ChristianMatch

Forum

christen zijn en schuldgevoel
Ga naar pagina Vorige 1 ... 603 604 605 606 607 608 609 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 00:33

[quote=HENK710]Ik redeneer niets weg. Jammer dat je mijn bijdragen meteen weer met zo'n bril leest....

Volgens mij lezen jullie alletwee door dezelfde bril ...... Gefrustreerde smiley

Ik heb even de moeite genomen om te kijken wie gelijk op wie reageert, en toeval of niet, jullie twee reageren echt, elke keer weer, alleen maar op elkaar....... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 00:37

[quote=CROSSROAD317
Volgens mij lezen jullie alletwee door dezelfde bril ......

Ik heb even de moeite genomen om te kijken wie gelijk op wie reageert, en toeval of niet, jullie twee reageren echt, elke keer weer, alleen maar op elkaar.......

oeps.... dat viel mij ook al op cross Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
JOLAN931
op vrijdag 14 mei 2010, 00:38
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 00:39

waar blijft die super foto van imre nou?
of wil zijn baard niet groeien? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
RIK120

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 00:56

Yosef Karduner Shir La'ma'alot Psalm 121
http://www.youtube.com/watch?v=9fNpErJ_C5k
Shir lama`alot. A song of ascents
Esa einai el heharim: I will lift up mine eyes unto the mountains:
me'ayin yavo ezri? from whence shall my help come?
Ezri me'im HaShem, My help cometh from the Lord,
ose shamaim ve'aretz. who made heaven and earth.
Al yiten laamot raglecha He will not suffer thy foot to be moved;
al yanum shomrecha. He that keepeth thee will not slumber.
Hineh, Behold,
lo yanum velo yiyshan shomer yisrael. He that keepeth Israel doth neither slumber nor sleep.
HaShem shomrecha the Lord is thy keeper
HaShem tsilecha al yad yeminecha. the Lord is thy shade upon thy right hand
yomam hashemesh lo yakeka The sun shall not smite thee by day,
veyareach balailah. nor the moon by night
HaShem yishmorecha mikol ra'ah the Lord shall keep thee from all evil;
yishmor et nafshecha. He shall keep thy soul.
HaShem yishmor tsetcha uvo'echa the Lord shall guard thy going out and thy coming in,
me'ata ve'ad olam. from this time forth and for ever.

Laatst aangepast door
RIK120
op vrijdag 14 mei 2010, 01:57
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 02:13

MAR907 schreef:
Toch geloof ik dat zonder de naam "van de vader en de zoon en de heilige Geest"
Gedoopt kan worden door de Here Jezus. Hij zegt niet dat het een voorwaarde is om onder die noemer gedoopt te worden. In mijn ogen is die noemer een "katholisme"

Matt. 28:19 is overduidelijk niet correct als het over 'een doop in 3 namen' gaat, omdat:

- er maar 2 namen zijn, namelijk die van Jezus (Yeshua) en die van GOD (JHWH)
- de Bijbel aangeeft dat er slechts in één naam redding voor ons is (Hand 4:12); in naam van Jezus (Yeshua).
- geschiedschrijver Eusebius melding maakt van matt 28:19 zonder het bestaan van het '3-namen-doopgedeelte'. Een aantal eeuwen later ten tijde van de Nicea-geloofsbelijdenis (3-ene-kerkgod) verschijnt (oa in Codex Vaticanus) 'opeens' de aanvulling met een doop in 3-namen; kennelijk behorende bij die 3-ene-kerkgeloofsbelijdenis...

Kortom: bijbels geloof in 1 GOD én 1 Heer behoeft beslist geen bekrachtiging in 3 namen; slechts de naam van Yeshua (Jezus) is voldoende; tot eer en Zegen van GOD!

Laatst aangepast door
MAR907
op vrijdag 14 mei 2010, 02:13
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 08:01

om 9.15

Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 08:53

MARISKA601 schreef:
om 9.15

Sterkte Maris, hopen dat het mee valt.
Naar boven

Auteur Bericht
LOGITECH577

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 09:09

God is zeer duidelijk sex is bestemd voor binnen het huwelijk. Met een huwelijk ga je een verbond aan.
Heb je sex met iemand is voor God sprake van een verbond. God weet hoe de mens is en kent al onze zwakheden.Maar God wil dat wij gered worden want hij houdt van ons en hij zal ons altijd onze zonden vergeven. Dat geeft ons geen vrijbrief om te zondigen maar als wij in zonde vallen vraag om vergeving en je zal het krijgen. Wees vooral eerlijk en oprecht naar God toe, hij weet alles over ons en hij weet van onze zonde voordat wij het begaan. Vraag God om de zielsbanden tussen beide te verbreken.God heeft voor een ieder een geschikte partner en ik weet zeker dat God ons met die persoon wil hebben en God zal ons nooit dwingen om bij iemand te zijn bij wie wij niet willen zijn. God wil dat wij zijn wil doen maar hij zal nooit zijn wil op ons leggen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 09:37

MAR907 schreef:

Kortom: bijbels geloof in 1 GOD én 1 Heer behoeft beslist geen bekrachtiging in 3 namen; slechts de naam van Yeshua (Jezus) is voldoende; tot eer en Zegen van GOD!

Dit lijkt me regelrecht ingaan tegen wat Jezus zelf zegt:
[i]
18 En Jezus, bij hen komende, sprak tot hen, zeggende: Mij is gegeven alle macht in hemel en op aarde.

19 Gaat dan henen, onderwijst al de volken, dezelve dopende in den Naam des Vaders, en des Zoons, en des Heiligen Geestes; lerende hen onderhouden alles, wat Ik u geboden heb.

20 En ziet, Ik ben met ulieden al de dagen tot de voleinding der wereld. Amen.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 10:19

ROBBEDOES873 schreef:
Wij Henk en Does hopen vrijdag 14 mei 'smiddags in het huwlijksbootje te stappen...

Tige lokwinske en en in protte bliuwende leafde foar jim en jimme berntjes. Want Hy hat, yn it begjin de minsken foar it lok skepen. En Hy giet ek op 'e lange wegen mei jim mei. Mei Hy jim wyn en bole weze.

Thomas.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 10:44

JOLAN931 schreef:
waar blijft die super foto van imre nou?
of wil zijn baard niet groeien? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Hij heeft nog wat kunstmest nodig. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 11:04

Laten we de discussie niet verwarren met de discussie over de doop. Daar is al een ander topic over geopend....

Om duidelijker te maken wat ik onder de doop in de Geest versta, wil ik de volgende teksten erbij nemen.

Hand. 10:44-47 schreef:
Terwijl Petrus nog aan het woord was, daalde de heilige Geest neer op iedereen die naar zijn toespraak luisterde. 45 De Joodse gelovigen die met Petrus waren meegekomen, zagen vol verbazing dat ook heidenen het geschenk van de heilige Geest ontvingen, 46 want ze hoorden hen in klanktaal spreken en God prijzen. Toen merkte Petrus op: 47 ‘Wie kan nu nog weigeren deze mensen met water te dopen, nu ze net als wij de heilige Geest hebben ontvangen?’ 48 En hij gaf opdracht hen te dopen in de naam van Jezus Christus. Daarna vroegen ze hem of hij nog enkele dagen wilde blijven.

Petrus werd geroepen bij Cornelius een Romeinse hoofdman. Hij vertelde hen het evangelie en terwijl hij aan het uitleggen was, gebeurde er iets in de zaal. De mensen werden aangeraakt door de Heilige Geest en begonnen in klanktaal (tongen) te spreken.
Dit gedeelte laat zien, dat deze "doop" een andere is, dan een doop in water. Want omdat zij zo duidelijk aangeraakt werden door Gods Geest mochten ze ook gedoopt worden in water. Petrus zag dit als bewijs, dat God ook niet joden tot Zijn koninkrijk wilde toelaten en daarom liet hij hen ook dopen in water.
Gods Geest werkte door na de uitstorting op pinksterdag. We lezen dat de wonderen en tekenen niet alleen beperkt bleven tot de eerste opwekking, maar de verhalen van Handelingen staan vol met verhalen waarbij we zien dat het koninkrijk van God gevestigd werd zowel met woord als kracht.

Een aantal teksten hierover:

Hand 4 schreef:
Want inderdaad, in deze stad hebben allen samengespannen tegen Jezus, uw heilige dienaar, die door u is gezalfd: Herodes, Pontius Pilatus, alle volken en ook de stammen van Israël, 28 om datgene te doen waarvan u had bepaald en voorbestemd dat het moest gebeuren. 29 Welnu, Heer, sla ook nu acht op hun dreigementen en stel ons, uw dienaren, in staat om vrijmoedig over uw boodschap te spreken 30 door ons bij te staan, zodat zieken genezing vinden en er tekenen en wonderen gebeuren in de naam van Jezus, uw heilige dienaar.’ 31 Toen ze hun gebed beëindigd hadden, begon de plaats waar ze bijeen waren te beven, en allen werden vervuld van de heilige Geest en spraken vrijmoedig over de boodschap van God.
De gemeente raakt in vervolging. Hun reactie is echter te bidden tot God en God beantwoordt dit gebed met tekenen van kracht, een aardbeving, en mensen werden vervuld met Gods Geest. Het gevoig is, dat mensen in vrijmoedigheid het woord kon verkondigen, de gemeente breidde zich uit...

De opwekking in Samaria:
Hand 8 schreef:
Maar toen Filippus hen door zijn verkondiging van het koninkrijk van God en de naam van Jezus Christus tot geloof had gebracht, lieten ze zich dopen, mannen zowel als vrouwen. 13 Ook Simon aanvaardde het geloof, en na zijn doop bleef hij voortdurend bij Filippus; en hij stond versteld van de tekenen en de machtige wonderen die hij zag gebeuren.
14 Toen de apostelen in Jeruzalem hoorden dat de inwoners van Samaria het woord van God hadden aanvaard, stuurden ze Petrus en Johannes naar hen toe. 15 Nadat ze waren aangekomen, baden ze dat ook de Samaritanen de heilige Geest mochten ontvangen, 16 want deze was nog op niemand van hen neergedaald; ze waren alleen gedoopt in de naam van de Heer Jezus. 17 Na het gebed legden Petrus en Johannes hun de handen op, en zo ontvingen ze de heilige Geest. 18 Toen Simon zag dat de mensen door de handoplegging van de apostelen vervuld raakten van de Geest, bood hij Petrus en Johannes geld aan 19 en zei: ‘Geef ook mij deze macht, zodat iedereen wie ik de handen opleg de heilige Geest ontvangt.’
Naar boven

Auteur Bericht
JEFFREY984

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 11:54

....

Laatst aangepast door
JEFFREY984
op zaterdag 25 februari 2012, 18:21
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 12:30

IMRE695 schreef:
Hij heeft nog wat kunstmest nodig. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

OWNED(Op Weg Naar Een Date) dag 8: de hoop op stoppels is bijna verdwenen,hoe redt Imre zich hier uit?
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 13:05

PAULUS505 schreef:
Beste CM leden,

ik houd zelf o.a. van oldies, dus oude liederen uit Amerika en Engeland.
Ik kan heel fijn genieten van rock and roll. Uiteraard zijn er ook bepaalde liederen die echt niet kunnen en die luister ik dan ook niet.
Wat vinden jullie van deze muziek?
Ik ben vooral benieuwd naar jullie positieve reacties over deze muziek.

Groeten van Paulus

http://www.youtube.com/watch?v=u3k-siqVp34&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=g0rtL00xxqY&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=RS7itGX5ZiI&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=B3XdXEJEI4E&feature=fvw

http://www.youtube.com/watch?v=X1FcTKNXlO0

http://www.youtube.com/watch?v=ipf46gBxu9M

http://www.youtube.com/watch?v=eUaTBO_-k4A&feature=related

en natuurlijk Keith Green _ the Prodigal son (met film erbij)
http://www.youtube.com/watch?v=pdeYty9pI7k&annotation_id=annotation_608158&feature=iv
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 13:56

Vooruit noch maar weer een stad:

http://www.youtube.com/watch?v=IGvkebKlM_4&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 13:59

LEANNE226 schreef:
OWNED(Op Weg Naar Een Date) dag 8: de hoop op stoppels is bijna verdwenen,hoe redt Imre zich hier uit?

Nog 2 nachtjes slapen, dan redt Imre zich hier uit. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 14:01

Nog een gezellige meezinger, na al dat geweld van Pink Floyd...

http://www.youtube.com/watch?v=lboj2qW-ciQ
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 14:04

JEFFREY984 schreef:
Israel is de klok waarop we kunnen zien hoe 'laat' het ongeveer is Knipoog smiley

Want? Israël is toch al vaker van de kaart geveegd? (meer historisch gefundeerd, dan bijbels of theologisch, maar ik probeer altijd erg nuchter te blijven onder zulke uitspraken)
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 14:12

IMRE695 schreef:
Nog een gezellige meezinger, na al dat geweld van Pink Floyd...

http://www.youtube.com/watch?v=lboj2qW-ciQ

Nou......deze dan,als mijn kinderen mij willen plagen zingen ze dit,op volle sterkte......... Zieke smiley

http://www.youtube.com/watch?v=Jxsus5DMKtc

Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LEANNE226
op vrijdag 14 mei 2010, 14:14
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 14:29

IMRE695 schreef:
Nog 2 nachtjes slapen, dan redt Imre zich hier uit. Knipoog smiley

Met een date of een sikje?????

Ik ben in een Woedende smiley humeur(behang met enorm patroon(waarom plak ik dat steeds op de kop???),lichtknoppen vernield(kunnen ze dan niets meer gewoon met schroeven maken,ze kennen mij toch onderhand wel bij de bouwmarkt???)),kortom,wereldproblemen Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JEFFREY984

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 14:50

....

Laatst aangepast door
JEFFREY984
op zaterdag 25 februari 2012, 18:22
Naar boven

Auteur Bericht
HERMIENA254

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 14:52

JEFFREY984 schreef:
Van de kaart geveegd? Sinds de terugkeer naar het beloofde land en de stichting van de staat Israel hebben ze toch elke oorlog gewonnen?

gewonnen ?
Naar boven

Auteur Bericht
JEFFREY984

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 15:02

....

Laatst aangepast door
JEFFREY984
op zaterdag 25 februari 2012, 18:22
Naar boven

Auteur Bericht
HERMIENA254

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 15:12

JEFFREY984 schreef:
Mischien had ik mijn woordkeuze iets beter moeten formuleren Knipoog smiley

ben benieuwd en nieuwsgierig naar een andere en nieuwe formulering van je

Laatst aangepast door
HERMIENA254
op vrijdag 14 mei 2010, 15:14
Naar boven

Auteur Bericht
HERMIENA254

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 15:16

LEANNE226 schreef:

Ik ben in een Woedende smiley humeur(behang met enorm patroon(waarom plak ik dat steeds op de kop???),lichtknoppen vernield(kunnen ze dan niets meer gewoon met schroeven maken,ze kennen mij toch onderhand wel bij de bouwmarkt???)),kortom,wereldproblemen Clown smiley

Je kan het!!!

Gewoon even doorzetten.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 15:38

JEFFREY984 schreef:
Van de kaart geveegd? Sinds de terugkeer naar het beloofde land en de stichting van de staat Israel hebben ze toch elke oorlog gewonnen?

Ze hebben het -tot nu toe- overleefd. Maar ik dacht aan: de strijd van koning Saul tegen de Filistijnen, de Assyriërs, de Babylonische Ballingschap, de Hellenistische (Griekse) koninkrijken, de diaspora nadat de Romeinen Jeruzalem verwoest hadden en dichter bij huis de pogroms en de Shoa. Ik bedoel: je kunt ook zeggen dat Ijsland een teken aan de wand is: land is failliet, die vulkaan die maar blijf roken en koken en misschien moeten alle Ijslanders na 1000 jaar permanente bewoning van hun eiland af en terug naar Denemarken.

Wat mij altijd verbaast aan uitspraken of beter: voorspellingen over de Eindtijd, is dat ze letterlijk al 2000 jaar herhaald worden. Maar niemand, behalve de Heere God kent de duur en het juiste tijdstip. Voor Hem zijn 1000 jaren als 1 dag. Wie weet hoeveel 'dagen' er nog zullen komen?
Het zal zelfs voor de meeste volgelingen van Christus een hele verrassing zijn. Daarbij komt dat we ten allen tijde bereid dienen te zijn het einde (dat tevens een nieuw begin zal zijn) onder ogen te zien. Waakzaam en betrouwbaar ons lampje brandende houden en voldoende olie bij ons te hebben. Verder zijn er nog zo veel mensen op deze wereld die niet of onvoldoende de reddende boodschap van het evangelie gehoord hebben, zo veel talen waarin de bijbel nog niet vertaald is: ook zij zullen eerst de mogelijkheid krijgen om het Woord te verstaan en het Wonder te geloven: alle volken en natieën moeten (opnieuw) bereikt worden.

Verder waren er in het verleden ook rampen en epedimieën, aardbevingen en overstromingen, oorlogen en geruchten van oorlogen. Alleen, toen duurde het soms maanden of weken voordat het nieuws doorfilterde en lang niet iedereen wist er van.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 15:42

LEANNE226 schreef:

Ik krijg een sik van die dates... Boze smiley

Er is veel leed.... Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 15:50

HERMIENA254 schreef:
Je kan het!!!

Gewoon even doorzetten.

Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden
Alles sal reg kom........
Naar boven

Auteur Bericht
WIMBRIENE892

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 15:54

HANNAH810 schreef:
het idee is ontstaan om een picknick te organiseren waar ook praise-liederen en gezangen bij gezongen worden.
ieder kan daarbij zelf muziek instrumenten meenemen, of gewoon meezingen.
is daar voldoende animo voor, dan willen we dat een andere keer regelen.
vind je t een leuk plan, wil je dan even een reactie achterlaten?
(ben je niet geinteresseerd in een muziekpicknick, dan hoef je dus niet te reageren Verlegen lachende smiley )

Ik vind het een leuk idee Hannah
Wie gaan er al mee?
Is er al een datum?
Ik ben alleen van het openbaar vervoer afhankelijk

Groeten
wim
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 603 604 605 606 607 608 609 ... 6194 Volgende
Pagina 606 van 6194