| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 21:26
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | En dat noem je de volwassendoop? Iemand van 14 is ook een kind, waarvoor je als ouders nog verantwoordelijk bent omdat ze zelf nog niet in staat zijn om levenslange gevolgen van keuzes te overzien.
Begrijp me niet verkeerd, het is absoluut niet mn bedoeling om als een olifant door een porseleinkast te stampen zoals jij in je voorlaatste bijdrage wel deed. Ik vind het fijn voor je dat jou dochter die keuze, die jij vast heel belangrijk zal vinden gemaakt heeft, en ik hoop dat zich altijd zal blijven herinneren waarom ze die keuze toen maakte. Maar dit kan ik toch echt niet zien als een volwassendoop, denk dat we dan het moeten gaan hebben over babydoop en dopen van kinderen op oudere leeftijd.
Ik ben toch zo blij dat God kijkt naar de oprechtheid van hart, en niet naar de regeltjes die wij mensen erbij maken. Zou het nou uitmaken of je met een oprecht hart je kind laat dopen, later belijdenis doet of dat je je kind opdraagt en later zelf voor de volwassendoop kiest? Sorry, dat wil er bij mij niet in. |
Wat een giga aanvallend antwoord, en nog eens onnadenkend geantwoord ook. Ik kom met keiharde feiten, jij alleen met een olifant die door de porseleinkast walst .... ..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op maandag 5 juli 2010, 21:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 21:31
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Sportief gebaar of gewoon kwestie van stalorders opvolgen. De Rabo-renners wouden wel graag doorfietsen, ze zagen wel kans om nog aansluiting te krijgen bij de dagwinnaar. Persoonlijk vind ik het onbegrijpelijk dat men niet doorfietste, op de fiets blijven is ook een kunst, en bij de eerste valpartijen (waarbij de favorieten niet betrokken waren) werd er ook niet rustig aangedaan....  |
Ik vond het belachelijk dat ze stopte, als ze dat voor elke valpartij doen voortaan. Gewoon op de fiets proberen te blijven zitten , en gaaaaaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 21:37
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | En dat noem je de volwassendoop? Iemand van 14 is ook een kind, waarvoor je als ouders nog verantwoordelijk bent omdat ze zelf nog niet in staat zijn om levenslange gevolgen van keuzes te overzien.
Begrijp me niet verkeerd, het is absoluut niet mn bedoeling om als een olifant door een porseleinkast te stampen zoals jij in je voorlaatste bijdrage wel deed. Ik vind het fijn voor je dat jou dochter die keuze, die jij vast heel belangrijk zal vinden gemaakt heeft, en ik hoop dat zich altijd zal blijven herinneren waarom ze die keuze toen maakte. Maar dit kan ik toch echt niet zien als een volwassendoop, denk dat we dan het moeten gaan hebben over babydoop en dopen van kinderen op oudere leeftijd.
Ik ben toch zo blij dat God kijkt naar de oprechtheid van hart, en niet naar de regeltjes die wij mensen erbij maken. Zou het nou uitmaken of je met een oprecht hart je kind laat dopen, later belijdenis doet of dat je je kind opdraagt en later zelf voor de volwassendoop kiest? Sorry, dat wil er bij mij niet in. |
Volwassendoop is ook geen gelukkige term. Het gaat meer om geloofsdoop. De keuze van de persoon zelf, niet van de ouders.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 21:40
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Wat een giga aanvallend antwoord, en nog eens onnadenkend geantwoord ook. Ik kom met keiharde feiten, jij alleen met een olifant die door de porseleinkast walst .... .. |
Pffff....wie zit er nou OP de kast??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 21:43
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Ja, en ik stelde daarbij een vraag...  |
owja... of het sarcastisch bedoeld was, dat was de vraag toch?
het antwoord is JA
Ik zou graag willen verklaren waarom ik meende hier een sarcastische bijdrage te moeten spenderen, maar paarlen zijn duur zo heden ten dage en daarom werp ik ze maar niet...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 21:46
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | | volgens mij schreef pieter 'hoihoi...eindelijk een onderwerp wat nog NIET...... |
Dat heb je heel goed gezien Jonathan... toch vraag ik me af wat hij dan bedoelde met dit:
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 21:48
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Gaan we zoenen????
Dan kom ik ook!!!  |
hangt er van af met wie...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 21:50
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | | Amersfoort! |
Oke, is te doen voor mij... Lijkt me gezellig, alleen dat eten weet ik nog niet, dan moet 't niet te duur uitvallen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Haha...een beetje...
*denk denk*
Okee stap 1:
Jonathan...zou jij mogelijkerwijs, mischien heel soms weer voor taxi kunnen spelen???  (kind word enkel pas tussen 18.00 en 18.30 opgehaald) |
Ik rij ongeveer langs jouw huis, dus voor mij is t ok.... Even kijken hoe laat iedereen verzamelt...reistijd Spijkenisse - Amersfoort is ongeveer een uur.
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op maandag 5 juli 2010, 21:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Dat heb je heel goed gezien Jonathan... toch vraag ik me af wat hij dan bedoelde met dit:  |
dan stuur je me toch gewoon een mailtje, of je steld de vraag rechtstreeks hier op t forum. Van mij kun je een antwoord krijgen, Jonathan kan er hooguit naar raden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 21:52
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Ik rij ongeveer langs jouw huis, dus voor mij is t ok.... Even kijken hoe laat iedereen verzameld...reistijd Spijkenisse - Amersfoort is ongeveer een uur. |
Is 20.00 uur dan niet een betere tijd ivm. Tessybear? Kan zij rustig haar kind afgeven en meerijden naar het midden van het land? Idee?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 21:52
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | dan stuur je me toch gewoon een mailtje, of je steld de vraag rechtstreeks hier op t forum. Van mij kun je een antwoord krijgen, Jonathan kan er hooguit naar raden  |
voor niet bij het topic zijnde opmerkingen is een speciaal topic..
Vriendelijk verzoek , graag alleen reageren als het met het onderwerp te maken heeft ??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 21:53
|
|
|
|
sommigen kunnen dit onderwerp niet meer vinden
up up up
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 21:55
|
|
|
|
Ik denk Annette dat je precies aangeeft waar het om gaat, oprechtheid in het hart in welke keus dan ook! Ik denk zelf dat onze Vader zich eerder verdrietig maakt om wat hier gezegd wordt en welke 'wijsheden' hier neergezet worden met de intentie om gelijk te krijgen , om de strijd tussen Zijn kinderen,dan om het feit dat een ouder zijn/haar kind laat dopen ipv opdragen of andersom...hetzelfde geldt wat mij betreft ook voor de volwassendoop en belijdenis... bij elke doop, of bij elk kind dat opgedragen wordt, bij elke belijdenis of volwassendoop is het volgens mij feest in de Hemel!!
Laten we blij voor elkaar zijn, uit welke stroming dan ook, blij omdat we vóór God gekozen hebben in dit leven!!!
Laatst aangepast door
|
MARIEKE897
|
op maandag 5 juli 2010, 21:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 21:56
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Is 20.00 uur dan niet een betere tijd ivm. Tessybear? Kan zij rustig haar kind afgeven en meerijden naar het midden van het land? Idee? |
20uur is een goed idee, dan denk ik wel zonder eten voor mij....anders ga ik van mijn stokkie.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 21:57
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | voor niet bij het topic zijnde opmerkingen is een speciaal topic..
Vriendelijk verzoek , graag alleen reageren als het met het onderwerp te maken heeft ?? |
ik reageer op een bijdrage IN dit topic, die overduidelijk OVER dit topic gaat. ook jij had kunnen mailen met dit verzoek ipv het bij dit topic te plaatsen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 22:06
|
|
|
|
|
om dit topic omhoog te werken plaats ik wel wat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 22:07
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Pffff....wie zit er nou OP de kast??  |
Laat ik dat in mn huidige toestand nou maar ff niet doen...arme kast. 
@Crossroad: Dit onderwerp zullen de aanhangers van de volwassendoop en de kinderdoop het nu eenmaal nooit eens worden. Geeft niet, maar dan kan je er nog wel respectvol over praten, en de ander maar meteen aanhanger van heidens gebruik noemen is verre van respectvol.
Wat ik schreef over die leeftijd: er staat in de bijbel geen leeftijd aangeduid. Als jij feiten wilt horen: volwassen ben je op je 18de, de een zal eerder geestelijk volwassenheid bereiken dan de ander, maar 14jaar is een kind. Op die leeftijd geloof je in wat je geleerd is, en daaruit maak je je keuzes, dat is iets anders als uit overtuiging, ook al kiezen ze nu zelf voor dopen.
Ik ben ook gelovig opgevoed, als ik binnen jou kerk opgegroeid was was er zelsf grote kans geweest dat ik op die leeftijd diezelfde keuze had gemaakt als jou dochter. Deze beslissing en of dit nu wel of niet volwassendoop mag heten doet niks af aan hoe jou dochter nu in het leven staan. Als ze er nog steeds achter staat, en voor zo ver ik de verhalen over je dochter ken is dat zeker zo: helemaal geweldig! Dat jij dat als een onnadenkende aanval wilt zien omdat ik het niet met je eens bent, ook prima.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LENNART989
|
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 22:08
|
|
|
|
nou ik zelf zie het meer zo. dat je God om alles mag bidden en danken! en vooral ook als je twijfels hebt over het leven, of waardan ook over. dan mag je iedere keer weer opnieuw dag aan dag, ja uur aan uur. Hem smeken of hij jou wilt helpen.
en ik denk dat als je ergens mee zit. dat je dan blijft bidden tot God, tot hij je de rust geeft en je het aan Hem over mag laten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 22:16
|
|
|
|
Ik zou niet weten wat goed of verkeert is ik zelf heb de kinderdoop vroeger gekregen en een aantal jaren terug de volwassen doop gehad en me geprobeert in de schrift te verdiepen en als ik dan lees dat de baas van de gavangenis zich met zn hele gezin liet dopen dan denk ik dat er ook kinderen bij geweest zijn want ook de slaven van hem zijn daar bij geweest . Met een vriendelijke groet van mij. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 22:17
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Meer dan uitleven dat je het met praktisering van homofilie niet eens bent kun je m.i. niet doen. Het is aan de persoon zelf wat er mee gedaan word! Wij worden toch ook geaccepteerd ondanks het feit dat we gescheiden zijn? Waarom zouden we hen dan de rug toe moeten keren  |
| Quote: | Ik begrijp het woord praktiserend homo niet, hij of zij is toch altijd praktiserend , als ze tv kijken/ een boek lezen / naar de kerk gaan of naar het werk. Ook ik en jij zijn altijd praktiserend bezig! Ik neem aan dat je hiermee bedoelt dat je de seksuele relatie afkeurt? Waarschijnlijk een open deur maar ik zou zo graag eens af willen van die verkeerde rare opmerkingen hierover. Laten we het "beestje"maar gewoon bij de naam noemen....... |
Ook ik heb via de kerk geleerd dat je homofilie accepteert, maar het homoseksuele afkeurt (de praxis afkeurt dus)... in de praktijk betekent dat het feit dat je homo bent dit mag bestaan, maar dat je er niet aan zou mogen toegeven, dus samenwonen of ook maar zoenen met hetzelfde geslacht werd in deze (vrijgemaakte) kerk niet getolereert. Toch heb ik daar altijd wel mijn vragen bij gehad... de kans is groot dat je dan als homo gefrustreerd rondloopt in de kerk... immers je bent zo, maar je mag er niks mee... lijkt me een moeilijk iets om mee te maken. Soms is 't zo gemakkelijk gezegd, immers ik val op het andere geslacht, dus wat weet ik er nou eigenlijk van ?
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op maandag 5 juli 2010, 22:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 22:20
|
|
|
|
|
Jolan, wanneer mag ik een keer die tulband komen proeven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 22:22
|
|
|
|
|
Vind het anders heel wat 100 pagina's. Zal Chris blij mee zijn met al die onzin. Gaat de server weer op hol. Dat is trouwens een tijd geleden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 22:23
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | Dank je M, die kan ik wel even gebruiken vandaag  |
Voor jou ook een dikke knuf dan Marieke...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 22:24
|
|
|
|
| HAAS141 schreef: |
ff 3 dagen terug
en onze nieuwe ding is alweer 20 weken en over 20 weken hopen wij papa en mama te worden van ons eerste kindje  |
Super Haas... wat fijn voor jullie... !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 22:24
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Maandag 4 Juli: Gen 39: 6-20: Antiplan.
Tegenwoordig kennen we hem als Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat. Jozef, die in de put zat, je wet wel. Nu zit hij met zijn droomjas in een musical. Dat bewijst de kracht van die oude verhalen. Jozefs story raakt ons. Zo'n verhaal verzin je niet. Ook Jozef zelf kon dit niet bedenken, en dat is misschien wel de kern van deze geschiedenis. Deze jonge vent bereikte uiteindelijk alles wat een mens kan verlangen, zonder dat er een plan aan ten grondslag lag. een vooraf uitgestippeld carrierétraject ontbrak volledig. Alles overkwam hem. Er was eerder sprake van een 'antiplan'. Wat hij ook deed, het pakte telkens verkeerd uit. Hij tuimelde van de ene put in de andere. ook de vrouw van zijn baas hielp hem daar een handje bij. Josef weigerde in te gaan op haar advances, maar wat een kwelling! Dag in dag uit kronkelde deze slang zich om hem heen. Totdat er een worsteling plaatsvond en Josef wist te onvluchten. Daar lag zijn amazing dreamcoat op het bed van zijn patrones, die moord en brand schreeuwde. Hij zelf belandde achter de tralties. Het is makkelijk om achteraf te stellen dat het allemaal Gods plan was. Maar daarmee gaan we voorbij aan de kern. Het gaat er om dat Jozef deed wat hij moest doen. Hij had een toekomstdroom, maar die werd hem met de regelmaat bij de handen afgebroken. Hij stond voor dat antiplan en had niets anders dan de belofte van zijn droom. Psalm 119:9 werd eeuwen na hem opgeschreven, maa hij leefde er al uit: 'Hoe kan wie jong is zuiver leven? Door zich te houden aan uw woord.' Dat zegende God, en daarin ligt onze troost. |
Héél herkenbaar....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 22:26
|
|
|
|
we gaan trouwens al naar de 3000 toe. geen enkel topic kan aan deze tippen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 22:27
|
|
|
|
|
Leek me wel leuk, maar ik kan niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 22:28
|
|
|
|
| REBECCA934 schreef: | Een tekst die ik kreeg, toen ik afgelopen juni verbleef in Namibie. Heb het gekregen van iemand die in de sloppenwijk woont...
Falling in love with Jesus, is the greatest romance Searching for Him the greatest adventure Finding Him the greatest achievement and being with Him the greatest source of happiness!
Hoe gelukkig kan je zijn!! Ook als je eigenlijk "niets" hebt en de hele dag voor je golvenplaten huisje zit. |
Wel heel mooi natuurlijk, maar vind het tegelijkertijd ook triest...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 22:28