| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE866
|
|
Geplaatst: zondag 13 juni 2010, 18:28
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Hoi Werner en Marianne, Bij deze wil ik me ook opgeven voor de wandeling de 27ste, samen met een vriendin. Zien we elkaar dan, groetjes |
gezellig we zien jullie dan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zondag 13 juni 2010, 18:47
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | * Je hebt zulke stralende ogen... * Je hebt een ontwapenende lach... * Je hebt tenminste iets om vast te houden...
Een kleine greep uit de "complimenten" die k wel eens krijg... weet je wat k dan zeg?!
"Als je de buitenkant al zo mooi vind, dan zul je je echt verwonderen over de binnenkant"  |
Die is goed, Tessybear, ga ik onthouden als ik ook weer es zo`n leuke mail krijg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zondag 13 juni 2010, 19:20
|
|
|
|
Ik droomde eens en zie ik liep aan 't strand bij lage tij. Ik was daar niet alleen, want ook de Heere liep aan mijn zij. We liepen samen het leven door en lieten in het zand een spoor van stappen, twee aan twee; de Heere liep aan mijn hand. Ik stopte en keek achter mij en zag mijn levensloop, in tijden van geluk en vreugd van diepe smart en hoop. Maar als ik goed het spoor bekeek zag ik langs heel de baan, daar waar het juist het moeilijkst was, maar één paar stappen staan... Ik zei toen: Heere, waarom dan toch? Juist toen ik U nodig had, juist toen ik zelf geen uitkomst zag op het zwaarste deel van het pad... De Heere keek toen vol liefde mij aan en antwoordde op mijn vragen: Mijn lieve kind, toen 't moeilijk was, toen heb ik jou gedragen.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 13 juni 2010, 19:47
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Moet ik daarom dan maar alles goed gaan vinden omdat een partij dit toch niet in zijn eentje zou kunnen ? Bovendien is er een kans dat PVV samen met VVD en CDA in de regering komt te zitten, dus zo gek vind ik het niet om er over na te denken. Waar het hier om gaat is dat er gekeken wordt naar etnische afkomst in plaats van waar het ze eigenlijk om gaat, namelijk de criminaliteit die volgens hun het hoogst is onder de etnische bevolking. |
Waar jij je in je openingspost zorgen om maakt, is allang een feit. En dat is maar goed ook want hierdoor liggen de zaken duidelijk en kan er inhoudelijk over de FEITEN gediscussieerd worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 13 juni 2010, 19:52
|
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=F9PypNMH6bE&feature=player_embedded#!
Ze vraagt kom je langs om te zien hoe het geworden is dan krijgt ons huis van toen misschien een andere betekenis ik loop rond in mijn verleden maar herken alleen de plek het doet me niets maar zie de reden van de pijn van mijn vertrek alles is hier vroeger en alles is voorbij maar het voelt niet zo want hij hoort zo bij mij
uit het niets wellen tranen op van nog niet zo lang geleden ze bleken te zijn weggestopt of op zijn minst te zijn vermeden
de beurse plek van onvermogen kwetsbaar als die is overrompeld mij en schreeuwd van dit gemis
alles goed geregeld in volwassen overleg de omgang is bezegeld in gedeelde middenweg in elk huis zijn eigen speelgoed en beiden harten op zijn plek ze zegt we doen het heel goed en aan liefde geen gebrek elke week een aantal dagen maar die gaan te snel voorbij ik mag niet klagen maar ik mis de helft van mij
uit het niets wellen tranen op van nog niet zo lang geleden ze bleken te zijn weggestopt of op zijn minst te zijn vermeden
de beurze plek van onvermogen kwetsbaar als die is overrompeld mij en schreewd van dit gemis
ooooit wordt ie ouder en ik weet dat ik die ondertoon van falen wel vergeet omdat ik weet in de helft van de tijd ben ik op afstand maar ik ben hem nergens kwijt
de beurze plek van onvermogen kwetsbaar als die is overrompeld mij en schreewd van dit gemis
dit gemis(2x)
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op zondag 13 juni 2010, 20:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 13 juni 2010, 19:54
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op maandag 1 november 2010, 20:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zondag 13 juni 2010, 19:55
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | Geussie al ken ik je nog niet ik vind jou bijzonder omdat ..........................je hart naar kinderevangelisatie uitgaat laat de kinderen tot Mij komen zei Jezus,jij gaat ze Hem brengen. |
Grace, ik vind het bijzonder dat je zo openlijk op het forum om hulp vraagt voor de klussen in je huis.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 13 juni 2010, 19:57
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Jij bent niet leuk  |
hahaha ik ben er weer. Heb een schitterend gaaf weekend camperen gehad. Met een 30 christenen van OuderAlleen.nl aan het camperen geweest.
Heerlijk gekletst, gezongen, gebeden, gedeeld, genoten !!!
Wanneer is het volgende uitje?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zondag 13 juni 2010, 19:58
|
|
|
|
Ik heb heerlijk zalm gegeten met pasta en andere lekkere groenten erbij . Was trouwens gisteren en ik heb niet zelf gekookt maar voor me laten koken in een restaurant ( zo aan te bevelen ).
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 13 juni 2010, 19:58
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | | Grace, ik vind het bijzonder dat je zo openlijk op het forum om hulp vraagt voor de klussen in je huis. |
Nou Carin.... ik vind jou wel bijzonder, omdat je gewoon voor je mening durft te gaan staan, maar ook respect hebt voor een anders mening. En als je het niet snapt dat gewoon ook durft te vragen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 13 juni 2010, 20:03
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Moet ik daarom dan maar alles goed gaan vinden omdat een partij dit toch niet in zijn eentje zou kunnen ? Waar staat dat jij het er mee eens moet zijn?
Bovendien is er een kans dat PVV samen met VVD en CDA in de regering komt te zitten, dus zo gek vind ik het niet om er over na te denken. Ook al zitten ze in de regering, dan is er nog altijd een meerderheid in de 1e en 2e kamer nodig om het ook daadwerkelijk voor elkaar te krijgen en dat zie ik echt nog niet gebeuren.
Waar het hier om gaat is dat er gekeken wordt naar etnische afkomst in plaats van waar het ze eigenlijk om gaat, namelijk de criminaliteit die volgens hun het hoogst is onder de etnische bevolking. En dan nog....als je niet crimineel bent heb je toch niks te vrezen? Niet dat ik vind dat het ingevoerd moet worden, maar ik zie het probleem ervan niet zo. Ik moet als buitenlander hier ook heel vaak opgeven dat ik nederlander ben. Bijvoorbeeld op school bij de kinderen, omdat we thuis nederlands spreken,om te zorgen dat er extra op de spraakontwikkeling gelet wordt en de kinderen goed inburgeren hier. Ik zie dat als een positief puntje. |
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op zondag 13 juni 2010, 20:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 13 juni 2010, 20:21
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | pfff..... kreeg vandaag van iemand dit lied te horen.
Ik schreef ooit zelf het volgende gedicht
Liefde hier en liefde daar
Soms zo ver weg, dan weer nabij, waarom toch niet allebei?
In gedachten altijd bij beiden Toch is t niet te vermijden
Kan maar niet te kiezen, toch steeds weer verliezen.
Daar een plekje weer gevonden, achterlaten hier 'n nieuwe wonde.
Hier ben ik heel vertrouwd, daar ligt stuk waarvan ik houd.
Hier moet ik weer verdwijnen, daar ga ik weer verschijnen.
Terugkomen, bij die ene lach, achtergelaten voor een enkele dag.
Dan weer bij de ander komen, toch weer tranen voelen stromen
Verborgen heimwee naar die ene, stiekem missen van diegene.
Denkend aan vervlogen tijd, wetend, ik ben beiden niet kwijt.
Hier en daar ontmoet ik vreugd, zo ga ik door mijn jeugd.
Soms zo ver weg, dan weer nabij, waarom toch niet allebei?
Liefde hier en liefde daar
|
emotioneel, en beetje triest ook... maar mooi !
de link is alleen zonder [url] zonder [/url[ en zonder ! http://www.youtube.com/watch?v=F9PypNMH6bE&feature=player_embedded#
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zondag 13 juni 2010, 20:23
|
|
|
|
|
Zeker mooi gedicht, je kunt het op verschillende manieren invullen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 13 juni 2010, 20:24
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Waar jij je in je openingspost zorgen om maakt, is allang een feit. En dat is maar goed ook want hierdoor liggen de zaken duidelijk en kan er inhoudelijk over de FEITEN gediscussieerd worden. |
Wie zegt dat ik me zorgen maak ? Het zette me wel aan het denken ja, niks mis mee dacht ik en ik was benieuwd hoe andere C.M.-ers er tegenaan keken, that's all...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 13 juni 2010, 20:29
|
|
|
|
Ik vond jouw bijzonder dat je altijd van die mooie gedichten heb. En wel blijven he...
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op zondag 13 juni 2010, 20:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: zondag 13 juni 2010, 20:29
|
|
|
|
Jonathan, ik vind jou bijzonder omdat jij de gave hebt om vanuit je hart kreten te vertalen naar gedichten die me bij blijven..
Laatst aangepast door
|
MARIEKE897
|
op zondag 13 juni 2010, 20:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 13 juni 2010, 20:30
|
|
|
|
|
En nu loopt het mis...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 13 juni 2010, 20:35
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | hahaha ik ben er weer. Heb een schitterend gaaf weekend camperen gehad. Met een 30 christenen van OuderAlleen.nl aan het camperen geweest.
Heerlijk gekletst, gezongen, gebeden, gedeeld, genoten !!!
Wanneer is het volgende uitje? |
Eh...3 Juli?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: zondag 13 juni 2010, 20:36
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | En nu loopt het mis... |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
|
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: Moet ik daarom dan maar alles goed gaan vinden omdat een partij dit toch niet in zijn eentje zou kunnen ? Waar staat dat jij het er mee eens moet zijn?
Ik reageerde alleen op jouw stukje dat de PVV toch niet alleen kon regeren, wat ik bedoelde te zeggen is dat ik vind dat we voorzichtig moeten zijn om mensen een etiket op te plakken in plaats van te kijken naar de criminaliteit, of PVV nu wel of niet alleen regeert doet er ff niet toe, waarmee ik bedoel dat dat mijn mening niet verandert.
Bovendien is er een kans dat PVV samen met VVD en CDA in de regering komt te zitten, dus zo gek vind ik het niet om er over na te denken. Ook al zitten ze in de regering, dan is er nog altijd een meerderheid in de 1e en 2e kamer nodig om het ook daadwerkelijk voor elkaar te krijgen en dat zie ik echt nog niet gebeuren. de tijd zal aangeven welke mogelijke coalities gevormd zouden kunnen worden.
Waar het hier om gaat is dat er gekeken wordt naar etnische afkomst in plaats van waar het ze eigenlijk om gaat, namelijk de criminaliteit die volgens hun het hoogst is onder de etnische bevolking. En dan nog....als je niet crimineel bent heb je toch niks te vrezen? Niet dat ik vind dat het ingevoerd moet worden, maar ik zie het probleem ervan niet zo. Ik moet als buitenlander hier ook heel vaak opgeven dat ik nederlander ben. Bijvoorbeeld op school bij de kinderen, omdat we thuis nederlands spreken,om te zorgen dat er extra op de spraakontwikkeling gelet wordt en de kinderen goed inburgeren hier. Ik zie dat als een positief puntje. Op mij kwam de discussie in het programma "Knevel & van den Brink" over met een discriminerende ondertoon... ik was benieuwd hoe anderen erover dachten... dat is de reden dat ik er een topic over maakte... omdat ik vond dat Dhr. Brinkman van de PVV de zaken omdraaiden (eerst ras, dan criminaliteit) vond ik het waard om er een topic over te beginnen
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zondag 13 juni 2010, 20:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | En nu loopt het mis... |
Ik vind jou bijzonder omdat je zo goed orde weet te houden hier op het forum
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 13 juni 2010, 20:38
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | | Jonathan, ik vind jou bijzonder omdat jij de gave hebt om vanuit je hart kreten te vertalen naar gedichten die me bij blijven.. |
en nu vind niemand Marieke bijzonder???
nou ik kan me dat niet voorstellen dat niemand haar bijzonder vindt ??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 13 juni 2010, 20:39
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: |  |
Ik vind Marieke bijzonder omdat je lekker open bent en enthousiast, een warme vrouw... En nu op Mario reageren Marieke...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 13 juni 2010, 20:40
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Ik vind Marieke bijzonder omdat je lekker open bent en enthousiast, een warme vrouw... En nu op Mario reageren Marieke...  | Eh...dat had ik al gedaan...hij moet natuurlijk niet naast zen schoenen gaan lopen he
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zondag 13 juni 2010, 20:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 13 juni 2010, 20:41
|
|
|
|
| PEACEDOVE820 schreef: | Prachtige vissen hoor does  |
Vind ik ook, Peace En ja, Does vond de film ook geweldig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: zondag 13 juni 2010, 20:41
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Ik vind Marieke bijzonder omdat je lekker open bent en enthousiast, een warme vrouw... En nu op Mario reageren Marieke...  |
Ik dacht, laat ik Mario de eer gunnen, dus haalde ik mijn posting weg...
maar Mario, ik vind jou bijzonder omdat je ook in je profiel overkomt als een warm, sociaal en integer persoon!! En omdat je het 'van alles en nog wat ' topic draaiende houdt!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLIE511
|
|
Geplaatst: zondag 13 juni 2010, 21:11
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | dikke knuf voor jolan vooruit willie ook 1 voor jou  |
thnx schat
jij ook een dikke knuf terug
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zondag 13 juni 2010, 21:13
|
|
|
|
| WILLIE511 schreef: | thnx schat
jij ook een dikke knuf terug  |
he... ook van mij hè
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 13 juni 2010, 21:16
|
|
|
|
Etymologie
Volgens een volkssage zou het woord picknick afkomstig zijn van 'pick a nigger'. Het zou in het zuiden van de Verenigde Staten gebruik zijn geweest met het gezin buiten te eten, waarbij men tijdens de maaltijd naar keuze een of meerdere op de velden werkende zwarte slaven dood liet schieten.
Dit is volstrekt onwaar. Picknick is afkomstig van het Franse 'Pique nique', en wordt al sinds de 17e eeuw gebruikt. Pique betekent 'iets uitkiezen' terwijl nique een 'kleinigheid' betekent. Het verwijst dus naar de verschillende soorten voedsel die op het kleed zijn uitgestald en waaruit de deelnemers kunnen kiezen.
|
|
| Naar boven |
|
|