Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 oktober 2013, 07:52
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Het Nederlands,een van de rijkstalen,is in de laatste decennia verworden tot een verzameling loze kreten en nietszeggende uitdrukkingen die bij mij en ik denk ook bij vele anderen, onduidelijkheid en vooral ergernis opwekken.
Op nr 1: ''ergens klaar mee zijn'' dat is toepasbaar op alles ook op mensen schint,zegt niks en is erg beledigend.
Op nr 2: '' het gvoel hebben dat'' is en subjectief en tijdelijk,maar in onze praat cultuur erg in de mode en ......wordt te pas en vooooral onpas gebruikt.
Op nr 3: '' zoiets hebben van " helemaal jeuk verwekkend. " Ik heb zoiets van ....." cq ik denk , ik heb de idee , de indruk....het vermoeden.
Op nr 4: " je ding doen '' ....................tja kan het nog waziger ? is toepasbaar op alles mi van je behoefte doen tot je werk uitvoeren. Erg onnozele, inhoudsloze opmerking
Op nr 5 : ''het voelt niet goed /het voelt goed " behoeft geen commentaar denk ik. Ons geloof berust niet op onze gevoelens maar op het onwankelbare karakter van Christus
Zo een paar kreten,die in zwang zijn geraakt en behoren tot het woordenboek/woordenschat van vele mensen,maar zo inhoudsloos zijn dat in de dagelijkse omgang van mensen onderling en vooral het willen berispen of wijzen op een tekortkoming ,deze openingszinnen gewoon goed zijn geworden.
Wij zeggen in het Nederlands en Nederland liever niet waar het opstaat en als we het wel doen,dan vooral met deze dooddoeners, rhetorische kletskoek.
Waarom gebruiken mensen dit soort uitdrukkingen ? omdat hun woordenschat tekort schiet ? of omdat het lekker bekt ?
Zijn er misschien andere redenen ?
ben benieuwd ..... |
Je ergert je dus aan nietszeggende hoog ergernis gehalte phrases. Persoonlijk zou ik het woord ``phrases`` in de titel, vervangen hebben door een Nederlands woord. Ik krijg soms kromme tenen van spellings- en grammaticafouten, niet het minst bij mensen die zeggen zich te ergeren aan de Nederlandse taal die anderen bezigen. Taal is wel een beetje zeg maar mijn ding en dan voelt dat niet goed. Maar ik heb ook zoiets van, laat iedereen nu maar zijn ding doen. Mensch erger je niet!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 oktober 2013, 08:06
|
|
|
FERRY620 schreef: | Eet smakelijk :) |
Dat wordt dan minstens een week niet daten met 6 teentjes knoflook en 1,25 l olijfolie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 oktober 2013, 09:23
|
|
|
Zomaar drie dagen gratis van CM. Ik heb zoiets van: "Dat doe ik, weer even lekker mijn ding doen!" En ik moet zeggen: "het voelt goed!" Maar ja, of dat voor anderen ook zo is? Voelt het voor jou wel goed? Zo niet, wees niet getreurd. Na die drie dagen ben ik er ook wel weer klaar mee!
Tess, taal is zeg maar best ook wel mijn ding...
En voor de sippe knarren onder ons...mijn bijdrage is louter humoristisch bedoeld. Het bekt namelijk zo lekker...
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op dinsdag 8 oktober 2013, 09:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 oktober 2013, 14:28
|
|
|
Tess toch...maar even hier en dan zo terugkomen???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 oktober 2013, 14:28
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Zomaar drie dagen gratis van CM. Ik heb zoiets van: "Dat doe ik, weer even lekker mijn ding doen!" En ik moet zeggen: "het voelt goed!" Maar ja, of dat voor anderen ook zo is? Voelt het voor jou wel goed? Zo niet, wees niet getreurd. Na die drie dagen ben ik er ook wel weer klaar mee!
Tess, taal is zeg maar best ook wel mijn ding...
En voor de sippe knarren onder ons...mijn bijdrage is louter humoristisch bedoeld. Het bekt namelijk zo lekker...  |
Welkom terug Tessy. CM is wel veranderd vind ik................
Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 oktober 2013, 14:55
|
|
|
MARY052 schreef: | Welkom terug Tessy. CM is wel veranderd vind ik................
