| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 20:29
|
|
|
|
jac 1
26 Indien iemand meent godsdienstig te zijn en daarbij zijn tong niet in toom houdt, maar zijn hart misleidt, diens godsdienst is waardeloos
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 20:46
|
|
|
|
| Quote: | Voor de volledigheid zou het goed zijn een optie toe te voegen in de trant van:
Nee, maar ik sta open voor jouw kinderen of:
Nee, maar als je zelf kinderen hebt, is dat geen bezwaar. |
Goede opmerking Thomas, Zelf krijg ik ook regelmatig de vraag of ik kinderen wel leuk vind ( duhhh) Maar jouw optie A & B mis ik ook in de meerkeuze vragen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 20:48
|
|
|
|
Waar ik echt op afknap een een onverzorgd gebit. Daar waar je kunt zien wat de rest van de week gegeten is,ieuw!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE866
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 20:49
|
|
|
|
is het eigenlijk niet mooi dat er voor elk wat wils is? dat er voor de liefhebbers van Joh. de heer liederen zijn, voor de liefhebbers van Glorie klokken voor de liefhebbers van Opwekkingsliederen?
wat nog mooier is?
dat we straks niets anders zullen doen dan God loven en prijzen....
en persoonlijk?
er zijn opwekkingliederen die me enorm raken en steunen en me laten weten waar het om gaat, liederen die me ontroeren, heel diep raken...
maar ook liederen van Joh de Heer mag ik graag zingen en kan ik dezelfde beleving hebben als bij het zingen van opwekkingsliederen.. zoals al eerder gezegd ik denk dat het hem ook zit in het zingen met je hart...
en als het woord "ik" in de tekst voor komt is het op dat moment even tussen God en mij bijv de tekst:"IK wil zingen van MIJN Heiland" dat zijn woorden die het heel persoonlijk (kunnen) maken waardoor het zo dichtbij komt en het ook zo persoonlijk maakt... of: "MIJN Jezus IK hou van U IK noem U MIJN vriend". En het kan mij ook enorm raken als ik zing: " Op die heuvel daarginds" wat een tekst en wat een betekenis...
dus geniet van wat je zingt, zing met je hart.... en maak er God groot mee
Marianne
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 20:49
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Waar ik echt op afknap een een onverzorgd gebit. Daar waar je kunt zien wat de rest van de week gegeten is,ieuw! |
of verrotte tanden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 20:51
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | | Daar waar je kunt zien wat de rest van de week gegeten is,ieuw! |
Heeft zo zijn voordelen, Carin. Je kunt immers dan direct zien waar hij van houdt qua eten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 20:55
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Heeft zo zijn voordelen, Carin. Je kunt immers dan direct zien waar hij van houdt qua eten  |
Haha, de liefde van de man gaat door de maag, denk je? Maar heb toch liever dat hij het dan zelf zegt hoor.( of kookt) En telkens van hem wegkijken omdat hij weigert zn tanden te poetsen, is ook niet echt bevorderlijk voor een relatie,toch! Laat staan zoenen, Yak
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 20:57
|
|
|
|
Ik ben het helemaal met je eens, Marianne. Zelf is 1 van mijn favoriete opwekkingsliederen; de kracht van Uw liefde
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE866
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 21:08
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Ik ben het helemaal met je eens, Marianne. Zelf is 1 van mijn favoriete opwekkingsliederen; de kracht van Uw liefde |
mooi nummer is dat he? is ook 1 van mijn favorieten,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN056
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 21:30
|
|
|
|
Ook elkaars minpunten accepteren en respecteren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 21:31
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | pvv+vvd+?
als het maar rechts is, weg met de linkse naieve hippies!  |
Waar slaat dit nu weer op
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE866
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 21:33
|
|
|
|
[quote=TESSYBEAR731]Vanaf het moment dat ik geboren ben heeft mijn moeder me meegenomen naar het Leger des Heils. Ik ben daar als kind opgedragen en uiteindelijk op mijn 22e heilssoldaat geworden. Nooit heb ik er, sinds ik heilssoldaat werd, ook maar één seconde aan getwijfeld dat ik een kind van God ben en de Heilige geest in mij woont. Toch ben ik, door omstandigheden, op een bepaald moment in een soort van "identiteitscrisis" terecht gekomen...en ik heb hard moeten knokken om daar weer uit te komen. Tijdens die periode ben ik me er meer en meer bewust van geworden dat mijn geloofsvisie zo verschilde van die van de kerk waar ik altijd mijn "thuis" had gehad, dat ik er uiteindelijk voor gekozen heb om op zoek te gaan naar een andere gemeente. Dankbaar ben ik, dat ik die ook gevonden heb en dat deze kerk me helpt verder te groeien in mijn geloof. Ik ben enorm gegroeid in mijn geloof, en Mattheus 19:26 heeft een heel nieuwe betekenis voor me gekregen...
Bij mensen is het onmogelijk, maar bij God zijn alle dingen mogelijk.
Meer en meer merk ik dat Hij mij een weg baant en dat ik aan het worden ben zoals God me bedoelt heeft... Een paar maanden geleden heb ik een (volwassen) doopdienst meegemaakt in de kerk, en ook om mij heen zijn er mensen geweest (uit het ldh) die er voor gekozen hebben om zich te laten dopen. Sindsdien ben ik hierover gaan nadenken...ik wil mijzelf graag helemaal aan de Heer "geven" en Hem echt alle leiding geven. k ben er de afgelopen twee jaar keihard mee bezig geweest om alle "slechte" dingen uit het verleden te verwerken...ben de confrontatie aangegaan... En op de een of andere manier heb ik het gevoel dat ik, om dat te doen, alle die dingen uit het verleden van me "af moet laten wassen"...zodat ik er echt vrij van ben. Maar zoals gezegd, tot voor kort heb ik er nooit één seconde over nagedacht omdat ik al openlijk voor God gekozen heb toen ik heilssoldaat werd.
hallo Tessybear ik heb je verhaal gelezen en onderstaande kwam in mij op om je toe te sturen
misschien ken je het nummer wel:
opwekking 642:
Al mijn zonden, al mijn zorgen neem ik mee naar de rivier. Heer, vergeef mij en genees mij. Vader, kom, ontmoet mij hier
Want dit water brengt nieuw leven en verfrist mij elke dag 't is een stroom van uw genade waar'k U steeds ontmoeten mag
refr: Here Jezus, neem mijn leven Ik leg alles voor U neer. Leid mij steeds weer naar het water; 'k wil u daar ontmoeten, Heer.
Kom ontvang een heel nieuw leven. Kom en stap in de rivier. Jezus roept je, Hij verwacht je en Hij zegt:'ontmoet mij hier'
refr: Here Jezus, neem mijn leven Ik leg alles voor U neer. Leid mij steeds weer naar het water; 'k wil u daar ontmoeten, Heer.
Leid mij steeds weer naar het water 'k wil U daar ontmoeten Heer
PS op youtube kun je het nummer beluisteren
Gods zegen
Marianne
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN056
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 21:34
|
|
|
|
Kinderen kun je dan wel zomaar willen..maar tis altijd nog maar de vraag of God de mogelijkheid heeft om je die te geven..tis tegenwoordig geen vanzelfsprekendheid meer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN056
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 21:39
|
|
|
|
Ik hoef geen ideale man...ideaal ben ik immers ook niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 21:43
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Toch is er sprake van selectie bij God. Denk aan de bokken en de geiten, de dwaze en wijze maagden, twee die op het land zijn waarvan er 1 weggenomen wordt etc etc.
De selectie vindt plaats op basis van Gods genade, niet zozeer vanwege individuele klasse van de spelers. Het is dus Gods kwaliteit die bovenaan staat! |
In de door jouw genoemde voorbeelden vindt de selectie volgens mij juist wel plaats op basis van de 'klasse van de spelers'.
De bokken en de geiten: Want Ik heb honger geleden en gij hebt Mij te eten gegeven. Ik heb dorst geleden en gij hebt Mij te drinken gegeven, Ik ben een vreemdeling geweest en gij hebt Mij gehuisvest, naakt en gij hebt Mij gekleed, ziek en gij hebt Mij bezocht; Ik ben in de gevangenis geweest en gij zijt tot Mij gekomen. (Matth.25:35 ev)
de 10 maagden: 5 waren zo wijs om extra olie mee te nemen. (Matth. 25: 1)
2 personen waarvan er 1 wordt aangenomen: Daarvóór staat vermeld: Ieder, die zijn leven zal trachten te behouden, die zal het verliezen, maar ieder, die het verliezen zal, die zal het vernieuwen. (Lucas 17: 33)
Dit vind ik juist meer voorbeelden die de persoonlijke verantwoordelijkheid van de mens benadrukken.
GrZing!
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op donderdag 24 juni 2010, 21:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 21:47
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | | Waar slaat dit nu weer op |
op zich heeft David groot gelijk hoor... een linkse of zelfs een centrumlinkse regering zou een zeer groot drama worden voor het land. links heeft de aangeboren handicap andermans geld te herverdelen voordat het verdiend is. sinterklaasje spelen kan niet meer, er moet nu keihard GEWERKT worden om de welvaart nog enigszins te behouden in dit land. dusse... IEDEREEN de armpjes uit de mouwen!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 21:50
|
|
|
|
| MARIAN056 schreef: | Kinderen kun je dan wel zomaar willen..maar tis altijd nog maar de vraag of God de mogelijkheid heeft om je die te geven..tis tegenwoordig geen vanzelfsprekendheid meer  |
groot gelijk!! Het is aan God of Hij de kinderzegen geeft.... en uit de vraagstelling blijkt al: het is de mens die de kinderzegen kan weigeren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 21:52
|
|
|
|
64e minuut... ik ziet Kameroen scoren... 1-1
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 22:01
|
|
|
|
Zou je nog kinderen willen?
Die vraag doet me denken aan iemand die mij een keer mailde. Hij wilde weten of ik kinderen kon krijgen. Ik moest hem teleurstellen door te zeggen van nee, gezien mijn leeftijd, en de fase waarin in verkeer.
Ik zei wel als er een relatie gaat plaatsvinden en de partner heeft kinderen, dat ik dan geen bezwaar heb tegen zijn kinderen. Maar die man doelde echt op eigen kinderen. Ik heb niets meer van hem vernomen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERALD265
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 22:05
|
|
|
|
verwijderd
Laatst aangepast door
|
GERALD265
|
op dinsdag 28 september 2010, 21:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 22:06
|
|
|
|

15.00 uur; het strand ligt voor t huis
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 22:12
|
|
|
|

ik ben bekaf heb nu in totaal 14 kruiwagens graspollen uitgegraven en dat alles met de hand,had niet zo'n machiene,helaas.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 22:22
|
|
|
|
|
een heel, fijne en gezellige werkdag met zijn allen!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 22:24
|
|
|
|
[quote=MARIANNE866]
Wat ontzettend mooi, Marianne...dank je wel! Ik ben blij te mogen zeggen dat ik inmiddels definitief besloten heb om mij inderdaad te laten dopen... Heb ook al contact opgenomen met de kerk en 31 Oktober is de grote dag Ik ga dit lied zeker onthouden, heel waardevol!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERALD265
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 22:24
|
|
|
|
verwijderd
Laatst aangepast door
|
GERALD265
|
op dinsdag 28 september 2010, 21:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD285
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 22:31
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | | In de door jouw genoemde voorbeelden vindt de selectie volgens mij juist wel plaats op basis van de 'klasse van de spelers'. |
Je zou God's selectie ook kunnen vergelijken met het uitzoeken van een boek over paddenstoelen in de boekenwinkel, er zijn 100 boeken over paddenstoelen, maar je koopt dat ene boek, die andere boeken zijn niet slechter dan dat ene boek, maar jij kiest dat ene boek omdat jij dat boek wil.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 22:37
|
|
|
|
| GERALD265 schreef: | Je kinderen een dikke knuffel geven en zeggen dat je trots op ze bent en dat je heel veel van ze houdt !!!
 |
ben het helemaal met je eens Gerald, wat zal een kind zich in zo'n knuffel veilig voelen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 22:45
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | of gewoon een slot erop  |
En Chris bewaard de sleutel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 22:47
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | 64e minuut... ik ziet Kameroen scoren... 1-1  |
IK ZIET, heel goed Pieter , Engeland wordt heeeeel moeilijk.
Mario, die noch maar eens moet zien of Nederland wint van Slowakije
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 22:49
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | belabberd??.... die jappen stonden gewoon heel goed te verdedigen als dan het spel niet breed gehouden wordt, kom je niet door zo'n muur heen, als je niet een mannetje uitspeelt en daardoor ineens met een man meer situatie voor het doel komt te staan. Dan moet die man aangepakt worden en ontstaat er voor een ander een gat. na de rust werd dat ineens wel gedaan en ontstonden er spontaan goede kansen. Daarna moest japan wel druk gaan zetten, voor hen is de kans op een volgende ronde ineens wat kleiner.
Wel jammer vond ik de verkeerde loop-kijk-actie van stunte..eh...huntelaar, die links af sloeg in plaats van de kans op een rebound te nemen.... Dirkie gaat daar altijd voor en zag het resultaat tegen de denen. |
Stuntelaar werd vanavond zowaar toch echt Huntelaar... yes ! de 2-1 maker tegen Kameroen... valt nog mee met dat jochie...
|
|
| Naar boven |
|
|