| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 01:08
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Ik pleit voor een eerlijker kijken naar liefde en seksualiteit tussen mensen. En niet voor losbandigheid zoals ik in eerdere bijdragen al heel duidelijk gemaakt heb.
Het is toch wel tragisch dat vrijwel niemand op CM zich op dit punt kwetsbaar op durft te stellen. Er zijn hier echter voldoende mensen die wel goed aanvoelen wat ik wil zeggen.
Thomas, die vindt dat het beter is om eerlijker naar jezelf te kijken. | Wees eens concreter. Ik mis nl hoe je dat in de praktijk zou willen zien. In de kerkelijke omgeving waarin ik mij bevind, zie ik allang een verschuiving. Niet dat de norm verandert, maar dat men menselijker is voor wie zich niet aan deze norm kon houden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 01:13
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | mariek, we houden t op de 3e juli, zelfde lokatie zelfde tijd? gaan we t feestje nog es zachies overdoen...... |
lijkt mij een strak plan hannah!! weekje eerder mag ook hoor ik ben er in ieder geval, dit keer wel met kids!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 01:31
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ja hoor.. hier is het verhaaltje..... Er was eens.... ..................... Toen kwam er een olifant en die blies het verhaaltje uit. Ik zal het nachtlampje aandoen. |
[quote]Doe het lichtje uit kan niet slapen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 06:55
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 08:40
|
|
|
|
The morning after the day before....
Commentaren:
- de burgemeester van Ede: "De volgende keer laat ik de brandweer gewoon spuiten - op de picknickers!"
- de AIVD: "Preventief vastzetten van bepaalde personen is een stevig middel. Maar het kan veiligheids-risico's zoals deze voorkomen."
- de boswachter: "Landmijnen. Ik adviseer landmijnen."
- jufrouw ToK (die een opvallende gelijkenis met Hannah vertoond):
http://www.youtube.com/watch?v=BN7EfjwkKMo
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op zondag 23 mei 2010, 20:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 08:43
|
|
|
|
Op zondag krijg ik altijd ontbijt op bed!
Van Mariska!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 09:15
|
|
|
|
Kunnen jullie geen nieuw setje worden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 09:16
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Kunnen jullie geen nieuw setje worden  |
t zou wel veel leeswerk schelen, he mario??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 09:21
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Op zondag krijg ik altijd ontbijt op bed!
Van Mariska!  |
Waar is Mariska???? Opgelost
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 09:23
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Waar is Mariska???? Opgelost  |
Goede vraag. Misschien zwerft ze over de Ginkelse heide rond. Daarbij gevolgd door haar katten en haar trouwe hond!
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op zondag 23 mei 2010, 09:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 09:25
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Goede vraag. Misschien zwerft ze over de Ginkelse heide rond. Daarbij gevolgd door haar katten en haar trouwe hond! |
Ze denkt dat vandaag de picknick is i.p.v. gister.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 09:29
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Nee inderdaad....ze is er nog niet. Ze heeft nog tijd nodig blijkt. We houden t in de gaten |
Nou...ik denk dat het niet lang meer duurt nu...
En ik ken nog iemand die binnenkort gaat verlengen... toch Jonathan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 09:43
|
|
|
|
Grmnl de grmbl. Jullie zijn een stelletje vroege vogels. Mag deze muis effe uitslapen na een slapeloze nacht. 2 katten die op het bed aan het dansen waren. En regelmatig het dekbed wegtrokken.
Hier is het onbijt voor Imre.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zondag 23 mei 2010, 09:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 10:04
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | Nou...ik denk dat het niet lang meer duurt nu...
En ik ken nog iemand die binnenkort gaat verlengen... toch Jonathan? |
en ik dénk dat je teveel dénkt......... die in zijn eigen tuintje wied... ziet de romantiek van de buurman niet!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 10:23
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | en ik dénk dat je teveel dénkt......... die in zijn eigen tuintje wied... ziet de romantiek van de buurman niet!!  |
was net even gestopt met wieden..en keek even goed naar de buurman... zal mn gedachten voor me houden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 10:49
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Wees eens concreter. Ik mis nl hoe je dat in de praktijk zou willen zien. In de kerkelijke omgeving waarin ik mij bevind, zie ik allang een verschuiving. Niet dat de norm verandert, maar dat men menselijker is voor wie zich niet aan deze norm kon houden. |
Niet de norm verandert, maar dat men menselijker is voor wie zich niet aan deze norm wil houden.......... Chatuliem, we leven in 2010 en "men"maakt niet uit wat ik wel en niet in mijn relatie doe, getrouwd of niet.........en dan de zin dat "men menselijker" is als je je er niet aan kunt houden.....vreselijk om je sexleven met de kerk te bespreken........ Ik ben 54 jaar en ben heel goed in staat om daar zelf wat van te 'vinden'.En zo zal het meerderen op CM vergaan dat ze heel goed voor zich zelf kunnen bepalen wat ze wel of niet in een relatie doen. Zoals je merkt werd ik wat kriebelig van jouw verhalen........
Willemijn
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 23 mei 2010, 12:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 10:55
|
|
|
|
[quote=MARISKA601]Grmnl de grmbl. Jullie zijn een stelletje vroege vogels. Mag deze muis effe uitslapen na een slapeloze nacht. 2 katten die op het bed aan het dansen waren. En regelmatig het dekbed wegtrokken.
Hier is het onbijt voor Imre.
Tip van Imre: koop voor de katten een mini-trampoline en zet die in de tuin! Geef ze hun eigen dekentje!
En bedankt voor de lekkere brunch!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 10:56
|
|
|
|
@ Mario:
Helaas, de 2200 bonuspunten zijn voor mij!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 11:01
|
|
|
|
Een hot item in onderwijsland is de zg. feminisering van het onderwijs: er lijken straks alleen nog maar juffen voor de klas te staan. De klassieke schoolmeester wordt straks iets wat we alleen nog in de prentenboekjes kunnen waarnemen. In mijn tijd (opa vertelt) stonden er nog heren in pak voor de klas om het jonge volkje te onderwijzen, maar dit terzijde.
Vraag: zijn er nog wel typische mannen- en vrouwenberoepen? Of zijn de seksen compleet uitwisselbaar geworden? Is de emancipatie wat de dames hier betreft, geslaagd te noemen?
Ik weet dat er vrouwelijke vuilnismannen (vuilnisvrouwen?) bestaan. Maar de 1e vrouwelijke loonwerker moet ik nog tegenkomen.
Imre, die vindt dat vrouwen alles mogen doen, behalve lang achter zijn computer zittten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 11:54
|
|
|
|
|
sjow na een zwoegende ochtend tijd voor relaxen in de tuin.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 12:01
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | was net even gestopt met wieden..en keek even goed naar de buurman... zal mn gedachten voor me houden  |
Het gras is toch altijd groener bij de buurman he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 12:09
|
|
|
|
|
Ja, er zijn zeer complexe situaties. Maar ook in die situaties kan de tekst doorwerken volgens mij. Immers er wordt gesproken over het terugvoeren van het hart...niet direct de persoon, maar het hart... Er zijn situaties waarin herstel in contact wellicht niet tot de mogelijkheden behoort, maar betekent dit dat de betrokkenen elkaar niet in het hart hebben? Ik denk dat je bij deze tekst ook mag denken aan vervulling als je ondanks bepaald aangedaan verdriet iemand wel in je hart blijft koesteren en geen wrok gaat kweken jegens de ander...maar ja, dat is zomaar een gedachte mijnerzijds vanuit de opmerking dat het hart teruggevoerd zal worden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLIE511
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 12:30
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | @ Mario:
Helaas, de 2200 bonuspunten zijn voor mij!  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 12:39
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Ja, er zijn zeer complexe situaties. Maar ook in die situaties kan de tekst doorwerken volgens mij. Immers er wordt gesproken over het terugvoeren van het hart...niet direct de persoon, maar het hart... Er zijn situaties waarin herstel in contact wellicht niet tot de mogelijkheden behoort, maar betekent dit dat de betrokkenen elkaar niet in het hart hebben? Ik denk dat je bij deze tekst ook mag denken aan vervulling als je ondanks bepaald aangedaan verdriet iemand wel in je hart blijft koesteren en geen wrok gaat kweken jegens de ander...maar ja, dat is zomaar een gedachte mijnerzijds vanuit de opmerking dat het hart teruggevoerd zal worden... |
Ik vind dit een heel mooie aanvulling op hetgeen ik gisteren zat te overdenken toen ik een stukje las.
Van mijzelf kan ik zeggen dat dit zeker geldt. In mijn situatie is de relatie met mijn ex verbroken, maar het herstel heeft niet in de ware zin plaatsgevonden. Wel een stuk vergeving naar haar toe. Hierdoor is er weer ruimte ontstaan voor kontakt over de dingen van onze kinderen. Dat wil ik zeker in dank bij God brengen. Zij is de moeder van mijn kinderen bij wie nu het grootste deel van de opvoeding ligt. De pijn voor mij, dat stuk te moeten missen, zal wel altijd blijven, maar de momenten dat ik er wel voor mijn kinderen kan zijn, doet er weer veel goed aan. Het verdriet dat ze nu niet meer helemaal een christelijk stuk opvoeding meekrijgen, compenseer ik door voor hen te bidden en zegenen en heiligen, de momenten dat ze bij mij zijn zegen ik ze ook voor de dagen dat ze niet bij mij zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 12:43
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Het gras is toch altijd groener bij de buurman he  |
Mijn buurman heeft geen gras, dus is het mijne groener. Alhoewel, de zon kn het gras doeb verbleken, zelfs verdorren..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 12:48
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Niet de norm verandert, maar dat men menselijker is voor wie zich niet aan deze norm wil houden.......... Chatuliem, we leven in 2010 en "men"maakt niet uit wat ik wel en niet in mijn relatie doe, getrouwd of niet.........en dan de zin dat "men menselijker" is als je je er niet aan kunt houden.....vreselijk om je sexleven met de kerk te bespreken........ Ik ben 54 jaar en ben heel goed in staat om daar zelf wat van te 'vinden'.En zo zal het meerderen op CM vergaan dat ze heel goed voor zich zelf kunnen bepalen wat ze wel of niet in een relatie doen. Zoals je merkt werd ik wat kriebelig van jouw verhalen........
Willemijn |
De verwachting en normen die het geloof met zich meebrengt, geven je een bepaalde bandbreedte waarbinnen je leeft, ook in de relaties die je aangaat.
Als je jong bent, leeft met God in je leven, en een relatie aangaat en gaat huwen, denk je niet na over de dingen dat een relatie ook kapot dan gaan, door allerlei omstandigheden. Als die omstandigheden niet binnen jouw eigen leven gebeuren, maar daar wel de schade aanrichten, is het heel moeilijk om dat te gaan accepteren. Zeker als dan de kerk en mensen je in het hokje plaatsen van ...gescheiden. In het hokje van.... met die persoon kan ik niet gaan, omdat het overspel 'zou' zijn.
Mijn leven is nu goed zoals ik het beleef, God heeft genezing gegeven, maar als mens heb ik ook mijn gevoelens en verlangen. Als daar een plek komt voor een ander, als die ander die plek zou gaan innemen, zal dat weer dingen met zich meebrengen als intimiteit. Het is God die je moet zoeken en meenemen in die relatie. God en Zijn woord die je moet overwegen in de stappen en bandbreedte die je een nieuwe relatie geeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 12:55
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | sjow na een zwoegende ochtend tijd voor relaxen in de tuin. |
niet te lang in de zon hoor Maris..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 13:19
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op maandag 1 november 2010, 20:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 13:55
|
|
|
|
Ik ben nu pas thuis.......
Ik vond het eeeeeeeeeeeerg gezellig!Zalig weertje,niks moeten,lekker blijven zitten en kletsen! Na afloop konden we met ons drietjes(m,m en l) aanschuiven aan tafel bij een oud-lid,heerlijk gegeten!Daarna de degelijke rok verruild voor een ouwe spijkerbroek en lekker wezen stappen,zo leer je die dames ook van een andere kant kennen Ik heb me uiteraard heel netjes gedragen Het was al licht toen de oogjes dicht gingen Ik ga nu naar een verjaardag en een etentje en dan wil ik 24 uur slapen .........
|
|
| Naar boven |
|
|