Mary |
Dank jullie wel dames. Veranderd? Ach, verandert niet alles met de tijd? Zolang je het nog gezellig vind zou ik lekker blijven hangen hier, en in de komende drie dagen lees ik ff gezellig met je mee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 oktober 2013, 15:26
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Dank jullie wel dames. Veranderd? Ach, verandert niet alles met de tijd? Zolang je het nog gezellig vind zou ik lekker blijven hangen hier, en in de komende drie dagen lees ik ff gezellig met je mee.  |
Gezellig hoor!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 oktober 2013, 15:59
|
|
|
ja ....... phrase is een mooi grieks woord, oud Grieks wel te verstaan. en dat is onze erfenis net als thermometer, batyscaaf, stethoscoop etc dus de openings zin dat ik het woord " phrase" moet vervangen door een nederlands woord is net zo inhoudsloos als zeggen dat een sthetoscoop een borstkijker is. Vale ?
Het Spaans, Portugees en Frans met een snufje Latijn is ter uwer vermaak en lering........ eens wat anders dan het Engelands wat gemeengoed is in de semi intellectuele kringen.
Voorts .....Don Quijote is mij bekend,maar omdat ik de teergevoeligheid van u allen meen te kennen mbt aperte afwijzing van alles wat niet goed voelt en zoetgevooisd is, heb ik het aanhalen van deze figuur achterwege gelaten.
Don Quijote de la Mancha y su siervo Pancho Sanchez.
Dus in plaats van open deuren en inkoppers nu graag een volwassen reactie en geen onderbuikssentimenten .......
Endaksie / Gracias / Merci
Laatst aangepast door
|
CORTAZAR588
|
op dinsdag 8 oktober 2013, 15:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 oktober 2013, 16:08
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | ja ....... phrase is een mooi grieks woord, oud Grieks wel te verstaan. en dat is onze erfenis net als thermometer, batyscaaf, stethoscoop etc dus de openings zin dat ik het woord " phrase" moet vervangen door een nederlands woord is net zo inhoudsloos als zeggen dat een sthetoscoop een borstkijker is. Vale ?
Het Spaans, Portugees en Frans met een snufje Latijn is ter uwer vermaak en lering........ eens wat anders dan het Engelands wat gemeengoed is in de semi intellectuele kringen.
Voorts .....Don Quijote is mij bekend,maar omdat ik de teergevoeligheid van u allen meen te kennen mbt aperte afwijzing van alles wat niet goed voelt en zoetgevooisd is, heb ik het aanhalen van deze figuur achterwege gelaten.
Don Quijote de la Mancha y su siervo Pancho Sanchez.
Dus in plaats van open deuren en inkoppers nu graag een volwassen reactie en geen onderbuikssentimenten .......
Endaksie / Gracias / Merci |
Alles wat jij wilt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 oktober 2013, 17:26
|
|
|
Ach ik wil maar zeggen dat ik zeggen wil, dat het mij hier omgaat en niet anders bedoeld, het toch hier op neer komt en dat het niet zo is dat het anders zijn zal. met dientengevolge, dat het hier op neer komt, mijn inziens toch anders bekeken moet worden, wil men niet dat er verkeerde zaken besproken worden, had ik zo gedacht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 oktober 2013, 17:39
|
|
|
PIETER619 schreef: | Ach ik wil maar zeggen dat ik zeggen wil, dat het mij hier omgaat en niet anders bedoeld, het toch hier op neer komt en dat het niet zo is dat het anders zijn zal. met dientengevolge, dat het hier op neer komt, mijn inziens toch anders bekeken moet worden, wil men niet dat er verkeerde zaken besproken worden, had ik zo gedacht. |
Doet mij denken aan een uitspraak van mijn vader vroeger 
Tis nu eenmaal zo gelegen, komt de één de ander tegen. En als t niet zo is, dan loopt ge elkander mis!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARCOVH807
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 oktober 2013, 19:55
|
|
|
JOSEF872 schreef: | Iets meer dan een week geleden werd er bij ons in de gemeente een zestal mensen gedoopt. De voorganger sprak over de doop als het zichtbaar maken van het nieuwe leven. Toen Jezus op gewekt werd, werd de steen weg gerold van het graf. Niet om Hem er uit te kunnen laten want dat had Hij niet nodig. Maar het openbaar te maken aan de wereld. Door je te laten dopen laat je zien aan de gemeente en de bezoekers dat je het nieuwe leven in gaat. Doop in de H.Geest is veel belangrijker. Wandelen in Zijn kracht en liefde. |
als je wilt laten zien aan de wereld dat je voor Hem kiest, kan je ook doen dmv belijdenis en dat hoeft niet persé middels een onderdompeling. Ligt puur aan hoe een gemeente hier over denkt en het preken naar eigen parochie van de voorganger.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 oktober 2013, 20:08
|
|
|
Dinsdag 8 oktober, Jesaja 7: 18-25; Kaal is schraal.
Het valt niet mee een profeet van God te zijn. Ook vandaag is het een zwaar verhaal dat de profeet moet overbrengen. Want de hoop van koning Achaz dat hij van Assyrië hulp zal krijgen, zal zich in het tegendeel keren. Assyrië zal zich in het tegendeel keren. Assyrië zal zich ontpoppen als een scheermes in de hand van God. Kaal scheren is in alle tijden een middel om iemand diep te vernederen. Dan heb je geen gezicht meer, dan ben je niemand meer. In onze tijd mag een kale, glimmende kop onder mannen mode zijn, maar het is geen gezicht. Zo’n hoofd is geen sieraad, excuus natuurlijk aan hen die gewoon vroeg kaal worden. De profeet ziet in de naaste toekomst op de dag van God heel veel kale koppen. En kale en dorre stukken land. Slechts met hulp van wat kleinvee houden mensen zich in leven. Het land zelf is een wildernis geworden vol enge distels. Dat zijn geen beelden waar je vrolijk van wordt. Nee. Als God zijn aangezicht verbergt – achter Gods rug is het altijd kaal en schraal. Daarom bidden psalmdichters soms zo hartstochtelijk: ‘Here, toon mij uw aangezicht!’ Laten wij dat ook doen als kaalte en schraalte je teisteren. Het kunnen de signalen zijn waarmee God je naar zich toe lokt. Horen we zo ook?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 oktober 2013, 20:09
|
|
|
Augustines: “Er is een koninkrijk waar het leven niet eindigt in de dood, waar de waarheid niet wordt verduisterd door dwalingen en waar het geluk eindeloos is.”
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 oktober 2013, 21:13
|
|
|
MARCOVH807 schreef: | als je wilt laten zien aan de wereld dat je voor Hem kiest, kan je ook doen dmv belijdenis en dat hoeft niet persé middels een onderdompeling. Ligt puur aan hoe een gemeente hier over denkt en het preken naar eigen parochie van de voorganger. |
Het woordje 'baptizo', wat in het N.T. voor dopen gebruikt werd, betekent onderdompeling. Van welke kant je de doop ook bekijkt, dat woordje 'baptizo' blijft staan.
Waarom kregen meisjes in het O.T. geen teken van het verbond en in het N.T. wel. De besnijdenis vond op de 8ste dag plaats omdat het medisch gezien de meest geschikte dag was voor deze operatie. De precieze feiten weet ik niet, maar wel dat het medisch gezien de beste tijd was voor de baby. iedereen kan begrijpen, dat hoe ouder het kind werd, des te meer deze ingreep op weerstand bij het kind zou stuiten.
Als je de doop vrijblijvend kunt invullen en een paar druppels water ook voldoende is, waar blijf je dan met de rest van de Bijbelse waarden en normen. Een kind is geheiligd in de ouders tot het tot de leeftijd van onderscheid is gekomen. Rond het twaalfde jaar weet een kind vaak wel wat goed en fout is en begint de ontwikkeling van het geweten. M.i. is het heel erg bijbels om tieners te dopen door onderdompeling, wanneer de ouders of de voorganger ziet dat een tiener zelf kan gaan bekijken wat wel en wat niet kan en zo gevoelig wordt voor de overtuiging van de Heilige Geest van zonde, oordeel en gerechtigheid.
De doop is niet zaligmakend, dat is alleen de wedergeboorte. Het is m.i. een daad van gehoorzaamheid, de doop door onderdompeling.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op dinsdag 8 oktober 2013, 21:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 oktober 2013, 23:55
|
|
|
Evolutie of schepping....
Zelf was ik overtuigd van evolutie. Als je God niet kent, is dat DE manier om de oorsprong te verklaren. En zolang je God niet kent, zal je dit blijven aanhangen en verdedigen.
Toen ik God leerde kennen, kwam deze overtuiging nogal in de knel. Kon het allebei waar zijn? Maar als God geschapen heeft, is het toch "af"? Precies zoals we zien buiten?
Ik las 's een boek van Sorenzen "Er klopt niets van". Dat gaf mij een paar belangrijke peilers onder m'n geloof in God.
De waarheid is net zo eenvoudig als kinderlijk. Er is inderdaad VEEL meer geloof nodig om te geloven in evolutie.
Uit niets kan onmogelijk iets ontstaan (uit dood kan geen leven ontstaan) Alles wat ik buiten zie, is af (vol-maakt). Nergens zie ik rare tussenvormen (zoals een vogeltje met 3 vleugels en overal lelijke bultjes op zijn staart, 5 misvormde pootjes etc etc). Als evolutie waar zou zijn, zou het wemelen van de gedrochten, misvormingen etc etc.
God bewijst dat Hij Schepper is, door ons op Hem te laten lijken. (met vermogen om lief te hebben, maar ook vermogen om te scheppen). Evolutie (waarbij alles toevallig is) sluit dit absoluut uit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: woensdag 9 oktober 2013, 00:03
|
|
|
Als het gaat om taalgebruik...
De taal is het middel om de gedachten tot uiting te brengen via gesproken wordt. Dus luister goed, en ontdek wat er in iemands hart leeft.
Als ik luister, dan hoor ik veel leegte om me heen. Holle klanken. Een leegte vraagt altijd om een bepaalde opvulling. Compensatie. Is het daarom dat bepaalde mensen met allerlei dure woorden smijten? Is het daaromd dat bepaalde mensen maar blijven praten over "hun gevoelentjes"
Het zou een stuk makkelijker worden als we gewoon zouden doen wat we zeggen, en zeggen wat we doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 9 oktober 2013, 06:53
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | .........
De doop is niet zaligmakend, dat is alleen de wedergeboorte. Het is m.i. een daad van gehoorzaamheid, de doop door onderdompeling. |
Ieww, ik krijg kriebels van de term "daad van gehoorzaamheid". Welke wet in het NT verplicht ons om gedoopt te worden?
En in het NT lees je vaak dat "hupeldepup" geloofde en dat hij/zij en hun hele gezin gedoopt werd.
Ik heb niet het gevoel dat er aan de hemelpoort naar gevraagd wordt (net zo min als naar je kerkelijke gezindte)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 9 oktober 2013, 08:55
|
|
|
Hai Shanita,
Ik ken dat, die hekel aan de administratie! Echt niet mijn hobby. Maar toch moet het gebeuren om ellende te voorkomen. Natuurlijk wil ik voor je bidden, en ik geloof zeker dat God je zal helpen.
Vind je het goed als ik je daarnaast ook een tip meegeef die bij mij altijd goed werkt? Zet een lekker (aanbidding)muziekje op als je eraan begint. En, zoek één vaste plek in huis waar je alle binnengekomen post neerlegt. (Die je eens in de zoveel tijd natuurlijk wel weer moet opruimen, dat wel.) Op deze manier kun je je rekeningen altijd terug vinden als je ze nodig hebt. Scheelt een hoop stress.
Succes!
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op woensdag 9 oktober 2013, 08:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: woensdag 9 oktober 2013, 08:57
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ieww, ik krijg kriebels van de term "daad van gehoorzaamheid". Welke wet in het NT verplicht ons om gedoopt te worden?
En in het NT lees je vaak dat "hupeldepup" geloofde en dat hij/zij en hun hele gezin gedoopt werd.
Ik heb niet het gevoel dat er aan de hemelpoort naar gevraagd wordt (net zo min als naar je kerkelijke gezindte) |
Het gaat om de term 'baptizo', doop door onderdompeling. Als je het als een wet ziet om je te laten dopen......????????? Ik geef gewoon mijn mening over de meest Bijbelse manier van dopen, ik zeg er uitdrukkelijk bij dat de doop niet zaligmakend is. Liever niet wat ik zeg uit de context halen.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op woensdag 9 oktober 2013, 10:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 9 oktober 2013, 09:25
|
|
|
http://www.rtvoost.nl/tv/uitzending.aspx?uid=305325#.Uk3YcV97D8k.twitter
"De documentaire toont hoe vrouwen binnen de orthodox reformatorische gezindte opkomen voor hun rechten, maar ook kwetsbaar zijn in hun worsteling tussen gevoel, ratio en de kerkelijke regels. De strijd wordt emotioneel gevoerd, maar ook met humor."
