ChristianMatch

Forum

geert wilders een voorbeeld?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 755 756 757 758 759 760 761 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 08:10

Wilders vindt dat de grens voor het uitvoeren van een abortus tijdens het eerste trimester van de zwangerschap – de zogenaamde zuigcurretage – terug moet worden gebracht van 13 weken naar 8 weken. Veel te duur al die abortussen en de laagdrempelige mogelijkheid maakt mensen maar nodeloos laks, zo redeneert de PVV.

Maar de 10,8 miljoen waarmee de overheid abortusklinieken financiert is allerminst frivole verspilling aan een luxegoed voor een selecte groep. Het zijn niet alleen de beide toekomstige ouders en hun ongeboren kind die door een abortus behoed worden voor onheil, ook de maatschappij als geheel heeft er baat bij als de drempel voor een abortus zo laag mogelijk wordt gehouden, bijvoorbeeld omdat het de criminaliteitscijfers positief beïnvloedt. Daarom is het voorgestelde verlagen van de 13-weken grens gevaarlijke nonsens. Momenteel vindt slechts 6,6% van de abortussen plaats na die grens. Het is tot 13 weken klinisch mogelijk een relatief snelle, pijnloze en veel minder belastende ingreep uit te voeren. De grens wel omhoog brengen zou dus een zeer grote groep vrouwen nodeloos dwingen tot een veel vervelender en ingrijpender behandeling. Een semantische kwestie (PVVs Fleur Agema: ‘we noemen het na 8 weken een foetus’) is hier volkomen irrelevant; in Nederland is abortus na de 13e week nog bijna tien weken met reden legaal.

En die goede reden is (in het kort) natuurlijk dat het toegankelijk en laagdrempelig houden van abortus een basaal recht dient om over het eigen lichaam en leven te beschikken. Dat recht moet de overheid faciliteren en beschermen. Wilders probeert slechts drempels op te werpen. Onjuist, Wilders weerlegd.

Bron: http://wildersweerlegd.wordpress.com/tag/abortus/

Laatst aangepast door
MARISKA601
op dinsdag 15 juni 2010, 08:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 08:11

Wilders vindt dat vrouwen voortaan zelf voor hun abortus moeten betalen. De PVV is van mening dat de dames zo eindelijk eens wat minder losbandig zullen worden.

Maar is het echte probleem wel de onzedelijkheid van de vrouw? Wat de PVV verrassend genoeg niet vermeldt, is dat het relatief vaak allochtone vrouwen zijn die zich herhaaldelijk laten aborteren. Blijkbaar slaat de over het algemeen succesvolle Nederlandse aanpak van voorlichten en voorkomen bij hen niet aan. Dat klopt: de Rutgers Nisso Groep heeft vastgesteld dat voorlichting over geboortebeperking in het Nederlands aan allochtone vrouwen in zo’n 20% van de gevallen onvoldoende begrepen wordt. Daarnaast spelen allerlei cultuurgebonden zaken mee, zoals afwijzing van of onbekendheid met anticonceptie. Er is dus geen femme fatale, Lolita of stoeipoes nodig voor een ongewenste zwangerschap.

Bron: http://wildersweerlegd.wordpress.com/tag/abortus/
Ongeveer een derde van de vrouwen die eens een abortus heeft gehad komt voor een tweede keer of vaker terug. Dat is inderdaad niet te zuinig. Maar deze boete zal een weinig effectieve maatregel zijn om de onzedelijken onder hen een puriteins lesje te leren. Een aanzienlijk deel van de lasten die een abortus levert is nu al exclusief voor rekening van de vrouw. Voor zo ver er vrouwen bestaan die zich, verblind door lust of gemakzucht, vrijwillig een emotioneel beladen, sociaal vaak afgekeurde en pijnlijke ingreep op de hals halen, zal 315 euro hen niet minder losbandig of minder geneigd tot het ondergaan van een abortus maken. Wie zich om andere redenen regelmatig bij de abortuskliniek meldt wordt evenmin behoed voor zwangerschap. Effectief voor het oplossen van dit probleem is het opschroeven van de prijs van abortus dus niet; Wilders weerlegd.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op dinsdag 15 juni 2010, 08:15
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 08:55

MARISKA601 schreef:
In jouw geval is het toch rotterdams? Knipoog smiley

Das alleen off-duty Mars Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Je zult je nog verbazen over mijn talenten in de Nederlandsche taalvaardigheden Knipoog smiley

Enneh...ik heb ook wel duidelijk geïnstrueerd gekregen dat ik de mensen moet leren om een "kopje thee" te vragen en geen "bakkie tut" hoor Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 09:06

EVA685 schreef:
Met het offeren, denk ik dat GOD bedoelt, hoeveel heb je voor MIJ over.
Hoe groot is je geloof, ik denk zelf, dat Isaak een voorbeeld was.
Toevallig heb ik er een preek over gehoord zondag.
Het is een test van God/beproeving.

En zijn geloof was onwankelbaar, hij zei immers voordat hij de berg op ging..
Ikzelf ga met de jongen verder om daarginds neer te knielen. Daarna komen we naar jullie terug.
Als je leest dat hij 3 dagen over de reis gedaan heeft, naar de berg..wat zal er toch allemaal in zijn hoofd omgegaan zijn? Een enorme strijd denk ik..maar uiteindelijk won het vertrouwen in zijn Vader!

Wat ik ook boeiend vind, is wat ik laatst las over zijn zonen, Isaak en Ismael.
Ismael was een zoon die er kwam door een aktie van Abraham..door zijn ongeduld en het niet luisteren naar God.
Isaak kwam alsnog! God had het gezegd en hield zich aan Zijn woord!

Hoe vaak maken wij een 'Ismael' ? Dat we het zelf wel even regelen? Dat we niet het vertrouwen hebben om Zijn wil af te wachten? Wachten op een 'Isaak'?
Als God zegt, beklim die berg...dan kunnen we niet wachten en beginnen direkt!
Maar als Hij zegt, die berg moet je over...maar wacht eerst maar een poosje aan de voet van de berg...wachten we dan? Kunnen we het geduld opbrengen?
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 10:18

TESSYBEAR731 schreef:
Das alleen off-duty Mars Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Je zult je nog verbazen over mijn talenten in de Nederlandsche taalvaardigheden Knipoog smiley

Enneh...ik heb ook wel duidelijk geïnstrueerd gekregen dat ik de mensen moet leren om een "kopje thee" te vragen en geen "bakkie tut" hoor Clown smiley

dat vind ik nou wel weer jammer
ik vind dat bakkie tut veel leuker klinken Clown smiley
dat is nu pas echt inburgering
gelijk een dialect aanleren
welke nederlander spreekt er echt vloeiend abn?
ikke niet iig Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 11:10

JONATHAN890 schreef:
"In Laodicéa was het geloof een knus binnenbrandje"

4 Schrijf aan de engel van de gemeente in Laodicea:
“Dit zegt Amen, de trouwe en betrouwbare getuige, het begin van Gods schepping: 15 Ik weet wat u doet, hoe u niet koud bent en niet warm. Was u maar koud of warm! 16 Maar nu u lauw bent in plaats van warm of koud, zal ik u uitspuwen. 17 U zegt dat u rijk bent, dat u alles hebt wat u wilt en niets meer nodig hebt. U beseft niet hoe ongelukkig u bent, hoe armzalig, berooid, blind en naakt. 18 Daarom raad ik u aan: koop van mij goud dat in het vuur gelouterd is, en u zult rijk zijn; witte kleren om u te kleden en uw naaktheid te bedekken, zodat u zich niet meer hoeft te schamen; zalf voor uw ogen, zodat u weer kunt zien. 19 Iedereen die ik liefheb wijs ik terecht en bestraf ik. Zet u dus volledig in en breek met het leven dat u nu leidt. 20 Ik sta voor de deur en klop aan. Als iemand mijn stem hoort en de deur opent, zal ik binnenkomen, en we zullen samen eten, ik met hem en hij met mij.

"De eerste liefde. Kennen we die nog?
De diepe liefde voor Christus,
de bereidwilligheid om alles voor Hem op te geven,
de radicale toewijding.
Je stond in vuur en vlam,"

Vuur brandt en verteert, en gemakkelijk raken we dat eerste vuur kwijt, dooft de vlam, verwatert de radicaliteit en
dingen we af op ‘alles achterlaten’. Zeker, we blijven trouw, maar zetten het vuur van het geloof op de waakvlam.
Bij sommigen zie je het echter in rook opgaan.
Hoe kan het dat iemand die toegewijd was, zo afzakt of zelfs helemaal afhaakt?
Christus is toch niet veranderd?
We weten dat het gebeurt. Is dat een gevaar voor ons allemaal?
Wat zijn de oorzaken?
Is er geen ‘brandstof’ meer?
Treedt er een ‘geloofsmoeheid’ op?"

Hoe vaak zijn het niet de doornen en distels van ons drukke en rijke westerse bestaan die ons zo in beslag nemen dat zij het geestelijke leven langzaam verstikken. Of was hij teleurgesteld in medechristenen, zijn huwelijk of God? Had God zijn wensen of hoop niet vervuld?

Heikel onderwerp
Momenten dat je jezelf zo mislukt voelt als christen, dat je twijfelt of je nog wel tot God kan komen. Welke christen worstelt hier nooit mee? Het zijn twijfels die de duivel zaait. Als we op onszelf en op de omstandigheden zien, dan zinken we.

