ChristianMatch

Forum

Naar de hemel?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 796 797 798 799 800 801 802 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 20:07

CARIN303 schreef:
Pfff.....ik vind het lastig om hierop inhoudelijk te reageren maar mijn gevoel zegt dat ,als je overlijd, Jezus op je wacht en je welkom heet in de Hemel.
En een tussenstation? Eigenlijk wil ik daar niet aan Verlegen lachende smiley ,ik zou zo ontzettend graag direct bij de Here willen zijn!

je zegt zelf al geen onderbouwing te hebben, en dat je je ''gevoel'' is.
dus is de wens de vader van de gedachte.

maar ik hoop het met je mee! Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 20:11

Wat vinden jullie er eigenlijk van dat de PVV al zo gauw buitengesloten wordt van regeren?
Ik ben zelf geen PVV voorstander maar dit gaat me eigenlijk te snel en te ver.
Ze hebben wel de grootste winst gehaald en ik vind dat ze dan ook het "recht"hebben van mee regeren.
Nu sluit de VVD en het CDA ze eigenlijk al van te voren uit.

Misschien zie ik het helemaal verkeerd hoor, heb geen verstand van politiek maar dit komt mij allemaal erg vreemd over.
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 20:13

Als ik nu een vraag aan God zou mogen stellen is het;

Wilt U de groeten aan mijn vader doen?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 20:15

DAVID923 schreef:
verder zie ik geen direct Bijbelse reden om het controleren van kinderen IN HET HUWELIJK als zondig te bestempelen.
Maar kan het niet gewoon met het in de gaten houden van de vrouwencyclus? (wanneer ze het meest en minst vruchtbaar is)

Moet er wel een cyclus zijn die zich in de gaten laat houden. Vrees als ik dat zou doen dat we toch echt nog een elftal kunnen verwachten Geschokte, onthutste smiley , en dat ligt er echt niet aan dat ik niet kan rekenen.
Als ik dan zie hoe zwaar mn lichaam het nu al heeft met nummer 3 vrees ik dat ik na het elftal in een rolstoel terecht zou komen, kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling kan zijn.

Maar zoals Leanne ook al schreef, zelfs geheelonthouding is een vorm van anti-conceptie. Wel zijn er verschillende vormen van anticonceptie.
Ik heb zelf geen problemen met methodes die bevruchting voorkomen. Maar er zijn ook methodes die meer een aborterende werking hebben en pas na de bevruchting werkzaam zijn, bv een koperspiraal dat innesteling van een bevruchte eicel tegen gaat, daar heb ik persoonlijk dan wel weer moeite mee.
Verder is er geen enkele manier van anti-conceptie 100% veilig, dus als het echt zo zou moeten zijn dat je een kind krijgt, komt dat kindje er ook heus wel. God laat zich niet tegenhouden door pilletjes, kopertjes of dichtgeknoopte onderdelen.

(ff oftopic, wij krijgen hier in Duitsland schandalig veel kinderbijslag, kon het net ff niet laten om uit te rekenen wat je bij die 15 kinderen die Leanne noemde zou krijgen: €2700,- per maand!)
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 20:16

Ik denk dat het zeker een bescherming van de vrouw kan zijn, je moet het lichamelijk en geestelijk ook maar aan kunnen om veel kinderen te krijgen.
Daarom vind ik het zeker een goed middel tijdens je huwelijk en zie dit niet als een zonde of voor "God"spelen!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 20:28

Het is uiteindelijk de ideologie van de partij die niet strookt met de 'normale'partijen. Dus zijn het proteststemmen.
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 20:29

DAVID923 schreef:
je zegt zelf al geen onderbouwing te hebben, en dat je je ''gevoel'' is.
dus is de wens de vader van de gedachte.

maar ik hoop het met je mee! Lachende smiley Knipoog smiley

Tsja... Er zou toch een onderbouwing voor moeten zijn?!
Lijkt me opzich wel helder wat er in dit vers gezegd wordt, met of zonder context.
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 20:29

MARIO216 schreef:
Het is uiteindelijk de ideologie van de partij die niet strookt met de 'normale'partijen. Dus zijn het proteststemmen.

Maar het zijn toch 1.5 miljoen Nederlanders en daar moet je wel rekening mee houden, vind ik!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 20:31

"Hij die de kunst begrijpt met zichzelf te leven, zal zich nooit vervelen" Erasmus
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 20:37

CARIN303 schreef:
Maar het zijn toch 1.5 miljoen Nederlanders en daar moet je wel rekening mee houden, vind ik!

Dus zal je dat moeten proberen om te buigen, en dat is moeilijk ja. Uiteindelijk wordt dat spel beslist in Den Haag.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 21:04

CARIN303 schreef:
Wat vinden jullie er eigenlijk van dat de PVV al zo gauw buitengesloten wordt van regeren?
Ik ben zelf geen PVV voorstander maar dit gaat me eigenlijk te snel en te ver.
Ze hebben wel de grootste winst gehaald en ik vind dat ze dan ook het "recht"hebben van mee regeren.
Nu sluit de VVD en het CDA ze eigenlijk al van te voren uit.

Misschien zie ik het helemaal verkeerd hoor, heb geen verstand van politiek maar dit komt mij allemaal erg vreemd over.

de pvv word als fascistisch gezien dus besluiten de overige partijen tot een fascistische actie....
gevalletje potten die ketels iets verwijten dus
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 21:20

MARIO216 schreef:
Lekker verbrand zeker Huilende smiley, smiley in tranen

Valt mee hoor Mario had me goed ingesmeerd omdat ik wel es vaker in de tuin in slaap val................. Slapende smiley Slapende smiley
Ben lekker verkleurd!!

Mary
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE129

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 21:21

JOLAN931 schreef:
Deze vraag stelde ik in een ander topic, maar ik kan hem beter hier neer zetten dus:

Dat God de kinderzegen geeft daar lijkt de bijbel duidelijk over.
Maar hoe denken jullie in die zin dan over voorbehoedsmiddelen zoals de pil?
Is dat niet het zelfde als tegen God zeggen, Sorry God, maar ik zit ff niet te wachten om gezegend te worden?

Annette schreef ook al: God laat zich echt niet tegen houden door een pilletje, en inderdaad soms is rekenen echt niet voldoende om conceptie tegen te gaan. Ik denk dat God ons niet voor niets onze verantwoording heeft gegeven en dat we dat ook hierin wel degelijk MOETEN gebruiken. Zonder voorbehoedsmiddelen ben ik bang dat ik nu alleengaande moeder was geweest van minimaal een elftal kindertjes (misschien wel allemaal met adhd en/of pdd-nos) ik weet niet of ik dat nog steeds gered had...pfffff.
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 21:21

Laat gebed je leven zijn en je leven een gebed!

Mary
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 21:22

CARIN303 schreef:
Als ik nu een vraag aan God zou mogen stellen is het;

Wilt U de groeten aan mijn vader doen?

Ja ik denk dat ik dat ook zou vragen Carin. Toen mijn ex-schoonmoeder overleed heb ik het in haar oren gefluisterd: als u mijn vader ziet wilt u dan zeggen dat het goed met me gaat?

Heel herkenbaar dus.

Mary
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 21:24

RENSKE067 schreef:
thanks Lachende smiley
mijn dag is weer goed

Ja lief he Renske???
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 21:25

MARY052 schreef:
Ja lief he Renske???

U is zeer welkom hoor Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 21:27

What lies behind us and what lies before us are tiny matters compared to what lies within us!

When the eyes say one thing and the tongue another, a practiced man relies on the language of the first!

-Ralph Waldo Emerson-

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op vrijdag 25 juni 2010, 21:27
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 21:42

MARIANNE129 schreef:
Annette schreef ook al: God laat zich echt niet tegen houden door een pilletje, en inderdaad soms is rekenen echt niet voldoende om conceptie tegen te gaan. Ik denk dat God ons niet voor niets onze verantwoording heeft gegeven en dat we dat ook hierin wel degelijk MOETEN gebruiken. Zonder voorbehoedsmiddelen ben ik bang dat ik nu alleengaande moeder was geweest van minimaal een elftal kindertjes (misschien wel allemaal met adhd en/of pdd-nos) ik weet niet of ik dat nog steeds gered had...pfffff.

vast wel, jij bent een sterke vrouw en je kruis is nooit zwaarder dan je tillen kunt.
dus voor verantwoording hoef je niet weg te lopen hoor
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 21:46

MARIO216 schreef:
IK ZIET, heel goed Pieter Knipoog smiley, Engeland wordt heeeeel moeilijk.

Mario, die noch maar eens moet zien of Nederland wint van Slowakije

joh in 1918 en 1945 wonnen de engelsen, dus 3x is scheepsrecht... duitsland wint ditmaal gewoon Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 21:47

de pvv uitsluiten is anti-democratie. niet dat ik voor democratie ben, maar dit is gewoon een joke. hun zijn de grootste winnaar, en die linkse bende gaat gewoon zonder hun verder, zelfs het CDA, die walgelijke, lauwe partij die GIGANTISCH heeft verloren, mag aanschuiven...

ik stem CU, dus mijn stem treft het niet, maar ik vind het wel schandelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 21:49

SUSANNAH475 schreef:
idd. Jonathan... genieten van de Hemelse Vader.
Vind het erg voor je dat je het op die manier moest meemaken.

Ik moest er ook aan denken... gelukkig dat (ook) ik een Hemelse Vader heb die om mij geeft.
Ook al leeft mijn vader nog steeds, voor mij voelt hij niet als een 'vader'...en de behoefte tot nu toe ontbreekt om die mensen die mijn 'ouders' heten te zien...
Ergens heb ik er soms nog wel verdriet om dat ik die mensen niet in mijn leven heb gehad zoals ik het zo graag gezien had... maar gelukkig wil God mijn steun en toeverlaat zijn.

Wàt een verdrietig verhaal, Susannah!

Je zegt er soms nog verdriet van te hebben maar zit dat verdriet niet verankerd in je hart waarvan je af en toe het luikje heel even open doet?
Ik wens je vooral veel wijsheid, rust en kracht toe en ik hoop en bid dat er mensen zijn die er voor jou mogen zijn.
Dat je bij hen af en toe mag uithuilen en troost mag vinden!
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

LEPELTJE037 schreef:
Tsja... Er zou toch een onderbouwing voor moeten zijn?!
Lijkt me opzich wel helder wat er in dit vers gezegd wordt, met of zonder context.

lol... zoek maar op wat daar in het griekd staat voor ''heden'' en hoeveel commentaren er over geschreven zijn, tis niet zo kort door de bocht als je denkt.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

DAVID923 schreef:
de pvv uitsluiten is anti-democratie. niet dat ik voor democratie ben, maar dit is gewoon een joke. hun zijn de grootste winnaar, en die linkse bende gaat gewoon zonder hun verder, zelfs het CDA, die walgelijke, lauwe partij die GIGANTISCH heeft verloren, mag aanschuiven...

er zijn nog steeds veel mensen die cda hun vertrouwen hebben gegeven, dus enig recht om te regeren hebben ze gewoon wel.

enne, zowel cu als cda hebben hun hoofdkantoor in laodicea hoor!
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 22:28

DAVID923 schreef:
lol... zoek maar op wat daar in het griekd staat voor ''heden'' en hoeveel commentaren er over geschreven zijn, tis niet zo kort door de bocht als je denkt.

Wat heeft 'heden' met deze tekst te maken?
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 22:44

Geloof jij in liefde op het eerste gezicht of zal ik nog een keer langslopen.....?
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 22:49

Ik herken het verhaal helemaal niet trouwens!
Alleen zijn vind ik juist erg prettig en ben daarom ook niet op zoek naar een relatie.
Klinkt misschien wat raar maar het idee dat er altijd iemand bij je is maakt mij onrustig.
Tuurlijk is dit zwart/wit ( uiteraard kun je hier afspraken over maken) maar het moet wel een verhipt leuke vent zijn die mij kan "overtuigen"dat samen leuker is dan alleen.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 22:49

DAVID923 schreef:

PVV is niet uitgesloten maar heeft zich uitgesloten door ondemocratisch te zijn.
Democratie is toch dat de partijen met de meeste zetels het meest recht hebben te regeren. Zij mogen kiezen met wie ze willen regeren. Meerderheid van stemmen dus. Hoeveel PVV en D 66 ook percentueel gewonnen hebben, ze hebben slechts 10 zetels verworven. Ziehier uw democratie......Vergeet niet hoeveel goed werk het CDA heeft gedaan met het opruimen van de puinhopen van paars.....En de 'crisis' heeft deze demissionaire regering vrijwel geruisloos aan ons burgers voorbij laten gaan. De kosten ervan zullen in de komende tientallen jaren gefaseerd aan een ieder worden gepresenteerd. Ik hoop op een zo fair en sociaal mogelijke manier.
Het CDA na deze megaklus walgelijk en lauw noemen vind ik ronduit beledigend en getuigt van respectloosheid en gebrek aan inzicht.
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 22:54

Klinkt erg leuk en gezellig, Marianne!
Is dat niet iets om gezamenlijk te gaan afspreken via het forum?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE866

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 23:19

CARIN303 schreef:
Klinkt erg leuk en gezellig, Marianne!
Is dat niet iets om gezamenlijk te gaan afspreken via het forum?

vind ik prima ik wil het verder wel organiseren..
Hoe meer zielen hoe meer vreugd toch?
dus wie mee wil ik hoor het graag...

Marianne

Laatst aangepast door
MARIANNE866
op vrijdag 25 juni 2010, 23:20
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 796 797 798 799 800 801 802 ... 6194 Volgende
Pagina 799 van 6194