| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 09:20
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Volgens mij heeft je voorkeur voor een lied vooral te maken met een stukje beleving, maar dat is al eerder gezegd. En dat is heel belangrijk. In mijn gemeente zijn we gewend psalmen te zingen, helaas ook nog niet-ritmisch. Ik mis regelmatige dat stukje beleving, wat ik wel heel jammer vind. ‘k Heb meerdere keren aangegeven bij de Kerkenraad, dat ik het graag anders zou zien. ‘k Zou nog veel liever zien, dat er ook ruimte komt voor andere liederen. ‘k Weet dat er meer mensen zijn die er zo over denken, maar dat zal tijd nodig hebben.
Dit is een van de redenen dat ik, samen met anderen in de gemeente, in een commissie zit dit geregeld een sing-in organiseert. En dan zingen we vooral Opwekkingsliederen. Verder bezoek ik ook regelmatig gospel-concerten, dat heb ik – als aanvulling – wel nodig.
Wat betreft de psalmen, ik vind het vreemd als iemand zegt er helemaal niks mee te hebben. Jammer ook! Maar gelukkig zijn er ook Opwekkingsliederen gebaseerd op de psalmen, dus wie weet zing je ze onbewust dan toch nog. Veel psalmen (en gezangen) hebben zo’n diepe en rijke inhoud, als ik bijv. denk aan bepaalde psalmen van David. Ik kan daar echt door bemoedigd en geraakt worden. ‘k Moet zeggen dat er ook psalmen zijn, die ik – qua inhoud/tekst – moeilijk mee kan zingen. Wie moeite heeft met de oude berijming (is m.i. niet de beste vertaling) en melodie, moet eens luisteren naar Psalmen voor nu of naar de Sons of Korah. Dan kunnen ze weer voor je gaan leven! | Als ik zeg dat ik er niets mee heb, is dat omdat ik er niet mee opgegroeid ben. Opgevoed in het Leger des Heils heb ik kerkdiensten van de traditionele kerk altijd als afstandelijk ervaren. Zonder daar nu meteen een oordeel aan vast te plakken. Wel zingen wij in onze gemeente af en toe en de laatste tijd steeds meer Leger des Heils liederen. Die staan immers ook in Johannes de Heer. Maar ik vind dat bij de liederen de beleving centraal moet staan en de prediking is voor de verkondiging. Het onderwijs dient op de bijbelstudie plaats te vinden. De samenkomst is immers een viering, een feest. En wat is er nu mooier om samen de vreugde van het kennen van de Heer met elkaar te vieren? Is dat alleen oppervlakkig, gedreven door gevoel? Nee het is een vreugde-uiting, gebaseerd vanuit het besef, dat God het is die voor ons zorgt en van ons houdt. Aanbidding is ook een vorm van respect naar God, beseffende dat Hij heilig is en dat we in Zijn aanwezigheid mogen zijn en alles wat we hebben aan Hem mogen geven. Emotie speelt altijd een rol in het leven van de mens. Psalmen zijn per definitie emotionele verhandelingen. Wat is erop tegen je emoties bij je geloof te betrekken. Zolang er maar een evenwicht is, tussen emotie en geloof. En dat evenwicht is goed te bereiken in een dienst, waarbij je zowel je beleving als de woordverkondiging centraal stelt. In de vroegchristelijke periode is het Gregoriaans ontstaan. Deze term komt van het griekse woord gregoreo, wat wakker worden betekent. De kerk had nl. de gewoonte om bij het begin van de dag God te prijzen. Je moet je voorstellen, dat de gemeente om 5 uur 's morgens in tongen zat te zingen tot eer van de Heer. Want het Gregoriaans is afkomstig van het in tongen zingen. Wat een beleving zou dat geweest zijn zeg, en ik vind dat we daar nog ver van af staan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 09:29
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik heb een pobleem met mjn pc. Als ik heel traag typ dan komen alle letters te voorschijn. Typ ik het normale tempo, dan vergeet de pc een hoop letters te tonen.
Wie weet waar dit aan ligt?
rnkenotsbod
Daar moes staan:
Dronken toetsenbord?  |
Misschien heeft je pc ook slecht geslapen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 09:29
|
|
|
|
Wij gaan vanmiddag lekker kijken hier
Maar eerst eh...boodschappen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 09:32
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | De samenkomst is immers een viering, een feest. En wat is er nu mooier om samen de vreugde van het kennen van de Heer met elkaar te vieren? Is dat alleen oppervlakkig, gedreven door gevoel? Nee het is een vreugde-uiting, gebaseerd vanuit het besef, dat God het is die voor ons zorgt en van ons houdt. Aanbidding is ook een vorm van respect naar God, beseffende dat Hij heilig is en dat we in Zijn aanwezigheid mogen zijn en alles wat we hebben aan Hem mogen geven. Emotie speelt altijd een rol in het leven van de mens. Psalmen zijn per definitie emotionele verhandelingen. Wat is erop tegen je emoties bij je geloof te betrekken. Zolang er maar een evenwicht is, tussen emotie en geloof. En dat evenwicht is goed te bereiken in een dienst, waarbij je zowel je beleving als de woordverkondiging centraal stelt. In de vroegchristelijke periode is het Gregoriaans ontstaan. Deze term komt van het griekse woord gregoreo, wat wakker worden betekent. De kerk had nl. de gewoonte om bij het begin van de dag God te prijzen. Je moet je voorstellen, dat de gemeente om 5 uur 's morgens in tongen zat te zingen tot eer van de Heer. Want het Gregoriaans is afkomstig van het in tongen zingen. Wat een beleving zou dat geweest zijn zeg, en ik vind dat we daar nog ver van af staan. |
Mooi gezegd Chat.
Kunnen we dat 's ochtends wakker worden met lofprijs niet weer invoeren? (De vogels zijn er trouwens nooit mee gestopt...)
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 09:35
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Toch krijg ik met dit soort uitspraken altijd meteen de neiging om te vragen: "Zegt dat dan iets over mij, of vooral over de kwaliteit van de rest van het zaad?"  |
Euhh, dan kun je je altijd nog identificeren met het standvastige eitje
GrZ!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 09:37
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Euhh, dan kun je je altijd nog identificeren met het standvastige eitje
GrZ! |
Standvastig...eigenwijs...Jah, dat zou wel eens kunnen kloppen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 09:42
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik heb een pobleem met mjn pc. Als ik heel traag typ dan komen alle letters te voorschijn. Typ ik het normale tempo, dan vergeet de pc een hoop letters te tonen.
Wie weet waar dit aan ligt?
rnkenotsbod
Daar moes staan:
Dronken toetsenbord?  |
Te weinig werkgeheugen. Dat is ut.
GrZ!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 09:48
|
|
|
|
| MARIANNE129 schreef: | Vond deze op het internet, vind hem hier wel toepasselijk
Toen de eerste rimpels kwamen was ik in paniek, ik liet mijn face toen liften in een prijzige kliniek.
Nou, mijn man vond het fantastisch, mijn gezicht was weer elastisch.
Niks geen rimpels, niks geen vouwen, net zo glad als bij ons trouwen.
Tot mijn man zei 'het is misschien gek... maar jouw kop past niet meer bij je nek'
Ach, een kleine ingreep, ze trekken dit dus strak en geven hier een sneetje, anders krijg je daar een zak.
Nou, mijn man was heel tevreden over wat ze met me deden.
De chirurg zat met mijn borsten in z'n maag want nu zaten die volgens hem veel te laag.
Toen ze waren opgehesen, leken ze een beetje klein, maar met siliconenvulling mochten ze er best weer zijn.
Nou, ik zag mijn man ontvlammen, want ik had dus zulke prammen.
Toen op een avond na het vrijen, keek hij peinzend naar mijn dijen.
En al had ie geen duidelijke kritiek ik ging toch weer terug naar de kliniek.
Ik had trouwens ook een buikje, dus na enig overleg liet ik dat meteen ontvetten, ze zuigen dat in no-time weg.
Om tegelijkertijd mijn billen minstens zo'n stuk op te tillen.
Ik was op ieder feestje weer in tel maar zat wel heel strak in mijn vel.
Mijn man was niet meer zo op zijn gemak, want op straat riepen jongens 'ga je lekker.... ouwe zak'.
Nou, toen kocht ie een toupetje en een veel te strak korsetje.
Hij ging wandelen en trimmen en in het fitnesscentrum gymen.
En maandenlang volgde hij een rigoureus dieet, tot hij zonder reden in de sauna overleed!
Daar stond ik op het kerkhof mooi te wezen aan het graf, maar nu hij erin lag was de aardigheid eraf.
Nu laat ik de kwabben zwellen en ik zal u wat vertellen...
Dames, laat je niet verlakken, laat de boel toch rustig zakken.
Met gladgestreken nekken valt het leven niet te rekken!
Koester buik en onderkinnen, echte schoonheid zit van binnen! |
Arme man, en dat alles door een vrouw met gebrek aan eigenwaarde Mijn 'ouwe zak' doet het maar lekker met de rimpeltjes, uitgezakte theezakje, blubberbuikje en zwangerschapstriemen waar ik hem eindelijk zelf verantwoordelijk voor kan houden En weet je, als je dat ouder worden lichaam dr nou wel gewoon verzorgt uit laat zien is de gemiddelde man echt niet zo moeilijk hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 09:58
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | De ideale man [snip]
|
Dit gedichtje kan echt niet op deze site Jonathan. Zou je het kunnen aanpassen of ervan halen? Ik denk dat veel mensen zich storen aan het taalgebruik...
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op donderdag 24 juni 2010, 10:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 10:07
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Kwestie van zoeken naar de meest voor de hand liggende optie vanuit de uitslagen, inclusief gewenste werkrichting. En ja, dan kom je naast VVD en PVV in eerste instantie op CDA uit. Dat het afgelopen kabinet niet altijd evenveel daadkracht heeft getoond is dan een "maar" te noemen, maar de programmatische denkrichting is dan allereerst doorslaggevend om tot een werkbaar kabinet te komen om Nederland uit het slop te trekken. Zodoende blijft het vanuit VVD en PVV een zeer logische stap om toch de hand uit te reiken naar het CDA...die de hand niet hebben willen aannemen (al willen ze wel regeren).
Maar ze komen mogelijk nog in de herkansing met de nieuwe ronde, waarin vermoedelijk VVD met CDA en PvdA om de tafel gaat zitten. Grote vraag is natuurlijk of dit werkelijk een werkbaar kabinet wordt, want programmatisch zijn er meer verschillen te overbruggen en PvdA heeft niet echt een hele grote voorkeur bij VVD (programmatische afstand, dwarrelgedrag) en CDA (kabinetsval).
We zullen zien wat hieruit naar voren komt. Maar Rutte zal de datum 1 juli mogelijk al niet meer halen om een kabinet te presenteren, wat hij wel zo nadrukkelijk wilde bewerkstelligen in verband met de economische situatie van dit moment. Mocht het kabinet VVD-CDA-PvdA niet gaan werken, dan gaan we een nog langere en moeizamere weg in met een vier-a-vijf-partijenkabinetsvorming...Dat wordt dan mogelijk echt een leeg koffertje met Prinsjesdag  | Een streefdatum is geen absoluut gegeven. Ik denk dat Rutte heeft willen aangeven, dat je best wel een algemener regeerakkoord kunt hebben die de zaak nl voor die tijd dichttimmert. Hoe strakker het regeerakkoord, hoe minder vertrouwen de partijen hebben onderling.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 10:08
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Dit gedichtje kan echt niet op deze site Jonathan. Zou je het kunnen aanpassen of ervan halen? Ik denk dat veel mensen zich storen aan het taalgebruik... |
nou 2 woordjes aangepast dan.... rest geen moeite mee er zullen altijd dingen blijven waar menen zich aan storen hier in t westen van het land is het taalgebruik bijvoorbeeld veel harder en directer dan in t oosten van het land....maakt ons dat dan tot harde onpersoonlijke mensen, die niet christelijke zijn ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 10:13
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Ben net terug van een paar daagjes weg en daar komt me toch een strijke aan...........................  |
luister goed mario.... alles in de wasmachien dumpen....waspoeder erbij...wasverzachter voor de finishing ...'t ruikt heerlijk' touch.
dan na de was niet te lang niet in de machine laten liggen, maar zo snel mogelijk ophangen. Eigenlijk t mooiste om het buiten te drogen hangen...scheelt nog meer strijken.
Als t droog is. opvouwen en onder je matras leggen en dag later pas weghalen.
tja....alleen overhemden.....die heb je ook in 'weinig strijk' uitvoeringen. En je kan altijd nog zeggen.....deze hoort gekreukt te zijn...is mode man !!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 10:13
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Lijkt wel een psalm! Erg mooi. |
haha .... meer een opwekkingslied !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 10:16
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | tessybear731 met TAXI en kind lielie met TAXI
|
heeft dit met mekaar te maken?? ik dacht dat lielie zelf vervoer had en niet met dezelfde taxi ging als tessybear
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 10:17
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Dit gedichtje kan echt niet op deze site Jonathan. Zou je het kunnen aanpassen of ervan halen? Ik denk dat veel mensen zich storen aan het taalgebruik... |
Ach Chat, als het taalgebruik de enige "zonde" van de ideale man is, zullen we dit dan maar door de vingers zien?
Ik ben wel een beetje bang voor deze man, hoop voor hem dat hij nog eens de ideale vrouw vindt, want met minder zal hij vast geen genoegen nemen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 10:19
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Het gaat me niet om het feit dat ik gelijk wil hebben, het gaat me om een bepaalde denigrerende houding die je aanneemt tegenover je broeders en zusters en datgene wat ze geloven. Als ik zou zeggen, al die gezangen zijn maar van de PKN, hoe zou jij dat dan vinden? Zou dat getuigen van respect? Inderdaad, je kunt van mening verschillen over welke liederen gezongen worden, maar je kunt niet een belangrijke kerk zomaar neerzetten als dat je deed. |
ik ben helemaal niet van de pkn, ik ben een wedergeboren christen die weg is gegaan bij de pinksterkerk en nu een andere gemeente zoekt.
en geen kerk of denominatie is belangrijk, de ''kerk'' betstaan niet, wel het lichaam van Christus en dat zijn alle wedergeboren mensen in de wereld.
en ja ik mag best er op wijzen dat die liederen geschreven zijn vanuit een pinksterleer, al zal de leek dat niet snel zien in de teksten. maar mijn grootste probleem met die songs is de oppervlakigheid en mens gerichtheid.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 10:21
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Hoi Zinga, ik heb ff wat voor je opgezocht in de psalmen (vertaling NBV)
het woord mij komt 510 keer voor het woord mijn komt 521 keer voor het woord ons komt 115 keer voor en het woord ik komt 586 keer voor
Maar sommige opwekking liederen daar heb ik ook niet zoveel mee. Een voorbeeld, een zin gaat als volgt: "Heer, weest welkom in ons midden" .... Dan zing ik niet mee, want als de Heer er niet is, welke reden zou ik dan hebben om daar te zijn ?? Het is toch de Here God die ons nodigt en niet andersom ??  |
ok nu ff de orginele vertaling en dan mag je ook de psalmen tellen en de opwekkingsliederen en dan het eens naast elkaar liggen. maar los van de count, zie je duidelijk waar de focus ligt bij beiden bundels.
Laatst aangepast door
|
DAVID923
|
op zaterdag 19 juni 2010, 10:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 10:22
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | de vroege kerk werd vervolgt door de regering, laat staat deelnemen! en de kerk groeide juist hard, en alleen de echte christenen bleven over. maar 300 later toen het door keizer constatijn een rijksgeloof werd wou iedereen een christen worden, om higer op te komen. en toen begon de ellende.
en waarom zijn we zo verbaasd dat de christelijke invloed in de politiek gering is en minder word? we zitten in de eindtijd, ze houden van de zonde en het duister en haten het licht. als we populair worden, moeten we eens goed achter de oren krabben. |
misschien duurt het nog wel 389 jr voordat Jezus komt....of wel 752 jr. wat is het probleem dat we onze christelijke identiteit naar buiten brengen? en ik weet zeker dat als de voltallige bevolking zich aan deze normen zou houden het heel anders zou zijn in dit land. En dan moeten we ons achter ons oren krabben??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 10:25
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | De ideale man [snip]
|
haha, arrogantjuuuu...........
gewoon een hele normale man waar je iets voor kunt voelen is ook genoeg hoor! - dat uiterlijk is maar betrekkelijk; als een behangetje, dat verschiet ook met de jaren; de rimpels schieten er vroeg of laat toch een keer in. - en een klusjesman; ach, ik heb zelf ook handjes, toch? - en dan dat gevoelige sensitive, bla bla bla...... de man uit je gedicht lijkt me een gedienstig knipmes, jonathan; "kan ik verder nog iets voor u betekenen, madam; of is alles naar wens??" *buigt beleeft*
brrrr ik krijg er de rillingen van!! voor mij in elk geval vérre van ideaal!!
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op donderdag 24 juni 2010, 10:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 10:27
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | ik ben helemaal niet van de pkn, ik ben een wedergeboren christen die weg is gegaan bij de pinksterkerk en nu een andere gemeente zoekt.
en geen kerk of denominatie is belangrijk, de ''kerk'' betstaan niet, wel het lichaam van Christus en dat zijn alle wedergeboren mensen in de wereld.
en ja ik mag best er op wijzen dat die liederen geschreven zijn vanuit een pinksterleer, al zal de leek dat niet snel zien in de teksten. maar mijn grootste probleem met die songs is de oppervlakigheid en mens gerichtheid. |
verklaar nou de term pinksterleer eens?? ik lees tussen de regels door een soort .... t komt daar vandaan dus t is niet goed, te oppervlakkig, te mens gericht.
Weet wel dat dit jouw bevinding is, er zijn velen anderen die er anders over denken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 10:27
|
|
|
|
o grut, tessy en lielie als je een aantal namen bijvoegt, wel het allerlaatste bericht copieren hoor! ik had de TAXI al een keer weggeveegt, ligt me bij........ en willen jullie t hele bericht copieren, voor de nieuwkomers? dan weten die ook gelijk waar en wanneer we afspreken, anders moeten ze het hele topic napluizen en dat lijkt me voor degenen die met het forum niet zo bekend zijn een heel gedoe!!
DANK UUUUU
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zaterdag 19 juni 2010, 10:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 10:30
|
|
|
|
we willen dus op 3 juli nog eens gaan picknicken, weer verzamelen bij juffrouw tok om twaalf uur, en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad. dat lijkt me t duidelijkst voor iedereen.
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je op de allereerste pagina van dit topic...... ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden precies hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!!
marieke897 met twee kinderen hannah810 met twee kinderen zus van hannah met twee kinderen(als er niets tussen komt) buurvrouw van hannah met kind? mariska601 tessybear731 met kind lielie peacedove830 met haar drie kinderen grace585 susannah475 miekjes285 marieke913 met kinderen johanneke817 met kinderen roos166 met één vriendin ysha217 marianne129 (onder voorbehoud) carin303 (onder voorbehoud) angelique... erika129 komt iets later...
martien579 dirkjan078 mydestiny349 gert856 dirkie395 met twee ballengooiers... eloy025 (als er niets tussenkomt) herman040 op klompen fred229 leo571 met kinderen (onder voorbehoud) hlcvb791 hans521 (onder voorbehoud) henduk927 juda209 (97 jaar, hihi) (onder voorbehoud) code953 (onder voorbehoud) kennis van hannah (onder voorbehoud) rucosca532 Jonathan890 (met lifters) Benjamin338 Nanoniek699 Timo194 Rick261 (onder voorbehoud) griffin mosterd923 dirk548 onder (voorbehoud)
44 aanmeldingen dus; 20 dames en 23 heren en 3 mensen die (nog) niet op de lijst vermeld willen worden; t wordt alweer een lekker cluppie!! leuk hoor!!
nog even een paar dingen die ik melden wil, voor degenen die vorige picknick niet zijn meegeweest; - alcohol drinken we niet tijdens de picknick, dus die kun je 's avonds thuis weer gebruiken; - foto's maken is prima, mits met toestemming van degene waarvan je de foto maakt (of degene die op de achtergrond staat) niet iedereen vind het namelijk veilig/wenselijk om op de foto gezet te worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 10:31
|
|
|
|
Er zijn meer problemen. Mijn avg doet het niet meer, er is een onderdeel beschadigd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 11:45
|
|
|
|
| RIANNE544 schreef: | Nieuwsgierig Voor welke organisatie zet jij je in? Het is inderdaad super gaaf om met deze doelgroep vakantie te vieren.  |
| MARIJAN072 schreef: | | Daar ben ik ook benieuwd naar, Liesbeth! Ik ga zelf wel eens met de organisatie 'Op weg met de ander'. Dat gaat uit van de Vrouwenvereniging van de PKN (Gereformeerde Bond). Zij organiseren vakantieweken voor verstandelijk gehandicapten, maar ook voor lichamelijk gehandicapten. Het zijn inderdaad geweldige weken, 't kan zeker verslavend zijn! |
Hé Marijan, met die organisatie ben ik de eerste jaren meegeweest. Dus daar had je me dus zomaar tegen kunnen komen... of m'n dubbelganger...  Daarna ben ik bij de Karavaan terechtgekomen, omdat zij vakanties organiseren in het (vroege) najaar. Dat heeft praktisch gezien voor mij een aantal voordelen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 12:04
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | heerlijk wat heb ik vanmiddag genoten toen ik t hoorde....  |
IK OOK
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 12:21
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Een streefdatum is geen absoluut gegeven. Ik denk dat Rutte heeft willen aangeven, dat je best wel een algemener regeerakkoord kunt hebben die de zaak nl voor die tijd dichttimmert. Hoe strakker het regeerakkoord, hoe minder vertrouwen de partijen hebben onderling. |
Natuurlijk is de datum geen absoluut gegeven. Wat er enkel mee beoogd wordt door Rutte is een vlotte terugkeer naar waar het werkelijk om gaat: een land in nood regeren! Een algemener regeerakkoord zal daarbij nog niet direct voldoende zijn. Wel een daadkrachtig, oplossingsgericht akkoord om de eerste nood te verzachten/verhelpen, ook oog houdend voor de middellange termijn. Dat is waar Rutte en een aantal anderen duidelijk naar op zoek zijn, al vanaf de verkiezingscampagne. Dit had het beste uit de verf gekomen met een vlotte formatieronde, wat nu al niet echt meer tot de mogelijkheden behoort. En als je dan een zomerreces meerekent, is het lastig om op Prinsjesdag een gedegen stuk af te leveren, zelfs als je je in eerste instantie richt op die eerste nood. Zodoende heeft hij, mijns inziens terecht, 1 juli (lees begin juli) als afrondingstermijn genoemd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 12:27
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Maar sommige opwekking liederen daar heb ik ook niet zoveel mee. Een voorbeeld, een zin gaat als volgt: "Heer, weest welkom in ons midden" .... Dan zing ik niet mee, want als de Heer er niet is, welke reden zou ik dan hebben om daar te zijn ?? Het is toch de Here God die ons nodigt en niet andersom ??  |
Ik snap je redenatie, maar ik denk dat je de zin ook kunt lezen als bevestigende aanname van de uitnodiging van God. God klopt bij ons aan, wij doen open en heten God hartelijk welkom!
Verder denk ik dat het heel goed is om de woorden van een lied zeker te laten inwerken als je ze zingt, wat inderdaad kan betekenen dat je ze soms niet meezingt...omdat je (op dat moment) die woorden even niet kunt plaatsen voor jezelf...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 12:30
|
|
|
|
Het is ineens stil aan oosterzijde na gisteren Wordt het vandaag nog stiller?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 12:31
|
|
|
|
na ettelijke uren pieren en mieren op de pc, doet alles weer normaal.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 12:33
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Er zijn meer problemen. Mijn avg doet het niet meer, er is een onderdeel beschadigd.  |
Probeer het programma er opnieuw op te zetten. Meestal wordt wel aangeraden eerst het huidige programma geheel te verwijderen.
Edit: tijdens typen van dit bericht bleek je alweer tot een oplossing gekomen te zijn...nou ja, in elk geval een optie voor een volgende keer...
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zaterdag 19 juni 2010, 12:34
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|