| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 14:04
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Marieke, Hannah en Tess. Allereerst werkt het natuurlijk wel als concurrentie. Je biedt nl. iets aan wat naast de activiteit van CM plaatsvindt, met een concurrerende prijs....Ik denk dat veel mensen nu denken, ik kan het geld mooi besparen en laat die dag maar zitten...
Ten tweede heb ik het gevoel, dat dit enorm dwangmatig gaat werken. Voor jullie zelf en voor de anderen. Het is niet meer, dat jullie een picknick willen, het gaat er meer om dat je een picknick moet organiseren. En als diverse mensen jullie erop wijzen, dat dat ook op een andere manier kan, nl. in overleg en rekening houdend met elkaar, gaan jullie daar heel dwars tegenin. Ik ben bang dat dit op deze manier een emotioneel heel ongezonde zaak aan het worden is. Maar of jullie hiervoor open staan vraag ik me af. |
chat, "wij dames" gaan picknicken met uw goedvinden;
behoefte om me te verdedigen dat ik met een paar gezellige meiden naar de hei wil, en dat de kinderen t zo leuk hebben, dat ik dan mijn eigen tijd in kan plannen, niet in kleine groepjes wordt opgedeeld, zodat tess in de ene groep zit, mariek in de andere, en ik in de volgende, terwijl de kinderen dan maar naar de oppas moeten, heb ik niet.
bovendien; ik hoor je steeds voor anderen praten, en zover ik weet is de redactie van christianmatch mans genoeg om te vragen aan ons, om niet naar de heide te gaan, mocht het voor hen een probleem zijn, ook de organisatie van de barbeque in toppie friesland kan voor zichzelf spreken. ik voel me niet verplicht om met "de meiden" een andere datum af te spreken.
aan jou de keuze om mee te gaan, om naar groot ammers te gaan, of om thuis te blijven.......... duidelijk?
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 25 mei 2010, 14:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 14:05
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Heb ik het weer gedaan!
Chat, zoals gewoonlijk weet je me weer stom te verbazen
Ik organiseer helemaal niets...er is enkel het idee opgevat om de picknick te herhalen daar het afgelopen zaterdag hartstikke gezellig was. En er zijn nou eenmaal mensen die geen zin hebben in een singlesdag omdat ze simpelweg niet "op zoek" zijn...mogen deze mensen dan niet een vrijblijvende andere activiteit plannen Iedereen is vrij om te doen en laten wat hij wil hoor, niemand word gedwongen te komen! Voor zover ik weet ga k helemaal nergens tegen in...er word gepicknickt en ik ga ook gezellig mee, was daar dan weer fout aan  | Ik had ook totaal niet verwacht dat jij het met me eens zou zijn.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 14:06
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Marieke, Hannah en Tess. Allereerst werkt het natuurlijk wel als concurrentie. Je biedt nl. iets aan wat naast de activiteit van CM plaatsvindt, met een concurrerende prijs....Ik denk dat veel mensen nu denken, ik kan het geld mooi besparen en laat die dag maar zitten...
Ten tweede heb ik het gevoel, dat dit enorm dwangmatig gaat werken. Voor jullie zelf en voor de anderen. Het is niet meer, dat jullie een picknick willen, het gaat er meer om dat je een picknick moet organiseren. En als diverse mensen jullie erop wijzen, dat dat ook op een andere manier kan, nl. in overleg en rekening houdend met elkaar, gaan jullie daar heel dwars tegenin. Ik ben bang dat dit op deze manier een emotioneel heel ongezonde zaak aan het worden is. Maar of jullie hiervoor open staan vraag ik me af. |
Life is all about priorities! ik vind niet dat dit als concurrentie werkt. ik zie een pick-nick niet als concurrentie van een singles-dag. concurrentie is iets dat 2 verschillende toko's in dezelfde 'markt' aanbieden, zie de automarkt: daar heb je te maken met concurrentie. een singles-dag is veel meer een 'huwelijksmarkt', georganiseerd met een vooropgesteld doel. een dood-ordinaire pick-nick is dat niet. waar je dus alleen je vraagteken bij kunt zetten is de datum en de (door sommigen als rigide ervaren) vasthoudendheid aan die datum. voor leden van deze site is er dus wel degelijk wat te kiezen: 'geef ik een bak geld (voor sommigen is dat zo) uit en ga ik naar de singles-dag en ben ik verplicht gezellig, of hou ik de bak geld in mijn zak en ga ik naar 'n pick-nick waar ik mezelf kan en mag zijn?'
vwb de datum, zou het wellicht handig zijn wat verder in de agenda te kijken. misschien is er een paar weken later nog een datum waarop het zou kunnen? overigens: of ik kom is mede afhankelijk van mijn rooster.
P.-H. (wetend dat het moeilijk is het iedereen naar de zin te maken)
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op dinsdag 25 mei 2010, 14:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 14:10
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik had ook totaal niet verwacht dat jij het met me eens zou zijn..... |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 14:11
|
|
|
|
| KANJER134 schreef: | Feminisering in het onderwijs is helemaal doorgeschoten.
Enkele vrienden in het onderwijs zien dit niet als iets positiefs. En missen vooral de mannelijke collega's.
Zo ontstaat er ook een scheef beeld van een voorbeeldfunctie waarin kinderen opgroeien. Maar dat is weer een ander onderwerp.
Zelf heb ik in de verpleging gewerkt. Als man tussen al die vrouwen, had ik er niet veel te zoeken. Vooral omdat velen jaloers waren, doordat mannen allerlei opleidingen mochten gaan volgen.
Toen ik in 1985 voorgedragen werd als instreucteur (tekstverwerken en PC) bij een vrouwelijk uitzendburo werd ik zelfs afgewezen door toen Sylvia Tooth. Alleen omdat ik een man was. Haar twee vrouwelijke directeuren zagen mijn kwaliteiten, alleen ik was geen vrouw.
Als secretaresse heb ik ook gewerkt en dan gedetaceerd. Alleen een vrouwelijk directeur wilde mij hebben. Is er wat veranderd in de laatste jaren ? |
Ach of er nu echt veel veranderd is weet ik niet hoor, misschien zou je kunnen solliciteren als poetsvrouw bij de heer Imre, kunnen we meteen nagaan hoe zuiver alle bedoelingen zijn. Maar ja, of je daar zin in hebt weet ik natuurlijk niet. De arbeidsvoorwaarden zijn natuurlijk heel aantrekkelijk, je mag blijven eten en slapen op je werk. Dus, we zullen het wel zien hoe groot de concurrentie voor deze baan gaat worden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | Life is all about priorities! ik vind niet dat dit als concurrentie werkt. ik zie een pick-nick niet als concurrentie van een singles-dag. concurrentie is iets dat 2 verschillende toko's in dezelfde 'markt' aanbieden, zie de automarkt: daar heb je te maken met concurrentie. een singles-dag is veel meer een 'huwelijksmarkt', georganiseerd met een vooropgesteld doel. een dood-ordinaire pick-nick is dat niet. waar je dus alleen je vraagteken bij kunt zetten is de datum en de (door sommigen als rigide ervaren) vasthoudendheid aan die datum. voor leden van deze site is er dus wel degelijk wat te kiezen: 'geef ik een bak geld (voor sommigen is dat zo) uit en ga ik naar de singles-dag en ben ik verplicht gezellig, of hou ik de bak geld in mijn zak en ga ik naar 'n pick-nick waar ik mezelf kan en mag zijn?'
vwb de datum, zou het wellicht handig zijn wat verder in de agenda te kijken. misschien is er een paar weken later nog een datum waarop het zou kunnen? overigens: of ik kom is mede afhankelijk van mijn rooster.
P.-H. (wetend dat het moeilijk is het iedereen naar de zin te maken) |
de datum is gekozen vanwege de combi tussen de agenda's der dames, griffin, en wieweet doen we t 6 of 8 weken later weer....... komt tijd, komt picknick........ 
om op smurfige wijze af te sluiten; groeten van hannah, die er toch wel heeeeeeeel moe van wordt, zoveel uitleg te geven waarom zij graag naar de hei wil, terwijl ze alleen mensen mee wil laten genieten van de gezelligheid.......
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 25 mei 2010, 14:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
|
|
|
|
Ik blijf me maar afvragen waar dat schuldgevoel vandaan komt....
Ik geloof dat God ons leven volledig ingepland heeft,in hoeverre is het dan Gods werk dat je trouwt en weer gaat scheiden?Zien jullie het als een levensles of als een straf?Of wordt de scheiding ook gezien als genade van boven?Vroeger(nu gelukkig niet meer!)is mij geleerd dat straf volgt op zonde,in dat licht kan ik het schuldgevoel wel begrijpen.
Ik dacht,als 1 van de zeer weinigen,te weten hoe mijn toekomst er ongeveer uit zou zien,maar op het moment dat ik daar vrede mee had(ook na schuldgevoelens maar van heel andere orde dan die van jullie) gaf God er een enorme draai aan en voor die genade ben ik nog elke dag dankbaar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 14:18
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | Life is all about priorities! ik vind niet dat dit als concurrentie werkt. ik zie een pick-nick niet als concurrentie van een singles-dag. concurrentie is iets dat 2 verschillende toko's in dezelfde 'markt' aanbieden, zie de automarkt: daar heb je te maken met concurrentie. een singles-dag is veel meer een 'huwelijksmarkt', georganiseerd met een vooropgesteld doel. een dood-ordinaire pick-nick is dat niet. waar je dus alleen je vraagteken bij kunt zetten is de datum en de (door sommigen als rigide ervaren) vasthoudendheid aan die datum. voor leden van deze site is er dus wel degelijk wat te kiezen: 'geef ik een bak geld (voor sommigen is dat zo) uit en ga ik naar de singles-dag en ben ik verplicht gezellig, of hou ik de bak geld in mijn zak en ga ik naar 'n pick-nick waar ik mezelf kan en mag zijn?'
P.-H. (wetend dat het moeilijk is het iedereen naar de zin te maken) |
met Hannah eens wat betreft datum......maar natuurlijk kunnen we naar de datum kijken(pakt even dr leesbril en agenda)...alleen de schoolvakanties beginnen een week daarna al in een deel van nederland, en die lopen door t/m de eerste week van september..
Laatst aangepast door
|
MARIEKE897
|
op dinsdag 25 mei 2010, 14:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 14:18
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Wie is er naar Opwekking geweest? En hoe vond je het?
Ik ben vandaag, met een familielid, geweest en heb er van genoten! De laatste keer dat ik er geweest ben, was nog in Vierhouten. Dus dat was heel lang geleden. 't Is nu wel wat massaler. Bijzonder wel, om met zoveel mede-christenen samen te zingen tot eer van God en te luisteren naar Zijn Woord.
Vanmiddag was de Oslo Gospel Choir er, dat was ook genieten!  |
Jaaaa, opwekking was geweldig!!! Ik ben voor het eerst een heel weekend geweest. Ik vond het indrukwekkend hoor!! Ja zoals jij zegt, met zoveel mede christenen God loven, prijzen en hem eer geven, is heel gaaf!!! Bemoedigd worden door de toespraken en getuigenissen, gesprekken met mensen en de spontane contacten, het maakt het allemaal heel bijzonder.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 14:19
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | de datum is gekozen vanwege de combi tussen de agenda's der dames, griffin, en wieweet doen we t 6 of 8 weken later weer....... komt tijd, komt picknick........ 
om op smurfige wijze af te sluiten; groeten van hannah, die er toch wel heeeeeeeel moe van wordt, zoveel uitleg te geven waarom zij graag naar de hei wil, terwijl ze alleen mensen mee wil laten genieten van de gezelligheid....... |

Tess, die zegt gewoon stoppen met uitleg geven tegen Hannah omdat we het hartstikke gezellig gaan hebben of anderen dat nou leuk vind of niet!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 14:21
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | 
Tess, die zegt gewoon stoppen met uitleg geven tegen Hannah omdat we het hartstikke gezellig gaan hebben of anderen dat nou leuk vind of niet! |
lijkt me eigenlijk het beste idee tess (stopt dr leesbril weer gauw weg...zit nog in ontkenningsfase van dat ding )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 14:23
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | met Hannah eens wat betreft datum......maar natuurlijk kunnen we naar de datum kijken(pakt even dr leesbril en agenda)...alleen de schoolvakanties beginnen een week daarna al in een deel van nederland, en die lopen door t/m de eerste week van september..  |
Zomervakantie 2010 Basisonderwijs N 10 jul 2010 t/m 22 aug 2010 Week 28 t/m 33 M 3 jul 2010 t/m 15 aug 2010 Week 27 t/m 32 Z 24 jul 2010 t/m 5 sep 2010 Week 30 t/m 35
Voortgezet onderwijs N 10 jul 2010 t/m 29 aug 2010 Week 28 t/m 34 M 3 jul 2010 t/m 22 aug 2010 Week 27 t/m 33 Z 17 jul 2010 t/m 5 sep 2010 Week 29 t/m 35
(mijn oudste heeft zelfs een week eerder vrij,die heeft 8 weken )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SANDRA206
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 14:26
|
|
|
|
....op een site als Ouders Alleen staat de agenda bomvol met allerlei aktiviteiten op dezelfde dag, altijd wel wat, er is altijd wel iets bij!
zo zou je t ook kunnen zien, gooi die agenda lekker vol hier, kies wat je wilt en ontmoet elkaar waar dan ook in t echt, in plaats van dat ene uitje waar Hannah steeds dapper veel moeite voor doet en inderdaad steeds tot verantwoording wordt geroepen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DREEKE472
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 14:27
|
|
|
|
| CORRIEVN785 schreef: | | Als ik lees dat vrouwen met pubers nog minder kans hebben om een relatie te krijgen kan ik wel stoppen. Heb er twee rond lopen Hahaha |
Hoe oud zijn die foto's in jou profiel dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 14:27
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik blijf me maar afvragen waar dat schuldgevoel vandaan komt....
Ik geloof dat God ons leven volledig ingepland heeft,in hoeverre is het dan Gods werk dat je trouwt en weer gaat scheiden?Zien jullie het als een levensles of als een straf?Of wordt de scheiding ook gezien als genade van boven?Vroeger(nu gelukkig niet meer!)is mij geleerd dat straf volgt op zonde,in dat licht kan ik het schuldgevoel wel begrijpen.
Ik dacht,als 1 van de zeer weinigen,te weten hoe mijn toekomst er ongeveer uit zou zien,maar op het moment dat ik daar vrede mee had(ook na schuldgevoelens maar van heel andere orde dan die van jullie) gaf God er een enorme draai aan en voor die genade ben ik nog elke dag dankbaar. |
Doet me denken aan het volgende nummer... we hebben nou eenmaal de vrijheid van keuze gekregen en daardoor ook de vrijheid onze eigen weg te bepalen. En als we daarmee erg de mist ingaan krijgen we nogal eens te maken met onverwachte wendingen denk ik...want wat is nou de straf? Dat ik me nog steeds wel es schuldig voel? Of dat ik gescheiden ben...omdat ik om alle verkeerde redenen getrouwd was?? Feit is, dat Hij er aan het eindpunt zal zijn en hoe mijn leven tot die tijd ook loopt...al wil ik natuurlijk gewoon Zijn weg volgen...het is niet meer belangrijk tegen die tijd
http://www.youtube.com/watch?v=d6X3yAfoCPw
P.s. het filmpje slaat nergens op dus daar moet je maar ff langs kijken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KANJER134
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 14:34
|
|
|
|
| MARIANNE129 schreef: | Ach of er nu echt veel veranderd is weet ik niet hoor, misschien zou je kunnen solliciteren als poetsvrouw bij de heer Imre, kunnen we meteen nagaan hoe zuiver alle bedoelingen zijn. Maar ja, of je daar zin in hebt weet ik natuurlijk niet. De arbeidsvoorwaarden zijn natuurlijk heel aantrekkelijk, je mag blijven eten en slapen op je werk. Dus, we zullen het wel zien hoe groot de concurrentie voor deze baan gaat worden |
Solliciteren als poetsvrouw gaat niet lukken. Dan moet ik wel veel laten veranderen. En blijven eten en slapen op het werk, zie ik niet als een voordeel. IK heb gelukkig als man geen poetsvrouw nodig, dat doe ik zelf graag, met strijken en koken erbij. En zelfs ga ik naailes volgen om me straks te bekwamen in het modevak. Kleding advies geef ik nu ook al.
Misschien is de huishoudelijke hulp van de Thuiszorg iets voor poetsdame ??!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 14:39
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Doet me denken aan het volgende nummer... we hebben nou eenmaal de vrijheid van keuze gekregen en daardoor ook de vrijheid onze eigen weg te bepalen. En als we daarmee erg de mist ingaan krijgen we nogal eens te maken met onverwachte wendingen denk ik...want wat is nou de straf? Dat ik me nog steeds wel es schuldig voel? Of dat ik gescheiden ben...omdat ik om alle verkeerde redenen getrouwd was?? Feit is, dat Hij er aan het eindpunt zal zijn en hoe mijn leven tot die tijd ook loopt...al wil ik natuurlijk gewoon Zijn weg volgen...het is niet meer belangrijk tegen die tijd
http://www.youtube.com/watch?v=d6X3yAfoCPw
P.s. het filmpje slaat nergens op dus daar moet je maar ff langs kijken  |
Sorry,het nummer kan ik helaas amper verstaan,ik zoek de tekst wel even op
Ik denk juist dat de eigen keuze maar beperkt is,je dénkt te kunnen kiezen maar God waakt er voor dat je geen al te grote fouten maakt,dan word je teruggefloten. Ik denk dat het ook op het eind heel belangrijk is hoe je leven verlopen is,al verwacht ik niet dat je dan voor je fouten gestraft zult worden Het leven is geen "tijd uitzitten" tot het Hemels paradijs voor je opengaat maar een kadootje van God waar je volop van mag genieten.
Nu nog even kort maar krachtig,zie ik echtscheiding als zonde? Nee!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 14:48
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Sorry,het nummer kan ik helaas amper verstaan,ik zoek de tekst wel even op
Ik denk juist dat de eigen keuze maar beperkt is,je dénkt te kunnen kiezen maar God waakt er voor dat je geen al te grote fouten maakt,dan word je teruggefloten. Ik denk dat het ook op het eind heel belangrijk is hoe je leven verlopen is,al verwacht ik niet dat je dan voor je fouten gestraft zult worden Het leven is geen "tijd uitzitten" tot het Hemels paradijs voor je opengaat maar een kadootje van God waar je volop van mag genieten.
Nu nog even kort maar krachtig,zie ik echtscheiding als zonde? Nee! |
Nou, daar ben ik het dus volmondig mee eens! 
En om het je even makkelijk te maken...
Just the other night at a hometown football game My wife and I ran into my old high school flame And as I introduced them the past came back to me And I couldn't help but think of the way things used to be
She was the one that I'd wanted for all times And each night I'd spend prayin' that God would make her mine And if he'd only grant me this wish I wished back then I'd never ask for anything again
Sometimes I thank God for unanswered prayers Remember when you're talkin' to the man upstairs That just because he doesn't answer doesn't mean he don't care Some of God's greatest gifts are unanswered prayers
She wasn't quite the angel that I remembered in my dreams And I could tell that time had changed me In her eyes too it seemed We tried to talk about the old days There wasn't much we could recall I guess the Lord knows what he's doin' after all
And as she walked away and I looked at my wife And then and there I thanked the good Lord For the gifts in my life
Sometimes I thank God for unanswered prayers Remember when you're talkin' to the man upstairs That just because he may not answer doesn't mean he don't care Some of God's greatest gifts are unanswered prayers
Some of God's greatest gifts are all too often unanswered... Some of God's greatest gifts are unanswered prayers
(Garth Brooks)
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op dinsdag 25 mei 2010, 14:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 14:52
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Sometimes I thank God for unanswered prayers Remember when you're talkin' to the man upstairs That just because he doesn't answer doesn't mean he don't care Some of God's greatest gifts are unanswered prayers
|
Mooi!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DREEKE472
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 15:00
|
|
|
|
Tja, zo zie je maar dat ieder een eigen omgang met eerlijkheid heeft, uit zelfbescherming, uit oprechte overtuiging of ....
Mooie reacties, goed bedoelde reacties, creatieve reacties, etc..
Eerlijkheid is een synoniem voor oprechtheid zonder dat de waarheid verborgen/verdraaid wordt.
De een laat overtuigend verdriet zien aan de wereld, de ander verbergt het achter een stapel maskers. Ik herken de meeste punten die in deze discussie zijn aangehaald wel.
Op dit moment toon ik weinig verdriet over de scheiding aan anderen, het ene moment voel ik ontzettend veel verdriet, teleustelling, het ander moment barts ik van kwaadheid. Toch merkt daar bijna niemand iets van, omdat ik het verberg. Verbergen niet uit oneerlijkheid, maar verbergen omdat het anderen niets aangaat ... ik verder wil met leven ... een nieuwe toekomst opbouwen.
Is dat oneerlijk, nee .. dat is juist eerlijk naar mijn omgeving, die hoeven die last van mij toch niet te dragen, eerlijk naar mezelf ... ik ga niet depressief worden ... eerlijk naar God. Hij ziet mijn hart en weet mijn gedachtengangen. Mensen beoordelen, oordelen en veroordelen. God ook, maar vanuit een totaal ander perspectief dan mensen dat doen. Daarbij is het leven mooi, ondanks tegenslagen en teleurstellingen.
Eerlijkheid een modewoord. Ja, ieder mens zegt eerlijkheid belangrijk te vinden. Werkgevers en werknemers verwachten dat van elkaar. Man en vrouw verwachten dat van elkaar. Vrienden onderling verwachten dat van elkaar. Zakelijke partners verwachten dat van elkaar.
Maar hoe wordt die eerlijkheid in de praktijk benaderd en dus gepraktiseerd.
De een is recht door zee. De ander maakt iets duidelijk met metaforen om het voorzichtig aan te pakken. Weer een ander op weer een andere manier. En dan heb je nog dat mensen zeggen dat het bestaat om TE eerlijk te zijn. Bestaat dat? Of is het meer de manier waarop je iets zegt? Kort en duidelijk, uitgebreid en gedetailleerd en alles wat verder mogelijk is?
Ja, ik ben een denker, soms erg direct, soms ook erg voorzichtig. Ben ik dan eerlijk of juist niet? Ik vind van wel, maar pas me aan en houd rekening met de ander in mijn uitlatingen.
En jij? Ben jij ook eerlijk, helemaal en altijd?
En dan bestaat er nog het zgn. leugentje om bestwil! Nooit gedaan, ook niet als het wel heel grote gevolgen zou hebben als je volstrekt 100% eerlijk was? Ik probeer dat te vermijden en vermijd dat ook. Worden de vragen te lastig, dan geef ik een ontwijkend antwoord of als dat niet geaccepteerd wordt zeg ik hoe ik over die vraagstelling denk en ben dan zowel eerlijk, direct en recht door zee zonder een ander en mezelf te benadelen. Voorbeeld? Nee, ik weet zeker dat je dat zelf wel kunt bedenken.
Groetjes,
André
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 15:02
|
|
|
|
[quote=LEANNE226]Ik blijf me maar afvragen waar dat schuldgevoel vandaan komt....
Voordat Adam en Eva uit de hof gezet werden, was er geen schuldgevoel, ze hadden nog geen kennis van goed en kwaad namelijk. Daarna, toen ze dit wisten, kwam ook het schuldgevoel om de hoek kijken.
Ik wil ook graag een aantal boeken onder jullie aandacht brengen, elk met een geheel eigen visie.
Bill Butterworth, nieuw leven na een scheiding -- Het einde van je huwelijk is niet het einde van je leven. http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/nieuw-leven-na-een-scheiding/1001004007798180/index.html
Mira Kirshenbaum, scheiden of blijven -- Een gids die je helpt bij het nemen van de juiste beslissing. (boek is mss nog 2de hands leverbaar) http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/scheiden-of-blijven/666787303/index.html
M. Blaine Smith, zal ik trouwen -- heel leuk hfdstk over hertrouwen, maar ook onderwerpen als bindingsangst en verlatingsangst. http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/zal-ik-trouwen/1001004000009526/index.html#product_description
Hans Groeneboer, Als jij en ik wij worden -- onderwerpen als genade, liefde en manipulatie binnen het huwelijk en gezin. http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/als-jij-en-ik-wij-worden/1001004002812791/index.html
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEERTJE618
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 15:22
|
|
|
|
Daar zijn we weer voor een maandje
En een dikke knuffel voor Inka
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEERTJE618
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 15:25
|
|
|
|
| INKA401 schreef: | vandaag met z'n 8ten in de efteling geweest ... heerlijk genoten van alles incl. een grote zak friet  |
Was wel erg gezellig gister
En de patat was ook lekker...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 15:46
|
|
|
|
Ik luister 'm vanavond wel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 15:47
|
|
|
|
Thee. Koekje. Bammetje. De geur van zinkzalf. Chocolade.
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op dinsdag 25 mei 2010, 15:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIEN579
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 15:51
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | chat, "wij dames" gaan picknicken met uw goedvinden;
behoefte om me te verdedigen dat ik met een paar gezellige meiden naar de hei wil, en dat de kinderen t zo leuk hebben, dat ik dan mijn eigen tijd in kan plannen, niet in kleine groepjes wordt opgedeeld, zodat tess in de ene groep zit, mariek in de andere, en ik in de volgende, terwijl de kinderen dan maar naar de oppas moeten, heb ik niet.
bovendien; ik hoor je steeds voor anderen praten, en zover ik weet is de redactie van christianmatch mans genoeg om te vragen aan ons, om niet naar de heide te gaan, mocht het voor hen een probleem zijn, ook de organisatie van de barbeque in toppie friesland kan voor zichzelf spreken. ik voel me niet verplicht om met "de meiden" een andere datum af te spreken.
aan jou de keuze om mee te gaan, om naar groot ammers te gaan, of om thuis te blijven.......... duidelijk?
. |
zo is dat hannah; duidelijke taal. ik kies ervoor om mee te gaan dus schrijf mijn naam maar op
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 15:57
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Nou Anita, iemand die een beetje voor mij wil zorgen, zou wel fijn zijn. Want ik ben zelf ook erg zorgzaam en best gezellig. Ik stel ook niet van die hoge eisen qua huishoudelijke taken; het meeste kan ikzelf heel goed of misschien wel beter. Maar samen werkend gaan zulke taakjes net wat vlotter.
Het gaat mij echter primair om de hartsgesteldheid. En dan moet je vaak echt goed zoeken. Maar, ik wel iemand op het oog, die helaas niet meer op deze site staat, maar nog wel in m'n hart gegrifd.  |
Wiens heb jij op het oog kennen wij haar? Zozo op het hart gegrifd nog wel dat heeft zeker een ene cupido met een pijltje je hart geraakt zeg maar Wanneer komt je date met haar? Misschien kan zij je wel helpen als een goede huisvrouw je de taken te verdelen. Woont ze vlakbij jou dan kan je haar daarop aanspreken en kan ze op jou solliciteren neem ik aan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 16:00
|
|
|
|
| DREEKE472 schreef: | Hoe oud zijn die foto's in jou profiel dan?  |
Dr staat tekst boven de foto's Dre,ik had jou toch iets slimmer ingeschat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 16:09
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | chat, "wij dames" gaan picknicken met uw goedvinden;
. | Ja Hannah, je maakt wel heel duidelijk wat je wilt. Ik vraag me af welke kant dit opgaat. Ikzelf heb in ieder geval geen enkele behoefte mee te gaan doen. Het lijkt me allemaal veel te klef te worden.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 25 mei 2010, 16:21
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|