| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 15:20
|
|
|
|
Des te meer verantwoording je hebt, te meer daar ook een beloning tegenover mag staan.
Als je werkgever bent, draag je verantwoording over je personeel dat ook hun boterham verdient bij jou. Als je werkgever bent moet je zuinig zijn op je mensen, de talenten die ze hebben goed inzetten.
Als je werknemer bent, moet je eens niet altijd maar kijken, naar het méér de werkgever ontvangt. Zijn risico is ook veel groter.
Blijft staan: Wat doe je met het goede wat je ontvangt in dit leven? Als het geld jouw leven beheerst, is dat niet God die op jouw troon zit.
Dankbaarheid voor hetgeen wij hebben. Het grootste deel van onze wereld heeft het tientallen malen minder dan wij. En daar ligt een stuk verantwoording. God heeft deze wereld zodanig gemaakt dat wij er allen in overvloedige mate van kunnen genieten. Betekent dit dan dat we een soort communistisch systeem zouden moeten invoeren, iedereen hetzelfde? Nee ook dat systeem kent uitbuiting. Uitbuiting is het slechte in elk systeem.
Wij zijn rentmeesters van al het goede wat God ons geeft. En daar ligt onze verantwoording.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 15:21
|
|
|
|
|
Groot feest in Duitsland, ze hebben het dongfestival gewonnen met het liedje Satellite van Lena. Vond het een heel grappig liedje heb er ook voor gestemd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRIGHTBOY799
|
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 15:26
|
|
|
|
Om maar een stukje van de site af te halen, waar ze een heel gedeelte van hun zelfbevredigingstheorie uit halen:
| Quote: | "Weet u niet dat uw lichaam een tempel van de heilige Geest is, die in u woont en die u van God hebt ontvangen? U behoort uzelf dus niet toe. Want u bent gekocht en de prijs is betaald. Gebruik dus uw lichaam om God te verheerlijken" (1 Kor. 6:19, 20). | Je hoeft niet eens zo gek veel verder te lezen om te zien dat dit helemaal los staat van het onderwerp welke zij behandelen: Vers 18: 18 Vliedt de hoererij. Elke andere zonde, die een mens doet, gaat buiten zijn eigen lichaam om. Maar door hoererij bezondigt men zich aan zijn eigen lichaam.
Dus die tekst lijkt mij, om een voorbeeld aan te geven, absoluut niet rechtsmatig op dit onderwerp.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 15:30
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Groot feest in Duitsland, ze hebben het dongfestival gewonnen met het liedje Satellite van Lena. Vond het een heel grappig liedje heb er ook voor gestemd. |
Spelfout Chat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 15:34
|
|
|
|
Vanmorgen in de kerk ging mijn telefoon (en ja die heb ik bij mij, staat op STIL....geen commentaar graag)
Mijn ex aan de telefoon. Ik ben even de kerkzaal uitgelopen, want ik wist waarom ze belde. Haar moeder ligt op sterven.
Wat doe je dan? Mijn ex gaat sinds scheiding niet meer naar de kerk.
Wat tijden mij zo pijn heeft gedaan. Mijn trouwtekst en zegen kwam op in mijn hoofd. Wat tijden zoveel emotie en verdriet gaf, kwam nu als gebed in mij op.
Geprezen zij de HEERE, dag aan dag draagt Hij ons, die God is ons heil. (ps 68:20)
Ik heb voor mijn ex, haar moeder en mijn ex-schoonvader gebeden.
'' Heer, de reden van uw zegen was dan wel ons huwelijk, maar neemt de scheiding dan Uw zegen weg??? Heer...dag aan dag draagt U ons. Heer wil ook bij mijn ex zijn en bij haar familie. Dag aan dag draag U ons.''
Rond dit tijdstip zal het wel afgelopen zijn met mijn ex-schoonmoeder, ze zouden haar vanmiddag laten inslapen.
Jonathan die bid : '' God wilt U daar zijn ''
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 15:36
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Spelfout Chat  | typefout. Is een groot verschil....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 15:38
|
|
|
|
denk ook even aan het ondernemersrisico dat een 'baas' loopt. het binnenhalen van opdrachten, het concurrerend houden van zijn tarieven, eficiënt draaien van zijn toko...up-to-date houden van zijn machines en gereedschappen. dat mag (nee: moet) ook gewaardeerd worden. daarom heb ik er geen moeite mee dat een direkteur van een bedrijf meer verdient dan 'Jan-met-de-pet'.
er staat welde vraag tegenover: wat doet 'de baas' met het 'meerverdiende' geld? houdt hij het voor zichzelf ter zelfverrijking, of geeft hij het aan diverse (christelijke) projecten?
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op zondag 30 mei 2010, 15:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 15:43
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Vanmorgen in de kerk ging mijn telefoon (en ja die heb ik bij mij, staat op STIL....geen commentaar graag)
Mijn ex aan de telefoon. Ik ben even de kerkzaal uitgelopen, want ik wist waarom ze belde. Haar moeder ligt op sterven.
Wat doe je dan? Mijn ex gaat sinds scheiding niet meer naar de kerk.
Wat tijden mij zo pijn heeft gedaan. Mijn trouwtekst en zegen kwam op in mijn hoofd. Wat tijden zoveel emotie en verdriet gaf, kwam nu als gebed in mij op.
Geprezen zij de HEERE, dag aan dag draagt Hij ons, die God is ons heil. (ps 68:20)
Ik heb voor mijn ex, haar moeder en mijn ex-schoonvader gebeden.
'' Heer, de reden van uw zegen was dan wel ons huwelijk, maar neemt de scheiding dan Uw zegen weg??? Heer...dag aan dag draagt U ons. Heer wil ook bij mijn ex zijn en bij haar familie. Dag aan dag draag U ons.''
Rond dit tijdstip zal het wel afgelopen zijn met mijn ex-schoonmoeder, ze zouden haar vanmiddag laten inslapen.
Jonathan die bid : '' God wilt U daar zijn '' |
Heel veel sterkte Jonathan in deze tijd. Allemaal heel dubbel hé nu. Blijf maar vertrouwen dat Hij je zal blijven dragen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 15:44
|
|
|
|
| FRANKIIE208 schreef: | 1. In mijn ogen: anders dan door scheiding door dood, je huwelijk verbreken met de persoon waarmee je getrouwd bent.
2. Een weidere betekenis is dat je overspel pleegt of de gedachte alleen al daaraan is ook echtbreken.
De context kan je waarschijnlijk nog veel ruimer opvatten, maar dit is mijn (bijbelse) invulling. | Frankie, ik ben het volledig met je eens dat echtscheiding zonde is. Zelf heb ik ook die zonde begaan..Ik geef ook niet de schuld aan mijn ex, ik heb er zelf ook aan meegedragen. Maar je leven gaat door na die tijd. Er gaat best wel een periode overheen voordat je weer durft te bidden. De stap naar een gemeente gaan is ook groot. Wat echter altijd bleef was mijn liefde voor God. Maar je durft niet meer bij Hem in de buurt te komen. Hoe denk je dat God zou reageren? Denk je dat Hij je zal afwijzen als je Hem weer opnieuw probeert te zoeken? Denk je dat Hij je nog eens een keer extra straft als je vergeving vraagt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 15:48
|
|
|
|
| FRANKIIE208 schreef: | Hoe kan je nou zeggen dat echtscheiding geen zonde is??? Dit is basiskennis .. tien geboden zeggen onder andere dit:
" gij zult niet echtbreken"
Simpel toch? |
| JONATHAN890 schreef: | Beste Frankie.... mag ik jou als jongere eens wat vragen : vertel mij nou eens goed onderbouwd, dan wat echtbreken is. |
| FRANKIIE208 schreef: | 1. In mijn ogen: anders dan door scheiding door dood, je huwelijk verbreken met de persoon waarmee je getrouwd bent.
2. Een weidere betekenis is dat je overspel pleegt of de gedachte alleen al daaraan is ook echtbreken.
De context kan je waarschijnlijk nog veel ruimer opvatten, maar dit is mijn (bijbelse) invulling. |
Een probleem in ons denken is dat we echtbreuk en echtscheiding als één en hetzelfde zien. En dit zijn twee volledig verschillende zaken.
Echtbreuk is overspel.
Echtbreuk is ontrouw.
Echtbreuk is dus niet hetzelde als echtscheiding!
Echtbreuk is ontucht en wordt door God veroordeeld. Veel mensen verwijzen naar het zevende gebod wanneer het gaat over echtscheiding.
Ex.20:14 “Gij zult niet echtbreken.”
Maar, het hier gebruikte woord wat in het Woord staat betekent geen echtscheiding, maar ‘overspel’.
echtscheiding en echtbreuk zijn dus verschillende dingen.
Wat veel ook alleen maar zien is dat echtbreuk plegen iets is wat door mensen in een relatie/huwelijk kan worden gedaan. Maar ik wil het eens even anders stellen. Echtbreuk plegen is ook een relatie aangaan met iemand die gehuwd is. Jij breekt op dat moment de 'echt = huwelijk ' van die ander.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 15:52
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Frankie, ik ben het volledig met je eens dat echtscheiding zonde is. Zelf heb ik ook die zonde begaan..Ik geef ook niet de schuld aan mijn ex, ik heb er zelf ook aan meegedragen. Maar je leven gaat door na die tijd. Er gaat best wel een periode overheen voordat je weer durft te bidden. De stap naar een gemeente gaan is ook groot. Wat echter altijd bleef was mijn liefde voor God. Maar je durft niet meer bij Hem in de buurt te komen. Hoe denk je dat God zou reageren? Denk je dat Hij je zal afwijzen als je Hem weer opnieuw probeert te zoeken? Denk je dat Hij je nog eens een keer extra straft als je vergeving vraagt? |
Ik waardeer je openheid en bewogenheid in deze woorden !!!
God is liefde, genade en vergeving, God die iedere zondaar weer in Zijn armen neemt, en iedereen weer nieuwe mogelijkheden in zijn/haar leven wilt geven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 15:52
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Rond dit tijdstip zal het wel afgelopen zijn met mijn ex-schoonmoeder, ze zouden haar vanmiddag laten inslapen.
Jonathan die bid : '' God wilt U daar zijn '' |
Amen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 15:53
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Heel veel sterkte Jonathan in deze tijd. Allemaal heel dubbel hé nu. Blijf maar vertrouwen dat Hij je zal blijven dragen. |
Dat doet God helemaal in mijn leven
Mijn gebed nu is voor mijn ex en haar familie.
Ja het is beetje dubbel allemaal, maar het is toch 13 jr mijn schoonmoeder en familie geweest.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 15:56
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Een probleem in ons denken is dat we echtbreuk en echtscheiding als één en hetzelfde zien. En dit zijn twee volledig verschillende zaken.
Echtbreuk is overspel.
Echtbreuk is ontrouw.
Echtbreuk is dus niet hetzelde als echtscheiding!
Echtbreuk is ontucht en wordt door God veroordeeld. Veel mensen verwijzen naar het zevende gebod wanneer het gaat over echtscheiding.
Ex.20:14 “Gij zult niet echtbreken.”
Maar, het hier gebruikte woord wat in het Woord staat betekent geen echtscheiding, maar ‘overspel’.
echtscheiding en echtbreuk zijn dus verschillende dingen.
Wat veel ook alleen maar zien is dat echtbreuk plegen iets is wat door mensen in een relatie/huwelijk kan worden gedaan. Maar ik wil het eens even anders stellen. Echtbreuk plegen is ook een relatie aangaan met iemand die gehuwd is. Jij breekt op dat moment de 'echt = huwelijk ' van die ander. |
Weet je, zo had ik er eigenlijk nog niet eens naar gekeken...en heb heel wat uurtjes na zitten denken betreffende dit onderwerp, geloof me...
Tess, die nog even wat extra uurtjes gaat steken in het nadenken over echtscheiding en echtbreken...
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zondag 30 mei 2010, 16:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 15:57
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Dat doet God helemaal in mijn leven
Ja het is beetje dubbel allemaal, maar het is toch 13 jr mijn schoonmoeder en familie geweest. |
pcies, en het is de oma van je kinderen
Laatst aangepast door
|
IMKE917
|
op zondag 30 mei 2010, 16:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 15:58
|
|
|
|
|
Heel veel sterkte Jonathan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 16:01
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | CHATULIEM619 schreef: Groot feest in Duitsland, ze hebben het dongfestival gewonnen met het liedje Satellite van Lena. Vond het een heel grappig liedje heb er ook voor gestemd.
Spelfout Chat |
| CHATULIEM619 schreef: | | typefout. Is een groot verschil.... |
Neeeee niet weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!
Kan deze discussie nu alsjeblieft afgelopen zijn
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zondag 30 mei 2010, 16:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 16:03
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Weet je, zo had ik er eigenlijk nog niet eens naar gekeken...en heb heel wat uurtjes na zitten denken betreffende dit onderwerp, geloof me...
Tess, die nog even wat extra uurtjes gaat steken in het nadenken over echtscheiding... |
Het neemt helemaal niet weg dat voor God , het huwelijk iets heiligs is, een verbond wat wij als mensen aangaan, waar wij God bij betrekken kunnen. Zonde is het dat een huwelijk strand, zonde dat wij het niet beter gedaan hebben, zonde dat er zonde tussen gekomen is.
Gelukkig kent God genade.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 16:03
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Dat doet God helemaal in mijn leven
Ja het is beetje dubbel allemaal, maar het is toch 13 jr mijn schoonmoeder en familie geweest. |
och Jonathan wat een moeilijke zondag voor je......
Ik heb respect voor je,sterkte.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 16:07
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | | Is dit herkenbaar? En zo ja, hoe gaan jullie er mee om...wat doe je, als je jezelf erop betrapt dat je je afvraagt: "Heer, ik heb het zo moeilijk...waar bent U nu?" |
Op dat moment vraag je al om hulp en mijn ervaring is dat ik dat nooit vergeefs doe.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 16:21
|
|
|
|
|
Ik vind het vooral zonde dat mn 1e huwelijk nog zo lang geduurd heeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 16:23
|
|
|
|
Phil Keaggy – Salvation army band , Bijzonder ook omdat Phil er live, telkens weer iets anders van maakt. En ik denk dat het een lijflied van hem is
Ben zelf een liefhebber van de muziek van Phil Keaggy. Heb hem een aantal keer ontmoet tijdens "christian artists" waar hij naast optredens ook seminars gaf. Maar het mooiste was toch zijn "gezamelijke" optreden met o.a. Paul Field, Scott Wesley Brown, Rick Cua e.a.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 16:26
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Neeeee niet weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!
Kan deze discussie nu alsjeblieft afgelopen zijn  |
Je hebt blijkbaar weer goed nagedacht ......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 16:27
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | Ik vind het vooral zonde dat mn 1e huwelijk nog zo lang geduurd heeft. |
da's vaak met de klassifikatie 'zonde': iets als 'zonde' bestempelen komt meestal als je achteraf terugkijkt...
(maar achteraf gezien, kijk je een koe in d'r kont)
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op zondag 30 mei 2010, 16:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 16:33
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Je hebt blijkbaar weer goed nagedacht ......  |
Heel erg goed zelfs, en snap dus niet helemaal waar deze opmerking op slaat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 16:46
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | Lassie? loopt die nog wel te dartelen dan?  |
Volgens mij was Snuf de Hond eigenlijk fout in de oorlog: een Duitse herder moet je rekenen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 16:48
|
|
|
|
| LIESBETH326 schreef: | Wat is er mis met wandelen in de sneeuw? Ik heb daar tenminste mooie herinneringen aan....  |
In de winter de Alpen over - lopend? Lees de geschiedenissen van Hannibal met zijn olifanten of Hendrik IV die naar Canossa ging hartje winter.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 16:51
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Ik zat meer te denken aan die andere herdershond: Rex, of is dat te Duits |
Commissaris Rex? Die blillenbijter? Waarom niet een Belgische herder (lust alleen maar friet) of een Drentse patrijs (een vogel of een hond ) of desnoodse een Ierse setter? Trouwens, je kunt ook denken aan zo'n schattig kooikershondje of een Sint-Bernhardshond. Vooral die laatsten zijn erg praktisch in de Alpen.
Imre, die nog liever een kat uitlaat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 16:51
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Ik moest en zou van jouw niet reageren, probeer het dus wel te doen . Maar dan moet je wel weer overdenken wat de prijs is.  |
Dàt is een verrassing dit keer!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 16:53
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Groot feest in Duitsland, ze hebben het dongfestival gewonnen met het liedje Satellite van Lena. Vond het een heel grappig liedje heb er ook voor gestemd. |
Ik zou hier echt heel veel op kunnen zeggen. Maar sinds Teddy Scholten met 'Een beetje' het Eurvisiesongfestival won voor Nederland, hèb ik nooit meer gekeken.
Imre, die maar niet snapt dat zo'n programma nog bestaat.
|
|
| Naar boven |
|
|