| Auteur |
Bericht |
|
MIEK114
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 14:45
|
|
|
|
De 14e vertrek ik naar een ingerichte bungalowtent in echternach luxemburg. Camping mooi gebied (zeggen ze ik mag het ontdekken nog) oud stadje binnen loopbereik dus ook markt en terrasjes Sterker nog...ik kan gerust een terrasje pikken en toeristen bewonderen terwijl de kids zich vermaken in het zwembad op de camping, ze weten me makkelijk te vinden, ik ben in de buurt op 500 meter afstand. Ik ga alleen met de kids zoals ik al jaren doe. Vidn het heerlijk onafhankelijk te zijn van anderen, vind het ook leuk min of meer bekenden tegen te komen, maar dan voor even, niet de hele vakantie. Dit keer neem ik de hondjes mee, ik ben benieuwd hoe dat gaat. Na 10 dagen aanvaardt ik de terugtocht ... ik hoop dat het zo'n vakantie wordt dat ik eigenlijk helemaal geen zin heb om terug te gaan. Dat zou fanatstisch zijn! 14-24 juli....zijn er mensen in de buurt die periode? Fijne vakantie allemaal!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 14:49
|
|
|
|

vandaagword het macaroni, ff makkelijk dus ivm sporten kids.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 14:50
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | De hele tijd vraag ik me het volgende af. Waarom vinden mensen homo's zo zielig? Omdat ze strijd hebben? Omdat ze niet zo goed begrepen worden door andere mensen? Omdat ze geen enkele kant op kunnen met hun gevoelens? Eerlijk gezegd ken ik talloze mensen die dezelfde gevoelens hebben en geen homo zijn. Voor mij is strijd geen argument om het gedrag maar goed te keuren. En dan kunnen heel veel mensen me vertellen, dat die strijd wel heel heftig is, maar er zijn voldoende mensen die met strijd om moeten leren gaan. Op het moment dat we strijd als argument gebruiken, is het einde zoek in mijn beleving. Want dan zeggen we eigenlijk maar tegen iedereeen, geef de strijd maar op. Het heeft toch geen zin.
Ten tweede is het dermate tegen de schepping van God, dat het in mijn ogen niet te verzoenen valt met het evangelie. De daad is het uiterste symbool van vernedering, van dominantie en niet van liefde.
Ten derde is Sodomie de oorzaak geweest van moreel verval en verval van het romeinse rijk. Sodom en Gomorra zijn vernietigd vanwege haar sodomie. In NL zien we dit verval ook gebeuren en dat moeten we een halt toe roepen.
Ten vierde is het ideaalbeeld wat veel mensen ons proberen voor te spiegelen dat ze net zo monogaam willen leven onjuist. De Bijbel spreekt nl van een begeerte om de ander te beminnen, waarbij liefde niet centraal staat, maar begeerte. Ik geloof dat we vrijheid van deze begeerte moeten prediken, niet toegeven aan deze begeerte.... |
Volgens mij wordt hier nergens beweert dat homo's zielig zijn. Wat je wel merkt is dat homo's zich vaak buitengesloten voelen, buitengesloten van de kerk vooral en dat lijkt mij een kwalijke zaak. Juist Jezus was er voor mensen (ook homo's !) die zich buitengesloten voelden, en nee ik weet geen tekst die precies over homo's gaan, maar ik vind wel dat als je de bijbel leest (en dan met name het N.T.) heel goed kunt ontdekken hoe Jezus omging met mensen... vaak anders en tegen de verwachting in van mensen (bijv. Farizeeers) die de bijbel op hun duimpje kenden.
Chatuliem, je zegt: "De Bijbel spreekt nl van een begeerte om de ander te beminnen, waarbij liefde niet centraal staat, maar begeerte." Toch als het zou gaan om een heteroseksuele relatie kun je dit ook niet over 1 kam scheren, immers ondanks de zondeval kan een man en een vrouw toch elkaar beminnen waarbij de liefde wel centraal staat. Dat onderscheid is er dan vast ook wel tussen homoseksuele relatie...
Het lijkt mij zaak te onderzoeken wat nu precies bedoeld wordt met die tekst in Romeinen 1:26-32. Opmerkelijk vind ik hier dat vs. 26 en vs. 27 er vaak uitspringen, terwijl ik dan denk, lees verder t/m. vs. 32... daar staat toch duidelijk aangegeven dat 'begeerte voor hetzelfde geslacht' niet het enige is, maar ook: " 29 vervuld van allerlei onrechtvaardigheid, boosheid, hebzucht en slechtheid, vol nijd, moord, twist, list en kwaadaardigheid; 30 oorblazers, lasteraars, haters van God, verwatenen, overmoedigen, grootsprekers, vindingrijk in het kwaad, hun ouders ongehoorzaam; 31 onverstandig, onbestendig, zonder hart of barmhartigheid." (Rom. 1:29-31)
Leviticus laat duidelijk zien dat er talloze wetjes zijn die wij niet meer gebruiken... net zo als offers die in die tijd gebracht moeten worden, denk ik dat de tijd sinds Jezus' komst veranderd is en bepaalde dingen zijn weggevallen.
Als ik aan homo's denk denk ik ook aan gehandicapte mensen en bijv. mensen die het syndroom van down hebben... t'is niet zoals het bedoeld was, maar ondertussen overkomt het jou... Ik geloof niet dat je kiest voor het homo zijn, en ook niet dat het zou zijn ontstaan vanwege een 'afwezige' vader... Ik denk eerder dat het aangeboren is. Ik zou graag door willen gaan over hoe die tekst in Romeinen 1 nu is bedoeld, al staat dat al wel aangegeven in de inleiding van dit topic.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 14:55
|
|
|
|
het lijkt me heel leuk, alleen de datum is ff tekort dag voormij en ook omdat ik dit weekend de kids heb, een volgende keer ben ik graag van de party als ik de kids niet bij mij heb.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 14:58
|
|
|
|
dit jaar moet ik helaas gedwongen thuisblijven dus mijn vakantiebestemming is rondhouse
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 15:04
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | dit jaar moet ik helaas gedwongen thuisblijven dus mijn vakantiebestemming is rondhouse  |
ah, Tuinesië, dus. net als ik.
ik heb mijn vakantie al gehad. ben ik januari met mijn moeder naar Nieuw-Zeeland geweest: ze wilde haar broer nog eens een keer spreken. mijn oom is de 80 ruim voorbij en is niet meer van plan lange reizen te maken, dus 'moest' mijn moeder wel die kant op, maar ze dorst niet alleen...
verder rond hemelvaartsdag nog een weekendje naar Denemarken geweest.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLIE400
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 15:11
|
|
|
|
Van de zomer word het tuinesie inderdaad en begin volgend jaar als het hier koud word lekker naar Indonesie Heb er veel zin in. En ach heb nog dagen over dus hier en daar maar leuke dagjes maken deze zomer willie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 15:12
|
|
|
|
| MIEK114 schreef: | De 14e vertrek ik naar een ingerichte bungalowtent in echternach luxemburg. Camping mooi gebied (zeggen ze ik mag het ontdekken nog) oud stadje binnen loopbereik dus ook markt en terrasjes Sterker nog...ik kan gerust een terrasje pikken en toeristen bewonderen terwijl de kids zich vermaken in het zwembad op de camping, ze weten me makkelijk te vinden, ik ben in de buurt op 500 meter afstand. Ik ga alleen met de kids zoals ik al jaren doe. Vidn het heerlijk onafhankelijk te zijn van anderen, vind het ook leuk min of meer bekenden tegen te komen, maar dan voor even, niet de hele vakantie. Dit keer neem ik de hondjes mee, ik ben benieuwd hoe dat gaat. Na 10 dagen aanvaardt ik de terugtocht ... ik hoop dat het zo'n vakantie wordt dat ik eigenlijk helemaal geen zin heb om terug te gaan. Dat zou fanatstisch zijn! 14-24 juli....zijn er mensen in de buurt die periode? Fijne vakantie allemaal!! |
Dat is inderdaad mooie omgeving, mn ouders gaan er al jaren heen en die krijg je ook niet meer weg, maar dan aan de duitse kant van de grens(anders spreken ze frans ) Zelf zijn we in maart nog een dagje in echternach geweest toen we een weekendje aan de moezel zaten.
Wij gaan over 4 weken een week naar Oostenrijk, weekje uitrusten in Tirol.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 15:16
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Tussenstand tot dusver is dat de volgende personen komen:
Carin303 Mariska601 wil graag lift Susannah475
Crossroad317 Jonathan890
De volgende personen weten het nog niet zeker : Marianne129 Tessybear731 denkt na
Bestemming is dus GrandCafe Hemels, Langestraat, Amersfoort Tegen 20uur heb ik nu begrepen.
Als de 2 denkers meegaan, zijn de mannen zwaar in de minderheid . |
Nou volgens mij valt dat wel mee; zoals op je foto te zien is tel jij voor 3 !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 15:47
|
|
|
|
Vakantie...lijkt me leuk!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 15:51
|
|
|
|
Ach wat...zet mij der ook maar op!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 16:04
|
|
|
|
manlief kookt....oftewel...we eten chinees
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 16:06
|
|
|
|
Costa del Felua. Plaatsje Gazonia bij heel mooi weer. En anders naar Salonia.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op dinsdag 6 juli 2010, 16:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 16:16
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | manlief kookt....oftewel...we eten chinees  |
en dat gaat-ie helemaal zelf h a l e n ??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 16:20
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | en dat gaat-ie helemaal zelf h a l e n ??
 |
Ja, goed he!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 16:22
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Ja, goed he!!!  |
grote jongen, hoor!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 16:38
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | Niet om mij maar om Gods woord vertel je de dingen voort uit de heilige schriften naar derden toe in Waarheid en als degene dit niet wil aanemen en liever hun eigen meningen en ideën voor ogen blijven houden moet men dat zelf weten. Een ieder heeft hem of haar eigen verantwoordelijkheid met zich mee te dragen. Laat wel het zout der zouten zijn en niet dat je het met een korreltje zout neemt en de rest maar overboord gooit wees gij geheel ander he  |
idd anita de liefde van God dringt ons ,maar ook daarin zijn nuances en moet je je laten leiden door Zijn Geest.soms moet je nog even zwijgen een andere keer juist spreken,denk dat daar het verschil zit . ik geloof nl niet dat de appostelen overal zomaar gods woord verspreidde maar dat ze duidelijk geleid werden waar en wanner dit te doen,ondanks wat de gevolgen voor henzelf zouden zijn. en soms als je moet zwijgen is het krachtiger om het woord voor te leven (dit laatste is uit eigen ervaring)
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op dinsdag 6 juli 2010, 16:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 16:43
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | leanne mist de bonus om met de pinguins te zwemmen op de zuidpool a.s weekend. |
halen we die pinguings toch ff hierheen

Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op dinsdag 6 juli 2010, 16:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 16:57
|
|
|
|
HEREN........................ WIJ KUNNEN NOG STEEDS HELPENDE HANDEN GEBRUIKEN VOOR A.S. ZATERDAG MELD JE DUS AAN PLAESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSEEEEEEEEEE
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op dinsdag 6 juli 2010, 17:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 17:45
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | HEREN........................ WIJ KUNNEN NOG STEEDS HELPENDE HANDEN GEBRUIKEN VOOR A.S. ZATERDAG MELD JE DUS AAN PLAESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSEEEEEEEEEE  |
Grace, heb je al een prikbordje geplaatst?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNE655
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 17:46
|
|
|
|
een hele dikke knuffel voor wie dit allemaal leest, wens jullie allemaal een hele fijne week toe, liefs vanuit voorthuizen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 17:51
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | stimmt genau  |
Vanavond ben je vast een van de weinigen op CM? Ook wel eens lekker toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 17:53
|
|
|
|
Ik ga met de kinderen 10 dagen tussen de zwijnen wonen
En waarom daar?Kort ritje,mooie bungalow in de bossen,lekker vrij en stil maar toch alles bij de hand(het is zo'n je-weet-wel park) Veel meer dan schoon ondergoed,boeken en zwemspullen nemen we niet mee
(Oh ja,natuurlijk wel de laptops,hoeven jullie mij niet te missen )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 17:54
|
|
|
|
Zou die tor echt sjokolaa lusten?
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op dinsdag 6 juli 2010, 18:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 17:54
|
|
|
|
3-1 wordt het,Sneijder-Sneijder-Kuyt
Eg woar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 17:55
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | 3-1 wordt het,Sneijder-Sneijder-Kuyt
Eg woar  |
hmm...ik gok op van Persie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 17:59
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | | hmm...ik gok op van Persie |
Mijn zoon ook maar........ik heb aaaaaaaaaaltijd gelijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 18:26
|
|
|
|
de etappe van vandaag was een ware veldslag. en weer waren er renners die niet konden blijven zitten. dit keer werd er niet op elkaar gewacht. maar waarom een etappe over kasseien?
de rebus van gisteravond weet ik niet.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op dinsdag 6 juli 2010, 18:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 18:40
|
|
|
|
Dinsdag 6 Juli: 2 Sam. 23:8-7. De dorst van heimwee.
Er zijn van die momenten dat alles lijkt te stagneren. We staan droog. We hebben dorst naar levensdynamiek en heimwee naar beter dagen. Zelfs een vakantie helpt dan niet. Ook koning David ontkwam er niet aan. Aan het eind van zijn leven wordt er een incident in herinnering gebracht. Het speelt in de tijd van Israëls vrijheidsstrijd tegen de Filistijnen. Er is een dood moment in Davids bestaan. Hij is niet meer op weg. Niet naar Jeruzalem, niet naar het koningsschap, niet eens naar huis. Hij zit vast in de bergen, omringd door vijanden, verscholen in de grot. Dan krijgt hij groot bezoek. Drie officiren, mannen van formaat, legendarische helden, voegen zich bij hem. De vrienden delen hun belevenissenen er breekt iets bij de grote leider. Er is geen water bij de grot, maar Davids dorst is dubbel. Ook zijn hart staat droog door de dorst van heimwee. Hij hunkert naar water uit de bron bij de poort van Bethlehem, zijn vaderstad. Voor hem het middel om de dorst te lessen. Met gevaar voor hun leven breken de drie vrienden door de Filistijnse linies. Ze putten water uit Bethlehems poort en zetten de kruik met 'vloeibare herinneringen' voor David neer. Dan knapt er iets in deze man naar Gods hart: de mannen hadden dood kunnen zijn! Hij stort het water als een plengoffer uit op de grond. Het was vooe hem als bloed van de mannen die hun leven voor hem waagden. Dat drink je niet, dorst of geen dorst. David beseft dat hij anderen niet voor zijn kar had mogen spannen om de dorst van zijn heimwee te mogen lessen.
|
|
| Naar boven |
|
|