wij dat) Hij zegt zelf ik viel als dood aan Zijn voeten.
Hij viel voorover, maar goed als jullie dat fijn vinden , ja wie ben ik om dat belachelijk te vinden, gewoon blijven doen conclusie het leven met de Heilige Geest is niet altijd alleen maar een rustig leven. Kan ook heel heftig zijn en soms heel belachelijk overkomen. Het is vast niet allemaal goed wat je op die filmjes ziet, maar het is zeker ook niet alemaal slecht.
Het zijn mensen die proberen hun geloof vorm te geven te leven naar Zijn wil Maar het blijven mensen. En het is hun manier, hoeft de jouwe niet te zijn Gods Geest zal je nooit iets opdringen
Idd, het zijn de mensen he, ach, tis mijn ding niet dat vallen enzo, maar ja als anderen daar wel baat bij hebben, en voelen dat God wil dat ze zo doen, ja, wie ben ik dan he?Dat is ook weer zo. Ik houd zelf ook niet zo van al dat gedoe wat je op die filmpjes ziet. Maar ik ben zelf 1 keer heel erg dronken in de Geest geweest. Was een heel bijzondere ervaring. maar die ervaring is niet het belangrijkste, Wel de vreugde die ik nog tijden erna mocht ervaren in God en die ik ook hard nodig had omdat ik door een scheiding heen moest. Ik wist dat toen het gebeurde nog niet maar God wist dat naturlijk allang. hoe ik me gedragen heb toen ik dronken was in de Geest? Nou zoals je dronken bent ! Vrij belachelijk dus. Maar gelukkig geen kater daar na maar een enorme innerlijke vreugde.
Nou dat is fijn om te horen. voor jou!
Dat je dronken bent, en geen kater hebt, maar vreugde die lang aanhoud. Waar komt dat eigenlijk voor, dronken in de Geest in de bijbel?
IIg, Nou ja, zoals ik al eerder zei, het brengt jou en anderen vreugde door dronken in de Geest te zijn en dan je zo te gedragen, ja, wie ben ik eigenlijk om daar over te oordelen.?
Het is mijn ding niet, maar ja, blijkbaar worden anderen er inderdaad erg gelukkig van, ook gezien de massale bijeenkomsten.
Ach, ik wou het ook niet zo in het belachelijke trekken, achteraf, het was niet mijn bedoeling mensen te kwetsen.
Ik had alleen wat vraagtekens. Ik wou eigenlijk alleen vragen wat men er hier op dit forum van vind. Ik heb er zelf moeite mee. Maar ik wou ook weer geen mensen kwetsen.
Iedereen moet gewoon doen, waar hij zich prettig bij voelt! Misschien denk jij genuanceerder over wat er in de films gebeurt
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 10 juni 2013, 20:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 20:07
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Indirect antwoord: Ik ben BHV-er: BedrijfsHulpVerlener en vanmorgen in de kerk ging precies voor me een man onderuit. Je reageert meteen, doet je best. Toen we hem op de brancar weggedragen hadden kwam hij gelukkig weer iets bij en later weer helemaal. Nou in zo'n situatie wordt ik niet getraind. Ja....met een stugge collega, die nog een beetje met z'n ogen knippert. Of een pop, waar je zelf maar van moet uitmaken wat hij wel of niet kan. Maar een slappe zware man die met z'n ogen draait en echt niet reageert....
Ik ben blij dat het goed afgelopen is en eenmaal thuis, toen begonnen m'n benen wel te trillen hoor..... |
Ik ben eigenlijk benieuwd of Lanfy BHV-er is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 20:08
|
|
|
|
CHOCOLA?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 20:24
|
|
|
|
Kijk...das duidelijk...weten we over wat we het hebben....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 20:33
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Naturlijk gelijk Hans de Boooy zingt, "Ik hou van alle vrouwen" mogen we dus nu met alle vrouwen naar bed omdat we alle middelen hebben omdat te doen. Heerlijk dat wij als mannen dat nu mogen doen. Zelfs moorden mag nu ook of stelen want we leven niet onder de wet en God weet geukkig alleen maar wat goed is voor zijn volk, daar hebben. Zo hebbne wii als "heidenen", maar mooi profijt van.
Hier ga je toch lelijk de fout in, Pieter. De manier waarop je de woorden van Thomas uit zijn verband trekt is volkomen belachelijk. Een integere, intelligente bijdrage op jouw manier uitleggen is volkomen over de top en het lijkt in de verste verte niet op wat Thomas hier bedoelt. Dit is niet de manier waarop je met elkaar omgaat. Een excuus is op zijn plaats.
Volgens mij blijft Gods wet van kracht, gelijk Jezus dat zei. wij moeten als man en vrouw in dienende liefde (van beide zijden) met elkaar omgaan. Liefde is een mooi gegeven wat Godeons heeft bevolen dus gelik Adam en Eva schiep, als man en vrouw, heeft Hij daarmee aangegeven hoe de vork in de steel zit.
Zo is er dus een verschil tussen seks en de liefde bedrijven. Seks is hormonale lusten bevredigen en liefde bedrijven is en verlangen om te elkaar laten genieten van elkaars lichaam. Helaas zijn we nu zover dat Gods regels aan de kant worden gezet, seks is en mag wanneer wij dat zelf willen, ook hoe bepalen we dus nu tegenwoordig zelf want die oude zooi is niet meer van toepassing dat was wat die "oude God" toen beval, leve die nieuwe God en dat hij ons andere bescherming gegeven heeft. Over welke God hebben we het eentje die wij bepalen hoe Hij er uit moet zien of mag God zich zelf zijn en blijven gelijk Hij ons Zijn regels (uit liefde en bescherming) aan ons gegeven heeft?
De liefde bedrijven is een mooie omschrijving van seks. De waarde die jij aan dat laatste woord geeft is voor jouw persoonlijke rekening. Ook in de alinea hierboven maak je er weer een bende van in hoe je denkt te kunnen verklaren wat Thomas schrijft. Je toon en je woordkeus geven aan dat jij wel bepaalt wie God is en hoe Hij denkt. Je doet daarmee zelf wat je de schrijver verwijt.
Je hebt blijkbaar niets begrepen van het Nieuwe Verbond. Lees dat nog eens na raad ik je aan, voordat je je weer verliest in een respectloze reactie als hier boven.
Jezus kwam niet om de wet aan kant te zetten maar om in vervulling te doen gaan, niet zodat wij er maar lekker op los kunnen zondigen. |
Ook hiermee leg je de tekst van Thomas volkomen verkeerd toe. Je geeft erbij aan dat je er niets van hebt begrepen. Dat is spijtig voor jou maar geeft je nog geen enkel recht om zo te reageren.
Ik vind jouw hele reactie op een moedige, intelligente bijdrage van Thomas waaruit blijkt hoe wij in deze tijd Gods Woord mogen verstaan, een beschamende aanfluiting. Zeker niet wat hij verdient.
[i]
Laatst aangepast door
|
MIEKE364
|
op maandag 10 juni 2013, 20:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 20:38
|
|
|
|
Dat men geslachtgemeenschap met elkaar heeft is op zich niets mis mee, maar wel op de manier van hoe men die bedrijft. Is het in Liefde met 1 persoon, het samen smelten van 2 lichamen zo God het bedoelt heeft en wordt het zo een daad uit liefde, of kan men gewoon van eigen gerak uitgaan?
Waar in de Bijbel staat dat men seks of sex ('t is maar hoe je het schrijft) het woord sex geschreven. Seks is wat wij er van maken met soms zaken toevoegend uit wat ons op het netvlies wordt gebracht door wat dan ook.
God heeft de relatie man vrouw zo gemaakt dat Hij dacht dat het goed was, mogen wij dan er van afwijken als Hij bepaalde regels geeft om elkaar goed blijven te verstaan? In een relatie draai thet om d eander t edienen, hoevaak wordt er misbruik gemaakt van een bepaalde machts positie in een relatie omdat eigen gerak voorop komt te staan?
Dient men elkaar in de liefde, geeft men de ander dat wta hij /zij nodig heeft respect en eerbied. Wil men er sex van maken doet het (mijn mening) afbreuk aan de echte Liefde zo Jezus beveelt.
Vandaag de dag wordt men geïndoctrineerd met soaps waar scheiden scherring en inslag is en seks met wisselende partners, geld staat voorop en meer van dat soort bagger gelijk de reclames na een bepaald uur, zelfs de datingsite voor als men een vreemd wil gaan is al gewoon en wordt daarmee al druk geadverteerd. Sex is daarom (alweer wat mij betreft) de tegenhanger van het in een relatie met elkaat tot een eenwording komen van 2 lichamen.
Ja we moeten de wet gehoorzaam blijven welke regels God ons beveelt, Jezus kwam niet om de wet aan kant te zetten maar om te vervullen. Laten we gewoon gehoorzaam zijn aan wat Hij wil en beveelt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 20:53
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Dat men geslachtgemeenschap met elkaar heeft is op zich niets mis mee, maar wel op de manier van hoe men die bedrijft. Is het in Liefde met 1 persoon, het samen smelten van 2 lichamen zo God het bedoelt heeft en wordt het zo een daad uit liefde, of kan men gewoon van eigen gerak uitgaan?
Waar in de Bijbel staat dat men seks of sex ('t is maar hoe je het schrijft) het woord sex geschreven. Seks is wat wij er van maken met soms zaken toevoegend uit wat ons op het netvlies wordt gebracht door wat dan ook.
