ChristianMatch

Forum

Het weer
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5669 5670 5671 5672 5673 5674 5675 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MAMY994

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 19:25

Oké, zojuist buiten bij mij achter 43 graden. Een half uur geleden nog 42. Dus vannacht.... Huilende smiley, smiley in tranen Binnen nog 24, maar dat zal nu ook wel snel veranderen. Hoe is het in de rest van Nederland?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 19:27

NATASCHA642 schreef:
Haar naam was Sarah van Tatiana de Rosnay

Ik heb pas de dvd gekocht, hoor vaak dat het een mooi boek/film is
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 19:34

MAMY994 schreef:
Oké, zojuist buiten bij mij achter 43 graden. Een half uur geleden nog 42. Dus vannacht.... Huilende smiley, smiley in tranen Binnen nog 24, maar dat zal nu ook wel snel veranderen. Hoe is het in de rest van Nederland?

Hier 30,5 graden en binnen ook 24. maar morgen nog veel warmer
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 20:01

LANFY127 schreef:
Ik heb net "watervrees tijdens een verdrinking" uit, van Herman Brusselmans! Hilarisch! Het is het 6e boek wat ik van hem heb gelezen in 5 maanden tijd! Voor iemand die van zwarte Belgische humor houdt, absoluut een aanrader!

Hier wat meer info:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Herman_Brusselmans

Lijkt me erg leuk, ik zal eens vragen, ik ga zo toch naar de buurman, ja die is boekhandelaar Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 20:03

JANE410 schreef:
Nou, Shanita je hebt best een volle agenda de laatste tijd en leuke dingen, gaat echt een stuk beter dan een tijdje terug. Je klinkt zo positief, ja iets om dankbaar voor te zijn Knipoog smiley

Ja, het gaat beter, idd.

Ik klink positief Lachende smiley

Dank je Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 20:22

Donderdag 1 Augustus, Numeri 16: 12-15; Laat het aan God.

Dat klinkt wel heel bot. Mozes nodigt het groepje oppositie voerende Rubenieten uit voor een gesprek, maar twee keer zeggen ze keihard: Wij komen niet.
Waarom niet? Zij erkennen het leiderschap van Mozes niet. Volgens hen heeft hij er een janboel van gemaakt. Als leider heeft hij totaal gefaald. In plaats van hen in een land overvloeiend van melk en honing te brengen, zwerven ze nog steeds rond in de woestijn. Vergeleken daarmee was Egypte nog heel aantrekkelijk. Het zou Mozes alleen om eigenbelang gaan. Mozes, wij zijn niet gek! Wij laten ons geen rad meer voor de ogen draaien!
Mozes toont zich heel gekwetst. Hij is woedend. Hij huilt min of meer uit bij God. Dat is altijd de goede plek. ‘Heer, wend U van hen af. Schenk geen aandacht aan hun offer. Ik heb nooit iets ontvreemd of mijn positie ten bate aangewend.’
Jezelf verdedigen is altijd een heel moeilijk werk. Vooral in de kerk. In de politiek niet minder. Christelijk of niet christelijk maakt niet uit. Mensen roepen soms maar wat. En kwetsen elkaar of het niets is. Wij komen niet, wij willen met jou helemaal niet meer praten! Ga er niet op in en doe als Mozes. Zeg tegen God en wacht wat Hij zal doen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIAN542

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 20:48

als ik onderaan een profiel lees:Mail gerust.
Dan weet ik wel wat dat kan betekenen..
Ik lees tussen de regels iets anders namelijk..

Eigenlijk lees ik dan: mail gerust,ik bepaal zelf wel of ik terug mail.
daar komt het op neer.Lachende smiley

Laatst aangepast door
CHRISTIAN542
op donderdag 1 augustus 2013, 20:49
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 20:59

slechte nieuws ben volledig afgekeurd, dus niet alleen lichamelijk minder maar ook financieel stuk minder aangevuld tot sociaal minimum
dus je wordt niet alleen getroffen door een lichamelijk beperking je wordt ook nog eens sociaal gepakt, want uitjes zitten er niet meer in voor mij.

maar ik ben al gek dus ik laat me er niet klein door krijgen ga gewoon opzoek naar nieuwe uitdagingen en leg het bij de Heer neer.

