| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 01:04
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Dat heb je gewoon verkeerd begrepen, Pieter... Chat wacht geduldig af tot ze vanzelf aan komt waaien  |
voorspelling knmi 31 juli 2010 26 graden 10 % kans op neerslag WINDSTIL
Laatst aangepast door
|
MARIEKE897
|
op dinsdag 6 juli 2010, 01:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 01:21
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Doei Leanne!!  |
Doei Zinga!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 07:10
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | weet je het nog niet zeker dan Tess ? Is gezellig hoor...  |
Tussenstand tot dusver is dat de volgende personen komen:
Carin303 Mariska601 wil graag lift Susannah475
Crossroad317 Jonathan890
De volgende personen weten het nog niet zeker : Marianne129 Tessybear731 denkt na
Bestemming is dus GrandCafe Hemels, Langestraat, Amersfoort Tegen 20uur heb ik nu begrepen.
Als de 2 denkers meegaan, zijn de mannen zwaar in de minderheid .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 07:19
|
|
|
|
1. Rom 1,27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende
Hier staat dat ze de natuurlijke omgang hebben 'opgegeven'. Dan moet die er mijns inziens wél geweest zijn.
Maar ja, het staat hier wél duidelijk.
Kan het niet zó zijn, dat homofilie net zoiets dergelijks is als bijvoorbeeld een verslaving ofzo? Iets waar velen eigenlijk menselijk gezien helemaal niet vanaf kunnen komen?
En heeft niet iedereen biseksuele kanten? Las ik ergens?
Als dat zo is, zou je er mijns inziens wel vanaf kunnen komen, alleen dan net zo moeilijk als van een verslaving, en dát is moeilijk. Kijk alleen maar naar het stoppen met roken bijvoorbeeld.
Is het niet zo dat het iets met de jeugd te maken kan hebben, dat dacht ik ergens gelezen te hebben. Met teveel aandacht van de moeder, en afwezige(kan ook psychichs afwezig zijn natuurlijk) vader?
Er was toch ook een paar jaar geleden therapie voor, bij het Heil des Volks(ja, wát een naam he?), in Amsterdam? Als die stichting nog bestaat natuurlijk, en niet is opgegaan in een andere stichting zeg maar.
Ja, ik zeg ook maar wat hoor.
Wat mij betreft zijn de homo's wel oke hoor.
En ik vind het ook wel moeilijk hoor, de bijbeltksten interpreteren en ze zijn dan ook nog uit hun tekstverband.
Is het niet zo, dat liefde zondes bedekt? Dát staat ook ergens in de bijbel. En verder denk ik zelf dat de geboden in de bijbel als leidraad dienen. En als iemand die niet kán volbrengen, omdat die bijvoorbeeld een homo is, dan denk ik zelf, dat God wel rechtvaardig is. Er dan vanuit gaande dat bovenstaande bijbeltekst een gebod zou kunnen zijn, en er ook andere geboden wat dat betreft instaan.
En dan heb je nog spreuken 10:12: Liefde bedekt alle overtredingen.
Deze tekst onder andere vind ik zelf erg bemoedigend als ik es zo om me heen kijk....
En deze: 1 Petrus 4 „Maar vooral hebt vurige liefde tot elkander; want de liefde zal menigte van zonden bedekken.”
En dees: Romeinen 13 „De liefde doet den naaste geen kwaad. Zo is dan de liefde de vervulling der wet."
En er is ook een tekst die ongeveer zo gaat dat liefde beter dan kennis is, dat kennis opblaast, zoiets, kan die tekst niet vinden, weet iemand die tekst? Ik zag hem net nog, ben hem kwijt.
Anyway, er zijn zoveel teksten over de liefde in de bijbel, dat ik zoiets heb van dat de liefde het belangrijkste is.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 6 juli 2010, 07:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 07:43
|
|
|
|
Beste Shanita,
Ongetwijfeld zul je het heel goed bedoelen dat een homo iets is als "een verslaving"of "te weinig/teveel aandacht vroeger van pa of ma hebben ", maar tegelijk kwets je hiermee een hele grote groep mensen. Als je homo bent dan ben je zo vanaf je geboorte, je bent zo geschapen en geloof mij.....geen enkele homo is daar blij mee als zij/hij daarachter komt. Een hele worsteling met jezelf en met God gaat vooraf aan het uit de kast komen. En daarbij zullen deze mensen zich altijd moeten "verdedigen en verantwoorden"tegenover mede christenen die hen vertellen dat er wel een genezing voor ze is of therapie. Ik wordt hier altijd erg verdrietig van, hoe goed bedoeld ook.
Ik begrijp echt wel dat je dit niet kwetsend bedoelt hebt hoor, zo schat ik je helemaal niet in maar mijn tip; praat eens met een christen homo en ken je die niet, lees het boek "uit de schaduw"eens, verkrijgbaar bij de webshop van de EO. En veel belangrijker, bid voor ze , niet voor genezing , jij kan toch ook niet genezen worden van je hetero zijn, bent ook zo geboren, maar voor een liefdevolle ontmoeting met andere christenen en een open en eerlijk gesprek.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 08:02
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ik blijf bij mijn standpunt, jullie lezen mijn posting niet goed. Kom eens met tegen-argumenten, het zijn citaten uit de kerkgeschiedenis die ik plaats. De eerste christenen hebben zich met hand en tand verzet tegen de heidense rituelen die binnendrongen in het christelijke geloof. Ondanks alle argumenten van deze vroege christenen (tussen 120 en 200 AD) drukte de kerk toch de kinderdoop en verschillende andere heidense rituelen erdoor.
En nee, mijn gelijk wil ik niet halen, maar een goed beargumenteerd tegenargument weet ik wel op waarde in te schatten, met andere woorden met bla bla bla antwoorden kan ik niets
... |
Oei Cross......volgens mij lees je de reactie`s niet goed. Het is niet zo dat jouw antwoord en keuze de enige juiste is , wij reageren allemaal vanuit onze eigen achtergrond en gedachte , gebaseerd op de bijbel. En....we geven ook aan ( volgens mij komt dit in bijna elke posting naar voren ) dat we respect hebben voor anders gedoopten en dat het God om ons hart gaat. Kom maar van de kast af dus !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 08:37
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | hangt er van af met wie...  |
dien maar een lijstje in van 10 personen griffin, dan kijken we wat we voor je kunnen regelen......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 08:38
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | voorspelling knmi 31 juli 2010 26 graden 10 % kans op neerslag WINDSTIL  |
ahhhh, jammuuuuur
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 08:53
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Beste Shanita,
Ongetwijfeld zul je het heel goed bedoelen dat een homo iets is als "een verslaving"of "te weinig/teveel aandacht vroeger van pa of ma hebben ", maar tegelijk kwets je hiermee een hele grote groep mensen. Als je homo bent dan ben je zo vanaf je geboorte, je bent zo geschapen en geloof mij.....geen enkele homo is daar blij mee als zij/hij daarachter komt. Een hele worsteling met jezelf en met God gaat vooraf aan het uit de kast komen. En daarbij zullen deze mensen zich altijd moeten "verdedigen en verantwoorden"tegenover mede christenen die hen vertellen dat er wel een genezing voor ze is of therapie. Ik wordt hier altijd erg verdrietig van, hoe goed bedoeld ook.
Ik begrijp echt wel dat je dit niet kwetsend bedoelt hebt hoor, zo schat ik je helemaal niet in maar mijn tip; praat eens met een christen homo en ken je die niet, lees het boek "uit de schaduw"eens, verkrijgbaar bij de webshop van de EO. En veel belangrijker, bid voor ze , niet voor genezing , jij kan toch ook niet genezen worden van je hetero zijn, bent ook zo geboren, maar voor een liefdevolle ontmoeting met andere christenen en een open en eerlijk gesprek. |
| Quote: | Ongetwijfeld zul je het heel goed bedoelen dat een homo iets is als "een verslaving"of "te weinig/teveel aandacht vroeger van pa of ma hebben ", maar tegelijk kwets je hiermee een hele grote groep mensen.
|
Beste Carin,
Ik zeg alleen effe wat ik erover denk hoor, daar vroeg Jonathan ook naar.
Snappie?
Ik kan ook niemand kwetsen. Ik zeg hiero dat ik homo's oke vind, en dat de liefde tal van zonden bedekt.
Fijne Dag!
Shanita.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 10:13
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ik kan ook niemand kwetsen. Ik zeg hiero dat ik homo's oke vind, en dat de liefde tal van zonden bedekt.
"Is het niet zo dat het iets met de jeugd te maken kan hebben, dat dacht ik ergens gelezen te hebben. Met teveel aandacht van de moeder, en afwezige(kan ook psychichs afwezig zijn natuurlijk) vader?"
|
Geen vader=homo=zonde? Misschien bedoel je het niet zo Shanita maar het raakt me toch wel hard.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 10:13
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | dien maar een lijstje in van 10 personen griffin, dan kijken we wat we voor je kunnen regelen......  |
10 maar liefst?!?!
ik ben met weinig tevreden, dus 1 lijkt me wel genoeg...
(waarom heb ik dan eigenlijk 3 auto's? )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 10:16
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Beste Shanita,
Ik begrijp echt wel dat je dit niet kwetsend bedoelt hebt hoor, zo schat ik je helemaal niet in maar mijn tip; praat eens met een christen homo en ken je die niet, lees het boek "uit de schaduw"eens, verkrijgbaar bij de webshop van de EO. En veel belangrijker, bid voor ze , niet voor genezing , jij kan toch ook niet genezen worden van je hetero zijn, bent ook zo geboren, maar voor een liefdevolle ontmoeting met andere christenen en een open en eerlijk gesprek. |
Nog ff wat toeveoegen.
Ik begrijp je wel hoor.
Dat bidden door groepen voor genezing.
Ben je niet genezen, dan krijg je nog het verwijt dat je geloof niet groot genoeg is. Dat er wel zonde in je leven zou zijn, anders zou God je wel genezen.
Ik ben daar geweest....
En nu weer, met iemand die pas geloofd, en uitgesloten was van het avondmaal zondag, omdat ik hiero zit, bij hem.....
Dit laatste heeft in zoverre met het onderwerp te maken, dat ik veroordeling zie en liefde mis.
Zowel bij homo's en hetero's.
Anyway, ze bedoelen het wel goed.
Alleen het zou fijn zijn, als 'ze' in je hart konden kijken.
Fijne Dag!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 6 juli 2010, 10:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 10:34
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Geen vader=homo=zonde? Misschien bedoel je het niet zo Shanita maar het raakt me toch wel hard. |
..
Laatst aangepast door
|
MARIEKE897
|
op woensdag 9 februari 2011, 09:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 10:35
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Geen vader=homo=zonde? Misschien bedoel je het niet zo Shanita maar het raakt me toch wel hard. |
Ik bedoel het niet hard.
Tis wat ik zelf denk.
Net als dat iemand met een traumatische jeugd, later een psychische aandoening kán krijgen, kán, hoeft niet.
Een andere theorie is inderdaad dat het aangeboren is. Dat vind ik ook oke hoor.
In ieder geval vind ik dat ook homo's geaccepteerd zouden moeten worden in de kerk, dat is míjn mening. Of het nu aangeboren is, of door de jeugd, of zondeval, of wat dan ook.
En dan bedoel ik de praktiserende. Want ook als hetero praktiseer je ook al je geen lichamelijk contact heb, wat ik ergens hierboven las. Dus ook de seksueel praktiserende, dat zou ik nu zeggen, als er om mijn mening zou worden gevraagd. Als die mensen verder wel volgens de bijbel leven.
Daarom lopen ook steeds meer kerken leeg, denk ik. Jammer.....
Even goed nog een hele fijne dag.
Ik ga nu ook weg, dus off-line.
Laterz!!!!!!
Shanita!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 10:38
|
|
|
|
[quote=ANNETTE792]En dat noem je de volwassendoop? Iemand van 14 is ook een kind, waarvoor je als ouders nog verantwoordelijk bent omdat ze zelf nog niet in staat zijn om levenslange gevolgen van keuzes te overzien.
Ik wil verder niet ingaan op deze discussie. Ik wil alleen een opmerking maken over leeftijd. Een Joodse jongen (of meisje) wordt met 12 / 13 jaar als 'volwassene' gezien. Zij worden dan zelf verantwoordelijk gehouden voor hun geloofsleven. Jezus onderging dit joodse ritueel ook op 12 jarige leeftijd. Het gaat om zelf de verantwoordelijkheid nemen. En Bijbels gezien is dat rond je 12e, 13e levensjaar.
Laatst aangepast door
|
IMKE917
|
op dinsdag 6 juli 2010, 10:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 11:07
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Tussenstand tot dusver is dat de volgende personen komen:
Carin303 Mariska601 wil graag lift Susannah475
Crossroad317 Jonathan890
De volgende personen weten het nog niet zeker : Marianne129 Tessybear731 denkt na Marieke897 denkt ook
Bestemming is dus GrandCafe Hemels, Langestraat, Amersfoort Tegen 20uur heb ik nu begrepen.
Als de 2 denkers meegaan, zijn de mannen zwaar in de minderheid . |
lijkt me leuk! denk er ook nog even over na...
Laatst aangepast door
|
MARIEKE897
|
op dinsdag 6 juli 2010, 11:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 11:24
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ja hoihoihoi eindelijk een onderwerp dat hier nog niet uit en ten treure behandeld is  |
Alsof je mijn gedachten kunt lezen, Pieter. 'k Heb al eerder gemerkt dat dit onderwerp heel erg gevoelig ligt, dat merk ik ook aan de reacties die ik nu weer lees. Ik waag me er in ieder geval niet meer aan, want je zegt - hoe goed je het ook bedoelt - al heel gauw iets verkeerds. Dus van mijn kant......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 11:25
|
|
|
|
De hele tijd vraag ik me het volgende af. Waarom vinden mensen homo's zo zielig? Omdat ze strijd hebben? Omdat ze niet zo goed begrepen worden door andere mensen? Omdat ze geen enkele kant op kunnen met hun gevoelens? Eerlijk gezegd ken ik talloze mensen die dezelfde gevoelens hebben en geen homo zijn. Voor mij is strijd geen argument om het gedrag maar goed te keuren. En dan kunnen heel veel mensen me vertellen, dat die strijd wel heel heftig is, maar er zijn voldoende mensen die met strijd om moeten leren gaan. Op het moment dat we strijd als argument gebruiken, is het einde zoek in mijn beleving. Want dan zeggen we eigenlijk maar tegen iedereeen, geef de strijd maar op. Het heeft toch geen zin.
Ten tweede is het dermate tegen de schepping van God, dat het in mijn ogen niet te verzoenen valt met het evangelie. De daad is het uiterste symbool van vernedering, van dominantie en niet van liefde.
Ten derde is Sodomie de oorzaak geweest van moreel verval en verval van het romeinse rijk. Sodom en Gomorra zijn vernietigd vanwege haar sodomie. In NL zien we dit verval ook gebeuren en dat moeten we een halt toe roepen.
Ten vierde is het ideaalbeeld wat veel mensen ons proberen voor te spiegelen dat ze net zo monogaam willen leven onjuist. De Bijbel spreekt nl van een begeerte om de ander te beminnen, waarbij liefde niet centraal staat, maar begeerte. Ik geloof dat we vrijheid van deze begeerte moeten prediken, niet toegeven aan deze begeerte....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 11:34
|
|
|
|
Een leuk idee! De datum komt mij alleen niet uit, omdat ik zaterdagmorgen bijtijds op Schiphol moet zijn. Maar als dit nog eens herhaald wordt, probeer ik van de partij te zijn.
Alvast veel plezier allemaal!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEK114
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 11:44
|
|
|
|
Gistermorgen ging voorlopig voor het laatst de wekker op maandag. Oké opstaan is niet mijn sterkste punt, dus veelal ben ik nog lang niet helder. Gistermorgen wel, want ik had nog geen stap uit bed gezet (geloof dat het met het goede been was) of daar lag een vieze dikke zwarte tor voor dood op mijn vloerbedekking. Held dat ik ben stap er al griezelend overheen in de hoop dat ie er straks nog ligt, dan is ie tenminste dood en kan ik um zo opvegen. Piekerend daal ik de trap af naar de badkamer, want hoe haalt zo'n beest het in zijn hoofd om "gezellig" ongevraagd zich te verschansen op mijn, in deze dagen oververhitte, zolderkamertje? Hoe komt dat beest überhaupt op zolder? Spinnen die begrijp ik wel, en doen me weinig. Zondag nog heb ik een vogelspin op mijn hand gehad op de kinderboerderij...maar Torren en kevers??? Griezels vind ik het. Weet me nog goed het drama te herinneren op de camping dat ik voor het eerst in mijn tentje mocht slapen. Ahh jakkie daar liepen wel 20 van die beesten te tippelen over mijn tentzeil en ik maar slaan met mijn slipper...niet dood te krijgen ook nog, gillend rende ik naar buiten, waarop mijn vader een scheur in het tentzeil dichtplakte met tape. Ik denk ik was een jaar of 13. Brrrr.. dat tippelend geluid ik zal het nooit vergeten.
Over tot de orde van de dag... ik was allang dat beest vergeten, totdat ik maandagavond besloot vroeg naar bed te gaan. Ahh jakkie...die tor was verdwenen, dat betekend: Hij leeft! Waar is ie nu?? Met mijn ogen speurde ik de vloerbedekking af op zoek naar het griezel. Ik zag hem niet...maar.... Wat lag daar in een donker hoekie bij de boekenkast? Dat lijkt wel een heel bijzondere uitvoering van een spin...een tropische misschien? Hier wilde ik meer van weten. ik bedoel... eerst maar eens licht daarheen brengen, zo zie ik ook niks.. Ik loop naar mijn slaapkant van mijn grote bed en ontfutsel daar de leeslamp van allerlei snoeren zoals die van de wekker, van mijn verstebare bedbodem en van de verlengssnoerhaspel, Yess hebbes...en ik richt de spot op de wel heel bijzondere spin die daar gelukkig nog steeds was. Hoe vaak hoor ik niet dat er allerlei uitheemse insecten en geleedpotigen hun opmars maken in Nederland?? Ik wil ze leren kennen en begrijpen: wie en wat ze eten en wanneer en wie zijn hun grootste aardsvijanden? Mijn beestje ligt goed in het licht nu. Ik loop weer om mijn bed en kom dichterbij om mijn studieobject goed te kunnen bekijken. Wat zie ik?? Daar lag geen spin.., het was een bonbon waar een hap uitgenomen is..niet opgegeten. Ik kijk op de kast, waar inderdaad het met zorg zelfgemaakte moederdagkadootje is neergelegd. Het is mij duidelijk: Een misschien toch niet zo'n vreemde kostganger heeft geprobeerd mijn moederdagbonbon te verorberen, maar blijkbaar niet lekker gevonden en uitgespuwd? of ..........?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 11:57
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | 10 maar liefst?!?!
ik ben met weinig tevreden, dus 1 lijkt me wel genoeg...
(waarom heb ik dan eigenlijk 3 auto's? ) |
met een lijstje van 1 kan er minder makkelijk succes gegarandeerd worden, hoor!! maar goed; lijstje van 1 mag je ook indienen hier op t forum, we doen ons best.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 12:00
|
|
|
|
Waarheid en liefde gaan hand in hand samen Anita. Jezus is Liefde en Waarheid. Hij had alle reden om Maria Magdalena Mattheüs en Zacheüs de rug toe te wijzen. Toch deed Hij dat niet. Ik ben het met je eens dat veel mensen de waarheid van Gods Woord niet onder ogen willen zien en die waarheid willen ontkennen. Maar veroordelen helpt meestal niet.
| Matt.13 schreef: | Dit is de reden waarom ik in gelijkenissen tot hen spreek: omdat zij ziende blind en horende doof zijn en niets begrijpen. 14 In hen komt deze profetie van Jesaja tot vervulling: “Jullie zullen goed luisteren maar niets begrijpen, en jullie zullen goed kijken maar geen inzicht hebben. 15 Want het hart van dit volk is afgestompt, hun oren zijn doof en hun ogen houden zij gesloten. Met hun ogen willen ze niets zien, met hun oren niets horen, met hun hart niets begrijpen. Want anders zouden ze tot inkeer komen en zou ik hen genezen.” |
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 6 juli 2010, 12:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 12:19
|
|
|
|
| Quote: | | Chatuliem:Ten vierde is het ideaalbeeld wat veel mensen ons proberen voor te spiegelen dat ze net zo monogaam willen leven onjuist. De Bijbel spreekt nl van een begeerte om de ander te beminnen, waarbij liefde niet centraal staat, maar begeerte. Ik geloof dat we vrijheid van deze begeerte moeten , predikenniet toegeven aan deze begeerte.... |
Begeerte gaat toch samen met liefde ook in een hetero relatie/huwelijk?
Dacht ik zo.
Met de monogamie ben ik het wel helemaal eens hoor :), natuurlijk.
Shanita
:)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 12:50
|
|
|
|
| Quote: | | Leanne: Geen vader=homo=zonde? |
Leanne,
Ik heb nog ff teruggelezen.
Natuurlijk bedoel ik niet dat een homo zijn zonde is.
Zeker al helemaal niet als dat echt zou komen door een verstoorde vader-zoon relatie op wat voor manier dan ook. en zeker ook niet als het aangeboren is.
Homo's waren en zijn altijd mijn beste vrienden. Kan je lekker mee babbelen, zonder steeds op je hoede te moeten zijn, voor een onderliggende bedoeling :)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEK114
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 12:59
|
|
|
|
Met ons mensen is van alles mis, hetero of homo. Ook met onze seksualitiet is van alles mis, hetero of homo. Met de wereld is van alles mis hetero of homo. Terug naar onze oorsprong, naar onze Schepper die seksualitiet een duidelijke mooie plaats gegeven heeft. Makkelijk is het niet helemaal niet in de wereld waarin we leven met alle verleidingen om ons heen. Daarom breng het bij het Kruis daar waar Christus voor ons pleit en vraag sterk te zijn en wijsheid te mogen ontvangen door dicht bij je oorsprong te blijven je Vader je Schepper.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 13:42
|
|
|
|
| PEACEDOVE820 schreef: | t was gezellig, en we hopen dus 31 juli weer te gaan; wie gaat er mee? graag even reageren op dit berichtje en je eigen naam invullen.....
voorlopig hopen mee te gaan;
Johanneke 817 32 jaar, met kinderen Hannah810 37 jaar met kinderen Marieke897 39 jaar met kids Peacedove820 30 jaar met kinderen (onder voorbehoud ) Susannah475 44 jaar Lielie304 erika 129 35 jaar grace585 53 jaar trijnie 48 jaar miekjes285 41 jaar angelique 49 jaar erica129 35 jaar
cor299 49 jaar martien579 41 jaar visser278 42 jaar henduk729 40 jaar timo 194 25 jaar geholi 202 50 jaar rob325 52 jaar Andre671 33 jaar
Zo nu komt het al weer een beetje in evenwicht he  |
t begint er een beetje op te lijken idd.......
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op donderdag 8 juli 2010, 18:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 13:44
|
|
|
|
prei met roomsaus, aardappelpuree en gemarineerde schouderkarbonade..als toetje mona!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 13:59
|
|
|
|
Voor velen is het weer vakantietijd... Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar jullie heengaan en hoe ben je gekomen tot de keuze van je vakantiebestemming?
(Leuke) Vakantieverhalen zijn natuurlijk ook welkom....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 14:06
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | schreef: voorspelling knmi 31 juli 2010 26 graden 10 % kans op neerslag WINDSTIL |
| HANNAH810 schreef: | | ahhhh, jammuuuuur |
Het komt je niet aanwaaien... (maar je gedurfde inzet scheelt de helft... ...ligt er ook aan bij wie trouwens... )
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op dinsdag 6 juli 2010, 14:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 14:33
|
|
|
|
ik wil heel graag op vacantie, maar niet alleen, dat is zo ongezellig! dus ik heb een cm-vriendin gevraagt om mee te gaan, zij is namelijk drie weken helemaal alleen, zonder de kinderen. ze wil de vacantie wel regelen; en daar heb ik dus geen omkijken naar.... weer een andere cm-kennis bood aan dat we de caravan wel mogen lenen, en wil de caravan zelfs nog wel neerzetten op plaats van bestemming ook; ongelofelijk!!
ik weet dus niet waar ik naar toe ga, en ik wacht af waar ik vacantie ga vieren; maar geloof me; gezellig vacantie vieren doen we!!
(waar cm al niet goed voor is!!)
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 6 juli 2010, 14:34
|
|
| Naar boven |
|
|
|