| Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: maandag 21 juni 2010, 00:23
|
|
|
|
sorry henk, maar ik schatte jou nivo toch iets hoger in ... verder zeg ik niets ... maar kun jij zéker raden ... als er al een topic word geopend over strijken ... pfffffff ... sorry hoor maar zo lust ik er nog wel een paar ... ik geef dan chatoliem dan ook gelijk, dat het nivo hier soms vér te zoeken is, komop luitjes ... tkan héééél anders op dit forum ... en was dit een jaar geleden wel anders gewend ...
Laatst aangepast door
|
INKA401
|
op maandag 21 juni 2010, 00:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: maandag 21 juni 2010, 01:08
|
|
|
|
| INKA401 schreef: | | zwart met cremé leren bekleding |
oei, mooie combinatie! zoiets heb ik ook, al zit dat niet in een cabrio (wel in een bolide, ja )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: maandag 21 juni 2010, 07:22
|
|
|
|
| RIANNE544 schreef: | een TWEE daagse wandeltocht Omdat we na een dag nog niet genoeg van elkaar hadden.
We hebben er wel maanden over gedaan voordat deel twee gelopen werd. |
Mèt picknick tussendoor?
Klinkt inderdaad erg goed maar niets geworden?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 21 juni 2010, 08:29
|
|
|
|
 url=http://www.animaatjes.nl/plaatjes/goedemorgen] [/url]
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op maandag 21 juni 2010, 08:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 21 juni 2010, 08:39
|
|
|
|
ik was net 20 en smoorverliefd,toen ie mij eindelijk zag staan gingen we op ons 1e afspraakje naar een feest op zijn werk maar kwamen niet verder dan de militaire pantserwagen (eigenlijk verboden terein)die hij me wilde laten zien waar hij in militaire dienst op zat
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op maandag 21 juni 2010, 08:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 21 juni 2010, 08:58
|
|
|
|

gefeliciteerd Griffin beter laat dan nooit
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 21 juni 2010, 09:00
|
|
|
|
een realistisch stukje vind ik, maar ehhh hadden we het niet over de perfecte man?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 21 juni 2010, 09:06
|
|
|
|
vandaag eten we vis met aardappeltjes en peultjes als toetje vla met aardbeien
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 21 juni 2010, 09:09
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Heb je al een plekje gereserveerd voor al die kikkers, Han?
 |
zoveel plaats nemen die toch niet in, tessy? (tenzij ze in prinsen veranderen, dan mogen ze bij hun dame op t kleedje zitten) dus jouw little-bear is welkom op mn kleedje voor mijn little-princes... ze kijkt er al naar uit om weer met little-bear door t bos te struinen, hoor! (gaat ik weer tjiek tjiek, allemaal schmink in zijn haren doen; ziet ie hil grappig dr-uit!! dat vin ik zo leuk)
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 21 juni 2010, 09:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 21 juni 2010, 09:16
|
|
|
|
wat voor iets zoek je hannah???? hier een paar voorbeelden voor je

|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 21 juni 2010, 09:19
|
|
|
|
hm, k weet niet hoor, grace, maar ik krijg het van geen van allen warm eigenlijk...... dozen sjouwen moet nog wel gebeuren; heel stel dozen met boeken de vliso-trap op, maar ehhhh nee....... koffie inschenken kan ik zelf wel; dozen sjouwen lukt me wel; de tuin doe ik t liefste zelf, en een spastisch manneke dat zn jasje nog niet eens aan kan krijgen, is ook niet zo ........ehm...... om naar te hunkeren zeg maar!! heb je niet meer ideeen voor me?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 21 juni 2010, 09:22
|
|
|
|
Ja , lekker een bakkie koffie met 1 suikerklontje. En een peukie erbij. Zo kom ik de ochtend wel door.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 21 juni 2010, 09:26
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | hm, k weet niet hoor, grace, maar ik krijg het van geen van allen warm eigenlijk...... dozen sjouwen moet nog wel gebeuren; heel stel dozen met boeken de vliso-trap op, maar ehhhh nee....... koffie inschenken kan ik zelf wel; dozen sjouwen lukt me wel; de tuin doe ik t liefste zelf, en een spastisch manneke dat zn jasje nog niet eens aan kan krijgen, is ook niet zo ........ehm...... om naar te hunkeren zeg maar!! heb je niet meer ideeen voor me? |
zelf ff op animaatjes zoeken hannah [/url]http://www.animaatjes.nl/plaatjes.htm[url]
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 21 juni 2010, 09:41
|
|
|
|
Ik ook nu een lekker bakkie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 21 juni 2010, 10:04
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Ik vind het wel een rare titel moet ik eerlijk zeggen... er is nu eenmaal een hel, maar... wat is dat eigenlijk ? Volgens mij is de hel de plaats zonder God... Ik moet er zelf niet aan denken, niet zozeer vanwege 'de hel', maar omdat ik juist geloof dat God het goede voor de mens zoekt, je door en door kent en Hij de bron van alle liefde is !
Ik vind het altijd erg jammer als mensen bang gemaakt worden daarmee, zoals je in bepaalde gemeentes kan horen. Het gaat nou juist om de liefde van God... en God wil helemaal niet dat mensen 'naar de hel' gaan...
En wat betreft de zonde, gelukkig geloof ik in behoud zonder werken der wet... dat betekent dat enkel Gods genade mij vrijpleit van de zonde en niet hetgeen ik doe... Natuurlijk is in Gods wil zijn wel belangrijk, maar daarin ligt niet mijn behoud, dat is althans wat ik geloof.
Ik vind het jammer Chatuliem dat je het koppelt; geloof vind ik juist iets positiefs, niet iets dat je 'uit angst voor de hel' doet. Maar goed, je zal wel willem weten hoe anderen er tegenaan kijken en daar kan ik wel inkomen. | Hoewel je het een vreemde vraag vind, denk ik dat veel mensen toch last hebben van dit evangelie van angst. Waar je het ook duidelijk in terugvindt, is het evangelie van de eindtijd. Films over de eindtijd hebben vaak die boodschap, als je niet bij Jezus hoort, zul je de hel hier op aarde meemaken. Wat voor invloed heeft het op mensen om hun angsten te versterken? Als je niet bij onze kerk hoort ben je niet behouden. Als je je niet aan onze regels houdt, ga je naar de hel. Of nog erger, je zult wel gezondigd hebben, dat God je zo straft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 21 juni 2010, 10:17
|
|
|
|
ik wil in dit licht graag een paar kanttekenigen plaatsen, om je gedachten over te laten gaan;
- allereerst is de hel er niet omdat er mensen verloren zouden moeten gaan, sterker nog; de hel is niet eens voor mensen bedoeld; er staat immers dat de hel "een plaats is, die voor de duivel en zijn engelen bereid is......" wel is het zo, dat wanneer je de duisternis dient, je ook bij de duisternis gerangschikt wordt.....met alle dramatiche gevolgen van dien! - ten tweede, chatuliem, is de manier van denken waar je aan refereert, een "slaafse" manier van geloven, ipv een "kinderlijk" geloof. geloven is een vertrouwens-relatie, geen gedrags-modificatie. het slaafs volgen van de wetjes en dingetjes brengt daarnaast ook nog eens niet tot God/de hemel. die kun je immers niet verdienen met een stapel goede werken in de zin van een bonuspunten-systeem? - geholi geeft al aan, dat op zich onze zonden ons niet uit de nabijheid van God houden, het is denk ik ons ongeloof, dat ons van Hem gescheiden houd. net als bij het volk israel; "en zij konden niet ingaan vanwege hun ongeloof"
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 21 juni 2010, 10:32
|
|
|
|
Eerlijk gezegd heb ik me altijd afgevraagd waarom deze discussie. Wat heeft het voor zin om na te denken over wie behouden is of niet. Of je behoudenis nu ontstaan is door uitverkiezing of door persoonlijke keuze, maakt dat in de kern van de zaak uit. Toch is de eerste protestantse scheuring in de kerk hierdoor ontstaan. En nog steeds vraag ik me af waarom. Het proces is in mijn ogen nooit echt te doorgronden en ik geloof dat dat ook niet uitmaakt. Het belangrijkste is voor mij, dat God een relatie met me heeft en dat ik dat aan alle mensen wil vertellen.
