| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: zondag 11 augustus 2013, 22:32
|
|
|
|
|
Ik snap het ook niet helemaal...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CALLIE155
|
|
Geplaatst: zondag 11 augustus 2013, 22:32
|
|
|
|
| Quote: | Willemijn232 schreef: "Jij houdt je dus aan alle wetten die in de Bijbel staan? Vooral die van Leviticus? Dat zijn nogal wat eisen waar je dan aan moet voldoen.........Jij mag dan ook geen vrouw begeren, zelfs niet in gedachten want dan voldoe je al niet aan die wetten...... Ik ben blij dat ik lid ben van een kerkgenootschap waar ze ieder verbintenis van liefde en trouw inzegenen....... En in de tien geboden zie ik niets staan over homo"s?" |
Ik houd me er maar aan twee, althans, die probeer ik wel na te leven:
"Gij zult liefhebben den Heere, uw God, met geheel uw hart, en met geheel uw ziel, en met geheel uw verstand."
en
"Gij zult uw naaste liefhebben als uzelven."
En die twee geboden omvatten alle andere wetten volgens Jezus Christus (Mattheus 22: 36-40).
In de 10 geboden zie ik net zo min iets staan over homoseksualiteit. Maar jij weet net zo goed als ik (en alle anderen die dit lezen), dat uitspraken van God niet stoppen bij slechts de 10 geboden. Hij heeft veel meer gezegd.
Heb je heel Leviticus 18 gelezen? Ik raad je aan dat eens te doen. Daar is God zelf aan het woord. Vers 22 vertelt iets over Gods tolerantie met betrekking tot het huidige discussie-onderwerp.
Alleen, Gods eigen woorden maken in onze tijd en maatschappij blijkbaar niet meer zoveel indruk. En als je die woorden aanhaalt, nou dan haal je wat op je hals! 
Enfin, er is denk ik voldoende over gezegd als stof tot nadenken. Lees en bid om leiding van de Heer omtrent dit onderwerp, mocht je ondanks de aangedragen bijbelgedeelten er nog niet uit zijn, zou ik zeggen.
Ik taai af uit deze discussie…
O.. en hou het vreedzaam hier, he!  (Er verschijnen wat donkere wolkjes aan de lucht hier! )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 11 augustus 2013, 22:45
|
|
|
|
| CHRISTIAN542 schreef: | Begrijpen jullie dan niet het verschil tussen onze wil en Gods wil?
Als een vrouw bv steeds een afkeer van kinderen heeft,maar in Gods plan ze toch moeder moet worden zal God hoe dan ook haar moeder gevoelen schenken,zodat ze gehoor geeft aan die gevoelens. |
[b]
Niet altijd. Want a. er komen niet altijd kinderen en b. soms hebben moeders niet (gelijk) moederlijke gevoelens.
Maar volgens mij is dat ook een heel ander onderwerp voor een nieuw topic...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 11 augustus 2013, 22:48
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | [b]Niet altijd. Want a. er komen niet altijd kinderen en b. soms hebben moeders niet (gelijk) moederlijke gevoelens.
Maar volgens mij is dat ook een heel ander onderwerp voor een nieuw topic... |
Ik vind het meer klinken als... vrouwtje wil geen kinderen, mannetje wel, God zal vrouwtje wel moeder gevoelens geven, dus mannetje mag in zijn behoefte voorzien
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 11 augustus 2013, 22:51
|
|
|
|
|
Als het gaat om de verhouding van het Oude tot het Nieuwe Testament, dan heeft Jezus gezegd dat Hij niet gekomen is om de wet af te schaffen, maar juist om hem te vervullen. Vervullen betekent hier: op een hoger niveau brengen. Dus niet: letterlijk zo laten, maar kijken naar de eigenlijke bedoeling, kijken naar de achterliggende principes. Zo is het mogelijk om recht te doen aan de historische context, maar ook recht te doen aan het gedrag wat God vraagt van de mens, gedrag gebaseerd op principes als heiligheid, rechtvaardigheid en liefde. De vormgeving van de wetten kan verschillend zijn, maar de door God gegeven normen gelden nog steeds en daar hebben we ons aan te houden. Als je het principe van de wetten laat staan, maar ze niet meer letterlijk leest, dan is dat niet hetzelfde als de bijbel aanpassen aan datgene wat je graag wil horen. De boodschap blijft namelijk onveranderd. God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf, daar heb je je handen al vol aan. Ik wel in ieder geval!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 11 augustus 2013, 22:54
|
|
|
|
| CALLIE155 schreef: | Ik houd me er maar aan twee, althans, die probeer ik wel na te leven:
"Gij zult liefhebben den Heere, uw God, met geheel uw hart, en met geheel uw ziel, en met geheel uw verstand."
en
"Gij zult uw naaste liefhebben als uzelven."
En die twee geboden omvatten alle andere wetten volgens Jezus Christus (Mattheus 22: 36-40).
In de 10 geboden zie ik net zo min iets staan over homoseksualiteit. Maar jij weet net zo goed als ik (en alle anderen die dit lezen), dat uitspraken van God niet stoppen bij slechts de 10 geboden. Hij heeft veel meer gezegd.
Heb je heel Leviticus 18 gelezen? ....... |
Houd jij je ook aan Leviticus 17 en 19? Gewoon een hoofdstuk er voor en er na. Want God heeft inderdaad veel meer gezegd. Welke regels gelden nog wel en welke niet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 11 augustus 2013, 23:07
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Ik vind het meer klinken als... vrouwtje wil geen kinderen, mannetje wel, God zal vrouwtje wel moeder gevoelens geven, dus mannetje mag in zijn behoefte voorzien  |
Zijn we gelijk weer on topic... Eh hoewel...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 11 augustus 2013, 23:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIEKE000
|
|
Geplaatst: zondag 11 augustus 2013, 23:25
|
|
|
|
Vandaag echt een luierdagje......
Luierdaggie..??? BAH !!!Nee he
Gewoon lekker luieren ...helemaal niets !!!! Alleen het Forum van CM bijlezen.
Mario volgens mij ben jij een pracht-mens .....abseilen ...geweldig !
Is dat echt zo ...zooooo hoog ...
Laatst aangepast door
|
LIEKE000
|
op zondag 11 augustus 2013, 23:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 11 augustus 2013, 23:25
|
|
|
|
Stilte over alle landen in deze nacht. Vouwen wij tezaam de handen voor deze nacht. Welke zonden wij bedreven, wil ze, Here, ons vergeven. God wil goede rust ons geven in deze nacht. 2 Stilte over alle landen in deze nacht. Vouwen wij tezaam de handen voor deze nacht. God zal voor ons allen zorgen tot het dagen van de morgen. Veilig en bij Hem geborgen zijn wij vannacht.
Geheel iets anders...maar het kwam ineens in mijn gedachten... Zojuist gezongen...in de eenzaamheid...voor de nacht... Iedereen een goede nacht..
En nu nog even luisteren naar het...BLIJF BIJ MIJ HEER, want de avond is nabij...zo mooi en vertroostend!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARA540
|
|
Geplaatst: zondag 11 augustus 2013, 23:26
|
|
|
|
Ik blijf het maar vreemd vinden dat als je hier iets citeerd uit de bijbel dat dat overkomt voor God spelen.
Dan moeten we maar stoppen met discussieren en ophouden met de bijbel te citeren.
Passen we ons leven aan aan de bijbel, of passen we de bijbel aan ons leven?
In het oude testament werden er wetten uitgeschreven offers voor boetedoening. In het nieuwe testament werden die wetten in vervulling gebracht. Heden ten dage hoeft men geen offers meer te doen voor boetedoening.
En hoe zit het met de 10 geboden moeten we die ook maar aan de kant schuiven omdat de wet volbracht is?
Is homoseksualteit nu ineens wel toegestaan?
In mijn ogen is Levitucus en Romeinen er duidelijk over.
Ik vind dat Gods wetten nog altijd boven de wetten van de staat staan.
We moeten God meer gehoorzaam zijn dan de staat.
Mij maakt het niks uit wat de homoseksueel doet in zijn leven, het is zijn verantwoordelijkheid en niet die van mij. Maar ik mag hem er toch wel op wijzen hoe God er over denkt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIEKE000
|
|
Geplaatst: zondag 11 augustus 2013, 23:30
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Stilte over alle landen in deze nacht. Vouwen wij tezaam de handen voor deze nacht. Welke zonden wij bedreven, wil ze, Here, ons vergeven. God wil goede rust ons geven in deze nacht. 2 Stilte over alle landen in deze nacht. Vouwen wij tezaam de handen voor deze nacht. God zal voor ons allen zorgen tot het dagen van de morgen. Veilig en bij Hem geborgen zijn wij vannacht.
Geheel iets anders...maar het kwam ineens in mijn gedachten... Zojuist gezongen...in de eenzaamheid...voor de nacht... Iedereen een goede nacht..
En nu nog even luisteren naar het...BLIJF BIJ MIJ HEER, want de avond is nabij...zo mooi en vertroostend!!! |
Dank je wel, zeeland, dat we ons geborgen mogen voelen bij onze grote God.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 00:25
|
|
|
|
| MARA540 schreef: | Ik blijf het maar vreemd vinden dat als je hier iets citeerd uit de bijbel dat dat overkomt voor God spelen.
Dan moeten we maar stoppen met discussieren en ophouden met de bijbel te citeren.
Passen we ons leven aan aan de bijbel, of passen we de bijbel aan ons leven?
In het oude testament werden er wetten uitgeschreven offers voor boetedoening. In het nieuwe testament werden die wetten in vervulling gebracht. Heden ten dage hoeft men geen offers meer te doen voor boetedoening.
En hoe zit het met de 10 geboden moeten we die ook maar aan de kant schuiven omdat de wet volbracht is?
Is homoseksualteit nu ineens wel toegestaan?
In mijn ogen is Levitucus en Romeinen er duidelijk over.
Ik vind dat Gods wetten nog altijd boven de wetten van de staat staan.
We moeten God meer gehoorzaam zijn dan de staat.
Mij maakt het niks uit wat de homoseksueel doet in zijn leven, het is zijn verantwoordelijkheid en niet die van mij. Maar ik mag hem er toch wel op wijzen hoe God er over denkt? |
Volstrekt niet ,maar wat we doen is wel veroordelen en doen zo zwaar tekort aan Jezus overwinning, Hij bepaald en niet wat wij menen te weten omdat het geschreven is, God kan vergeven zelfs wanneer wij dat niet half bedacht zouden kunnen hebben. Ik heb al zo vaak aangeven, we hebben de Bijbel om te leren wie God is.
Pas als we weten wie God is en wij Hem helemaal kunnen doorgronden, dus gelijk aan Hem zijn, mogen we doen wat we doen, gelijk homo's veroordelen, mits Hij dat zou doen, ik denk dat Zijn Liefde toch overwint en men behoudn blijft na bellijden zonden .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIEZL469
|
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 01:14
|
|
|
|
Er is niks mis met de mensen zelf maar wel met het overgewicht,zelf ben ik werkzaam in de zorg en zie dagelijks de ongemakken ervan! Over het dikker worden....het kan aan medicatie liggen maar als je heel nuchter nadenkt. Mensen die niks meer eten bv in ziekte, oorlog situatie s ,honger of hongerstaking, ze worden mager. Het is natuurlijk niet te hopen dat we in zo n situatie terecht komen maar als je gezond bent heeft overgewicht alles te maken met een verkeerde eetgewoonte, en te weinig beweging! Je kunt jezelf wel afvragen waarom eet ik en wat eet ik?Zelf ben ik ook te dik geweest en ben daar hulp in gaan zoeken om af te vallen ,ben nu al 10 jaar op gezond gewicht!Voel me vele malen beter! Nog wel steeds vrijgezel (toen ik dikker was had ik wel een relatie) dus dat zegt helemaal niks, als jij je happy voelt in je lichaam dik of dun straal je dat uit! en dat is aantrekkelijk! Toch gaat mijn voorkeur wel uit naar slanke mannen (sorry knuffelbeertjes)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BAPPI605
|
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 02:14
|
|
|
|
Ben voor een tijdje in Portugal neergestreken en heb mijzelf voorgenomen om ondanks mijn omstandigheden volop te genieten. Het weer werkt in ieder geval prima mee. Vandaag aan het strand 35 graden en 's avonds met familie heerlijk gaan eten bij 'Barbas' , op het terras met uitzicht op strand en zee. Had zin in een lekkere 'acorda' (dikke, papperige broodgerecht met ei, knoflook, koriander en garnalen) met een koele, witte wijn On the Side. De twee restaurants van Barbas waren propvol met zelfs een file wachtende mensen voor een tafel. Barbas is trouwens de bekendste restaurant van Caparica; eigenaar is, jawel, Barbas, de bekendste fan van voetbalclub Benfica. Je ziet hem bij elke thuiswedstrijd van de club in Estadio da Luz en hij is herkenbaar aan zijn karakteristieke zwarte baard en snor. Afijn, bij Barbas is het goed toefen. Na afloop nog even slenteren op de strandboulevard en een bica (pittige espressokoffie) drinken op de vele terrasjes. Crisis? Welke crisis? Word vervolgt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 06:54
|
|
|
|
|
Voor de mannen die vinden dat de wetten uit het O.T. nog steeds gelden en je ze letterlijk moet nemen: vergeet Leviticus 12:3 niet!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 07:50
|
|
|
|
Crisis? Welke crisis?
Misschien voor jouw niet...das fijn, maar voor vele anderen TOCH wel!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 08:58
|
|
|
|
vakantie!! wat zal ik eens gaan doen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 09:00
|
|
|
|
We willen op zaterdag 14 september voor de zeventiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf 14.00u bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;
je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).
mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 14.00 uur, en gingen de laatsten weg rond half 9 avonds.
ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd en iedereen die gezellig kan doen, kan meedoen!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.
hopenlijk komen er weer een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
voorlopig hopen mee te gaan:
Roelande345, 54jaar, regio 0342 Pieter619, 59 jaar, regio 0514 meerijders geen probleem Anna415, al jaren 25, regio 0546 Shanita130, 41 jaar, regio 078 Harald940, 38 jaar, regio 038 ( ovv ) Klus667, 39 jaar, regio 0341 (ovb)
zo nog maar een keertje up!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARA540
|
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 09:39
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Volstrekt niet ,maar wat we doen is wel veroordelen en doen zo zwaar tekort aan Jezus overwinning, Hij bepaald en niet wat wij menen te weten omdat het geschreven is, God kan vergeven zelfs wanneer wij dat niet half bedacht zouden kunnen hebben. Ik heb al zo vaak aangeven, we hebben de Bijbel om te leren wie God is.
Pas als we weten wie God is en wij Hem helemaal kunnen doorgronden, dus gelijk aan Hem zijn, mogen we doen wat we doen, gelijk homo's veroordelen, mits Hij dat zou doen, ik denk dat Zijn Liefde toch overwint en men behoudn blijft na bellijden zonden . |
Wij zullen nooit gelijk zijn aan God. Dat was wat satan tegen Eva zei in het paradijs. Satan wilde evenveel macht hebben als God.
En ik veroordeel de homo helemaal niet. Wat wordt dat woord hiet te pas en te onpas gebruikt.
Ik zeg alleen hoe God er over denkt. Als ik niet mag zeggen hoe God er over denkt kunnen we maar stoppen met discussieren over alles.
Echtscheiden mag ook niet van God. Veroordeel ik dan ook degenen die gescheiden zijn?
Vloeken mag ook niet van God. Veroordeel ik dan ook degenen die dagelijks vloeken?
Stelen mag ook niet van God. Veroordeel ik dan ook degenen die stelen?
Zomaar even een paar voorbeeldjes...
Gode veroordeeld ons gedrag en niet op wie en wat we zijn.
Laatst aangepast door
|
MARA540
|
op maandag 12 augustus 2013, 09:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 11:07
|
|
|
|
[quote=MARA540]Wij zullen nooit gelijk zijn aan God. Dat was wat satan tegen Eva zei in het paradijs. Satan wilde evenveel macht hebben als God.
En ik veroordeel de homo helemaal niet. Wat wordt dat woord hiet te pas en te onpas gebruikt.
Ik zeg alleen hoe God er over denkt. Ik zeg alleen hoe God er over denkt quote jij hier. Volgens mij zeg je alleen hoe jij uit de Bijbel denkt op te kunnen maken hoe God er over denkt. Natuurlijk heeft God ons leefregels gegeven in Zijn Boek Maar God ziet het hart aan Hij corrigeerde Samuel al toen hij een koning moest zalven. De mens kijkt naar de buitenkant naar wat ie alleen maar kan zien en trekt dan snel zn conclusies. Maar God kijkt naar je hart naar wat daar in is.
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op maandag 12 augustus 2013, 11:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARA540
|
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 11:50
|
|
|
|
[quote=ROELANDE345]
Jij zegt God ziet ons hart aan.....
Oftewel doe maar wat je prettig prettig vind en wat je gelukkig maakt? God vergeeft ons alles wel? Dat is mij te simpel beredeneerd. Dan hebben we eigenlijk helemaal geen leefregels nodig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARA540
|
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 12:00
|
|
|
|
Op zich is er niks mee met volslanke mensen. Ik ga ervan uit dat 50% van de mensen er wel iets aan kan doen.
Het hangt er ook helemaal vanaf hoe je je kleed.
Laatst zag ik iemand met taillemaat 54 terwijl de rest er normaal uitzag. Zij droeg een zeer strak t-shirt. Maar als die persoon zich er lekker en prettig in voelt wie ben ik dan om te zeggen dat ze er niet fris en fruitig eruitziet met die kleding.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 12:01
|
|
|
|
[quote=MARA540]Doe maar wat je prettig vind? Denk je dat je God voor de gek kunt houden? Hij ziet toch wat er in je hart leeft voor Hem. Ik denk dat er voor zorgen dat je hart rein is en altijd op Hem gericht en bereid te doen wat Hij wil uit liefde voor Hem iets is waar je je handen aan vol hebt
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op maandag 12 augustus 2013, 12:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 12:30
|
|
|
|
kreet van de week:
"Wees niemand iets schuldig, dan elkaar lief te hebben; want die de ander liefheeft, die heeft de wet vervuld."
Groetjes,
Paulus
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 12 augustus 2013, 12:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVERDINA396
|
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 12:44
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | Ik snap je niet een heel topic om te laten zien dat er niets mis is met volslanke mensen en dan krijg jij een gesprek over maagverkleining. Dus blijkbaar vind je zelf wel dat er iets mis is met volslanke mensen? |
Weet niet waar je op dat baseert, maar ik weet wel, dat je zelf ongelooflijk fout er mee zit. Maar zo denk jij erover, maar ik niet. Zal wel heel vreemd zijn, om dan een topic erover te openen. En je weet niet de reden, waarom ik dat gesprek krijg. Zal het fijn vinden, als je niet meer zo'n reactie plaats.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 13:06
|
|
|
|
| EVERDINA396 schreef: | Weet niet waar je op dat baseert, maar ik weet wel, dat je zelf ongelooflijk fout er mee zit. Maar zo denk jij erover, maar ik niet. Zal wel heel vreemd zijn, om dan een topic erover te openen. En je weet niet de reden, waarom ik dat gesprek krijg. Zal het fijn vinden, als je niet meer zo'n reactie plaats. |
Tja ik kan je natuurlijk helemaal verkeerd begrepen hebben. Gebeurt vaker op zo'n forum. Maar volgens mij schrijf ik helemaal niet wat ik er van vind. Ik stel gewoon een (oprechte) vraag aan je. Want was een beetje verbaasd. Weet ook niet waar ik ontzettend fout mee zit waar doel je dan op?? En nee ik weet niet de reden van je gesprek. Maar dit weet ik wel: een maagverkleining krijg je alleen als je langdurig last hebt van ernstig overgewicht bmi boven de 40 (of soms in combi met andere ziekten die te maken hebben met overgewicht een bmi van boven de 35).
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 13:26
|
|
|
|
[quote=SHANITA130]Niet iedereen valt het op maar de Franse vrouwen zijn over het algemeen niet dik. Dit heeft echt met de eetgewoonten te maken. Eten in kleine porties en goed samengesteld, plantaardige olien en redelijk veel groente en fruit. Aanleg en/of psychische gesteldheid kunnen dan nog wel een rol spelen maar in zijn algemeenheid werkt het en is zichtbaar. Kijk maar eens rond als je er bent, het is echt zo. Het verschil met de Duitstalige gebieden is erg duidelijk.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 12 augustus 2013, 13:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 13:43
|
|
|
|
[quote=THOMAS968]
Dan is het misschien eens interresant om te kijken waarin de franse keuken verschilt vande nederlandse. Waarin eten die franse zo anders dan wij dat zij niet dik worden? Ik denk bij de franse keuken vooral aan croisantjes, wijn en kaasjes niet echt slankmakend dus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 14:19
|
|
|
|
Hoi Thomas
Ja, idd. nu je het zegt. Ja, daar eten zij veel gezonder idd, veel groenten en fruit. en een glaasje wijn, wat ook wel gezond is. ik spreek nu wel over 1 á 2 glazen per dag, en dan natuurlijk niet eens elke dag. De richtlijn is dan zeker 2 dagen niet, 5 dagen wel.
En ja, idd kleine porties, ja, wat voor de een klein is, is voor een ander gewoon.
Ja, ik had er eigenlijk nooit bewust op gelet, ja ik was vaak in Duitsland, Frankrijk, en Zwitserland, op de grens van Frans en Duitstalig.
En ja, nu je het zegt en ik beelden van Frankrijk voor me haal, ook van steden, ja, nu zie ik het voor me, en idd je hebt gelijk ;)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 14:56
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | vakantie!! wat zal ik eens gaan doen....  |
Lekker niks.... Ha ha fijne vakantie toegewenst Je kan ergens na toe gaan waar holbewoners zijn..... Spannend......
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |