ChristianMatch

Forum

wat heb jij voor het laatst gekocht?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 839 840 841 842 843 844 845 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 13:40

ik ben naar t durpke gegaan vandaag.
het was een lekker fietstochtje.
nadat ik een parkeerplek voor mijn fiets had gevonden,
wilde ik effe de markt over.
ik vluchtte er snel weg, wat een drukte.
en terwijl ik mijn fiets weer uit de parkeervak gehaald had, liep ik toevallig langs een sportzaak.
ik moest weer een parkeerplek zoeken voor mijn fiets.
het was een stukkie lopen om een plekkie te vinden waar mijn fiets veilig stond.
ik was op zoek naar witte sportschoenen waarmee ik een halve dag goed op kan lopen.
het is het merk k-swiss geworden.
ze zitten heerlijk aan mijn voeten.
toen ik daar klaar mee was wandelde ik met fiets en al richting mijn juwelier.
ik wilde nog een ander setje sieraden.
ook daarmee ben ik geslaagd.. de oorhangers lijken niet echt op het hangertje aan mijn ketting, maar het is toch een mooi setje.
ik had in middels ook wel dorst gekregen , en bij toenn bij appie naar binnengegaan en alleen frisdrank gehaald.

dat waren mijn nieuwe aankopen vandaag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 13:42

CHATULIEM619 schreef:
Ik ben er altijd een voorstander mensen te accepteren, maar het gedrag accepteren is wat anders. Je moet mensen niet afwijzen. Maar met deze artikelen moet je het gedrag aanvaarden en dat gaat me echt te ver.

Toch is het de praktijk dat juist als een kind ontdekt dat het 'andere' gevoelens heeft vaak met hele pijnlijke situaties geconfronteerd wordt...
Het is daarom al zo moeilijk om er voor uit te komen, als je dan ook nog merkt dat je ouders bijv. dit niet kunnen accepteren en je wordt ook nog eens uitgesloten van vriendschappen (om je homo zijn) en de kerk je ook nog eens niet accepteert, waar blijft dan de zorg voor je naaste ?

Moeten we als christen juist niet er zijn voor dat soort mensen ?
Ik hoor bij jou Chatuliem iets van... het staat in de bijbel dat het niet mag, klaar... maar ik vraag me af of wij begrijpen hoe die teksten bedoeld zijn; ik denk eerder dat er vaak geen begrip voor was en als je dan teksten gaat lezen, vraag ik me af of je het nog wel gaat onderzoeken wat er nu eigenlijk mee bedoeld wordt i.p.v. gelijk mensen af te wijzen op grond van hun gedrag...

Ik heb nog niet zo lang geleden een aflevering gezien over homofilie... 3 verschillende jonge mannen
De 1e van de mannen is bewust gaan kiezen om verliefd te worden op een vrouw. Hij zag daarin ook dat dat Gods weg was voor hem.
De 2e kon het niet meer verdragen en koos voor het celibaat, omdat hij geen andere keus zag, wist niet goed wat God er van zou vinden (dacht eerder dat God het zou afkeuren) en dacht daar goed aan te doen... je zag op zijn gezicht dat ie 't moeilijk had in het park waar stelletjes (man/vrouw) verliefd voorbij kwamen.
De 3e was ervan overtuigd dat God hem accepteerde en hem (als geen ander) begreep, hij had 2 broers die het gedrag afwezen en ouders die het als een zonde zagen, met de gevolgen van dien.

Wat ik zo vaak merk is dat alle homo's over 1 kam geschoren worden... idd. zoals in het bovenstaand stukje is "the gay parade" in Amsterdam het bekende festival betreft homo's.
Ikzelf vind dat toch een wezenlijk verschil met bewuste en oprechte (homo-) christenen die er maar niet uitkomen en geen steun kunnen vinden van de mensen om hun heen.

Aan Pieter wil ik nog het volgende kwijt... ik zit al heel lang hier op C.M., maar zo'n duidelijke, uitgebreide, positieve inleiding heb ik hier nog niet eerder gezien, met dank aan Jonathan.
En nog iets... blijkbaar is het nodig, want ik vind dat er nog veel onduidelijkheid over is en volgens mij ben ik niet de enige.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 5 juli 2010, 14:07
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 14:13

MARIJAN072 schreef:
Een knuffel/compliment voor m'n vaste kapster (al zal ze dit niet lezen), die begrepen heeft waarom ik m'n haar niet vond zitten. Zit nu weer naar m'n zin gelukkig. Lachende smiley

En verder een knuffel voor eh......iedereen die er een wil hebben. Knipoog smiley

tnx ! knuffel terug Marijan...
(Vond het toch jammer hoor dat je er niet was op de picknick... blijkbaar niets voor jou... Twijfelende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 14:25

MARIJAN072 schreef:
Een knuffel/compliment voor m'n vaste kapster (al zal ze dit niet lezen), die begrepen heeft waarom ik m'n haar niet vond zitten. Zit nu weer naar m'n zin gelukkig. Lachende smiley

En verder een knuffel voor eh......iedereen die er een wil hebben. Knipoog smiley

Dank je M, die kan ik wel even gebruiken vandaag Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
JOAN790

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 14:32

Beste mensen!

Hieronder een paar vragen en antwoorden op de betrekking van de Heilige Doop.

Hand. 2:39
Want u komt de belofte toe en uw kinderen, en allen die daar verre zijn, zovelen als er de Heere onze God toe roepen zal.

Welke grond voert de catechismus aan voor de kinderdoop?De kinderen zijn zowel als de volwassenen in het verbond Gods en Zijn gemeente begrepen, Gen. 17:7

Waar leert ons Gods Woord duidelijk dat de doop in de plaats van de besnijdenis gekomen is?In kol. 2:11 en 12

Wat geschiedt door de Heiligen Doop?
De kinderen worden daardoor uitwendig in de christelijke kerk ingelijfd en van de kinderen der ongelovigen onderscheiden.

Wat is voor elke gedoopte noodzakelijk?De betekende zaak door hartvernieuwende genade te mogen ontvangen.

Is dan het uiterlijk waterbad de afwassing der zonden zelf?
Neen het; want alleen het bloed van Jezus Christus en de Heilige Geest reinigt ons van alle zonden.

Matth. 3:11
Ik doop u wel met water tot bekering; maar Die na mij komt, is sterker dan ik, Wiens schoenen ik niet waardig ben hem na te dragen; DIe zal u met den Heiligen Geest en met vuur dopen.

Wat zegt de Catechimus?
Dat het uiterlijk waterbad de zonden niet wegneemt, want alleen het bloed van Jezus Christus en de Heilige Geest reinigt ons van alle zonden, 1 Joh. 1:17.

Waarom noemt dan de Heilige Geest de Doop het bad der wedergeboorte en de afwassing der zonden?
God spreekt alzo niet zonder grote oorzaak; namelijk, niet alleen om ons daarmede te leren, dat, gelijk de onzuiverheid des lichaams met water, alzo ook onze zonden door het bloed en de Geest van Jezus Christus weggenomen worden, maar veelmeer, omdat Hij ons door dit Goddelijke pand en waarteken wil verzekeren, dat wij zo waarachtiglijk van onze zonden geestelijk gewassen zijn, als wij uitwendig met het water gewassen worden.

Waarom wordt de Heilige Doop dan toch het bad der wedergeboorte en de afwassing der zonden genoemd?
Omdat de Heilige Doop niet alleen een teken, maar ook een zegel is dat van God gegeven is.

Waarvan is het een teken?
Zoals de onzuiverheid van het lichaam door het water wordt weggenomen, zo wworden de zonden van Gods volk weggenomen door het bloed en de Geest van Christus.

Wat verzegelt de Heere Zijn volk in de Heilige Doop?
Dat zij zo waarachtiglijk van hun zonden geestelijk gewassen zijn als zij uitwendig met het water gewassen worden.

Wast dan de Doop zelf de zonden af?
Nee, maar het is er een teken en zegel van.

Wanneer is de Heilige Doop ingesteld:
Kort voor Christus hemelvaart: Gaat dan henen, onderwijst al de volken, dezelve dopende in de Naam des Vaders en des Zoons en des Heiligen Geestes. Matth. 28:19

Hangt er de zaligheid volstrekt van af?
Neen; God bindt nooit Zijn genade aan het sacrament.

Hoe menigmaal moet men gedoopt worden?
Maar eens, gelijk men maar eens geboren wordt, want de Doop is een sacrament van geboorte en inlijving in de kerk, die maar eens geschieden kan.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 15:08

JOLAN931 schreef:
wil je zo graag vernoemd worden dan?
nou je hebt mazzel hoor, het word anne - willempie Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Hmm, ik heet geen Anne en ik meende te weten dat Willie Willempie als doopnaam meekreeg van zijn ouders..... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 15:11

CHATULIEM619 schreef:
Hebben jullie ook zo'n last van die onheilsprofeten in je omgeving? Die zeggen verstand te hebben van voetbal, maar voortdurend erop wijzen hoe slecht NL speelt en dat ze geen kans maken op overwinning? Ik word er zo moe van. In plaats van dat we ze steunen en ons als echte fans gaan gedragen doen we ons uiterste best vooral te zeggen, dat het allemaal niets voorstelt.....
Typisch Nederlands trouwens, iedereen die iets beter is dan de rest wordt meteen de grond ingeboord. Want we mogen vooral niet zeggen dat de ander iets beter kan. We wijzen liever op de fouten, dan dat we complimentjes durven te geven.

Zegt de man die nog nooit tegen een voetbal heeft getrapt in wedstrijdverband..... Gefrustreerde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
(calve-pindakaas -- je kunt echt niet voetballen he chatje)

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op maandag 5 juli 2010, 15:13
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 15:23

MARIEKE897 schreef:
Dank je M, die kan ik wel even gebruiken vandaag Smiley met dichtgeplakte mond

{{{{{{{HUG}}}}}}}
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 15:43

JOAN790 schreef:
Beste mensen!

Hieronder een paar vragen en antwoorden op de betrekking van de Heilige Doop.

Hand. 2:39
Want u komt de belofte toe en uw kinderen, en allen die daar verre zijn, zovelen als er de Heere onze God toe roepen zal.

Welke grond voert de catechismus aan voor de kinderdoop?De kinderen zijn zowel als de volwassenen in het verbond Gods en Zijn gemeente begrepen, Gen. 17:7

Waar leert ons Gods Woord duidelijk dat de doop in de plaats van de besnijdenis gekomen is?In kol. 2:11 en 12

Wat geschiedt door de Heiligen Doop?
De kinderen worden daardoor uitwendig in de christelijke kerk ingelijfd en van de kinderen der ongelovigen onderscheiden.

Wat is voor elke gedoopte noodzakelijk?De betekende zaak door hartvernieuwende genade te mogen ontvangen.

Is dan het uiterlijk waterbad de afwassing der zonden zelf?
Neen het; want alleen het bloed van Jezus Christus en de Heilige Geest reinigt ons van alle zonden.

Matth. 3:11
Ik doop u wel met water tot bekering; maar Die na mij komt, is sterker dan ik, Wiens schoenen ik niet waardig ben hem na te dragen; DIe zal u met den Heiligen Geest en met vuur dopen.

Wat zegt de Catechimus?
Dat het uiterlijk waterbad de zonden niet wegneemt, want alleen het bloed van Jezus Christus en de Heilige Geest reinigt ons van alle zonden, 1 Joh. 1:17.

Waarom noemt dan de Heilige Geest de Doop het bad der wedergeboorte en de afwassing der zonden?
God spreekt alzo niet zonder grote oorzaak; namelijk, niet alleen om ons daarmede te leren, dat, gelijk de onzuiverheid des lichaams met water, alzo ook onze zonden door het bloed en de Geest van Jezus Christus weggenomen worden, maar veelmeer, omdat Hij ons door dit Goddelijke pand en waarteken wil verzekeren, dat wij zo waarachtiglijk van onze zonden geestelijk gewassen zijn, als wij uitwendig met het water gewassen worden.

Waarom wordt de Heilige Doop dan toch het bad der wedergeboorte en de afwassing der zonden genoemd?
Omdat de Heilige Doop niet alleen een teken, maar ook een zegel is dat van God gegeven is.

Waarvan is het een teken?
Zoals de onzuiverheid van het lichaam door het water wordt weggenomen, zo wworden de zonden van Gods volk weggenomen door het bloed en de Geest van Christus.

Wat verzegelt de Heere Zijn volk in de Heilige Doop?
Dat zij zo waarachtiglijk van hun zonden geestelijk gewassen zijn als zij uitwendig met het water gewassen worden.

Wast dan de Doop zelf de zonden af?
Nee, maar het is er een teken en zegel van.

Wanneer is de Heilige Doop ingesteld:
Kort voor Christus hemelvaart: Gaat dan henen, onderwijst al de volken, dezelve dopende in de Naam des Vaders en des Zoons en des Heiligen Geestes. Matth. 28:19

Hangt er de zaligheid volstrekt van af?
Neen; God bindt nooit Zijn genade aan het sacrament.

Hoe menigmaal moet men gedoopt worden?
Maar eens, gelijk men maar eens geboren wordt, want de Doop is een sacrament van geboorte en inlijving in de kerk, die maar eens geschieden kan.

Handelingen 2: 38-39
38] En Petrus zeide tot hen: Bekeert u, en een iegelijk van u worde gedoopt in den Naam van Jezus Christus, tot vergeving der zonden; en gij zult de gave des Heiligen Geestes ontvangen.
39] Want u komt de belofte toe, en uw kinderen, en allen, die daar verre zijn, zo velen als er de Heere, onze God, toe roepen zal.

Om je te mogen laten dopen zul je je moeten bekeren...
Kinderen zijn hier niet toe in staat omdat ze simpelweg niet begrijpen wat bekering inhoud, en zullen in die zin ook niet in staat zijn om de heilige geest aan te nemen. De kinderen, die in dit vers vooral symbool staan voor het nageslacht en niet zozeer met leeftijd te maken hebben, krijgen ook de belofte, het verbond...maar zullen wanneer zij daar toe in staat zijn (vowassen) alsnog zelf moeten laten dopen om het verbond te handhaven

Genesis 7:17
En Ik zal Mijn verbond oprichten tussen Mij en tussen u, en tussen uw zaad na u in hun geslachten, tot een eeuwig verbond, om u te zijn tot een God, en uw zaad na u.

Hier staat dat het verbond geld voor allen die tot het nageslacht behoren, ook de kinderen.
Er staat enkel nergens dat kinderen dus gedoopt moeten worden

Kol 2: 11-12
11]In Welken gij ook besneden zijt met een besnijdenis, die zonder handen geschiedt, in de uittrekking van het lichaam der zonden des vleses, door de besnijdenis van Christus;
12]Zijnde met Hem begraven in den doop, in welken gij ook met Hem opgewekt zijt door het geloof der werking Gods, Die Hem uit de doden opgewekt heeft.

Quote:
Men zegt, dat de doop de plaats van de besnijdenis ingenomen heeft, en dat men daarom de kleine kinderen moet dopen. Als dat argument nu geldig is, was het ook geldig in de tijd van de apostelen. Waarom hebben die dan geen kleine kinderen gedoopt? Waarom heeft God ons dan niet geboden onze kinderen te laten dopen? Zijn wil aangaande de besnijdenis was duidelijk genoeg geweest.
Soms haalt men deze laatste tekst ten onrechte aan i.v.m. de zuigelingendoop. "In Hem zijt gij ook met een besnijdenis, die geen werk van mensenhanden is, besneden door het afleggen van het lichaam des vleses, in de besnijdenis van Christus, daar gij met Hem begraven zijt in den doop. In Hem zijt gij ook mede opgewekt DOOR HET GELOOF aan de werking Gods, die Hem uit de doden heeft opgewekt" (v.11,12). Ziet u hier iets over een zuigelingendoop? Wel ziet ge, dat degenen, die gedoopt worden in de kracht van God geloven, hetgeen een baby niet kan doen.

*zie studie vorige pagina*

Hier word dus wederom gerefereerd naar een zaak van het hart...de uitstorting van de heilige geest moet ervaren kunnen worden. Het is een symbolisch sterven en weer opstaan met Jezus aan het kruis...symbolisch rein wassen van zonden. Kinderen kunnen dit niet begrijpen en zich hier niet op voorbereiden.

Sorry Joan, ik ben verre van overtuigd...

Wat ik wel heb ontdekt over de doop:

Mattheus 19:13-15
Jezus zei: "Laat de kinderen geworden en verhindert ze niet tot Mij te komen, want voor zodanigen is het Koninkrijk der hemelen. En Hij legde hun de handen op en vertrok vandaar"...

De kinderen hebben de doop niet nodig om het koninkrijk van God te mogen betreden.
Ze zijn rein, Voor hen is het Koninkrijk, en voor allen, die door bekering gelijk hen worden.
Wij moeten juist worden gelijk die kinderen, d.m.v. de doop om het koninkrijk God's te mogen betreden...

Wat mij weer terug brengt bij Handelingen 2:38-39:
En Petrus zeide tot hen: Bekeert u, en een iegelijk van u worde gedoopt in den Naam van Jezus Christus, tot vergeving der zonden; en gij zult de gave des Heiligen Geestes ontvangen.
Want u komt de belofte toe, en uw kinderen, en allen, die daar verre zijn, zo velen als er de Heere, onze God, toe roepen zal.

Ook hier staat het woord kinderen symbool voor nageslacht...

stap 1: Bekeer je!
(iets wat alleen een volwassene kan doen)
stap 2: Laat je dopen ter vergeving van zonden!
(Een kind is rein, en behoeft dus geen vergeving)
stap 3: Ontvang de heilige geest
(Wederom iets wat een kind niet kan doen)

Dus nee! Ik vind niet dat de bijbel verwijst naar kinderdoop, in de verste verte niet...

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op maandag 5 juli 2010, 15:56
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 15:56

CHATULIEM619 schreef:
Hebben jullie ook zo'n last van die onheilsprofeten in je omgeving? Die zeggen verstand te hebben van voetbal, maar voortdurend erop wijzen hoe slecht NL speelt en dat ze geen kans maken op overwinning? Ik word er zo moe van. In plaats van dat we ze steunen en ons als echte fans gaan gedragen doen we ons uiterste best vooral te zeggen, dat het allemaal niets voorstelt.....
Typisch Nederlands trouwens, iedereen die iets beter is dan de rest wordt meteen de grond ingeboord. Want we mogen vooral niet zeggen dat de ander iets beter kan. We wijzen liever op de fouten, dan dat we complimentjes durven te geven.

nee totaal geen last van
ik ben zelf nogal terughoudend wat betreft het voetbal van het nederlands elftal (je mag het ook vertalen met nog zo'n zeikerd Knipoog smiley ) omdat er helaas nou niet echt goed gevoetbald wordt (op de 2e helft van ned-bra na dan)
ik had voor de wedstrijd ook niet de overtuiging dat nederland door zou gaan
en hoezo mogen we niet zeggen dat er een ander beter is??
brazilie was de eerste helft veel beter dan nederland Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
dat is een compliment voor brazilie en tevens een keihard feit
nederland heeft een goede ploeg en ze kunnen wereldkampioen worden maar daarvoor moeten ze gewoon nog 2 wedstrijden winnen
en als dat lukt ben ik een heel tevreden voetballiefhebber
en ja de spelers van het nederlands elftal zijn helaas net ietsje beter dan ik (of het komt omdat ik een vrouw ben en daarom geen kans maak Knipoog smiley )
maar volgens mij overdrijf je behoorlijk chat want het merendeel is aardig in de ban van oranje volgens mij
hier in de buurt in ieder geval wel
ik weet niet wat voor omgeving jij hebt maar hier is het een gekkenhuis in de omgeving als nederland speelt Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 15:58

MARIJAN072 schreef:

Thanks! Ik neem em graag aan vandaag, heb men dag even niet geloof k
Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 15:59

Twee waterschildpadjes...leuk!! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 16:01

CROSSROAD317 schreef:
Hmm, ik heet geen Anne en ik meende te weten dat Willie Willempie als doopnaam meekreeg van zijn ouders..... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

doe je je beter voor als dat je bent....is het nog niet goed. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
okee, dan vernoemen we je toch niet.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 16:07

TESSYBEAR731 schreef:
Thanks! Ik neem em graag aan vandaag, heb men dag even niet geloof k
Huilende smiley, smiley in tranen

hier nog een extra knuff voor tess dan
Naar boven

Auteur Bericht
LIELIE304

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 16:12

CHATULIEM619 schreef:
Timo, je bent de jongste man. De playboy van de picknick, veel plezier he.

---

Laatst aangepast door
LIELIE304
op donderdag 11 november 2010, 00:16
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 16:13

LIELIE304 schreef:
Chat, nu heb je ruzie met mij..
Ik ben ontzettend aardig voor de meeste mensen maar je hebt het nu goed verknalt!
Als je niet heel gauw je excuses aanbied dan weet ik niet wat ik zal doen wanneer ik je ooit ontmoet...

sinds wanneer ben jij MAN Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 16:30

JOLAN931 schreef:

We zijn een goed knuffelteam he Jolan?
Maar euh......hebben de mannen nooit behoefte aan knuffels? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 16:34

JOLAN931 schreef:

http://www.youtube.com/watch?v=rJntBTx_KKs

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LIELIE304

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 16:36

JOLAN931 schreef:

Gelukkig ben ik dat nooit geweestKnipoog smiley
Maar ik vind dat Chat wel te ver gaat met deze opmerking vandaar mijn reaktie.
Misschien iets te fel maar hij maakt zich gewoon totaal niet populair met zo een opmerking bij mij. Zeker omdat het om Timo gaat..
Hoe hij het ook als grapje heeft bedoelt, voor mij gaat dit te ver.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 16:37

CHATULIEM619 schreef:

Chat.

bij deze vraag ik je je opmerking te verwijderen.
zo'n opmerking van een voorganger tolereer ik niet.
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA934

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 16:49

Een tekst die ik kreeg, toen ik afgelopen juni verbleef in Namibie.
Heb het gekregen van iemand die in de sloppenwijk woont...

Falling in love with Jesus, is the greatest romance
Searching for Him the greatest adventure
Finding Him the greatest achievement
and being with Him the greatest source of happiness!

Hoe gelukkig kan je zijn!! Ook als je eigenlijk "niets" hebt en de hele dag voor je golvenplaten huisje zit.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 16:56

MARISKA601 schreef:
Chat.

Om eerlijk te zijn had ik het ook als grapje gelezen en niet zo serieus opgevat..... Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 17:10

WILLEMIJN232 schreef:
Om eerlijk te zijn had ik het ook als grapje gelezen en niet zo serieus opgevat..... Geschokte, onthutste smiley

ik ook Willemijn, maar kan me voorstellen dat niet iedereen dat zo leest... Verlegen lachende smiley

maar eh Chat, waarom kom je de volgende keer niet gewoon? Durf je die uitdaging aan? Kun je zien hoe leuk het is, en als ik kies om mijn kinderen mee te nemen verwacht ik van niemand dat hij/zij op ze let. Mijn kinderen = mijn verantwoording. En ik kreeg niet de indruk dat er ook maar iemand was zaterdag die zich in die richting verplicht gevoeld heeft!!
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 17:14

MARISKA601 schreef:
Chat.

Hoewel ik me kan voorstellen dat Chat's opmerking niet bij iedereen goed valt, vind ik het nogal ver gaan om te stellen dat hij deze moet verwijderen omdat JIJ het niet tolereert Verraste, verbaasde smiley
We hebben moderators op deze site Mars, en ik neem aan dat deze zelf prima in staat zijn om hierover te oordelen! Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 17:16

JOLAN931 schreef:

Dank je Lachende smiley knuffie terug!
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 17:17

REBECCA934 schreef:
Een tekst die ik kreeg, toen ik afgelopen juni verbleef in Namibie.
Heb het gekregen van iemand die in de sloppenwijk woont...

Falling in love with Jesus, is the greatest romance
Searching for Him the greatest adventure
Finding Him the greatest achievement
and being with Him the greatest source of happiness!

Hoe gelukkig kan je zijn!! Ook als je eigenlijk "niets" hebt en de hele dag voor je golvenplaten huisje zit.

Mooie gedachte! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TIMO194

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 17:28

CHATULIEM619 schreef:

Ik vraag het netjes, haal die opmerking weg!!

Laatst aangepast door
TIMO194
op maandag 5 juli 2010, 17:33
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 17:34

TIMO194 schreef:

...

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op maandag 5 juli 2010, 17:35
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 17:37

TIMO194 schreef:

beetje beheersing kan geen kwaad.......het was maar een grapje......
En nav je opmerking die je net weggehaald hebt: de pot verwijt de ketel!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 17:37

CHATULIEM619 schreef:
Mensen voelen zich veroordeeld bij een onderwerp dat hun aan het hart gaat. Dat heeft niets te maken met het uitwisselen van argumenten. Op dit moment geef ik alleen mijn mening over het onderwerp zonder dat ik mensen veroordeel die daar anders over durven te denken.
Ik heb met dit onderwerp niemand persoonlijk aangevallen, en ik ben dat ook niet van plan. Kan het niet zijn, dat mensen zich veroordeeld voelen omdat ze diep in hun hart beseffen, dat dit de juiste weg is????

Jij mag jouw mening best geven. Iedereen mag dat... ik ook.

Jij vergeet echter 1 ding Chatuliem, wat jij eenvoudigweg "de kinderdoop" noemt, staat in de kerken die dat hanteren, bekend als "de HEILIGE doop.
Wat iemand HEILIG is, gaat hem of haar aan het hart.

Die laatste opmerking van jou geeft aan dat jij er van uit gaat dat mensen beseffen dat iets HEILIGS niet de juiste weg zou zijn....
Hiermee doe jij veel mensen pijn, want het gaat hier om veel meer dan om fan van ajax of feyenoord te zijn....
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 839 840 841 842 843 844 845 ... 6194 Volgende
Pagina 842 van 6194