| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 08:51
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: |  |
oooohhh, die mok...die moet ik hebben. hoe kom je aan dat plaatje maris, toevallig uit een of andere online catalogus?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 08:52
|
|
|
|
Wilde hier een onderwerp openen over Israël
Want lang niet iedereen weet hoe het in Israël inelkaar steekt in Bijbelse opzichten wat betreft Gods volk die de oogappel is. Er zijn gemeente`s die denken dat hun in de plek van Israël zijn gekomen maar is dat wel waar in Bijbelse opzichten.
Want zouden we de dingen bestuderen dan komen we overéén dat God ze nooit het volk van Israël heeft afgewezen en tot op heden nog is. Lees eens voor gemak de hoofdstukken Romeinen 8 t/m 11. Deut.9:5,6. Jes.43. Ps.121. Ps.23. Ezech.36:22. Sef.3. Hij is alles. God heeft met Israël verbonden. Num.6:24-27. 1 Joh.1-4. God is liefde.
Deut. 7:6-9. Israël je kunt er niet om heen? Bijbel = Joodse boek!! Bijbel = Ingedeelt in 3 delen - Israël - Volken - Gemeente Daarin moeten we wel onderscheid blijven houden! Grote deel gaat over Israël! Math.1:21. Jes.53:8. Luc.1:31 Ami= Mijn Volk deze zal groot zijn. Buiten Christus zijn ze verloren. Ezch.34:1. Rom.1:16. Hart voor Israël wie Israël zegend zal gezegend worden!
Verder is uit onderzoek naar nu 2010 gebleken dat wel Nederland 70% tegen Israël is en Duitsland is 60% tegen Israël en zo zullen er best heel wat landen de rug toekeren naar hen. Ook daar spreekt de Bijbel over en dat zijn ook weer de tekenen der tijden. Er zullen dus meer Hasjem zijn = Opstand tegen de naam van Antiziontisme zal toenemen ja ook hier in Nederland en vele volkeren.
Gen. 26:12-18. Gen.39:14-18. Psalm 119:115,130. Rom.11:19,30-36. 1 Tim.1:13,16. Jes.14. Rom.9:9-11. Openb.22.
Zijn wij die het ontvangen? Of staan wij aan de zijlijn? Zijn wij net als de Sameritaan dat we beharmhartigheid leveren? We leven in spannende tijd maar wel bijzondere tijd waarop joden het woord mogen horen van de Messias. Want de hongerige leven van de oogst en mogen van de woord horen van de barmhartige Sameritaan!
Sjema Israël Adonai Eloheno Adonai Echad (4x)
Shalom,

Links: http://www.israelendebijbel.nl/ http://www.israelplatform.nl/ http://christenenvoorisrael.nl/ http://isreality.nl/
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 09:07
|
|
|
|
Hay Bert, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop dat er nog vele gezonde jaren bij mogen komen. Een gezellige dag toegewenst,......en beterschap met je vinger.
groetjes Carien
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op vrijdag 28 mei 2010, 09:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 09:10
|
|
|
|
ik vind het een mooi geschreven stukje suus.
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 28 mei 2010, 11:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 09:22
|
|
|
|
ondertussen gewoon doorgaan met je werk is ook nog een mogelijkheid mariska; gewoon niet uitloggen, maar ondertussen lekker aan de gang gaan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 09:38
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Hay Bert, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop dat er nog vele gezonde jaren bij mogen komen. Een gezellige dag toegewenst,......en beterschap met je vinger.
groetjes Carien |
Hoii Bert, van harte gefeliciteerd!!!
Ook namens de Gebedsroom
Warme groet van Eva.
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op vrijdag 28 mei 2010, 09:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 10:01
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | Dit is een reactie op Habakuk, Liesbeth, niet op jou, hoor!
