| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 15:12
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | En wat vind je er zelf nu van? Het is zo makkelijk om met een bijbeltekst aan te komen, maar hoe breng jij die bijbeltekst in de praktijk? |
david stapt in de eerste de beste space-shuttle en laat zich afschieten naar de maan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 16:14
|
|
|
|
Net een nieuw recept uitgeprobeerd...Bramen-kaneeltaart!
Ben benieuwd!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 17:33
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Goh...dat heb k nou echt nog niemand zien zeggen  Er word hier enkel gezegd dat iemand die homoseksueel is, niet anders behandeld dient te worden dan ieder ander, omdat we allemaal zondig zijn! Jij hebt je zonden beleden? Wie zegt dat een homo dat niet doet? En kom nu alsjeblieft niet met de opmerking dat ze nog steeds zondigen als ze een relatie hebben, want dat doen wij net zo goed...omdat we nog steeds gescheiden zijn...dat je dus als maagd het huwelijk ingegaan bent mag zeker geprezen worden, maar het maakt het feit dat je gescheiden bent echt niet minder zondig! | Nee, maar ik zal dat ook nooit goedpraten. Net zomin als dat ik homoseksueel gedrag ga goed praten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 17:35
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Ik herhaal het maar weer eens... Nergens heb ik aangegeven dat je als (christen)homo maar lukraak mag leven. Dat geldt net zo goed voor homo's als hetero's ! Overspel/ prostitutie is niet in Gods wil. (Denk dat iedere christen het daar over eens is).
Ik heb het in mijn bijdragen ook al niet over homo's die alleen op lust (seks) uit zijn !
In mijn bijdragen heb ik het (met name) over christen homo's die serieus met God en het geloof bezig zijn. |
Een homo die serieus met GOD en het geloof bezig is, zal niet praktizeren. De geaardheid is aangeboren... prima, het zij zo. Dan is ook duidelijk welk kruis gedragen zal moeten worden. Ik geloof dat hier de kern van de discussie ligt... de moderne mens wenst geen kruis te dragen en tracht zich er onder uit te praten. Net of een ander geen kruis heeft, de wezen, de weduwen, degenen die geen kinderen kunnen krijgen, waarvan kinderen jong overleden zijn, die als kind misbruikt zijn, die gehandicapt zijn, geen partner kunnen vinden, de generatie die opgroeide als kind van NSB ouders... met welke bijbelteksten kunnen zij onder hun kruis uitkomen? Moet ik nog even doorgaan met mogelijke kruizen die gedragen worden? De conclusie blijft dat een homo die serieus met GOD en zijn of haar geloof bezig is... NIET zal praktizeren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 17:36
|
|
|
|
Woorden van Robert Gesink:
"Ik ging de berg af als een oud wijf in een rolstoel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 18:06
|
|
|
|
Zo even aan de dijk gaan kijken naar de zeilboten die terugkomen van de sail uit Antwerpen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 18:41
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | ik kan me niet herinneren dat ik jou hier door het huis heb zien lopen  |
Niet????????????????????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 18:50
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | En idd ik ben wel maagdelijk het huwelijk ingegaan. Het kan dus toch... |
Dat kan zijn....maar het valt me toch wel op dat je meer dan anderen het altijd over sex hebt. Topics van jou gaan daar vaak over.......... Dus het houdt je wel degelijk erg bezig Chatuliem......waar het hart vol van is........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 19:38
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | Niet????????????????????  |
nee...moet ik toch eens beter opletten...niet alleen thuis, maar ook in de chat, heb ik gemerkt.
ik werd namelijk laatst 'uitgescholden' voor SCHAT...
alleen: door wie... 
(of iemand zit me te jennen)
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op dinsdag 13 juli 2010, 19:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK030
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 19:43
|
|
|
|
| BRAZEEVEL772 schreef: | hoe voel je je nu eigelijk nu je er alleen voor staat
ja zeggen ze ik heb nog kinderen en mn broers en zussen en mn vader moeder buren
oke oke
maar als je na de koffie savonds in je stoel zit en denkt daar zit ik dan
alleen
wat zou het weer mooi zijn als we samen zaten
ja zeggen ze ik voel me heerlijk zo lekker mn eigen ding doen nee prima zo
maar stilletjes toch alleen
nee hoor zoek niks heb het best naar mn zin zo maar toch op cm want alleen is wel stil
hoe is het nu eigenlijk voelen we ons wel zo gelukkig nu we alleen zijn om welke reden we dan ook alleen zijn
ben eigelijk wel eens benieuwd naar de antw uit je hart
ik zelf heb nogal voor een handje om me in mn werk te verdrinken maar dat hou je ook niet vol kom wel met veel mensen in contact maar voel me wel alleen en soms is dat wel zwaar want de hond zegt niks terug je wil je verhaal wel eens kwijt wat je ook niet tegen iedereeen verteld even een luisterend oor soms kun je voor iemand iets zijn om te luisteren maar dan toch als de dag weer om is en ieder gaat zijns weegs weer alleen alleen alleen ja maar ik heb cm lekker kletsen serieus of niet kan tot savonds laat is altijd wel iemand ja oke is wel gezellig soms maar die tijd komt dat ook die mensen gaan slapen en dan weer alleen alleen allen  |
zal tog ook effe reageren vind het heel ken baar als ik nu thuis kom is er niemand de kinderen zijn er niet de honden zijn er niet niemand wie je verwelkomt . Savonds denk je wat hoor ik boven je denk dat de kinderen er nog zijn . altijd waaks maar ze zijn er niet in het begin kwamen ze nog dan haalde ik ze op en brach ze weer terug ,en vooral terug brengen en weer naar huis was altijd zwaar twee uur in de auto rijden naar huis viel vrezelijk tegen .Nu zal ik het graag weer doen kinderen ophalen en weer naar huis brengen ,nu zijn de kinde kamers leeg ze worden niet bewoond alles staat nog zo als het was.oke je heb je vrienden ,fam maar tog wat een gemis. Moet je nu een relatie aan gaan alleen om die leegte weer op tevullen ,weet niet nu is het al weer vierjaar zo kan nu alles doen waar ik zin in heb maar tog iemand waar je voor gaat en wie voor jouw gaat lijk me nieks mis mee .En als je thuis kom en er is weer leven hier in de tent ,dat wens ik me zelf toe ,en een ande ook
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 19:55
|
|
|
|
Rij ik vandaag, met mijn kleinzoon van 2.5 jaar in de auto, langs een fontein.
Zegt hij......kijk oma, waterpistool.....
Genieten toch !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 19:58
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | nee...moet ik toch eens beter opletten...niet alleen thuis, maar ook in de chat, heb ik gemerkt.
ik werd namelijk laatst 'uitgescholden' voor SCHAT...
alleen: door wie... 
(of iemand zit me te jennen) |
Dat is heftig Grif, mocht je er iets over kwijt willen...erover willen praten, een schouder nodig hebben...je weet me te vinden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 20:32
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Dat kan zijn....maar het valt me toch wel op dat je meer dan anderen het altijd over sex hebt. Topics van jou gaan daar vaak over.......... Dus het houdt je wel degelijk erg bezig Chatuliem......waar het hart vol van is........  | Een heel vreemde constatering Willemijn, had ik zeker niet van jou verwacht. Omdat wij nu eenmaal strengere regels hanteren op het gebied van seksualiteit, wil dat niet meteen zeggen, dat ik daarin gefrustreerd ben. Nogmaals, zo'n opmerking had ik niet van je verwacht.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 20:37
|
|
|
|
chatuliem; wie is wij in je antwoord?
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 13 juli 2010, 20:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 20:43
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Toch bedankt dat je dit dan wel wilde delen Carin... Nog niet zo lang geleden heb ik ik een assertiviteitscursus gevolgd, waarin dat ook aan de orde kwam... Daarin leerde ik ook dat juist om het al vroeg op tafel te leggen je voorkomt dat je later ontevreden rondloopt, omdat je het niet hebt aangekaart. Idd. is open worden naar anderen een goede manier om anderen duidelijk te maken waar bij jou de grens ligt.
Heeft iemand misschien de ervaring om er toch ontevreden mee rond te lopen ? en liep je dan ergens tegenaan ? |
Jazeker; dat gevoel ken ik wel. Als je bijvoorbeeld iemand een supervriendelijk mailtje stuurt en je krijgt dan een agressief bericht terug waarin je van alles voor de voeten gegooid wordt over dingen die je nooit hebt gezegd.
Of, ook erg: je deelt iets van je zelf met de bedoeling om iemand te bemoedigen en die persoon haalt je vervolgens onderuit en misbruikt je goede woorden voor eigen gewin.
Dat voelt heel onbevredigend, maar het heeft geen zin om dergelijke mensen op hun gedrag aan te spreken. Parels voor de zwijnen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 20:48
|
|
|
|
Dinsdag 13 Juli; Math. 6:19-34: Genoeg is genoeg.
Elk mens heeft z'n grens. Wie machteloos toeschouwer is bij het ongeluk van anderen, kan daar zelf getraumatiseerd van raken. Militairen lopen dat risico als ze heel derect en met alle zintuigen met de gevolgen van oorlogsgeweld worden gecondronteerd. Het kan teveel worden. Maar ook welvaart en voorspoed kunnen ons teveel worden. Als we elke wens vervuld moet worden, elke optie gerealiseerd. De economische crisis heeft velen de ogen geopend voor de cultuur van tomeloze hebzucht. En niet alleen op beurzen en op banken! Genoeg moet genoeg zijn. Echt genieten heeft veel meer met intensiteit dan met kwantiteit te maken. Veel grootouders zeggen dat ze meer van hun kleinkinderen genieten dan ze ooit van hun kinderen hebben gedaan. Waarom? Omdat ze er nu de rust voor vinden. En meer beseffen hoe kostbaar en vergankelijk het leven is. Staar je niet blind op schone schijn! Evangelisch leven is de kunst verstaan om de tekenen van Gods goede zorg naar waarde te schatten. In de 'gewone' dingen. Dagelijks brood. Licht, lucht, water, rust, warmte, schoonheid. Teveel om op te noemen. Gaven van God. Om dankbaarheid te ontvangen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 20:49
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Een homo die serieus met GOD en het geloof bezig is, zal niet praktizeren. De geaardheid is aangeboren... prima, het zij zo. Dan is ook duidelijk welk kruis gedragen zal moeten worden. Ik geloof dat hier de kern van de discussie ligt... de moderne mens wenst geen kruis te dragen en tracht zich er onder uit te praten. Net of een ander geen kruis heeft, de wezen, de weduwen, degenen die geen kinderen kunnen krijgen, waarvan kinderen jong overleden zijn, die als kind misbruikt zijn, die gehandicapt zijn, geen partner kunnen vinden, de generatie die opgroeide als kind van NSB ouders... met welke bijbelteksten kunnen zij onder hun kruis uitkomen? Moet ik nog even doorgaan met mogelijke kruizen die gedragen worden? De conclusie blijft dat een homo die serieus met GOD en zijn of haar geloof bezig is... NIET zal praktizeren. |
zijn we het zomaar eens, pieter! al moet ik wel zeggen; zoals ik er afkeer van heb om met een vrouw een relatie aan te gaan, is het voor een niet-hetero een drama om de constante verwachting te voelen dat het normaal zou zijn als hij/zij een hetero relatie aan zou gaan.
wat ik vaak mis wanneer er over dit soort onderwerpen gesproken wordt, is het stukje warmte, het stukje empathie naar je medemens toe. alleen te moeten blijven, terwijl je samen gelukkig zou kunnen zijn, wanneer je dit principe niet zou hebben, lijkt me bijna ondoenlijk!
ik moet dan ook zeggen dat ik erg veel respect heb voor de mensen die geen hetero zijn, en zich aan hun principes proberen te houden, ook al lukt dat misschien in de dagelijkse praktijk van het leven niet. net als het heel moeilijk kan zijn om single te zijn, en je leven zuiver te leven, dat lukt ook veel mensen niet.
t verschil is alleen wel, dat je geaardheid niet zomaar verandert, terwijl je als hetero single wel iemand tegen zou kunnen komen om een nieuwe start mee te maken. het toekomstperspectief ziet er dus ontmoedigend anders uit!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 20:56
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | zijn we het zomaar eens, pieter! al moet ik wel zeggen; zoals ik er afkeer van heb om met een vrouw een relatie aan te gaan, is het voor een niet-hetero een drama om de constante verwachting te voelen dat het normaal zou zijn als hij/zij een hetero relatie aan zou gaan.
wat ik vaak mis wanneer er over dit soort onderwerpen gesproken wordt, is het stukje warmte, het stukje empathie naar je medemens toe. alleen te moeten blijven, terwijl je samen gelukkig zou kunnen zijn, wanneer je dit principe niet zou hebben, lijkt me bijna ondoenlijk!
ik moet dan ook zeggen dat ik erg veel respect heb voor de mensen die geen hetero zijn, en zich aan hun principes proberen te houden, ook al lukt dat misschien in de dagelijkse praktijk van het leven niet. net als het heel moeilijk kan zijn om single te zijn, en je leven zuiver te leven, dat lukt ook veel mensen niet.
t verschil is alleen wel, dat je geaardheid niet zomaar verandert, terwijl je als hetero single wel iemand tegen zou kunnen komen om een nieuwe start mee te maken. het toekomstperspectief ziet er dus ontmoedigend anders uit!! |
Mee eens Hannah! Maar toch mogen we ook de de hulp van God in dit alles niet onderschatten denk ik. Zoals de welbekende uitdrukking zegt: "Kracht naar kruis".
Of het kruis van alleen-zijn veel zwaarder is wanneer je homo bent weet ik eigenlijk niet. k Kan het me wel voorstellen; je hele identiteit is hierbij in het geding. Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, maar homo's die niet op zoek zijn zitten wellicht niet op deze site. Of durven niet meer te reageren?
GrZ
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 21:09
|
|
|
|
Iemand wees mij op de volgende spreuk:
Liefde is een luxe die je je pas kunt veroorloven als al je vijanden zijn uitgeschakeld. Tot die tijd is iedereen van wie je houdt een gijzelaar die je moed ondermijnt en je beoordelingsvermogen aantast. -Orson Scott Card-
Hij werd me uitgelegd als dat je pas de liefde zult vinden als je daar aan toe bent en niet eerder...vond k een beetje een vreemde uitleg er zullen altijd mensen zijn die iets met je hebben...als je die dan eerst allemaal uit moet schakelen heb je daar wel een heel leven voor nodig denk ik. Geen tijd voor de liefde dus! En sowieso ligt het er maar aan hoe je het bekijkt of liefde je beoordelingsvermogen aantast...door de liefde ga je de dingen met andere ogen bekijken en heb je meer voor een ander over...Wat ook wel weer ten goede komt aan het "uitschakelen van je vijanden"...Je zult dan namelijk minder de behoefte voelen om dat te doen omdat je die liefde in je hebt, toch? Maar het zet me aan het denken...als ik naar mezelf kijk denk ik dat ik steeds meer een stapje in de buurt kom, maar toch nog niet klaar ben voor een nieuwe liefde. Simpelweg omdat ik op dit moment nog heel erg op mezelf gericht ben, mijn eigen weg aan het vinden. Maar ooit moet er toch een moment komen dat je er klaar voor bent? Hoe weet je dat nou eigenlijk? En...is God het daar eigenlijk wel mee eens? We zeggen allemaal wel heel geduldig..."Op Zijn tijd"...maar wat nou als Zijn tijd er nog niet lijkt te zijn, terwijl we zelf het idee hebben er wel aan toe te zijn? Hoe gaan we daar dan mee om?
Ben benieuwd hoe jullie hier over denken...
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op dinsdag 13 juli 2010, 21:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 21:13
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | Dat is heftig Grif, mocht je er iets over kwijt willen...erover willen praten, een schouder nodig hebben...je weet me te vinden  |
goed dat ik het weet, misschien verlicht het de pijn enigszins
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 21:29
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Jazeker; dat gevoel ken ik wel. Als je bijvoorbeeld iemand een supervriendelijk mailtje stuurt en je krijgt dan een agressief bericht terug waarin je van alles voor de voeten gegooid wordt over dingen die je nooit hebt gezegd.
Of, ook erg: je deelt iets van je zelf met de bedoeling om iemand te bemoedigen en die persoon haalt je vervolgens onderuit en misbruikt je goede woorden voor eigen gewin.
Dat voelt heel onbevredigend, maar het heeft geen zin om dergelijke mensen op hun gedrag aan te spreken. Parels voor de zwijnen.... |
Da's idd. vervelend Zinga. Ik bedoelde het eigenlijk in het verband met conflictsituaties... (en dan met name met mensen die dichtbij je staan). Ik denk nl. (en dit is een voorbeeld) dat als je over je eigen grenzen heengaat, je op een gegeven moment toch bij jezelf bemerkt dat je het anders aan had moeten pakken. Als je het dan niet uitpraat, merken anderen in je directe omgeving dat ? Hoe ga je daar dan mee om ?
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op dinsdag 13 juli 2010, 21:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 21:33
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Da's idd. vervelend Zinga. Ik bedoelde het eigenlijk in het verband met conflictsituaties... Ik denk nl. (en dit is een voorbeeld) dat als je over je eigen grenzen heengaat, je op een gegeven moment toch bij jezelf bemerkt dat je het anders aan had moeten pakken. Als je het dan niet uitpraat, merken anderen in je directe omgeving dat ? Hoe ga je daar dan mee om ? |
Als er één ding is dat ik nog een keertje extra geleerd heb is het dat anderen niets aan je neus kunnen zien... Als je wilt dat een ander rekening met je houd, dat ze je niet onbedoeld over je eigen grenzen heen trekken...zul je moet communiceren! En hoe eerder je daar mee begint, hoe beter...liever voorkomen dan genezen 
Sorry, sprak een beetje voor mij beurt!
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op dinsdag 13 juli 2010, 21:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 21:39
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | dat bedoelde ik niet...  |
Ik snap dat gezichtje ziet, kun je dit uitleggen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 21:40
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Als er één ding is dat ik nog een keertje extra geleerd heb is het dat anderen niets aan je neus kunnen zien... Als je wilt dat een ander rekening met je houd, dat ze je niet onbedoeld over je eigen grenzen heen trekken...zul je moet communiceren! En hoe eerder je daar mee begint, hoe beter...liever voorkomen dan genezen 
Sorry, sprak een beetje voor mij beurt! |
tnx Tess... Dus daar ligt de oplossing... communiceren...
Weet je, er moet ruimte voor zijn voor communicatie... en ik denk zelf dat het vooral voor een kind belangrijk is dat het (vooral als het al wat ouder is) leert om aan te geven als het ergens mee zit. Ikzelf heb dit stuk opvoeding helaas gemist... heb zelf de dingen opgekropt en had toen geen idee hoe ik de dingen waar ik mee zat op tafel gooide... Leer je dat ook bijv. aan je kind Tess, om het gesprek open te houden ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 21:47
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Ik snap dat gezichtje ziet, kun je dit uitleggen |
Seks voor het huwelijk... Wanneer ben je getrouwd voor God ? daar gaat het mij om...
= dat ik het zo niet bedoelde... de ? wil niet zeggen dat ik het niet weet of een antwoord verwacht... wat ik ermee bedoelde te zeggen is dat ik geloof dat je voor God getrouwd ben als je gemeenschap gehad hebt en niet als je dat briefje hebt.
Mensen die gescheiden zijn hebben wat dat betreft een stempel... bij hen is het zichtbaar, bij anderen niet...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 21:48
|
|
|
|
If you want a thing bad enough To go out and fight for it, Work day and night fot it, Give up your peaces and your sleep for it, You will achieve it.
We go en get it !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 21:50
|
|
|
|
[quote=ZINGA672 . Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, maar homo's die niet op zoek zijn zitten wellicht niet op deze site. Of durven niet meer te reageren?
GrZ[/quote]
Ik kan me voorstellen dat, als homofielen deze discussie lezen, ze bij de reacties van sommige mensen hier gillend weglopen. Maar voor een aantal is het misschien wel een geruststelling dat die homofielen massaal zijn verdreven uit een instituut met mensen dat liefde predikt maar waar je enkel walging en uitstoting ervaart. En dat een op de twee homofielen serieus aan zelfmoord gedacht heeft, daar ben je als kerkmensen toch niet verantwoordelijk voor? We hebben ze toch lief als ze zich moeten onthouden van warmte, liefde en genegenheid met een partner naar hun geaardheid, dat is er alleen voor ons, want wij gaan als maagd het huwelijk in, hebben dus geen sex voor het huwelijk, eten geen varkensvlees, want zo staat het er. Naastenliefde moet je echt anders zien: we behoeden ze voor de zonde tenslotte en dat is ook naastenliefde, toch? Wat een soft geklets. We zijn maar gelukkig dat we als hetero geschapen zijn, dat voorkomt veel problemen. Onze zonden zijn ook veel minder erg dan die van die rare homofielen, toch?
Ok jongens, jullie zijn van me geen sarcasme gewend, dat laat ik ook meestal aan anderen over, maar ik moest het even kwijt. De meeste mensen hier prikken er ook wel doorheen. Ik ben blij dat ik in ieder geval niet meer een van de weinigen ben die de strijd is aangegaan voor onze homofiele broeders en zusters. We mogen ze niet uit onze genade laten vallen, uit liefde. Zie het maar als een spiegel die ik voorhoud.
Thomas, wat is er mis met ons als christenen in de omgang met mensen die het toch al zo moeilijk hebben?
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 14 juli 2010, 12:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 21:58
|
|
|
|
|
pfffffffffffffff
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 22:00
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | tnx Tess... Dus daar ligt de oplossing... communiceren...
Weet je, er moet ruimte voor zijn voor communicatie... en ik denk zelf dat het vooral voor een kind belangrijk is dat het (vooral als het al wat ouder is) leert om aan te geven als het ergens mee zit. Ikzelf heb dit stuk opvoeding helaas gemist... heb zelf de dingen opgekropt en had toen geen idee hoe ik de dingen waar ik mee zat op tafel gooide... Leer je dat ook bijv. aan je kind Tess, om het gesprek open te houden ? |
Dat probeer ik wel Sus, vertel hem altijd dat hij alles tegen me mag zeggen en in veel dingen is hij ook heel eerlijk... Maar ik merk dat hij op mij lijkt, en vertellen niet zomaar van een leien dakje gaat. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het dan moeilijk vind om hem dan toch aan het praten te krijgen. het enige dat ik dus kan doen is zorgen dat ik zelf goed blijf communiceren! Ik denk dat daar sowieso de kern zit...ten allen tijde zelf blijven communiceren, hoe weinig je misschien ook van de ander terug krijgt. Je kunt denk ik beter te veel informatie geven, dan te weinig...op die manier zal een evt. conflict nooit te wijten zijn aan verkeerde communicatie van jouw kant. Mits je wel op een kalme manier in gesprek blijft natuurlijk!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 22:07
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | If you want a thing bad enough To go out and fight for it, Work day and night fot it, Give up your peaces and your sleep for it, You will achieve it.
We go en get it !! |
Anything that's worth having, is sure enough worth fighting for!
|
|
| Naar boven |
|
|