Laatst aangepast door
NATASCHA642
op donderdag 1 augustus 2013, 21:00
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 21:02

JANE410 schreef:
Ik heb pas de dvd gekocht, hoor vaak dat het een mooi boek/film is

zeker de moeite waard heb de film ook , maar wil eerst boek lezen, zeer aangrijpend
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 21:25

NATASCHA642 schreef:
slechte nieuws ben volledig afgekeurd, dus niet alleen lichamelijk minder maar ook financieel stuk minder aangevuld tot sociaal minimum
dus je wordt niet alleen getroffen door een lichamelijk beperking je wordt ook nog eens sociaal gepakt, want uitjes zitten er niet meer in voor mij.

maar ik ben al gek dus ik laat me er niet klein door krijgen ga gewoon opzoek naar nieuwe uitdagingen en leg het bij de Heer neer.

Heftig, Natascha Twijfelende smiley
Heel veel sterkte met het verwerken van dit nieuws, en met alle mogelijk consequenties! En vooral ook troost, steun en moed van Hem toegewenst!
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 21:37

Is er al een nieuwe datum Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 21:58

NATASCHA642 schreef:
zeker de moeite waard heb de film ook , maar wil eerst boek lezen, zeer aangrijpend

Ja inderdaad een heel mooi geschreven aangrijpend boek
Aanrader
Naar boven

Auteur Bericht
YOLANDA150

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 22:06

Hallo,
Leuk initiatief en bij deze geef ik mij ook op voor de bbq. Ik zal wat later komen omdat er bij ons vanalles georganiseerd wordt in de gemeente die zondag.

Groetjes Yolanda Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 22:07

NATASCHA642 schreef:

Kussende smiley Al is het via pc, lieve knuffel van me voor jou.
Blijf je vast houden aan de mooie dingen van het leven.
Naar boven

Auteur Bericht
SIFRA328

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 22:28

Hoi,

Bij deze wil ik mij ook opgeven! Mijn profiel verloopt vandaag, maar ik kom gewoon hoor.

Tot dan.

Groetjes Sifra
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 23:01

Om half 7 nog naar het strand geweest...
Morgen gaan we weer, maar dan maken we er een langere dag van...
Wat was het heerlijk...
(Net of je vakantie hebt!!)
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 23:09

gaaf naar het strand zeeland Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LANFY127

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 23:26

KLUS667 schreef:
De wederkomst van Jezus Christus. Dan zal het nieuwe Jeruzalem uit de hemel neerdalen.

Mooi filmpje ter ondersteuning: http://www.youtube.com/watch?v=cli8nj0QwGA

Een hele mooie compilatie over dit hoofdstuk uit Openbaring! Mooi beschrijvend boek dat ik bijna kan dromen! Maar is het daarom ook waar? Voor jou waarschijnlijk wel! Maar dat hebben er al honderden voor jou gezegdt! Ik stel mezelf, als iemand me heel zelfverzekerd iets meedeelt, de vraag, is dat wel waar, en waarom zou het wel of toch ook weer niet waar zijn? De mens is het meest beïnvloedbare wezen ter wereld, maar is het waar omdat je dat zelf wilt geloven, of is het gewoon universeel waar? Als jij zelf gelooft dat dat waar is, en je voelt je er goed bij, prima! Maar het blijft tenslotte jouw waarheid! Toch? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 23:28

ANNA415 schreef:
Is er al een nieuwe datum Kwijlende smiley

Kan het het niet zien, maar mij werd gevraagd of de 14september een optie kon zijn, wat mij betreft wel, want 8 sept is er ook al eentje en 2 in hetzelfde weekend kan beter niet.
Naar boven