Moeten we terug naar de donderpreken over zonde en schuld? Laten zien dat we nog steeds niet hebben begrepen dat Christus voor onze zonden is gestorven en de schuld daarvoor op zich nam en hem daardoor - wat pas echt zonde is - Hem telkens opnieuw kruisigen? Christen zijn is - zoals ik het heb geleerd - een volgeling zijn van Jezus, wat zoveel wil zeggen als proberen te zijn zoals Hij was, voorzover dat een onvolkomen mens gegeven is, en wel in het besef daarvan. Christus was af en toe passievol zoals hij de verkopers van offerdieren e.d. van het kerkplein joeg en zoals hij opkwam voor de overspelige vrouw, zoals hij de farizeeërs en de sadduceeërs stevig toesprak over hun liefdeloosheid. Hij leefde voor en legde ons op je medemens en je vijand lief te hebben als je zelf, oneindig te vergeven en nog zo meer. Dat vind ik christelijker - en zeker niet lauw - dan mijn medemensen onder te dompelen in zedepreken en beschuldigingen. Wel de Weg wijzen, in medemenselijkheid. | Nee, gewoon weer eens de echte boodschap van bekering en verlossing prediken met de nadruk op doop. Zouden we al een heel eind de goede richting in komen. Teveel mensen komen tot het besef dat het huidig gebodene niet voldoet aan de nood van mensen. Ze moeten tot werkelijke. bevrijding komen. Verbondstheologie voldoet niet meer, want mensen begrijpen dat ze echte verlossing nodig hebben. Daarvoor is de verbondstheologie te lang en te veel een sta in de weg geweest. Waarom denken jullie dat zelfs in deze kerken het verlangen naar volwassendoop doeneemt? Omdat mensen beginnen te beseffen, dat niet het ritueel, maar de boodschap belangrijk is. Ieder mens heeft bekering en bevrijding nodig. Het wordt tijd dat de traditionele kerken dat ook eens gaan inzien en daar naar gaan leven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 10:03
|
|
|
|
Susannah, jammer dat je doet alsof ik iets op wil leggen. Ik heb enkel aangegeven wat volgens mij belangrijk is in dergelijke situaties. Het is verder aan jou om je weg te vinden in dit proces en dat laat ik ook bij jou liggen. Wat ik wel hoop en wat ik aangegeven heb, is dat je ondanks je pijn je ouders wel weet te respecteren en accepteren als mens, ook al laat je ze ergens helemaal los. Dit is in mijn ogen een belangrijke stap in het voorkomen van wrok... En als ik dan zie en hoor hoe je aan het groeien en bloeien bent, dan zie ik wel iets hiervan terug
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op vrijdag 28 mei 2010, 10:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 10:11
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Verbondstheologie voldoet niet meer, want mensen begrijpen dat ze echte verlossing nodig hebben. Daarvoor is de verbondstheologie te lang en te veel een sta in de weg geweest. |
En waarom voldoet de verbondstheologie niet meer volgens jou? Al meerderen hebben je hier op CM de afgelopen tijd uitgelegd dat verbondstheologie en verlossing niet tegenover elkaar staan, zoals jij ze steeds tegenover elkaar zet. Want ook mensen die leven vanuit de verbondstheologie weten dat ze afhankelijk zijn van God en dat ze door Hem verlost zijn/worden! Dus hoezo een sta in de weg?
Dat de verbondsgedachte door sommige mensen wel als sta in de weg is ervaren, betekent niet dat dit het automatisch is. Er zijn ook mensen die de hele gedachte achter de geloofsdoop teveel vinden uitgaan van de mens en niet van God. Is daarmee de geloofsdoop dan in het algemeen een sta in de weg naar God toe? Want dat is eigenlijk de redenatie die jij volgt voor de verbondstheologie...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 10:14
|
|
|
|

Moin Brt! Mien welgemeende felisitaassies ook namens Does!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 10:25
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | oooohhh, die mok...die moet ik hebben. hoe kom je aan dat plaatje maris, toevallig uit een of andere online catalogus? |
vaak te koop in kadeau winkeltjes jolan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 10:29
|
|
|
|
hoera de zon is terug!!!
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op vrijdag 28 mei 2010, 10:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 10:33
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Als je Matteus 11 leest maak je op dat de persoon met de geest van Elia al geweest is.
