| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 16:33
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | en ik te oud  |
ik ook
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 16:38
|
|
|
|
Tess, natuurlijk neem ik je mee in mn gebed! Heel goed van je om dit te vragen,getuigt van moed! Meid...je zit op de goede weg, ga door!!
Lieve groet, Carin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 16:47
|
|
|
|
Nou Braz, je stelt wel een hoop dames teleur zo te zien!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 16:47
|
|
|
|
tja.... en ik ben geen meisje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 16:49
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Een heel vreemde constatering Willemijn, had ik zeker niet van jou verwacht. Omdat wij nu eenmaal strengere regels hanteren op het gebied van seksualiteit, wil dat niet meteen zeggen, dat ik daarin gefrustreerd ben. Nogmaals, zo'n opmerking had ik niet van je verwacht. |
Ik vind het helemaal geen vreemde constatering. ik zeg ook helemaal niet dat je gefrustreerd bent want ik ken je verder niet. Ik bedoelde te zeggen dat je onderwerpen wel vaak over sex en de kerk en het geloof gaan..... Ik vind dat eigenlijk een heel persoonlijke zaak waar een ander niets mee te maken heeft.....kortom een privé zaak......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 17:00
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | tja.... en ik ben geen meisje  |
je heet toch offiecieel pieternel?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 17:01
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | mariska, heb je er wel erg in dat tessy bear de 21e augustus al een daagje strand heeft staan in bernisse? wellicht is het een idee om het henschotermeer dan een weekje eerder te doen? |
Ha nee........ wij waren eerst
Ik kan in ieder geval de 21e. En mss ook de 14e.
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 17:30
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Ik kan me voorstellen dat, als homofielen deze discussie lezen, ze bij de reacties van sommige mensen hier gillend weglopen. Maar voor een aantal is het misschien wel een geruststelling dat die homofielen massaal zijn verdreven uit een instituut met mensen dat liefde predikt maar waar je enkel walging en uitstoting ervaart. En dat een op de twee homofielen serieus aan zelfmoord gedacht heeft, daar ben je als kerkmensen toch niet verantwoordelijk voor? We hebben ze toch lief als ze zich moeten onthouden van warmte, liefde en genegenheid met een partner naar hun geaardheid, dat is er alleen voor ons, want wij gaan als maagd het huwelijk in, hebben dus geen sex voor het huwelijk, eten geen varkensvlees, want zo staat het er. Naastenliefde moet je echt anders zien: we behoeden ze voor de zonde tenslotte en dat is ook naastenliefde, toch? Wat een soft geklets. We zijn maar gelukkig dat we als hetero geschapen zijn, dat voorkomt veel problemen. Onze zonden zijn ook veel minder erg dan die van die rare homofielen, toch?
Ok jongens, jullie zijn van me geen sarcasme gewend, dat laat ik ook meestal aan anderen over, maar ik moest het even kwijt. De meeste mensen hier prikken er ook wel doorheen. Ik ben blij dat ik in ieder geval niet meer een van de weinigen ben die de strijd is aangegaan voor onze homofiele broeders en zusters. We mogen ze niet uit onze genade laten vallen, uit liefde. Zie het maar als een spiegel die ik voorhoud.
Thomas, wat is er mis met ons als christenen in de omgang met mensen die het toch al zo moeilijk hebben? |
En laat ik het nu toch precies andersom bedoelen
In een aantal reakties is vanuit de zeg maar 'liberale hoek' zeer denigrerend gereageerd. Iedereen die meent dat homofilie door God als zonde wordt beschouwd wordt uitgescholden voor ofwel, harteloos, meedogenloos en wreed, of vreselijk onchristelijk, of ouderwets of achterhaald. Lijkt me niet leuk om te lezen als je als homosexueel toch al een zware strijd hebt te voeren, maar overtuigd bent van het feit dat je door alleen te blijven Gods wil in deze doet.
Maar die conclusie is voor de 'homo-liefhebbers' wellicht te ver gezocht. Immers alleen degenen die de homoliefde goedkeuren kunnen liefhebben. (Nou ja, hebben in de haast ff een hele grote groep homo's over het hoofd gezien.) De rest zijn monsterachtige beesten....
