| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 19:33
|
|
|
|
Hallo iedereen ik ben der weer Een hele mega dikke knuffel voor iedereen... Heb jullie stielum toch wel gemist En en nog grotere knuffel voor iedereen die heeft meegeleeft met mijn ziek zijn via Henk. Ik knap heel langzaam aan gelukkig weer wat op, Ben vandaag voor het eerst de hele dag op en moet zeggen, Kruip zo snel weer op de bank Ben toch meer dan gaar Maar we gaan ervoor want vrijdag moet ik weer op en top zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 19:35
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | | Heel herkenbaar.Een leven van toewijding en opoffering,niet voor jezelf kunnen en mogen kiezen want de mens is in beginsel zondig,goed je best doen is nooit goed genoeg.Het is vreselijk moeilijk dat los te laten(voor mij persoonlijk) ook al weet je nu beter(hoop je),je kiest waarvoor je altijd gekozen hebt,simpelweg omdat je weet dat je dat kunt,dat stukje veiligheid,en niet omdat het goed voor je is want voor jezelf kiezen.........etc........ |
ik neem hier even het rode leanne(ovirigens niet persoonlijk bedoelt ) het goed doen en dat het nooit goed genoeg is?????
ik zelf ben opogegroeit in een kerk waar je op t einde van je leven bij God mag komen als je maar goed geleefd heb,een leven uit goede werken met daar tevens ook steeds de angst en vraag,leef en doe ik t wel allemaal goed,ik hoop het maar (hoop als onzekerheid)
nadat ik uit deze kerk gestapt ben en alles losliet en mijn eigen weg ging mocht ik na een aantal jaren opnieuw tot geloof komen en mocht ik ontdekken dat door Jezus christus aan te nemen in mijn hart dat Hij voor mijn zonden gestorven is en dat daardoor mijn zondenschuld weggedragen is aan het kruis op golgotha.er was geen angst meer dat ik t toch nooit goed genoeg kon doen want daar in de plaats komt dan de zekerheid dat God de Vader mij zal zien vrij van zondeschuld schoongewassen door t bloed van Jezus wat vloeide op t kruis. wil dat zeggen dat ik dan nooit geen fouten meer maak;zeker niet.maar wel dat wanneer ik oprecht berouw hebt van die zonden(geopenbaard door Gods Geest)die zonden weggedaan zijn. En dat heeft dus te maken met geloof,dat de ziel behoud. het geloof is nu de zekerheid der dingen,die men hoopt,en het bewijs der dingen ,die men niet ziet (hebr.11:1) vanuit dit oogpunt doe je dan geen goede werken meer om behouden te worden maar doe je goede werken uit liefde naar God omdat je weet dat je behouden bent.
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op maandag 10 mei 2010, 19:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 19:40
|
|
|
|
| MARY052 schreef: | | Wat wordt je er soms weer mee geconfronteerd he Jonathan? En dan komt je verdriet in alle hevigheid terug. Heel herken baar wat je schrijft! |
Ja en daarom vond ik t heerlijk om bij het kruis, in gebed te zijn. En zo voelde ik t ook echt. Bijzonder dat mensen voor je bidden en je zegenen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
|
|
|
|
Maandag 10 mei:
KALMTE - GEEN HAAST!
In stilheid en vertrouwen zal uw sterkte zijn. Jes. 30:15.
Alle onrust breekt het goede af, alle kalmte bouwt het goede op en breekt gelijktijdig het kwade af. Wanneer men het kwaad vernietigd wilt zien, komt men vaak snel in actie, dat is verkeerd! Wees eerst stil en weet, dat IK GOD ben. Handel dan allèèn zoals ik het je zeg, altijd kalm met GOD. Kalmte is vertrouwen in actie. Allèèn vertrouwen, volkomen vertrouwen kan een mens kalm houden, vrees nooit enige omstandigheid of moeilijkheid, die je helpt om deze kalmte aan te leren. Zoals de wereld moet leren haasten om iets te bereiken, zo moet jij om iets te bereiken leren kalm te blijven. Ieder groot werk voor MIJ komt eerst tot stand in de ziel van hem of haar, die het werk zal moeten verrichten.
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op maandag 10 mei 2010, 19:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | het keffertje is weg roepen de kinderen ; JOEPIE FEESTJE VIEREN!!!  |
Hangt de vlag al uit? Koffie met gebak?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 19:43
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | | Ja en daarom vond ik t heerlijk om bij het kruis, in gebed te zijn. En zo voelde ik t ook echt. Bijzonder dat mensen voor je bidden en je zegenen. |
Super fijn dat die mogelijkheid er is...en sterkte
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 19:54
|
|
|
|
Eerlijk gezegd ben ik blij met deze discussie. Want ik zie dit als een vervolg op andere discussies die we gehouden hebben op het forum. Ik denk dat een van de kernen van dit probleem is, dat de werkelijke relatie met God vertheologiseerd is. Kinderen worden opgevoed met de leer van de kerk, zonder dat de relatie met God centraal komt te staan. Zelf leid ik kinderkampen, en we sluiten elk kamp af met een uitnodiging: wil jij je hart aan de Heer geven? Nu weet ik dat er best wel kinderen zijn die niet precies weten wat dat is en dat het langs ze heen glijdt, maar er zijn voldoende kinderen die best wel in staat zijn die keuze te maken. En veel van die kinderen zeggen op latere leeftijd dat dat hun keuze was. W. Booth, de oprichter van het Leger des Heils, vertelde dat hij terugkwam van een evangelisatiecampagne, en dat 2 en een halve levens aan God gegeven waren. 2 kinderen en één volwassene. Als een kind zijn hart aan God geeft, heeft het nog zijn hele leven voor zich. Uiteindelijk zullen we allemaal die keuze moeten maken. Want dat alleen kan de basis worden van het geloof. Datgene wat je geleerd is, is onvoldoende. Uiteindelijk te kiezen voor het leven met God, is het belangrijkste. Want dan krijgt hetgene wat je geleerd is zin en komt het ten volle tot zijn recht.
| LEANNE226 schreef: | | Een leven van toewijding en opoffering,niet voor jezelf kunnen en mogen kiezen want de mens is in beginsel zondig,goed je best doen is nooit goed genoeg.Het is vreselijk moeilijk dat los te laten(voor mij persoonlijk) ook al weet je nu beter(hoop je),je kiest waarvoor je altijd gekozen hebt,simpelweg omdat je weet dat je dat kunt,dat stukje veiligheid,en niet omdat het goed voor je is want voor jezelf kiezen.........etc........ | Je conclusie ontgaat me een beetje Leanne. Je hebt een bepaalde weg gekozen, is dat de weg: ik trek me niks meer aan wat de mensen van me denken of is de weg: God houdt toch van me ondanks alles wat er gebeurd is in mijn leven???
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 10 mei 2010, 19:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 19:54
|
|
|
|
| PAULUS505 schreef: | Beste CM leden,
ik vraag mij het volgende af:
Er worden op CM vaak nick namen gebruikt bij het profiel. Dus verzonnen namen die er in het echt niet zijn. Nu respecteer ik degene op CM die zo'n nick name gebruiken. Maar om heel eerlijk te zijn vind ik het fijner om de voornamen van CM leden te zien. Ik zelf noem mij op CM Paulus, maar ik heet gewoon Paul. Wellicht had ik mijzelf ook gewoon Paul kunnen noemen op CM, besef ik me nu pas. Ik hoop dat ik met dit bericht niemand gekwetst hebt, want dat is zeker niet mijn bedoeling. Ik vroeg me gewoon af wat jullie vinden van nick names op CM.
Groeten van Paul |
Thomas, die zich afvraagt of Thomas wel een goede naam is voor een gelovige site.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 20:01
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Gewoon doorgaan met ademhalen.  |
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op maandag 10 mei 2010, 20:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 20:02
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Gewoon doorgaan met ademhalen.  |
Is wel het beste hè
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 20:03
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | | Thomas, die zich afvraagt of Thomas wel een goede naam is voor een gelovige site..... |
Er komt heel wat los hier
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RIK120
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 20:03
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Dan is het toch een prachtig ritueel de kinderdoop? Doop is de geboorte van je kind vieren en het opdragen in de palm van Gods hand......
Wil jullie toch nog dat prachtige lied van Huub Oosterhuis meegeven over dopen:
Jouw leven staat aan het begin het heeft nog geen herinnering het is zo weerloos en zo klein je weet nog niet hoe het zal zijn
Refrein: O Heer bevestig ons bestaan, noem ons bij onze naam
Dit teken is een heilgeheim God wil met jou verbonden zijn Hij is nabij waar jij ook bent omdat Hij je bij name kent
Refr.
Zo komt jouw leven aan het licht zo krijgt het zin, zo krijgt het zicht Gods adem heeft je aangeraakt en jou tot bondgenoot gemaakt.
Refr.
Dit lied zongen ze bij de doop van mijn beide kinderen die nu inmiddels volwassen zijn en als ik de tekst lees kan het mij nog ontroeren omdat die tekst voor mij aangeeft waarom ik mijn kinderen heb laten dopen......
Willemijn | http://www.kerklied.net/files/tussentijds-099.mid
Staat dat in Glorieklokken? of in Johan de Heer? 
http://www.youtube.com/watch?v=JODBYos1bm8
Laatst aangepast door
|
RIK120
|
op maandag 10 mei 2010, 23:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 20:11
|
|
|
|
Deze week las ik dat er in Woerden al 2 jaar een gebedswinkel bestaat. De mensen kunnen er zelfs `s nachts bidden, krijgen dan een code van het alarm, niet bang voor inbraak werd er gevraagd.....nee hoor, laat maar meenemen, dan zullen ze het wel nodig hebben. En o,ja.....alles is daar gratis!! Wat wij voor een ander doen, doen we voor JEZUS is hun motto. Ik vind het een prachtig initiatief, jullie ook?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 20:17
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Renske, ik zal je missen. Gods zegen met je nieuwe toekomst met Bull |
Veel geluk samen en Gods Zegen.
Liefs van Eva.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 20:22
|
|
|
|
[quote=CHATULIEM619]Eerlijk gezegd ben ik blij met deze discussie. Want ik zie dit als een vervolg op andere discussies die we gehouden hebben op het forum. Ik denk dat een van de kernen van dit probleem is, dat de werkelijke relatie met God vertheologiseerd is. Kinderen worden opgevoed met de leer van de kerk, zonder dat de relatie met God centraal komt te staan. Zelf leid ik kinderkampen, en we sluiten elk kamp af met een uitnodiging: wil jij je hart aan de Heer geven? Nu weet ik dat er best wel kinderen zijn die niet precies weten wat dat is en dat het langs ze heen glijdt, maar er zijn voldoende kinderen die best wel in staat zijn die keuze te maken. En veel van die kinderen zeggen op latere leeftijd dat dat hun keuze was. W. Booth, de oprichter van het Leger des Heils, vertelde dat hij terugkwam van een evangelisatiecampagne, en dat 2 en een halve levens aan God gegeven waren. 2 kinderen en één volwassene. Als een kind zijn hart aan God geeft, heeft het nog zijn hele leven voor zich. Uiteindelijk zullen we allemaal die keuze moeten maken. Want dat alleen kan de basis worden van het geloof. Datgene wat je geleerd is, is onvoldoende. Uiteindelijk te kiezen voor het leven met God, is het belangrijkste. Want dan krijgt hetgene wat je geleerd is zin en komt het ten volle tot zijn recht. Je conclusie ontgaat me een beetje Leanne. Je hebt een bepaalde weg gekozen, is dat de weg: ik trek me niks meer aan wat de mensen van me denken of is de weg: God houdt toch van me ondanks alles wat er gebeurd is in mijn leven???
Wat ik herkenbaar vind is dit: ik ben nederlands hervormd opgevoed, nogal streng in sommige opzichten. Als tiener haakte ik af en jaren later pakte ik als volwassene het geloof weer op. Dat is volgens mij waarop Chat in de op een na laatste alinea op doelt.
Laatst aangepast door
|
MIEKE364
|
op maandag 10 mei 2010, 21:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 20:24
|
|
|
|
Voor de goede orde, voor het WK-voetbal het Voetbal-ABC:
Achterhoede: Ook wel verdediging genoemd. Ontfrutselt bal van de aanvallers van de tegenstander. Assist: Voorzet dat leidt tot een doelpunt. Counter: Snelle omschakeling van verdediging naar aanval, zodat je de tegenstander overrompeld. Een-Tweetje: Samenspel tussen twee spelers. Speler een passt naar speler twee, die weer terugpasst naar speler een. Hatrick: Als een speler drie keer scoort in een wedstrijd (liefst in een helft, zonder tegendoelpunten er tussen, dan is het een zuivere hattrick) Laatste man: Naam voor de leider van de verdediging, ook wel vrije verdediger genoemd. Lobje: Geen schot, maar een wipje met de wreef tegen de bal, zodat die over de keeper heen kruit. Panna: De bal wordt door de benen heen van de tegenstander gespeeld. Pass (Spreek uit: paas): De bal overspelen naar iemand uit het eigen team. Schwalbe: Goed geacteerde val, met als doel een vrije trap of penalty te krijgen. Stift: Fraaie manier om de bal over de tegenstander (liefst keeper) heen te schieten. Tackle: Ferme defensieve actie op de bal.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 20:28
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | Hallo iedereen ik ben der weer Een hele mega dikke knuffel voor iedereen... Heb jullie stielum toch wel gemist En en nog grotere knuffel voor iedereen die heeft meegeleeft met mijn ziek zijn via Henk. Ik knap heel langzaam aan gelukkig weer wat op, Ben vandaag voor het eerst de hele dag op en moet zeggen, Kruip zo snel weer op de bank Ben toch meer dan gaar Maar we gaan ervoor want vrijdag moet ik weer op en top zijn  |
He ROBBE welkom terug. Doe maar rustig aan hoor.
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 20:29
|
|
|
|
| LEPELTJE037 schreef: | Tsja, ik wilde enkel aangeven hoe ridicuul ik het vind, een martelwerktuig om je nek te dragen. Maar goed, blijkbaar vind iedereen het de normaalste zaak van de wereld.
PUNT! |
Het is niet het martelwerktuig wat wordt gedragen, wel de wetenschap dat Christus alle duisternis overwonnen heeft en zelfs de dood door dat kruis. Het kruis is leeg, de Heer is opgestaan uit de dood en leeft. Door een kruisje te dragen wordt dat herdacht en geëerd, dat is laten zien waarin je gelooft; de opgestane Heer, het Licht der wereld, Die ons is voorgegaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 20:30
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | Deze week las ik dat er in Woerden al 2 jaar een gebedswinkel bestaat. De mensen kunnen er zelfs `s nachts bidden, krijgen dan een code van het alarm, niet bang voor inbraak werd er gevraagd.....nee hoor, laat maar meenemen, dan zullen ze het wel nodig hebben. En o,ja.....alles is daar gratis!! Wat wij voor een ander doen, doen we voor JEZUS is hun motto. Ik vind het een prachtig initiatief, jullie ook? |
Ik heb het ook gelezen Eva en dacht: wow dat is cool!
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 20:31
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | Hallo iedereen ik ben der weer Een hele mega dikke knuffel voor iedereen... Heb jullie stielum toch wel gemist En en nog grotere knuffel voor iedereen die heeft meegeleeft met mijn ziek zijn via Henk. Ik knap heel langzaam aan gelukkig weer wat op, Ben vandaag voor het eerst de hele dag op en moet zeggen, Kruip zo snel weer op de bank Ben toch meer dan gaar Maar we gaan ervoor want vrijdag moet ik weer op en top zijn  |
Welcome back. Ik heb heb je gemist. Dikke knuf meisk.. en heeeel snel beter worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOS689
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 20:31
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | | Heel herkenbaar.Een leven van toewijding en opoffering,niet voor jezelf kunnen en mogen kiezen want de mens is in beginsel zondig,goed je best doen is nooit goed genoeg.Het is vreselijk moeilijk dat los te laten(voor mij persoonlijk) ook al weet je nu beter(hoop je),je kiest waarvoor je altijd gekozen hebt,simpelweg omdat je weet dat je dat kunt,dat stukje veiligheid,en niet omdat het goed voor je is want voor jezelf kiezen.........etc........ |
=voor jezelf voor God kiezen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 20:32
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | Mijn nickname Eva past eigenlijk niet in een Gebedsroom kwam ik achter ik snoepte lekker van die vrucht Wat nu??  |
Gelukkig heeft GOD ook Eva vergeving geschonken dus wat dat betreft hoor je er hier helemaal bij!
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 20:33
|
|
|
|
verwijdert door mezelf
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op maandag 29 november 2010, 01:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 20:38
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | EEN ODE AAN ALLE MAMA'S
Iedereen die nu leeft, en iedereen die geleefd heeft, is voortgekomen uit een vrouw.
Iedereen heeft een moeder.
Hoe kijken wij vandaag eigenlijk tegen mama's aan ?
Op de dag van moederdag een ode aan alle mama's.
Eer je moeder.
Iedereen heeft een moeder
Er zijn hardwerkende moeders
Er zijn alleenstaande moeders
Alle moeders hebben het druk van s'morgens vroeg als ze uit bed stappen, tot s 'a vonds laat als ze eindelijk kunnen slapen.
Als je moeder nog leeft, bel haar vandaag op.
Zeg dat je haar waardeert en zeg : ik houd van u mama.
Bedankt voor alles wat u voor mij hebt gedaan.
Misschien leeft je moeder niet meer.
pak dan een blaadje en een pen en ga eens een brief aan mama schrijven.
Dan begin je :
Mama, hier ben ik allemaal niet aan toegekomen, maar ik wil u bedanken..
Misschien heb je je moeder nog nooit in je leven bedankt.
Doe het dan, voordat het niet meer kan.
Waardeer, respecteer en eer haar want als het goed is, heeft zij er alles aan gedaan om u zo goed mogelijk op te voeden.
Mama's, misschien staat u op dit moment wel tot aan uw knieen in de poepluiers.
Misschien bent u moe en weet u niet hoe de eindjes aan elkaar te knopen.
Misschien bent u een alleenstaande moeder.
Weet dan dat God een goede God is.
Hij wil u kracht geven en sterken.
Gezegende en liefdevolle moederdag! |
Lieve Eva,
wat een ontzettend lief stuk heb je geschreven. Ik heb een prachtige zoon, inmiddels een volwassen man, die moederdag nooit overslaat en leeft met God waarvoor ik zeer dankbaar ben.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 20:40
|
|
|
|
hee doessie wb op cm helaas laat ik je gelijk weer in de steek sorry
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOS689
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 20:43
|
|
|
|
Natuurlijk Liesbeth, Een reformatorische kerk is misschien dogmatisch en heeft een sterke prediking waarbij mensen heel erg in termen denken van zwartwit , en daarnaast heb je ook kerken waarbij gevoel meer een rol speelt en mensen om elkaar denken, en natuurlijk is er een "achterkant van het kruis" waar mensen staan die het lijden van christus niet zien en dat lijden speciaal uit liefde is gedaan , terwijl het jammere is dat deze mensen blind doorlopen naar hun graf, terwijl de zondeval juist kloven, riffen en hoge rotsen heeft veroorzaakt waardoor deze enge dingen er nu zijn en waar sommige mensen echt angst voor hebben .
| LIESBETH326 schreef: | Het is zeker belangrijk dat mensen hun onvrede op z'n minst bespreekbaar kunnen maken. In veel kerken kan dit ook, binnen de reformatorische kerken ligt dat overigens wel heel gevoelig en moeilijk. Vanwege een sterke hiërarchie. Helaas lijkt macht nog wel eens een rol te spelen en misbruikt te worden... wat kan leiden tot beschadigingen op allerlei gebieden. Je schetste zelf in je openingspost al een aantal voorbeelden.
Goed dat je opmerkingen hebt gemaakt. en natuurlijk heeft God zijn gemeente niet voor niets voor broeders en zusters in het geloof , alleen in sommige kerken ontbreekt wel eens de aandacht voor elkaar omdat mensen het druk met hun eigen leven hebben , terwijl de kerk toch een centrale positie in moet nemen en er voor ieder individu moet zijn .
Het zal je duidelijk zijn dat ik afkomstig ben uit een reformatorische hoek: een behoudende hervormde gemeente. Ik ben daarin opgegroeid, heb ook persoonlijk het geloof daar gevonden. Schuldgevoelens hebben geen grote rol gespeeld. Naast dat er een nadruk lag op je zondige aard, werd ook Christus voorgespiegeld als een God van liefde en trouw die 'de grootste zondaren' tot zich roept.
Daarnaast ben ik ook blij met de dingen die ik heb meegekregen vanuit de reformatorische kerk, namelijk eerbied voor God, gevoel voor heiligheid, bijbelkennis, trouw in de kerkgang, orde in de diensten en vast nog wel meer. Voor mij is dat van grote betekenis; die kant miste ik ook in je openingspost, vandaar dus misschien ook wel dat ik het niet kon laten wat algemene opmerkingen te plaatsen... |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOS689
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 20:45
|
|
|
|
dat klinkt ook wel een beetje koud miek , geef je nog wel om je broeders en zusters ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 20:46
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Je conclusie ontgaat me een beetje Leanne. Je hebt een bepaalde weg gekozen, is dat de weg: ik trek me niks meer aan wat de mensen van me denken of is de weg: God houdt toch van me ondanks alles wat er gebeurd is in mijn leven??? |
Uiteraard het laatste Chat! Ik heb gelukkig niet de indruk dat mensen verkeerd over mij denken dus waarom zou ik mij niets van anderen aantrekken?Egoisme is ook niet de weg.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 20:47
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Als het 20 graden warmer zou zijn, zat ik nu in de tuin met een kop koffie. Helaas komt de thermometer op dit moment niet boven de 5 graden. |
| Quote: | | Had vanmorgen op de fiets mijn sjaal en handschoenen aan. Leek wel winter. | Ze hebben helaas geen bibberende smiley.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 20:47
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | | Super fijn dat die mogelijkheid er is...en sterkte |
Weet je... binnen de katholieke kerk heb je de biecht. En ik denk niet dat het altijd aan mensen is om zonden te vergeven. Maar ik ben blij dat bij ons in een PKN gemeente na elke dienst gebedsteams zijn, waar je met hen over je dingen kunt spreken, gezamelijk bidden. En waar ik in geloof, God door diegene zal spreken. Soms misschien niet de dingen die je wilt horen.
Niet alles wat de protestantse kerken uit gehaald is, is goed geweest. Ik vind t fijn dat t kruis bij ons hangt. Maar in de oude dorpskerk, is het kruis aanwezig in het gehele gebouw.....huur maar eens een vliegtuig en kijk van boven.... dan zie je een kruiskerk, zoals zovelen in de wereld gebouwd.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |