| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 10 juni 2010, 20:28
|
|
|
|
Wie probeert mij in te halen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 10 juni 2010, 20:35
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Als je zo doorgaat, haal je mij nog in!  |
Ik ga een week met vakantie en dat is niet eerlijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 10 juni 2010, 20:36
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Wie probeert mij in te halen?  |
Als ik zo doorga haal ik jouw in
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 10 juni 2010, 20:37
|
|
|
|
|
Ga maar weer volksliederen verzamelen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 10 juni 2010, 20:47
|
|
|
|
Hoi Mieke!
Gefeliciteerd met je belijdenis! Met deze belangrijke stap om voor God te kiezen! En te leven!
| Quote: | CHATULIEM619 schreef: Mieke, je weet hoe ik over yoga denk. Ik geloof niet in een vorm van syncretisme waar jij voorstander van bent. Licht is niet te verzoenen met duisternis, hoewel je verhaal anders doet vermoeden. Wat betreft belijdenis, natuurlijk is iedereen blij als men een keuze voor het geloof maakt. Het is jammer, dat daar geen doop op volgt, zoals ook anderen in dit forum hebben aangegeven. Ik hoop dat verlossing voor jou de echte betekenis krijgt, die het hoort te hebben en dat je die yoga kunt loslaten en echte bevrijding in Christus zult ervaren. |
Wat heeft iemands mening over yoga, wat toch een grote rol heeft gespeeld in Miekes weg naar de uiteindelijke keuze om belijdenis te doen nu te maken met de grote stap die Mieke heeft gezet om voor God te kiezen?
Waarom is het nou weer jammer dat er geen doop op volgt? Bij de ene kerk kiest men voor God door middel van de belijdenis, bij de andere kerk doet men dat door middel van de volwassendoop. Dát maakt voor God niets uit. God ziet het hart aan!
Hoe kan jij nu in Mieke's hart kijken om te denken dat je weet dat verlossing geen échte betekenis heeft voor haar, die het hoort te hebben?
| Quote: | CHATULIEM619 schreef: Het verschil tussen jou en mij is, dat ik niet verlicht ben, maar wandel in het Licht. De duisternis van veroordeling is verdwenen niet door zelfonderzoek, maar door bevrijding aan het kruis van Jezus. Hij is de enige weg nl. En meer wegen hoef ik niet...... |
Een beetje zelfonderzoek kan geen kwaad denk ik. Of heel erg veel zelfonderzoek, kan best wel nodig zijn, in sommige gevallen. Denk ik. Door zelfonderzoek, leer je jezelf kennen!!!! Dat kan erg belangrijk zijn. Ook en juíst in de omgang met anderen!!!!Want als je jezelf goed kent, kan je beter met anderen omgaan en anderen beter begrijpen en jezelf beter invoelen in anderen. En je kan ook beter over jezelf denken. En daar is niets mis mee. In de bijbel staat ook dat je van je naaste net zoveel moet houden als van jezelf.
Ik zeg ook niet dat door zelfonderzoek de duisternis van veroordeling weggaat. Bij sommigen kan wel de duisternis van te weinig zelfvertrouwen wegggaan. En die zelfvertrouwen is weer nodig om lief te hebben!
En natuurlijk is Jezus de enige weg....
Ik ben zelf niet zo'n fan van yoga. Dat was al zo vóórdat ik geloofde. Maar dat wil niet zeggen, dat ik niet een paar mensen die aan yoga doen, onder mijn vrienden heb. En zij weten dat ik er niet van hou, en respecteren dat. Net als dat ik hun ook respecteer dat zij er wel van houden.
Want Jezus wil ook dat wij elkaar respecteren, want respect, dat hoort ook bij de liefde.
Lieve Mieke,
Nogmaals heel erg gefeliciteerd met deze wel heel erg belangrijke stap!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 10 juni 2010, 20:50
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Hoi Leanne,
Dit is iets waar een school heel zorgvuldig mee om moet gaan. Zo hoor je soms vele jaren later van iemand, dat hij/zij - als kind - gedwongen werd iets te maken voor een vader of moeder die niet meer leefde. Ik vind dat onbegrijpelijk en heel pijnlijk. Op de school waar ik werk, als leerkracht, wordt er zeker rekening gehouden met de kinderen die een vader/moeder moeten missen. En hoe je er mee omgaat, hangt ook af van het karakter van het kind. We bespreken dan met de moeder/vader en/of het kind, wat het fijnste is. Zo heeft een meisje in mijn groep, wiens vader kort geleden overleden was, iets voor op het graf gemaakt. In de klas vond niemand dat vreemd, omdat we het open besproken hebben. Zij vond het heel fijn, zo had ze gelijk een gelegenheid om over haar vader te praten. Ook komt het wel voor dat ze een extra cadeautje aan hun moeder geven of aan iemand anders die dichtbij ze staat. Maar het kan soms wel moeilijk zijn, hoe je er het beste mee om moet gaan.
Hoe vind jij dat een school er mee om zou moet gaan? Afschaffen?
Groetjes, Marijan |
Moeilijk he?Mijn kinderen willen niets voor op het graf maken,vinden ze vreemd en eng(helaas).Afschaffen zeker niet maar het hoeft ook niet verzwegen te worden zoals hier gebeurt,ook voor de juf is het niet makkelijk het aan te kaarten maar samen met de kinderen is er vast een oplossing voor te vinden.Mijn dochter heeft oma haar naam er op gezet en mijn zoon zei: ik gooi het toch direkt weg..........niet hoe het hoort maar dat is de manier waarop hij het verwerkt,nutteloos leed eigenlijk.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 10 juni 2010, 21:15
|
|
|
|
| MARIANNE129 schreef: | Zoals ik al in een ander topic heb verteld, ben ik als kind gedoopt, heb ook belijdenis gedaan. Toch bleef er ook bij mij iets knagen. Toen ik eigenlijk alleen voor de kinderen ben overgegaan naar een evangelische gemeente kreeg ik pas echt te maken met volwassen doop. Ik heb de beslissing toen genomen om me alsnog te laten dopen op grond van een eigen getuigenis. Ik had het gevoel heel sterk dat God persoonlijk tegen mij zei: bekeer je en laat je dopen. Ik heb het als een geweldige zegen ervaren.
Dit betekend overigens niet dat ik bang was niet behouden te zijn zonder de volwassen doop, de doop was voor mij alleen een volgende geloofsstap. |
Bedankt voor je reactie...ik herken dat gevoel zeker! Echt iets om mee te nemen dus...
En Willie...gefeliciteerd! Dat je dopen maar een grote zegen mag zijn
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op donderdag 10 juni 2010, 21:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEK114
|
|
Geplaatst: donderdag 10 juni 2010, 21:20
|
|
|
|
Tja vaderdag.... ben blij dat ik mijn vader nog heb, dat geld niet voor mijn kids... er zijn een heleboel kinderen die nog wel een vader hebben en dat is mooi en waardevol, (voor de meesten) en dat wil ik ook graag dat mijn kids dat leren. Van mij (en van school) mogen de kids kiezen voor wie ze iets gaan maken. Dat kan voor opa zijn voor oom..nog een keer voor mama..de buurman.. voor wie en waar de kids dan ook maar dol op zijn..... ik ben voor deze traditie ondanks alle gebrokenheid. Idd de kids vinden het vaak ook weer even fijn om zo een aanknopingspunt te hebben om erover te praten zo ook met de klas, want hoe erg ook het is niet vreemd dat er geen vaders meer zijn of zelfs meerdere "vaders".
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 10 juni 2010, 21:22
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Moeilijk he?Mijn kinderen willen niets voor op het graf maken,vinden ze vreemd en eng(helaas).Afschaffen zeker niet maar het hoeft ook niet verzwegen te worden zoals hier gebeurt,ook voor de juf is het niet makkelijk het aan te kaarten maar samen met de kinderen is er vast een oplossing voor te vinden.Mijn dochter heeft oma haar naam er op gezet en mijn zoon zei: ik gooi het toch direkt weg..........niet hoe het hoort maar dat is de manier waarop hij het verwerkt,nutteloos leed eigenlijk....... |
Ik denk dat het vooral goed is om de kinderen zelf de keuze te geven... Ik kan me voorstellen dat een school alle kinderen iets wil laten maken, maar laat de kinderen die geen vader (meer) hebben dan iemand anders kiezen om een cadeautje voor te maken, desnoods de buurman... En laat ze er vooral open over kunnen zijn..."ik heb geen papa, en daarom maak ik een cadeautje voor..." Zo doen ze toch mee met de rest, maar worden ook niet verplicht iets te maken voor iemand die ze waarschijnlijk heel erg missen.
Tenminste, das wat ik zou doen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 10 juni 2010, 21:35
|
|
|
|
| WILLIE400 schreef: | Ik kan je alleen maar zeggen wat ik er van vind. En ik heb er tijd over nagedacht en ik laat mij zondag a.s dopen. Is na mijn mening een logische stap en ik verheug me er ook erg op. Veel vrienden die niet geloven komen ook zondag dat is zo gaaf !!! Met Hem sterven en weer opstaan  |
Hoi Willie, gefeliciteerd met deze mooie stap in geloof.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 10 juni 2010, 21:49
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Dank je Susannah! Dit onderwerp heeft mijn hart doordat ik veel christelijke homo`s ken . Ik zie ze juist als extra gezegend ( hoe raar dit ook klinkt ) omdat ze èn bewust kiezen voor God en door een vaak jarenlange strijd echt zijn wie ze werkelijk zijn. Doen hetero`s daar soms niet hun hele leven over? Zichzelf accepteren?
Ik voel mij zeer bevoorrecht dat ik een kijkje in het hart mocht krijgen van christelijke broers en zussen die er voor uit kwamen dat ze homo zijn. En ik leer ook erg veel van hun. |
Ik heb geen moeite met iemand die homo is. Hierover heb ik verder geen zin om te gaan zitten discussieren. Maar het standpunt van bepaalde christenen kan ik ook wel begrijpen.
Stel je bent een andere mening toegedaan dan ik en zoals jou, dus je beschouwd het als zonde. Dan leer jij je kinderen jouw normen en waarden, gaan ze echter naar een school waar een homo voor de klas staat. Dan kan ik mij voorstellen dat je dat niet wilt.
Die scholen zijn er genoeg die dus dergelijke dingen niet willen en niet kunnen verantwoorden naar de ouders en ook niet door de ouderraad en dergelijke heen kunnen krijgen.
Wat dan als de overheid ze gaat dwingen homo's WEL aan te moeten nemen? hoe moet dat? Jaren is er strijd geweest om het bijzonder onderwijs van de grond te krijgen. Christelijke scholen, Joodse scholen, Islamitische scholen en noem maar op. Nu zouden die gedwongen kunnen worden personeel aan te nemen, waarvan ze weten dat ouders en kinderen daar grote moeite mee hebben.
Dan denk ik....waarom solliciteert iemand daar? Waarom maakt de pers en politiek er zo'n drama van? Nou dat is alleen om maar te schoppen tegen de heilige huisjes van het bijzonder onderwijs.
Denk je dat een homo voor een islamitische school mag lesgeven? net zo min heeft die gemeenschap daar grote problemen mee. Wat nu bepaalde politieke partijen proberen is dat bijzonder onderwijs op deze manier onderuit te halen. Hierin zie ik een zeer kwalijke ontwikkeling. Ook een PVV die de islamitische scholen het liefst morgen al afschaft. Laat die scholen lekker bestaan, want als die verboden worden, moeten christelijke scholen er ook aan geloven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 10 juni 2010, 21:51
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | De Kerk
Ik wou dat de kerk weer de kandelaar was die ’t licht van Gods heiligheid droeg. Ik wou dat de kerk van haar zonden genas en God om vergiffenis vroeg.
Ik wou dat de kerk weer het vuurbaken was dat ieder de weg wees naar huis. Ik wou dat de kerk van haar zonden genas en ’t licht wierp op Golgotha’s kruis.
Ik wou dat de kerk weer de vissersvloot was die mensen zou vangen voor God. Ik wou dat de kerk van haar zonden genas en deed naar Gods grote gebod.
Ik wou dat de kerk weer de Koningsstad was heel hoog op de bergen gebouwd. Ik wou dat de kerk van haar zonden genas en ’t Woord bracht door God haar betrouwd.
Ik wou dat de kerk ‘t licht der wereld nog was zo helder, vrolijk en blij. Ik wou dat de kerk van haar zonden genas. de kerk? … Maar de kerk, dat zijn WIJ!
E.IJskes-Kooger Uit: Als glas in de zon (1974!) |
mooi, en ons gebed waard !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 10 juni 2010, 21:53
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Twee vrienden vinden elkaar vinden in elkaar de ander en zichzelf
Twee vrienden die tijd en liefde delen die bij de ander zichzelf zijn
Twee vrienden die elkaar stimuleren zichzelf te zijn zonder anderen te vergeten
Twee vrienden die begrijpen, troosten, steunen die samen zoeken naar het goede in hun beider leven
Twee vrienden die een leven lang de ander met liefde volgen over hoogten en door dalen
Twee vrienden die ook los willen laten waar de ander ruimte nodig heeft te groeien, te ontdekken
Twee vrienden die niet moe worden te zoeken naar het beste voor de ander al doet 't zelf misschien pijn
Twee vrienden die bewijzen echt vrienden te zijn |
mooi, aangrijpend, emotie gevend, diepgang, bewust ervaren jammer dat je hierdoor soms zo de pijn van verloren vriendschappen ziet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 10 juni 2010, 21:55
|
|
|
|
|
[url]http://www.youtube.com/watch?v=QFtYfOYySu0[url]
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 10 juni 2010, 21:57
|
|
|
|
Vind het saaim, dus vanaf morgen slaapliejes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: donderdag 10 juni 2010, 22:01
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Vind het saaim, dus vanaf morgen slaapliejes  |
alsjeblieft zeg!!!!! nee...ga jij maar lekker op vakantie!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 10 juni 2010, 22:05
|
|
|
|
misschien vinden sommigen mijn bovenstaande stukje wat dubbel.
maar ik heb het geschreven niet vanuit mijn eigen standpunt, maar vanuit de denk-trend van bijvoorbeeld reformatorische scholen, die daar grote moeite of eigenlijk een onmogelijkheid mee hebben.
ik vind dat een homo dus wel degelijk voor zijn homo zijn mag uitkomen.
maar je gaat als mega Feijenoord fan ook niet in je feijenoord kloffie in het ajax stadion werken, en dan t gek vinden dat je ontslagen wordt.
Nu weet ik dat dit ineens wel duidelijk is, maar dat van scholen en homo's opeens anders wordt beleefd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 10 juni 2010, 22:05
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Vanaf het moment dat ik geboren ben heeft mijn moeder me meegenomen naar het Leger des Heils. Ik ben daar als kind opgedragen en uiteindelijk op mijn 22e heilssoldaat geworden. Nooit heb ik er, sinds ik heilssoldaat werd, ook maar één seconde aan getwijfeld dat ik een kind van God ben en de Heilige geest in mij woont. Toch ben ik, door omstandigheden, op een bepaald moment in een soort van "identiteitscrisis" terecht gekomen...en ik heb hard moeten knokken om daar weer uit te komen. Tijdens die periode ben ik me er meer en meer bewust van geworden dat mijn geloofsvisie zo verschilde van die van de kerk waar ik altijd mijn "thuis" had gehad, dat ik er uiteindelijk voor gekozen heb om op zoek te gaan naar een andere gemeente. Dankbaar ben ik, dat ik die ook gevonden heb en dat deze kerk me helpt verder te groeien in mijn geloof. Ik ben enorm gegroeid in mijn geloof, en Mattheus 19:26 heeft een heel nieuwe betekenis voor me gekregen...
Bij mensen is het onmogelijk, maar bij God zijn alle dingen mogelijk.
Meer en meer merk ik dat Hij mij een weg baant en dat ik aan het worden ben zoals God me bedoelt heeft... Een paar maanden geleden heb ik een (volwassen) doopdienst meegemaakt in de kerk, en ook om mij heen zijn er mensen geweest (uit het ldh) die er voor gekozen hebben om zich te laten dopen. Sindsdien ben ik hierover gaan nadenken...ik wil mijzelf graag helemaal aan de Heer "geven" en Hem echt alle leiding geven. k ben er de afgelopen twee jaar keihard mee bezig geweest om alle "slechte" dingen uit het verleden te verwerken...ben de confrontatie aangegaan... En op de een of andere manier heb ik het gevoel dat ik, om dat te doen, alle die dingen uit het verleden van me "af moet laten wassen"...zodat ik er echt vrij van ben.Maar zoals gezegd, tot voor kort heb ik er nooit één seconde over nagedacht omdat ik al openlijk voor God gekozen heb toen ik heilssoldaat werd.
Zou graag jullie mening willen weten, maar hoop wel dat dit op een respectvolle manier kan gebeuren... Ook is het niet mijn bedoeling om de zoveelste discussie los te maken over volwassendoop en kinderdoop...dat laatste ben k namelijk echt te oud voor  |
Hi Tessy,
Jouw gevoel erbij, waarom je je wilt laten dopen staat misschien wel beschreven in 1 Petrus 3:21
"...in de dagen van Noach, terwijl de ark in gereedheid werd gebracht, waarin weinigen, dat is acht zielen, door het water heen gered werden. 21 ¶ Als tegenbeeld daarvan redt u thans de doop, die niet is een afleggen van lichamelijke onreinheid, maar een bede van een goed geweten tot God, door de opstanding van Jezus Christus," De bijbel vergelijkt de waterdoop met de zondvloed. In het water leg je als het ware je oude zondige leven af, om in Jezus Christus weer op te staan in je nieuwe leven. De ark wordt wel gezien als type van Jezus Christus: slechts IN Hem kunnen wij worden behouden. Het nieuwe testament benadrukt dit ook:
Johannes 6:56 Wie mijn vlees eet en mijn bloed drinkt, blijft in Mij en Ik in hem. Johannes 15:4 (15-3b) blijft in Mij, gelijk Ik in u. (15-4a) Evenals de rank geen vrucht kan dragen uit zichzelf, als zij niet aan de wijnstok blijft, zo ook gij niet, indien gij in Mij niet blijft. Je zegt dat je op 1 of andere manier het gevoel hebt dat je je wilt laten dopen. Waar komt dat gevoel vandaan? Zou het de Heilige Geest kunnen zijn?
Gods zegen met het nemen van de juiste beslissing! Je kunt ook bidden dat God je volkomen vrede geeft met de juiste beslissing.
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 10 juni 2010, 22:09
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Hi Tessy,
Jouw gevoel erbij, waarom je je wilt laten dopen staat misschien wel beschreven in 1 Petrus 3:21
"...in de dagen van Noach, terwijl de ark in gereedheid werd gebracht, waarin weinigen, dat is acht zielen, door het water heen gered werden. 21 ¶ Als tegenbeeld daarvan redt u thans de doop, die niet is een afleggen van lichamelijke onreinheid, maar een bede van een goed geweten tot God, door de opstanding van Jezus Christus," De bijbel vergelijkt de waterdoop met de zondvloed. In het water leg je als het ware je oude zondige leven af, om in Jezus Christus weer op te staan in je nieuwe leven. De ark wordt wel gezien als type van Jezus Christus: slechts IN Hem kunnen wij worden behouden. Het nieuwe testament benadrukt dit ook:
Johannes 6:56 Wie mijn vlees eet en mijn bloed drinkt, blijft in Mij en Ik in hem. Johannes 15:4 (15-3b) blijft in Mij, gelijk Ik in u. (15-4a) Evenals de rank geen vrucht kan dragen uit zichzelf, als zij niet aan de wijnstok blijft, zo ook gij niet, indien gij in Mij niet blijft. Je zegt dat je op 1 of andere manier het gevoel hebt dat je je wilt laten dopen. Waar komt dat gevoel vandaan? Zou het de Heilige Geest kunnen zijn?
Gods zegen met het nemen van de juiste beslissing! Je kunt ook bidden dat God je volkomen vrede geeft met de juiste beslissing.
GrZing! |
Ja, daar zeg je zo wat! Bedankt...ga hier zeker over nadenken en het in gebed brengen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 10 juni 2010, 22:12
|
|
|
|
| WILLIE400 schreef: | Ik kan je alleen maar zeggen wat ik er van vind. En ik heb er tijd over nagedacht en ik laat mij zondag a.s dopen. Is na mijn mening een logische stap en ik verheug me er ook erg op. Veel vrienden die niet geloven komen ook zondag dat is zo gaaf !!! Met Hem sterven en weer opstaan  |
Gezegende dag Willie!
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 10 juni 2010, 22:21
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | misschien vinden sommigen mijn bovenstaande stukje wat dubbel.
maar ik heb het geschreven niet vanuit mijn eigen standpunt, maar vanuit de denk-trend van bijvoorbeeld reformatorische scholen, die daar grote moeite of eigenlijk een onmogelijkheid mee hebben.
maar je gaat als mega Feijenoord fan ook niet in je feijenoord kloffie in het ajax stadion werken, en dan t gek vinden dat je ontslagen wordt.
Nu weet ik dat dit ineens wel duidelijk is, maar dat van scholen en homo's opeens anders wordt beleefd |
Het lijkt mij wel een verschil of je een homo voor de klas laat staan die de regels binnen die school onderschrijft en zelf christen is, dan een andere homo die zijn eigen beleid gaat voeren. Ik vind dat een wezenlijk verschil.
Ik vind het ook best lastig, want als iemand gaat solliciteren bij de EO die die visie onderschrijft maar zelf geen christen is, wat doe je dan ? Word je dan als EO omroep verplicht om zo iemand aan te nemen ? Het gevaar daar van is dat de basis ontbreekt en ik zou het begrijpen dat je bijv. als EO omroep niet wilt dat iemand langs die basis heenwerkt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: donderdag 10 juni 2010, 22:31
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Het lijkt mij wel een verschil of je een homo voor de klas laat staan die de regels binnen die school onderschrijft en zelf christen is, dan een andere homo die zijn eigen beleid gaat voeren. Ik vind dat een wezenlijk verschil.
Ik vind het ook best lastig, want als iemand gaat solliciteren bij de EO die die visie onderschrijft maar zelf geen christen is, wat doe je dan ? Word je dan als EO omroep verplicht om zo iemand aan te nemen ? Het gevaar daar van is dat de basis ontbreekt en ik zou het begrijpen dat je bijv. als EO omroep niet wilt dat iemand langs die basis heenwerkt. |
Helemaal mee eens Susannah! Goed punt!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 10 juni 2010, 22:40
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | | Helemaal mee eens Susannah! Goed punt! |
tnx Carin...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 10 juni 2010, 22:46
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Herkenbaar het bovenstaand stuk maar ik geloof echt dat - als wij een poosje een andere regering zullen hebben - de mensen erachter zullen komen dat er een hoop gebakken lucht verkocht is tijdens de campagnes. Laat ze het maar een poos proberen, kijken wat er van terecht komt.
Ook ik vind het zeer teleurstellend dat de christelijke partijen zo ontzettend veel zetels ingeleverd hebben maar ben ervan overtuigd dat daar weer een ommekeer in zal gaan komen. En vergeet niet......God werkt niet alleen in Den Haag maar door alle mensen heen. Ook wij hebben allemaal en vooral persoonlijk een taak om de naam van God groot en bekend te maken bij de mensen om ons heen. Laten we daar maar een vast gebedspunt van gaan maken! |
ja, dat proberen mogen ze gaan doen, alleen jammer dat het dan snel weer verkiezing is, die PVV valt volgens mij net zo uit mekaar als de LPF
Tja christen zijn en politiek bedrijven en voor je standpunten gaan staan wordt niet gewaardeerd meer in deze maatschappij. En nu weet ik dat het moeilijk is, om politiek en christen zijn te combineren, omdat het zoeken naar compromissen soms is. Zeker voor CU, die ook moest meeregeren. Hoe doe je dat, voor je standpunten blijven staan, maar ook compromis durven maken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 10 juni 2010, 22:48
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Hoe gaan de scholen van jullie kinderen om met vaderdag?
Helaas moeten ze hier verplicht wat maken ook al is er geen vader of opa meer,dat schijnt te moeten omdat ze anders buiten de groep vallen(wellekuh groep???de doorsnee-kinderen-met-mama-en-papa-groep???) ......dr is wat voor te zeggen maar pijnlijk is het wel.
Ik ben benieuwd! |
hier word erover gesproken in de klas mijn kids hebben een aantal jaren iets voor hun oom (mijn jongste broer)gemaakt toen ze (nu ruim 3 jaar) weer contact met hun vader hadden gingen de presentjes weer naar hem,en ze waren zeer verbolgen toen hij hen vorig jaar 1 x met vaderdag liet zitten en ook dan moeten wederom teleurstellingen en pijn verwerkt worden helaas. gelukkig zijn mijn kids weer zo flexible dat ze erover kunnen praten en ook hun boosheid van zo'n moment mag er zijn. het ligt er vaak ook aan hoe je als moeder met zulke situaties omgaat.
van mij mag vaderdag gewoon blijven,want er zijn genoeg gelegenheden dat ze ook een evt. nieuwe vaderfiguur kunnen/mogen verwennen.
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op donderdag 10 juni 2010, 22:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 10 juni 2010, 22:51
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | ja, dat proberen mogen ze gaan doen, alleen jammer dat het dan snel weer verkiezing is, die PVV valt volgens mij net zo uit mekaar als de LPF
Tja christen zijn en politiek bedrijven en voor je standpunten gaan staan wordt niet gewaardeerd meer in deze maatschappij. En nu weet ik dat het moeilijk is, om politiek en christen zijn te combineren, omdat het zoeken naar compromissen soms is. Zeker voor CU, die ook moest meeregeren. Hoe doe je dat, voor je standpunten blijven staan, maar ook compromis durven maken. |
Da's het moeilijke idd. Jonathan, als je een kleine partij bent helemaal...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 10 juni 2010, 22:55
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | misschien vinden sommigen mijn bovenstaande stukje wat dubbel.
Nu weet ik dat dit ineens wel duidelijk is, maar dat van scholen en homo's opeens anders wordt beleefd |
Die Feijenoord fan zal dan helaas zijn eigen kloffie thuis moeten laten en een shirt moeten aantrekken van het ajax kloffie... Grote kans dat die Feijenoord fan niet komt opdagen... hahaha
(Susannah, die wel in is voor een geintje tussen de serieuze bedrijven door... ).
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op donderdag 10 juni 2010, 22:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 10 juni 2010, 22:57
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | alsjeblieft zeg!!!!! nee...ga jij maar lekker op vakantie!!!!  |
lekker makkelijk zo van die onzinnigheden plaatsen en dan berichtjes gaan tellen
helemaal met je eens hoor..... laat m maar op vakantie gaan
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|