ChristianMatch

Forum

Het woordje eerlijkheid in een profiel...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 624 625 626 627 628 629 630 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 08:52

SHANITA130 schreef:
Prediker 7:16

Wees niet al te rechtvaardig, noch houd uzelven al te wijs; waarom zoudt gij verwoesting over u brengen?

Wees niet al te rechtvaardig... Dat is een gebod.

Of je het een gebod moet noemen, is even de vraag, maar het is inderdaad wel een heel toepasselijk vers waarin duidelijk wordt dat God wil dat we wel rekening houden met elkaars gevoelens...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 08:54

Geest van God de Vader,
adem van de Heer...
Kom in ons en leidt ons,
elke dag, steeds meer.

Voed ons met Uw Woorden,
laaf ons ieder uur.
Maak van ons een lichtbron,
wakkerend, vol Vuur.

Zegen ons met liefde,
maak ons hart bereid...
Leer ons 'U te volgen',
nu en voor altijd!

Hallo allemaal!

Voor diegenen die weer uitkijken naar de Gebedsroom zijn we er weer! Knipoog smiley
We danken en bidden voor alles wat ons bezig houdt, maak het eens een keer mee, misschien heb je juist dat ene woordje nodig om weer een lichtpuntje te zien, in deze soms toch wel hectische wereld.

Maar zeg nou zelf.....is er niet èèn lichtpuntje waar wij GOD voor
mogen danken, kijk eens diep van binnen, HIJ ziet jou nood,
maar wachten is zo moeilijk, blijf volharden in Gebed, dat is wat HIJ wil!

We bidden speciaal voor de scholieren die in de examentijd zitten,
is best een zenuwachtige periode voor ze.

Je kunt ons vinden in de chat, even rechts onderin klikken Knipoog smiley

Warme en Gezegende Pinksterdagen toegewenst!

Eva en Martha Knipoog smiley

Laatst aangepast door
EVA685
op donderdag 20 mei 2010, 19:37
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 08:57

IMRE695 schreef:
Even serieus: waarom niet bij het Kruidvat of een andere drogist? Een apotheek heeft namelijk best een hoge drempel. Daar kom ik alleen met een receptje van de dokter. Niet om hoestsnoepjes of anders lekkers te kopen. Smiley die vol vragen zit

Het was maar een voorbeeld, Imre. Ik denk in elk geval dat het niet handig is het in een supermarkt te verkopen. Als er zekerheid is over de kundigheid van personeel is, kan een drogist ook, net als de apotheek, als verkooppunt fungeren.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 08:59

Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 09:01

HENK710 schreef:
Of je het een gebod moet noemen, is even de vraag, maar het is inderdaad wel een heel toepasselijk vers waarin duidelijk wordt dat God wil dat we wel rekening houden met elkaars gevoelens...

Het woordje Christen in een profiel kan zoveeeeeeeel zijn Twijfelende smiley Knipoog smiley over eerlijkheid gesproken.

Laatst aangepast door
EVA685
op donderdag 20 mei 2010, 09:02
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 09:04

MARISKA601 schreef:
We kunnen je niet missen Lachende smiley met blinkend witte tanden

Wat zeuren wij Nederlanders toch veel hè, is het niet over het weer, dan weer de chat, wat komt er hiernaaaaaa Knipoog smiley

Laatst aangepast door
EVA685
op donderdag 20 mei 2010, 09:06
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 09:07

IMRE695 schreef:
Wat zal ik vandaag weer 's eten? Smiley die vol vragen zit

Begin de dag maar met een paar volkoren boterhammen met kaas en worst.

Als lunch kan je gebakken ei met tomaat spek en kaas op je brood doen.

Als diner zou je stampot andijvie met spekjes kunnen doen en een runderbraadworst erbij.

Als toetje ijs.
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 09:16

Wees niet al te rechtvaardig, noch houd uzelven al te wijs; waarom zoudt gij verwoesting over u brengen?[/quote]

HENK710 schreef:

Ik denk dat dit vers meer op jezelf van toepassing is, staat ook in het 2e gedeelte van dit vers...waarom zoudt gij verwoesting over u brengen?m.a.w. bescherm jezelf!
Ik moet denken aan een tekst waarin 'Jezus zichzelf niet aan de mensen toevertrouwde, omdat Hij wist wat er in hun harten was' Jezus beschermt zichzelf dus omdat Hij weet dat mensen zeer hard en onrechtvaardig kunnen zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 09:35

IMRE695 schreef:
Ik ben nog aan het nadenken over verlenging. Ben ik hier nog wel gewenst? Lachende smiley met blinkend witte tanden

Imre....moet jij hier nog over nadenken? Smiley die vol vragen zit
das niet zo moeilijk toch!
Je blijft gewoon gezellig bij ons,
wij kunnen jou droge humor hier niet missen. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 09:42

HENK710 schreef:

Ja, rekening houden met elkaars gevoelens is heel erg belangrijk, natuurlijk.

Dat ik het als een gebod zie, is omdat het in de gebiedende wijs staat, en dan in de bijbel.

Hoe ik dit vers ook zie is dat je niet het achterste van je tong hoeft te laten zien, en zeker niet, als dingen er niet (meer) toe doen bijvoorbeeld, en die zou je dan toch zeggen.
Dan zou je/ik/men dingen moeilijker kunnen maken dan dat ze zijn.
Of iets moeilijk maken wat niet hoeft. Ik bedoel hier natuurlijk géén leugens in de tegenwoordige tijd mee, ik haat leugens, wie niet.

Trouwens in de nbg, staat prediker 7: 15 t/m vers 22 er héél anders in.
Alleen die kan je niet kopiëren.

Ik zal het wel effe overtypen later.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 09:45

IMKE917 schreef:

Wees niet al te rechtvaardig, noch houd uzelven al te wijs; waarom zoudt gij verwoesting over u brengen

HENK710 schreef:
IMKE917 schreef:
]Ik denk dat dit vers meer op jezelf van toepassing is, staat ook in het 2e gedeelte van dit vers...waarom zoudt gij verwoesting over u brengen?m.a.w. bescherm jezelf!
Ik moet denken aan een tekst waarin 'Jezus zichzelf niet aan de mensen toevertrouwde, omdat Hij wist wat er in hun harten was' Jezus beschermt zichzelf dus omdat Hij weet dat mensen zeer hard en onrechtvaardig kunnen zijn.

Ja, inderdaad, dat staat ervolgens mij ook, om jezelf te beschermen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 20 mei 2010, 13:41
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 09:52

SHANITA130 schreef:
Ja, rekening houden met elkaars gevoelens is heel erg belangrijk, natuurlijk.

Dat ik het als een gebod zie, is omdat het in de gebiedende wijs staat, en dan in de bijbel.

Hoe ik dit vers ook zie is dat je niet het achterste van je tong hoeft te laten zien, en zeker niet, als dingen er niet (meer) toe doen bijvoorbeeld, en die zou je dan toch zeggen.
Dan zou je/ik/men dingen moeilijker kunnen maken dan dat ze zijn.
Of iets moeilijk maken wat niet hoeft. Ik bedoel hier natuurlijk géén leugens in de tegenwoordige tijd mee, ik haat leugens, wie niet.

Trouwens in de nbg, staat prediker 7: 15 t/m vers 22 er héél anders in.
Alleen die kan je niet kopiëren.

Ik zal het wel effe overtypen later.

Voorzichtigheid in het oordeel
15 Allerlei heb ik gezien in mijn ijdele dagen: er is een rechtvaardige, die ondanks zijn gerechtigheid te gronde gaat en er is een goddeloze, die ondanks zijn boosheid een lang leven heeft. 16 Wees niet te zeer rechtvaardig en gedraag u niet al te wijs; waarom zoudt gij uzelf tot verbijstering brengen? 17 Wees niet te zeer goddeloos en wees geen dwaas; waarom zoudt gij sterven vóór uw tijd? 18 Het is goed, dat gij aan het ene vasthoudt en ook van het andere uw hand niet aftrekt, want hij, die God vreest, ontkomt aan dit alles. 19 De wijsheid geeft de wijze meer macht dan tien machthebbers in een stad bezitten. 20 Want niemand op aarde is zo rechtvaardig, dat hij goed doet zonder te zondigen. 21 Ook moet gij niet letten op alle woorden die men spreekt, opdat gij niet hoort, dat uw knecht u vervloekt, 22 want hoe menigmaal zijt gij u bewust, dat ook gij anderen hebt vervloekt.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 09:53

via de mail wordt er al een aantal keren gevraagd, tot hoelaat het picknicken duurt.
ik heb echter geen tijd in gedachten.
kom je later dan 12 uur aan bij juffrouw tok, dan zoek je ons op bij de schaapskooi;
ben je ons zat, of vind je t weer leuk geweest, dan pak je je auto en je bent weer weg......
vind je de groep wat druk, dan ga je 500 meter verder op zitten,of aan de overkant van de hei....
en vind je het even niet gezellig, of heb je behoefte aan alleen zijn, dan ga je een rondje lopen, (en vraagt bijv. iemand anders even op je slapende kleine te letten.......)
ik begreep trouwens al dat er meisjes zijn, die zich verheugen op de aanwezigheid van kleintjes, dus ook de single-mams onder ons kunnen rekenen op hulp.... Knipoog smiley

doe allemaal gewoon lekker waar je zin in hebt;
niet te ingewikkeld denken dus; just be yourself, and enjoy!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 10:00

vers 21a is ook goed toepasbaar op cm.......... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 10:01

MARISKA601 schreef:
Begin de dag maar met een paar volkoren boterhammen met kaas en worst.

Als lunch kan je gebakken ei met tomaat spek en kaas op je brood doen.

Als diner zou je stampot andijvie met spekjes kunnen doen en een runderbraadworst erbij.

Als toetje ijs.

Getsie Zieke smiley Op het ijs na..... Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 10:04

Enfin, even een heel fout lied. Moet kunnen! Knipoog smiley

http://www.youtube.com/watch?v=9WySGQXsTW4
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 10:49

IMRE695 schreef:
Getsie Zieke smiley Op het ijs na..... Verlegen lachende smiley

je kan het ook zonder kas doen.. doe ik altijd
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 10:53

wij eten spinazie-ricotta tortelini met een lekkere tomatensaus met champignon en ui Lachende smiley , ff makkelijk vandaag.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 10:58

Zowel gisteren als vandaag zijn er in de media wat meetinstrumenten vrijgegeven om de politieke programma's met elkaar te vergelijken naar de komende verkiezingen toe. Een en ander op basis van onderzoek door het Cultureel Plan Bureau (CPB) dat allerhande overheidsmaatregelen altijd doormeet wat betreft de economische gevolgen.

De VVD zei woensdagochtend als eerste dat zij volgens het CPB 400.000 extra banen in de marktsector weet te creëren.

Vervolgens meldde het CDA dat dankzij maatregelen in zijn program 320.000 nieuwe arbeidsplaatsen ontstaan. Bij GroenLinks gaat het om 300.000, bij de PvdA 200.000 en bij de ChristenUnie om 100.000 extra banen.

(...)

De koopkracht van alle Nederlandse huishoudens daalt de komende vier jaar het hardst bij het CDA, D66 en de SGP.Een koopkrachtstijging is er alleen bij de SP en de PvdA.

Het overheidstekort wordt tot 2015 het hardste aangepakt bij de VVD, het CDA en de SGP en het minst door de SP, GroenLinks en de PvdA. De werkgelegenheid stijgt het meest bij de VVD, GroenLinks en het CDA en daalt als enige bij de SP.

Voor de visueel ingestelden een aardig documentje gevonden met allerlei vergelijkingscijfertjes in kleur.

Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 26 mei 2010, 14:25
Naar boven

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 11:42

Hey Hannah,

Kan je je auto ook kwijt bij de schaapskooi?
Of is het de bedoeling dat we met zn allen gaan lopen er heen.....
Ik ben nl niet zomaar auto in auto uit gewapend met spullen en brede kinderwagen!

Hopelijk kan je me hier een antwoord op geven...

GR
Peacedove

HANNAH810 schreef:
via de mail wordt er al een aantal keren gevraagd, tot hoelaat het picknicken duurt.
ik heb echter geen tijd in gedachten.
kom je later dan 12 uur aan bij juffrouw tok, dan zoek je ons op bij de schaapskooi;
ben je ons zat, of vind je t weer leuk geweest, dan pak je je auto en je bent weer weg......
vind je de groep wat druk, dan ga je 500 meter verder op zitten,of aan de overkant van de hei....
en vind je het even niet gezellig, of heb je behoefte aan alleen zijn, dan ga je een rondje lopen, (en vraagt bijv. iemand anders even op je slapende kleine te letten.......)
ik begreep trouwens al dat er meisjes zijn, die zich verheugen op de aanwezigheid van kleintjes, dus ook de single-mams onder ons kunnen rekenen op hulp.... Knipoog smiley

doe allemaal gewoon lekker waar je zin in hebt;
niet te ingewikkeld denken dus; just be yourself, and enjoy!

Laatst aangepast door
PEACEDOVE820
op donderdag 20 mei 2010, 11:43
Naar boven

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 11:46

hey Peter

daar is al een topic over zie:

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=565

Allemaal mensen die ook heen gaan veel zegen!

Gr Peacedove
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 12:20

HANNAH810 schreef:
we hebben t plan opgevat om te gaan picknicken in ede op de heide,
jolan, willie en ik gaan zowiezo; met vijf kinderen

er zijn er al die aangeven het leuk te vinden mee te gaan;
mocht je ook interesse hebben, wil je dat dan even laten weten?
liever niet over de mail, maar gewoon hier op t forum, even op dit bericht reageren, en je naam op t lijstje invullen.....
tenzij je reden hebt om undercouver te blijven natuurlijk......

geinteresseerden zijn vooralsnog
jolan9.. en willie5..
karolus 338
elly 361
eduard 152
ringo 975

en een datum wordt geprikt; het wordt waarschijnlijk een zaterdagmiddag

Ja leuk idee, ik ga ook mee!
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 12:32

Ik denk dat je het gewoon mag zien als een advies om te weten wanneer je de dingen beter kunt laten zoals ze zijn?!
Vind het wel een heel mooi vers, ben zelf iemand die heel slecht tegen onrecht kan en kan dus ook behoorlijk gaan stuiteren wanneer ik het gevoel heb dat iemand me onrecht doet. Net zolang tot ik men recht behaald heb...of het zo moe ben dat ik maar opgeef. Denk dus zeker dat je te ver kunt gaan in rechtvaardigheid en er dan zelf de dupe van word...
Vind overigens wel dat er een verschil is tussen rechtvaardig zijn en eerlijk zijn, omdat rechtvaardigheid in mijn ogen toch net ff een stapje verder gaat.
Ik ben in mijn profiel helemaal eerlijk geweest, maar het heeft weinig van doen met rechtvaardig zijn Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 12:42

PEACEDOVE820 schreef:
Hey Hannah,

Kan je je auto ook kwijt bij de schaapskooi?
Of is het de bedoeling dat we met zn allen gaan lopen er heen.....
Ik ben nl niet zomaar auto in auto uit gewapend met spullen en brede kinderwagen!

Hopelijk kan je me hier een antwoord op geven...

GR
Peacedove

volgens mij kun je je auto niet bij de schaapskooi parkeren hoor peace;
(mariska, weet jij dat?)
maar t is wel zo dat er tientallen galante heren meegaan, die je vast graag een handje helpen.... Knipoog smiley
t is in principe de bedoeling dat je bij juffrouw tok parkeert, en dan met zn allen richting heide.......naar de schaapskooi.

@shanita; wat leuk, dat je ook meegaat!!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 12:53

TESSYBEAR731 schreef:
Ik denk dat je het gewoon mag zien als een advies om te weten wanneer je de dingen beter kunt laten zoals ze zijn?!
Vind het wel een heel mooi vers, ben zelf iemand die heel slecht tegen onrecht kan en kan dus ook behoorlijk gaan stuiteren wanneer ik het gevoel heb dat iemand me onrecht doet. Net zolang tot ik men recht behaald heb...of het zo moe ben dat ik maar opgeef. Denk dus zeker dat je te ver kunt gaan in rechtvaardigheid en er dan zelf de dupe van word...
Vind overigens wel dat er een verschil is tussen rechtvaardig zijn en eerlijk zijn, omdat rechtvaardigheid in mijn ogen toch net ff een stapje verder gaat.
Ik ben in mijn profiel helemaal eerlijk geweest, maar het heeft weinig van doen met rechtvaardig zijn Knipoog smiley

just what I mean tessy!! soms kom je op cm verhalen tegen, waarbij de verteller helderwetend is; hij of zij weet meer dan werkelijkheid is, wanneer je het navraagt bij de persoon waar het over gaat!! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 12:58

MARISKA601 schreef:

Mariska wat een schattig plaatje! k Had em bijna teruggezoend Kussende smiley

Maar dan wordt het scherm zo vies hè...

GrZ
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 13:11

CROSSROAD317 schreef:
Voorzichtigheid in het oordeel 15 Allerlei heb ik gezien in mijn ijdele dagen: er is een rechtvaardige, die ondanks zijn gerechtigheid te gronde gaat en er is een goddeloze, die ondanks zijn boosheid een lang leven heeft. 16 Wees niet te zeer rechtvaardig en gedraag u niet al te wijs; waarom zoudt gij uzelf tot verbijstering brengen? 17 Wees niet te zeer goddeloos en wees geen dwaas; waarom zoudt gij sterven vóór uw tijd? 18 Het is goed, dat gij aan het ene vasthoudt en ook van het andere uw hand niet aftrekt, want hij, die God vreest, ontkomt aan dit alles. 19 De wijsheid geeft de wijze meer macht dan tien machthebbers in een stad bezitten. 20 Want niemand op aarde is zo rechtvaardig, dat hij goed doet zonder te zondigen. 21 Ook moet gij niet letten op alle woorden die men spreekt, opdat gij niet hoort, dat uw knecht u vervloekt, 22 want hoe menigmaal zijt gij u bewust, dat ook gij anderen hebt vervloekt.

Dank! Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 13:17

EVA685 schreef:
Ik ga gauw naar Woerden verhuizen Lachende smiley Knipoog smiley
Grapje Twijfelende smiley

Niet zozeer vanwege die gebedswinkel Engeltje smiley , maar Woerden is zeker een leuke plaats om te wonen.
De stad naar mijn hart. Verliefde smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 13:31

Hey Hannah,

1 is zat hoor.....

Greets ,
Peacedove

HANNAH810 schreef:
volgens mij kun je je auto niet bij de schaapskooi parkeren hoor peace;
(mariska, weet jij dat?)
maar t is wel zo dat er tientallen galante heren meegaan, die je vast graag een handje helpen.... Knipoog smiley
t is in principe de bedoeling dat je bij juffrouw tok parkeert, en dan met zn allen richting heide.......naar de schaapskooi.

@shanita; wat leuk, dat je ook meegaat!!

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 13:36

HENK710 schreef:
Voordeel 1: zicht en zorg! Door legalisering wordt meer zichtbaar wat er allemaal gebeurt, ook bij de mensen en kun je de zorg meer aanpassen op wat werkelijk nodig is.
Voordeel 2: decriminalisering. De mensen komen eenvoudiger aan de drugs, waardoor een stuk onrust en criminaliteit weggenomen kan worden.
Voordeel 3: regulering gebruik. Waar gebruiksruimtes zijn, blijkt dat veel gebruikers hun gebruik beter onder controle krijgen door deze 'rustpunten'. Met het geheel legaliseren wordt dit effect hoogstwaarschijnlijk verhoogd.

Vraagteken 1: aantrekkingskracht. Hoe hiermee om te gaan zal nog een aardig studiestukje zijn, om te voorkomen dat er over discriminatie gesproken gaat worden.
Vraagteken 2: wildgroei verbouw. Een aantal vaste dealers aanwijzen die mogen leveren aan de vaste verkooppunten (NB! geen supermarkten, eerder apotheken, ook ivm medische kennis aldaar).
Eerlijk gezegd vind ik dat in dit geval je best wel eens van christelijke principes uit kunt gaan. Ten eerste ken ik mensen die persoonlijk voortdurend stoned zijn, hun leven is verwoest door deze verslaving. Daarom vind ik dat er maar eens wat strenger opgetreden moet worden en deze coffeshops gesloten moeten worden.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 624 625 626 627 628 629 630 ... 6194 Volgende
Pagina 627 van 6194