De vraag die hier direct boven komt drijven is: kan een christen afvallen en verloren gaan? Felle discussies zijn daarover gevoerd, maar het is een vraag die de Bijbel niet stelt. De HERE laat zien dat Hij de zijnen kent en bewaart. De apostel Paulus stelt dat God bij machte is iemand vast te doen staan (Rom. 14:4). Aan de ene kant leert Paulus dat we daarin mogen rusten. Aan de andere kant laat hij geen enkele ruimte voor gemakzucht, nalatigheid of valse gerustheid. ‘Wie meent te staan, zie toe, dat hij niet valle’ (1 Kor. 10:12). Veelvuldig worden we aangespoord om te volharden en dat wordt niet zonder reden gedaan. Als ons vuur dooft, zijn de gevolgen groot voor de gemeente van Christus.

Waakvlam
In de Hebreeënbrief vond de Heilige Geest het nodig dat de apostel de gelovigen vermaande om niet te ‘verachteren van de genade’ (12:15) en dat hij hen waarschuwde voor ‘een ongelovig hart door af te vallen van de levende God’ (3:12). Er was verdrukking en vervolging en daarom de verleiding om de gemakkelijke weg te kiezen en het vuur op de minder opvallende waakvlam te zetten of zelfs Christus te verloochenen.

Voor anderen hadden de zorgen en sleur van alledag en het uitblijven van de wederkomst het brandende hart doen verkoelen. In de gemeente van Efeze was het geloof op de spaarbrander van traditie en de juiste leer gezet (Openb. 2:4). In de zelfgenoegzame gemeente van Laodicéa was het geloof een knus binnenbrandje, ontdaan van radicaliteit en daarom lauw en irrelevant voor Christus (Openb. 3:16). Veel rook, maar weinig vuur.

Brandstof
Hoe houd je de vlam brandend? In de eerste plaats is er de vraag welk vuur er brandt. Is het een eigen opgeklopt enthousiasme met hetzelfde karakter als iemand die ervoor kiest om supporter van een voetbalclub te worden? Als de resultaten een paar jaar teleurstellen, dooft het enthousiasme. Alleen een vuur dat door Gods Geest ontstoken is, blijft branden.

Een andere vraag is waar de brandstof uit bestaat. Is het mijn grote inspanning voor de zaak van God? Als het niet zo goed lijkt te gaan met ‘die zaak’, als er tegenstand is, of als Gods handelen niet aan onze verwachting voldoet, dan lijkt onze inspanning een verkwisting van energie en draaien we het uit. Als ons vuur vooral wordt gevoed door de warmte en het saamhorigheidsgevoel binnen onze gemeente of vriendenkring, dan kan de vlam snel doven als mensen ons teleurstellen.

Geheim
De apostel Paulus zegt aan het eind van zijn bediening en leven: ‘Ik heb de goede strijd gestreden, ik heb mijn loop ten einde gebracht, ik heb het geloof behouden’ (2 Tim. 4:7).
Wat was zijn geheim? Hij had toch een hoop narigheid meegemaakt, honger en eenzaamheid geleden, was in gevaar geweest, zelfs in doodsnood, was vervolgd en gehaat; hij was door vrienden in de steek gelaten, had gemeentes gesticht waar dingen misgingen of die zich tegen hem keerden. Toch bleef zijn geloof onaangetast, want het ging hem maar om één ding: Christus te kennen. Al het andere was hem afval (Fil. 3:8). God was zijn doel, niet Gods zegeningen of een rijke bediening met geweldige resultaten.

Overgave
‘Nevens U begeer ik niets op aarde’ (Ps. 73:25) was de praktijk van Paulus. Dat is een geloof dat bereid is dit leven volkomen op te offeren om te leven voor God en Zijn wil te volbrengen, ongeacht de gevolgen. Deze oude waarheden lijken niet meer te passen in de filosofie en theologie van onze tijd. We hebben toch recht op een stukje geluk en voldoening in dit leven? Dat lijkt redelijk, maar heeft niets te maken met het radicale Evangelie dat de Here Jezus predikte en voorleefde tot aan het kruis toe. Toch maken we dat aards geluk vaak tot het doel van het Evangelie en gaan we de radicale overgave aan God uit de weg. Juist dat is nodig als basismateriaal voor de Geest om de vlam brandend te houden.

In de Bijbel wordt nadrukkelijk gezegd dat er voor de wederkomst afval zal zijn. Wat is afval anders dan dat het vuur dooft en de christen zich richt op een goed leven in deze wereld? Paulus profeteert dat zelfzucht een van de belangrijkste kenmerken van de afval zal zijn. Een zelfgenoegzame en aardsgerichte godsdienst dooft het vuur van de Geest. Roept dat geen herkenning op? Als de prediking zich aan die tendens aanpast, verdwijnt de radicaliteit en dooft de vlam van de eerste liefde. Dan verwordt onze boodschap tot rook van een smeulende rest die kerk genoemd wordt. Maar de HERE kan nieuw leven blazen in die smeulende hoop en het vuur doen oplaaien. Dan moeten wel eerst de as en slakken verwijderd worden.
Eerlijk gezegd denk ik dat je een denkfout maakt. Een fout, die door veel mensen gemaakt wordt. Die benoemen het enthousiasme wat mensen hebben na hun bekering vaak als eerste liefde. Is dat wel zo? Dat is net zo idealistisch als mensen die denken dat je voortdurend verliefd op elkaar moet blijven. Om de vergelijking door te trekken, verliefdheid gaat over op liefde en toewijding. En is dat niet pcies hetzelfde wat er met onze liefde voor God gebeurt?
In mijn ogen heeft de term "eerste liefde" meer met prioriteit te maken. God lief hebben boven alles. Zoals je partner je eerste liefde is, je belangrijkste liefde, zo wil God ook je eerste liefde zijn. Een liefde die alle andere relaties overstijgt. En dat is iets wat we in stand kunnen houden. Dat heeft niet alleen te maken met gevoel, met vuur, met enthousiasme. Maar meer met andere liefdes weren, liefde voor de wereld, liefde voor jezelf.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 11:28

Laten we het eens deze discussie uit de theorie halen. Stel, je dochter van 16 komt bij je en zegt dat ze zwanger is. Ze zit nog op school en is er nog lang niet aan toe. Hoe zou je dat dan oplossen?

Ik zal zelf als eerste het antwoord geven op deze vraag. We hebben onze kinderen altijd voorgehouden dat wat ze ook doen, ze onze kinderen blijven. Dus het zal iets zijn wat we samen oplossen. In de praktijk zou dat dan betekenen, dat we als ouders zouden helpen met de opvoeding van de baby.
Zou het betekenen dat ze zo snel zou moeten trouwen met de vader van het kind? In mijn ogen niet, want trouwen is iets wat een bredere basis zou moeten hebben wil het kans van slagen hebben.
In de gemeente zou ik eenzelfde insteek hebben denk ik. Wel met de persoon praten en kijken naar praktische oplossingen. Abortus is geen optie, dus het zal weer neerkomen op helpen met de ontstane situatie.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 11:48

Er zijn mensen die voortdurend lopen te beweren dat uiterlijk niks met innerlijk te maken heeft. Het is echter met elkaar verbonden. Vaak kun je aan mensen zien hoe zich voelen of hoe ze in het leven staan. Ogen zeggen heel veel, ze zijn immers de spiegel van de ziel. Stralen ze opstandigheid uit, vermoeidheid, liefde, verwildering, is allemaal af te lezen uit de ogen. Ik durf zelfs te beweren, dat ik soms kan zien, dat er ADHD ers tussen zitten. Dat is af te lezen aan de ogen.
Kleding zegt ook een heleboel, zien ze er verzorgd uit, hebben ze eigenwaarde, zijn ze netjes op zichzelf, zijn ze zichzelf aan het verwaarlozen?
Sommige foto's geven de indruk dat vrouwen gebukt gaan onder het verleden, andere foto's laten een opstandigheid zien.......
Is het niet zo, dat veel mensen geen foto durven te laten zien, omdat ze dan juist teveel van zichzelf prijsgeven in plaats van te weinig?????

Er zijn mannen die niet van dikke vrouwen houden, is dat erg? Er zijn mannen die niet van kleine vrouwen houden, is dat erg? Er zijn mannen die niet van blond houden, is dat erg??? Waarom zou je mensen veroordelen die een bepaalde voorkeur hebben. Zelf heb ik het niet zo op met Antilliaanse vrouwen. Betekent dat ik ze daarmee veroordeel, nee het betekent, dat ik weet dat dat niet bij me past. Dat is volledig subjectief, maar het is wel een feit waar ik rekening mee moet houden. Er moet een bepaalde aantrekkingskracht zijn, anders werkt het niet.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 15 juni 2010, 11:58
Naar boven

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 12:00

Hey luitjes,

Ik ben even nog onder voorbehoud wordt ws ingegipst over anderhalve week oude bot fractuur dus dan mag ik geen auto meer rijden....
Gebroken voet waar ik schijnbaar al maanden mee loop.....

Greets,
Peacedove
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 12:44

LEANNE226 schreef:
Nu ben ik echt zielig Huilende smiley, smiley in tranen

jij zielig??? Verraste, verbaasde smiley
krijg je een knuffel van me doe je weer zo
ik ben pas zielig Huilende smiley, smiley in tranen
je zit me steeds te pesten Woedende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 12:44

TESSYBEAR731 schreef:
Back ontopic...
Ik vind Wilders nog steeds een belabberd voorbeeld Zieke smiley

Een belabberd voorbeeld waarvan?
Want dit topic is juist gestart om te signaleren dat de C-partijen een behoorlijke dreun gekregen hebben tijdens de laatste verkiezingen en dat dit wel eens te maken kan hebben met de veelheid water bij de wijn. Dit wordt door de openingsposter neergezet tegenover de meer pure wijn van Wilders. En ja, dan mag je misschien niet echt van het soort wijn houden dat Wilders schenkt, maar het smaakt in elk geval puurder dan een aantal zaken waar de C-partijen zich voor hebben ingezet de afgelopen periode. Als de PVV aan het bewind komt zal blijken hoeveel water er in de Wilderswijn terechtkomt...maar op dit moment klopt de stellingname in de beginpost denk ik wel.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 12:52

HENK710 schreef:
Een belabberd voorbeeld waarvan?
Want dit topic is juist gestart om te signaleren dat de C-partijen een behoorlijke dreun gekregen hebben tijdens de laatste verkiezingen en dat dit wel eens te maken kan hebben met de veelheid water bij de wijn. Dit wordt door de openingsposter neergezet tegenover de meer pure wijn van Wilders. En ja, dan mag je misschien niet echt van het soort wijn houden dat Wilders schenkt, maar het smaakt in elk geval puurder dan een aantal zaken waar de C-partijen zich voor hebben ingezet de afgelopen periode. Als de PVV aan het bewind komt zal blijken hoeveel water er in de Wilderswijn terechtkomt...maar op dit moment klopt de stellingname in de beginpost denk ik wel.

Ik heb in mijn eerste reactie aangegeven waarom ik Wilders net zo goed een belabberd voorbeeld vind als de leiders van de C-partijen, dus denk ga het maar niet herhalen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 12:54

MARIEKE897 schreef:
En zijn geloof was onwankelbaar, hij zei immers voordat hij de berg op ging..
Ikzelf ga met de jongen verder om daarginds neer te knielen. Daarna komen we naar jullie terug.
Als je leest dat hij 3 dagen over de reis gedaan heeft, naar de berg..wat zal er toch allemaal in zijn hoofd omgegaan zijn? Een enorme strijd denk ik..maar uiteindelijk won het vertrouwen in zijn Vader!

Wat ik ook boeiend vind, is wat ik laatst las over zijn zonen, Isaak en Ismael.
Ismael was een zoon die er kwam door een aktie van Abraham..door zijn ongeduld en het niet luisteren naar God.
Isaak kwam alsnog! God had het gezegd en hield zich aan Zijn woord!

Hoe vaak maken wij een 'Ismael' ? Dat we het zelf wel even regelen? Dat we niet het vertrouwen hebben om Zijn wil af te wachten? Wachten op een 'Isaak'?
Als God zegt, beklim die berg...dan kunnen we niet wachten en beginnen direkt!
Maar als Hij zegt, die berg moet je over...maar wacht eerst maar een poosje aan de voet van de berg...wachten we dan? Kunnen we het geduld opbrengen?

Heel mooi verwoord Marieke, sluit me er bij aan

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 12:55

Quote:
En gij hebt verdragen, en hebt geduld; en gij hebt om Mijns Naams wil gearbeid, en zijt niet moede geworden. Maar Ik heb tegen u, dat gij uw eerste liefde hebt verlaten. Gedenk dan, waarvan gij uitgevallen zijt, en bekeer u, en doe de eerste werken; en zo niet, Ik zal u haastelijk bij komen, en zal uw kandelaar van zijn plaats weren, indien gij u niet bekeert.

Bron: Brief aan de engel van de gemeente van Efeze, Openbaring 2:3-5

Uit deze tekst uit een andere brief uit de Openbaring aan Johannes blijkt mijns inziens dat die eerste liefde wel degelijk de toegewijde, enthousiaste overgave is. Wat betreft de vergelijking met verliefdheid die overgaat naar liefde en trouw: in liefde en trouw zit hetzelfde stukje toewijding en overgave als bij de eerste liefde/verliefdheid.

Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 15 juni 2010, 12:55
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 12:56

Wil dit met het oog op de abortus discussie toch ff plaatsen...

Dagboek van een ongeboren kind

5 OKTOBER:

Vandaag is mijn leven begonnen. Mijn ouders weten het nog niet, maar ik ben er al. Ik word een meisje. Ik krijg blond haar en blauwe ogen. Bijna alles staat al vast, zelfs dat ik van bloemen zal houden.

19 OKTOBER:

Sommigen zeggen dat ik nog niet echt een persoon ben, en dat alleen mijn moeder maar bestaat. Maar ik ben wèl echt een persoon, net zoals een kruimeltje brood toch werkelijk brood is. Mijn moeder bestaat. En ik ook.

23 OKTOBER:

Mijn mond begint zich nu te openen. Denk je eens in, over een jaar of zo zal ik al kunnen lachen en later zal ik gaan praten. Ik weet wat mijn eerste woordje zal zijn: MAMMA.

25 OKTOBER:

Vandaag begon mijn hart helemaal uit zichzelf te kloppen. Van nu af aan zal het mijn hele leven rustig blijven kloppen, zonder ook maar één keer stil te staan om uit te rusten! En na vele jaren zal het moe worden. Het zal ophouden met kloppen, en dan zal ik sterven.

2 NOVEMBER:

Ik groei nu elke dag een beetje. Mijn armen en benen beginnen vorm aan te nemen. Maar ik moet nog heel lang wachten voordat ik op die kleine beentjes overeind kan gaan staan om naar mijn moeders armen te reiken, en voordat ik met deze kleine armpjes bloemen zal kunnen plukken en mijn vader zal kunnen omhelzen.

12 NOVEMBER:

Er beginnen zich heel kleine vingertjes aan mijn handen te vormen. Wat zijn ze grappig klein! Met die vingertjes zal ik mijn moeders haar kunnen strelen.

20 NOVEMBER:

Vandaag pas heeft de dokter aan mamma verteld dat ik hier onder haar hart leef. O, wat zal ze gelukkig zijn! Ben je gelukkig, mamma?

25 NOVEMBER:

Mijn pappa en mamma zijn waarschijnlijk al een naam voor mij aan het bedenken. Maar zij weten niet eens dat ik een meisje ben. Ik wil Kathy genoemd worden. Ik word al zo groot.

10 DECEMBER:

Mijn haar groeit al. Het is zacht en licht en glanzend. Wat voor haar zou mamma hebben?

13 DECEMBER:

Ik begin nu net te kijken. Het is donker om mij heen. Als mamma mij ter wereld brengt, zal die wereld vol zonneschijn en bloemen zijn. Maar wat ik het allerliefst wil zien, is mijn mamma. Hoe zie je eruit, mamma?

24 DECEMBER:

Zou mamma het zachte kloppen van mijn hart horen? Sommige kinderen zijn een beetje ziek als zij geboren worden. Maar mijn hart is sterk en gezond. Het klopt zo regelmatig: tik-tik, tik-tik. Je zult een gezonde dochter krijgen, mamma!

28 DECEMBER:

Vandaag heeft mijn moeder mij gedood.

auteur onbekend
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 12:58

CHATULIEM619 schreef:
Er zijn mensen die voortdurend lopen te beweren dat uiterlijk niks met innerlijk te maken heeft. Het is echter met elkaar verbonden. Vaak kun je aan mensen zien hoe zich voelen of hoe ze in het leven staan. Ogen zeggen heel veel, ze zijn immers de spiegel van de ziel. Stralen ze opstandigheid uit, vermoeidheid, liefde, verwildering, is allemaal af te lezen uit de ogen. Ik durf zelfs te beweren, dat ik soms kan zien, dat er ADHD ers tussen zitten. Dat is af te lezen aan de ogen.
Kleding zegt ook een heleboel, zien ze er verzorgd uit, hebben ze eigenwaarde, zijn ze netjes op zichzelf, zijn ze zichzelf aan het verwaarlozen?
Sommige foto's geven de indruk dat vrouwen gebukt gaan onder het verleden, andere foto's laten een opstandigheid zien.......
Is het niet zo, dat veel mensen geen foto durven te laten zien, omdat ze dan juist teveel van zichzelf prijsgeven in plaats van te weinig?????

Er zijn mannen die niet van dikke vrouwen houden, is dat erg? Er zijn mannen die niet van kleine vrouwen houden, is dat erg? Er zijn mannen die niet van blond houden, is dat erg??? Waarom zou je mensen veroordelen die een bepaalde voorkeur hebben. Zelf heb ik het niet zo op met Antilliaanse vrouwen. Betekent dat ik ze daarmee veroordeel, nee het betekent, dat ik weet dat dat niet bij me past. Dat is volledig subjectief, maar het is wel een feit waar ik rekening mee moet houden. Er moet een bepaalde aantrekkingskracht zijn, anders werkt het niet.

En daarom geeft uiterlijk zeker een goede eerste indruk, maar lang niet altijd de juiste!
Er is denk ik ook niemand hier die zich helemaal niet wil laten zien, maar wel mensen die eerst motivatie willen krijgen om zichzelf te laten zien.
Je houd niet van antilliaanse vrouwen zeg je, maar wie zegt niet dat er ergens een antilliaanse vrouw rondloopt die perfect bij je past? En die je dus bij voorbaat al afwijst enkel vanwege haar afkomst.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 13:01

RENSKE067 schreef:
jij zielig??? Verraste, verbaasde smiley
krijg je een knuffel van me doe je weer zo
ik ben pas zielig Huilende smiley, smiley in tranen
je zit me steeds te pesten Woedende smiley

Nu begrijp ik waarom er mannen zijn.........heb je minder gezeur Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 13:04

RENSKE067 schreef:
dat vind ik nou wel weer jammer
ik vind dat bakkie tut veel leuker klinken Clown smiley
dat is nu pas echt inburgering
gelijk een dialect aanleren
welke nederlander spreekt er echt vloeiend abn?
ikke niet iig Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Persoonlijk vind ik een bakkie tut ook veel lekkerder dan een kopje thee Clown smiley maar net mijn eerste ochtend gehad en ik denk dat k het voorlopig toch maar even bij het "kopje thee" moet houden...das blijkbaar al moeilijk genoeg Knipoog smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op dinsdag 15 juni 2010, 13:06
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 13:16

Er zijn mannen die kijken of de vrouw een leuk koppie heeft.
En er zijn vrouwen die kijken of de man een leuk koppie heeft.
Hebben ze dat niet, dan heeft het lezen van een profiel, voor hun
verder geen zin.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 13:21

ROBBEDOES873 schreef:
Wil dit met het oog op de abortus discussie toch ff plaatsen...

Dagboek van een ongeboren kind

5 OKTOBER:

Vandaag is mijn leven begonnen. Mijn ouders weten het nog niet, maar ik ben er al. Ik word een meisje. Ik krijg blond haar en blauwe ogen. Bijna alles staat al vast, zelfs dat ik van bloemen zal houden.

19 OKTOBER:

Sommigen zeggen dat ik nog niet echt een persoon ben, en dat alleen mijn moeder maar bestaat. Maar ik ben wèl echt een persoon, net zoals een kruimeltje brood toch werkelijk brood is. Mijn moeder bestaat. En ik ook.

23 OKTOBER:

Mijn mond begint zich nu te openen. Denk je eens in, over een jaar of zo zal ik al kunnen lachen en later zal ik gaan praten. Ik weet wat mijn eerste woordje zal zijn: MAMMA.

25 OKTOBER:

Vandaag begon mijn hart helemaal uit zichzelf te kloppen. Van nu af aan zal het mijn hele leven rustig blijven kloppen, zonder ook maar één keer stil te staan om uit te rusten! En na vele jaren zal het moe worden. Het zal ophouden met kloppen, en dan zal ik sterven.

2 NOVEMBER:

Ik groei nu elke dag een beetje. Mijn armen en benen beginnen vorm aan te nemen. Maar ik moet nog heel lang wachten voordat ik op die kleine beentjes overeind kan gaan staan om naar mijn moeders armen te reiken, en voordat ik met deze kleine armpjes bloemen zal kunnen plukken en mijn vader zal kunnen omhelzen.

12 NOVEMBER:

Er beginnen zich heel kleine vingertjes aan mijn handen te vormen. Wat zijn ze grappig klein! Met die vingertjes zal ik mijn moeders haar kunnen strelen.

20 NOVEMBER:

Vandaag pas heeft de dokter aan mamma verteld dat ik hier onder haar hart leef. O, wat zal ze gelukkig zijn! Ben je gelukkig, mamma?

25 NOVEMBER:

Mijn pappa en mamma zijn waarschijnlijk al een naam voor mij aan het bedenken. Maar zij weten niet eens dat ik een meisje ben. Ik wil Kathy genoemd worden. Ik word al zo groot.

10 DECEMBER:

Mijn haar groeit al. Het is zacht en licht en glanzend. Wat voor haar zou mamma hebben?

13 DECEMBER:

Ik begin nu net te kijken. Het is donker om mij heen. Als mamma mij ter wereld brengt, zal die wereld vol zonneschijn en bloemen zijn. Maar wat ik het allerliefst wil zien, is mijn mamma. Hoe zie je eruit, mamma?

24 DECEMBER:

Zou mamma het zachte kloppen van mijn hart horen? Sommige kinderen zijn een beetje ziek als zij geboren worden. Maar mijn hart is sterk en gezond. Het klopt zo regelmatig: tik-tik, tik-tik. Je zult een gezonde dochter krijgen, mamma!

28 DECEMBER:

Vandaag heeft mijn moeder mij gedood.

auteur onbekend

Mooi, en heel ontroerend! Ik kende em al, maar weet nog dat ik echt een klap in mijn gezicht kreeg toen k em voor het eerst las.
Ik geloof dat een aantal mensen de indruk hebben dat ik abortus iets goeds vind, maar dat is absoluut niet het geval!
Ik denk alleen dat we onze ogen niet moeten sluiten voor de werkelijkheid dat er een heleboel zwangerschappen kunstmatig beeïndigd worden in de wereld of wij dat nou goed vinden of niet...en in mijn ogen kunnen we dan beter zorgen dat we het "onder controle" houden.
Het zal denk ik ook te maken hebben met de gevoeligheid van het onderwerp.
Het gebod dat volgt in de bijbel op "Gij zult niet doodslaan" is het gebod "Gij zult niet echtbreken" en volgens diezelfde bijbel is de ene zonde niet groter dan de andere. Toch hoor ik niemand voorstellen om een algeheel verbod op echtscheiding in te voeren.
Het gaat mij erom, dat we niet met twee maten moeten meten en onze kijk op de werkelijkheid niet verliezen...(ik kijk dan bijv. ook naar een eerder gevoerde discussie op het forum over het drugsbeleid...waar een aantal mensen ook pleitten voor (gedeeltelijke) legalisering om de "controle" te kunnen houden)
En ik denk dat de heren C-politici met die gedachte, én de wetenschap dat ze de christelijke normen en waarden zo goed mogelijk moesten combineren met de mening van niet-christenen toch zeker hun steentje bijgedragen hebben. In tegenstelling tot Geert Wilders, die ik tot nog toe alleen maar een heel grote mond zie hebben, maar weinig zie uitvoeren om dat waar te maken. Sterker nog, hij is al een aantal keer terug gekrabbeld! Maar ik ben het wel met Henk eens wanneer hij zegt dat we de komende periode zullen gaan zien of en hoe hij al die dingen in de praktijk gaat brengen.

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op dinsdag 15 juni 2010, 13:23
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 13:24

Ik ben vandaag naar het cwi geweest voor een formulier.
Bij het vertrek kreeg ik een pen mee met het logo van uwv. Smiley die vol vragen zit
De dame achter de balie vroeg of ik ook mokken verzamelde.
Ik zei doe er maar één.
Zo gad die dame mij een blauwe mok.
Ze vertelde dat als je er heet water in doet dat die mok wit wordt.
Staat er op die mok in grote letters KEES. Smiley die vol vragen zit
Bij het weggaan had ik nog de neiging om te gillen: Ik heet geen "KEES".
Maar ik hield wijselijk mijn mond, stopte de mok in mijn tas en wenste die dame verder een goede dag.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 13:25

MARISKA601 schreef:
Er zijn mannen die kijken of de vrouw een leuk koppie heeft.
En er zijn vrouwen die kijken of de man een leuk koppie heeft.
Hebben ze dat niet, dan heeft het lezen van een profiel, voor hun
verder geen zin.

Ja...en ergens kan ik me daar iets bij voorstellen...
Maar waar blijft de uitdaging als je enkel plaatjes gaat zitten kijken Smiley die vol vragen zit Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 13:27

TESSYBEAR731 schreef:
Persoonlijk vind ik een bakkie tut ook veel lekkerder dan een kopje thee Clown smiley maar net mijn eerste ochtend gehad en ik denk dat k het voorlopig toch maar even bij het "kopje thee" moet houden...das blijkbaar al moeilijk genoeg Knipoog smiley

Voor jou of de deelnemers Smiley die vol vragen zit Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 13:30

CROSSROAD317 schreef:
Voor jou of de deelnemers Smiley die vol vragen zit Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

Ik lust allebei natuurlijk! Engeltje smiley

De dames wilden koffie Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 13:31

Ik moet zo boodschappen gaan doen...maar keb geen zin!

Wie geeft me ff een schop onder de kont? Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 13:35

TESSYBEAR731 schreef:

Ik mag niet schoppen.
Ik kan hooguit heel hard in je oren piepen,
dat je van je stoel opvliegt en direct in het winkelcentrum beland.
Je laat die kleine tessybear toch niet verhongeren?
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 13:35

MARISKA601 schreef:
Ik ben vandaag naar het cwi geweest voor een formulier.
Bij het vertrek kreeg ik een pen mee met het logo van uwv. Smiley die vol vragen zit
De dame achter de balie vroeg of ik ook mokken verzamelde.
Ik zei doe er maar één.
Zo gad die dame mij een blauwe mok.
Ze vertelde dat als je er heet water in doet dat die mok wit wordt.
Staat er op die mok in grote letters KEES. Smiley die vol vragen zit
Bij het weggaan had ik nog de neiging om te gillen: Ik heet geen "KEES".
Maar ik hield wijselijk mijn mond, stopte de mok in mijn tas en wenste die dame verder een goede dag.

Moeten alle Keesjes op CM nu oppassen Maris? Clown smiley
Geweeeeeeeeeldige actie van het CWI........
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 13:36

TESSYBEAR731 schreef:
En daarom geeft uiterlijk zeker een goede eerste indruk, maar lang niet altijd de juiste!
Er is denk ik ook niemand hier die zich helemaal niet wil laten zien, maar wel mensen die eerst motivatie willen krijgen om zichzelf te laten zien.
Je houd niet van antilliaanse vrouwen zeg je, maar wie zegt niet dat er ergens een antilliaanse vrouw rondloopt die perfect bij je past? En die je dus bij voorbaat al afwijst enkel vanwege haar afkomst.

Ik kan me de reactie van chat heel goed voorstellen. Ik kijk bijvoorbeeld naar de foto, maar ook naar de leeftijd. Voor mezelf heb ik een grens gesteld, en dat betekend dus dat ik bij voorbaat alle vrouwen die niet aan dat criterium voldoen, op voorhand afwijs. (hoe perfect ze misschien ook is of bij me zou passen) Het is en blijft mijn keuze die ik maak naar aanleiding van een door mij gestelde grens (of voorkeur).
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 13:37

TESSYBEAR731 schreef:

Ik wil ik wil ik wil!!!!! Duiveltje smiley
Ik ga gras zaaien en coniferen rooien......als ik overeind kan komen........leeftijd he Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 13:38

Dadelijk staan hier alle mannen die "kees" heten op de stoep.
Hoveel zullen dat er zijn?
Ik heb maar 1 mok met de naam kees.

Ik laat ze er wel om vechten Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 755 756 757 758 759 760 761 ... 6194 Volgende
Pagina 758 van 6194