| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 17:34
|
|
|
|
| WILLIE400 schreef: | Draag vol trots mijn kruisje. Het is is een teken van Christen zijn voor mij en dat mag iedereen zien. Dat hij voor mij aan het kruis gestorven is is ook iets wat ik me iedere dag opnieuw mag beseffen. En verder moet een ieder zelf weten wat hij doet oordelen is aan ons niet gegeven. willie |
Nooit zou ik zo.n kruisje dragen, totdat ik eens jarig was en m.n oudste dochter gaf een doosje aan mij, ik zei.....nee hè....geen kruisje.... toch wel zei ze, ik zei omdat ik het van jou heb gekregen, draag ik het. Nu wil ik het nooit meer kwijt, ik zie het ook als een houvast.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JEANFRITS816
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 17:49
|
|
|
|
|
op profetische stemmen heb ik er een stuk over gelezen.je hebt hemelervaringen en helervaringen. je verlaat idd even je lichaam en wordt dan door God weer teruggeplaatst kennelijk. een dergelijk iets zal ook gebeuren volgens deze site voor de eindtijd in de grote waarschuwing. Iedereen krijgt dan zijn /haar zonden te zien en de liefde van God etc. dan ga je weer terug in je lichaam. dat is om voorbereid te worden op de komst van de antichrist.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PAULUS505
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 17:55
|
|
|
|
Vandaag heb ik gekookte bieten, verse puree en een slavink op
was heerlijk!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 18:05
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | 
Ik ben al enige tijd op zoek naar een grote hanger (was meen ik ca 5 cm) van het symbool zoals dat op dit plaatje is weergegeven. |
http://www.genade.org/product_info.php?products_id=66 Is dit hem?
Kun je mij ook helpen?Ik wil niets ruilen en ik zoek niets,ik wil wat weggeven,waar kan dat?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PAULUS505
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 18:10
|
|
|
|
Beste CM leden,
ik weet niet of dit onderwerp al eerder gepost is, maar ik denk aan het volgende: Het kan goed voorkomen dat de man of vrouw met wie je een beginnend mail contact zou willen hebben al veel contact heeft met een ander CM lid, of terwijl in een beginnende relatie zich bevind. ik vind het zelf heel fijn als CM leden dat aan zouden willen geven d.m.v. van het Time-out logo. Anders stuur je een mail met de vraag of de ander met jou zou willen mailen, om misschien in de nabije toekomst een vaste relatie te hebben. Dit terwijl je zelf nog niet weet dat de ander inmiddels al in een beginnende relatie zit. Denken jullie ook zo dat het melden van een Time-out logo bij je profiel foto niet fijn werkt. Je weet dan dat de ander al in een beginnende relatie zit
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 18:16
|
|
|
|
| PAULUS505 schreef: | Hebben jullie soms moeite om dingen op CM op het forum goed te verwoorden? Ik vind het best moeilijk om op het forum van CM te willen zeggen wat je op je hart hebt op de juiste manier. Je wilt niemand kwetsen en je wilt toch goed overkomen. Hebben jullie misschien tips hiervoor? |
Eerst maar es rustig nadenken Paulus voordat je wat schrijft. Als je het geschreven hebt nog es nalezen en dan moet het goed komen. Maar ik begrijp altijd wel wat je schrijft hoor dus je doet het best goed. Groet Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 18:20
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Het dreigt weer een kant op te gaan die ik niet bedoel. Het gaat me niet om wederzijds respect voor elkaars geloof, het gaat me om een partner zoeken. En vaak begint dat bij het profiel. En voordat je eraan begint wil je natuurlijk wel weten waar de ander voor staat. En dan is het ook goed om te weten in welke kerk hij/zij komt. En dan geeft de term: niet in hokjes denken, in mijn ogen in veel gevallen niet de werkelijkheid weer. Want (onbewust) hebben we die hokjes, zoals ook bij de discussie van de doop naar voren komt. En waarom zou je daar niet gewoon eerlijk voor uit willen komen. |
Hallo Chatuliem,
En als je nu zoekende bent? En je plekje nog niet gevonden hebt bij een kerkgenootschap? Ik heb trouwens ook ingevuld niet in hokjes denken omdat ik graag over kerkmuren heen wil kijken....... Dus ik denk niet dat het altijd een kwestie is van er niet eerlijk voor uit willen komen maar meer van open staan voor anderen. En wat is daar mis mee?
Willemijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 18:23
|
|
|
|
| LEPELTJE037 schreef: | Veel 'christenen' zie je een kruis(je) dragen...
Waarom eigenlijk?
Nu ben ik overigens van mening dat Jezus uberhaupt nooit aan een kruis is gehangen, maar slechts aan een paal, zie http://www.reformation.org/stauros-and-xulon.html voor de verklaring.
Waarom zou je een martelwerktuig aan je nek hangen? Eigenlijk een ridicule gedachte om het martelwerktuig om je nek te dragen, waar je 'broer' mee om het leven is gebracht.
Als mijn broer zou zijn doodgestoken met een mes, dan ga ik toch ook geen mes om m'n nek dragen, om me er aan te herinneren, hoe m'n broer aan z'n einde is gekomen. Het is toch eigenlijk een zieke gedachte er op die manier telkens aan herinnerd te moeten worden, dat m'n broer dood zou zijn gestoken. Je zou toch liever denken aan de leuke en goede dingen aan z'n leven?
Het is uiteraard goed om te weten, dat Jezus is gestorven, maar beter is jezelf er aan herinneren dat Jezus leeft.
Als je er zo over nadenkt, is het des te triester te beseffen, dat wijzelf eigenlijk Zijn dood op ons geweten hebben, door onze zonden. Maar moeten we dan, door dat kruis, er telkens aan herinnerd worden wat wij verkeerd hebben gedaan? Dat is toch verre van bijbels!
Jezus leerde ons over vergeving en dat onze zonden worden weggegooid in het diepste der zee. God zelf gedenkt onze zonden niet! Ze zijn weg!
Wij, stelletje idioten, willen kennelijk toch herinnerd worden aan onze zonden. Daarom dragen kennelijk veel mensen het martelwerktuig om onze nek, waar we zelf schuldig aan zijn.
Is dat iets van trots? Kijk mij nou, ik draag een kruis! Ter herinnering aan m'n 'broer', die ik zelf heb laten ombrengen...
Ik ben er verre van trots op hieraan deel te hebben gehad.
Voor mij geen kruis of dergelijk martelwerktuig om m'n nek of waar dan ook in m'n huis! |
He Lepeltje, Fijn dat je iemand die een kruisje draag een idioot noemt. ben ik dat blijkbaar ook....................
Ik draag nl wel een kruisje en vind het altijd een mooie gelegenheid om over mijn geloof te praten omdat mensen soms vragen waarom ik dat draag en dan kan ik daar over vertellen. Je hoeft het er niet mee eens te zijn Lepel maar om dat direct iemand een idioot te noemen vind ik pijnlijk.
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PAULUS505
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 18:24
|
|
|
|
Beste CM leden,
ik ken van Johannes de Heer maar weinig liederen en gedichten. Ik wel uiteraard het overbekende lied: Tel uw zegeningen, tel ze alle een voor een. Dit vind ik een prachtig lied. Ik ben benieuwd wat jullie favoriete gedicht dan wel liedtekst van Johannes de Heer is. Lijkt me mooi om bij dit onderwerp hier op het forum bij CM te mogen delen welk lied dan wel gedicht van Johannes de Heer je prachtig vind.
Groeten van Paulus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 18:24
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik denk dat de traditionele kerk daar veel minder oog voor heeft (gehad). |
Dat weet ik wel zeker Chat. Ik kom uit de traditionele kerk en stond met mijn oren te klapperen toen ik hoorde van demonen en het uitdrijven daarvan. Gelukkig en echt GOD zij dank heb ik daar nu meer kennis en weet van gekregen en daar ben ik zo blij mee!
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 18:28
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Daar ben ik niet mee eens.
De satan heeft de macht over deze aarde want dat was hem al gegeven. Hij is uit de Hemel weg geworpen door God. En heeft er een "puinhoop"van gemaakt.
De mens had de taak om de aarde te bewerken en te bewaren die door de Heer herschapen is.
Maar de mens heeft gefaald.
Onderschat niet de strategie van de satan, deze is gericht op de Hemel want daar is de troon van de Koning die hij wil bestijgen.
De Here Jezus is gericht op deze aarde vanuit de Hemel. Dat is de strijd, vergelijkbaar met stratego. |
Ja ben ik met je eens Mar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 18:29
|
|
|
|
| LEPELTJE037 schreef: | Veel 'christenen' zie je een kruis(je) dragen...
Waarom eigenlijk?
Nu ben ik overigens van mening dat Jezus uberhaupt nooit aan een kruis is gehangen, maar slechts aan een paal, zie http://www.reformation.org/stauros-and-xulon.html voor de verklaring.
Waarom zou je een martelwerktuig aan je nek hangen? Eigenlijk een ridicule gedachte om het martelwerktuig om je nek te dragen, waar je 'broer' mee om het leven is gebracht.
Als mijn broer zou zijn doodgestoken met een mes, dan ga ik toch ook geen mes om m'n nek dragen, om me er aan te herinneren, hoe m'n broer aan z'n einde is gekomen. Het is toch eigenlijk een zieke gedachte er op die manier telkens aan herinnerd te moeten worden, dat m'n broer dood zou zijn gestoken. Je zou toch liever denken aan de leuke en goede dingen aan z'n leven?
Het is uiteraard goed om te weten, dat Jezus is gestorven, maar beter is jezelf er aan herinneren dat Jezus leeft.
Als je er zo over nadenkt, is het des te triester te beseffen, dat wijzelf eigenlijk Zijn dood op ons geweten hebben, door onze zonden. Maar moeten we dan, door dat kruis, er telkens aan herinnerd worden wat wij verkeerd hebben gedaan? Dat is toch verre van bijbels!
Jezus leerde ons over vergeving en dat onze zonden worden weggegooid in het diepste der zee. God zelf gedenkt onze zonden niet! Ze zijn weg!
Wij, stelletje idioten, willen kennelijk toch herinnerd worden aan onze zonden. Daarom dragen kennelijk veel mensen het martelwerktuig om onze nek, waar we zelf schuldig aan zijn.
Is dat iets van trots? Kijk mij nou, ik draag een kruis! Ter herinnering aan m'n 'broer', die ik zelf heb laten ombrengen...
Ik ben er verre van trots op hieraan deel te hebben gehad.
Voor mij geen kruis of dergelijk martelwerktuig om m'n nek of waar dan ook in m'n huis! | Als Jezus nooit gekruisigd volgens jou mening lepeltje waarom toonde Jezus dan Zijn doorboorde handen aan Thomas?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 18:29
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Wie ister weer terug??
Erg heh?  |
Helemaal niet Carien, juist super leuk!!!
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 18:32
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Het is wel stil zonder Mariska hier.
 |
Oh oh mis je haar nu al Imre????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PAULUS505
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 18:33
|
|
|
|
Hoi Mariska,
ik wens je Gods rijkelijke zegen toe voor je nieuwe levensjaar.
Deze zegenbede vond ik op het internet: Er stond in eerste instantie jullie, dit heb ik veranderd in je en jou
Bron: http://buitenwoel.web-log.nl/buitenwoel/2007/12/zegenbede.html
De Heer zij met jouw, om je de juiste weg te wijzen, De Heer zij achter jou om je in de armen te sluiten en om je te beschermen tegen gevaar, De Heer zij onder je om je op te vangen wanneer je dreigt te vallen, De Heer zij in je om je te troosten als je verdriet hebt, De Heer zij rondom je als een beschermende muur, wanneer anderen over je heen vallen, De Heer zij boven je om je te zegenen, Zo zegene God jou vandaag, morgen en in der eeuwigheid,
Amen.
Groeten van Paulus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 18:33
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Mariska...van harte gefeliciteerd met jou verjaardag, ik wens je een hele gezellige dag toe.
