ChristianMatch

Forum

WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
Ga naar pagina Vorige 1 ... 834 835 836 837 838 839 840 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 18:24

Pizza! Kwijlende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 18:25

TESSYBEAR731 schreef:
Psies Anita! En aangezien ieder mens dat woord van God anders interpreteert kunnen twee mensen uit één tekst een heel andere betekenis halen...en wie beslist dan welke van de twee gelijk heeft als ze daar beiden van overtuigd zijn?
Het is anders wanneer je het woord van God bekend wilt maken bij de "ongelovige" en deze daarmee probeert te overtuigen het woord ook aan te nemen...
Hier is dus een verschil tussen, en dat is zeker iets om rekening mee te houden.

Elke dag als ik de Bijbel lees zie je telkens weer nieuwe dingen bij het ligt hoe je het leest doe je dit snel of rustig aan en je denkt erover na dan kan je veel verhalen de humor in zien hoe de Here de dingen weergeeft maar tegelijk ook de serrieuse tot ernstig dingen lees je het zijn vaak dingen om eruit iets te willen leren en heb je honger naar het Woord dan wil je meer en meer waarop je hart overstroomt en wil je de ander dit prachtige woord ook mee geven van kijk eens hoe het dat en dat staat sommige weten het lang niet altijd.
Weetje we zitten allemaal nog in de Leerschool en leren we allemaal elke dag weer dingen bij om op die manier zo dicht mogelijk tot God te komen zodat die relatie met de Vader zo stevig als een dijk mag zijn. Zovan stel dat de wind waait dat je wel stevig op beide benen blijft staan en niet met de wind mee gaat waaien want dat is niet stabiel zoals de wind waait waait zijn jasje.
Het is zeker goed om daar rekening mee te houden maar als mens is dat soms lastig en mogen we om bidden om geduld het is mooi dat God ontzettend veel geduld met ons heeft stuk voor stuk een ieder op hem of haar wijze van les.

Shalom,
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 18:29

PEACEDOVE820 schreef:
Dat vond ik nu ook het was ook nog super weer Clown smiley !
En nu waar blijven de mannen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt ........
Misschien willen de mannen niet zo graag voor kinderoppas spelen en vrouwen als vrouwen zien in plaats van moeders......
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 18:34

CHATULIEM619 schreef:
Misschien willen de mannen niet zo graag voor kinderoppas spelen en vrouwen als vrouwen zien in plaats van moeders......

nee hoor....het is heel leuk om iets met de kids te doen...ook al zijn ze van een ander. En tijd voor kletsen met vrouwen was er plenty.
De kids konden zich ook heerlijk zelf vermaken. De kids hebben zich ook super gedragen.

moeders zijn vrouwen en sommige vrouwen zijn ook moeder
net als vaders ook mannen zijn, die waren er genoeg...meer dan vrouwen gister
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 18:43

JOLAN931 schreef:
snappie nou waarom ik hem hou? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Tis maar de vraag wie je houdt, Willie of dat waterpistool Clown smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DIGIT010

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 18:53

Voor mij stond dit weekeind ook in het teken van de tour, gisteren was ik in Rotterdam naar de kerk, ik kerk op zaterdag, en na afloop was het heel moeilijk om die plek, vlakbij Ahoy, weer te verlaten.
Ik kwam daar letterlijk klem te zitten tussen de 'toursupporters' en de reclamecaravaan.
Vandaag even naar de tour gefietst want hij kwam hier vlakbij langs
Het stond helemaal vol met mensen langs de weg, ik was aan de late kant, maar er was toch nog een mooi plaatsje in een buitenbocht.
Na een uurtje kwamen ze er eidelijk aan, dat was een schitterend moment met zes helicopters in de lucht waarvan er eentje op bijna grijphoogte achter ons langs vloog, we hebben gezwaaid met z'n allen, want daar stond de camera te draaien, dat was leuk.
Na afloop ontstond er mega-peleton terug naar huis.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 19:01

CHATULIEM619 schreef:

Als er werkelijk mannen zijn die enkel de vrouw achter de moeder willen zien, en de kids liever niet mogen ze van mij wegblijven Chat!
Voor moeders namelijk, zijn net als bij vaders, die kinderen toch onlosmakelijk aan hen verbonden Smiley die vol vragen zit
Ik ben vrouw en moeder...en het is echt niet zo dat ik meer of minder vrouw zou zijn zonder mijn kind. Maar hij hoort wel bij mij, en is mijn grootste prioriteit in dit aardse leven...
Als een man mij dus enkel wil leren kennen zonder kind, dan kan ie op zen Rotterdams gezegd "een end gaan fietsen" Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Tess, die toch wel iets meer vertrouwen in het manvolk heeft dan dat..

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zondag 4 juli 2010, 19:16
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 19:01

CHATULIEM619 schreef:

Waarom ga jij niet dan???
Naar boven

Auteur Bericht
DIGIT010

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 19:03

Bij mij staat er helemaal niemand in de keuken, dus ik denk dat het ook ehh pizza wordt...
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 19:07

DIGIT010 schreef:
Bij mij staat er helemaal niemand in de keuken, dus ik denk dat het ook ehh pizza wordt...

Ik schuif em wel door...kan em toch niet op in men eentje Knipoog smiley

Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE129

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 19:10

CHATULIEM619 schreef:

Chat toch, ik heb jou ook wel anders horen praten hoor, stel je nu toch eens voor dat "wij" zouden gaan zeggen dat we mannen als mannen willen zien en niet als vaders.

Is dat misschien het begin van het verval van deze wereld? Ouders nemen niet meer de verantwoording voor hun nazaat? Kom op jo, wanneer je eenmaal kinderen hebt ben je gewoon ouder (vader of moeder) dan houd je dus van je kroost, je bent er verantwoordelijk voor, en je hebt dus ook de taak om ervoor te zorgen. Kinderen horen er dus gewoon bij, in het gezin, in het leven, in de gemeente en dus ook bij een picknick.
Naar boven

Auteur Bericht
DIGIT010

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 19:12

Welke smaak heb jij?
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 19:14

DIGIT010 schreef:
Welke smaak heb jij?

euh...iets met salami en champigons...
Naar boven

Auteur Bericht
DIGIT010

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 19:18

TESSYBEAR731 schreef:
euh...iets met salami en champigons...

Maar hij nou zeker al koud geworden.., jammer, volgende keer beter!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 19:20

PIETER649 schreef:
Annette staat in de keuken... ben benieuwd... Knipoog smiley

Wanneer sta jij eens in de keuken?? Als de koelkast geopend wordt zeker Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 19:21

Ik open hierbij een nieuw topic over wielrennen.
Liefhebbers kunnen hier hun verhalen kwijt over het wielrennen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 19:22

Ik heb een nieuw topic geopend over wielennen.
Dan kan men hier verder kletsen over onzinnige en nutteloze dingen.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 19:22

Onderstaand stukje is al eerder door mij geplaatst.

De herkomst van de kinderdoop, geschreven vanuit de (vroege) kerkgeschiedenis.

De kinderdoop is een gebruik dat vanaf ca. de 12e eeuw na Christus door de kerk werd voorgeschreven als de methode van dopen. Zij beroept zich hierbij op diverse delen uit onder meer de Handelingen der Apostelen waaruit afgeleid wordt dat hele gezinnen, inclusief onmondigen, gedoopt zouden zijn.

Vanuit de Evangeliën is er geen indicatie voor het dopen van kinderen. Het is door Jezus niet ingesteld en ook door zijn discipelen niet gepraktizeerd.

Justianus de Martelaar zette omstreekts 140 n.Chr. aan de Romeinse keizer Antonius Pius in zijn verdediging-geschrift tot in details uiteen wat de geloofspraktijk van Christenen was. De kinderdoop was hiervan geen onderdeel. Justianus gaf in dit verslag -waarvan de echtheid door niemand wordt bestreden- een heel nauwkeurige beschrijving, hoe de gelovigen zich in de doop aan God en Zijn dienst wijdden, en dat de dopelingen van de waarheid van de nieuw-testamentische leer overtuigd moesten zijn (wat een kinderdoop uitsluit) alvorens gedoopt te worden.

In de Didache, een vroegchristelijk geschrift van omstreeks 120 n. Chr.,lezen we in hoofdstuk VII het volgende met betrekking tot de doop: "U moet als volgt dopen: nadat u al het bovenstaande hebt gezegd, doop in de naam van de Vader en van de Zoon en van de Heilige Geest met stromend water. Indien u geen stromend water hebt, doop dan met ander water. Indien het niet mogelijk is met koud water, dan met warm. Indien u geen van beide ter beschikking hebt, giet dan water over het hoofd in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest. Degeen die de doop verricht moet voor de doop vasten. De dopeling, en zo mogelijk enige anderen, moet ook vasten. Wat de dopeling betreft, u moet hem opdragen dit een of twee dagen te doen." Hier wordt weliswaar voor het eerst melding gemaakt van een begieten in plaats van onderdompelen, maar ook hier is de dopeling geen baby, maar een volwassen persoon. Een zuigeling immers kun je moeilijk opdragen om een of twee dagen te vasten.

Verder is er in de vroegchristelijke literatuur geen vermelding van een andere wijze van dopen dan de onderdompeling, tot aan de bekende kerkvader en schrijver Tertullianus (155-220 n.Chr.) omstreeks het jaar 200 n.Chr. Hij tekende ernstige bezwaren aan tegen een vorm van kinderdoop, die hier en daar scheen plaats te vinden. Voortkomend uit de wereld der heidense mysteriën werd de kinderdoop zo langzaam ingevoerd binnen de Christelijke gemeenten, net als andere heidense gewoonten, en werkten veelvuldig en vroegtijdig op de leer en het geloofsleven van de vroege kerk in, nadat zij zich van haar (oorspronkelijk Joodse) identiteit had losgemaakt. En zo is het daarom niet verwonderlijk, dat ook de kinderdoop haar oorsprong vindt in een heidense reinigingsritus, die onmiddellijk na de geboorte als initiatie tot het leven plaatsvond. Door de kerk is dit religieuze oersymbool overgenomen als werkzaam teken van de wedergeboorte uit het oude bestaan

In zijn geschrift "De Baptismo" (Over de Doop) somde Tertullianus reeds alle latere bezwaren tegen de kinderdoop, aan de hand van bijbelse gegevens, op. Desondanks werd de kinderdoop in de synode van Carthago (251 n.Chr.) als regel vastgelegd.

In het begin van de 4e eeuw geraakte de kinderdoop in brede kring in discrediet, maar tegen het einde van de 4e eeuw werd deze crisis bezworen en sinds die tijd motiveert de kerk de kinderdoop als wegneming of "afwassing" van de erfzonde (Augustinus in "Pelagius").

Tot aan de 12e eeuw werd door heel Europa heen echter nog volwassen gedoopt. Een bekend voorbeeld hiervan was de Friese Koning Radbout: hij liet zich na zijn bekering onderdompelen. In de navolgende periode werden echter, in de periode 1200-1515, in opdracht van de kerk alleen nog kinderen gedoopt. Vanaf 1515 ontstond er weer discussie over de doop, met de komst van John Smith, Dirk Philips, Menno Siemons en vele anderen die hun leven riskeerden door de 'volwassendoop' weer te praktizeren.

Persoonlijke opmerking/vraag: Als de kinderdoop de plaats inneemt van de besnijdenis (vervulling is geen afschaffing) waarom worden dan zowel de meisjes als de jongens gedoopt .... Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op zondag 4 juli 2010, 19:33
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 19:23

DIGIT010 schreef:
Maar hij nou zeker al koud geworden.., jammer, volgende keer beter!

Sja...sorry Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 19:25

MARIO216 schreef:
Waarom ga jij niet dan???

Dat lees je toch duidelijk in zijn opmerking.
Hij ziet liever alleen de vrouw en geen kinderen.
En heeft geen behoefte om als kinderoppas te spelen.
Naar boven

Auteur Bericht
BRAZEEVEL772

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 19:27

.

Laatst aangepast door
BRAZEEVEL772
op maandag 5 juli 2010, 19:34
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 19:28

MARISKA601 schreef:
Ik open hierbij een nieuw topic over wielrennen.
Liefhebbers kunnen hier hun verhalen kwijt over het wielrennen.

Nou Mariska
Dan begin ik maar als eerste.
Zal eerlijk zeggen dat ik totaal niet om de tour de france geef, maar vandaag kwamen ze dus bijna langs mn voordeur en dan ga je toch maar even kijken zeker omdat dit nooit eerder is gebeurd.
De reclamekaravaan was gaaf om te zien. de wielrenners zelf , dat was een luttele seconde en ze waren voorbij.
Maar ik denk maar zo....... heel de wereld heeft vanmiddag kunnen genieten van het prachtige Zeeland. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 19:33

VISSER278 schreef:
Nou Mariska
Dan begin ik maar als eerste.
Zal eerlijk zeggen dat ik totaal niet om de tour de france geef, maar vandaag kwamen ze dus bijna langs mn voordeur en dan ga je toch maar even kijken zeker omdat dit nooit eerder is gebeurd.
De reclamekaravaan was gaaf om te zien. de wielrenners zelf , dat was een luttele seconde en ze waren voorbij.
Maar ik denk maar zo....... heel de wereld heeft vanmiddag kunnen genieten van het prachtige Zeeland. Clown smiley

Ik ben vroeger een paar keer op vakantie geweest in zeeland.
Ik geloof dat het de brouwersdam was die ik gefietst heb.
Heenweg was trappen geblazen, terugweg vloog ik over de dam.
Verder herinner ik mij het super grote strand van Domburg.
de vuurtoren van Burg-Haamstede die snachts regelmatig in
de tent scheen.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 19:38

MARISKA601 schreef:
Ik ga vanmiddag picknicken in mijn tuin en tevens kijken naar de start en finish van de tour de france.
Ik vrees dat ik het midddenstuk mis, door een middag dutje.

Je had toch een nw topic geopend, iets met "tour de france" ...... Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 19:39

CROSSROAD317 schreef:
Je had toch een nw topic geopend, iets met "tour de france" ...... Gefrustreerde smiley

het topic de tour is nog maar een paar minuten oud
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 19:39

MARISKA601 schreef:
Dat lees je toch duidelijk in zijn opmerking.
Hij ziet liever alleen de vrouw en geen kinderen.
En heeft geen behoefte om als kinderoppas te spelen.

hij heeft nog gelijk ook
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 19:43

TESSYBEAR731 schreef:
Als er werkelijk mannen zijn die enkel de vrouw achter de moeder willen zien, en de kids liever niet mogen ze van mij wegblijven Chat!
Voor moeders namelijk, zijn net als bij vaders, die kinderen toch onlosmakelijk aan hen verbonden Smiley die vol vragen zit
Ik ben vrouw en moeder...en het is echt niet zo dat ik meer of minder vrouw zou zijn zonder mijn kind. Maar hij hoort wel bij mij, en is mijn grootste prioriteit in dit aardse leven...
Als een man mij dus enkel wil leren kennen zonder kind, dan kan ie op zen Rotterdams gezegd "een end gaan fietsen" Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Tess, die toch wel iets meer vertrouwen in het manvolk heeft dan dat..

helemaal eens met jou tess Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 19:44

MARISKA601 schreef:

Ik ben vroeger een paar keer op vakantie geweest in zeeland.
Ik geloof dat het de brouwersdam was die ik gefietst heb.
Heenweg was trappen geblazen, terugweg vloog ik over de dam.
Verder herinner ik mij het super grote strand van Domburg.
de vuurtoren van Burg-Haamstede die snachts regelmatig in
de tent scheen.

Het ging hier over de Tour de France Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 19:44

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd ga ik daar niet over. Dat is uitbesteed aan Iemand die daar meer verstand van heeft.

Klopt, daar ga jij niet over.
Het zou de tegenstanders van de kinderdoop echter sieren als ze ook eens radicaal durfden te zijn.
Niet alleen lopen griepen over kinderdoop, door hen vaak minachtend " besprenkeling met water" genoemd, maar dan ook gewoon zeggen wat ze denken.
En anders gewoon een keertje ophouden met afkraken wat voor een ander WEL heilig is.

dank u
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 19:46

MARIO216 schreef:
Wanneer sta jij eens in de keuken?? Als de koelkast geopend wordt zeker Knipoog smiley

ja, hoezo?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 834 835 836 837 838 839 840 ... 6194 Volgende
Pagina 837 van 6194