| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 15:46
|
|
|
|
Hai Rolf,
Ja, mijn laatste date is ook alweer vier maanden geleden.
Ja, was gezellig.
Alleen ja, idd jammer, gewoon een keer, degene was benieuwd naar mij. Zei die ook van te voren.
Ja, hadden heerlijk gewandeld, ruim vier uren achtermekaar.
Ja, ik vond dat zo heerlijk, had dat wel elke week oid willen doen met degene.
Maar ja, degene niet. Was duidelijk erin, wou gewoon één keertje afspreken wou me een keer in het echt ontmoeten.
Nou goed, zijn nieuwsgierigheid was bevredigd denk ik.
Iig, ik heb er wel veel van geleerd, van de gesprekken, het was sowieso heel bijzonder de gesprekken. En, ja eigenlijk, eerlijk gezegd was ik ook wel benieuwd naar degene.
Heb er een goede herinnering aan gehad, het gaf me ook wel een boost, juist omdat het zo leuk was. Maw: het had me erg goed gedaan, deze middag, op meerdere fronten!
En ja, ik had 'het' wel elke week gewild, maar ja ik respecteer degene wel; en zou die het nog een keer vragen, ja, weer, heerlijk en gezellig, zou het zo weer doen ;)
Maar ja, ik was en ben ook niet op een relatie uit, wel op vrienden.
En ja, komt er een keer een relatie, uit de vriendschap, dat weet je nooit van te voren.
Maar ja, ik vind het zelf een beetje te gek voor woorden; daten met een totaal onbekende met als doel eens serieuze relatie.
Dan moet je mi eerst vrienden zijn, als basis, maar ja zo denk ik nú.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 17 augustus 2013, 15:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 15:50
|
|
|
|
Doordat ik gisteren zoveel vlees mee kreeg.... (lijkt zo overdadig...maar het is dankzij)
Met een stokbrood erbij en wat frietjes..alweer een BBQ... Drie van de 4 kids...komen het opmaken en dat is erg gezellig..
En zo is er elke dag weer eten en drinken
Geen ene boterham bleef onbelegd....
Ik tel mijn zegeningen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 16:28
|
|
|
|
| JANE410 schreef: | Oh, haarspeld kwijt, je bent ook zo`n rommelkont ha ha. En de action is inderdaad goedkoop. Ik kocht er laatst 2 dvd`s, die waren 3 euro per stuk. Ze staan bij bol.com nog voor 10 euro. Maar je moet er dan wel snel bij zijn.
Jij ook fijne dag  |
Haha, ja heb jij mazzel!
Je moet er idd. snel bijzijn.
Ik koop daar ook regelmatig iets, een boek, of en dvd... En ja dan is er idd bijvoorbeeld nog maar ééntje van...en als je/ik daar niet oplet, en denk o, ik kijk er later nog even naar...uitverkocht :(
Ja, jammer is dat dan...Maar ja...wel handig hoor sowieso, sites als marktplaats, bol.com, boekwinkeltjes.nl ed.
Je kan idd. dingen kopen die in reguliere winkels niet meer te krijgen zijn, zoals veel boeken en dvd's.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 17 augustus 2013, 17:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FAITH187
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 16:30
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hai Rolf,
Ja, mijn laatste date is ook alweer vier maanden geleden.
Ja, was gezellig.
Alleen ja, idd jammer, gewoon een keer, degene was benieuwd naar mij. Zei die ook van te voren.
Ja, hadden heerlijk gewandeld, ruim vier uren achtermekaar.
Ja, ik vond dat zo heerlijk, had dat wel elke week oid willen doen met degene.
Maar ja, degene niet. Was duidelijk erin, wou gewoon één keertje afspreken wou me een keer in het echt ontmoeten.
Nou goed, zijn nieuwsgierigheid was bevredigd denk ik.
