ChristianMatch

Forum

ga je mee picknicken in ede op de hei?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 654 655 656 657 658 659 660 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 09:28

lieve , lieve dames....

ik vind het een beetje verwarrend worden allemaal. Smiley die vol vragen zit
ik begin bijna te twijfelen of ik met de vorige picknick of met de volgende picknick mee zal gaan. Smiley die vol vragen zit

is het niet verstandig om een nieuw topic te openen hierover>
je mag het gerust picknicken op de heide in ede deel twee noemen hoor Engeltje smiley Clown smiley

tis maar een idee he. je mag er mee doen wat je wilt natuuuuurlijk.... Engeltje smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 09:33

Voor meer info zie gelijke topic elders forum!

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op donderdag 27 mei 2010, 09:00
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 09:39

nou ja.... die blijft lang weg zeg!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 09:40

DREEKE472 schreef:
Gelukkig zijn er mensen hier die wel inhoudelijk kunnen en willen reageren en ook terugleiden naar het thema van deze topic. Lachende smiley

Ik heb gezegd dat ik niet meer in deze topic reageer. Maar deze goede en lieve reacties kan ik niet negeren. Dan zou ik jullie moeite onrecht aandoen en dat wil ik niet.

Of het met opleidingsniveau te maken heeft of juist met opvoeding, levensvisie, doelstelling en prioriteiten stellen weet ik niet.
Zelf denk ik dat het een combinatie is van dit soort factoren.

Even alleen voor mezelf sprekend.
Zelf geef ik eerlijk aan dat ik aan het rondkijken ben en aan het uitproberen ben of die vrouw waarmee ik nieuw geluk kan vinden en die ik gelukkig kan maken op deze site aanwezig is. Geen vrouw op lbo niveau, maar minimaal mbo/hbo niveau, omdat mijn persoonlijke ervaring zo is dat ik graag een gelijkwaardige gesprekspartner aan mijn zijde wil krijgen. Wil niet dezelfe misère meemaken waar ik nog niet zo heel erg lang eindelijk uit ben gestapt.

Maar stel dat ik juist die vrouw zou tegen komen waarmee het super klikt, maar ze wel lbo niveau heeft? Ja, als het zo geleid wordt dan is dat zo en zal het denk ik ook goed gaan. Maar niveau qua opleiding wil niet alles zeggen, zie mijn eerdere uitgebreide reactie in deze topic.

Goed, dit waren nu echt mijn bijdragen in deze topic.
Mijn oprechte excuses als ik mensen op hun tenen heb getrapt, dat was niet mijn bedoeling. Ik heb er van geleerd dat ik mijn bijdragen meer neutraal ga houden hier op het forum en de rest wel via mail of chat doe.

Groetjes allemaal en maak er een gezellige dag van ondanks het pokkeweer. Tenminste hier in het zuiden giet het pijpestelen en daar meot ik dadelijk doorheen. Nee he, tja ieder krijgt wat die toekomt. Knipoog smiley

Het is idd zo dat opleiding niet alles zegt, ook ik heb een mbo opleiding en kon door omstandigheden helaas niet naar de universiteit waar ik al wel aangenomen was..

verder is levenservaring en EQ toch een stukje wijsheid die voor mij belangrijker is dan welk diploma dan ook!!
Dat je mekaar kunt lezen en schrijven zonder woorden en tekst, dat is waar het om draait! de rest komt dan vanzelf...(is mijn bescheiden mening Verlegen lachende smiley )

Marieke (die ook tussen de pijpestelen door de zon ziet schijnen!)

Laatst aangepast door
MARIEKE897
op woensdag 26 mei 2010, 09:41
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 09:43

TESSYBEAR731 schreef:
Nou Jolan, ben ook de rotste niet hoor! En aangezien hannah der eigen rot rent zal ik haar even wat werk uit handen nemen Knipoog smiley

we willen dus op 3 juli nog eens gaan picknicken, weer verzamelen bij juffrouw tok om twaalf uur, en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad.
dat lijkt me t duidelijkst voor iedereen.

willen degenen die meegaan misschien even een prikbord berichtje plaatsen op hun profiel? hoe meer mensen het weten, hoe meer kans dat zij ook mee willen!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!!

voorlopig begrijp ik dat er al een aantal mensen mee willen;

marieke897 met twee kinderen
hannah810 met twee kinderen
mariska601
tessybear731 met TAXI en kind
lielie met TAXI
peacedove830 met haar drie kinderen
grace585
susannah
miekjes285

martien579
dirkjan071
mydestiny349
gert856
dirkie395 met twee ballengooiers...

Lachende smiley super Tess!
enne, zullen we proberen de boel even on-topic te houden hier? Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 09:44

JOLAN931 schreef:
nou ja.... die blijft lang weg zeg!

Ze is er weer Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 09:46

MARISKA601 schreef:
Ze is er weer Clown smiley

WB!!!! Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 09:46

juffrouw tok heet het restaurant.
tegenover de schaapskooi.
gelegen aan de n224 tussen ede en arnhem.

Het adres:

Partycentrum Zuid-Ginkel
Verlengde Arnhemseweg 101
6718 SM EDE

Vanuit Utrecht:

· Volg de A12 richting Arnhem/Oberhausen.
· Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek.
· Ga aan het einde van de afslag linksaf richting Ede.
· Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.

Vanuit 's-Hertogenbosch:

· Volg de A50 richting Nijmegen.
· Neem de afslag naar de A12 richting Utrecht.
· Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede.
· Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak .

Vanuit Zwolle:

Volg de A28 richting Harderwijk.
· Ga bij knooppunt Hattemerbroek de A50 op richting Arnhem.
· Ga bij knooppunt Waterberg de A12 richting Utrecht op.
· Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede.
· Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 09:54

Welcome back Sus! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 09:55

DREEKE472 schreef:
Gelukkig zijn er mensen hier die wel inhoudelijk kunnen en willen reageren en ook terugleiden naar het thema van deze topic. Lachende smiley

Ik heb gezegd dat ik niet meer in deze topic reageer. Maar deze goede en lieve reacties kan ik niet negeren. Dan zou ik jullie moeite onrecht aandoen en dat wil ik niet.

Of het met opleidingsniveau te maken heeft of juist met opvoeding, levensvisie, doelstelling en prioriteiten stellen weet ik niet.
Zelf denk ik dat het een combinatie is van dit soort factoren.

Even alleen voor mezelf sprekend.
Zelf geef ik eerlijk aan dat ik aan het rondkijken ben en aan het uitproberen ben of die vrouw waarmee ik nieuw geluk kan vinden en die ik gelukkig kan maken op deze site aanwezig is. Geen vrouw op lbo niveau, maar minimaal mbo/hbo niveau, omdat mijn persoonlijke ervaring zo is dat ik graag een gelijkwaardige gesprekspartner aan mijn zijde wil krijgen. Wil niet dezelfe misère meemaken waar ik nog niet zo heel erg lang eindelijk uit ben gestapt.

Maar stel dat ik juist die vrouw zou tegen komen waarmee het super klikt, maar ze wel lbo niveau heeft? Ja, als het zo geleid wordt dan is dat zo en zal het denk ik ook goed gaan. Maar niveau qua opleiding wil niet alles zeggen, zie mijn eerdere uitgebreide reactie in deze topic.

Goed, dit waren nu echt mijn bijdragen in deze topic.
Mijn oprechte excuses als ik mensen op hun tenen heb getrapt, dat was niet mijn bedoeling. Ik heb er van geleerd dat ik mijn bijdragen meer neutraal ga houden hier op het forum en de rest wel via mail of chat doe.

Groetjes allemaal en maak er een gezellige dag van ondanks het pokkeweer. Tenminste hier in het zuiden giet het pijpestelen en daar meot ik dadelijk doorheen. Nee he, tja ieder krijgt wat die toekomt. Knipoog smiley

André,

Ik weet niet hoeveel laatste reacties van jou nog volgen maar ik wil je toch laten weten dat ik het jammer vind dat je toch nog even een steek onder water geeft....Behalve dat ik het flauw vind verpest het de sfeer ook een beetje. Jammer....
Zoals je hebt kunnen lezen is niet iedereen het met jouw visie eens en dan kan en mag je weleens kritisch worden naar elkaar. Maar kom er dan niet telkens op terug en verdedig jezelf niet zo.....

Willemijn

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 26 mei 2010, 11:00
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 09:55

MARIEKE897 SCHREEF:
Quote:
verder is levenservaring en EQ toch een stukje wijsheid die voor mij belangrijker is dan welk diploma dan ook!!
Dat je mekaar kunt lezen en schrijven zonder woorden en tekst, dat is waar het om draait! de rest komt dan vanzelf...(is mijn bescheiden mening )

Dan zijn we samen bescheiden, marieke Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 09:57

MARIEKE897 schreef:
Lachende smiley super Tess!
enne, zullen we proberen de boel even on-topic te houden hier? Engeltje smiley

Dat zou wel heel fijn zijn Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 09:59

TESSYBEAR731 schreef:
Jeeeeeeejjjj....sterker nog...de uitslag van die wedstrijd kan k je nu al geven...3-0 tegen! Clown smiley

Dus dat word nachttaxi Han...want uk wil nog steeds naar het frikandellenfeest Knipoog smiley

Uwes reserveert dan dus voor vier persoontjes, tess?
twee dames een ukkie-bear, en een TAXI?
mocht TAXI protesteren, t wordt hier ook half negen, hoor!
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 10:03

HANNAH810 schreef:

Dat hangt dus geheel van TAXI af...maar gaat ie niet...dan gaan we gewoon ruim van te voren lopen met zen drietjes...zijn we er op tijd Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBERT459

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 10:10

........

Laatst aangepast door
ROBERT459
op maandag 31 mei 2010, 14:32
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 10:20

welgeteld 11 dagen afwezig geweest!

welkom terug

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 11:14

[/url]http://verkiezingen.eenvandaag.nl/home/35937/stemmen_met_je_portemonnee[url]

Op basis van uw gegevens is de volgende top 3 tot stand gekomen:

22 punten voor SP
19 punten voor PVV
19 punten voor Ton
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 11:21

Peuter verslaafd aan sigaretten

Musi Banyuasin - De 2-jarige Ardi Rizal is verslaafd aan nicotine. Het Indonesische jongetje rookt veertig sigaretten per dag en wordt woest als hij van zijn ouders geen sigaret krijgt als hij daar zin in heeft.

Vader Mohammed (30) gaf hem zijn eerste peuk toen het kind 18 maanden oud was. Moeder Diana (26) vindt het verschrikkelijk. "Hij is totaal verslaafd. Hij begint te schreeuwen als ik hem geen sigaret wil geven en dan slaat hij om zich heen. Ook zegt mijn zoontje dat hij misselijk is als hij niet rookt."

Autoriteiten hebben zelfs beloofd om een auto voor de familie te kopen als de peuter stopt. Maar zijn vader ziet het probleem niet. "Hij ziet er toch gezond uit?"

rare ouders...
en stomme autoriteiten...
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 11:26

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dat in dit geval je best wel eens van christelijke principes uit kunt gaan. Ten eerste ken ik mensen die persoonlijk voortdurend stoned zijn, hun leven is verwoest door deze verslaving. Daarom vind ik dat er maar eens wat strenger opgetreden moet worden en deze coffeshops gesloten moeten worden.

Nu kan de politiek mijn interesse maar weinig wekken eigenlijk, maar dit zo zien staan vraag ik me toch af of dat het verbieden van verslavende middelen, in dit geval drugs, nou écht de oplossing zou zijn. Uiteindelijk maakt het denk ik bar weinig uit of dat het mag of niet, als men wil komen ze er toch wel aan. Ik denk dat je dan maar beter kunt zorgen dat je het "in de gaten" kunt houden.
Begrijp me niet verkeerd, in een perfecte wereld zou dat natuurlijk helemaal niet nodig zijn omdat iedereen er met zijn tengels van af blijft...Maar helaas leven we niet in een perfecte wereld en denk ik dat er meer zoden aan de dijk gezet worden door mensen die op de bodem geraakt zijn weer naar de oppervlakte te helpen, dan te vertellen dat ze het niet mogen en net doen of we niet zien dat het toch gebeurd.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 11:30

GRIFFIN748 schreef:
welgeteld 11 dagen afwezig geweest!

welkom terug

Knipoog smiley

Daar ben ik weer... Knipoog smiley

Susannah (die denk ik wel erg verslaafd is aan C.M. hahaha)
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 11:41

LIESBETH326 schreef:
Je stelt wel heel veel vragen in één keer... maar 'k ga m'n best doen om wat antwoorden te geven... Knipoog smiley

Diepgang... dat zegt iets over de inhoud die het lied heeft en de betekenis die je daaraan geeft. Als ik zoek naar liederen met diepgang, dan denk ik aan de psalmen bij uitstek. Hoewel ik daarbij mijn best moet doen om te begrijpen wat ik zing, vind ik ze mooi, doorleefd en komen de verschillende emoties en 'toonhoogtes' aan bod. Opwekkingsliederen daarentegen ervaar ik veelal als oppervlakkig met een redelijk hoog happy-clappy gehalte. Ik zing ze wel hoor, en nog graag ook, maar wissel ze graag af met wat degelijker liederen...

Mooi woord: "doorleefd" daarmee geef je in feite aan dat het lied een bepaalde 'levensonderwerp' heeft, wat de schrijver werkelijk heeft meegemaakt. Ik weet van velen (incluis mijzelf) dat de psalmen een bron van troost kunnen zijn voor degenen die door dezelfde diepten als de psalmist gaan. Dan ineens blijken de psalmen zomaar in de actualiteit geplaatst te kunnen worden.
"Happy-clappy" is een duidelijke typering maar ik denk dat dit niet voor alle opwekkingsliederen geldt. Vermoedelijk hangt veel af van degene die (iedere x) de liederen uitzoekt. Overigens zijn ook veel Opwekkingsliederen erg geschikt om te zingen als je door een dal gaat. Het verschil is denk ik dat er geen 'levensverhaal' van de auteur doorheen is geweven.

Hm. Ik vraag me af: zouden we in de hemel nog 'doorleefde' liederen zingen? Want daar is toch geen ellende meer? Oppervlakkige liederen bestaan daar denk ik niet. De liedteksten in Openbaringen zijn diep maar eenvoudig. Zomaar weer een vraagje Coole smiley met zonnebril

Ik denk dat het heel normaal is dat een bepaald lied je het ene moment erg kunt raken, terwijl het je een paar maanden later niet bijzonder aanspreekt. Liederen en zingen doen nou eenmaal een beroep op je emoties en je gevoel, en die zijn weer afhankelijk van hoe je op dat moment in het leven staat en in welke omstandigheden je je bevindt...

Wat melodie betreft... tja... smaken verschillen... Hoewel veel melodieën van opwekkingsliederen makkelijk in het gehoor liggen, en daarom lekker en goed mee zingen, vind ik ze wat muziek niet bepaald hoogstaand. Melodieën van psalmen vind ik daarentegen heel gedragen, daardoor wat saai en minder uitnodigend tot werkelijke beleving van wat je zingt.

Ik denk dat we erg voorzichtig moeten zijn in het eisen stellen aan de muziek die je voor God maakt... Voor God telt niet de kwaliteit, maar het hart waarmee je zingt... Iedereen mag zingen, op zijn eigen wijs. 'Alles wat adem heeft, love de Heere', zo staat er in ps. 150.
Toch ben ik ook van mening dat bijvoorbeeld van kerkmuziek wel een zekere kwaliteit verwacht mag worden... zowel wat de melodie/muziek betreft als de tekstuele inhoud van het lied. Het is tenslotte een eredienst!

Ja dat is denk ik de dubbele kant aan de zaak. Aan de ene kant wil je God het allerbeste geven, en aan de andere kant kijkt God vooral naar je hart. En hoe goed onze muziekkwaliteit ook is, ik vermoed dat 'ie toch niet kan tippen aan de muziek in de hemel...!

GrZing!

Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 11:42

HANNAH810 schreef:

Ik wil ook wel een TAXI Knipoog smiley ...maar goed, geen probleem hoor als die er niet komt... ga ik wel fietsen... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 11:46

SUSANNAH475 schreef:

Welcome back!

Hoe heb je die 11 dagen overleefd? Geschokte, onthutste smiley

Knipoog smiley

GrZing
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 11:49

Misschien ligt het aan mij, maar ik vind dat veel mensen vanuit hun eigen persoonlijke situatie praten. Terwijl ik denk dat er een verschil is tussen een principe en een persoonlijk verhaal. Het lijkt wel alsof persoonlijke verhalen tot norm verheven worden en ik denk dat dat niet zo verstandig is.
Ik ben van mening dat God scheiden haat. Wel denk ik dat er vergeving en begrip op zijn plaats is, maar ik vind dat er teveel nadruk gelegd wordt op persoonlijke situaties. We horen ook echter maar één kant van deze verhalen en het valt me op dat de scheiding altijd door de ander komt, die zich niet op de site kan verdedigen. In hoeverre heeft uw eigen gedrag meer te maken gehad met de scheiding? Bij sommigen denk ik, geen wonder dat hij/zij gescheiden is, zou ik ook niet bij uithouden....Ik mis gewoon een stuk zelfreflectie. Als je een nieuwe relatie krijgt, zul je jezelf meenemen, en het zou me niet verbazen dat je dan dezelfde problemen weer zult krijgen.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 26 mei 2010, 11:56
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 11:56

MARISKA601 schreef:
Peuter verslaafd aan sigaretten

rare ouders...
en stomme autoriteiten...

En geen lieve peuter... Twijfelende smiley

Laatst aangepast door
IMRE695
op woensdag 26 mei 2010, 11:57
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 12:07

SUSANNAH475 schreef:

Ik wist 't. Knipoog smiley Gezellig dat je er weer bent! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 12:09

IMRE695 schreef:
En geen lieve peuter... Twijfelende smiley

Zo is hij geworden dankzij z'n vader. Boze smiley Het kind vraagt hier niet om.
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 12:12

SUSANNAH475 schreef:

Welkom terug, je bent vast niet de enige die last heeft van deze verslaving. Knipoog smiley

Mary
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 12:14

CHATULIEM619 schreef:
Misschien ligt het aan mij, maar ik vind dat veel mensen vanuit hun eigen persoonlijke situatie praten. Terwijl ik denk dat er een verschil is tussen een principe en een persoonlijk verhaal. Het lijkt wel alsof persoonlijke verhalen tot norm verheven worden en ik denk dat dat niet zo verstandig is.
Ik ben van mening dat God scheiden haat. Wel denk ik dat er vergeving en begrip op zijn plaats is, maar ik vind dat er teveel nadruk gelegd wordt op persoonlijke situaties. We horen ook echter maar één kant van deze verhalen en het valt me op dat de scheiding altijd door de ander komt, die zich niet op de site kan verdedigen. In hoeverre heeft uw eigen gedrag meer te maken gehad met de scheiding? Bij sommigen denk ik, geen wonder dat hij/zij gescheiden is, zou ik ook niet bij uithouden....

Ik denk dat persoonlijke verhalen aangeven dat het principe mooi is maar niet altijd haalbaar. Mensen zijn het er wel over eens dat scheiden eigenlijk niet zo moeten - en dan komt: maar....
En dan denk ik toch vaak, als ik de verhalen hoor, dat ik er wel begrip voor heb.

Schuldgevoel ontstaat vaak door dat we het eigen principe botst met de werkelijkheid waarin we vaak buiten onze wil terecht gekomen zijn en waarbij we onmachtig zijn het te veranderen.

Helaas is de rol van veel kerken en hele dogmatische mensen hierbij niet erg positief te noemen, ik zeg het maar vriendelijk.

Hoewel ik niet in termen van een balansmethode denk: Ik vraag me regelmatig af hoeveel zonde voorkomen is doordat mensen gaan scheiden. Het uitzichtloos laten voortbestaan van een relatie zal vaak een bron en oorzaak van veel kwaad zijn.

Ik ben het meest getroffen door de Pake van Robbedoes, die ondanks zijn wettische kerkelijke achtergrond als een echte christen reageerde toen Does hem met zoveel pijn en moeite van de scheiding vertelde.

De Joodse cultuur is een verhalencultuur. Jezus, die Jood was, vertelde ook gelijkenissen met een betekenis. Voor een Jood is het dan 'waar', ook al is het verhaal niet waar gebeurd: het gaat om de betekenis waar we van kunnen leren.
En in die zin denk ik dat alle persoonlijke verhalen wel degelijk een betekenis kunnen hebben, al is de diepgang anders dan in de gelijkenissen.

Thomas, die weet dat mensen ook kunnen falen.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 26 mei 2010, 13:09
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 12:22

TESSYBEAR731 schreef:
Ben het met je eens, maar ik geloof wel degelijk dat Hij heel veel sturing kan geven wanneer we echt de verkeerde kant op dreigen te gaan.
Heb dat iig wel al een aantal keer in mijn leven ervaren.
Denk wel dat we, aangezien we ook zelf verantwoordelijk zijn voor onze keuzes, deze zelf bepalen...ergo: Ik denk dat je bijvoorbeeld ieder willekeurig persoon uit kan kiezen om een relatie mee aan te gaan én het te doen werken, én zijn zegen te ontvangen...mits je natuurlijk ook bereid bent er samen aan te werken en te doen wat nodig is om het te doen slagen....Zou God zich werkelijk druk maken om welke richting wij kiezen wanneer we Zijn leiding accepteren?Hoe we de route bewandelen is denk k lang niet zo belangrijk als we maar op de juiste plek eindigen.

De vetgemaakte zin heb ik 3x gelezen, maar hij lijkt met zichzelf in tegenspraak te zijn. Althans; zou kunnen Knipoog smiley

Als volslagen leek op dit terrein ga ik niets zeggen over echtscheiding of huwelijk. Maar ik zou jullie eraan willen herinneren dat er ook nog andere zaken in je leven voor God van groot belang zijn waarop een huwelijk (en evt. echtscheiding) van invloed kunnen zijn.

Ik denk niet dat wij robots zijn van wie God alle levensdetails heeft vastgelegd, maar ik geloof wel dat God een plan met een ieder van ons heeft. Een plan waarin onze talenten en gaven een rol spelen in het grote PLAN dat God met de wereld heeft.
Ieder van ons is uniek en heeft bijzondere talenten en eigenschappen van God meegekregen en een ieder die gelooft krijgt ook de Heilige Geest: met nog meer gaven en talenten.
Kortom: er is werk aan de winkel in deze wereld! En als je trouwt met 'de verkeerde' (had mij kunnen overkomen) dan loop je het risico dat er van al dat moois dat God voor je heeft klaargelegd om te doen, weinig of niets meer terecht komt. (Zie Efez. 2:10)

Het is denk ik niet allleen voor je eigen levensgeluk van belang dat je met God samen de juiste partner vindt, maar het is ook in het belang van (Gods plan met) deze wereld. Wij zijn héél belangrijk!

Oké, dit wilde ik ff kwijt Engeltje smiley

GrZing!

Laatst aangepast door
ZINGA672
op woensdag 26 mei 2010, 12:26
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 654 655 656 657 658 659 660 ... 6194 Volgende
Pagina 657 van 6194