Het oude testament sluit met deze glorieuze profetie: “Zie, Ik zend u de profeet Elia, voordat de grote en geduchte dag des HEREN komt. Hij zal het hart der vaderen terugvoeren tot de kinderen en het hart der kinderen tot hun vaderen, opdat Ik niet kome en het land treffe met de ban” (Maleachi 4:5-6).
De Here Jezus zei van Johannes, “en indien gij het wilt aanvaarden: Hij is Elia, die komen zou” (Matteüs 11:14).
Wat Jezus hier zei was, “Johannes de doper heeft de geest en de kracht van Elia over zich – als u het maar kunt zien”.
In Lucas 1:17 staat dat de engel van de Heer profeteerde tegen Zacharias dat zijn zoon Johannes “voor zijn aangezicht zal uitgaan in de geest en de kracht van Elia, om de harten der vaderen te keren tot de kinderen en de ongehoorzamen tot de gezindheid der rechtvaardigen, ten einde voor de Here een weltoegerust volk te bereiden”
Ik geloof dat de profetie van Maleachi ook voor vandaag de dag kan gelden en geldt. Ik geloof dat God nogmaals vele van Zijn gekozen dienaren de geest en kracht van Elia zal geven als wij er voor zullen bidden.
Er zijn zoveel gebroken gezinnen, zoveel onenigheid tussen kinderen en ouders, zoveel ellende in familie kringen.
En dan lees ik die profetie van Maleachi weer: “Zie, Ik zend u de profeet Elia, voordat de grote en geduchte dag des HEREN komt. Hij zal het hart der vaderen terugvoeren tot de kinderen en het hart der kinderen tot hun vaderen, opdat Ik niet kome en het land treffe met de ban” (En je kan hier dus net zo makkelijk moeders lezen trouwens hoor)
Is die profetie al vervuld? Of zou God, dat naast Johannes de Doper, ook bedoelen voor de tijd van nu bijvoorbeeld? Waar spreekt Maleachi over? Over de tijd van Jezus, en dus van Johannes, of over de tijd die nog moet komen?
Wat zou dat geweldig zijn als God door mensen/dienaren/jou/mij heen...in de geest van Elia....herstel zou geven in die situaties. Ik denk dat als wij zoeken naar herstel van onze levens, naar herstel van gescheurde gezinnen, herstel van banden tussen ouders en kinderen, ... wij moeten bidden of God ons die Geest van Elia wil geven. Dat God op die manier dat herstel wil bewerken.
En natuurlijk weet ik ook dat sommige dingen echt niet meer te herstellen zijn, dat die situaties te moeilijk zijn. En dan niet zeggen dat God alles kan, sommige dingen zijn echt complex. Laten we daarvoor bidden dat God in die specifieke situaties, zegenend met Zijn handen staat, en dat Hij daar beschermend zal zijn in Liefde. | Onbedoeld raak je nu een probleem aan, die verder reikt dan alleen deze tekst. In het Oude Testament zijn er meerdere profetieën over de eindtijd en de Messias die ook meteen de dags des Oordeels inluiden.
Kijk eens naar de volgende teksten:
| Joel 3 schreef: | Daarna Noot [sluiten] (3:1-5) In sommige vertalingen zijn deze verzen genummerd als 2:28-32.zal zich dit voltrekken: Ik zal mijn geest uitgieten over al wat leeft. Jullie zonen en dochters zullen profeteren, oude mensen zullen dromen dromen, en jongeren zullen visioenen zien; 2 zelfs over slaven en slavinnen zal ik in die tijd mijn geest uitgieten. 3 Dan zal ik tekenen geven aan de hemel en op aarde: bloed en vuur en zuilen van rook, 4 de zon verandert in duisternis en de maan in bloed. Dan komt de dag van de HEER, groot en ontzagwekkend. 5 Dan zal ieder die de naam van de HEER aanroept ontkomen: op de Sion, in Jeruzalem, is een toevlucht te vinden, zoals de HEER heeft beloofd; ieder die hij roept zal worden gered. | Hier wordt de uitstorting van de Heilige Geest op één lijn gezet met de Dag des Oordeels.