God heeft de relatie man vrouw zo gemaakt dat Hij dacht dat het goed was, mogen wij dan er van afwijken als Hij bepaalde regels geeft om elkaar goed blijven te verstaan? In een relatie draai thet om d eander t edienen, hoevaak wordt er misbruik gemaakt van een bepaalde machts positie in een relatie omdat eigen gerak voorop komt te staan?
Dient men elkaar in de liefde, geeft men de ander dat wta hij /zij nodig heeft respect en eerbied. Wil men er sex van maken doet het (mijn mening) afbreuk aan de echte Liefde zo Jezus beveelt.
Vandaag de dag wordt men geïndoctrineerd met soaps waar scheiden scherring en inslag is en seks met wisselende partners, geld staat voorop en meer van dat soort bagger gelijk de reclames na een bepaald uur, zelfs de datingsite voor als men een vreemd wil gaan is al gewoon en wordt daarmee al druk geadverteerd. Sex is daarom (alweer wat mij betreft) de tegenhanger van het in een relatie met elkaat tot een eenwording komen van 2 lichamen.
Ja we moeten de wet gehoorzaam blijven welke regels God ons beveelt, Jezus kwam niet om de wet aan kant te zetten maar om te vervullen. Laten we gewoon gehoorzaam zijn aan wat Hij wil en beveelt. |
Dus als ik het goed versta is seks nog steeds een vies woord. Even ingaand op jouw stelling dat het woord seks in de bijbel niet voorkomt: - vreemd gaan wordt ook niet genoemd. - incest ook niet om maar es een dwarsstraat te noemen. - overwerken ook niet.
Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo wat je probleem is met het woord seks. Blijkbaar heb jij hier associaties mee die gelijk staan met : orgieën, grenzeloos, onbeschaafd, losbandigheid... en dat is jammer.
Jol, vindt excuus aan Thomas ook wel op zijn plek.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 10 juni 2013, 20:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 21:58
|
|
|
|
|
de eerste peultjes.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 22:26
|
|
|
|
met pinksterren, waren de disipelen vervuld met de heilige geest, vele omstanders dachten dat ze dronken waren
Maar nou onderhand na een jaar weten we het wel, dat je charamatische cristenen niet aardig vind Shanita. Vind je schrijven nog niet leuk echt voor roelan de heb deze keer ook op de misbruik knop gedrukt. beetje respect voor mensen die naar een andere kerk gaan, is best wel op zijn plaats vind ik
Wij gaan toch ook niet steeds hele lappen tekst schrijven over de kerk waar jij naar toe gaat, zeker weten dat je daar ook wel mensen kan vinden die wat hebben en zo wat dingen. om daarmee nou de hele groep belachelijk te maken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 22:30
|
|
|
|
IIg, Nou ja, zoals ik al eerder zei, het brengt jou en anderen vreugde door dronken in de Geest te zijn en dan je zo te gedragen, ja, wie ben ik eigenlijk om daar over te oordelen.?
Het is mijn ding niet, maar ja, blijkbaar worden anderen er inderdaad erg gelukkig van, ook gezien de massale bijeenkomsten.
Ach, ik wou het ook niet zo in het belachelijke trekken, achteraf, het was niet mijn bedoeling mensen te kwetsen.
Ik had alleen wat vraagtekens. Ik wou eigenlijk alleen vragen wat men er hier op dit forum van vind. Ik heb er zelf moeite mee. Maar ik wou ook weer geen mensen kwetsen.
effe stukje van je gekopieerd. eh na een jaar schrijf je nog steeds, heb je nog niet door je anderen ermee kan kwetsen????
eh roelande, zich zo te gedragen? zoals de mensen uit de linken? als jij vind wie jij dan bent om erover te oordelen, houd es op met oordelende lappen tekst over charamatische cristenen. Want om de zoveel tijd, moet je het toch weer te sprake brengen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BAPPI605
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 22:57
|
|
|
|
| ROLF230 schreef: | bappi schreef:
of andere prioriteiten stellen... seks is niet heiligmakend!
Niet heiligmakend? ok sorry dat dacht ik. En andere prioriteiten....tja, wie heeft het over prioriteit, dat heb ik niet gezegd. Het is een behoefte m.i. een natuurlijk ingebouwde behoefte dat de Heere zo gemaakt heeft ter bevordering voor het maken van kindertjes. Of bedoel je dat als je een verlangen hebt naar seks dat je daar tegen moet gaan strijden? (door andere prioriteiten te stellen?) Daar zou ik niet aan beginnen, je strijdt tegen je eigen natuur, er zijn betere wegen. |
Ik bedoelde dat als je geen seks kan hebben je aandacht op iets anders moet leggen. Seks is prima, maar geen noodzaak, je wordt er niet goed of slecht door God voor beoordeeld. Er zijn genoeg Christenen die ervoor kiezen niet te trouwen en geen seks hebben. Jezus is ook single gebleven! Of gelooft er hier iemand dat Jezus wel getrouwd was of wel single bleef, maar wel seks had?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 23:06
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Eerlijk gezegd heb ik natuurlijk nog heel wat vragen, gedachten, een mening etc. over de kwestie als geheel en specifieker. Daar is de situatie ook complex genoeg voor. Maar het verloop van dit topic maakt dat ik er hier niet verder op in zal gaan. |
Toch wel jammer! Je mag alles aan me vragen, en nogmaals, ik pretendeer absoluut niet de waarheid in pacht te hebben! Maarcdan begin je toch een nieuw topic of je stuurt me een pb! Even goede vrienden hoor!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BAPPI605
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 23:08
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | | Dat men geslachtgemeenschap met elkaar heeft is op zich niets mis mee, maar wel op de manier van hoe men die bedrijft. Is het in Liefde met 1 persoon, het samen smelten van 2 lichamen zo God het bedoelt heeft en wordt het zo een daad uit liefde, of kan men gewoon van eigen gerak uitgaan?. |
Bij de seks tussen man en vrouw, binnen het huwelijk, kan men uitgaan van eigen behoefte en vrijuit experimenteren mits beiden uit vrije wil meegaan. Of ben je van mening dat alleen de missionarisstand geoorloofd is? Het kan toch ook niet zo zijn dat als 1 van de 2 geen zin heeft dat dan de 1 niet dienend bezig is en in gebreke is?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BAPPI605
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 23:15
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Sex is een bron van geluk en heel goed voor je gevoel van eigenwaarde, naast het gegeven dat het goed is voor je lichaam en geest, Die zijn nu eenmaal onlosmakelijk met elkaar verbonden. Iedereen streeft naar dit geluk. Thomas |
Volledig mee eens! binnen het huwelijk?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BAPPI605
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 23:24
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Christenen moeten eens loskomen van de verbinding van sex en zonde. De Bijbel wijst sex niet af, wel een promiscue levensstijl en dus zeker risicovol gedrag. Het leidde in Bijbelse tijden en ook lang daarna tot ongeneeslijke ziekten. dit verklaart ook de in onze ogen idiote Bijbeltekst dat een verkracht meisje met haar verkrachter moest trouwen. Welnu dat doen we natuurlijk niet, ook al staat het er. Bedenk dat het een wereld was zonder antibiotica en wat de gevolgen daarvan zijn, kunnen we als we een beetje zijn voorgelicht allemaal wel invullen. Wat nu met een antibioticakuurtje is op te lossen werd in die tijd een levenslange lijdensweg. De consequent doorgevoerde een op een verhouding was de enige manier om dat te voorkomen. De Joodse wet was fundamentalistich: je moet je aan de wet houden en anders straft God. Je moet echter wel zien wat achter de Joodse wetten zat: goed voedsel nemen zodat je ziekten voorkomt, veel hygiene en wassingen omdat je met hygiene veel ziektes voorkomt en ook in de (seksuele) omgang tussen mensen moesten ziekten voorkomen worden. In een maatschappij als de hunne was dat heel effectief en ook nu geldt nog dat preventie op alle terrein ziektes voorkomt. In die zin waren de Joodse wetten heel modern. Christenen zijn geen fundamentalistische Joden maar hanteren de wet van de Liefde. Grieken en heidenen als wij hoefden dus niet eerst Jood te worden en hun gewoonten over te nemen. De gedachte van preventie blijft echter ook in onze tijd steil overeind. Lees naar de Geest en vertaal dat naar vandaag toe. Voor iedereen beter, zeker voor Christenen.
Thomas |
Denk je dat toen God in zijn grote wijsheid, die wetten gaf niet ook onze tijd in gedachte had? Het Woord van God is immers voor alle tijden. Hoe moet je dat vertalen zonder te vallen in eigen mening?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 23:46
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | | Vraagje: heb jij wel eens hulp verleend in een ernstige situatie? (pleister plakken kan iedereen nl) |
Nee! Maar waarom zou dat moeten om voor jezelf een mening te vormen hierover? Ik heb ooit mijn neefje uit een sloot gevist omdat hij dacht dat die over kroost kon lopen! Geld dat ook? Ik snap niet wat je met deze vraag bedoeld!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 23:48
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Ik ben eigenlijk benieuwd of Lanfy BHV-er is  |
Nee, dat ben ik niet! Ik heb personeel wat daar voor is opgeleid! Dus waarom zou ik dat moeten zijn om mijn eigen mening te kunnen produceren die aansluit op jou gedachten hierover?
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |