| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 21:48
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | | en nee: 'overdopen' is naar mijn mening niet nodig. ik vond het dan ook belachelijk toen mijn zus zich liet (over-)dopen. want: wat voegt het toe aan je geloofsleven??? |
En zo kan iemand anders dus zeggen dat hij/zij de kinderdoop belachelijk vind.....
FF nadenken voor je iets schrijft voorkomt veel leed en ergernis.... en ja ik weet dat ik zelf ook niet altijd even goed nadenk.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARGREET933
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 21:48
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | iets met de pot verwijt de ketel? |
dit is nu ook niet AARDIG,en je OORDEELT nu weer, kan je niet vergeten en VERGEVEN? bid maar een's een onze VADER? =van vergeef ons onze schuld gelijk wij ook andere hun schuld vergeven, ANDER'S kan GOD niet's bij jou doen, als je niet kan vergeven! begin er nu mee, morgen kan je er niet meer zijn, en dan kom je voor HEM=JEZUS te staan,weet je dan waar je naar toe gaat? graag even een lief antwoord in de HERE en blijf in HEM HIJ ZIET HET HART AAN (en geen pot verwijt de ketel meer)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 21:50
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | Ik volgde de methode Gordon om mijn zoon op te voeden naar de eisen van deze tijd en las ook de opvoedkundige boeken die mijn ouders hanteerden, ook moderne ouders. Dat klinkt misschien wat erg verstandelijk maar er staan veel praktische tips in naast het inzicht wat je krijgt in hoe jouw communicatie overkomt bij je kind. Daardoor word je bewust van het effect van je doen en laten en hoe je je kind voorleeft.
Wat helpt is tegen je kind zeggen in voor hem/haar begrijpelijke taal natuurlijk en rekening houdend met wat te bevatten is dat je moe bent of je niet lekker voelt en dat je niet zoveel kunt als anders. Zo stoot je het kind niet af maar betrekt het bij hoe je je voelt en hij/zij zal moeite doen rekening met je te houden. Zelf wordt hij/zij dan vertrouwd met het idee dat het goed is te praten over wat je bezighoudt, wat belangrijk voor je is. Mijn zoon is inmiddels een volwassen man die heel goed relaties kan beginnen en onderhouden met mensen die hij uitkiest. |
Dank je voor je reactie Mieke. Fijn dat je dan toch uit boeken iets kon leren... ook al ken ik die methode zelf niet. Ik hoor wel om me heen dat de praktijk vaak een heel ander verhaal is dan de opvoeding uit boekjes... immers geen 1 kind is hetzelfde... Ik denk wel dat goede informatie kan helpen, maar je bent er dan nog niet... de praktijk die volgt...
Het is idd. belangrijk om je als ouder aan te passen aan het niveau van je kind. Het lijkt me heel goed om ook jouw gevoelens als ouder te benoemen... tegelijkertijd denk ik dat je kinderen nooit moet belasten met volwassen zaken. Maar zeggen dat je moe bent is goed en kan ook een kind goed begrijpen. Zelf denk ik dat het heel belangrijk is om een juiste sfeer te creeeren... jij als ouder bent dan het goede voorbeeld... ik denk dat kinderen heel veel leren van wat ze zien... zo kunnen ze ook zelf rust en vrede ervaren denk ik als jij dat als ouder ook bent. Ik spreek niet uit ervaring want ik heb zelf (helaas) geen kids, maar denk wel dat het zo werkt... (haha, theorie ? of toch de praktijk ?)
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op woensdag 14 juli 2010, 23:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARGREET933
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 21:51
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: |
(dit wil niet zeggen dat jij het bij het rechte eind heb) |
en laat een's je ware GEZICHT zien, je bent voor GOD een PAREL! en geen MUISJE!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 21:52
|
|
|
|
Woensdag 14 Juli; Lucas 15:11-32: Familiebanden.
Familierelaties, dat is een oermenselijk thema. Het komt in alle tijden terug in verhalen, liedjes, films. Met alle lading die erbij hoort. Met alle verwachtingen en zorgen die mensen van en over elkaar kunnen hebben. Hoeveel jongeren zijn geen militair geworden omdat hun vader het ook is? Of juist omdat pa sterk antimilitaristisch was? Als ouders heb je altijd het nakijken. Je ziet je kinderen altijd in de rug. Ze lopen voor je uit en van je weg. Hun eigen weg. Vaak een weg waarvoor je als ouders dankbaar bent. Maar soms lijkt je kind ongevoelig voor wat je als ouders heilig is. En houdt het zich doof voor goede raad en blind voor geboden kansen. En dan? Hoogtepunt in dit van dit verhaal dat de vader klaarblijkelijk dag in dag uit is blijven wachten. Op de uitkijk stond. En nu zijn jongen tegemoet rent. Zonder verwijten. Mooier en de verbondenheid van ouder en kind niet uit te tekenen. Mooier is ook de liefde van God, die meer dan een vader en een moeder voor ons wil zijn, niet uit te tekenen. Maar...als het gemeste kalf op is en de dansmuziek verstomd is, moet er nog wel gepraat worden! Tussen vader en zoon, tussen broer en broer. Gelukkig kent de geschiedenis een open einde. In het huis van deze vader kan altijd opnieuw begonnen worden. Met hem en met elkaar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 21:53
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Wie bedoel je met ons? En je begrijpt me niet Chatuliem.......... Ik moet er ook niet aan denken om bv op een 5 sterren camping te zitten maar dat veroordeel ik ook niet maar is gewoon niet mijn ding....... En zo bedoelde ik het....... Lesbisch is ook niet mijn geaardheid maar mensen zijn mij er absoluut niet minder om als ze het wel zijn..........
En ik stop maar met deze discussie want het is trekken aan een dood paard....... | Ik blijf je opmerking ontwijkend vinden. Als je homoseksualiteit goedkeurt of accepteert, dan accepteer je daarmee ook de daad. En mijn vraag is doe je dat wel of niet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 21:54
|
|
|
|
storm : vandaag boom omgewaaid hier in de straat, belande op 4 auto's
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op woensdag 14 juli 2010, 21:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARGREET933
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 21:55
|
|
|
|
| MARGREET933 schreef: | en laat een's je ware GEZICHT zien, je bent voor GOD een PAREL! en geen MUISJE! |
ik zeg niet dat ik het bij 't rechte eind zie, maar GOD en IK hebben bewogenheid voor de mens en GOD =JEZUS waar ik ZIEL<S veel van HOUD!!! en de H.GEEST bedroef ik niet............
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 21:55
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | En zo kan iemand anders dus zeggen dat hij/zij de kinderdoop belachelijk vind.....
FF nadenken voor je iets schrijft voorkomt veel leed en ergernis.... en ja ik weet dat ik zelf ook niet altijd even goed nadenk.....  |
okee, herformulering: ik vond (en vind) het niet nodig....zo beter?
(staat trouwens ook in mijn bericht, 't is dus dubbel...)
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op woensdag 14 juli 2010, 21:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 21:57
|
|
|
|
Zing, hoe vond je het onweer vanavond?? Was weer gaaf he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 22:02
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | mag ik u mededelen, heer chatuliem, koning der see-emmeraars; - dat ik me niet heb aangemeld, noch opgedrongen......... - u vertellen dat ik het heerlijk vind om met mijn meisje een groep andere alleenstaanden te ontmoeten.......... - wel oppas heb, maar hiervan geen gebruik wens te maken.... - mij niet verplicht voel om u toestemming af te smeken mee te gaan, doch dit in vriendelijk overleg regel met degene die een uitje aan het plannen is... - en mij dan ook niet zo aan stoor of het u welbehaaglijk zou zijn of niet, wanneer ik naar een barbeque ga, op dezelfde plaats als de picknick, waar uwes toch niet komt omdat u steeds aangeeft dat u een maaltijd op de bossige heide toch wel als ernstig klef ervaart???
zucht.........meanderend beekje heeft gesproken, ugh.....
een vriendelijke groet van een a-sociale hannah, die met dit bericht eens flink haar best heeft gedaan, om eens werkelijk a-sociaal uit de hoek te komen..... |
Voordat we weer een hele dicussie opnieuw beginnen, ik vind libelle-feestjes niet geschikt voor een dating site. En om daar zoveel uren reistijd en geld aan te besteden, is het mij niet waard. Ik wil best wel mensen ontmoeten, heb het ook jaren gedaan. Maar om bij elk nieuw initiatief meteen te vermelden dat de kinderen ook meegaan, vind ik niet gepast. Het kan moeilijk zijn nee te zeggen, daarom geef ik dat dan maar aan. Als er staat liever geen kinderen erbij,, zou dat een hint moeten zijn, die je in mijn ogen zou moeten begrijpen. Maar goed, zo lees ik het. Wat ik klef vond aan die picknick waren jullie eigen reacties achteraf. We moeten elkaar zo snel mogelijk weer zien. We kunnen niet zo lang wachten....