Iig, ik heb er wel veel van geleerd, van de gesprekken, het was sowieso heel bijzonder de gesprekken. En, ja eigenlijk, eerlijk gezegd was ik ook wel benieuwd naar degene.
Heb er een goede herinnering aan gehad, het gaf me ook wel een boost, juist omdat het zo leuk was. Maw: het had me erg goed gedaan, deze middag, op meerdere fronten!
En ja, ik had 'het' wel elke week gewild, maar ja ik respecteer degene wel; en zou die het nog een keer vragen, ja, weer, heerlijk en gezellig, zou het zo weer doen ;)
Maar ja, ik was en ben ook niet op een relatie uit, wel op vrienden.
En ja, komt er een keer een relatie, uit de vriendschap, dat weet je nooit van te voren.
Maar ja, ik vind het zelf een beetje te gek voor woorden; daten met een totaal onbekende met als doel eens serieuze relatie.
Dan moet je mi eerst vrienden zijn, als basis, maar ja zo denk ik nú. |
Ik kan het alleen maar roerend met je eens zijn-ik ga van een vriendschap uit, en van daaruit kan je verder zien. Te hard van stapel lopen is zelden goed-heb ik geleerd uit ervaring . Ik denk dat je gewoon geen verwachtingen moet hebben-niet bij mailcontact, niet als het contact langer doorloopt en ook niet als je elkaar gaat zien. De kans is feitelijk gezien erg klein dat je via het internet uiteindelijk iemand tegen komt met wie het zo klikt dat er een relatie uit voortvloeit. Daar is onderzoek naar gedaan en ik geloof dat de kans nog onder de 5% ligt. Dus gewoon je ding doen en je leven er niet vanaf laten hangen, bijwijze van spreken .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 16:37
|
|
|
|
Roelande: | Quote: | Ik snap niet hoe je wel christen kunt zijn en niet her/weder-geboren Volgens mij krijg je op het moment dat je Jezus hebben aangenomen als je Verlosser en je hebt bekeerd, volledige vergeving van God en begin je met een schone lei. Dan wordt je zoon of dochter van God niet door je geboorte, maar door opnieuw geboren te worden door de Geest (wedergeboorte Joh 3:5-6) |
Ik denk zelf, elke christen is wedergeboren, anders kan je geen christen zijn.
Vernieuwd door hervorming denken, of hervormd door vernieuwing van denken.
Dan doe je geen dingen, die anders, zonder geloof, misschien wel hel erg voor de hand liggend zouden kunnen zijn. Maar ja, die niet stroken met het geloof.
Ook gewoon in relaties, je kijkt wat dieper, en niet het voor de hand liggende denken.
Iemand zei hier een keer van niet alleen kijken wat diegene zegt, maar juist ook, wat diegene niet zegt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 16:47
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Ik ervaar juist heel sterk dat Gods geest in ons midden gevoel en totaal niet dat je in de Geest voelen gevoel, sterker nog, daar heb ik echt helemaal niets mee. Ik hoor en lees dat soms met grote verbazing. |
Hoi Willemijn,
Ja, daar herken ik me in, in wat je schrijft.
Ik heb dat ook, ik ervaar ook dat de Geest in ons midden is, de Geest van God. De Heilige Geest.
Maar idd, dat gevoel van soms vervuld te zijn met de Geest, ja of ik ben dan altijd vervuld met de Heilige Geest, of idd nooit, bij wijze van spreke dan.
Want ja, ik heb zelf het gevoel, dat God er altijd is. Op de fiets, als ik een mooie film kijk, als ik met iemand praat, als ik het druk heb, als ik het heel rustig heb.
En ja, ik geloof in de kracht van het gebed, en ja, als ik tijden heb dat ik het gevoel het dat ik iets, psychisch, niet kan, ja, dan vraag ik gebed, ja, het idee dat er enkelen voor mij bidden geeft mij kracht. Nee, het lost niet inene al mijn problemen op, maar ja, het geeft mij wel kracht om met problemen om te gaan. en eraan te werken. en samen te werken.
S. God is er niet om alles op te lossen, maar wel om kracht te geven om alles te dragen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 16:55
|
|
|
|
| JANE410 schreef: | Een mooi voorbeeld over dat er voor de Heilige Geest weinig ruimte is
Mensen weten dat de Heilige Geest geloof geeft, maar ze kennen Hem niet persoonlijk. De relatie tussen de Geest en de gelovige is vaak net als de relatie tussen een man en een vrouw in een slecht huwelijk. Ze leven onder hetzelfde dak. De man maakt voortdurend gebruik van de service die zijn vrouw hem verleent. Maar hij praat en communiceert nauwelijks met haar. Hij ziet nauwelijks dat ze er is en geniet niet van de relatie met haar. |
Ja, Jane,
Dat herken ik, een voortdurend bidden, er staat ook ergens 'bid zonder ophouden', dus niet van ik heb het nu even druk kan niet bidden...nee? waarom niet denk ik dan?
S. Bidden is voor mij denken, (een soort van praten maar dan in gedachten), en dan tegen God, en dan idd de hele dag. Vaak gaat dat bewust en ook soms onbewust. Want je bent je natuurlijk niet de gehele dag er bewust van dat je denkt.
En, ook, van nou wordt er iets veels te moeilijk, ik ga even gebed vragen, ja die mogelijkheid is er hier op CM. Nav de tekst, 'als twee of drie iets vragen in Mijn naam...'. Ik zou dan voor mezelf, gek zijn als ik daar geen gebruik van maak.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 17:21
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ja, Jane,
En, ook, van nou wordt er iets veels te moeilijk, ik ga even gebed vragen, ja die mogelijkheid is er hier op CM. Nav de tekst, 'als twee of drie iets vragen in Mijn naam...'. Ik zou dan voor mezelf, gek zijn als ik daar geen gebruik van maak. |
Ja, shanita, goed dat je er gebruik van maakt, bij God mag je met alles komen, Hij vind niks te onbelangrijk, HIJ wil ons graag helpen, dag en nacht staat Hij voor ons klaar, Hij slaapt noch sluimert, zelfs een zucht is al een goed gebed voor Hem. Wat een liefdevolle VADER hebben wij toch.
Ik heb nu ook die vrijheid om voor gebed te vragen als ik iets naars meemaak. Ik vraag het dan aan de mensen waar ik bij op bijbelkring ben. Het geeft je dan echt steun en gewoon die verbondenheid voelen met je mede gelovigen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 19:15
|
|
|
|
Hoi hoi,
Ja, ik heb een tijdje terug ook mijn reden van het zoeken aangepast naar: eerst eens mailen, we zien later wel verder", of zoiets. En tuurlijk, je gaat niet trouwen na de eerste afspraak. Als het klikt kun je vaker afspreken, zo kan een vriendschap beginnen en vandaar kan er meer gebeuren. Van dat onderzoek, minder dan 5%, dat ligt eraan hoe actief je zelf bent denk ik. Ik vraag me af hoe dat onderzoek is uitgevoerd. Als je veel zaait, is uiteindelijk een oogst te verwachten. 4 vriendinnen van mijn zusje zijn via internetdaten aan de man gekomen. Wel las ik iets interessants ergens, nl. dat het gros van de mensen die uiteindelijk iemand vind, dat die persoon dan meestal aan de volgende kenmerken voldoet, zijnde:
a) het is iemand die niet te ver weg woont b) het is iemand met ongeveer dezelfde niveau opleiding en c) het is iemand van ongeveer dezelfde leeftijd
Dus hierop zou je je zoektocht kunnen aanpassen. Dat doe ik zelf wel nu.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 20:13
|
|
|
|
Gedachtenlezende computer
Uiteindelijk willen de onderzoekers het systeem zo fijngevoelig maken dat ze dromen of visuele gedachten kunnen aflezen.!!!
Het is een computer gelukt uit hersenscans af te leiden waar iemand naar kijkt. Dat gebeurde in de Radboud Universiteit Nijmegen, melden onderzoekers. Een proefpersoon moest naar letters kijken terwijl hij in een scanner lag.
Door de resulterende MRI-beelden digitaal te analyseren met een elegant wiskundig model, is het mogelijk te achterhalen naar welke letters de proefpersoon kijkt. Het is nooit eerder gelukt de inhoud van gedachten zo precies te reconstrueren.
http://www.nieuws.nl/opmerkelijk/20130816/Gedachtenlezende-computer-komt-steeds-dichterbij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FAITH187
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 20:40
|
|
|
|
| ROLF230 schreef: | Hoi hoi,
Ja, ik heb een tijdje terug ook mijn reden van het zoeken aangepast naar: eerst eens mailen, we zien later wel verder", of zoiets. En tuurlijk, je gaat niet trouwen na de eerste afspraak. Als het klikt kun je vaker afspreken, zo kan een vriendschap beginnen en vandaar kan er meer gebeuren. Van dat onderzoek, minder dan 5%, dat ligt eraan hoe actief je zelf bent denk ik. Ik vraag me af hoe dat onderzoek is uitgevoerd. Als je veel zaait, is uiteindelijk een oogst te verwachten. 4 vriendinnen van mijn zusje zijn via internetdaten aan de man gekomen. Wel las ik iets interessants ergens, nl. dat het gros van de mensen die uiteindelijk iemand vind, dat die persoon dan meestal aan de volgende kenmerken voldoet, zijnde:
a) het is iemand die niet te ver weg woont b) het is iemand met ongeveer dezelfde niveau opleiding en c) het is iemand van ongeveer dezelfde leeftijd
Dus hierop zou je je zoektocht kunnen aanpassen. Dat doe ik zelf wel nu. |
Persoonlijk vind ik dat niveau opleiding niet zo veel zegt. Ik heb bijvoorbeeld mbo gedaan, maar mijn niveau is HBO plus/Universitair. Ik had alleen de mogelijkheden niet om te studeren. Dat papiertje zegt weinig over iemands intelligentie, het is alleen een (zwakke) indicatie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 20:55
|
|
|
|
Ja, Jezus geneest nu net zo als 2000 jaar geleden. Ik den kzelfs dat Hij het nog meer wil doen dan wij toelaten. Niet dor Jezus als persoon toentertijd, maar door anderen heen, gelijk de discipelen, die met behulp van God ( de Drieëenheid) nu Zijn Helper dit nog steeds doet.
Helaas willen velen er niet aan omdat bombarieschoppers het verknoeid hebben, schreeuwend "in Jezus naam genees" maar het tot eigen eer en rijkdom doen. Jammer dat zo van het rechte pad afwijken. De kans is groot dat Jezus hun niet zal kenneals Hij terugkomt enhun afwimpeld me td ewoorden"ik heb u netgekend. Ik denk blijf bidden dat men het rechte pad wer vindt en terug zal keren op de weg die Jezus ons voor heeft geleefd.
God wil en kan grote dingen doen, staan wij er voor open?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 21:19
|
|
|
|
Heerlijk nu in me huissie aflevering 'Blizzard' kijken van 'Het kleine huis op de prairie'
Na 2 dagen druk en laat naar bed, wel leuk, maar dan na 2 avonden zo in je eigen huissie heeft wel wat ;)
*behaaglijk*
Zo..ik ga weer verder kijken...:)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 17 augustus 2013, 21:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 21:25
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Ja, Jezus geneest nu net zo als 2000 jaar geleden. Ik den kzelfs dat Hij het nog meer wil doen dan wij toelaten. Niet dor Jezus als persoon toentertijd, maar door anderen heen, gelijk de discipelen, die met behulp van God ( de Drieëenheid) nu Zijn Helper dit nog steeds doet.
Helaas willen velen er niet aan omdat bombarieschoppers het verknoeid hebben, schreeuwend "in Jezus naam genees" maar het tot eigen eer en rijkdom doen. Jammer dat zo van het rechte pad afwijken. De kans is groot dat Jezus hun niet zal kenneals Hij terugkomt enhun afwimpeld me td ewoorden"ik heb u netgekend. Ik denk blijf bidden dat men het rechte pad wer vindt en terug zal keren op de weg die Jezus ons voor heeft geleefd.
God wil en kan grote dingen doen, staan wij er voor open? |
Hij is zeker in staat tot grote dingen maar ik denk dat we moeten oppassen om geen verlanglijst van wensen voor God te hebben maar ook in stil vertrouwen te vertrouwen op Hem!
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 17 augustus 2013, 21:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 21:51
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Hij is zeker in staat tot grote dingen maar ik denk dat we moeten opassen om geen verlanglijst van wensen voor God te hebben maar ook in stil vertrouwen te vertrouwen op Hem! |
Zeker waar, het hoeft niet te alle tijde van de daken geschreeuwd worden. Maar we mogen op ook in bijvoorbeeld onze stilletijd (kan van alles zijn) Hem groot maken voor wat Hij voor ons betekend heeft en nog is..
Onze Vader in de hemel weet wat er in ons hart leeft en we mogen met ons lek en gebrek altijd blijven komen, niet alleen met grote zware dingen, maar ook de kleine dingen zoals het even goed gaat, simpel en alleen maar, "dank u Heer". Ik vind het prachtig dat Jezus leerde dat God als Vader van ons wil zijn. Als ik zie hoe mijn kinderen de liefde beantwoorden, en ik mij voor hun inzet, weet ik dat ik bij benadering niet toe kom aan wat God de Vader allemaal voor mij doet en heeft gedaan, Wat een onbeschrijfelijke Liefde.
Weet je de dankbaarheid wordt tijdens een gebed al gauw weer dat verlanglijstje en Hij weet wie we zijn en dat de bedoelingen van de meesten van ons toch oprecht zijn.
God geneest op velerlei manieren ook door gebeden die in stilte zijn verzonden. Zo ook ook dankzegging zal hij in stilte aanvaarden , Wat een grote liefdevolle God hebben wij.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op vrijdag 23 augustus 2013, 12:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INGRID410
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 22:13
|
|
|
|
He, jammer Rolf en Faith, ik ga voor goud en ging er heel naïef van uit hier de perfecte man tegen te komen... (ik ben hier pas 1,5 week...).
Even serieus: een vriend van mij heeft ook zijn (inmiddels) vrouw op CM ontmoet. Verdere statistieken ken ik niet. En hij was altijd erg kritisch (!!) en hij en zijn vrouw passen echt bij elkaar als twee druppels water.
De reden waarom ik op CM zit is wel omdat ik een serieuze relatie wil, en dat begint natuurlijk met voorzichtige vriendschap. Maar vrienden heb ik genoeg, maar die hebben hun eigen gezin en leven.
Ik ben God dankbaar voor zoiets als CM. Het is veel makkelijker dan dat je bijv in de kerk een leuk iemand ziet: je weet niets van die ander, is de ander ook op zoek, etc. Nu weet je in elk geval dat de ander ook een relatie zoekt en het is makkelijk contact leggen en dan zie je wel verder.
Maar bovenal leg ik het in Gods handen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INGRID410
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 22:22
|
|
|
|
Ja, ik heb hetzelfde. Ik krijg als ik online ben ook af en toe bliebjes en ik weet niet wat er dan gebeurd. Het is in elk geval geen mailtje.
En ik werk met Chrome en ik las bij een ander profiel die zei dat hij niet kon chatten met Chrome, dus misschien is het dan dat iemand wil chatten, maar dat werkt bij niet. Ik heb de chat aangeklikt - bij het laatste bliebje - maar daar zag ik niets.
Weet iemand hoe dat zit met Chrome?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 22:41
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik vraag me dan serieus af, ben ik dan een ander soort christen? Met alle respect hoor en ik geloof in je oprechtheid..... Ik heb dat helemaal niet van de Geest en voel de behoefte ook niet. Wel herken ik wat je schrijft dat je meer tijd voor God moet vrij maken maar ik wordt altijd een beetje kriebelig als mensen tegen me zeggen: ik voelde dat ik voor je moest bidden, ik begon spontaan in tongen te bidden en ik moest spontaan even bij je langs om even met je te bidden. Weet je, daar heb ik helemaal geen trek in en dat hoeft voor mij ook niet. Doe dat maar thuis zeg ik dan .... Ik geloof ook niet niet-dat weet je- in spontane genezingen maar meer in het medisch circuit....al dan niet met een goede of minder goede afloop. Wel geloof ik dat je van God de kracht krijgt om moeilijke dingen te doorstaan....... Waarom is de Geest in sommige geloofsgemeenschappen zo actueel en in anderen niet. En wat is goed en wat is fout....Ben je als je niet her geboren bent een foute christen omdat je dan -volgens zeggen- de heilige geest niet je hart hebt aangenomen.....? Is zo'n mevrouw een beter christen dan jij of ik? Moeilijk hoor Petra....en jij weet daar de antwoorden ook niet op en het is ook geen kritiek maar wilde het toch even delen. |
Interesante vragen willemijn. Ik denk, met e nadruk op ik denk Nee ze is geen betere cristen, ze is verder met geloofsgroei dan ik. En god geest werkt door een ieder heen op een andere manier, omdat het een persoonlijke relatie is, en mensen verschillend zijn Iemand met een rustig , nuchter karakter zou denk ik sneller heel rustig reageren op de heilige geest, iemand die erg enthousiast is en spontaan weer met veel bla bla op de heilige geest Blijkbaar is dat Gods plan met haar, voor mij heeft god misschien heel andere plannen Warom sommigge geloofsgemeenschappen er meer mee bezig zijn??? Mensen zijn verschillend, Begrijp je schrijven goed, van dat je niet zit te wachten op iemand die zegt, god zei me. Bla bla bla en bij jelangs komt Ik zelf lees best veel over het onderwerp heilige geest, warom omdat ook ik vaak mensen zie, waarvan ik denk eh.... Echt van Gods geest? kom er niet omheen dat sommige gaven wel degelijk echt van Gods geest zijn. En kom er ook niet omheen dat sommigge mensen die beweren door Gods geest, dat ik daar zo me twijfels over heb dat ik denk, ze doen mee met anderen.... Ze reageren vanuit emotie vooral. Of wie weet reageren sommigge mensen meer met emotie op Gods geest, waardoor sommige eerlijk gezegd overkomen dat je denkt eh???? Das hè tmooie van de boeken waar ik mee bezig ben, eentje is van katholiek, Eentje van gereformeerde , en die onderzochten ook de. Heilige geest. De heilige geest blijft mij eigenlijk verbazen, zelf heb ik klein beetje ervaringen, maar dan word het hele lange lap tekst.... Ik denk dat de heilige geest zich ook niet opdringt aan mensen, mensen geen gave geeft, waar ze zelf nog niet aan toe zijn in hun geloofsgroei. Jij voelt je bv fijn bij rust, nuchterheid, controle, de heilige geest. Weet dat en gaat rustig met je om Eh ik heb bv ander karakter, ha ha ooit kreeg ik heftigge windvlaag in me huis na gebed en wonderbaarlijk antwoord, dat daarna me bijbel op bepaalde bladzijden openstond, waar ik het antwoord in vond Warom deed de heilige geest dat bij me? Misschien dat ik het karakter ben dat zo iets nodig had om overtuigd te kunnen zijn van het Antwoord??? Eh warom ziet de een soms engelen en de ander niet? Misschien om dat die ene persoon dat niet goed aan kan, als die dat zou zien???? En inderdaad, weet ik het antwoord niet. Ook ik blijf zoeken, leren, over geloof.
Laatst aangepast door
|
PETRA373
|
op zaterdag 17 augustus 2013, 22:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 22:44
|
|
|
|
Ik zelf zal zeggen heel snel verwijderen van je pc...naar configuratiecentrum-software-google chrome aanklikken en verwijderen aanklikken.
Dan op google Mozilla Firefox zoeken en deze browser downloaden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 22:47
|
|
|
|
En misschien dat iemand soms engelen bv ziet omdat die persoon dat toen echt nodig had??? Dat wou ik er nog effe aan toevoegen... Maar pff met iPad... Je hoeft zo,n ding maar aan te raken.... Enfin gewoon wat gedachten van me erover.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 22:54
|
|
|
|
En genezingen, als ik ziek ben ga ik na de dokter en god, soms geneest de dokter, soms beide... Soms geneest god. Maar dat is misschien een iets wat op topic genezing thuis hoort. Me dochter wees me op een interesante preek, die ik van de week nog wil Na horen, thema was, wat als god niet geneest. Hoe meer ik met geloof bezig ben, hoe meer ik leer, antwoorden op sommigge dingen? Eh een forumule, zoals als je à bij b doet dan gebeurt er dit??? Echt niet.... Blijft over vertrouwen erin , dat god goed is, voor ons zorgt, ook al geneest hij soms en soms niet. Enfin sorry voor lange lappen tekst, is interesant onderwerp.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 22:54
|
|
|
|
Iemand is zeer blij geworden.... Een deel van de tiramisu die in de koeling stond.....is verdwenen...
(heeft nu een BMI probleem)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 22:58
|
|
|
|
Ik ben heel blij met vier kilo bosbesjes die ik met wat kinderen heb geplukt
Eerlijk gezegd, heb ik het meeste geplukt, de rest zat te vreten van de bos bessen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 18 augustus 2013, 08:32
|
|
|
|
Als 25 procent van de relaties in 2010 al ontstonden na contact op Internet - en dat percentage stijgt snel - dan kan de succeskans geen vijf procent zijn. Ik heb dit ook nergens terug kunnen vinden. Het is aantoonbaar veel hoger. Ik denk dat Ingrid hier realistischer in staat.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 18 augustus 2013, 08:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 18 augustus 2013, 09:28
|
|
|
|
Zondag 18 augustus, 1 Koningen 16: 23-28; Het eigenlijke en het verdere.
In Israël wisselen de koningen elkaar verder af. Zelf meestal aan de macht gekomen door moord, treft hen vroeg of laat hetzelfde lot. Het ging er heel hard aan toe. Pas Omori lukt het Israël weer zoiets als een echte staat te maken, twaalf jaar moet hij heel veel gedaan hebben. Volgens buitenbijbelse bronnen was hij een zeer energiek man. In de landen rondom Israël was hij heel bekend en gerespecteerd. Ook gaf hij aan het tienstammenrijk Israël een echte hoofdstad, Samaria geheten. Dat laatste horen we nog net, maar over alle andere dappere overwinningen geen woord. Want voor de verteller vallen die allemaal onder het kopje ‘het verdere’, zeg maar het meer secundaire. Want het ‘eigenlijke’ en ‘beslissende’ kan maar één ding zijn: hoe leefde hij met God? Wat voor koning was hij voor God? Daarvoor weet de verteller niets goeds te melden, integendeel zelfs. Ook Omri is een ‘Jerobeam’! En zo blijft er voor zo’n beroemde koning maar een enkel regeltje over. Want als het eigenlijke niet deugt, dan verliest al het verdere en overige zijn waarde. Wel iets om eens bij stil te staan. Het ‘eigenlijke’ en het ‘verdere’, wat is dat in jouw leven?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARDIE881
|
|
Geplaatst: zondag 18 augustus 2013, 10:21
|
|
|
|
"Nu weet ik dat de Here zijn gezalfde de overwinning geeft, Hij antwoordt hem uit zijn heilige hemel met de machtige heilsdaden zijner rechterhand" (psalm 20:7)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 18 augustus 2013, 11:32
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Ik ben eigenlijk meer nieuwsgierig...of die tent wel staat voor de nacht valt!!! |
Het tentje staat ( nog steeds)!
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op zondag 18 augustus 2013, 11:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 18 augustus 2013, 11:48
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Het tentje staat ( nog steeds)! | .
Die van Jans ook.
We staan ons mannetje wel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 18 augustus 2013, 12:20
|
|
|
|
| INGRID410 schreef: | Ja, ik heb hetzelfde. Ik krijg als ik online ben ook af en toe bliebjes en ik weet niet wat er dan gebeurd. Het is in elk geval geen mailtje.
En ik werk met Chrome en ik las bij een ander profiel die zei dat hij niet kon chatten met Chrome, dus misschien is het dan dat iemand wil chatten, maar dat werkt bij niet. Ik heb de chat aangeklikt - bij het laatste bliebje - maar daar zag ik niets.
Weet iemand hoe dat zit met Chrome? |
volgens mij kan men welchatten, maar wordt het chatvenster niet geopend e nmoet je zelf stappen ondernemen en oopzoek naar de vermoedelijke chatpretter cq ster.
Waar me noo krekening mee moet houden, als men facebook open heeft staan, di ehet zelfde plinkje heeft als iemand iets plaatst op je tijdlijn bijvoorbeeld, of daar op de chat vraagt.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zondag 18 augustus 2013, 12:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 18 augustus 2013, 12:24
|
|
|
|
| JEROMMEKE031 schreef: | Tijdens mi,n ontvoering door 4 Bosniërs met pistool op mijn hoofd in eigen auto , wist ik wat angsten waren.
Tijdens m,n ondervragingen en ontvoering in m,n auto wist ik het ff niet meer ...
Ik bad tot God ik weet dat U er bent ,Heer het is mijn tijd nog niet heb nog zoveel te doen ,dacht ook m,n laatste uur was geslagen...
Maar het moment na dat ik tot de Heer sprak kwam er een rust over me heen , ze hebben mij met geen vinger meer aangeraakt tijdens de ontvoering
Om het lange verhaal kort te houden ,ik ben gezegend mens! Ben gespaard gebleven , keer op keer moet ik erbij zeggen tegen slag na tegenslag maar hoe ga je er mee om ? Dat is de vraag die je jezelf moet stellen God regeert ! |
Hai,
Het is een erg mooi verhaal.
Maar ja, er zijn ook zoveel mannen wel gedood in oorlogen, ook Amerikanen, die ook het zelfde baden en dachten als jij.
Ik zeg niet dat het niet helpt, bidden dan.
Maar wat voor degene die iemand hebben verloren in de oorlog die dit lezen, en ze weten dat was ook iemand die angstig was en zou bidden, en die is wél gedood. ?
ps: het is wel raar, je hoorde toen nooit deze dingen op het nieuws, van man/soldaat door Bosniërs ontvoerd in eigen auto..etc.
Ja, wel in actualiteiten weleens, ja, vredestroepen, dus je denkt van nou, valt wel mee, maar ze mochten niets doen, toekijken ook soldaten van(ben de naam van dat land even kwijt). Veel soldaten zijn nu heel angstig, dromen en schrikken van dingen.
Ja, als je eens hebt meegemaakt dat je laatste uurtje bijna is geslagen, ja, kan impact hebben, kan, hoeft niet.
De ene groep heeft er nagenoeg geen last van ja, wel een tijdje. De andere groep heeft er veel langer last van.
Heeft weer met andere zaken te maken.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 18 augustus 2013, 12:54
|
|
| Naar boven |
|
|
|