( )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 9 oktober 2013, 11:03
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Het gaat om de term 'baptizo', doop door onderdompeling.
|
De betekenis van baptizo is niet onderdompeling door doop maar verandering(en ook besprengen etc),je redenatie gaat alleen op als je je eigen draai aan de vertaling geeft net als vertalers van de Bijbel hebben gedaan,zij baseerden zich op een vermoeden van de betekenis.
M.i. gaat het om de keuze die je gemaakt hebt,niet op welke manier je die vorm gegeven hebt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: woensdag 9 oktober 2013, 11:05
|
|
|
Mooi topic zeg, en belangrijk ook.
Bidden heeft absoluut zin. Het is de kern van mijn persoonlijk geloofsleven.
Het mooie is dat je als mens ook kunt groeien in gebed. Net als kleine kinderen begint het met wat gepruttel (maar wel in geloof). Maar dat gepruttel kan al snel overgaan in duidelijke zinnen en zeker geloof.
Ik weet dat God vooral GEKEND wil worden. Dat is het doel van bidden voor mij. God kennen en leren kennen. Door te bidden laat ik Hem weten dat ik aan Hem denk, Hem beter wil leren kennen, Hem wil danken voor al het goede dat Hij gaf. Maar ik weet ook dat Hij mij wil kennen. Beter gezegd: Hij wil dat ik weet dat Hij mij allang kent :) En door dingen met Hem te delen, word ik daar zelf ook bewust van (terwijl God het allang wist).
En in dat "elkaar leren kennen" word ik bewust van allerlei dingen die in mijzelf zitten (zoals blokkades, wonden uit het verleden, verlangens etc), mensen waar ik bewogenheid voor ervaar, waardoor ik voor ze kan bidden (en ze bezoeken), mensen die ik dien te vergeven, situaties waar ik voor kan bidden (stad, land, wereld, etc).
Bidden is voor mij ook het ordenen van mijn gedachten. Als al mijn gedachten op Christus gericht zijn, ervaar ik rust.
Bidden, heeft het zin? Ik zeg: bidden is de motor van mijn leven, een noodzaak.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: woensdag 9 oktober 2013, 11:12
|
|
|
Na mijn wedergeboorte heb ik belijdeniscatechesatie gedaan. Dat wilde ik graag omdat ik meer wilde leren over de nieuwe wereld waarin ik was terechtgekomen (geestelijk gezien). Na dat jaar heb ik belijdenis gedaan en me laten dopen (niet door onderdompeling, maar besprenkeling).
Mensen willen me nog wel 's laten geloven dat die manier van dopen onzin is en dat ik me "moet" laten herdopen. Ik weet zeker dat daar op dat moment iets gebeurd is (geestelijk gezien) op het moment dat ik gedoopt werd. Ik sta daar zelf ook helemaal achter. Ik heb ook niks tegen doop door onderdompeling. Het zijn 2 manieren om de opdracht van Jezus tot uiting te geven.
Het doen van belijdenis staat inderdaad niet in de bijbel. Toch ervoer ik duidelijk een verlangen om dit te doen. Een jaar samen optrekken met een groep mensen om daarna als het ware "ja" tegen God en je gemeente te zeggen. Zoiets als trouwen. Je kiest voor je partner maar geeft elkaar in het openbaar je ja-woord als bevestiging van je liefde en geloof voor elkaar.
Inmiddels heb ik wel geleerd dat ik niet ja tegen m'n gemeente heb gezegd, maar tegen de Gemeente van Christus die veeeeel breder is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: woensdag 9 oktober 2013, 11:36
|
|
|
Hey Shanita,
Tijd geleden dat we elkaar spraken.
Weet je, ik hoop vooral dat je rust in je hoofd mag gaan vinden. Als ik rust in m'n bol heb, werkt m'n geheugen ook veel beter.
Ik wil je graag nog een tip geven, waarmee het zoekraken van rekeningen en andere paperassen voorgoed tot het verleden gaan behoren.
Ga naar de action en koop een paar van die papierbakjes. Die zet je ergens neer (liefst niet in je woonkamer). Die bakjes geef je allemaal een stickertje waar je bijv. opschrijft: Inkomend (of: betalen) Betaald Opbergen Lezen Bespreken met mijn woonbegeleidster etc etc
Als er een brief/rekening binnenkomt gooi je die (na openen) meteen in het juiste bakje. (dat is het enige dat je dan nog hoeft te onthouden).
Zet in je telefoon een maandelijks of tweewekelijks alarm (of in je agenda, gmail-agenda etc) dat je de bakjes gaat uitzoeken. De betalingen doe je dan op tijd, dat voorkomt weer extra onkosten door te laat betalen.
Een keer per jaar zoek ik de bakjes uit, berg de dingen die ik langer wil bewaren op in een ordner. En na een paar jaar zoek ik die ordner weer uit.
Deze simpele manier houdt mijn administratie keurig op orde.
Succes en sterkte met alles.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: woensdag 9 oktober 2013, 11:51
|
|
|
Alweer zo'n mooi topic, en alweer noodzakelijk om het hier over te (blijven) hebben.
Vergeven is inderdaad noodzakelijk voor mij. Ik ben me er terdege van bewust dat in de hemel geen plaats is voor wrok, haat, vergelding en andere vervelende dingen die vooral mijzelf afbreken.
Je zegt het heel juist Cortazar: de wraak waar ik soms zo op gefocusd ben zal me nooit de bevrediging geven die ik verlang. God wil dat ik dat opgeef, loslaat. Maar .... dat is wel een lange weg soms.
Bidden voor je "vijanden" is ook noodzakelijk. In het verleden heb ik hier bij een paar mensen (die ik als vijand ervaarde) geworsteld. Het is nooit makkelijk, want je bid tegen je gevoel in. Maar door te bidden voor die ander, verandert de Geest mijzelf, brengt genezing van dat wat mij ergert aan die ander. Uiteindelijk werd die ander er ook door gezegend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 9 oktober 2013, 13:31
|
|
|
Ja heel mooi verwoord Roady. Zo ervaar ik het ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: woensdag 9 oktober 2013, 13:53
|
|
|
JOL252 schreef: | Oeh lekker op de vroege ochtend. Maakt schoensmeer actief?
Portugees of Spaans en Latijn door het Nederlands heen is voor velen hier ook ergerlijk nietszeggend. Ik snap er in ieder geval geen jota of tittel van.  |
Zoiets had ik ook in gedachten(schoensmeerverhaal niet), maar je bent me voor. Gewoon of zelf zijn is niets mis mee, soe ik yn it frysk gean skriuwen is der dochs foar jimme ek neat oan no? Dus een ieder in zijn of haar gebrekkig Nederlands met hier en daar ingeburgerd woordje erbij, is wat mij betreft niet mis mee
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op woensdag 9 oktober 2013, 13:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 9 oktober 2013, 14:32
|
|
|
Ik gooi het eens over een andere boeg:
Wat nu, als al die uitspraken door topicstarter aanvankelijk genoemd, een uiting zijn die iets onder woorden brengen wat moeilijk onder woorden te brengen is?
Iets dat wel of niet goed voelt gaat dus over een gevoel dat men lichamelijk ervaart maar het is lang niet altijd even makkelijk om zo'n gevoel 'even' onder woorden te brengen. Niet in de laatste plaats omdat dit ook best eng kan zijn.
Hoe breng je iets onder woorden, als 'woorden' de lading eigenlijk niet dekken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 9 oktober 2013, 14:42
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ik gooi het eens over een andere boeg:
Wat nu, als al die uitspraken door topicstarter aanvankelijk genoemd, een uiting zijn die iets onder woorden brengen wat moeilijk onder woorden te brengen is?
Iets dat wel of niet goed voelt gaat dus over een gevoel dat men lichamelijk ervaart maar het is lang niet altijd even makkelijk om zo'n gevoel 'even' onder woorden te brengen. Niet in de laatste plaats omdat dit ook best eng kan zijn.
Hoe breng je iets onder woorden, als 'woorden' de lading eigenlijk niet dekken? |
Juist! Woorden zijn soms een weg naar een dieper verhaal.
Maar ja, dat wordt al snel onder de noemer "gevoeligheidjes" gebracht... en dat dat niets te maken heeft met ons geloof... alles zeggend.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|