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 15 juli 2010, 10:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 22:05
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Voordat we weer een hele dicussie opnieuw beginnen, ik vind libelle-feestjes niet geschikt voor een dating site. En om daar zoveel uren reistijd en geld aan te besteden, is het mij niet waard. Ik wil best wel mensen ontmoeten, heb het ook jaren gedaan. Maar om bij elk nieuw initiatief meteen te vermelden dat de kinderen ook meegaan, vind ik niet gepast. Het kan moeilijk zijn nee te zeggen, daarom geef ik dat dan maar aan. Als er staat liever geen kinderen erbij,, zou dat een hint moeten zijn, die je in mijn ogen zou moeten begrijpen. Maar goed, zo lees ik het. |
ik denk dat ik wel ongeveer weet wat Chatuliem wil:
hij wil een vrouw zonder verleden. een vrouw met een verleden heeft bij hem geen toekomst.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 22:09
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Ik denk het wel...mijn geloof is een heel belangrijke rol gaan spelen in eigenlijk alles wat ik doe. Ik heb bemerkt dat het "stemmetje" dat overigens al jaren binnen in mijzelf zit, echt dient als een kompas...(zou het de stem van God zijn?) ...en er dus meestal helemaal niet zo ver naast zit! Voorheen lukte het me niet om dit stemmetje te onderscheiden van mijn eigen angsten en oordelen. Factoren die mij negatief beïnvloedden, waardoor ik dus ook heel gevoelig was voor "commentaar" van anderen...en zo enorm snel aan mezelf ging twijfelen. Dus ook al wist ik, gevoelsmatig, dat ik goed zat...ik liet me toch aan het twijfelen brengen met alle gevolgen van dien. Doordat God dit stukje, in mijn ervaring letterlijk, heeft aangepakt...en voor die twijfel dat stukje vrede in de plaats gegeven heeft, ben ik dus inderdaad lang zo makkelijk niet meer aan het twijfelen te brengen. Maar, dit stemmetje is wel rechtvaardig! Zoals het me duidelijk maakt wanneer ik iets goed doe, zo doet het dat ook wanneer ik ernaast zit. En hoewel het me soms nog wel enige moeite kost, durf ik dat dan ook wel weer toe te geven...mijn zwakheden tonen. Mezelf laten zien zoals ik ben betekent namelijk ook dat ik mijn zwakke kanten, mijn kwetsbaarheid mag laten zien. En dat is iets dat ik wel altijd probeer maar in de praktijk niet altijd even goed uit de verf komt. Maar dat is wel iets dat echt in mij zit en niet zo zeer aan de omgeving ligt, dat die vrede dan even overstemd word door de angst om afgewezen te worden...nou ja, nog een flink leerpuntje zullen we maar zeggen  |
jouw verhaal is echt heel herkenbaar tessybear ook ik vond (en vind nogsteeds) het heel moeilijk om mijn grenzen aan te geven vooral denk ik door de angst om afgewezen te worden communiceren is voor mij daarom ook best heel lastig mar langzaam maar zeker ben ik aan het leren mezelf te mogen zijn goed genoeg zoals ik ben maar dat gaat niet zomaar en is een heel proces
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 22:20
|
|
|
|
| BRAZEEVEL772 schreef: | Door omstandig heden is er plaats ontstaan op 31-07-2010 voor een date voor een meisje tussen de 35 en 45 jaar ontvangst met koffie en gebak onder het genot van een hapje en een drankje kunt u kennismaken daar na een 5 gangen dinè , en als afsluiting een heerlijke dans avond
in verband met de hoge kosten is er maar plaats voor 1 dame
inschrijven tot 29-07-2010 op 30- 07-2010 zal de keuze bekend gemaakt worden  |
helaas ..ik heb geen tijd denk ik op 31-7...dus dat lukt ook al niet...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 22:21
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | ik denk dat ik wel ongeveer weet wat Chatuliem wil:
hij wil een vrouw zonder verleden. een vrouw met een verleden heeft bij hem geen toekomst. | Ik heb het over elkaar ontmoeten, ik heb het niet over mijn persoonlijke wensen wat betreft een vrouw. Een vrouw met kinderen is wat mij betreft welkom, en ik weet dat er geen vrouwen zijn die geen verleden hebben Griffin.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 22:22
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | ik denk dat ik wel ongeveer weet wat Chatuliem wil:
hij wil een vrouw zonder verleden. een vrouw met een verleden heeft bij hem geen toekomst. |
tja... dan is er de optie om moslim te worden, een zelfmoordaanslag te plegen en eeuwig 70 maagden te hebben!
(eeuwig 70 schoonmoeders ook... )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 22:23
|
|
|
|
| BERT168 schreef: | | helaas ..ik heb geen tijd denk ik op 31-7...dus dat lukt ook al niet... |
heet jij berta?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 22:53
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ik doe mee mariska; zullen we gelijk maar een lijstje maken?
voorlopig willen meegaan; mariska, 50 jaar hannah, 37 jaar
wie volgt? |
Count me in, maar onder voorbehoud...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 22:57
|
|
|
|
jullie gaan allemaal wel erg of topic, je gewoon opgeven voor een gezelligge bbq
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 23:17
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Niet met het vastzetten van de datum!
Maar hey, ik ben niet haatdragend...een ieder is vrij te gaan en te staan waar hij wil  |
Sorry! Je hebt helemaal gelijk!
Maar t is op de 14e dus je kunt gezellig mee!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 23:21
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Zing, hoe vond je het onweer vanavond?? Was weer gaaf he  |
Onweer? Onweer?? Waar?!?! t was een paar minuutjes donker geloof ik, maar verder stelde t niet veel voor. Heb je alles weer voor jezelf gehouden?!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 23:29
|
|
|
|
| BRAZEEVEL772 schreef: | Door omstandig heden is er plaats ontstaan op 31-07-2010 voor een date voor een meisje tussen de 35 en 45 jaar ontvangst met koffie en gebak onder het genot van een hapje en een drankje kunt u kennismaken daar na een 5 gangen dinè , en als afsluiting een heerlijke dans avond
in verband met de hoge kosten is er maar plaats voor 1 dame
inschrijven tot 29-07-2010 op 30- 07-2010 zal de keuze bekend gemaakt worden  |
Haha grapjas.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 23:35
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Iemand wees mij op de volgende spreuk:
Liefde is een luxe die je je pas kunt veroorloven als al je vijanden zijn uitgeschakeld. Tot die tijd is iedereen van wie je houdt een gijzelaar die je moed ondermijnt en je beoordelingsvermogen aantast. -Orson Scott Card-
Ben benieuwd hoe jullie hier over denken...  |
Ik vind liefde geen luxe, maar een 1e levensbehoefte. Dan bedoel ik natuurlijk meerdere soorten van liefde; niet alleen de romantische liefde.
En dan nog: God is liefde, en die kun je maar beter zo snel mogelijk vinden.
Ik weet niet zeker of ik de uitspraak goed begrijp, maar ik zou willen zeggen dat, zolang iedereen van wie je houdt een gijzelaar is, dit een goede oefening is voor je liefde. Die kan groeien en sterker worden. Je kunt moediger worden en je (aangetaste) beoordelingsvermogen oefenen. Zoiets?
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 23:37
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | okee, herformulering: ik vond (en vind) het niet nodig....zo beter?
(staat trouwens ook in mijn bericht, 't is dus dubbel...) |
Klinkt wel aardiger griffin!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 23:47
|
|
|
|
Als iets te klein is om voor te bidden is het ook te klein om je zorgen over te maken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 23:50
|
|
|
|
tjongejonge... ik hoor de hond van de buren weer blaffen... als dat maar niet weer de hele nacht zo doorgaat...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 23:53
|
|
|
|
How shall I pray? Are tears prayers, Lord? Are screams prayers, or groans or sighs or curses? Can trembling hands be lifted to you, or clenched fists or the cold sweat that trickles down my back or the cramps that know my stomach?
Will you accept my prayers, Lord, my real prayers, rooted in the muck and mud and rock of my life, and not just the pretty, cut-flower, gracefully-arranged bouquet of words? Will you accept me, Lord, as I really am, messed up mixture of glory and grime?
Lord, Help me! Help me to trust that you do accept me as I am, that I may be done with self-condemnation and self-pity and accept myself Help me to accept you as you are, Lord: mysterious, hidden, strange, unknowable; and yet to trust that your madness is wiser than my timid, self-seeking sanities, and nothing that you've ever done has really been possible, so I may dare to be a little mad, too.
Ted Loder, "How Shall I Pray?" Guerrillas of Grace: Prayers for the Battle (1984)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 23:54
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | tjongejonge... ik hoor de hond van de buren weer blaffen... als dat maar niet weer de hele nacht zo doorgaat...  |
Gewoon gaan slapen dan hoor je die hond ook niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 23:55
|
|
|
|
It wasn't the apple, it was the pair
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 23:57
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Sorry! Je hebt helemaal gelijk!
Maar t is op de 14e dus je kunt gezellig mee!  |
Helaas! Dan vieren wij mijn zoontje zijn verjaardag... maar zal aan jullie denken hoor
|
|
| Naar boven |
|
|