ChristianMatch

Forum

Voetbalpraat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 819 820 821 822 823 824 825 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 18:55

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op woensdag 30 juni 2010, 18:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 19:21

ZINGA672 schreef:
Je mag wel wat in mijn strandtas stoppen Maris. Maar niet teveel hoor. Je snoepjes, chippies en droppies passen er wel in

Engeltje smiley Coole smiley met zonnebril

Ik heb een hele grote rugzak.. kan een hele hoop in. Clown smiley
Alleen die rugzak die vloekt bij mijn picknickkleed. Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 19:42

Dit ligt al in de kast klaar voor ons Adolfje

Laatst aangepast door
PIETER649
op woensdag 30 juni 2010, 19:43
Naar boven

Auteur Bericht
RIANNE544

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 19:45

Bekijk de film ANTS Knipoog smiley en je zal de mierenwereld anders gaan zien. Coole smiley met zonnebril

Rianne
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 19:45

namens mn kinderen een knuffel voor Mariska, ze waren erg blij met hun nieuwe speeltjes Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 19:47

ANNETTE792 schreef:
namens mn kinderen een knuffel voor Mariska, ze waren erg blij met hun nieuwe speeltjes Lachende smiley

ik hoorde net van mariska dat ze ook blij was met iets waar jouw vingerafdrukken op gevonden zijn..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 19:49

CARIEN982 schreef:
Doe jij dat met vliegen ook Pieter? Ze eerst vangen dan een paar kilometer verder los laten . Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

nee, doe ik met jufferhondjes zoals maltezer leeuwtjes, rottweilers en poedels Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 19:50

deze muis is blij met haar nieuwe toetsenbord.
een knuffie voor pietje die hem helemaal van duitsland kwam brengen.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op woensdag 30 juni 2010, 19:51
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 19:55

ideaal die ruilhandel via cm he Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 19:58

JONATHAN890 schreef:
ik ga dit jaar hier naar toe op 24 juli en 25 juli.
Heb er echt zin in.

Voor degenen die opwekking gaaf vonden, is dit ook een aanrader

http://www.new-wine.nl/zomerconferentie

Is het ook een aanrader voor mensen die niet zo evangelisch zijn en daar eens een kijkje willen nemen? Of loop ik dan gillend weg????
Ik heb namelijk geen idee wat ik me erbij voor moet stellen maar wil er wel eens kijken om een indruk te krijgen......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 30 juni 2010, 19:59
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 19:59

mooie namen, jozua en daniel,
heb je de betekenis opgezocht inka?
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 19:59

ANNETTE792 schreef:
ideaal die ruilhandel via cm he Knipoog smiley

idd tis dat ik een opruiming hield en pietje zeurde om de lego Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 20:01

HANNAH810 schreef:
mooie namen, jozua en daniel,
heb je de betekenis opgezocht inka?

schei es uit... betekenis van namen... onzin.
of geloof je ook in horoscopen?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 20:07

PIETER649 schreef:
schei es uit... betekenis van namen... onzin.
of geloof je ook in horoscopen?

jij niet dan?
wat voor sterrenbeeld ben je?
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 20:08

MARISKA601 schreef:
Nu bakkie 3.

hmmm... jullie zouden gek worden denk ik als ik ga schrijven hoeveel bakkies ik per dag drink... saai forum wordt dat... ! Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 20:13

SUSANNE655 schreef:
ik droomde eens en zie ik liep aan het strand bij lage tij.
ik was daar niet alleen,want ook de heer liep aan mijn zij!
we liepen samen het leven door en liepen in het zand,een spoor van stappen,
twee aan twee de heer liep aan mijn hand.
ik stopte en keek achter mij en zag mijn levensloop,in tijden van geluk en vreugd,van diepe smart en hoop.
maar als ik goed het spoor bekeek,zag ik langs heel de baan,daar waar het juist het moeilijkst was,maar 1 paar stappen staan.
ik zei toen:heer'waarom dan toch?
juist toen ik u nodig had.
juist toen ik zelf geen uitkomst zag.
op 't zwaarste deel van het pad....
de heer keek mij toen vol liefde aan en antwoorde op mijn vragen.
mijn lieve kind,toen 't moeilijk toen heb ik jou gedragen

mooie tekst, al kende ik die al...
is ook te beluisteren als lied via youtube...
Ik denk ook wel eens... jammer dat je 't soms pas achteraf ziet... juist op het moment heb je het soms zo nodig dat God je draagt, niet dat Hij dat niet doet, maar je ervaring kan daarin zo anders zijn...
Wie heeft dit lied eigenlijk geschreven ? ik vraag me ook wel eens af wat ervan in de bijbel staat... vinden jullie dat een rare gedachte ?
Naar boven

Auteur Bericht
RIANNE544

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 20:14

WILLEMIJN232 schreef:
Is het ook een aanrader voor mensen die niet zo evangelisch zijn en daar eens een kijkje willen nemen? Of loop ik dan gillend weg????
Ik heb namelijk geen idee wat ik me erbij voor moet stellen maar wil er wel eens kijken om een indruk te krijgen......

New wine komt vooral voort uit refomatorische kerken. met name Nederlands gereformeerde kerk in Houten is er sterk bij betrokken.

Ik vind het bijbels onderwijs op new wine erg goed. Er is veel aandacht voor aanbidding. Het is niet zo grootschaliog als opwekking (wat trouwens ook gaaf is).
Mooi aan New wine vind ik ook de aandacht voor ministry gebed en het gericht zijn op de vernieuwing in de kerken.

Verder is het HEERLIJK kamperen Twijfelende smiley , christenen ontmoeten, samen eten, vieren en beleven.

Echt een conferentie om heen te gaan .
Ik ben er ook, met nog zo'n 50 anderen uit de gemeente. Knipoog smiley

Rianne

Ps. ik heb nog 1 plekje in mijn tentje Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 20:18

CARIN303 schreef:
Smiley met dichtgeplakte mond komt vast omdat ik nog geen koffie gehad heb! Verlegen lachende smiley

hahaha die Carin... Smiley met dichtgeplakte mond sorry, mag wel om je lachen toch ? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RIANNE544

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 20:19

CARIN303 schreef:
Ik heb de site gezien ( het filmpje doet het idd niet ) maar heb nog niet echt een beeld bij deze conferentie!
Wie kan mij zeggen waarom ik daar heen moet gaan?

Ik ben vorige jaar geweest, en ga dit jaar ook.
Ik heb New wine 2009 als zeer bijzonder ervaren.
De aandacht voor aanbidding, maakte bij mij veel 'los'.
Ik geloof dat daar waar mensen God aanbiden Hij ook kan spreken. Dat deed Hij! Door beelden, woorden en gebed ben ik opgebouwd in mijn geloof en in vertrouwen Er zijn bijzondere dingen gebeurt.
Ik was net ontslagen, maar God liet mij zien dat Hij door de pijn en verwondingen heen al bezig was met het herstel van mijn hart.
toen wist ik niet dat ik vier maanden later nogmaals met ontslag geconfronteerd zou worden. Maar dankzij dit beeld, door God gegeven, bleef ik vertrouwen. Het komt goed! Wat God beloofd dat doet hij ook.

Hij heeft zijn woord gehouden want ik heb een fantastische nieuwe baan!

Dat is was New Wine met je kan doen...
Ervaar het maar... en KOM!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 20:28

RIANNE544 schreef:
New wine komt vooral voort uit refomatorische kerken. met name Nederlands gereformeerde kerk in Houten is er sterk bij betrokken.

Ik vind het bijbels onderwijs op new wine erg goed. Er is veel aandacht voor aanbidding. Het is niet zo grootschaliog als opwekking (wat trouwens ook gaaf is).
Mooi aan New wine vind ik ook de aandacht voor ministry gebed en het gericht zijn op de vernieuwing in de kerken.

Verder is het HEERLIJK kamperen Twijfelende smiley , christenen ontmoeten, samen eten, vieren en beleven.

Echt een conferentie om heen te gaan .
Ik ben er ook, met nog zo'n 50 anderen uit de gemeente. Knipoog smiley

Ik woon op fietsafstand Rianne.............

Rianne

Ps. ik heb nog 1 plekje in mijn tentje Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 20:30

ZINGA672 schreef:
Was vast een kroonprins Lachende smiley met blinkend witte tanden

Als ik em nog es zie stuur ik em jouew kant op Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 20:41

JONATHAN890 schreef:
Driestar College doet kringgebed in de ban
"Een treurig achterhoede-gevecht van kerkelijke leiders"

Kringgebed is niet langer toegestaan op het Driestar College in Gouda. "Vanwege de diversiteit aan opvattingen hierover" heeft de school besloten regels te stellen voor gebedsgroepjes in de school, laat het Nederlands Dagblad weten. Er ontstonden de laatste tijd spontane initiatieven van groepjes leerlingen die met elkaar in gebed gingen. "Deze mensen hebben bemoediging nodig en geen verbod," is de reactie van Hans Keijzer, voormalig directeur van de Evangelische Zendingsalliantie (EZA).

De school heeft besloten dat kringgebed altijd onder leiding moet staan van een docent en het gebed altijd moet worden voorafgegaan door Bijbelstudie. De schoolleiding zegt op zichzelf blij te zijn met de bidders, maar vindt dat degelijke initiatieven wel moeten passen binnen de uitgangspunten van de school. Ook vindt de leiding het van belang dat iedereen zich er bij thuis moet kunnen voelen.

Controlfreaks
"Ik vind het een treurig achterhoede-gevecht van kerkelijke leiders," vertelt Keijzer. "Er is niets gevaarlijks aan kringgebed en heb geen begrip voor de controlfreaks op de school. Ik ben het volslagen met hen oneens. Laat ze zich samen uiten voor het aangezicht van de Heer en laat het werk aan de Heilige Geest over. Natuurlijk maken deze jonge mensen fouten, maar ze hebben bemoediging nodig in plaats van een verbod. Ik zou het heerlijk gevonden hebben wanneer dit vroeger in mijn lyceum zou hebben plaatsgevonden."

Heilige intentie
Ds. W. Visscher, predikant van de gereformeerde gemeente te Amersfoort, kan het besluit van de Driestar begrijpen. "Bidden is je nood bekendmaken aan God. Dat is iets heel persoonlijks en heeft een heilige intentie. Wanneer je zomaar in scholen bij elkaar gaat zitten kun je daar vragen bij hebben. Bidden is naderen tot de heilige God. Ik wil jongelui adviseren de Bijbel te lezen en te overdenken wat gebed inhoudt. Bidden is niet het met elkaar bevorderen van een goed gevoel, want ik heb de indruk dat dat erachter zit," aldus Visscher.

Jammer dat het spontane niet meer kan dan... !
Ik ben het met Jonathan eens dat het hier volgens mij niet gaat om een goed gevoel... ik krijg de indruk dat er serieus met het gebed wordt om gegaan... waarom gelijk zo negatief over "jongelui' en dat kringgebed ?
Ik snap dat het gebed niet verboden is, maar wel het bidden zonder toezicht.....
Toezicht is mooi, maar als er een spontane gebedskring ontstaat vind ik het toch raar om zoiets te gaan verbieden.

Volgens mij heeft die Visscher er niet veel vertrouwen in... en dat vind ik eigenlijk het kwalijkst aan dit stukje... gaat het hier wel om wel of geen toezicht... ? ...gaat het hier in wezen niet eigenlijk om de interpretatie van iemand zoals die dominee... ?
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 20:58

TESSYBEAR731 schreef:
steun...kreun...wie volgt? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Verraste, verbaasde smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 20:59

LEPELTJE037 schreef:
Zij het wat later geworden dan zondag... Coole smiley met zonnebril

Voor hoe ik het zelf geloof, of eerder van overtuigdt ben, is dat inderdaad nog niemand, dan behalve Jezus Christus, nu in de hemel is.
Ieder mens, die doodgaat is ook echt dood.
Er zijn een aantal aspecten, die belangrijk zijn om nader te belichten, bij het plaatje, zoals ik het nu ken.

Zoals ik geloof dat de 'hel' niets meer is als een graf cq. gat in de grond en de 'ziel' niet onsterfelijk is, zo geloof ik ook dat niemand ooit is wedergeboren, dan alleen Jezus Christus.

Gods plan met de mensheid is dat ze van een vleselijk leven, op een gegeven moment 'wedergeboren' zullen worden in een geestelijk leven.

Jezus is als mens geboren, in een vleselijk lichaam; Bij Zijn opstanding uit de dood is Jezus wedergeboren, in een geestelijk lichaam.
Dat verklaart ook, dat Jezus zomaar door een deur kon lopen, terwijl de deur nog dicht zat.

Jezus zal terug komen naar de aarde, om Gods koninkrijk op aarde te vestigen. Dan zullen de 144.000 verzegelden opstaan (in een geestelijk lichaam, dus worden wedergeboren) om samen met Jezus de aarde te regeren.
Een groot deel van de mensen die in het nieuwe millennium doodgaan, zullen dan ook worden wedergeboren in een geestelijk lichaam.

Na die duizend-jarige regering zullen alle andere mensen die ooit geleefd hebben opstaan, maar dan nog weer in een vleselijk lichaam, om later alsnog de kans te krijgen voor God te kiezen en alsnog kunnen worden wedergeboren. Mensen die zijn wedergeboren en een geestelijk lichaam hebben, zijn daarmee onsterfelijk en hebben dan een eeuwig leven.
Mensen die dan nog niet voor (een leven met) God kiezen, zullen een tweede dood sterven. Zij zullen definief dood zijn, alsof ze nooit bestaan hebben.

Kun je met een geestelijk lichaam een visje eten... ? dat is namelijk wat Jezus deed, om zijn discipelen aan te tonen dat Hij geen geest was... !
(Lucas 24: 39-43)

(Sorry Jonathan, had jouw stukje nog niet geheel gelezen, maar goed, dit is wat ik er gelijk bij dacht Knipoog smiley )

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op woensdag 30 juni 2010, 21:01
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 21:05

RENSKE067 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Ja segg! Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IESJE369

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 21:14

Mieren houden niet van goudsbloemen, tomatenplanten en afrikaantjes.
Ook niet van peper, knoflook, houtskool, zaagsel, koffiedik en keukenzout.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 21:18

THOMAS968 schreef:
CM heeft een meerkeuzevraag: Kinderwens? Ik heb daar 'Nee' ingevuld, wat wel verklaarbaar is. Er is ook een keuzemogelijkheid met: Hangt er vanaf. Dat is wat vaag. Ik merk dat vrouwen het 'Nee' interpreteren als dat iemand niet een vrouw met kinderen wil, wat niet bedoeld wordt. Het staat er wel niet maar veel vrouwen lezen het zo, klaarblijkelijk.

Voor de volledigheid zou het goed zijn een optie toe te voegen in de trant van:

Nee, maar ik sta open voor jouw kinderen of:

Nee, maar als je zelf kinderen hebt, is dat geen bezwaar.

Nee, maar jouw kinderen zijn welkom (staat zo op CP)

mvrgr,

Thomas, die bij deze vraag geen rekening houdt met een eventuele invloed op linc-scores.

Ja hoor, graag, mits het van een ander is ... haha...

Tja, allereerst beslis je zoiets nog altijd met z'n 2 !
En hoe graag ik ze ook gewild had... ik ben 44 jaar, niet echt een leeftijd om kinderen te krijgen... zou het dolgraag willen hoor... maar in hoeverre is dat haalbaar ?

't gaat me allereerst om de man... als ik 't daar al erg leuk mee kan hebben, zie ik het dan wel weer...
En ik besef ook dat de kans groot is dat ik of van mezelf geen kinderen (meer) kan krijgen, of dat de kans op een gezond kind steeds minder wordt...
Daar heb ik het wel eens moeilijk mee gehad, maar ook daarin probeer ik het positieve eruit te halen.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 21:20

JONATHAN890 schreef:
Ik zie dat wel eens op t veld gebeuren.... voetballers die staan bidden voor de wedstrijd. Toch heeft dat iets bijzonders. Ik begrijp wel dat velen denken dat God het niet uitmaakt wie er wint en zich echt niet met het spelletje zal bemoeien.

Een aantal jaren geleden was Christian Gyan uit Ghana, speler van Feijenoord, bij ons in de kerk. Als je hem op t veld altijd vol overgave zag bidden, vond ik dat altijd heel bijzonder om te zien.

Ik heb hem toen ook gevraagd waarvoor hij altijd bid. Hij zei, om God te vragen voor sportiviteit, dat de emotie het christenzijn niet zou verdringen, en hij deed het om te laten zien dat christen zijn en sporter ook samen kon gaan.

Pas geleden was op Nederland zingt met ds. Arie van der Veer ook een gelovige voetballer, ja die zitten er ook tussen, mooi toch.
Ik word altijd ontroerd als die grote mannen het Volkslied staan te zingen voor de wedstijd begint.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 21:27

BULLDOG524 schreef:
Als er nou geen zon was moesten we het met maanlicht doen

Eh Bullie, kleine correctie, want zonder zonlicht bestaat maanlicht niet. Maanlicht is namelijk enkel een weerkaatsing van het zonlicht Knipoog smiley
Maar gelukkig hebben we dan altijd nog onze vuursteentjes om te laten vonken voor wat licht als de zon er niet is Clown smiley Wie weet slaat die vonk dan nog eens over Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 21:29

PIETER649 schreef:
nee, doe ik met jufferhondjes zoals maltezer leeuwtjes, rottweilers en poedels Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Pieter...wat is jou favoriete hondenras? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik dacht me nog te herinneren dat je zoo graag een rottweiler wou. Clown smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 819 820 821 822 823 824 825 ... 6194 Volgende
Pagina 822 van 6194