Hoewel het vast en zeker niet de bedoeling is, zie ik alleen maar negatieve effecten van deze discussie. Mensen worden onzeker gemaakt over hun behoudenis, passief in hun geloof. Ik begrijp heel goed dat dit voor veel mensen het centrale punt is in hun geloof, maar ik denk niet dat de Bijbel het zo bedoeld heeft. Het gaat nl. in tegen het karakter van het evangelie, die mensen oproept tot een keuze. Jezus zegt niet voor niks, bekeert u. En opvallend genoeg daarin stelt Hij daar geen voorwaarde bij: bv. als je door God geroepen wordt bekeert u. Zijn oproep is algemeen, geldt voor iedereen. Ook zien we niet in de bijbel dat mensen de doop wordt onthouden, omdat ze niet door God geroepen zijn. Iedereen die God aanroept is behouden. Iedereen die zich wel laten dopen, mag zich laten dopen. Paulus roept Timotheus op zijn werk te doen als evangelist, gelegen of ongelegen. Ook hier stelt hij geen voorwaarde, bv. vraag God of hij behouden mag worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 21 juni 2010, 10:42
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | zoveel plaats nemen die toch niet in, tessy? (tenzij ze in prinsen veranderen, dan mogen ze bij hun dame op t kleedje zitten) dus jouw little-bear is welkom op mn kleedje voor mijn little-princes... ze kijkt er al naar uit om weer met little-bear door t bos te struinen, hoor! (gaat ik weer tjiek tjiek, allemaal schmink in zijn haren doen; ziet ie hil grappig dr-uit!! dat vin ik zo leuk) |
Jah...ik ook!
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op maandag 21 juni 2010, 10:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 21 juni 2010, 10:53
|
|
|
|
wat ik een erg mooi stuk je vind wat betreft de uitverkiezing is het verhaal van de koninklijke bruiloft in mattheus 22; daar zie je als eerste de uitnodiging die zij krijgen, met als conclusie de visie van de Heere Jezus zelf op de uitverkiezing........
1 En Jezus, antwoordende, sprak tot hen wederom door gelijkenissen, zeggende: 2 Het Koninkrijk der hemelen is gelijk een zeker koning, die zijn zoon een bruiloft bereid had; 3 En zond zijn dienstknechten uit, om de genoden ter bruiloft te roepen; en zij wilden niet komen. 4 Wederom zond hij andere dienstknechten uit, zeggende: Zegt den genoden: Ziet, ik heb mijn middagmaal bereid; mijn ossen, en de gemeste beesten zijn geslacht, en alle dingen zijn gereed; komt tot de bruiloft. 5 Maar zij, zulks niet achtende, zijn heengegaan, deze tot zijn akker, gene tot zijn koopmanschap. 6 En de anderen grepen zijn dienstknechten, deden hun smaadheid aan, en doodden hen. 7 Als nu de koning dat hoorde, werd hij toornig, en zijn krijgsheiren zendende, heeft die doodslagers vernield, en hun stad in brand gestoken. 8 Toen zeide hij tot zijn dienstknechten: De bruiloft is wel bereid, doch de genoden waren het niet waardig. 9 Daarom gaat op de uitgangen der wegen, en zovelen als gij er zult vinden, roept ze tot de bruiloft. 10 En dezelve dienstknechten, uitgaande op de wegen, vergaderden allen, die zij vonden, beiden kwaden en goeden; en de bruiloft werd vervuld met aanzittende gasten. 11 En als de koning ingegaan was, om de aanzittende gasten te overzien, zag hij aldaar een mens, niet gekleed zijnde met een bruiloftskleed; 12 En zeide tot hem: Vriend! hoe zijt gij hier ingekomen, geen bruiloftskleed aan hebbende? En hij verstomde. 13 Toen zeide de koning tot de dienaars: Bindt zijn handen en voeten, neemt hem weg, en werpt hem uit in de buitenste duisternis; daar zal zijn wening en knersing der tanden. 14 Want velen zijn geroepen, maar weinigen uitverkoren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 21 juni 2010, 11:28
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Do 24-06-10Zonneschijn (%) 50 Neerslagkans (%) 20 Neerslaghoeveelheid (mm) 0 Minimumtemperatuur (°C) 10/12 Middagtemperatuur (°C) 20/24 Windrichting N Windkracht (bft) 2 |
we zullen maar uitgaan van t zonnige zuiden henk  mensen we kunnen nog altijd helpende handen gebruiken!!! dus wil je gezellig na gedane werk mee afsluiten met een gezellige bbq geef je dan op en kom de 25e.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: maandag 21 juni 2010, 12:13
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | In hoeverre heeft het denken aan de hel te maken met je geloof. Geloof je in God omdat je anders naar de hel gaat? Probeer je niet te zondigen omdat je anders naar de hel gaat. |
Enige tijd geleden kreeg ik van een goede vriend onderstaand verhaal toegestuurd, de vergelijking zal best een beetje krom zijn, maar toch, ik vind het een heel mooi verhaal.
Een man Gods had op een dag een gesprek met de Heer en zei: 'Heer, ik zou willen weten wat hemel en hel inhouden.'
De Heer leidde de man naar 2 deuren,
Hij opende één van de deuren en liet de man binnenkijken. In het midden van de kamer was een hele grote ronde tafel In het midden van die tafel stond een grote pan met stamppot, welke heerlijk geurde en maakte dat de man Gods watertandde De mensen die rondom de tafel zaten waren echter mager en ziekelijk. Ze leken erg hongerig. Ze hielden lepels in hun handen met erg lange handgrepen, welke aan hun armen vastgemaakt waren. Het was voor een ieder mogelijk om in de pan met heerlijk eten te reiken en daaruit te eten, maar omdat de lepels langer waren dan hun armen, konden ze de lepels niet naar hun monden brengen. De man rilde bij het aangezicht van deze ellende en dit lijden.
God zei:'Nu heb je de hel gezien,' ze gingen naar de volgende kamer, en God opende de deur. Deze was exact dezelfde als de eerste....... Er stond een grote ronde tafel in het midden van de kamer, met daarop een grote pan met stamppot, waarvan de man moest watertanden. De mensen hier waren uitgerust met dezelfde lange lepels, vastgemaakt aan hun armen. Maar deze mensen waren wel doorvoed en gezond. Lachend en pratend met elkaar. De man zei:'Ik snap het niet, ik snap er niks van!' 'Het is vrij simpel' sprak God, 'je hoeft maar één ding te weten. Zie je, zij hebben geleerd om elkaar te voeden, terwijl de inhalige mensen alleen maar aan zichzelf denken.'
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: maandag 21 juni 2010, 12:26
|
|
|
|
Wie in de Bijbel gelooft, moet een hel erkennen. Een hele uiteenzetting kan ik geven over hoe dat zal zijn, volgens de Bijbel (nee het is NIET iets figuurlijks, maar echt een plaats door God gemaakt voor zijn toorn) maar dat is niet de hamvraag.
Natuurlijk moeten mensen niet worden bang gemaakt, je kan mensen niet de hemel injagen door angst, John Piper heeft daar een mooie preek over op you tube. maar zaken als ZONDE , HEL, en hoe Jezus daar voor aan het KRUIS moet, zijn KERNPUNTEN van het evangelie.
En ja natuurlijk, laten we Gods genade, goedheid, zegeningen, redding envooral LIEFDE niet vergeten, maar dat is ONLOSMAKELIJK verbonden met de andere facetten van het HELE evangelie. ik heb preken gehoord waar het ging om ''je beste leven nu!'' wat God voor je kan doen; al de zegeningen; rijkdom, gezondheid enz enz. totaal mens (klant?) gericht en ik hoorde niks over zonde, hel en het kruis, over hoe we redding nodig hebben, en nu onder Gods toorn vallen. Dat is natuurlijk geen evangelie....
voorbeeld: Paulus die was gevangen, en stond voor een man van groot aanzien, en toch sprak hij de HELE waarheid:
Hand 24:
24 En na enige dagen kwam Felix daar met Drusilla, zijn vrouw, die een Jodin was, en hij liet Paulus roepen en hoorde hem over het geloof in Christus Jezus. 25 Maar toen hij sprak over rechtvaardigheid en ingetogenheid en het toekomstig oordeel, werd Felix bevreesd en antwoordde: Ga voor heden heen; wanneer ik nog eens gelegenheid heb, zal ik u wel weder ontbieden.
laten we het hele evangelie brengen, God is een God van LIEFDE, JA! maar ook:
Heb 10,31 Vreselijk is het, te vallen in de handen van de levende God! 2. Heb 9,27 En zoals het de mensen beschikt is, éénmaal te sterven en daarna het oordeel, 3. Heb 10,27 maar een vreselijk uitzicht op het oordeel en de felheid van een vuur, dat de wederspannigen zal verteren. 4. 1 Petr 4,17 Want het is nu de tijd, dat het oordeel begint bij het huis Gods; als het bij ons begint, wat zal het einde zijn van hen, die ongehoorzaam blijven aan het evangelie Gods?
Laatst aangepast door
|
DAVID923
|
op maandag 21 juni 2010, 12:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: maandag 21 juni 2010, 12:45
|
|
|
|
@chatuliem;
dat dacht ik ook wat maakt het nu uit, wij moeten gewoon evangeliseren, klaar. en dat is ook zo. maar door die studie merkte ik dat een doctrine als de predestinatie alle vlakken van de theologie raakt.
Het maakt wel uit qua prediking en Bijbelstudie of je gelooft dat mensen uitverkoren zijn omdat ze geloven, of geloven omdat ze uitverkoren zijn.
Of God van de mens afhankelijk is of niet en in hoeverre.
Of de zondeval door God was toegelaten met tegenzin, en Jezus een plan b was, ofdat God het allemaal al had uitgestippeld.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 21 juni 2010, 13:29
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | @chatuliem;
dat dacht ik ook wat maakt het nu uit, wij moeten gewoon evangeliseren, klaar. en dat is ook zo. maar door die studie merkte ik dat een doctrine als de predestinatie alle vlakken van de theologie raakt.
Het maakt wel uit qua prediking en Bijbelstudie of je gelooft dat mensen uitverkoren zijn omdat ze geloven, of geloven omdat ze uitverkoren zijn.
Of God van de mens afhankelijk is of niet en in hoeverre.
Of de zondeval door God was toegelaten met tegenzin, en Jezus een plan b was, ofdat God het allemaal al had uitgestippeld. | Ik ben het met je eens dat het met alles te maken heeft in de theologie. Dat dit in alle facetten kan spelen. Maar het werkt juist niet bevorderlijk op je geloofsleven je daar mee bezig te houden. Je geeft zelf aan dat het je in een soort crisis gebracht heeft. Lijkt me toch niet erg gezond toe om je daar zo in te verdiepen. Ik zie geen enkel voordeel in de relatie met God in deze theorie, als iemand me dat kan aangeven, graag...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 21 juni 2010, 13:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 21 juni 2010, 13:33
|
|
|
|
|
Kijk schitterende theorie, klopt ook nog. Maar ik ben benieuwd hoe dat werkt in je persoonlijke leven. Ik weet dat het geen rol zou moeten spelen, maar in hoeverre gebeurt zoiets onbewust wel? En hoe is zoiets te voorkomen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIELIE304
|
|
Geplaatst: maandag 21 juni 2010, 13:39
|
|
|
|
Toch ook wel weer leuk dat we de kinderen kunnen koppelen he 
Laatst aangepast door
|
LIELIE304
|
op maandag 21 juni 2010, 13:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: maandag 21 juni 2010, 13:42
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Thanks! Jij bent wakker! 'k Heb inderdaad een maandje verlengd. |
Leuk Marijan dat je toch nog hebt verlengd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 21 juni 2010, 13:43
|
|
|
|
|
Gebed, bijbellezen, kerkgang, bijbelkring, huisbezoek, etc
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 21 juni 2010, 13:56
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Gebed, bijbellezen, kerkgang, bijbelkring, huisbezoek, etc | Maar als je dat nu doet, omdat je anders bang bent niet behouden te worden????
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |