| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 11:45
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | nou, t wordt nog steeds een grotere koppel; mn nichtje gaat mee, en die neemt haar vriendin nog weer mee, hahahah hellup; t wordt nog een volledige familie-reuni!!
op hoeveel kom je dan uit mariek?  |
ik gok uiteindelijk op een groep van 80 mensen hannah incl de kids natuurlijk!
Nu het weer nog...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 12:29
|
|
|
|
| JOS689 schreef: | Er zijn zoveel mensen die niet lekker in hun vel zitten. Hoe komt dat toch ? |
Mensen zijn mensen, inclusief hun gebrokenheid. Dat brengt voor ieder mens weer andere dingen met zich mee in zijn/haar levenstocht.
Wat ik niet snap, is de link die je direct legt naar het niet verlost voelen in de titel van dit draadje. Eigenlijk kaart je daar dus iets heel anders aan dan in je vraag in de openingspost. Daarbij leg je in mijn ogen een oneigenlijk verband tussen lekker in je vel zitten en verlost voelen. Er zijn namelijk talloze mensen die zich niet altijd lekker in hun vel voelen zitten, maar zich toch verlost weten door Jezus...en ik ben daar één van
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 12:31
|
|
|
|
Ik ben helemaal verlost en zo voel ik dat ook... betekent enkel niet dat ik altijd maar boven op de berg zit hoor!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 12:32
|
|
|
|
Ehh...wat 710 zei dus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MILCO897
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 12:45
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | ik merk de laate tijd weer dat de sfeer op het forum en de chat weer naar vroeger gaat. mensen worden weer beledigd, omdat hun mening net niet iets anders is dan die van anderen. er worden termen gebruikt die kwetsend kunnen overkomen.
bemoedig elkaar....
en durf eens een keer te zeggen dat je fout zat en zeg sorry.. |
Mariska ,
Ik meen te weten dat ik enige weken geleden ook al aangaf dat de sfeer bij christian matsh door bepaalde individuen word verpest , vandaar ik het hier voor gezien hou. En ik durf te zeggen dat er hier spraken is van groepjes vorming , op deze manier ging een andere christelijke site ten onder ( er gingen daar veel leden weg ). Wat ik nu jammer vind dat er mensen / leden hier zijn die zich christen durven te noemen , en groepje vormen en vervolgens de hele boel hier lopen op te hitzen trek je mond nu eens eerlijk open naar chris , er zijn leden hier die mijn uitspraken kunnen beamen maar ze zwijgen nu in alle talen . Ik erg mijn aan dit schijnheilig christelijk gedrag , als iemand weg is word er geroddeld .
Mariska op onrecht berust geen rechtvaardigheid in deze sorry maatschappij. Maar waar de meeste christenen ? hier heel goed in zijn om over een ander te oordelen en te veroordelen , tegenwoordig mag en kan dat allemaal . Ik werd zelf anderhalf jaar geleden van de site bij op zoek naar jou verwijderd omdat ik had geschreven op het forum dat homofiliteit een doorn in Gods ogen is , hiermee zou ik mensen kwetsen / of gekwetst hebben ? Gods woord . Ja zo ziek zijn wij nu allen bezig , dus mensen veroordeel mijn maar ik ben vandaag voor het laatst op deze site geweest
Gegroet u allen Milco
Laatst aangepast door
|
MILCO897
|
op dinsdag 18 mei 2010, 13:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 12:47
|
|
|
|
Dat er elders in de wereld sprake is van nog zwakkere zwakkeren houdt toch niet meteen in dat er hier geen sprake is van zwakkeren? Ja, er wordt wel wat ruimte gegeven voor allerhande extraatjes, maar de weg daar naar toe is helaas ook nog niet altijd bekend. Daarnaast moet vooral ook niet onderschat worden dat de problemen van de zwakkeren zich wellicht manifesteren in het financiële verhaal, maar dat er veelal op heel andere vlakken problemen zijn...die wel weer hun weerslag hebben op het financiële deel. Opmerkingen over zwakkeren afdoen als gezeur of overdreven omdat ze zichzelf in deze situatie gezet hebben is ook veel te zwaar in mijn ogen. Ja, mensen hebben zelf keuzeruimte waar ze niet altijd even handig mee om weten te gaan. Maar we hebben toch ook een verantwoordelijkheid naar elkaar toe om elkaar daarin dan de weg te wijzen? Daar ligt dus ook wel een oorzaak van de problematiek. Natuurlijk hebben mensen een eigen rol en is het goed om ze wel op de eigen verantwoordelijkheid in deze aan te spreken. Maar hebben deze mensen altijd de juiste handvatten om hier op een goede manier mee om te gaan? En helaas is dan het antwoord maar al te vaak "nee". Want met zijn allen houden we momenteel wel een individugerichte, 24 uur draaiende maatschappij in stand, waar niet iedereen even goed in mee kan komen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RIK120
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 12:49
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | (op verzoek verwijderd)
Nou, daar zijn we dan mooi klaar mee! De eindtijd volgens Ahmadinejad. Gelukkig hebben wij Geert Wilders nog, die als een modern kruisvaarder hem zal weerstreven. | Di 18-5-2010 Rik zegt: Femke Halsema wordt de nieuwe minister van buitenlandse zaken. Ik stem niet op Wilders. Als hij de islamisering van Nederland op de politieke agenda wil zetten, laat hij dan of zeggen: 1 "Mohammed was nooit een profeet", maar is dat iets om het in de politiek over te hebben? En hoe doe je dat dan? Nationale discussie van maken? De staat en Godsdienst zijn nu eenmaal gescheiden zodat iedereen mag geloven wat hij wil, ook al is dat in onzin. 2 (een veel beter optie is) "Jezus was geen moslimprofeet, jullie moslims hebben een heel verkeerd beeld van hem. Daar wil ik een nationale discussie van maken." Nu zit hij te zeuren over hoofddoekjes, en dat doet hij nog op een provocerende manier ook. Daar ben ik zelf ook niet vies van, maar niet als ik een volksvertegenwoordiger was. Want ik moet Peter R. de Vries gelijk geven toen hij zei dat die opmerking over kopvoddentax, het absolute dieptepunt was in de naoorlogse parlementaire geschiedenis van Nederland. Wilders is geen kerel, want kerels kunnen sorry zeggen. Ik stem niet op een jongetje met havo.(zei een jongetje met mavo) Maar onze vriend Rouvoet heeft opmerking 2 ook niet opgepakt toen hij in de regering zat. Die zegt ook alleen maar: 'Godsdienst en Staat moeten van elkaar gescheiden blijven.' Gemiste kans. Waar is die C nou voor ?
Maar Ahmadinejad zegt zelf niet te geloven in een apocalyps. Maar waar baseert die Matthias Kuntzel die bewering op dat Ahmadinejad instructeur was om kinderen, dmv indoctrinatie, tot zelfmoordterreur aan te zetten? Als dat waar is dan mogen we als Nederland zelfs niet met hem omgaan. (Trouwens afgelopen zondag zag ik weer een demonstratie tegen de executies in Iran, in Amsterdam)
Laatst aangepast door
|
RIK120
|
op dinsdag 18 mei 2010, 13:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 13:13
|
|
|
|
Soms heb je van die dagen.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 13:17
|
|
|
|
| RIK120 schreef: | Di 18-5-2010 Rik zegt: Femke Halsema wordt de nieuwe minister van buitenlandse zaken. Ik stem niet op Wilders. Als hij de islamisering van Nederland op de politieke agenda wil zetten, laat hij dan of zeggen: 1 "Mohammed was nooit een profeet", maar is dat iets om het in de politiek over te hebben? En hoe doe je dat dan? Nationale discussie van maken? De staat en Godsdienst zijn nu eenmaal gescheiden zodat iedereen mag geloven wat hij wil, ook al is dat in onzin. 2 (een veel beter optie is) "Jezus was geen moslimprofeet, jullie moslims hebben een heel verkeerd beeld van hem. Daar wil ik een nationale discussie van maken." Nu zit hij te zeuren over hoofddoekjes, en dat doet hij nog op een provocerende manier ook. Daar ben ik zelf ook niet vies van, maar niet als ik een volksvertegenwoordiger was. Want ik moet Peter R. de Vries gelijk geven toen hij zei dat die opmerking over kopvoddentax, het absolute dieptepunt was in de naoorlogse parlementaire geschiedenis van Nederland. Wilders is geen kerel, want kerels kunnen sorry zeggen. Ik stem niet op een jongetje met havo.(zei een jongetje met mavo) Maar onze vriend Rouvoet heeft opmerking 2 ook niet opgepakt toen hij in de regering zat. Die zegt ook alleen maar: 'Godsdienst en Staat moeten van elkaar gescheiden blijven.' Gemiste kans. Waar is die C nou voor ?
Maar Ahmadinejad zegt zelf niet te geloven in een apocalyps. Maar waar baseert die Matthias Kuntzel die bewering op dat Ahmadinejad instructeur was om kinderen, dmv indoctrinatie, tot zelfmoordterreur aan te zetten? Als dat waar is dan mogen we als Nederland zelfs niet met hem omgaan. (Trouwens afgelopen zondag zag ik weer een demonstratie tegen de executies in Iran, in Amsterdam) |
Het is een boeiend onderwerp. Maar Teheran is wel erg ver weg. Zolang ze Turkije maar buiten de Europese Unie laten. Want anders hebben we een buitengrens met Iran.
En Geert Wilders; die doet het in z'n broek, als hij oog in oog komt te staan met één van die jongetjes die hem graag naar een andere wereld zouden willen helpen m.b.v. een pakket explosieven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 13:19
|
|
|
|
Tijd voor een dutje....
En jij, Maris?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 13:21
|
|
|
|
| JOS689 schreef: | Er zijn zoveel mensen die niet lekker in hun vel zitten. Hoe komt dat toch ? |
Stel dat we allemaal verlost zijn en ook nog lekker in ons vel zitten. Waar moeten we dan nog naar verlangen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 13:21
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | | ‘k Heb deze discussie met veel aandacht gelezen. Mij valt op dat het grootste deel van de mensen die reageert, geen problemen heeft met sex voor het huwelijk. Wel voegen veel mensen er een mits aan toe, namelijk dat je wel het voornemen moet hebben om met deze persoon oud te worden. Dat vind ik wel heel mooi. Nu zitten we hier op CM voor een groot deel met mensen (wat ouder), die goed hun grenzen weten. Wat ik me wel afvraag is, hoe je dit standpunt aan je kinderen/de jongeren duidelijk maakt. Hoe bescherm je ze tegen vrije sex met iedereen? Kunnen zij dit aan? Is dit duidelijk voor ze? Geen sex voor het huwelijk, is denk ik duidelijker en daardoor veiliger voor ze. Hoe moeilijk dat ook kan zijn, dat besef ik goed. Een tiener van 16 (of jonger?) kan zo smoorverliefd zijn op iemand, waardoor hij/zij denkt dat dit de ware zal zijn. De praktijk leert dat daar nog vele liefdes op kunnen volgen. Wat ik dan zo jammer vind, is dat ze dan met veel verschillende mensen sex hebben gehad. Dan wordt iets, wat in mijn en ik denk zeker ook in Gods ogen heel waardevol en kostbaar is, zo gewoon en voor mijn gevoel naar beneden gehaald. |
een goede gedachte marijan denk dat het veel te maken heeft hoe je relatie met je kind is en er al dan niet openlijk over te kunnen en durven te praten met hen. mijn dochter is een net beginnennede puber van 11 (bijna 12)en is daar bv nog niet aan toe.maar heeft wel de voorlichting gekregen met oa ook je gevoelens en veranderingen daarin,en ook vanuit je christenzijn met sex omgaan. ook in groep 8 komt bij ons op de school de stichting NO APOLOGIES die gaat over oa NEE durven te zeggen teggen oa sex en drugs,aggressie etc. het ligt er dus maar aan hoe je jezelf daarin opsteld en wat voor voorbeelden men geeft denk ik.en ook of je je kinderen een eigen verantwoording leerdt en durft te geven te geven over hun leven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 13:23
|
|
|
|
Waar het hart vol van is.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 13:25
|
|
|
|
Is de zomerstop nog niet begonnen?
Ow... we krijgen het WK nog!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RIK120
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 13:47
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Het is een boeiend onderwerp. Maar Teheran is wel erg ver weg. Zolang ze Turkije maar buiten de Europese Unie laten. Want anders hebben we een buitengrens met Iran.
En Geert Wilders; die doet het in z'n broek, als hij oog in oog komt te staan met één van die jongetjes die hem graag naar een andere wereld zouden willen helpen m.b.v. een pakket explosieven.  | Turkije kan die 1200kg laag verrijkt uranium die zij gisteren in die deal met Iran hebben gekocht (in ruil voor 120kg hoog verrijkt), zo met een vrachtwagen terug rijden naar Iran. Beetje beton of lood erom heen klaar.
Ja aan DIE jongetjes met bommetjes dacht ik één momentje niet, toen ik op schreef dat hij geen kerel is. Wilders is wel een kerel dat hij man en paard durft de noemen. Zoals ik al zei, ik hou ook wel van provocatie, dus ik vond die film fitna wel grappig. Maar hij heeft zijn net aan de verkeerde kant van de boeg gegooid, want hoe krijg je die gekte uit het hoofd en hart van die jongetjes met explosieven???
Laatst aangepast door
|
RIK120
|
op dinsdag 18 mei 2010, 14:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 14:08
|
|
|
|

vandaag maak ik taco's
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op dinsdag 18 mei 2010, 14:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 14:15
|
|
|
|
|
ik zelfgemaakte lasagne, met tiramisu als toetje........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JEROP467
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 14:35
|
|
|
|
Ik werk in Woerden en ken het via een collega en iemand uit de kerk, loop er regelmatig langs echt alles is gratis en het is mooi om te doen.
God is goed
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEK114
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 14:36
|
|
|
|
|
Ik zal eens opletten, heb het zelf nog nooit meegemaakt maar ben ook niet vaak in de chat te vinden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 14:42
|
|
|
|
de zon, gelach van de kinderen de vogels die heerlijk aktief zijn vandaag én zich laten horen! dat cm er is en ik mag leren dat ik er ook voor een ander mag en kan zijn de zon (of had ik die al genoemd )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMIENA254
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 14:48
|
|
|
|
| PEACEDOVE820 schreef: | Hey luitjes,
Ik zie overal gebeds verzoeken op t forum dus ik dacht waarom niet danken voor wat je elke dag mag onvangen van de hemelse Vader
ik ben dankbaar voor:
*Een lach van mijn kinderen * Een vogel die fluit * Het feit dat ik God mag kennen en Zijn kind mag zijn * Voor mensen om me heen die mij in mijn waarde laten. * Dat ik het voorecht heb mijn kinderen elke dag voor Gods troon mag brengen!
Dus luid mijn vraag aan jullie:
Waar zijn jullie dankbaar voor ?
Greets, Peacedove |
De dag van gisteren ,dat ik mn verjaardag mocht vieren...met dierbare vriendinnen en vrienden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMIENA254
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 14:50
|
|
|
|
| CHRISTIANMATCH schreef: | Het was gisteravond weer pet in de chatbox. Als er geen ruzie is in de chatbox, dan is het wel het algehele niveau dat ons voor een probleem stelt. Dat laatste was gisteravond ook weer eens het geval. Bijna iedereen in de lobby maakte zich schuldig aan platte praat, en bijna niemand zei er iets van.
Dit is geen getuigenis. En dit willen we niet hebben. Op ChristianMatch kan veel, er kan hier bijvoorbeeld over seks gepraat worden, als dat op een respectvolle manier gebeurt.
Ik wil jullie allemaal dringend vragen je verantwoordelijkheid te nemen.
Anders ben ik genoodzaakt om de chatbox dicht te gooien. |
Is voor mij ook een reden om nooit op de chat te komen.....herken dit allemaal!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 15:04
|
|
|
|
Gelezen op de site van het NRC
Schaf verbod op soft- én harddrugs af. Dat dringt de criminaliteit terug, schrijft Bolkestein.
Omkoping, bedreiging, corruptie, afrekeningen. De criminaliteit die het verbod op harddrugs, zoals cocaïne, xtc en heroïne, veroorzaakt, kost de Nederlandse belastingbetaler 924 euro per jaar.
En daarom moet het taboe op regulering van soft- én harddrugs doorbroken worden. Dat betogen Frits Bolkestein (oud-VVD-leider), Els Borst-Eilers (oud-minister van Volksgezondheid), Theo de Roos (hoogleraar strafrecht) en een reeks hoogleraren, juristen en drugsdeskundigen vanmiddag in NRC Handelsblad. (Opiniestuk verschijnt na 13 uur op de website)
Voor cannabis is sprake van een gedoogbeleid. Coffeeshops mogen dagelijks maximaal 500 gram verhandelen en gebruikers mogen maximaal 5 gram in bezit hebben. Maar het op grote schaal telen is verboden. “Dit is onwerkbaar”, stellen de auteurs. “Geen enkele coffeeshop kan daarop draaien. Het geeft slechts aan het OM de macht om elke coffeeshop de nek om te draaien, en daar is het de laatste jaren ook ijverig mee bezig.”
Het opheffen van het verbod op drugs zal drugsbendes verdrijven, denken de auteurs. “De zwarte markt schrompelt ineen. De werkdruk van politie en justitie wordt tientallen procenten lichter. De samenleving wordt substantieel veiliger.”
Ook stellen de auteurs dat de volksgezondheid ermee is gediend. Door het wegvallen van de zwarte markt zou met name de jeugd veel beter beschermd zijn. “De kwaliteit van de drugs is gewaarborgd, ze zijn voorzien van bijsluiters en voorlichting wordt geloofwaardig.” Wel vinden ze dat de drugs niet verstrekt mogen worden aan minderjarigen en niet-ingezetenen.
Ik ben benieuwd naar jullie gedachten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 15:06
|
|
|
|
| CHRISTIANMATCH schreef: | Het was gisteravond weer pet in de chatbox. Als er geen ruzie is in de chatbox, dan is het wel het algehele niveau dat ons voor een probleem stelt. Dat laatste was gisteravond ook weer eens het geval. Bijna iedereen in de lobby maakte zich schuldig aan platte praat, en bijna niemand zei er iets van.
Dit is geen getuigenis. En dit willen we niet hebben. Op ChristianMatch kan veel, er kan hier bijvoorbeeld over seks gepraat worden, als dat op een respectvolle manier gebeurt.
Ik wil jullie allemaal dringend vragen je verantwoordelijkheid te nemen.
Anders ben ik genoodzaakt om de chatbox dicht te gooien. |
Vermeld dan ook even dat er ook over heel veel andere dingen gepraat wordt in de chatbox. Zal een aantal onderwerpen noemen. Gaven van de Geest Doop Wedergeboorte en bekering Bevrijding Genezing maar ook hulpvragen die men neerlegd in de chatbox krijgen aandacht oa Identiteit Echtscheiding Overspel Opvoeding of de meer algemene onderwerpen zoals Politiek Samenleving Gezondheidszorg Verkeer Millieu Vakantie
Mensen zijn volgens mij vrij om te praten waarover men wil, en onderwerpen als sexualiteit worden vaak gezien als, gelukkig niet door iedereen, "platte praat" Het ligt ook aan de persoon die het leest .....
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op dinsdag 18 mei 2010, 15:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 15:30
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | of de meer algemene onderwerpen zoals Politiek Samenleving Gezondheidszorg Verkeer Millieu Vakantie
|
Daar ben ik het mee eens: vanuit slap geklets kan zomaar ineens een hele serieuze discussie ontstaan. Vooral als het om een onderwerp gaat dat de mensen behoorlijk bezig houdt. En ja.... men kan niet verlangen dat degenen die er een hele dag op hebben zitten (en de hele dag hebben moeten nadenken) dat ze ook nog eens elke avond een buitengewoon serieuze discussie voeren. Daarom is het goed dat er spontaan serieuze discussies ontstaan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 15:41
|
|
|
|
Tis deze week snel, snel, snel...minivierdaagse! Vandaag dus maar even een restje kip-madras
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 15:43
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Gelezen op de site van het NRC
Schaf verbod op soft- én harddrugs af. Dat dringt de criminaliteit terug, schrijft Bolkestein.
Ook stellen de auteurs dat de volksgezondheid ermee is gediend. Door het wegvallen van de zwarte markt zou met name de jeugd veel beter beschermd zijn. “De kwaliteit van de drugs is gewaarborgd, ze zijn voorzien van bijsluiters en voorlichting wordt geloofwaardig.” Wel vinden ze dat de drugs niet verstrekt mogen worden aan minderjarigen en niet-ingezetenen.
Ik ben benieuwd naar jullie gedachten... |
Hmmm..... hier heb ik toch echt wel mijn twijfels over. De criminaliteit zal wat minder hevig worden, maar zeker niet verdwijnen.
Het is tekenend dat géén enkel land het aandurft om het verbod op soft- en harddrugs op te heffen. Als het echt zo eenvoudig was als Bolkestein c.s. het stellen, was het allang gebeurd. Blijkbaar zitten er toch veel haken en ogen aan.
Nog een ander voorbeeld: jarenlang was de verkoop van hallucinerende paddestoelen (paddo's genaamd) legaal. Totdat bleek dat er ongelukken mee gebeurden. Een meisje sprong van de brug onder invloed van de hallucinerende paddestoelen. Door dit soort bijwerkingen van de hallucinerende paddestoelen is de verkoop van paddo's verboden.
Dat het gedoogbeleid rond coffeeshops verleden tijd is, heeft te maken met de enorme overlast die buitenlandse drugsrunners veroorzaken. Het heeft dus niets geholpen om de coffeeshops een legaal tintje mee te geven. Ik zie het dus niet als macht van het OM om de coffeeshops de nek om te draaien, maar als teken dat het gedoogbeleid finaal uit de hand gelopen is. Ik weet dat er mensen zijn die denken dat het legaliseren van drugs een goede oplossing is. Nu gebleken is dat het gedogen van coffeeshops tot overlast heeft geleid, denk ik dat het legaliseren van drugs tot veel meer overlast vanuit het buitenland gaat leiden. Er zal een enorme aanzuigende kracht op het buitenland ontstaan. Is dat wat wij willen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 15:53
|
|
|
|
| CHRISTIANMATCH schreef: | | Anders ben ik genoodzaakt om de chatbox dicht te gooien. |
te gooien nog wel...over platte praat gesproken
ik heb zelf het idee dat het nog wel meevalt.
als wel het de redactie naar de zin 'moeten' maken, kunnen we beter
maar da's ook niet gezellie...
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|