Wat me opvalt is dat er geen enkele bijbelse grond wordt aangedragen waarin de homofiele relatie wordt gelijkgesteld aan de heterofiele relatie. Om Romeinen 1 'uit te schakelen' zeg maar. Vandaar de hoeveelheid denigrerende, emotionele en sarcastische opmerkingen. De echte argumenten ontbreken.
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op woensdag 14 juli 2010, 17:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARGREET933
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 17:33
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | verwijderd door mezelf. |
WAAROM
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 17:39
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | je heet toch offiecieel pieternel?  |
ssst dat was VOOR mn operatie joh
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 17:45
|
|
|
|
ach arme brazz.
Niemand wil met hem mee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 17:54
|
|
|
|
nou, wat let je? JIJ valt in de doelgroep
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 17:59
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | En laat ik het nu toch precies andersom bedoelen
In een aantal reakties is vanuit de zeg maar 'liberale hoek' zeer denigrerend gereageerd. Iedereen die meent dat homofilie door God als zonde wordt beschouwd wordt uitgescholden voor ofwel, harteloos, meedogenloos en wreed, of vreselijk onchristelijk, of ouderwets of achterhaald. Lijkt me niet leuk om te lezen als je als homosexueel toch al een zware strijd hebt te voeren, maar overtuigd bent van het feit dat je door alleen te blijven Gods wil in deze doet.
Maar die conclusie is voor de 'homo-liefhebbers' wellicht te ver gezocht. Immers alleen degenen die de homoliefde goedkeuren kunnen liefhebben. (Nou ja, hebben in de haast ff een hele grote groep homo's over het hoofd gezien.) De rest zijn monsterachtige beesten....
Wat me opvalt is dat er geen enkele bijbelse grond wordt aangedragen waarin de homofiele relatie wordt gelijkgesteld aan de heterofiele relatie. Om Romeinen 1 'uit te schakelen' zeg maar. Vandaar de hoeveelheid denigrerende, emotionele en sarcastische opmerkingen. De echte argumenten ontbreken. |
mijn reactie hierop weggehaald om persoonlijke redenen.
Laatst aangepast door
|
MIEKE364
|
op woensdag 14 juli 2010, 21:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 18:01
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Ha nee........ wij waren eerst
Ik kan in ieder geval de 21e. En mss ook de 14e.
GrZing! |
Niet met het vastzetten van de datum!
Maar hey, ik ben niet haatdragend...een ieder is vrij te gaan en te staan waar hij wil
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 18:02
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | En laat ik het nu toch precies andersom bedoelen
Wat me opvalt is dat er geen enkele bijbelse grond wordt aangedragen waarin de homofiele relatie wordt gelijkgesteld aan de heterofiele relatie. Om Romeinen 1 'uit te schakelen' zeg maar. Vandaar de hoeveelheid denigrerende, emotionele en sarcastische opmerkingen. De echte argumenten ontbreken. |
Weet je Zinga, ik heb het volgende in mijn profiel staan:
Christenen zijn niet beter dan andere mensen, maar uit hun leven moet hoop blijken;vrijheid, geluk, waarheid en vertrouwen, juist omdat alles om Hem draait........citaat uit een boek getiteld: Waar draait het om als je christen bent? Je mag het gerust lenen.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 18:05
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | Over sarcasme gesproken, jouw bijdrage druipt ervan. Er zijn wel degelijk bijbelse teksten aangehaald om de reeds lang achterhaalde homohaat te weerstreven, lees nog maar eens even terug. De bijbel staat vol tegenstrijdigheden, er wordt geenszins tekst uitgeschakeld. Homo's voor monsterachtige beesten uitschelden is pas beneden peil. Alsof zij minder zijn dan incestplegers en verkrachters. Je zou je als christen wat kunnen matigen in je uitingen. |
mensen woorden in de mond leggen, das pas beneden peil.
daarnaast zou ik het op prijs stellen dat je erkent dat in dit topic niet of nauwelijks op de homo-persoon is gespeeld. Naar mijn mening is de persoon goed gescheiden gehouden van de zonde.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 18:16
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | mensen woorden in de mond leggen, das pas beneden peil.
daarnaast zou ik het op prijs stellen dat je erkent dat in dit topic niet of nauwelijks op de homo-persoon is gespeeld. Naar mijn mening is de persoon goed gescheiden gehouden van de zonde. |
Mijn reactie hierop weggehaald om persoonlijke redenen.
Laatst aangepast door
|
MIEKE364
|
op woensdag 14 juli 2010, 21:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 18:35
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | Over sarcasme gesproken, jouw bijdrage druipt ervan. Er zijn wel degelijk bijbelse teksten aangehaald om de reeds lang achterhaalde homohaat te weerstreven, lees nog maar eens even terug. De bijbel staat vol tegenstrijdigheden, er wordt geenszins tekst uitgeschakeld. Homo's voor monsterachtige beesten uitschelden is pas beneden peil. Alsof zij minder zijn dan incestplegers en verkrachters. Je zou je als christen wat kunnen matigen in je uitingen. |
Ze zijn als mens zeker niet minder voor God (ook niet meer trouwens).
Wat is er mis met homofilie werd als vraag gesteld. Het is zonde!!! Er zijn genoeg bijbelverzen te plaatsen hier, heel veel zijn al geplaatst, waarin toch echt duidelijk staat dat God dit een gruwel vind. Wat voor de mens misschien acceptabel is, bij christenen vaak onder de noemer "naastenliefde", is bij God zonde. Waarom mag het niet bij naam genoemd worden, homofilie is zonde, zie o.a. Rom. 1, of is het de tijdsgeest die alles maar doet rechtvaardigen.
Laten we dan ook gelijk maar, onrechtvaardigheid, boosaardigheid, hebzucht, afgunst, moordzucht, twistziek, doortrapt, kwaadaardig, roddelen, kwaadspreken, gierig, stelen, overspel, hoogmoed, trots, verwaand, geen ontzag voor hun ouders, kortzichtig, trouweloos, liefdeloos en onbarmhartigheid, enz. enz. dan ook maar goedpraten.
Waarom zonde goedpraten, Jezus gaf juist Zijn Leven voor jouw en mijn zonden. Als er gezegd wordt, wie Jezus wil volgen, die wil Hem geen pijn doen door te zondigen, Rom. 5:21 Zoals de zonde heeft geheerst en tot de dood heeft geleid, zo moest door de vrijspraak de genade heersen en tot het eeuwige leven leiden, dankzij Jezus Christus, onze Heer. Rom. 6:1 Betekent dit nu dat we moeten blijven zondigen om de genade te laten toenemen? 2 Dat in geen geval. Hoe zouden wij, die dood zijn voor de zonde, nog in zonde kunnen leven?
Gelukkig geeft de bijbel ook een ander vers mee. Christenen zullen worden aangeklaagd door de satan, op hun zonden, welke zonden dan ook. En dan deze mooie verzen.
Rom. 8: 34 Wie zal hen veroordelen? Christus Jezus, die gestorven is, meer nog, die is opgewekt en aan de rechterhand van God zit, pleit voor ons. 35 Wat zal ons scheiden van de liefde van Christus? Tegenspoed, ellende of vervolging, honger of armoede, gevaar of het zwaard? 36 Er staat geschreven: ‘Om u worden wij dag na dag gedood en afgevoerd als schapen voor de slacht.’ 37 Maar wij zegevieren in dit alles glansrijk dankzij hem die ons heeft liefgehad. 38 Ik ben ervan overtuigd dat dood noch leven, engelen noch machten noch krachten, heden noch toekomst, 39 hoogte noch diepte, of wat er ook maar in de schepping is, ons zal kunnen scheiden van de liefde van God, die hij ons gegeven heeft in Christus Jezus, onze Heer.
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op woensdag 14 juli 2010, 18:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 18:45
|
|
|
|
Hee oude bekende... Een welkomsknuffel voor Taliet...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 18:52
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Eigenlijk zou ik jullie willen vragen om gebed voor mezelf! Na een lange periode enorm met mezelf bezig geweest te zijn, aan mezelf gewerkt te hebben...ben ik aangekomen op het punt dat ik mijn gaven en talenten in de praktijk mag gaan brengen. Ik ben hier op het moment enorm mee bezig... Zo ben ik een tijdje geleden begonnen met vrijwilligerswerk als taalcoach, en heb ik me afgelopen week (zo goed als) aangemeld om "jeugdleider" te worden in de kerk. Dingen waarvan ik denk dat ik ze echt kan, maar die ik wel heel eng vind! Vind het enorm moeilijk om deze stappen te zetten, en doe het dus ook in vol vertrouwen op de Heer. Maar af en toe zakt me ineens de moed in de schoenen...en dan vind ik het moeilijk om te blijven vetrouwen... Zouden jullie voor me willen bidden? Voor die kracht en dat vertrouwen? |
Als je voelt dat dit in je hart is gelegd door de Heilige Geest, het klinkt wat zwaar maar dat is in mijn leven met beslissingen doorslaggevend, dan kan je er gerust voor gaan. Je kunt voor raad en daad altijd in je gebed bij de Heer terecht die je dit gegeven heeft om te doen. Wees er blij mee en geniet ervan, vertrouw op jezelf want dat doet Hij ook!! Succes Tessy! zet 'm op en vooral geniet ervan, leg jezelf erin en wees niet te bang eens een foutje te maken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 19:16
|
|
|
|
De picknick aan het henschotermeer vindt plaats op 14 augustus 2010.
We kunnen elkaar ontmoeten op her parkeerterrein.
Zullen we 12.00 uur afspreken?
Zwemmen is niet verplicht.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 19:18
|
|
|
|
en ik ga lekker picknicken.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 19:19
|
|
|
|
ik doe mee mariska; zullen we gelijk maar een lijstje maken?
voorlopig willen meegaan; mariska, 50 jaar hannah, 37 jaar
wie volgt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 19:20
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | en ik ga lekker picknicken.........  |
bovendien heb ik begrepen dat jij nooit op de laatste dag van de maand date, maar altijd op de eerste dag...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 19:21
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ik doe mee mariska; zullen we gelijk maar een lijstje maken?
voorlopig willen meegaan; mariska, 50 jaar hannah, 37 jaar
wie volgt? |
en wéér met leeftijden erbij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 19:33
|
|
|
|
HANNAH810 schreef: ik doe mee mariska; zullen we gelijk maar een lijstje maken? en misschien kunnen degenen die meegaan een prikbordje plaatsen? de mijne staat al; hoe meer zielen hoe meer vreugd!!
voorlopig willen meegaan; mariska de muis, 5 jaar hannah 810, 37 jaar met pleegdochter johanna598, 48 jaar erika 129, 35 jaar anoniempje met kinderen, vriendin en nog meer kinderen
cor299, 49 jaar gauke 185, 46 jaar
wie volgt?
griffin schreef...... en wéér met leeftijden erbij
ook leeftijdsloos mag je mee hoor griffin, vertellen we gewoon niet dat je nog maar 39 jaar bent.......
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 14 juli 2010, 20:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 19:34
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ook leeftijdsloos mag je mee hoor griffin, vertellen we gewoon niet dat je nog maar 39 jaar bent.......  |
volgens mij vergeet je nu een woordje...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 19:34
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ook leeftijdsloos mag je mee hoor griffin, vertellen we gewoon niet dat je nog maar 39 jaar bent.......  |
maak van mij maar muisje.. 5 jaar en schrap 601
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOHANNA598
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 19:49
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | De picknick aan het henschotermeer vindt plaats op 14 augustus 2010.
We kunnen elkaar ontmoeten op her parkeerterrein.
Zullen we 12.00 uur afspreken?
Zwemmen is niet verplicht. |
Hoi Mariska,
Lijkt me leuk. Ik kan de 14e wel. Is al weer een hele tijd geleden dat ik daar geweest ben. Misschien iets vroeger om 11.00 uur?
Groetjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLIE400
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 19:55
|
|
|
|
Tuurlijk no problemo neem je mee in mijn gebed En vertrouw op de leiding van de Heilige Geest he Willie
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |