ChristianMatch

Forum

Het off-topic topic
Ga naar pagina Vorige 1 ... 610 611 612 613 614 615 616 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 13:27

effe een doen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 13:34

HENK710 schreef:
Eén zijn zonder het eens te zijn...het is inderdaad goed mogelijk...als we elkaar de (levens)ruimte gunnen! En ja, we zitten allemaal eigenlijk in hetzelfde schuitje...het schuitje waarin Jezus ons het Leven (weer) gegund heeft! Dat geldt voor mij, maar ook voor anderen. Dus is het goed om elkaar in verschillen van inzicht wel te respecteren, om zo ruimte te houden voor iedereen om zich te uiten...wat niet altijd even eenvoudig is, zoals wel blijkt op het forum...

Maar het moet toch niet zo zijn dat je geen 'pittige'discussie meer mag voeren omdat andere mensen er dan weer problemen mee kunnen krijgen?
Dit proef ik nl een beetje uit de laatste opmerkingen.....Of zie ik dat nu helemaal verkeerd? Ook een optie hoor Knipoog smiley

Willemijn

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 16 mei 2010, 14:30
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 13:59

Er was eens een moment in mijn leven, ik denk dat jullie het allemaal wel kennen. Je bent stik verliefd op iemand, maar hoe maak je dat duidelijk?
De dingen die je die ander wilt laten weten, en dat zijn er dan zoveel. Hoe krijg je jouw gedachten, verlangens en gevoelens bij die ander?
Toen we jong waren, schreven we een briefje en gaven dat aan iemand die close was met die ander, met het verzoek erbij....wil jij het aan die ander geven.

Wat was er nou werkelijk zo anders aan dan dat je zelf die boodschap bij die ander zou brengen. Eigenlijk niets, maar toch ook weer zo heel veel anders.

Nu nog heb je wel eens dingen die je een ander wilt laten weten, maar die je niet onder woorden kan of durft te brengen.
Je verbloemt je gevoelens met een bloemetje.
In een gedicht verwoordt je je woorden van gevoel.
Je aandacht voor de ander breng je aandachtig onder ogen bij de ander.

En dan staat Jezus aan je deur, je hebt opengedaan. Daar staat Hij voor je en zegt dat Hij voor je zal opkomen bij de Vader. Jezus die niet meer hier is op aarde, maar zit aan God's rechterhand. Jezus die daar is en bid voor ons, Jezus die ons leven, onze liefde voor God, hoe krom die ook is, bij God brengt en daar voor ons pleit, voor ons bid. Jezus en de Vader die steeds bij mekaar zijn. Jezus die onze dingen onder de aandacht van God brengt, zodanig dat God weet wat onze verlangens, pijn en moeite zijn. God die liefde is, wil dat wij Hem in ons leven aanvaarden.

Jezus staat vandaag ook aan jouw en mijn deur, Jezus is vandaag in ons leven, Hij wil vandaag in ons hart zijn, door zijn Geest. Hij heeft ons niet alleen gelaten, door naar Zijn Vader te gaan, maar ons Zijn Geest gegeven.

Jezus, wij verhogen U, Wij erkennen U als Heer
U bent hier, in ons midden Heer, En onze lofprijs geeft U eer
Als wij aanbidden, bouw Uw troon, Kom Heer Jezus en neem Uw plaats

Als Jezus dan op de troon zit, maar ook in ons hart aanwezig wil zijn, Hij is daar en bid voor ons. Jezus geeft ons briefje, met onze dingen aan de Vader.
En de Vader zegt ons..... dat wij Zijn kinderen mogen zijn en Hij ons nooit alleen zal laten.

God wat een liefde en genade, dat Uw Zoon aan uw rechterhand zit.
Dat Hij de macht heeft gekregen, dat alles aan Hem gegeven is. Wat een liefde dat Hij voor ons bid.

Die Jezus die zo dicht bij ons is gekomen, die in ons leven in alle facetten aanwezig wil zijn, vraagt ook aan jou, Kom bij mij, als je vermoeid en belast bent.

Jezus...U weet mijn leven, U weet mijn verlangens, U weet mijn moeilijke dingen, wilt U die dingen bij de Vader brengen en leer mij te leven in vertrouwen dat God liefde is.
Leer mij met Liefde, Geduld en Verwachting te leven.
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 14:02

Iedereen heel erg bedankt voor de mooie en lieve wensen...
Het was een prachtige dag die we niet snel zullen vergeten Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 14:08

Er voor elkaar zijn...
In goede maar ook in slechte tijden Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 14:18

WILLEMIJN232 schreef:
Maa rhet moet toch niet zo zijn dat je geen 'pittige'discussie meer mag voeren omdat andere mensen er dan weer problemen mee kunnen krijgen?
Dit proef ik nl een beetje uit de laatste opmerkingen.....Of zie ik dat nu helemaal verkeerd? Ook een optie hoor Knipoog smiley

Willemijn

Ik denk dat een pittige discussie niet verkeerd is, zolang er niet op de man gespeeld word en er niet bewust mensen onder uit gehaald worden of wat dan ook maar, want ook van een pittige discussie kun je een hoop leren. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 14:26

ROBBEDOES873 schreef:
Ik denk dat een pittige discussie niet verkeerd is, zolang er niet op de man gespeeld word en er niet bewust mensen onder uit gehaald worden of wat dan ook maar, want ook van een pittige discussie kun je een hoop leren. Knipoog smiley

Ik wil even iets positiefs delen Knipoog smiley
Ik krijg kippevel van jullie foto's,zoooooooooo mooi!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 15:51

LEANNE226 schreef:
Ik wil even iets positiefs delen Knipoog smiley
Ik krijg kippevel van jullie foto's,zoooooooooo mooi!

Lachende smiley ik ben het voor een keer helemaal met leanne eens!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 15:53

MARISKA601 schreef:
effe een doen

OOOhhhhhh lekker Maris! Coole smiley met zonnebril Was het een lekker dutje?

kids komen strax (eindelijk Verlegen lachende smiley ) na een week weer thuis!! Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 16:30

Tijdens mijn periode van afwezigheid...(Ik heb het even onderzocht en ja, er bestaat wel degelijk leven buiten cm)...heb ik zo af en toe toch even mee gelezen op het forum en vooral deze discussie was er één die ik met belangstelling heb gevolgd. En aangezien ik er nu toch ben, dacht ik "kom, ik laat mijn gedachten er ook ever over gaan"...Effe kijken of we de discussie wat nieuw leven in kunnen blazen...

In de eerste plaats denk ik dat de bijbel duidelijk is over het begrip "huwelijk"...
Ik haal Genesis nog even naar voren, over Isaak en Rebekka waar duidelijk verwoord staat dat sex hebben betekent dat je met elkaar trouwt. Dit staat overigens op meerdere plekken aangegeven, lijkt me dus zo klaar als een klontje Knipoog smiley

Dat gezegd hebbende betekent dat als je het heel zwart/wit bekijkt dat ik zelf inmiddels vier keer getrouwd ben, waarvan het langste huwelijk al duurt vanaf mijn vijfde!
Gelukkig is er inmiddels door de meesten van jullie al vast gesteld dat in dit soort gevallen, waar de vrouw/ het meisje niet akkoord gaat de man gestenigd moet worden en de vrouw vrij is...Ik zal mijzelf niet pesten door nu stenen te gaan verzamelen om de man te bekogelen, tenslotte mag alleen diegene die zonder zonde is de eerste steen werpen en sja, ben best een leuke meid hoor...maar zonder zonde Smiley die vol vragen zit
Mijn tweede "huwelijk" trouwens is ook niet rechtsgeldig! (En niet alleen omdat we nooit naar het stadhuis geweest zijn)...
Ook in deze periode werd in de meeste gevallen geen toestemming gevraagd en om nog veel meer redenen dan dat zou ook deze gluiperd nog een lading stenen tegoed hebben...
So far, so good dus...geen maagd meer en dan toch nog vrij zijn! Lachende smiley met blinkend witte tanden
Maar ja, de keren daarna heb ik wel een heleboel dingen bewust gedaan en er zeker toestemming voor gegeven...het levende bewijs word in Augustus 5 jaar, hiep hiep hoeraaaaa! Engeltje smiley
Kortom, ik ben een groot zondaar!! Zieke smiley

Begrijp me niet verkeerd, ik blijf ervan overtuigd dat een huwelijk niets te maken heeft met het stadhuis of zelfs maar een schreiden naar het altaar...
Maar wat ik mis hier in de bijdragen zijn de nuances! Verraste, verbaasde smiley
Er werd elders al even gesproken over het hart, en hoe God het hart aanziet...als er één ding is dat ik in de afgelopen tijd geleerd heb dan is het wel dat God mijn hart IS! Hij woont er en Hij zal het onder geen beding nalaten het te besturen...maar aangezien wij mensen een vrije wil gekregen hebben is het aan ons wat we er mee doen.
Er is meer nodig dan sex om een huwelijk te doen standhouden, en het doet me echt zeer om te zien hoe plastisch sommigen er hier over praten.
Sex is niet louter een plastisch gegeven...
Tuurlijk blijven we mens en natuurlijk gaan we allemaal de fout in, maar Goddank (letterlijk) is daar Zijn vergeving...en dat betekent dus niet dat we dan weer een vrijbriefje krijgen om te doen en laten wat we willen. Maar in mijn ogen betekent dat wel dat we, luisterend naar ons hart, met de juiste intenties zullen handelen.

Ofwel; We weten zelf héél goed of we wel of niet goed handelen...het gaat er niet om wat andere mensen ervan vinden, het gaat erom wat God ervan vind...en ja, dan blijkt maar weer hoe barmhartig Hij eigenlijk is dat ook dit ons niet in de weg kan staan om tot Hem te komen, Hallelujah!

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zondag 16 mei 2010, 18:16
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 16:33

Elkaar los kunnen laten!
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 16:34

Daar komt de bruid....

en daar gaat de bruid....

Nogmaals van harte mensjes Kussende smiley Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 16:36

Is ze nog niet terug dan? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 16:36

Amen!
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 18:04

Twee keer is wel heul enthousiast! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zondag 16 mei 2010, 18:07
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 18:06

TESSYBEAR731 schreef:
Een koosnaampje ooit verzonnen door iemand en me altijd bijgebleven
Knipoog smiley
Al duurde het niet lang voor ook gans CM het ging afkorten en ik gewoon Tess ben gaan heten, wat niet ver van mijn werkelijke naam Thérèse vandaan ligt.
Maar toch merkte ik dat Tess(ybear) anders aan ging voelen dan ik zelf...raar maar waar Verraste, verbaasde smiley Sommige mede cm-ers keken me zelfs stomverbaasd aan als ze me mijn echte naam hoorden noemen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Ik zal dus tegenwoordig, in tegenstelling tot mijn eerste periode hier niet zo snel mijn eigen naam meer anoniem houden, Ik ben wie ik ben...ongeacht hoe ik genoemd word! Tess, Thérèse of zelfs muts Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 18:09

Blarenpleisters!!

Dat zal me leren om in enthousiasme mijn nieuwe schoenen meteen aan te trekken naar de kerk Clown smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zondag 16 mei 2010, 18:09
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 18:12

WILLEMIJN232 schreef:
Lieve mensen,

Ik probeer mijn verzameling boekenweek boekjes compleet te krijgen,
wie heeft er toevallig nog een boekenweekgeschenk liggen en doet er niets mee?
Ik ruil het graag voor een fles wijn, bosje bloemen of zoiets!

Willemijn

Ik heb er nog eentje liggen van Renate Dorrestein,titel weet ik zo niet.Heb je die al?Of zal ik eerst de titel even opzoeken........
Naar boven

Auteur Bericht
LEO571

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 18:15

JOHANNEKE817 schreef:
Hoi allemaal!

Ik wilde me toch ook maar opgeven voor de picknick! Ik kom met 3 kinderen, waarvan twee kleintjes dus het is wel even afwachten hoe dat gaat! Maar als ik zie hoeveel er komen moet het allemaal wel lukken. Tot zaterdag, hopelijk met de zon erbij Lachende smiley

Johanneke

Toch maar wel he Knipoog smiley Gezellig joh. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 18:16

TESSYBEAR731 schreef:

Welcome back bij de mutsen en petten club Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 18:21

het weer voor 22 mei:

22
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 18:22

Excelsior mist een penalty en Sparta scoort???
En weg is de voetbalpret Boze smiley

Oh 1-1 Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 18:34

Zo'n dinges met een hapje je-weet-wel en vooral:

VEEL LEKKER IJS (boerenjongensijs) Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 18:35

Zo, en nu ga ik een dvd-tje kijken: Holland the Movie Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 18:37

TESSYBEAR731 schreef:
Is ze nog niet terug dan? Verraste, verbaasde smiley

Maar jij wel? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 18:50

LEANNE226 schreef:
Ik heb er nog eentje liggen van Renate Dorrestein,titel weet ik zo niet.Heb je die al?Of zal ik eerst de titel even opzoeken........

Is het 'dit is mijn lichaam'? Het boekweek thema was dat jaar God......
En nee, ik heb het nog niet en ben erg erg blij mee las je het kwijt wilt.....

Willemijn
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 19:02

Een heel mooi verhaal echt heel mooi verwoord.
Helaas is het ook vaak zo, in iedergeval bij mij, dat er helaas nog wel eens boeken uit die boekenkast vallen, Terwijl ik nog wel dacht dat ik ze goed had opgeborgen, En geloof het of niet het gebeurt altijd op momenten dat het, het slechste uitkomt helaas.
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 19:05

TESSYBEAR731 schreef:

Hey Muts Clown smiley welcome back Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 19:06

Verlegen lachende smiley Tnx Leanne en Marieke... Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 19:09

JONATHAN890 schreef:
Om dus antwoord te geven op je vraag; geestelijk, vanuit je hart, kun je je verleden loslaten. Niet vergeten; maar een plekje geven in je hart (in de kast), en het er enkel bij pakken wanneer jij daar zelf voor kiest.

Een schitterende parabool, Jonathan. Alleen is het niet zo dat die boeken in de boekenkast blijven en er enkel uitkomen als ik ervoor kies...er zijn momenten dat bepaalde boeken op een of andere manier spontaan uit de kast openvallen en het verhaal van dat moment vrij ernstig verstoren.

Wat is het dan geweldig om te merken hoe God die verhalen toch ineen probeert te smeden en helpt het gevallen boek weer terug te zetten, zodanig dat het niet zomaar weer gaat vallen...

...maar dat is wel een werkstuk op zich Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op zondag 16 mei 2010, 19:10
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 610 611 612 613 614 615 616 ... 6194 Volgende
Pagina 613 van 6194