Groetjes van Carien. |
He Maris Gefeliciteerd met je verjaardag en GODs Zegen voor de toekomst!
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 18:39
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | | Het enige wat ik uit een foto haal, is wat voor type iemand is. Meer eigenlijk niet! En dat kan handig zijn om te weten, al kun je soms nog meer uit het profiel van iemand halen. Iemand in het echt ontmoeten, is iets heel anders. Je ziet dan wat iemand uitstraalt en dat is vaak vele malen mooier (of niet), dan de foto. 'k Vind het zelf wel leuk om een gezicht bij iemand te hebben, ook als ik reacties van mensen op het forum lees. Dus dat vrouwen er foto's bij hebben, vind ik ook leuk. Maar inderdaad, 't is niet verplicht. Iedereen is daar vrij in hoor! Mensen (vooral mannen?) die alleen op een foto afgaan, vind ik wel heel erg oppervlakkig. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 18:39
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Dat kunnen wij vrouwen wel denken, maar mannen gaan volgens mij 't eerste af op wat ze zien haha Ach, uiterlijk zegt niet alles, de persoon er achter veel en veel meer, maar als ik geen foto zie heb ik toch zoiets van... in 't echte leven zou je ook eerst 't uiterlijk zien, waarom op een dating/ontmoetingssite dan niet ? Vind het wel van belang dat de mannen verder kijken ...  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 18:40
|
|
|
|
| PEACEDOVE820 schreef: | Hey luitjes,
Ik zie overal gebeds verzoeken op t forum dus ik dacht waarom niet danken voor wat je elke dag mag onvangen van de hemelse Vader
ik ben dankbaar voor:
*Een lach van mijn kinderen * Een vogel die fluit * Het feit dat ik God mag kennen en Zijn kind mag zijn * Voor mensen om me heen die mij in mijn waarde laten. * Dat ik het voorecht heb mijn kinderen elke dag voor Gods troon mag brengen!
Dus luid mijn vraag aan jullie:
Waar zijn jullie dankbaar voor ?
Ik ben dankbaar voor mijn zoon Karst. Een aantal weken geleden vroeg ik jullie om voor hem te bidden. Hij had zijn pink in een machine gekregen en het zag er ernstig uit. Maar gelukkig is het allemaal goed genezen. De wond is sinds een paar dagen helemaal dicht. Morgen moeten we voor controle naar het ziekenhuis maar ik reken dat dat de laatste keer is. Als dat geen reden tot dankbaarheid is!!!
Mary
Greets, Peacedove |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ARIENNEZ498
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 18:41
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | | Wat zeg je dit treffend zeg, Ariennez. Geniet van dé Liefde van je leven! |
Dank je wel Marijan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 18:43
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | | Als Jezus nooit gekruisigd volgens jou mening lepeltje waarom toonde Jezus dan Zijn doorboorde handen aan Thomas? |
Hoewel het off-topic is...
Dat Jezus niet gekruisigd is, is meer vanwege schriftuurlijke correctie (zie link). Jezus's handen waren wel degelijk doorboord, alleen met dit verschil dat Jezus aan een paal werd gehangen met z'n handen boven z'n hoofd, met 1 spijker door beide handen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 18:44
|
|
|
|
| LEPELTJE037 schreef: | Hoewel het off-topic is...
Dat Jezus niet gekruisigd is, is meer vanwege schriftuurlijke correctie (zie link). Jezus's handen waren wel degelijk doorboord, alleen met dit verschil dat Jezus aan een paal werd gehangen met z'n handen boven z'n hoofd, met 1 spijker door beide handen. | hoezo offtopic?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ARIENNEZ498
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 18:45
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | dit verhaal is me een paar jaar geleden overkomen zoals ik reeds vermeldde. Na die tijd heb ik ook gedate en er kwam zelfs een relatie uit. De reden dat ik dat nu opgeschreven heb, is omdat ik vind dat we kunnen leren van onze fouten. |
leren van je fouten is helemaal goed.....zolang het je maar niet beperkt of bang maakt....of je tevéél laat terugkijken op het verleden! Het verleden is geweest, de toekomst ligt vóór je, sámen met Hem!! Geweldig toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 18:47
|
|
|
|
Imre...ik ben het helemaal met jou eens, we houden het wel gezellig hier We zorgen dat CM op de hoogst genoteerde plaats blijft, en dat lukt als we er allemaal aan mee werken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 18:47
|
|
|
|
| ARIENNEZ498 schreef: | | leren van je fouten is helemaal goed.....zolang het je maar niet beperkt of bang maakt....of je tevéél laat terugkijken op het verleden! Het verleden is geweest, de toekomst ligt vóór je, sámen met Hem!! Geweldig toch? |
AMEN Ariennez
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 18:48
|
|
|
|
| LEPELTJE037 schreef: | Hoewel het off-topic is...
Dat Jezus niet gekruisigd is, is meer vanwege schriftuurlijke correctie (zie link). Jezus's handen waren wel degelijk doorboord, alleen met dit verschil dat Jezus aan een paal werd gehangen met z'n handen boven z'n hoofd, met 1 spijker door beide handen. |
He lepeltje,
Zou het fijn vinden als je even reageerde op wat ik had geschreven...........of is dat teveel gevraagd?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAATJES468
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 18:49
|
|
|
|
Ik draag geen kruisje... Niet omdat ik het zie als martelwerktuig of wat dan ook maar... Ik draag enkel iets anders om men nek Maar ik zie het kruis niet als zijnde een martelwerktuig, Ik zie het meer als een symbool van het feit dat Jezus is gestorven voor onze zonden... Ik zie dan ook niet in waarom het niet zou mogen of kunnen of wat dan ook maar...Beetje vreemd om die rare vergelijkingen te maken.... Jezus is aan het kruis gestorven voor onze zonden, Omdat te vergelijken met iemand die is neergestoken of neergeschoten vind ik een beetje bizar...Ergens krijg ik dan het gevoel dat je het hele verhaal kruisdood niet snapt...Ga ervan uit dat je het wel snapt maar zoals je het nu stelt in de dingen die je hier neerzet, doe je alsof je er niets van hebt begrepen, Das tenminste mijn bescheiden mening, wil je overgens niet aanvallen...maar probeer enkel weer te geven hoe je overkomt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 18:49
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Het is wel stil zonder Mariska hier.
 |
Waarom ben je eigenlijk niet mee naar de dierentuin. Hoor je niet bij de insiders
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PAULUS505
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 18:53
|
|
|
|
Beste CM leden,
om heel eerlijk te zijn vind ik het heel moeilijk om bij een bericht op het CM forum mijn eigen persoonlijke mening te plaatsen. Alhoewel ik dit met zeer grote voorzichtigheid toch doe, en dan bang voor de mening en zware oordeel van sommige CM leden. Er zijn er helaas onder de CM leden die mijns inziens keihard oordelen.
Laten we toch het CM forum liefdevol en vol begrip voor elkaars mening houden en bewaren.
Ik wil graag met iets positiefs dit bericht eindigen:
Ik vind van vele CM leden dat zij wel met veel respect met elkaar om gaan op het CM forum. Dit bemoedigt mij toch weer om berichten te posten op het CM forum.
Groeten van Paulus
P.S.: Per ongeluk heb ik de verkeerde titel gebruikt, het moet namelijk zijn: Angst om op het CM forum te posten. en een onderwerp met als titel: Ook een positief compliment.
Duizend maal sorry voor de typ fout.
Laatst aangepast door
|
PAULUS505
|
op donderdag 6 mei 2010, 18:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAATJES468
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 18:56
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik denk dat de traditionele kerk daar veel minder oog voor heeft (gehad). |
Dank voor je antwoord heb je ook enig idee hoe dat kan? Ben gewoon heel nieuwsgierig hoe dat nu zit... Ik kerk zelf nml bij een traditionele kerk en weet er weinig tot niets van... Wat ik ervan weet, weet ik niet vanuit de traditionele kerk,maar vind het wel boeiend.
|
|
| Naar boven |
|
|