ChristianMatch

Forum

wandelen in mooi bosrijk Echten
Ga naar pagina Vorige 1 ... 738 739 740 741 742 743 744 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 18:25

MARIANNE866 schreef:
hey hallo

het leek ons een leuk idee om zondag 27 juni a.s. met een gezellige groep te gaan wandelen in de bossen bij Echten.
het is er prachtig en je kunt er volop genieten van een prachtig stuk natuur. Verliefde smiley

wie heeft er zin om mee te gaan?

om 14:00 uur vertrekken we vanaf de parkeerplaats bij het Huus mit de Belle te Echten

(zonder kinderen en honden(of andere huisdieren Clown smiley ) Verlegen lachende smiley

heb je nog vragen mail gerust

tot ziens in Echten..!!??

groetjes Lenteman(Werner) en Marianne

Lijkt me leuk om mee te wandelen. (Zou voor mij geen kwaad kunnen... Clown smiley)
Zelf heb ik btw geen auto... Is er een mogelijkheid om ergens opgepikt te worden, bijv. vanaf een treinstation of vanaf mijn huis (Woerden)?

Just let me know... Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 18:29

"Een aderlating voor de christelijke politiek", dat zei Arie Slob van de ChristenUnie gisteravond naar aanleiding van de verkiezingsuitslag. Daar lijkt het inderdaad op. De SGP bleef staan op twee zetels, maar de ChristenUnie verloor één zetel en het CDA maar liefst twintig. De PVV komt als grote winnaar uit de bus. De partij van Wilders won vijftien zetels en is nu de derde partij van het land. Vraag is of we daar blij mee moeten zijn. Christenen zijn in Den Haag plotseling bar slecht vertegenwoordigd.
Oké, iemand als Wilders kan wel op sympathie rekenen van sommige christenen. Want Wilders stelt terecht dat de islam een gevaarlijke ideologie is. Radicale moslims schuwen niet om geweld te gebruiken om hun idealen te verwezenlijken. Natuurlijk moeten christenen daar niet naïef over denken.
Volk ophitsen
Maar schiet je iets op met een laatdunkende en provocerende benadering van de islam? Volgens journalist Thomas Blondeau speel je op deze manier zelfs terroristen in de kaart. Je werkt volgens hem mee aan de verwezenlijking van hun doel: angst zaaien. "Terroristen moet je uitschakelen met scherpschutters en niet met kanonnen", stelt Blondeau. "Je kunt beter efficiënt te werk gaan, in plaats van een heel volk op te hitsen."

Helderziend
De weg van het Evangelie is om onze moslimnaasten lief te hebben. En is er een alternatief? Een eilandje opspuiten waarop je alles wat vreemd en anders is op afstand houdt? Moeten we paniekerig strijden voor het comfortabele leventje van Henk en Ingrid? Of ons in liefde uitstrekken naar moslims en hen het Evangelie vertellen?

Onderzoek van het Groningse Instituut voor Integratie en Sociale Weerbaarheid toont aan dat bange kiezers eerder op Geert Wilders stemmen dan stemgerechtigden zonder angst. Nederland lijkt in de greep van angst. Meer dan ooit is er behoefte aan getuigen van Christus. Zijn liefde maakt niet blind of naïef, maar helderziend. Johannes zag het scherp: "Volmaakte liefde drijft de vrees uit."
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 18:32

Kerken, moskeeën, synagoges en kathedralen zijn nog altijd zeer belangrijke bezienswaardigheden, ondanks het feit dat godsdienst een steeds minder prominente rol inneemt. Eric Lammers zette namens stedentripper.com alle mooiste kerken an Europa op een rijtje. Op de eerste plaats staat de Basiliuskathedraal in Moskou, gevolgd door de Sagrada Familia in Barcelona en de Hagia Sophia in Istanbul.

http://www.stedentripper.com/blog/mooiste-kerken-europa/
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 18:34

MARIANNE866 schreef:
vlak bij Hoogeveen en Hoogeveen ligt vlak bij Meppel en Meppel vlak bij Staphorst en dat ligt weer vlak bij Nieuwleusen en als je daar bent dan kom je al aardig wer in de buurt van Zwolle enz... Clown smiley Lachende smiley

flauw he? het ligt 10 minuutjes van Hoogeveen Knipoog smiley

Is dat wel dezelfde dan want als ik routnet aanvink dan is het vlakbij Wolvega.
De buurt van Friesland kom ik bij Echten uit postcode 8537 klopt dat?

Groetjes,
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 18:38

Tjonge ....wat moet ik er nog veel zien !!!

gezien : 3 , 4, 10, 11, 13, 14, 19 , 20 , 22, 25, 31, 35, 37, 50, 51
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 18:44

TESSYBEAR731 schreef:
Daarom heeft ie er dus maar een reactie van gemaakt die vooral de Heer prijst Knipoog smiley

precies !!!

Daarom dus..... moest ff langs dat berichtnummer heen.
T is niet mijn favoriete getal.
Maar zo heb ik hem toch goed aangegrepen ?
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 18:51

Geef mij maar de Sacre Cóer ( of hoe je dat ook schrijft Twijfelende smiley ) 1 van mijn meest indrukwekkende ervaringen toen ik daar binnen liep!
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 18:53

een mooie kerk hoeft niet groot te zijn:

ik heb in Noord-oost Roemenië veel mooie kleine Roemeens-Orthodoxe kerkjes gezien.

een paar voorbeelden:
Voronet:
http://www.ctbucovina.ro/Voronet-iarna.jpg

sucevita:
http://www.romanianmonasteries.org/rom/images/sucevita001.jpg

en in Boekarest:

Stavropoleos:

http://www.stavropoleos.ro/images/uploaded/1-Bis.%20ext_2.jpg

kerkjes waar je je in de haast van de maatschappij tot rust kunt komen en je je dicht(er) bij God weet.

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op donderdag 10 juni 2010, 19:03
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 18:54

WILLIE400 schreef:
Ik kan je alleen maar zeggen wat ik er van vind.
En ik heb er tijd over nagedacht en ik laat mij zondag a.s dopen.
Is na mijn mening een logische stap en ik verheug me er ook erg op.
Veel vrienden die niet geloven komen ook zondag dat is zo gaaf !!!
Met Hem sterven en weer opstaan Lachende smiley

Hoi Willie,

Alvast een hele fijne en gezegende dag toegewenst!

Groetjes Carin
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 19:09

Ik ben dankbaar voor ;

* mijn gezondheid
* voor het feit dat ik meer en meer mijzelf accepteer
* de rust die ik mag ervaren
* Jezus die ook voor mijn zonden aan het kruis gegaan is
* de regen waardoor de plantjes weer mogen groeien ( scheelt mij een hoop gietwerk sàvonds Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt )

Ik ben en voel me een zeer gezegend mens!
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 19:14

Herkenbaar het bovenstaand stuk maar ik geloof echt dat - als wij een poosje een andere regering zullen hebben - de mensen erachter zullen komen dat er een hoop gebakken lucht verkocht is tijdens de campagnes.
Laat ze het maar een poos proberen, kijken wat er van terecht komt.

Ook ik vind het zeer teleurstellend dat de christelijke partijen zo ontzettend veel zetels ingeleverd hebben maar ben ervan overtuigd dat daar weer een ommekeer in zal gaan komen.
En vergeet niet......God werkt niet alleen in Den Haag maar door alle mensen heen.
Ook wij hebben allemaal en vooral persoonlijk een taak om de naam van God groot en bekend te maken bij de mensen om ons heen.
Laten we daar maar een vast gebedspunt van gaan maken!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE129

TESSYBEAR731 schreef:
Vanaf het moment dat ik geboren ben heeft mijn moeder me meegenomen naar het Leger des Heils.
Ik ben daar als kind opgedragen en uiteindelijk op mijn 22e heilssoldaat geworden.
Nooit heb ik er, sinds ik heilssoldaat werd, ook maar één seconde aan getwijfeld dat ik een kind van God ben en de Heilige geest in mij woont.
Toch ben ik, door omstandigheden, op een bepaald moment in een soort van "identiteitscrisis" terecht gekomen...en ik heb hard moeten knokken om daar weer uit te komen. Tijdens die periode ben ik me er meer en meer bewust van geworden dat mijn geloofsvisie zo verschilde van die van de kerk waar ik altijd mijn "thuis" had gehad, dat ik er uiteindelijk voor gekozen heb om op zoek te gaan naar een andere gemeente.
Dankbaar ben ik, dat ik die ook gevonden heb en dat deze kerk me helpt verder te groeien in mijn geloof.
Ik ben enorm gegroeid in mijn geloof, en Mattheus 19:26 heeft een heel nieuwe betekenis voor me gekregen...

Bij mensen is het onmogelijk, maar bij God zijn alle dingen mogelijk.

Meer en meer merk ik dat Hij mij een weg baant en dat ik aan het worden ben zoals God me bedoelt heeft...
Een paar maanden geleden heb ik een (volwassen) doopdienst meegemaakt in de kerk, en ook om mij heen zijn er mensen geweest (uit het ldh) die er voor gekozen hebben om zich te laten dopen.
Sindsdien ben ik hierover gaan nadenken...ik wil mijzelf graag helemaal aan de Heer "geven" en Hem echt alle leiding geven.
k ben er de afgelopen twee jaar keihard mee bezig geweest om alle "slechte" dingen uit het verleden te verwerken...ben de confrontatie aangegaan...
En op de een of andere manier heb ik het gevoel dat ik, om dat te doen, alle die dingen uit het verleden van me "af moet laten wassen"...zodat ik er echt vrij van ben.
Maar zoals gezegd, tot voor kort heb ik er nooit één seconde over nagedacht omdat ik al openlijk voor God gekozen heb toen ik heilssoldaat werd.

Zou graag jullie mening willen weten, maar hoop wel dat dit op een respectvolle manier kan gebeuren...
Ook is het niet mijn bedoeling om de zoveelste discussie los te maken over volwassendoop en kinderdoop...dat laatste ben k namelijk echt te oud voor Knipoog smiley

Zoals ik al in een ander topic heb verteld, ben ik als kind gedoopt, heb ook belijdenis gedaan. Toch bleef er ook bij mij iets knagen. Toen ik eigenlijk alleen voor de kinderen ben overgegaan naar een evangelische gemeente kreeg ik pas echt te maken met volwassen doop. Ik heb de beslissing toen genomen om me alsnog te laten dopen op grond van een eigen getuigenis. Ik had het gevoel heel sterk dat God persoonlijk tegen mij zei: bekeer je en laat je dopen. Ik heb het als een geweldige zegen ervaren.

Dit betekend overigens niet dat ik bang was niet behouden te zijn zonder de volwassen doop, de doop was voor mij alleen een volgende geloofsstap.

Laatst aangepast door
MARIANNE129
op donderdag 10 juni 2010, 19:15
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

JONATHAN890 schreef:
"Een aderlating voor de christelijke politiek", dat zei Arie Slob van de ChristenUnie gisteravond naar aanleiding van de verkiezingsuitslag. Daar lijkt het inderdaad op. De SGP bleef staan op twee zetels, maar de ChristenUnie verloor één zetel en het CDA maar liefst twintig. De PVV komt als grote winnaar uit de bus. De partij van Wilders won vijftien zetels en is nu de derde partij van het land. Vraag is of we daar blij mee moeten zijn. Christenen zijn in Den Haag plotseling bar slecht vertegenwoordigd.
Oké, iemand als Wilders kan wel op sympathie rekenen van sommige christenen. Want Wilders stelt terecht dat de islam een gevaarlijke ideologie is. Radicale moslims schuwen niet om geweld te gebruiken om hun idealen te verwezenlijken. Natuurlijk moeten christenen daar niet naïef over denken.
Volk ophitsen
Maar schiet je iets op met een laatdunkende en provocerende benadering van de islam? Volgens journalist Thomas Blondeau speel je op deze manier zelfs terroristen in de kaart. Je werkt volgens hem mee aan de verwezenlijking van hun doel: angst zaaien. "Terroristen moet je uitschakelen met scherpschutters en niet met kanonnen", stelt Blondeau. "Je kunt beter efficiënt te werk gaan, in plaats van een heel volk op te hitsen."

Helderziend
De weg van het Evangelie is om onze moslimnaasten lief te hebben. En is er een alternatief? Een eilandje opspuiten waarop je alles wat vreemd en anders is op afstand houdt? Moeten we paniekerig strijden voor het comfortabele leventje van Henk en Ingrid? Of ons in liefde uitstrekken naar moslims en hen het Evangelie vertellen?

Onderzoek van het Groningse Instituut voor Integratie en Sociale Weerbaarheid toont aan dat bange kiezers eerder op Geert Wilders stemmen dan stemgerechtigden zonder angst. Nederland lijkt in de greep van angst. Meer dan ooit is er behoefte aan getuigen van Christus. Zijn liefde maakt niet blind of naïef, maar helderziend. Johannes zag het scherp: "Volmaakte liefde drijft de vrees uit."

k Heb niet zoveel vertrouwen in de objectiviteit van dit onderzoek; het past naadloos in de 'linkse trend'. In ieder geval komt het niet overeen met de PVV-stemmers die ik ken. Voor alle duidelijkheid; ik promoot de PVV niet. Maar PVV sympathisanten die ik erover gehoord heb zijn niet bang, maar hebben hun buik vol van bepaalde problemen in Nederland.

"Het comfortabele leventje van Henk en Ingrid" wat is dit voor argument?! Dit is helemaal geen argument; het lijkt eerder een paniekerig belachelijk maken van alle PVV-stemmers alsof dat allemaal bange luie bankhangers zijn. Bah.

Nederland is tot op het bot verdeeld en we moeten met elkaar gaan praten en vooral; eerlijk naar elkaar luisteren. En niet met karikaturen gaan smijten; dat bevordert de communicatie echt niet.
Ik vind het feit dat de PVV zoveel stemmen heeft gekregen een heel duidelijk signaal, wat we niet moeten proberen weg te moffelen.

Ik ga hier mijn politieke kleur niet bekennen want daar gaat het me even niet om. Waar het me wel om te doen is, is: EERLIJKE EN RESPECTVOLLE COMMUNICATIE over en weer. En als we willen kunnen we dat; daar ben ik van overtuigd.

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 19:21

JONATHAN890 schreef:
Christenen maken balans op: teleurstelling en bezorgdheid
CIP.nl peilde de stemming

De verkiezingsuitslag is een grote klap voor de christelijke politiek. CIP peilde de stemming onder bekende christelijke gezichten. Het CDA verloor 21 zetels, de ChristenUnie moet met 5 zetels genoegen nemen, en de SGP behoudt haar twee zetels. Demissionair premier Balkenende verlaat de politiek. Sinds 1918 zijn er nog nooit zo weinig zetels naar de christelijke partijen gegaan. Het aantal zetels is gehalveerd.

Bert Dorenbos, directeur van Schreeuw om Leven: "Nederland kiest hiermee voor de dood. Het CDA en ChristenUnie zijn de grote verliezers. Ze hebben het pro-life standpunt laten zitten en ik beschouw dit als een spreken van God. De Heere geeft een enorme verwarring en roept ons op nu nog krachtiger voor het leven op te komen." De verkiezingsuitslag is volgens hem een wake-up call voor christenen, ook voor de christelijke politici. "Als christenen nu nog niet wakker worden dan halen we de ellende zelf over ons heen. Gods oordelen komen verder over dit land. Het is nu de keuze of je je lamp brandende wil houden of ten onder gaat. Ons verkiezingsprogramma zou het Woord moeten zijn. De uitslag laat zien dat het speelkwartier voorbij is."
Een wake-up call voor christenen ? Ik vraag me af wat daarmee bedoeld wordt.
Ik sta voor waar ik in geloof, of dat nou voor de verkiezingen was of erna, maar daarbij: Hoeveel invloed heb je op de politiek in Nederland ?
En van wie is die verwarring, van God of van de satan ?
Ik weet wel dat we gewaarschuwd zijn, en dat het nu niet bepaald een steeds betere tijd zal zijn, eerder slechter... dus dat is misschien wat ons christenen tot hoop kan brengen.
Toch vind ik de uitslag van de verkiezingen bedroevend en voorspelt mijns inziens niet veel goeds.

Inleveren
Peter Sleebos, voorzitter Verenigde Pinkster- en Evangeliegemeenten: "Het christelijke veld heeft moeten inleveren. Daarover moeten we ons bezinnen als christenen. We zijn niet meer zo n christelijke natie als vroeger, maar een minderheid. Dat moet ons tot nadenken stemmen. Het christelijk getuigenis begint bij onszelf. Misschien is er voor de christelijke partijen toch nog een mogelijkheid om op een of andere manier mee te regeren. Op die manier zouden we toch enige invloed kunnen uitoefenen."

Ds de Fijter van de Protestants Kerk in Kampen zegt "teleurgesteld" te zijn, maar is "niet ontmoedigd". "Mensen met het christelijk getuigenis zullen zich opnieuw hergroeperen. Het is een impuls voor hen die de christelijke politiek liefhebben om orde op zaken te stellen. Ik ben niet helemaal van slag, maar ben er wel echt van geschrokken. CDA en CU hebben met verve geprobeerd gestalte te geven aan christelijke politiek. Ik had verwacht dat ze wellicht samen met SGP nieuw elan teweeg zouden kunnen brengen in christelijke politiek. We hebben elkaar nodig. Voor de nog gekozen partijen moet het nu een weg van compromis worden, dat betekent dat er water bij de wijn gedaan moet worden. Hopelijk gloort na de teleurstelling over zo'n compromis van die partijen een hernieuwing van de christelijke politiek in het publiek domein."

"Het is triest dat de christelijke partijen gehalveerd zijn," zegt HeartCry-directeur Arjan Baan. "Ik ben zelf een fervent SGP-stemmer, die hebben er procentueel wat stemmen bijgekregen. Wat ik wel heel aangrijpend vindt is dat het Roomse Zuiden waar voorheen veel CDA-stemmers waren, nu politiek verschoven is en mensen veel op de PVV stemmen. Zo'n radicale verschuiving laat iets van het Nederlandse hart zien, dat van God los is. Overigens vraag ik me af of we als christenen veel in de politiek bezig moeten zijn. De Bijbel leert dat we als christenen een stil en gerust leven moeten leiden, en moeten bidden voor ons land. Maar natuurlijk zijn politici niet in eerste instantie bezig om het Evangelie te brengen. Wij als christenen moeten daar vooral onverminderd mee voortgaan. Ik ben benieuwd hoe het politieke landschap in Nederland zich verder zal ontwikkelen," aldus de evangelist.

Henk van Rhee, directeur van Tot Heil des Volks (THdV): "Een half jaar geleden heb ik gezegd dat de CU een zetel zou verliezen, omdat ze zich te weinig profileren. Ze hebben zich te veel opgesteld als bestuurlijke partij en te weinig hun eigen gedachtegoed naar voren gebracht, met uitzondering van dhr. Voordewind. Als je kijkt naar christelijke partijen zie je een wat reëlere afspiegeling van de werkelijke hoeveelheid christenen. Een troost is dat dit kabinet niet lang zal zitten en we waarschijnlijk binnen 2 jaar weer gaan stemmen. Christelijke partijen zitten in een riante positie, omdat ze daarvan kunnen profiteren."

CDA-uitvaart
Zendeling en CIP-columnist Marten Visser reageert al twitterend op het verlies van het CDA. "Nou ja, als Jack de Vries + minnares op de CDA-uitvaart mogen komen, verdienen ze ook niet meer dan 21 zetels."

"Mijn eerste gedachte was: 'Nederland is totaal ontworteld,'" vertelt voormalig EZA-directeur Hans Keijzer. "We zijn in Nederland de koers kwijt en gematerialiseerd. Het viel mij op dat alles tijdens de campagne over geld ging. We gaan van gekte tot gekte. Straks richten we ons niet meer op de verkiezingsgekte, maar is het de voetbalgekte." Hans Keijzer vermoedt dat christenen minder op de CU hebben gestemd vanwege de opmerkingen van Andre Rouvoet over homoseksualiteit. Die zouden wellicht te scherp zijn. "Het roept de vraag op of er wellicht onder christenen een onbijbels denken over ethische kwesties ons land binnendringt."

"Zorgelijke ontwikkeling"
Ds W. Visscher, gereformeerde gemeente predikant te Amersfoort, spreekt van een "buitengewone zorgelijke ontwikkeling". "Wat al lang in onze samenleving aan de gang is vertaald zich nu ook in de politiek: we zijn steeds meer een heidens en seculier land aan het worden en ik verwacht dat het de komende jaren nog erger wordt. Stukje bij beetje zullen christelijke normen en vrijheden worden ingeperkt."

"Ik was er stil van," zegt EO-presentator Arie van der Veer. "Het bevestigd wat ik diep in mijn hart gedacht heb. Het feit dat twee christelijke partijen het land hebben geregeerd vond ik een wonderlijk gebeuren. De werkelijkheid is dat christelijk Nederland een minderheid is. Je zou moeten analyseren waar die stemmen zijn gebleven. Het is niet per definitie zo dat alle christenen op een christelijke partij stemmen. Ik heb ook gemerkt dat een aantal mensen vanwege het Israël-standpunt op de PVV hebben gestemd. Ook onder sommige christenen heerst angst voor de islamisering."

"Achteraf zie je dat de CU tol heeft betaald voor de regeringsdeelname," vervolgt Van der Veer. "Rouvoet is daardoor minder zichtbaar geworden. Je ziet mensen vooral stemmen op personen in plaats van partijen. Wat bij de EO speelt, speelde ook bij CU een belangrijke rol, namelijk het verschrikkelijk moeilijke standpunt over homoseksualiteit. Lange tijd alleen in de richting van de EO gekeken, alsof wij heel ander beleid voerden binnen christelijke Nederland. Daarover zijn mensen verdeeld."

Wat het standpunt betreft homo's moeten christenen mijns inziens oppassen dat ze achter het homo zijn de mens niet veroordelen.
Homo's voor de klas, waarom niet eigenlijk ? 't zijn net zo goed mensen... en moeten we ons niet afvragen... "wat zou Jezus gedaan hebben?" i.p.v. het homo zijn gelijk te zien als ... want het staat in de bijbel... ? Waren de Farizeeers in die tijd niet net zo bezig ??
Ik denk dat we juist als christenen kunnen laten zien hoe met mensen om te gaan, of die nu homo is, een bijstand moeder of een vreemdeling... elk beetje helpt !

Redelijk naast
Hoogleraar en schrijver Willem Ouweneel viel allereerst op dat de peilingen er "weer redelijk naast zaten." "Het verlies en de winst van bepaalde partijen is groter dan in de peilingen werd voorspeld. De drie christelijke partijen hebben met afstand nog nooit zo weinig zetels gehaald. Er zijn ook christenen in seculiere partijen, dus we moeten het niet dramatischer maken dan het is. Het is niet zo dat Nederland losgeslagen is." De vele stemmen op de PVV baart Ouweneel zorgen. "Het is erg dat er zoveel onvrede is die de gewone partijen niet hebben opgepakt. Als Camiel Eurlings - demissionair minister van VWS - na de val van het kabinet het CDA had geleid, hadden we een totaal andere uitslag gehad. Men was een beetje op Balkenende uitgekeken."

Ds. P. Van der Voorde, hervormd predikant te Wijngaarden, vindt het "teleurstellend dat de christelijke politiek een klap heeft gekregen. Je ziet sowieso dat het politieke veld erg versplinterd is." Ds. Hans Esbach, predikant-directeur evangelisch werkverband, spreekt over een "desastreuze uitslag voor christenen in Nederland. Dit betekent dat stemmen van de christelijke partijen naar de seculiere partijen zijn gegaan en dat is zorgelijk: ook in de politiek moet Christus verheerlijk worden."

Droevig
"Het was een droevige avond," laat voormalig PKN-scriba Bas Plaisier, weten. "Ik was verbijsterd en tamelijk verpletterd. Ik heb het gevoel dat we hier staan van een behoorlijke afbraak van de christelijke politiek, misschien zelfs een breuk in onze geschiedenis die de christelijke politiek niet meer te boven komt. Ik vind op dit moment geen woorden van troost en bemoediging. Het is van belang dat we nadenken hoe het verder moet, een tijd van bezinning is zeker nodig om deze klap te boven te komen. Ik heb het gevoel dat christelijke politiek het grote vraagpunt is geworden in de Nederlandse samenleving."

Volgens Plaisier moet de christelijke politiek zich afvragen of de zaak van het Evangelie wordt bevorderd. "Er moet worden gekeken of hieruit blijkt dat het christendom door velen als benepen, niet te vertrouwen en niet meer relevant wordt gezien, waardoor het christendom in een moeilijkere positie is gekomen. Dat maakt mij zeer verdrietig en ontredderd. We moeten echt verder nadenken hoe het verder moet. CU en CDA moeten de verantwoordelijkheid nu aan anderen overlaten."

"Het helpt niet om jezelf te zijn in het stemhokje als Nederland zichzelf is in de uitslag," vindt uitgever Henk Medema. "Als je stemt, dan doe je wat je moet doen, maar als je dan naar de uitslag kijkt, dan baart me dat zorgen. Voornamelijk omdat er sprake is van verpaarsing - geen ruimte voor God, en een ver-Wildersing - geen ruimte voor gewone mensen."
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 19:24

[quote=CARIN303]Herkenbaar het bovenstaand stuk maar ik geloof echt dat - als wij een poosje een andere regering zullen hebben - de mensen erachter zullen komen dat er een hoop gebakken lucht verkocht is tijdens de campagnes.
Laat ze het maar een poos proberen, kijken wat er van terecht komt.

Ook ik vind het zeer teleurstellend dat de christelijke partijen zo ontzettend veel zetels ingeleverd hebben maar ben ervan overtuigd dat daar weer een ommekeer in zal gaan komen.
En vergeet niet......God werkt niet alleen in Den Haag maar door alle mensen heen.
Ook wij hebben allemaal en vooral persoonlijk een taak om de naam van God groot en bekend te maken bij de mensen om ons heen.
Laten we daar maar een vast gebedspunt van gaan maken![
quote]

Bedankt voor deze woorden, Carin. Zo'n bemoedigend stukje had ik net even nodig!

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op donderdag 10 juni 2010, 19:28
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 19:25

Vanavond een heerlijke visschotel gegeten!
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 19:28

Twee vrienden
vinden elkaar
vinden in elkaar
de ander en zichzelf

Twee vrienden
die tijd en liefde delen
die bij de ander
zichzelf zijn

Twee vrienden
die elkaar stimuleren
zichzelf te zijn
zonder anderen te vergeten

Twee vrienden
die begrijpen, troosten, steunen
die samen zoeken naar het goede
in hun beider leven

Twee vrienden
die een leven lang
de ander met liefde volgen
over hoogten en door dalen

Twee vrienden
die ook los willen laten
waar de ander ruimte nodig heeft
te groeien, te ontdekken

Twee vrienden
die niet moe worden te zoeken
naar het beste voor de ander
al doet 't zelf misschien pijn

Twee vrienden
die bewijzen
echt vrienden
te zijn
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 19:29

De Kerk

Ik wou dat de kerk weer de kandelaar was
die ’t licht van Gods heiligheid droeg.
Ik wou dat de kerk van haar zonden genas
en God om vergiffenis vroeg.

Ik wou dat de kerk weer het vuurbaken was
dat ieder de weg wees naar huis.
en ’t licht wierp op Golgotha’s kruis.

Ik wou dat de kerk weer de vissersvloot was
die mensen zou vangen voor God.
en deed naar Gods grote gebod.

Ik wou dat de kerk weer de Koningsstad was
heel hoog op de bergen gebouwd.
en ’t Woord bracht door God haar betrouwd.

Ik wou dat de kerk ‘t licht der wereld nog was
zo helder, vrolijk en blij.
Ik wou dat de kerk van haar zonden genas.
de kerk? … Maar de kerk, dat zijn WIJ!

E.IJskes-Kooger
Uit: Als glas in de zon
(1974!)
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 19:33

JONATHAN890 schreef:
precies !!!

'k wist niet dat 666 ook al een betekenis had... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 19:34

JONATHAN890 schreef:
precies !!!

En nu op naar 777! Knipoog smiley Dat moet een mijlpaal worden!
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 19:40

Wat het standpunt betreft homo's moeten christenen mijns inziens oppassen dat ze achter het homo zijn de mens niet veroordelen.
Homo's voor de klas, waarom niet eigenlijk ? 't zijn net zo goed mensen... en moeten we ons niet afvragen... "wat zou Jezus gedaan hebben?" i.p.v. het homo zijn gelijk te zien als ... want het staat in de bijbel... ? Waren de Farizeeers in die tijd niet net zo bezig ??
Ik denk dat we juist als christenen kunnen laten zien hoe met mensen om te gaan, of die nu homo is, een bijstand moeder of een vreemdeling... elk beetje helpt !

Dank je Susannah!
Dit onderwerp heeft mijn hart doordat ik veel christelijke homo`s ken .
Ik zie ze juist als extra gezegend ( hoe raar dit ook klinkt ) omdat ze èn bewust kiezen voor God en door een vaak jarenlange strijd echt zijn wie ze werkelijk zijn.
Doen hetero`s daar soms niet hun hele leven over? Zichzelf accepteren?

Ik voel mij zeer bevoorrecht dat ik een kijkje in het hart mocht krijgen van christelijke broers en zussen die er voor uit kwamen dat ze homo zijn.
En ik leer ook erg veel van hun.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 19:46

Hoe gaan de scholen van jullie kinderen om met vaderdag?

Helaas moeten ze hier verplicht wat maken ook al is er geen vader of opa meer,dat schijnt te moeten omdat ze anders buiten de groep vallen(wellekuh groep???de doorsnee-kinderen-met-mama-en-papa-groep???) ......dr is wat voor te zeggen maar pijnlijk is het wel.

Ik ben benieuwd!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE866

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 19:48

ANITA324 schreef:
Is dat wel dezelfde dan want als ik routnet aanvink dan is het vlakbij Wolvega.
De buurt van Friesland kom ik bij Echten uit postcode 8537 klopt dat?

Groetjes,

nee het ligt echt bij Hoogeveen postcode 7932 Echten Drenthe
en iedereen is welkom leeftijd maakt niet uit als je maar kunt wandelen.

leuk dat je mee wil
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE866

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 19:50

LEPELTJE037 schreef:
Lijkt me leuk om mee te wandelen. (Zou voor mij geen kwaad kunnen... Clown smiley)
Zelf heb ik btw geen auto... Is er een mogelijkheid om ergens opgepikt te worden, bijv. vanaf een treinstation of vanaf mijn huis (Woerden)?

Just let me know... Verlegen lachende smiley

leuk dat je mee wil
ik weet zo niet wie er vanuit Woerden komt maar ik kan 2 dingen regelen:
of Werner kan je oppikken bij station Zwolle of je reist naar Hoogeveen en dan wil ik je daar wel oppikken...laat het me even weten dan wil ik dit wel even met Werner (Lenteman) kortsluiten...
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 20:02

MARIJAN072 schreef:
En nu op naar 777! Knipoog smiley Dat moet een mijlpaal worden!

Hier spreekt een ervaringsdeskundige Knipoog smiley , je hebt al 800 berichten,wow!
Voor welke bonus ga jij?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 20:06

LEANNE226 schreef:
Hoe gaan de scholen van jullie kinderen om met vaderdag?

Helaas moeten ze hier verplicht wat maken ook al is er geen vader of opa meer,dat schijnt te moeten omdat ze anders buiten de groep vallen(wellekuh groep???de doorsnee-kinderen-met-mama-en-papa-groep???) ......dr is wat voor te zeggen maar pijnlijk is het wel.

Ik ben benieuwd!

Hoi Leanne,

Dit is iets waar een school heel zorgvuldig mee om moet gaan. Zo hoor je soms vele jaren later van iemand, dat hij/zij - als kind - gedwongen werd iets te maken voor een vader of moeder die niet meer leefde. Ik vind dat onbegrijpelijk en heel pijnlijk. Op de school waar ik werk, als leerkracht, wordt er zeker rekening gehouden met de kinderen die een vader/moeder moeten missen. En hoe je er mee omgaat, hangt ook af van het karakter van het kind. We bespreken dan met de moeder/vader en/of het kind, wat het fijnste is. Zo heeft een meisje in mijn groep, wiens vader kort geleden overleden was, iets voor op het graf gemaakt. In de klas vond niemand dat vreemd, omdat we het open besproken hebben. Zij vond het heel fijn, zo had ze gelijk een gelegenheid om over haar vader te praten. Ook komt het wel voor dat ze een extra cadeautje aan hun moeder geven of aan iemand anders die dichtbij ze staat. Maar het kan soms wel moeilijk zijn, hoe je er het beste mee om moet gaan.

Hoe vind jij dat een school er mee om zou moet gaan? Afschaffen?

Groetjes,
Marijan
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 20:19

Dit wordt dan bericht 691
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 20:21

CARIN303 schreef:
Hier spreekt een ervaringsdeskundige Knipoog smiley , je hebt al 800 berichten,wow!
Voor welke bonus ga jij?

Oeps Geschokte, onthutste smiley , is dit iets om trots op te zijn Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit

Op naar de...........1000 dan maar?! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 20:22

MARIO216 schreef:
Dit wordt dan bericht 691

Als je zo doorgaat, haal je mij nog in! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LIELIE304

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 20:27

voorlopig begrijp ik dat er al een aantal mensen mee willen;

marieke897 met twee kinderen
hannah810 met twee kinderen
zus van hannah met twee kinderen(als er niets tussen komt)
buurvrouw van hannah met kind?
mariska601
tessybear731 met TAXI en kind
lielie met TAXI
peacedove830 met haar drie kinderen
grace585
susannah475
miekjes285
marieke913 met kinderen
johanneke817 met kinderen
roos166 met vijf !!!!! vriendinnen
ysha217
marianne129 (onder voorbehoud)
carin303 (onder voorbehoud)
angelique...

martien579
dirkjan078
mydestiny349
gert856
dirkie395 met twee ballengooiers...
eloy025 (als er niets tussenkomt)
herman040 op klompen
fred229
leo571 met kinderen (onder voorbehoud)
hlcvb791
hans521 (onder voorbehoud)
dreeke472 (onder voorbehoud)
henduk927
juda209 (97 jaar, hihi) (onder voorbehoud)
code953 (onder voorbehoud)
kennis van hannah (onder voorbehoud)
rucosca532
Jonathan890 (met lifters)
Benjamin338
Nanoniek699
Timo194

40 aanmeldingen dus; 22 dames en 21 heren
en 4 mensen die (nog) niet op de lijst vermeld willen worden; t wordt alweer een lekker cluppie!!
leuk hoor!!

Laatst aangepast door
LIELIE304
op donderdag 10 juni 2010, 20:29
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 738 739 740 741 742 743 744 ... 6194 Volgende
Pagina 741 van 6194