Auteur Bericht
LANFY127

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 23:30

Ps, sorry, een beetje offtopic, maar ook wel een beetje ontopic! Dat denk ik, maar de CM moderator mag natuurlijk ingrijpen! Dit las ik vandaag:

Quote:
Verwerp je op rationele gronden alle andere religies behalve die van jezelf dan heb je duidelijk de rationaliteit nog niet toegelaten op je eigen geloof, vanwege psychische behoeften die je eraan vast laten houden, want iedere buitenstaander zal jouw geloof met dezelfde rationele argumentering afwijzen als jij alle anderen. De moeilijkheid om het toe te passen op je eigen overtuiging is het probleem van partijdigheid, je subjectieve binding en verknochtheid aan je eigen religieuze cultuur, net zoals een mens een voorliefde heeft voor zijn eigen land, en een buitenlander vaak een betere analyse kan geven van de plussen en minussen van het land waar je woont.

But correct me if Im wrong! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LANFY127
op donderdag 1 augustus 2013, 23:31
Naar boven

Auteur Bericht
LANFY127

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 23:46

Ik weet echt niet of ik het in het juiste topic plaats, maar dan moet het CM management het maar wijzigen!

Ik kom op best wel veel profielen de bovenstaande uitspraak tegen, en daar ben ik verbaasd over! Ik durf het niet zo goed, en ik ben heel benieuwd naar de reden hiervoor! Waarom durf je dat niet? Ben je bang, schaam je je voor je geloof, wil je voor anderen, bijvoorbeeld op je werk niet weten dat je gelovig bent? Kortom, wat is de reden hiervoor! En natuurlijk is de vraag ook bedoeld voor de CM redactie! Wat was jullie reden om dit antwoord tussen de meerkeuzevragen te zetten? Ben echt benieuwd! Maar voor nu, slaap en droom lekker! Ddww! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 23:50

PETRA373 schreef:
gaaf naar het strand zeeland Lachende smiley

Ja gaaf...dat is het Petra....!!
Echt een prive-strandje...want we willen geen sardientjes-in-blik-gevoel...
Naar boven

Auteur Bericht
MARDIE881

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 23:58

Ik ben dus gescheiden. Een uiterst pijnlijke ervaring maar ook een bevrijding. M'n huwelijk dreef mij steeds verder weg van God (m'n ex moest er ook niets van weten) en ik raakte mezelf volledig kwijt.
Heb nog wel gevochten voor m'n huwelijk maar m'n ex wilde niet meer en daar heb ik mij bij neergelegd.
Naar boven

Auteur Bericht
ALIJA166

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 00:37

MARDIE881 schreef:
Ik ben dus gescheiden. Een uiterst pijnlijke ervaring maar ook een bevrijding. M'n huwelijk dreef mij steeds verder weg van God (m'n ex moest er ook niets van weten) en ik raakte mezelf volledig kwijt.
Heb nog wel gevochten voor m'n huwelijk maar m'n ex wilde niet meer en daar heb ik mij bij neergelegd.

dat is heftig zeg, je bent ook nog best wel jong!
Gelukkig ervaar je het ook als bevrijding! Nu weer tijd om jezelf en God weer terug te vinden! Het woord van God is hier heel duidelijk over he!
In 1 Corinthiërs 7 vers 12-16 gaat het hierover....tot vrede heeft God je geroepen!!!Heel veel sterkte met het verwerken van alles!
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 00:42

KLUS667 schreef:
De wederkomst van Jezus Christus. Dan zal het nieuwe Jeruzalem uit de hemel neerdalen.

Mooi filmpje ter ondersteuning: http://www.youtube.com/watch?v=cli8nj0QwGA

dankje voor delen, heel mooi Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 09:37

Quote Lanfy:
Verwerp je op rationele gronden alle andere religies behalve die van jezelf dan heb je duidelijk de rationaliteit nog niet toegelaten op je eigen geloof, vanwege psychische behoeften die je eraan vast laten houden, want iedere buitenstaander zal jouw geloof met dezelfde rationele argumentering afwijzen als jij alle anderen. De moeilijkheid om het toe te passen op je eigen overtuiging is het probleem van partijdigheid, je subjectieve binding en verknochtheid aan je eigen religieuze cultuur, net zoals een mens een voorliefde heeft voor zijn eigen land, en een buitenlander vaak een betere analyse kan geven van de plussen en minussen van het land waar je woont.

Hai Lanfy,

Ja, erg mooi opgeschreven, ook wel een heel klein beetje ingewikkeld,

Ik denk ook idd dat je 'ook' op subjectieve gronden kan geloven.

Maar ja er zijn wel veel mensen die wel de rationaliteit hebben toegelaten voor eigen geloof,(in dit geval van mij christelijk).
Ik kan dan ook prima uitleggen aan buitenstaanders waarom ik geloof, en dan zo, dat zij het begrijpen, en er ook niet tegenin gaan.
Velen vinden het zó logisch klinken wat ik dan vertel.

Ja en een religieuze cultuur heb ik niet, ja, die had ik misschien wel natuurlijk toen ik nog naar een kerk ging(ev), maar ja ik ben opgegroeid zonder geloof, en ja, toen iemand mij iets erover vertelde dacht ik van ja, daar zit wat en, en ik kon meteen het kwaad plaatsten.

Ja, ik héb gereformeerd vrijgemaakt staan in mijn profiel, ja, omdat dat nu eenmaal de kerk is die mij het meest aansprak, ja, samen met een PKN kerkje hier, maar ja die kunnen weer erg verschillend zijn had ik pas gelezen.

Ja, en om het christelijke geloof nu te vergelijken met een land Knipoog smiley

Ja, het christelijk geloof is voor mij én de waarheid, en ook dus 'mijn' waarheid.
Dat betekend dat ik zeker anderen geloven respecteer, altijd gedaan. En ja er zijn soms overeenkomsten, zoals dingen goed doen tegen je naaste, en het geloof in de Hemel ;)

Maar ja wat 'zij' niet hebben, of beter gezegd niet begrijpen, want dat ís ook moeilijk uit te leggen, is, dat wij een geloven dat God zijn Zoon naar de aarde heeft gestuurd zeg maar, omdat wij niet aan de wet kunnen voldoen, en dus zondig blijven.

En ja, idd, er staat ergens van dat je er dus niet zomaar op los kan zondigen, nou is het woord 'zondigen' een heel raar woord als je daar idd niet mee bent opgegroeid. Ja, je hebt dan wél woorden als 'goed' en als gemeen, slecht of vals.
Zo veel je kan, en ja wat niet kan, kan niet en ja, daarom heeft juist Iemand Anders de straf gedragen, omdat wij het niet kunnen.

Ja, en dát ís juist bijna niet uit te leggen, want ja, zodra je dát gaat uitleggen, impliceer je dus meteen dat de ander bewust zondigt.
Dus ja, dat moet je dan heel voorzichtig doen, en alleen als er echt een gelegenheid zich voordoet(dat staat ook ergens, maar ja, ik heb het nu te warm op dat op te zoeken).

Later verder Knipoog smiley

Ja, ik had me wekker op 19.00 uur gezet, ipv 7.00 uur, haha, ja dus ik had nu al lang en breed in de stad moeten zitten.

PS: Lanfy, kan je deze diepzinnige stukjes filosofie, in het vervolg, in een ander topic zetten, want ja het is eigenlijk geen nieuws, in de zin van nieuws wat in kranten enzo staat. Snap Je?
Je kan ook zelf en onderwerp maken, gewoon een titel verzinnen, en dan je stukje eronder zetten.

Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 2 augustus 2013, 10:26
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 09:41

CHRISTIAN542 schreef:
als ik onderaan een profiel lees:Mail gerust.
Dan weet ik wel wat dat kan betekenen..
Ik lees tussen de regels iets anders namelijk..

Eigenlijk lees ik dan: mail gerust,ik bepaal zelf wel of ik terug mail.
daar komt het op neer.Lachende smiley

Nou, ik heb juist nog veel mail openstaan die ik wel wil beantwoorden, maar ja, dat doe ik dan ook wel, maar ja, dat kan soms wel enkel weken duren.

Dat kan.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 09:50

ZEELAND736 schreef:
Om half 7 nog naar het strand geweest...
Morgen gaan we weer, maar dan maken we er een langere dag van...
Wat was het heerlijk...
(Net of je vakantie hebt!!)

O, wat heerlijk Zeeland, ja jij woont dichtbij het strand Knipoog smiley

Het is hier in deze nieuwbouwwijk een grote hitte, pffffft, ja, nu al.

Ja, zit nog steeds bij de buurman, ja die woont even 2 minuten lopen hier vandaan Maar ja, die slaapt boven en komt voorlopig niet naar beneden, dus ja, beetje of ik hier in een vakantiehuisje zit.

Wat ik gedaan heb, te lang geslapen, en koffie gedronken, een stukje geschreven, me medicijnen ingenomen, ja, nog niet allemaal, ja het zijn er echt wel veel. Maar iets meer dan de helft al.

Natascha: ik dacht dat jij al in de stad nieuws zat te vergaren Knipoog smiley

Haha, ja, ik had me wekker om 19.00 uur gezet, ipv 7.00 uur, ja het was ook zoooo warm. Gefrustreerde smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Dus nee, veels te laat wakker, en ja zit hier beneden, met alles tegenover mekaar open, ja dan waait het lekker, het is zo heet dat ik even niet verder vooruit denk dan 10 minuten nu. Knipoog smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 2 augustus 2013, 10:31
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 10:09

NATASCHA642 schreef:

Ach Natasja, ja best wel verdrietig.

Ja, ik ben ook helemaal afgekeurd, ja eerst op psychische gronden, en nu ook lichamelijk.
Ja, en omdat ik altijd part time werkte ja, heb ik ook een uitkering 90% van het minimum.

Je moet gewoon heel slim zijn.

Mijn psych vroeg een keer wat ik zou doen als ik duizend euro zou krijgen, ja, ik zei meteen kleding kopen.

Dus ja, al mijn geld gaat naar kleding, en me huis, ja 2 stoeltjes en een bed, en me pc, en een stoel en tafeltje daarvoor.

De rest berg ik op in AH kratten, ja, ik heb geen geld om nieuwe kasten te kopen Knipoog smiley

Maar ja, het is de bedoeling dat ik zeer binnenkort weer naar een soort van 2de hands winkel ga, en ja dat is geen Ikea, waar ze elke seizoen dezelfde dingen hebben, dus ja, je moet daar dan minstens weken elke dag zijn, en ja als je er gaat werken, ook al is het een uur per dag, heb je eerste keus, en 20% korting. en wordt het gratis gebracht.

Dus ja, dat is het plan Lachende smiley

En uitjes, ja, ik ga gewoon de stad in, flierefluiten en lantefanten. Knipoog smiley

En 's avonds bij buurmannen en vrienden bankhangen en mooie films bekijken Knipoog smiley Lachende smiley

Ja, en niet te vergeten, heb ik nog een lieve vriend in Friesland, ja je zou het zo niet meteen denken, maar er zijn echt wel leuke mannen daar, ja het is alleen zo ver, dat wel. Knipoog smiley Lachende smiley

Iig, wat ík wil zeggen, je kan gewoon kijken naar 'wat kan ik nog wél, ipv wat kan ik niet meer. Knipoog smiley Lachende smiley

Sterkte!!!
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 10:11

Beste mensen,

Op de één of andere manier raken we steeds weer off-topic binnen dit topic Smiley die vol vragen zit
Prima om andere gesprekken te voeren, maar dan wel in een ander topic graag!

Redactie CM
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5669 5670 5671 5672 5673 5674 5675 ... 6194 Volgende
Pagina 5672 van 6194