ChristianMatch

Forum

ga je mee wat eten/drinken op een terrasje?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 869 870 871 872 873 874 875 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
BRAZEEVEL772

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 16:53

CROSSROAD317 schreef:
Volgens mij is het toch amersfoort, zie de markering in de vloer van de Amersfoortse Onze Lieve Vrouwetoren die het kadastrale nulpunt aangeeft

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a2/RijksdriehoeksmetingNulpunt.jpg

is dat zo cros hahahah

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Lunteren_middelpunt.jpg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 16:55

Hmm...ik meen me een paaltje o.i.d. midden in Lunteren te herinneren waarop staat dat het middelpunt van ons landje daar is...

Oh ja...zie link Braz dus... Engeltje smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zondag 11 juli 2010, 16:56
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 16:59

ZINGA672 schreef:
In het Onze Vader bidden wij: "Uw wil geschiede". En Jezus heeft gezegd: "Indien iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelf en neme dagelijks zijn kruis op en volge Mij. Want ieder, die zijn leven zal willen behouden, die zal het verliezen; maar ieder, die zijn leven verloren heeft om Mijnentwil, die zal het behouden (Lucas 9:23-24)

Iemand zei ooit: "Your cross is where your will en Gods will cross". (Jouw kruis is daar waar jouw wil en Gods wil elkaar kruisen)
(wat heb ik toch een mooie nickname .....) Clown smiley
Wat betekent dit voor de dagelijkse praktijk? Herkennen wij het als God iets anders voor ons wil dan wij voor onszelf in gedachten hebben?

GrZing

Ik moest gelijk denken aan Psalm 30 en dan met name vers 12

Psalm 30:1 Een psalm. Een lied bij de inwijding van de tempel. Van David.

2 Hoog wil ik u prijzen, HEER, want u hebt mij gered
en mijn vijand geen reden gegeven tot vreugde.
3 HEER, mijn God, ik riep tot u
om hulp en u hebt mij genezen.
4 HEER, u trok mij uit het dodenrijk omhoog,
ik daalde af in het graf, maar u hield mij in leven.

5 Zing voor de HEER, allen die hem trouw zijn,
loof zijn heilige naam.
6 Zijn woede duurt een oogwenk,
zijn liefde een leven lang,
met tranen slapen we ’s avonds in,
’s morgens staan we juichend op.

7 In mijn overmoed dacht ik:
Nooit zal ik wankelen.
8 HEER, u had mij lief en ik stond als een machtige berg,
u verborg uw gelaat en ik bezweek van angst.

9 U, HEER, roep ik aan,
u, Heer, smeek ik om genade.
10 Wat baat het u als ik sterf,
als ik afdaal in het graf?
Kan het stof u soms loven
en getuigen van uw trouw?

11 Luister, HEER, en toon uw genade,
HEER, kom mij te hulp.
12 U hebt mijn klacht veranderd in een dans,
mijn rouwkleed weggenomen, mij in vreugde gehuld.

13 Mijn ziel zal voor u zingen en niet zwijgen.
HEER, mijn God, u wil ik eeuwig loven.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 17:04

DAVID923 schreef:

een naam christen is iemand die zegt christen te zijn, maar niet wedergeboren is.

Joh.3:3 Jezus zei: ‘Waarachtig, ik verzeker u: alleen wie opnieuw wordt geboren, kan het koninkrijk van God zien.’ 4 ‘Hoe kan iemand geboren worden als hij al oud is?’ vroeg Nikodemus. ‘Hij kan toch niet voor de tweede keer de moederschoot ingaan en weer geboren worden?’ 5 Jezus antwoordde: ‘Waarachtig, ik verzeker u: niemand kan het koninkrijk van God binnengaan, tenzij hij geboren wordt uit water en geest.
18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon. (NBV)
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 17:10

TESSYBEAR731 schreef:
Hmm...ik meen me een paaltje o.i.d. midden in Lunteren te herinneren waarop staat dat het middelpunt van ons landje daar is...

Oh ja...zie link Braz dus... Engeltje smiley

Ik herinner me dat Carin en Martha vrijdag beide iets zeiden over het midden van Nederland, en dat dat in Amersfoort was.
Dus ik ga voor terrasje in (of directe omgeving van) Amersfoort.

Gouda is voor mij 170 km, en Amersfoort maar 120 km ....
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA934

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 17:17

Ik vroeg om kracht.
En ik kreeg moeilijkheden.
Om me sterk te maken.
Ik vroeg om wijsheid.
En ik kreeg problemen.
Om op te lossen.
Ik vroeg om moed.
En ik kreeg gevaar.
Om te overwinnen.
Ik vroeg om steun.
En ik kreeg kansen.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg.
Ik kreeg alles wat ik nodig had.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 18:23

JONATHAN890 schreef:
De wereld waar wij nu dus op leven is niet meer de wereld zoals God hem voor ons bedoeld heeft. Maar gaat gebukt onder een andere heerser.
Laat God alle onbegrijpelijke diepe sporen van verdriet en geweld dan gebeuren of laat Hij het toe?

Wat is het verschil? Als ik op aarde een vader toestemming zie of hoor geven aan een 3e om zijn kind te molesteren terwijl hij de macht heeft om in te grijpen dan is die vader daar in mijn ogen ook verantwoordelijk voor. God laat het toe met een bedoeling. Hij gebruikt het in Zijn plan met deze wereld hoe moeilijk of wonderlijk ons dat ook in de oren klinkt.

Als je het als gevolg van de zondeval ziet en niet als straf dan denk ik dat dit een gekunsteld onderscheid is. Pijn en lijden als gevolg op de zonde is door God ingesteld; is dus hetzelfde als straf. Ik denk wel dat er verschil is tussen individuele en collectieve zonde. De individuele afrekening vind denk ik later plaats; als wij 1 voor 1 voor Zijn rechterstoel moeten verschijnen. Als ik zeg dat tegenwoordige rampen al een straf of oordeel van God zouden kunnen zijn dan bedoel ik niet dat je die straf 1 op 1 kunt doortrekken op de slachtoffers. Dat is het nare van collectieve schuld.

Er is al heel veel leed over de aarde gegaan. Heel veel ziektes hebben miljoenen mensen gedood. De pest ging in de middeleeuwen rond en doodde velen. Een ziekte die wij hier niet meer kennen. Hongersnoden hebben hele bevolkingen gedood. Hele beschavingen verdwenen door natuurgeweld. Dat zijn gewoon dingen die hier gebeuren op aarde.
Dorens en distels, pijn en verdriet ze horen er helaas bij. Maar het is niet wat God wilde hoe het zijn zou.

Ik geloof niet dat er hier op aarde ook maar een mus zijn vleugels verroert zonder dat God het weet. Daarover vertelt Jezus als Hij het heeft over de mussen die gevoed worden en het gras dat bekleed wordt door God. Voor mij behoren lijden en pijn niet bij de 'dingen die gewoon gebeuren'. Juist omdat God dit nooit zo heeft gewild denk ik dat Hij er uitermate bij betrokken is. Dat Hij het toelaat; daar zal Hij zijn redenen voor hebben die wij nu nog niet kunnen vatten. Misschien later.

God gaf hen leefregels, die als ze die zouden volgen, ze niet zouden lijden onder de pijn en verdriet van deze wereld. Ik geloof stellig dat als wij mensen die regels collectief zouden volgen dat het dan goed zou gaan. Zo wilde God het ook met Zijn volk Israel.
God gaf hun regels, adviezen. Waarom...omdat het hen goed zou gaan.
Goed?....ja in een wereld die niet goed is. Maar door te leven naar God's wil zou het wel goed gaan.

Het is ook een tijd lang goed gegaan in het (post-chr.) Westen; we zijn niet voor niets zo rijk en we zijn (waren?) op vele fronten bevoorrecht boven de minder gezegende gebieden.

God's opdracht aan ons is dat wij onze naasten liefhebben, dat wij de zwakken en armen onderhouden, dat wij mekaar helpen. Er is zoveel goeds wat wij mogen ontvangen van God.
Maar wat verlangt God wat wij ermee doen? Geven maakt gelukkiger dan te ontvangen.
Wij worden door God geroepen mekaar te steunen, het leed en pijn voor mekaar te verzachten. te delen in het goede, in de zegeningen die wij ontvangen.

Dit is de halve opdracht. De volledige opdracht voor de christen is: "en gij zult de Here, uw God, liefhebben uit geheel uw hart en uit geheel uw ziel en uit geheel uw verstand en uit geheel uw kracht. Het tweede is dit: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf."

Met het 2e gebod hebben de meeste mensen geen probleem, maar het 1e gebod staat nog steeds op de 1e plaats. Op het 2e plan komt pas de mens: je naaste en jijzelf op hetzelfde niveau. God staat daar boven. Op het moment dat Jezus stierf scheurde het voorhangsel van boven naar beneden. Dit betekende dat de weg voor de mens vrij is naar God; om Hem lief te hebben! Niet om alleen maar cadeautjes te komen halen. Hoeveel christenen nemen dit voorrecht? Om God van dichtbij te leren kennen? Zijn Woord te bestuderen, tijd met Hem door te brengen?
Dit is geen persoonlijke aanval, meer een verzuchting vanwege het feit dat ik mensen veelal uitsluitend hoor over wat God ons allemaal geeft en wat Hij voor ons doet, en dan gaat het ook nog eens alleen maar over dit leven.

Maar wat betreft het leed wat hier op aarde geschiedt. Ja dan zijn er veel onschuldigen. Kinderen die van de honger sterven in de armen van hun moeder. Honderduizenden die omkomen bij een aardbeving en ander natuurgeweld. God heeft het leven geschapen...niet de dood. De dood kwam als gevolg van de zonde in de wereld.

Dit ben ik met je eens. Begrijpen doe ik het ook niet, maar ik denk dat dit in de bijbelse tijden niet anders was. Af en toe staat er geschreven dat God Zijn kinderen uitredde van het oordeel dat kwam, maar ik vermoed dat dit niet altijd het geval was. Houden we ff hetzelfde voorbeeld: denk jij dat alle kinderen van Job zo slecht waren dat ze hun welverdiende loon kregen? Job bad dagelijks voor ze. Tussen de bannelingen van het Joodse volk zaten ook veel rechtvaardigen; die komen wij later in het OT weer tegen (Daniël en zijn vrienden bijv.). Op deze vraag heb ik maar 1, voor mij leefbaar, antwoord en dat is dat ik denk dat God veel meer dan ons, Zijn blik gericht heeft op de eeuwigheid.

En omdat er een schuld bij ons ligt, heeft God een verlosser gegeven. Die schuld is komen te hangen aan het kruis. Daar werd de straf gekruisigd, daar werd recht gesproken. Daar ligt onze keuze...wel of niet de schuld aanvaarden. Daar is verlossing van de straf.

En ja ik geloof dat in de eindtijd God wel zijn straffende hand laat gaan, wel een leed over Zijn aarde loslaat. En ik weet, en niemand weer, zelf Jezus weet niet wanneer de maat vol is. Dat ligt bij God.

Dat denk ik ook. Maar hoe kunnen wij op aarde weten wanneer die tijd is aangebroken?

Dat ik geloof dat bepaalde natuurrampen weleens straf van God zouden kunnen zijn betekent niet dat ik al die mensen die straf toewens. Ik probeer ook de actualiteit te bezien vanuit bijbels perspectief. En het hele vraagstuk wordt er juist alleen maar moeilijker door wanneer je God verantwoordelijk houdt voor het wereldgebeuren. Maar ik geloof dat Hij stevig de touwtjes in handen heeft en dat Hij die verantwoordelijkheid wel aankan. Daar heb ik alle vertrouwen in.

GrZing
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 18:28

Oranje ontSpanje
Naar boven

Auteur Bericht
GEHOLI202

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 18:33

Is die hei wel groot genoeg???
Of moeten we uitwijken naar het Museumplein. Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 18:36

daar wil je op dit moment ook niet zijn, d'r staat nu al 100.000 man, geloof ik...
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 18:40

MARISKA601 schreef:
Zal ik mij ook maar weer aanmelden?

Had je dat dan nog niet gedaan? Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 18:43

VISSER278 schreef:
Had je dat dan nog niet gedaan? Boze smiley

eh... nee
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 18:50

THOMAS968 schreef:
Oranje ontSpanje

Die ga ik onthoudenLachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 18:50

GEHOLI202 schreef:
Is die hei wel groot genoeg???
Of moeten we uitwijken naar het Museumplein. Smiley die vol vragen zit

Er is ook een museumplein in Ede hoor... Clown smiley haha... hei is groter !
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 18:53

WILLEMIJN232 schreef:
Ik ben klaar voor de finale morgen! Lachende smiley

Heb net mijn teennagels oranje gelakt...... Verraste, verbaasde smiley

oranje jurkje vind ik wel voldoende... oh ja, heb ook nog oranje oorbellen... ergens... Clown smiley
Go Holland !
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 18:55

CARIN303 schreef:
De zomer is van ons Smiley die vol vragen zit dan toch zeker de eerste 4 jaar? Of snap ik er nu helemaal niets meer van? Twijfelende smiley er is toch maar eens in de 4 jaar een WK?

hahaha die Carin... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 18:57

Bij mij in de stad wordt al volop gezongen / getoeterd en gevuvuzelaad, heb ik iets gemist?????
Wedstrijd begint, dacht ik, pas om 20.30 uur , ach ze zullen wel een groot vertrouwen hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 19:05

CARIN303 schreef:
Bij mij in de stad wordt al volop gezongen / getoeterd en gevuvuzelaad, heb ik iets gemist?????
Wedstrijd begint, dacht ik, pas om 20.30 uur , ach ze zullen wel een groot vertrouwen hebben.

Stel nou hè...dat we vanavond verliezen...
Gebeurt natuurlijk niet, maar stel...

Dan hebben ze in elk geval alvast een feessie gehad! Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 19:07

TESSYBEAR731 schreef:
Stel nou hè...dat we vanavond verliezen...
Gebeurt natuurlijk niet, maar stel...

Dan hebben ze in elk geval alvast een feessie gehad! Clown smiley

Aha...ik snap!

Olè Olè Olè Olè....we are the champions
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 19:08

CARIN303 schreef:

Bij mij in de stad ook Carin, en ik woon nog wel op de rand van de bible belt.....
Maar die vuvuzela's begin ik wel een beetje zat te worden, dat getoeter.....
maar sfeervol is het wel........
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 19:15

David, ik mis je reactie op mijn vraag.....
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 19:37

Zagen jullie net het RTL nieuws? Was Amersfoort op, nu snap ik dat gefeest ook wel, de hele stad is oranje Lachende smiley cool!
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 19:53

BRAZEEVEL772 schreef:
valt er me bakken uit weer onweer trekt weg maar het regent behoorlijk

hier bloedje heet en benauwd maar geen onweer of regen te bekennen
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 21:40

CARIN303 schreef:

Als de christenen nou ook eens zulk een vertrouwen hadden ...... Knipoog smiley
Mat 17,20 Hij antwoordde: ‘Vanwege jullie gebrek aan geloof. Ik verzeker jullie: als jullie geloof hebben als een mosterdzaadje, dan zullen jullie tegen die berg zeggen: “Verplaats je van hier naar daar!” en dan zal hij zich verplaatsen. Niets zal voor jullie onmogelijk zijn.’ (NBV) Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 22:03

CROSSROAD317 schreef:
Als de christenen nou ook eens zulk een vertrouwen hadden ...... Knipoog smiley
Mat 17,20 Hij antwoordde: ‘Vanwege jullie gebrek aan geloof. Ik verzeker jullie: als jullie geloof hebben als een mosterdzaadje, dan zullen jullie tegen die berg zeggen: “Verplaats je van hier naar daar!” en dan zal hij zich verplaatsen. Niets zal voor jullie onmogelijk zijn.’ (NBV) Lachende smiley

Kun je dat ook even uitleggen aan de spelers van Oranje? Want die zijn de mosterdzaadjes geloof k een beetje kwijt Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 23:02

Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 23:04

Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 23:05

PIETER649 schreef:
Smiley met dichtgeplakte mond

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 23:06

DAVID923 schreef:
na oranje! en als ze winnen dinstdag, lol Knipoog smiley

was dit topic nou over rampspoed of over homofilie?
Naar boven

Auteur Bericht
BRAZEEVEL772

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 23:06

eindelijk is die gekte voorbij
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 869 870 871 872 873 874 875 ... 6194 Volgende
Pagina 872 van 6194