| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 00:51
|
|
|
|
| WILLEMIEN943 schreef: | | Ik zal me niet mengen in de discussie, maar heb wel een aanverwante vraag; Er is een nieuwe ziekte ontstaan, nl. HIV en AIDS. Vroeger kwam dat nog niet voor. Is dit een straf van God? Of is het een gevolg van het kwaad? En nog eentje; Wat vinden jullie dan van het homohuwelijk? En dan nog een kerkelijk homohuwelijk? |
Toen Zeeland in 1953 overstroomde waren er ook bevindelijken in Zeeland die stelden dat de watersnoodramp een straf van God was omdat sommigen op de Zeeuwse eilanden zich afkeerden van de kerk. Als er iets groots mis gaat, is het heel makkelijk om zoiets te roepen, maar als het zou kloppen zou heel Nederland onder water moeten staan. Iemand die beweert dat iets een straf van God is, wil waarschijnlijk zelf dat dit zo is. Ik denk eerder dat deze mensen God tekort doen, en juist te kennen geven dat ze God vooral als een zich wrekende, strenge of straffende God (willen) zien. Ik ben het met Chat eens dat het wel erg kort door de bocht is, domweg ook omdat we het niet kunnen weten en het dus altijd een mening van iemand met een bepaald godsbeeld blijft.
Thomas, die zich afvraagt of God wel rampen wil.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 01:27
|
|
|
|
Nou, ik ben net thuis van het etentje en het terras,de rest is nog onderweg naar huis. Het was erg gezellig, en ontzettend leuk om een aantal mensen in het echt te ontmoeten. Voor herhaling vatbaar!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 02:45
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Nou, ik ben net thuis van het etentje en het terras,de rest is nog onderweg naar huis. Het was erg gezellig, en ontzettend leuk om een aantal mensen in het echt te ontmoeten. Voor herhaling vatbaar! |
Eindelijk thuis...het was echt heel gezellig 
Herhaling? Mee eens! Morgenavond? 
Want voor nu...hoor ik mijn bedje roepen
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zaterdag 10 juli 2010, 02:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PHEBE346
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 02:48
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | dus wat ga je nu doen? |
diep pieter,....diep
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 02:54
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | sorry dat ik Bijbelverzen plaats, wat denk ik wel op een christelijk forum, we kunnen idd beten ons hart en onze gevoelen laten regeren.
mijn excusus.  |
Het gaat er niet om dat je bijbelteksten plaatst David, het gaat erom dat je geen motivatie geeft voor de keuze van de bewuste teksten...iets waarmee je de indruk wekt dat het allemaal erg zwart/wit is, wat in de praktijk natuurlijk absoluut niet het geval is... Christenzijn is namelijk niet alleen een gevalletje van de bijbel opdreunen, het heeft juist ook heel veel te maken met ons gevoel...en het kan absoluut geen kwaad die twee te combineren. We zijn tenslotte mensen, en geen robots
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKJES285
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 08:24
|
|
|
|
mannen en vrouw een hele goeie klusdag vandaag bij Grace... 
petje af hoor!!!top dat jullie dit doen...
groetjes miekjes...
Laatst aangepast door
|
MIEKJES285
|
op zaterdag 10 juli 2010, 08:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 08:36
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | tuurlijk, maar dan geldt:
Mat 10,14 En indien iemand u niet ontvangt of uw woorden niet hoort, verlaat dat huis of die stad en schudt het stof uwer voeten af. |
En wat vind je er zelf nu van? Het is zo makkelijk om met een bijbeltekst aan te komen, maar hoe breng jij die bijbeltekst in de praktijk?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 09:01
|
|
|
|
 ik neem mijn petje af voor de mannen (en vrouw)die mij zo meteen komen helpen op deze warme dag
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op zaterdag 10 juli 2010, 09:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 09:02
|
|
|
|
 dit behoeft geen uitleg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 09:23
|
|
|
|
| KLEURENPR976 schreef: | De discussie die hier wordt gevoerd volg ik met koude rillingen over mijn rug! "Wat is er "mis" met homofilie?? Deze kop die een discussie doet losweken is eigenlijk al tendentieus, met zo'n "slagzin" start start je geen open discussie maar dit is eigenlijk niet het belangrijkste. In de eerste plaats prijs ik hen die het opnemen voor onze sexueel anders georiënteerde medemens, hun uitgangspunt is Liefde en Mededogen en dat is, als we kijken naar onze bijbelse opdracht, het uitgangspunt om als mensen naar elkaar om te zien, ongeacht kleur, geloof, geaardheid of wat dan ook. Gelukkig maar dat er mensen zijn onder ons die vanuit LIEFDE het leven benaderen en ook dit onderwerp. Dank jullie wel!
De koude rillingen lopen over mijn rug als ik lees hoe er mensen zijn die medogenloos en harteloos hier hun eigen waarheid of hun eigen gelijk willen verkondigen, ons met bijbelteksten proberen te bewerken of met zgn. wetenschappelijk onderbouwde verhalen en dat op een site van mensen waarvan het merendeel een levenswijze vanuit Liefde nastreeft. Liefde zoals het Christendom, het Boedhisme of de Islam ons voorhouden. Mensen die harteloos en medogenloos menen hun eigen gelijk maar erger nog hun vooroordelen of oordelen over onze homofiele medemens hier menen te moeten dumpen, al dan niet voorzien van uit hun verband gerukte bijbelteksten en "wijsheden", tegen hen zou ik willen zeggen: Ga U diep schamen, liefst in de stilte van Uw binnenkamer! U bent alleen maar bezig met eigen gelijk, het strelen van uw eigen ego en met uw eigen "waarheid"! De Goede God, Schepper van deze mooie aarde heeft een belangrijke boodschap voor ons achter gelaten: HEB ELKANDER LIEF GELIJK OOK IK U HEB LIEF GEHAD ! Als we dit als uitgangspunt nemen zijn al deze discussies en zeker zoals sommigen die hier voeren OVERBODIG! |
Mooie reactie en ben het er helemaal mee eens!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 09:34
|
|
|
|
Hey klussers....heel veel succes met het afmaken van de tuin van Grace en TOP dat jullie haar hiermee helpen,klasse! Fijne dag!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 09:35
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Nou, ik ben net thuis van het etentje en het terras,de rest is nog onderweg naar huis. Het was erg gezellig, en ontzettend leuk om een aantal mensen in het echt te ontmoeten. Voor herhaling vatbaar! |
Leuk!! Waren de pannekoeken lekker?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 09:36
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Toen Zeeland in 1953 overstroomde waren er ook bevindelijken in Zeeland die stelden dat de watersnoodramp een straf van God was omdat sommigen op de Zeeuwse eilanden zich afkeerden van de kerk. Als er iets groots mis gaat, is het heel makkelijk om zoiets te roepen, maar als het zou kloppen zou heel Nederland onder water moeten staan. Iemand die beweert dat iets een straf van God is, wil waarschijnlijk zelf dat dit zo is. Ik denk eerder dat deze mensen God tekort doen, en juist te kennen geven dat ze God vooral als een zich wrekende, strenge of straffende God (willen) zien. Ik ben het met Chat eens dat het wel erg kort door de bocht is, domweg ook omdat we het niet kunnen weten en het dus altijd een mening van iemand met een bepaald godsbeeld blijft.
Thomas, die zich afvraagt of God wel rampen wil. |
Niemand kan exact zeggen wat God al dan niet wil... Maar een feit is dat God dezelfde God is die de zondvloed creeerde. Feit is in mijn ogen ook dat de moderne mens geneigd is om van God een grote knuffelgod te maken met menselijke trekjes. Aangezien de menselijke trekjes voortgekomen zijn uit de zondeval, lijkt mij dat pure godslastering.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 09:38
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: |  dit behoeft geen uitleg  |
Een hele fijne dag samen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 09:43
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | Leuk!! Waren de pannekoeken lekker?  |
Heerlijk, heb zelfs me bord helemaal leeggegeten en dat gebeurt niet vaak . Volgende keer meegaan hoor,reuze gezellig!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 10:07
|
|
|
|
Ds. Henk Fonteyn, schrijver van week 2, werkt sinds 2001 als geestelijk verzorger bij de Koninklijke Landmacht. Hij nam deel aan missies in Afghanistan en Bosnië.
Zaterdag 10 juli; Psalm 121: Er als een berg tegen op zien.
Een militaire missie zoals in Afghanistan, is geen vakantie. Allesbehalve! OP het moment dat je aangewezen wordt, begint een lang opwerktraject. Daarin moeten niet alleen professionele skills en drills geoefend worden. Het is ook een periode waarin je emoitioneel naar het vertrek toegroeit. Het afscheid is de eerste hoge berg die overwonnen moet worden. Daarna volgen al die dagen, weken, maanden waaraan vooral de thuisblijvers geen einde lijkt te komen. Deze Psalm is voor mensen onderweg. Mensen die hunkeren naar vervulling en verbondenheid. Mag je ook zeggen: hunkerend naar het paradijs, het vaderhuis, naar God. Al zal niet iedereen daar zo concreet invulling aan geven als de pelgrims in hun opgang naar Jeruzalem, die met elkaar dit liedje van verlangen zingen. Want de weg is soms lang en afmattend, en de bergen zijn hoog en ver. Als geestelijk verzorgers lezen we deze Psalm soms bij afscheid en vertrek. Met de nadruk op die slotwoorden: dat er bij gaan en komen, bij loslaten en omhelzen, bij ontvangen en verliezen, altijd die Ene is die met ons over grenzen gaat. En zelfs voorbij de laatste grens bij ons blijft. Dat geeft moed.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIEN943
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 10:26
|
|
|
|
Nou Chatuliem, misschien lopen ze daar in het Noorden achter, maar hier in de grote boze stad worden heuse homohuwelijken gesloten hoor! En over de ziektes: ik stelde een open vraag, om er eens over na te denken. We hebben het over God, maar we vergeten er eentje, die ook heel veel macht heeft, de Satan. Deze weet op een listige manier de boel te verleiden en laat ons een eigen godsdienst creeren. We leven duidelijk in de eindtijd. Staan er niet in Openbaringen allerlei voorspellingen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 10:26
|
|
|
|
| WILLEMIEN943 schreef: | | Ik zal me niet mengen in de discussie, maar heb wel een aanverwante vraag; Er is een nieuwe ziekte ontstaan, nl. HIV en AIDS. Vroeger kwam dat nog niet voor. Is dit een straf van God? Of is het een gevolg van het kwaad? En nog eentje; Wat vinden jullie dan van het homohuwelijk? En dan nog een kerkelijk homohuwelijk? |
aids en andere soa``s zijn, denk ik, idd een straf van God, ze kwamen na de seksuele revolutie die in de jaren 60/70 begon en steeds gekker werd, denk dat sodom en gomorra rooie oortjes krijgen als ze in amsterdam rondlopen.
homohuwlijk: natuurlijk verwerp ik het maar zijn mijn zaken niet, en oordeel ik niet.
homohuwlijk in de kerk inzegenen= schande, gruwel!!!!!!! zeker veroordelen, verbannen, en niks mee te maken hebben.
1cor 5:
12 Staat het soms aan mij, hen te oordelen, die buiten zijn? Oordeelt ook gij niet (alleen) hen, die in uw kring zijn? 13 Hen, die buiten zijn, zal God oordelen. Doet, wie niet deugt, uit uw midden weg.
Laatst aangepast door
|
DAVID923
|
op zaterdag 10 juli 2010, 10:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 10:32
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Mooie reactie en ben het er helemaal mee eens! |
doe toch niet zo naief, alles doodknuffelen met de mantel der liefde. onzin! Jezus , de apostelen en profeten, waar recht voor zn raap, en verwierpen de zonde. gaat heen en zondig niet meer! bekeer u!
JA! we moeten van die mensen houden als mens, maar niet de zonde!!!!! het is zo`n zwaktebod en debattechisch zon drogreden om te zeggen, dat we de hele mens/homo haten en veroordelen. nee! net zoals we een dief of moordenaar niet haten, maar de zonde.
en als je niet gelooft dat homoseksuele seks in praktijk brengen zonde is, dan houd wat mij betreft de discussie al op, want dan zet je de Bijbel buitenspel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 10:37
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Het gaat er niet om dat je bijbelteksten plaatst David, het gaat erom dat je geen motivatie geeft voor de keuze van de bewuste teksten...iets waarmee je de indruk wekt dat het allemaal erg zwart/wit is, wat in de praktijk natuurlijk absoluut niet het geval is... Christenzijn is namelijk niet alleen een gevalletje van de bijbel opdreunen, het heeft juist ook heel veel te maken met ons gevoel...en het kan absoluut geen kwaad die twee te combineren. We zijn tenslotte mensen, en geen robots  |
als je meer van mijn reacties leest, zie je dat ik er meestal mijn mening of gevoel er bij zet, maar in dit geval, vond ik elk menselijk woord te veel, omdat de teksten als zo duidelijk en krachtig zijn in hun algemene waarde en principe.
mag dat 1 x? op een seculier forum snap ik het, maar hier moet dat toch een keer kunnen? *zucht*
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 11:07
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | als je meer van mijn reacties leest, zie je dat ik er meestal mijn mening of gevoel er bij zet, maar in dit geval, vond ik elk menselijk woord te veel, omdat de teksten als zo duidelijk en krachtig zijn in hun algemene waarde en principe.
mag dat 1 x? op een seculier forum snap ik het, maar hier moet dat toch een keer kunnen? *zucht* |
Je zet inderdaad wel eens een motivatie bij je reactie's. maar das lang niet altijd het geval! In vele gevallen vraag ik me af of je niet gewoon ontzettend bewust bezig bent met bewust shockeren om te kijken hoe er gereageerd word... Het is een kwestie van zorgvuldig afwegen...regulier of niet, je zit nog steeds op een website en had van te voren kunnen bedenken dat dit anders kon overkomen dan jij bedoelde. Bijbelteksten zijn zeker van groot belang, tenslotte is de bijbel leidraad in ons christelijk leven.. Er is dus ook niemand die beweert dat deze teksten niet krachtig zijn Je word er enkel op gewezen dat de realiteit lang zo zwart/wit niet is als deze teksten doen overkomen...De liefde voor de medemens, en in staat zijn om je in de ander te verplaatsen is net zo goed belangrijk, en geeft soms zo veel meer dan alleen een bijbeltekst...
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zaterdag 10 juli 2010, 12:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 11:09
|
|
|
|
Mensen, heel veel succes vandaag met het klussen bij deze temperaturen... maar vooral ook heel veel plezier!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 11:11
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Heerlijk, heb zelfs me bord helemaal leeggegeten en dat gebeurt niet vaak . Volgende keer meegaan hoor,reuze gezellig!! |
Kan me er wat bij voorstellen hoor...lekkerrrr Die afspraak staat hoor! De volgende keer ga ik gezellig mee
Laatst aangepast door
|
MARIEKE897
|
op zaterdag 10 juli 2010, 11:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 11:11
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Inhoudsopgave en de rest van het verhaal...... |
bedankt voor je uitgebreide studie stuk wat je geplaatst hebt. Flink stuk stof tot overdenken.
Wat me vooral aansprak zijn de woorden die God zei dat hij de mensheid overleverde aan zonde, ook het stuk omtrent het visioen aan Abraham over dat zijn nageslacht pas zal terugkeren over 4 generaties omdat dan de maat pas vol zou zijn.
God laat dus best veel toe.....4 generaties vervallen in steeds groter wordende zonde, de rem gaat er helemaal vanaf, totdat God het niet meer duld, kan verdragen, de gruwel te groot wordt. Dan veegt God de zonde weg.
Ook spreekt de Bijbel over de dagen van Noach....Abraham vraagt God of hij wil afzien van het vernietigen van Sodom en Gommora, maar er was niets wat God van zijn besluit kon brengen. Hieruit blijkt dat het voor God meetpunten zijn, als de zonde een bepaald nivo bereikt, grijpt God in, door een zondvloed, een vernietiging van steden als Sodom en Gommora, het verdrijven van de Kanaänieten.
Toch moeten we niet vergeten dat God ook een liefdevolle genadige God is. Kijk nar Jona. Hij moest de vernietiging van Nineve gaan aanzeggen. Blijkbaar was daar de zonde ook tot het nivo gekomen waarop God ging ingrijpen. Maar als het volk tot inkeer kwam, bracht God zijn plan niet tot uitvoer.
Wat nu met de dingen in onze tijd. Ja we zien steeds meer een geestelijk verval, remmen vervallen, alles moet maar kunnen, mogen en zelfs ingezegend worden.
Wat kunnen wij als Christenen hieraan doen. Meegaan met de maatschappij? Of de rem van God laten zien? Zuiver leven, een Heilig volk zijn. Apart gezet tot liefde aan God.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 11:23
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | JA! we moeten van die mensen houden als mens, maar niet de zonde!!!!! het is zo`n zwaktebod en debattechisch zon drogreden om te zeggen, dat we de hele mens/homo haten en veroordelen. nee! net zoals we een dief of moordenaar niet haten, maar de zonde.
|
ik denk dat hier de hele kern ligt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 11:33
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Mensen, heel veel succes vandaag met het klussen bij deze temperaturen... maar vooral ook heel veel plezier!  |
Succes allemaal !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 11:34
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | doe toch niet zo naief, alles doodknuffelen met de mantel der liefde. onzin! Jezus , de apostelen en profeten, waar recht voor zn raap, en verwierpen de zonde. gaat heen en zondig niet meer! bekeer u!
JA! we moeten van die mensen houden als mens, maar niet de zonde!!!!! het is zo`n zwaktebod en debattechisch zon drogreden om te zeggen, dat we de hele mens/homo haten en veroordelen. nee! net zoals we een dief of moordenaar niet haten, maar de zonde.
en als je niet gelooft dat homoseksuele seks in praktijk brengen zonde is, dan houd wat mij betreft de discussie al op, want dan zet je de Bijbel buitenspel. |
Je zegt het goed David, wat jou betreft houd de discussie op maar voor een heleboel mensen niet. En bye the way......wat het naieve betreft: ik ben 25 jaar ouder dan jij bent en heb wat meer levenservaring...... Dus naief? Denk het niet hooguit dat ik wat milder naar de dingen kijk dan toen ik dertig was.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 11:36
|
|
|
|
Een welkom-terug-knuf voor Daantje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 11:37
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Een welkom-terug-knuf voor Daantje  |
thnx
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NAOMI695
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 11:40
|
|
|
|
Vanavond, gezellige barbecue bij mij thuis. In Gieten. Eventuele kids kunnen gewoon mee. Als je komt, neem je dan ook wat lekkers mee?
Groetjes, Ella
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|