| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 12:35
|
|
|
|
Als de aftrap plaats vind ben ik in dromenland
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 13:03
|
|
|
|
| LIESBETH326 schreef: | Hé Marijan, met die organisatie ben ik de eerste jaren meegeweest. Dus daar had je me dus zomaar tegen kunnen komen... of m'n dubbelganger...  Daarna ben ik bij de Karavaan terechtgekomen, omdat zij vakanties organiseren in het (vroege) najaar. Dat heeft praktisch gezien voor mij een aantal voordelen... |
Echt waar, Liesbeth? Het zal ook niet. Het kan maar zo dat ik jou - of je dubbelganger - daar al van ken, aan de andere kant was je me vast bijgebleven. Vorig jaar kwam ik er tijdens zo'n week - na een paar dagen achter - dat ik 2 mensen van eerdere weken (lang geleden) kende. Mijn dubbelganger is nooit geweest, misschien dat we ooit nog eens samen gaan. Dat kan leuke reacties geven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 13:16
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | een pinkster-leer... wat is dat eigenlijk ??
Ik vind het heerlijk om opwekkingsliederen te zingen en daarin God te prijzen, te aanbidden. De woorden raken mij soms zo diep van binnen. Op manieren dat geen psalm of gezang soms voor mekaar zou krijgen.
Maar ik ben ook blij om soms eens wat ingetogener psalmen en gezangen te zingen.
Daarom ben ik ook blij met de Evangelische Liedbundel die bij ons in de gemeente gehanteerd wordt naast de psalmen en gezangen.
Maar verder wil ik niet zo reageren op het topic.
Ieder mag ervaren wat hij/zij wil, maar ik ben blij God dieper te ervaren tijdens het zingen van die liederen. |
ben ik helemaal met je eens Jonathan... Als Christen zijnde...is het zo heerlijk om te mogen zingen, en de teksten en troostende woorden die je zingt in die liederen tot je te nemen. en of dat nou opwekking is , of psalmen, gezangen... Waar ik me meer zorgen over maak, is dat ik merk dat er zoveel Christenen zijn die dag in, dag uit ,naar radio 538 luisteren. Hoe is dat toch mogelijk....denk ik dan.... Niet dat ik zo"n heilig boontje ben...ben ook maar mens... Laten we met z'n allen dat maar es onder de loep nemen, dan zet ik ondertussen wel een prachtige cd op....met opwekkingsliederen... dan weet ik tenminste wat ik zing........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 13:17
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | o grut, tessy en lielie als je een aantal namen bijvoegt, wel het allerlaatste bericht copieren hoor! ik had de TAXI al een keer weggeveegt, ligt me bij........ en willen jullie t hele bericht copieren, voor de nieuwkomers? dan weten die ook gelijk waar en wanneer we afspreken, anders moeten ze het hele topic napluizen en dat lijkt me voor degenen die met het forum niet zo bekend zijn een heel gedoe!!
DANK UUUUU  |
Ik copieer iedere keer de laatste Han, en breng dan de wijzigingen aan Maar k zal t aan jou overlaten, weet je zeker dat het goed gaat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 13:20
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | ben ik helemaal met je eens Jonathan... Als Christen zijnde...is het zo heerlijk om te mogen zingen, en de teksten en troostende woorden die je zingt in die liederen tot je te nemen. en of dat nou opwekking is , of psalmen, gezangen... Waar ik me meer zorgen over maak, is dat ik merk dat er zoveel Christenen zijn die dag in, dag uit ,naar radio 538 luisteren. Hoe is dat toch mogelijk....denk ik dan.... Niet dat ik zo"n heilig boontje ben...ben ook maar mens... Laten we met z'n allen dat maar es onder de loep nemen, dan zet ik ondertussen wel een prachtige cd op....met opwekkingsliederen... dan weet ik tenminste wat ik zing........ |
En toch...heb ook niet zo heel veel met 538...(luister liever naar skyradio)... maar kom best nog wel eens "wereldse" nummers tegen waar ik op dat moment echt een geloofsboodschap uithaal. Zo zie je dus maar, tis echt wat je er zelf uit haalt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE309
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 14:30
|
|
|
|
|
Het lijkt mij geweldig leuk zo'n vakantie. Helaas ben ik al aardig door mn vakantie dagen heen. Wie weet volgend jaar. Ik zal eens kijken op hun website
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 14:32
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Echt waar, Liesbeth? Het zal ook niet. Het kan maar zo dat ik jou - of je dubbelganger - daar al van ken, aan de andere kant was je me vast bijgebleven. Vorig jaar kwam ik er tijdens zo'n week - na een paar dagen achter - dat ik 2 mensen van eerdere weken (lang geleden) kende. Mijn dubbelganger is nooit geweest, misschien dat we ooit nog eens samen gaan. Dat kan leuke reacties geven. |
Haha... Maar ik weet wel zeker dat ik niet in eenzelfde week als jij bent meegeweest... Hoewel het slecht onthouden van gezichten nog wel eens een blunder oplevert, kan ik namen juist goed onthouden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 14:38
|
|
|
|
of juist niet!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE309
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 14:51
|
|
|
|
Zou het echt zo veel uitmaken uit welke bundel je lied komt?Zou God dat nu Zelf belangrijk vinden en de inhoud screenen zoals wij?Ik denk zelf van niet. Twee van mijn kinderen schreven al op heel jonge leeftijd liederen voor God . Echt kippenvel kreeg ik daarvan En ook wel eens eentje voor hun moeder...... Dat vond ik natuurlijk geweldig zon liedje recht uit hun hart. Wat en hoe er dan precies in staat is minder belangrijk dan Een lied zingen tot Zijn eer om Hem te verheerlijken zo recht uit je hart dat is iets heerlijks om te doen. En een ieder op zijn/haar manier en wijze. Van mij mag dit zo blijven lekker veelkleurig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 15:33
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | | ok nu ff de orginele vertaling en dan mag je ook de psalmen tellen en de opwekkingsliederen en dan het eens naast elkaar liggen. maar los van de count, zie je duidelijk waar de focus ligt bij beiden bundels. |
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met de "originele" vertaling.
De telling die ik heb gemaakt komt voort uit de vraag die Zinga stelde, en dat gaat m.i. niet om opwekkingsliederen of psalmen en gezangen.....
Maar als je mij aangeeft wat jij als "originele" vertaling ziet, dan wil ik die telling hier ook wel plaatsen .....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 15:50
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | luister goed mario.... alles in de wasmachien dumpen....waspoeder erbij...wasverzachter voor de finishing ...'t ruikt heerlijk' touch.
alles ??? Houdt dan wel de witte en bonte was gescheiden... anders krijg je je witte was gekleurd weer terug... enne, een nieuw kledingstuk wil ook nog wel eens afgeven, eerste keren apart wassen dan...
dan na de was niet te lang niet in de machine laten liggen, maar zo snel mogelijk ophangen. Eigenlijk t mooiste om het buiten te drogen hangen...scheelt nog meer strijken.
Als t droog is. opvouwen en onder je matras leggen en dag later pas weghalen.
tja....alleen overhemden.....die heb je ook in 'weinig strijk' uitvoeringen. En je kan altijd nog zeggen.....deze hoort gekreukt te zijn...is mode man !!! |
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zaterdag 19 juni 2010, 15:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 16:04
|
|
|
|
wat ik bedoel beste jonathan; is dat deze wereld de zonde lief heeft, ik volg veel debatten en hou het nieuws in de gaten, en er is veel weerstand tegen de christelijke idealelen onder de niet gelovigen, hun bepalen immers zelf wel of ze abortus plegen, op zondag winkelen en hoe ze met sex, rolverdeling man/vrouw en homoseksualiteit omgaan. ze leven in het duister en haten het licht, de Bijbel zegt het (is eigenlijk al einde discussie) en de praktijk.
Dus als iedereen ineens sgp of christen unie stemt (cda tel ik niet mee, de c is daar nietszeggend) en het dus met het progamma eens is, dan is er of een grote opwekkign en bekering, en dat kan volgens 2tess2 niet want in de eindtijd is er eerder een grote afval.
om een lang verhaal kort te maken, dit principe bedoel ik:
Luc 6,26 Wee u, wanneer alle mensen wèl van u spreken; immers, op dezelfde wijze hebben hun vaderen met de valse profeten gehandeld.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 16:11
|
|
|
|
neeeee suus; waar jij het over hebt is een vrouwenhuishouden en dit is een mannenhuishoudings-overleg.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | wat ik bedoel beste jonathan; is dat deze wereld de zonde lief heeft, ik volg veel debatten en hou het nieuws in de gaten, en er is veel weerstand tegen de christelijke idealelen onder de niet gelovigen, hun bepalen immers zelf wel of ze abortus plegen, op zondag winkelen en hoe ze met sex, rolverdeling man/vrouw en homoseksualiteit omgaan. ze leven in het duister en haten het licht, de Bijbel zegt het (is eigenlijk al einde discussie) en de praktijk.
Dus als iedereen ineens sgp of christen unie stemt (cda tel ik niet mee, de c is daar nietszeggend) en het dus met het progamma eens is, dan is er of een grote opwekkign en bekering, en dat kan volgens 2tess2 niet want in de eindtijd is er eerder een grote afval.
om een lang verhaal kort te maken, dit principe bedoel ik:
Luc 6,26 Wee u, wanneer alle mensen wèl van u spreken; immers, op dezelfde wijze hebben hun vaderen met de valse profeten gehandeld. |
Ik voelde me even aangesproken, dacht heb k nou weer gedaan Maar ik ben het zeker met je stelling eens dat we in de eindtijd leven en dat in het grotere geheel wij als christenen weinig kunnen betekenen in de voorkoming van de val van de wereld. Maar toch denk ik wel dat we als christenen zeker van ons moeten laten horen! We mogen Hem niet verloochenen en dat zouden we net zo goed doen wanneer we alles maar gewoon laten gebeuren zonder Zijn naam bekend te maken door ons christenzijn te laten zien
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zaterdag 19 juni 2010, 16:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
|
|
|
|
Wilder vind ik en eng persoon, qua uiterlijk, houding en sommige uitspraken..MAAR, hun progamma heeft ook vele goede punten! vooral over de immigratie, veiligheid en zorg (met name ouderen)
helaas zijn ze slim buitenspel gezet door de elite in denhaag, en de linkse bende zal wel lachen. liever rechts dan dat naive links...
maar zal nooit op hun stemmen, aangezien je als christen, vind ik op een christelijke partij moet stemmen. een partij die de Bijbel als richtlijn heeft en niet menselijke ideologie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 16:14
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Als de aftrap plaats vind ben ik in dromenland  |
Nou, het was daar vast gezelliger dan in Zuid-Afrika
Man o man wat een belabberd spel zeg...en dan toch met 1-0 winnen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 16:15
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | neeeee suus; waar jij het over hebt is een vrouwenhuishouden en dit is een mannenhuishoudings-overleg.......  |
Maar volgens mij proberen die mannen wel degelijk een vrouwen-huishouden na te bootsen Han, ze strijken notabene!
Tess, die sowieso niet strijkt!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 16:16
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | nou 2 woordjes aangepast dan.... rest geen moeite mee er zullen altijd dingen blijven waar menen zich aan storen hier in t westen van het land is het taalgebruik bijvoorbeeld veel harder en directer dan in t oosten van het land....maakt ons dat dan tot harde onpersoonlijke mensen, die niet christelijke zijn ? |
drogreden, waar je woont maakt niet uit als dit telt:
3 Maar van hoererij en allerlei onreinheid of hebzucht mag onder u zelfs geen sprake zijn, zoals het heiligen betaamt, en evenmin van onwelvoegelijkheid en zotte of losse taal, die geen pas geven, doch veeleer van dankzegging.
Laatst aangepast door
|
DAVID923
|
op zaterdag 19 juni 2010, 16:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 16:19
|
|
|
|
Ik word gek!!
Vliegen hier de hele dag al niets dan helikopters over... Je kan het ook overdrijven he!
Ik wil rust!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 16:21
|
|
|
|
laat ik het simpel houden, geef even weer uit hoeveel liederen je het telt per bunder, en dan die woorden, en dan naast elkaar. (er zijn denk ik meer psalmen)
en nog los daar van; de hele toon en gerichtheid is anders. maar tel eerst eens beiden: de psalmen en de opwekkingsliederen, en hoeveel van ieder.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 16:22
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | nou 2 woordjes aangepast dan.... rest geen moeite mee er zullen altijd dingen blijven waar menen zich aan storen hier in t westen van het land is het taalgebruik bijvoorbeeld veel harder en directer dan in t oosten van het land....maakt ons dat dan tot harde onpersoonlijke mensen, die niet christelijke zijn ? |
Noot: Deze westerling persoonlijk kan em wel waarderen, maar kan zich ook heel goed voorstellen dat deze tekst op een site als CM niet echt ehh...tot zen recht komt, zeg maar. Misschien wel iets om enigzins rekening mee te houden?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 16:24
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Ik word gek!!
Vliegen hier de hele dag al niets dan helikopters over... Je kan het ook overdrijven he!
Ik wil rust!  |
legeroefening tess?
ik wil koortsvrij zijn...ruilen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 16:28
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | verklaar nou de term pinksterleer eens?? ik lees tussen de regels door een soort .... t komt daar vandaan dus t is niet goed, te oppervlakkig, te mens gericht.
Weet wel dat dit jouw bevinding is, er zijn velen anderen die er anders over denken. |
vrij makkelijk; hun theologie en diens conclusie`s zie je duidelijk in die liederen. om nu alle pinkster doctrines en de uitingen in de liederen op te noemen gaat te ver, en zou een lijst zijn die zo lang is dat niemand die wil lezen, maar voor specifieke studie zie eerder gegeven link:
http://www.toetsalles.nl/opwekkingbundel.htm
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 16:28
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | laat ik het simpel houden, geef even weer uit hoeveel liederen je het telt per bunder, en dan die woorden, en dan naast elkaar. (er zijn denk ik meer psalmen)
en nog los daar van; de hele toon en gerichtheid is anders. maar tel eerst eens beiden: de psalmen en de opwekkingsliederen, en hoeveel van ieder. |
Laten we nou es even reëel wezen...
De psalmen van David zijn geschreven vanuit de behoefte om de Heer te prijzen. De opwekkingsliederen zijn geschreven vanuit de behoefte om de persoonlijke relatie met God te prijzen.
Maakt het nou echt uit hoe vaak er een woordje als ik of wij in een lied staat wanneer je bovenstaande in gedachten houd Het lijkt me een beetje nutteloos om dan woordjes te gaan tellen om te kijken wie er gelijk heeft, hoor! David, je bedoelt het vast goed...maar ik heb het gevoel dat je nogal bezig bent je eigen mening er door te dauwen en ik kan je wel zeggen dat het volgens mij niet de bedoeling is om zo je doel te bereiken Ga gewoon eens een normaal gesprek aan over je onderwerp en sta ook open voor de mening van anderen, wie weet leer je nog wat!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 16:30
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | legeroefening tess?
ik wil koortsvrij zijn...ruilen?  |
Prima! Als jij dan mijn hooikoorts er ff bij neemt?
En nee, geloof niet dat het een legeroefening is, het is de helikopter van rijkswaterstaat...die komt hier dagelijks een aantal keer langs om de hoogspanningskabels te checken. Maar vandaag blijft ie nogal hangen geloof k
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 16:31
|
|
|
|
|
nee tessy, ik HEB goede argumenten gegeven in de vorm van de quotes van Bakker en die link, dat ik die zijweg nam is omdat er met gevoel en niet inhoudelijk gereageerd word. ik weet wel dat ik me in het hol van de leeuw bevind, omdat iedereen tegen is, maar dat maakt de argumenten niet minder waar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 16:35
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | | nee tessy, ik HEB goede argumenten gegeven in de vorm van de quotes van Bakker en die link, dat ik die zijweg nam is omdat er met gevoel en niet inhoudelijk gereageerd word. ik weet wel dat ik me in het hol van de leeuw bevind, omdat iedereen tegen is, maar dat maakt de argumenten niet minder waar. |
Tja, ieder zijn mening en ieder zijn smaak!  En waarom zouden we liederen waar broers en zussen zich goed in kunnen vinden zonodig moeten afkraken Verheugt u eerder met uw broers en zussen, zou ik zo zeggen!
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zaterdag 19 juni 2010, 20:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 17:03
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | | nee tessy, ik HEB goede argumenten gegeven in de vorm van de quotes van Bakker en die link, dat ik die zijweg nam is omdat er met gevoel en niet inhoudelijk gereageerd word. ik weet wel dat ik me in het hol van de leeuw bevind, omdat iedereen tegen is, maar dat maakt de argumenten niet minder waar. |
JIJ hebt argumenten gegeven die JIJ waar acht...geschreven door anderen, das wat anders! Er word wel degelijk inhoudelijk gereageerd, en ja ook op gevoel want dat heeft nou eenmaal met elkaar te maken...maar de antwoorden staan je blijkbaar niet aan... De argumenten die je geeft, zoals de pinkster-invloed op de opwekkingsliederen...ik noem het liever een Evangelische invloed omdat de opwekkingsliederen in meer kerken centraal staan dan in de pinkstergemeente worden namelijk beaamd. Er word enkel bij gesteld dat het daarom niet minder goed zou zijn dan de traditionele liederen die voortkomen uit de traditionele kerken, iets dat jij wel impliceert door middel van je woordkeuze. En op die manier lijk je te zeggen dat de evangelische beweging dus een verkeerde is, waar je heel wat mensen hier mee tegen het hoofd stoot. Niet geheel onterecht reageren deze mensen dus zo, omdat het als een persoonlijke aanval ervaren kan worden. Wanneer iemand namelijk een evangelische gemeente aanhangt en zich daar echt thuis voelt en ervaart dat hij groeit in het geloof, en er dan iemand komt impliceren dat de opwekking verkeerd is kan dat nogal hard aankomen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 17:10
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | drogreden, waar je woont maakt niet uit als dit telt:
3 Maar van hoererij en allerlei onreinheid of hebzucht mag onder u zelfs geen sprake zijn, zoals het heiligen betaamt, en evenmin van onwelvoegelijkheid en zotte of losse taal, die geen pas geven, doch veeleer van dankzegging. |
Nu je deze tekst weergeeft, doet mij denken aan jaren geleden. Iemand in mijn kerk kon aardig grove taal gebruiken, en die werd tot jeugdouderlinge gekozen. Zelfs als groepsleider in een jeugdhuis kon hij aardig grove taal gebruiken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 17:12
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Nou, het was daar vast gezelliger dan in Zuid-Afrika
Man o man wat een belabberd spel zeg...en dan toch met 1-0 winnen  |
Ik weet niet of mij dromenland wel gezellig was. ben vergeten waarover ik droomde.
|
|
| Naar boven |
|
|