| Jes 61 schreef: | De geest van God, de HEER, rust op mij, want de HEER heeft mij gezalfd. Om aan armen het goede nieuws te brengen heeft hij mij gezonden, om aan verslagen harten hoop te bieden, om aan gevangenen hun vrijlating bekend te maken en aan geketenden hun bevrijding, 2 om een genadejaar van de HEER uit te roepen en een dag van wraak voor onze God, om allen die treuren te troosten, 3 om aan Sions treurenden te schenken een kroon op hun hoofd in plaats van stof, vreugdeolie in plaats van een rouwgewaad, feestkledij in plaats van verslagenheid. Men noemt hen ‘Terebinten van gerechtigheid’, geplant door de HEER als teken van zijn luister. | Jezus haalt deze profetie aan in een synagoge te Capernaum. Het kostte Hem bijna zijn leven. Maar ook hier zien we de dag der wrake genoemd. De dag van het laatste oordeel. Wat was de boodschap van Elia? Bekeert U. Daarmee staat Johannes en Jezus volledig in de traditie van Elia. De geest van Elia kun je ook lezen als de boodschap van Elia. Maar ook hier zien we dat de volledige profetie niet uitgekomen is. Dat komt pas echt tot zijn recht bij de tweede komst van Jezus. Ik denk dat je de aangehaalde tekst in die trant moet lezen, Elia is gekomen, maar het nieuwe koninkrijk zal pas volledig tot haar recht komen bij de tweede komst van de Messias. Als belangrijk symbool is hierbij gegeven dat de vaders zich met hun kinderen zullen verzoenen. En ik geloof dat in het Nieuwe Koninkrijk plaats is voor verzoening. Moet je dan wachten tot de tweede komst van Jezus? Ik denk het niet, want ik geloof dat verzoening nu ook al kan plaatsvinden. Het Nieuwe Koninkrijk is al aangebroken, maar niet volledig doorgebroken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 10:33
|
|
|
|
wat ouders zaaien zullen ze maaien, dat is een bijbels gegeven.
ik denk dusdat je hen als ouder kunt accepteren, ook wanneer je het contact met hen op een wat lager pitje zet, om jezelf tegen pijn te beschermen, of zelfs wanneer je de pit volledig uitdraait.
een relatie afbreken, en zeker de relatie met je ouders, is niet iets dat je zomaar even doet; er is dan ook altijd een reden voor.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 10:39
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | oooohhh, die mok...die moet ik hebben. hoe kom je aan dat plaatje maris, toevallig uit een of andere online catalogus? |
Plaatje gevonden op internet. Geen online catalogus. Best leuk die mok.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 10:42
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | En waarom voldoet de verbondstheologie niet meer volgens jou? Al meerderen hebben je hier op CM de afgelopen tijd uitgelegd dat verbondstheologie en verlossing niet tegenover elkaar staan, zoals jij ze steeds tegenover elkaar zet. Want ook mensen die leven vanuit de verbondstheologie weten dat ze afhankelijk zijn van God en dat ze door Hem verlost zijn/worden! Dus hoezo een sta in de weg?
Dat de verbondsgedachte door sommige mensen wel als sta in de weg is ervaren, betekent niet dat dit het automatisch is. Er zijn ook mensen die de hele gedachte achter de geloofsdoop teveel vinden uitgaan van de mens en niet van God. Is daarmee de geloofsdoop dan in het algemeen een sta in de weg naar God toe? Want dat is eigenlijk de redenatie die jij volgt voor de verbondstheologie... | Het wordt zo langzamerhand een herhaling van zetten Henk. Het enige wat ik je kan zeggen is, onderzoek de Bijbel nu eens echt zonder je theologische bril. Dan zul je merken dat de boodschap van Jezus een boodschap van bekering is met als bezegeling de doop. Per slot van rekening werd aan Nicodemus, een gelovig man, als eerste verteld dat hij wedergeboren moest worden. Deze wedergeboorte is wegvertheologiseerd (wat een woord he). Het is echter een daadwerkelijk, tastbaar gebeuren, niet alleen een geestelijk gebeuren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 11:12
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ik vind het een mooi geschreven stukje suus, maar er zijn ook wel dingen dat ik denk........oke dan......
zo zou God begrip hebben wanneer je af en toe jezelf aanraakt? je hele lichaam is geschapen om aanraking te ervaren, en het is zelfs zo, dat God er voor koos, de meest gevoelige plaatsen een zeer bereikbare plaats toe te bedelen..... als je jezelf elke dag aan zou willen raken, zou dat teveel zijn; maar af en toe geeft niet? wat is teveel? ik weet van mensen die met een schuldgevoel rondlopen, omdat hun behoefte wat hoger ligt dan van de gemiddelde mens, maar ik denk dat dat onterecht is. wanneer je aan tafel zit, dan denk je toch ook niet na de eerste boterham; "nu moet ik echt stoppen, want twee boterhammen op een dag, dat kan echt niet!!" het lijkt mij gezonder om te eten tot je je maag gevuld hebt, als ik eerlijk mag zijn. en als je dan tien boterhammen eet op een dag, dan is dat zo.....
natuurlijk is intimiteit voor binnen een relatie bedoeld, net zoals een maaltijd samen gebruiken heel anders is, dan alleen aan tafel zitten. overigens denk ik dat je zeker wel je gedachtenwereld in de gaten kunt houden. in sexualiteit komen een aantal dingen bij elkaar denk ik, die je als single toch missen kunt; een stukje warmte, samenzijn, en lichamelijke behoefte. bovendien is het bekend dat het nogal eens wat ontspannend kan werken... en heb je als single vaak wat meer spanningen het hoofd te bieden dan gemiddeld. dat kan een reden zijn dat je trek zou kunnen hebben in een boterhammetje extra....
wel is het denk ik zaak, om hier biddend mee bezig te zijn, zodat je niet in de valkuil valt, om op basis van je behoefte aan intimiteit in een (sexuele) relatie terecht te komen. het is daarom naar mijn idee erg belangrijk om je principes boven je behoeften te stellen.
. | Het ligt eraan of je het weet te hanteren. Als het het verlangen naar een partner alleen maar stimuleert, kom je denk ik in een vicieuze cirkel terecht.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 11:30
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ik vind het een mooi geschreven stukje suus, maar er zijn ook wel dingen dat ik denk........oke dan......
zo zou God begrip hebben wanneer je af en toe jezelf aanraakt? je hele lichaam is geschapen om aanraking te ervaren, en het is zelfs zo, dat God er voor koos, de meest gevoelige plaatsen een zeer bereikbare plaats toe te bedelen..... als je jezelf elke dag aan zou willen raken, zou dat teveel zijn; maar af en toe geeft niet? wat is teveel? ik weet van mensen die met een schuldgevoel rondlopen, omdat hun behoefte wat hoger ligt dan van de gemiddelde mens, maar ik denk dat dat onterecht is. wanneer je aan tafel zit, dan denk je toch ook niet na de eerste boterham; "nu moet ik echt stoppen, want twee boterhammen op een dag, dat kan echt niet!!" het lijkt mij gezonder om te eten tot je je maag gevuld hebt, als ik eerlijk mag zijn. en als je dan tien boterhammen eet op een dag, dan is dat zo.....
natuurlijk is intimiteit voor binnen een relatie bedoeld, net zoals een maaltijd samen gebruiken heel anders is, dan alleen aan tafel zitten. overigens denk ik dat je zeker wel je gedachtenwereld in de gaten kunt houden. in sexualiteit komen een aantal dingen bij elkaar denk ik, die je als single toch missen kunt; een stukje warmte, samenzijn, en lichamelijke behoefte. bovendien is het bekend dat het nogal eens wat ontspannend kan werken... en heb je als single vaak wat meer spanningen het hoofd te bieden dan gemiddeld. dat kan een reden zijn dat je trek zou kunnen hebben in een boterhammetje extra....
wel is het denk ik zaak, om hier biddend mee bezig te zijn, zodat je niet in de valkuil valt, om op basis van je behoefte aan intimiteit in een (sexuele) relatie terecht te komen. het is daarom naar mijn idee erg belangrijk om je principes boven je behoeften te stellen.
. |
Mooi gezegd Hannah, ben k het helemaal mee eens
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEERTJE618
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 11:54
|
|
|
|
Bedankt voor de lieve reactie's...
En wat een ontzettend mooi gedicht hierboven...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 11:55
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | dit topic roept bij mij de vraag op wat vergeving precies inhoud.
op de vraag: hoe kan je iemand vergeven die weet dat hij/zij fout zat, maar het boeit die persoon totaal niet, heb ik wel een redelijk antwoord naar aanleiding van annettes vraag.
maar, wanneer heb je iemand echt vergeven, wat voel je dan? |
Vrijheid!
Het voelt letterlijk en figuurlijk als dat niets meer in de weg staat.
Overigens denk ik wel dat vergeving niet van de ander af hangt, maar geheel van jezelf. Kun je zelf vergeven? De ander, maar ook jezelf... Een ander kan nog zo vergevensgezind zijn voor iets dat jij gezegd of gedaan hebt, als je het jezelf niet kunt vergeven zul je die vergeving dus ook niet ervaren. Andersom kun je daarom ook prima in staat zijn om een ander iets te vergeven, ook al is deze in de overtuiging niets verkeerd gedaan te hebben. Of jij een ander, of een ander jou benadeeld heeft hangt namelijk helemaal van jou af, en niet van de ander...Het is maar net hoe jij het ervaart...
Om even het stukje van Does aan te halen:
| Quote: | Maar wat nu als de persoon in kwestie geen vergeving wil geven voor een heel onbenullig iets?? Zelfs als er excuus aangeboden is word het niet aangenomen en geloof me dat maalt me goed door men hoofd |
Jij bent niet afhankelijk van de goedkeuring van die ander om zelf te kunnen vergeven...Je hebt je excuses gemaakt, en ik neem aan daarmee ook jezelf kunnen vergeven. Wil de ander dan toch niét vergeven dan is het cru gezegd gewoon jouw probleem niet meer. Jij hebt gedaan wat je kon om de situatie te herstellen en daar houd het gewoon op, de bal ligt nu bij de ander...en dat stukje kunnen accepteren voor wat het is, hoort ook bij die vergeving En dat past natuurlijk ook in de situatie waarin de ander ervan overtuigd is niets verkeerd gedaan te hebben. Je hebt de bevestiging van die ander niet nodig om zelf te weten dat je gekwetst bent en die persoon vergeving wil schenken.
Denk wel dat een belangrijk punt om over na te denken is wanneer die ander, ondanks het feit dat jij al een aantal keer duidelijk je grenzen aangegeven hebt, toch door blijft gaan met het gedrag dat jou zo kwetst... Doet me denken aan het volgende vers:
| Quote: | Mattheus 18: 21-23 21 Daarop kwam Petrus bij hem staan en vroeg: ‘Heer, als mijn broeder of zuster tegen mij zondigt, hoe vaak moet ik dan vergeving schenken? Tot zevenmaal toe?’ 22 Jezus antwoordde: ‘Niet tot zevenmaal toe, zeg ik je, maar tot zeventig maal zeven. |
Veel mensen komen zo ver dat ze hier uithalen dat ze een ander altijd moeten vergeven, want als ze dat niet doen zal de Hemelse vader hén ook niet vergeven... (Zie het verhaal van de vijgenboom) Maar moet je zo iemand dan wel de kans geven om het te blijven doen? Ik denk het dus niet! Ik heb het zelf regelmatig meegemaakt dat ik iemand die me herhaaldelijk had gekwetst, wel kon vergeven...maar op den duur wel besloot het contact af te breken zodat de kans om het ook te blijven doen ontnomen werd, en ik er zelf niet aan onderdoor zou gaan. En ook zo'n besluit kan je die vrijheid doen ervaren... Er is niets meer waardoor je je rot voelt naar de ander, je kunt diegene recht in de ogen kijken en geen obstakels meer ervaren... Je bent symbolisch gezien "leeg" van wrok, en voelt je dus vrij!
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op vrijdag 28 mei 2010, 11:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 12:00
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Ach .... je kan t ook lezen zoals de 1e reacties en natuurlijk ook als de 2e opmerkelijke geesten.
wie van jullie weet t nu? Ik wel in ieder geval ! haha |
Dat mag k toch hopen, je hebt het zelf geschreven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 12:12
|
|
|
|
|
mijn pleegdochter neemt misschien haar vriendinnetje en haar moeder mee; lijkt me gezellig, ingrid!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 12:16
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Ik wacht in de rivier Op mijn knieën met geduld Heb tegen de stroom opgelopen geworsteld met het tumult
Op de zoektocht naar rozen zelfs haar dorens niet gevoeld Geknield is nu mijn poze toch.. verlangen is niet gekoeld
nog niet gekregen waarom was ik soms zo stuk? waar kom ik t tegen? in zoektocht naar geluk
Ik wacht in de rivier Zo kun je mij vinden Op mijn knieën met geduld Ik ga me aan niets anders binden
Ik wacht in de rivier geknield met lege handen mijn ziel en zaligheid ligt open hoe hou ik mijn onrust aan banden
Maar als t geluk is te vinden ergens in de vallei Dan wacht ik op mijn knieën Tot ze komt voorbij
Ik wacht in de rivier zodat ik niet verder hoef gaan overspoel mij straks maar met geluk dan zal ik weer opstaan |
Het is zo jammer dat dit gedicht ontsierd wordt door een vervelende schrijffout. poze is nl. pose......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 12:20
|
|
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 10:03 we willen dus op 3 juli nog eens gaan picknicken, weer verzamelen bij juffrouw tok om twaalf uur, en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad. dat lijkt me t duidelijkst voor iedereen.
willen degenen die meegaan misschien even een prikbord berichtje plaatsen op hun profiel? hoe meer mensen het weten, hoe meer kans dat zij ook mee willen!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!!
voorlopig begrijp ik dat er al een aantal mensen mee willen;
marieke897 met twee kinderen hannah810 met twee kinderen zus van hannah met twee kinderen(als er niets tussen komt) buurvrouw van hannah met kind? mariska601 tessybear731 met TAXI en kind lielie met TAXI peacedove830 met haar drie kinderen grace585 susannah475 miekjes285 marieke913 met kinderen johanneke817 met kinderen roos166 met vijf !!!!! vriendinnen ysha217
martien579 dirkjan071 mydestiny349 gert856 dirkie395 met twee ballengooiers... eloy025 (als er niets tussenkomt)
zie je, het wordt een echte "meiden-picknick..... waar blijven de heren met aanmelden??
.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERALD265
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 12:22
|
|
|
|
verwijderd
Laatst aangepast door
|
GERALD265
|
op dinsdag 28 september 2010, 21:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 12:25
|
|
|
|
Okee, ik begeef mij nu op onvaste grond want weet van dit stukje niet zo heel veel af. Maar afgaand op wat Jonathan schreef en na lezen van de bewuste stukjes zou ik zeggen dat deze boodschap voor alle tijden geld. Dat de geest van Elia ook zeker vandaag de dag nog voortleeft, en stukje bij beetje ruimte wint in deze wereld. Johannes was natuurlijk de duidelijkste vertegenwoordiging, maar toch geloof ik dat ook vandaag de dag er mensen met de geest van Elia vervuld kunnen zijn. Ik geloof eigenlijk dat iedereen die in de heilige geest is dat wel zou kunnen zijn, mits er niets anders in de weg staat hiervoor...en daar ligt em natuurlijk de kneep want iedereen heeft altijd wel iets dat in de weg staat, dus denk dat het in de praktijk wel zeldzaam is.
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op vrijdag 28 mei 2010, 12:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 12:28
|
|
|
|
die durfde ik toch niet helemaal.... Bid gewoon maar ok!
Laatst aangepast door
|
PEACEDOVE820
|
op vrijdag 28 mei 2010, 12:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 12:29
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Het is zo jammer dat dit gedicht ontsierd wordt door een vervelende schrijffout. poze is nl. pose...... |
En het is nog veeeeeeeel jammerder dat jij daar niet doorheen kunt kijken, en oordeelsvrij de schoonheid van dit gedicht kunt ervaren
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |