ChristianMatch

Forum

Wat is er 'mis' met homofilie ??
Ga naar pagina Vorige 1 ... 896 897 898 899 900 901 902 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 22:58

JONATHAN890 schreef:
Ik lees die discussies ook wel eens van mensen die beweren dat het dus een soort ziekte is waarvan God je kan genezen. Misschien dat die figuren eens wat geestelijk zwakkeren, zwaar gehandicapten kunnen gaan genezen, in plaats van mensen die door strijd, hun leven hebben geaccepteerd en daar door alle dingen heen, toch gelukkig en goed in voelen.

Zijn echt alle gevolgen van de zondeval, dingen waar God je van kan bevrijden??

Als dat zo was, dan was ik nu niet verdrietig...
Het moeilijke van een christen is dat God de pijn niet altijd wegneemt, maar Hij is er wel bij... Hij ziet je en helpt je er doorheen...
Ik ken een vrouw (mijn vroegere overbuurvrouw) die elke dag pijn heeft... zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen van situaties van mensen waar ze in zitten en die niet altijd veranderen omdat je gelooft...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 22:59

WILLEMIJN232 schreef:
nou, geregeld ! Knipoog smiley

Cool,wanneer gaan we?
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:01

Herhaalde oproep !!!!

Nogmaals met een aantal CM'ers naar een terrasje, deze keer in Harderwijk.

Datum: vrijdag 23 juli, verzamelen tussen 20.00 en 20.30
Einde: zolang als jij wilt blijven .....

Parkeren: Strandboulevard Oost P4 (1ste parkeerplaats a.d. linkerhand)

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op zondag 18 juli 2010, 22:47
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:04

ZINGA672 schreef:
Ik vind dat je hier een onterechte tegenstelling creeërt. Alsof je bij een liefdevolle, respectvolle benadering geen bijbelteksten kunt plaatsen.

Ik vind de uitdrukking "aftroeven met bijbelteksten" vreemd klinken voor iemand die zijn of haar leven op de bijbel wil baseren. Als je wilt leven naar bijbelse maatstaven dan moet je weten wat erin staat. En als je er niet uitkomt kun je samen zoeken naar wat er allemaal in de bijbel geschreven staat. Maar om dat nu "aftroeven" te noemen. Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley

Zinga, je hebt gelijk Verlegen lachende smiley , in mijn enthousiasme voor dit onderwerp ben ik weleens te snel in mijn woorden.
Sorry dat ik daarmee een lijn over gegaan ben, zo had ik het niet bedoeld!
Waar ik mee zat en zit is dat sommigen onder ons dol zijn op bepaalde teksten in de bijbel en die niet in hun context gelaten wordt.
( zie mijn posting over Lev. ergens in het begin van dit topic).
En je kunt natuurlijk mensen niet alleen beoordelen op een enkele tekst uit de bijbel , je moet òok naar ze omzien in liefde.
Dus typisch gevalletje van en / en.....
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:05

CROSSROAD317 schreef:
Volgende week vrijdag, dat is dan de 23 juli ??

Yep, ik kan,wie gaat er meer mee dan?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:07

JONATHAN890 schreef:
Ik lees die discussies ook wel eens van mensen die beweren dat het dus een soort ziekte is waarvan God je kan genezen. Misschien dat die figuren eens wat geestelijk zwakkeren, zwaar gehandicapten kunnen gaan genezen, in plaats van mensen die door strijd, hun leven hebben geaccepteerd en daar door alle dingen heen, toch gelukkig en goed in voelen.

Zijn echt alle gevolgen van de zondeval, dingen waar God je van kan bevrijden??
Eerlijk gezegd wil en kan ik daar geen antwoord op geven. Ik zie het in een breder perspectief. Iedereen heeft om te gaan met de seksuele drift. Voor iedereen geldt, dat het meer gaat om beheersen dan negeren. Dat geldt zowel voor de homoseksuele behoefte als voor de heteroseksuele. Er zijn voldoende momenten te bedenken, dat hetero's zich moeten beheersen, en dat kan soms wel jaren duren. Denk aan echtscheiding, denk aan weduwen. Iedereen heeft dus momenten dat hij/zij niet kan toegeven aan de seksuele driften. En iedereen heeft daarmee te maken.
Ik geloof dat God je kan helpen hiermee om te leren gaan. Ik geloof dat gebed daar een sleutel voor is. Maar ik vind het te ver gaan om te zeggen dat elke homo genezen kan worden.
Ik ken homo's in mijn omgeving, die deze strijd toch wel overwonnen hebben. Niet alleen in hun uiterlijke dingen, zoals een relatie hebben met een vrouw, maar ook van binnenuit, dat je merkt dat er geen drang meer is naar hetzelfde geslacht. Maar ook ik weet niet wat er in hun hart en gedachten afspeelt.
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:07

ALOUS961 schreef:
Heb net de nieuwste roman van Francine Rivers gelezen en de 2 boeken van Elizabeth Gilbert Bidden,eten, beminnen en Toewijding.
Vind lezen zo heerlijk en Dan Brown is een echt goede schrijver.
Net weer stapel boeken meegekregen van vriendin. Heerlijk, echt ontspanning.

lees lekker Alous....... : Lachende smiley met blinkend witte tanden

Francine Rivers......mooie boeken/ goede schrijfster!
Wie kent het boek "the shock of you`re life"van Adrian Holloway ( nee,geen familie van...)
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:09

SUSANNAH475 schreef:
mooi stukje Mieke...
Ik vermoed dat het niet luisteren naar een kind toch vaker voorkomt dan je denkt.
Uitleggen waarom je wilt dat je kind iets niet doet vind ik ook super belangrijk... ik heb dat pas in de praktijk gezien bij een C.M. moeder en ik moest bijna huilen, zo goed vond ik dat ze dat deed... Knipoog smiley

Het kan ontroerend zijn, he, als je om je heen ziet hoe het zou moeten en hoe het gelukkig ook kan zijn. Je zou het iedere ouder en ieder kind gunnen, dat inzicht te krijgen.
Nu hij volwassen is zie ik hoe hij het zelf toepast met de volwassenen om zich heen. En ik krijg dezelfde behandeling op zijn manier natuurlijk, van hem terug en dat is vaak heel ontroerend.
Ik ben beretrots op hem.
Goed doen werkt als een steentje werpen in een poel met stilstaand water, het breidt zich uit; negativiteit wordt gestopt en ervoor in de plaats komt positiviteit, dat, als het wordt overgenomen, steeds meer ruimte inneemt.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:10

CARIN303 schreef:
Yep, ik kan,wie gaat er meer mee dan?

Harderwijk is net zo ver als Gouda... pfff...
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:11

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd wil en kan ik daar geen antwoord op geven. Ik zie het in een breder perspectief. Iedereen heeft om te gaan met de seksuele drift. Voor iedereen geldt, dat het meer gaat om beheersen dan negeren. Dat geldt zowel voor de homoseksuele behoefte als voor de heteroseksuele. Er zijn voldoende momenten te bedenken, dat hetero's zich moeten beheersen, en dat kan soms wel jaren duren. Denk aan echtscheiding, denk aan weduwen. Iedereen heeft dus momenten dat hij/zij niet kan toegeven aan de seksuele driften. En iedereen heeft daarmee te maken.
Ik geloof dat God je kan helpen hiermee om te leren gaan. Ik geloof dat gebed daar een sleutel voor is. Maar ik vind het te ver gaan om te zeggen dat elke homo genezen kan worden.
Ik ken homo's in mijn omgeving, die deze strijd toch wel overwonnen hebben. Niet alleen in hun uiterlijke dingen, zoals een relatie hebben met een vrouw, maar ook van binnenuit, dat je merkt dat er geen drang meer is naar hetzelfde geslacht. Maar ook ik weet niet wat er in hun hart en gedachten afspeelt.

Weet je Chatuliem, dit vind ik nou een mooie reactie van je ,top!
Al ben ik het vaak oneens met je over dit onderwerp, en daar komen we ook niet uit, toch zie ik een kleine kentering in je gedachten en dat is goed.
(Neenee, niet ontkennen nu, het is mooi en goed zo!)
Want wat jij , ik en de rest van de wereld ook vinden van de levensstijl van onze homo`s, we zullen nooit op 1 lijn komen en waarom niet? ZONDEVAL!!
Wat heerlijk om te weten dat wij het ook niet voor het zeggen hebben hier, God ziet het hart van iedereen en...Hij houd van ons!
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:11

SUSANNAH475 schreef:

Nou, kan ik niet zeggen Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:12

Als ik dit lees, denk ik, ja dat wil ik.

Maar wat als ik graag iets anders wil in mijn leven dan dat gebeurt in mijn leven.

Ik geloof dat God een plan voor mijn leven heeft. Dat God niet een rol in mijn leven speelt, maar dat Hij de regisseur van mijn leven is.

Ik vraag en bid God dagelijks hierom.... God niet mijn wil maar Uw wil. God gebruik mij in uw Koninkrijk, gebruik mij zoals U mij gewild heeft.

Al voordat ik geboren was, heeft U een plan voor mij.

Maar wanneer zijn de dingen die gebeuren God's wil. Wanneer is mijn verlangen in strijd met de wil van God. Wanneer zijn de dingen die bijvoorbeeld een weg op lijken te gaan, de wil van God?

God....ik weet het soms ook niet. Vraag mij zoveel af...... God, niet mijn wil, maar Uw wil.....maar ik heb dingen die ik ook graag zou willen, waar ik zo dankbaar voor zou zijn. amen
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

SUSANNAH475 schreef:

Meid, reis naar Amersfoort en ik neem je mee richting Dolfijnen en wie weet heb je Braz.als lift terug ( als tie gaat ).
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

Hoi Jonathan890,

CROSSROAD317 schreef:
LATEN WE DOORGAAN

CHRIS PLEASE EEN SLOTJE OP DIT TOPIC Smiley met dichtgeplakte mond

Ik wou Mieke natuurlijk helemaal niet afzeiken.
Sterker, Mieke lijkt mij heel erg aardig.

En eigenlijk weet ik dan ook wel dat ze wat ik schreef en quotte niet zo bedoelde, maar/en het ff verkeerd werd geformuleerd.
In het echte leven had ik haar dat dus ook uit kunnen leggen.

Maar ja, dit is niet het echte leven en in the heat of the moment werd ik ff boos.

Bij deze mijn Excuses naar Mieke toe, die iets wellicht per ongeluk onhandig heeft geformuleerd.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 16 juli 2010, 23:17
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:14

CARIN303 schreef:
Meid, reis naar Amersfoort en ik neem je mee richting Dolfijnen en wie weet heb je Braz.als lift terug ( als tie gaat ).

oke... tnx !! In dat geval... leuk !!
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:16

Wat goed om te lezen dat mensen mekaar verontschuldigingen aanbieden

ik ben blij !!!!

Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:18

Ja he.

Ik heb d´r voor de zekerheid ook ff een mail gestuurd.

Ja, ik wil wel oppassen, omdat mensen iets kunnen zeggen wat ze anders bedoelen, zeg maar.

Fijn Weekend!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:22

MARIANNE129 schreef:
Hannah, Schrijf je in meid, voor oppas wordt ook al gezorgt. Volgens mij maak jij ontzettend veel kans. Verliefde smiley Verliefde smiley

tja... maar WIL ze ook kans hebben?
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:22

als er één stel is dat het verdient, zijn jullie het wel!

geniet ten volle! Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANS681

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:23

Ik ben verbaast hoeveel personen staan ingeschreven bij Christianmatch.
Maar nog meer verbaast dat er zo weinig actieve reacties worden geplaatst.
Blijkbaar zijn er veel mensen die heel veel profielen bekijken en nooit zelf een nadere stap maken. Om nog maar te zwijgen van de slechte respons op de ontvangen mail....

Dames, heren: alle relaties staan of vallen met de inspanning en de investering van de betrokken personen. Wil jij betrokken zijn: doe dan iets...
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:24

SHANITA130 schreef:
Ja he.

Ik heb d´r voor de zekerheid ook ff een mail gestuurd.

Ja, ik wil wel oppassen, omdat mensen iets kunnen zeggen wat ze anders bedoelen, zeg maar.

Fijn Weekend!

Soms komen woorden inderdaad anders over dan dat je bedoelt
Soms komen woorden bij de ander soms anders over dan bedoelt, omdat de ander luistert met zijn ervaringen in het leven.

Daarom is t goed, woorden die je niet begrijpt, die onbegrip bij je geven, die veel emotie oproepen, nog eens en nog eens te lezen. Wat bedoelt de ander?

Maar ik lees ook helaas stukjes waar ik geen enkel begrip voor op kan brengen.

Weet je....laten we daar eens niet meer op reageren.... Op 1 stukje zie ik gelukkig geen enkele reactie komen.

Ik waardeer meningen van anderen zeer. Was net ook even blij met het stuk van Chatuliem....Carin sprak haar bewondering al uit, dus ik dacht, dan hoef ik het niet nogmaals te doen...maar bij deze dus nogmaals.

En een vraag / advies van mij..... als je t nu echt nodig vindt....als je nu echt iemand wilt aanvallen over de god waar hij in zou geloven.....
doe dit dan ff lekker via mail.

En een laatste advies....krijg je zo'n mail.....de vuilnis-bak is hongerig.
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

GRIFFIN748 schreef:
als er één stel is dat het verdient, zijn jullie het wel!

geniet ten volle! Clown smiley

Daar sluit ik mij volledig bij aan!!!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

Net bij bol.com weer wat boeken van Wilbur Smith besteld... ik moet ze dan zo zachies aan allemaal hebben.
Sommigen ook in t engels omdat ik niet op de vertaling wilde wachten.

Boeiende schrijver... gisteren weer eens Vallei der koningen gelezen

MAGISTRAAL
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:25

PIETER649 schreef:

Goede vraag Pieter!!!
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:27

ANS681 schreef:
Blijkbaar zijn er veel mensen die heel veel profielen bekijken en nooit zelf een nadere stap maken. Om nog maar te zwijgen van de slechte respons op de ontvangen mail....

Dames, heren: alle relaties staan of vallen met de inspanning en de investering van de betrokken personen. Wil jij betrokken zijn: doe dan iets...

Hoi Ans,

Ik bekijk zelf ook wel eens profielen waar ik geen reactie achterlaat.
Je weet immers niet vanuit een foto of iemand leuk genoeg is voor een mailtje?
Maar de beste methode is nog altijd om zelf te reageren op iemand en als die niet terug reageert? Jammer dan! Dat is tevens de vrijblijvendheid van een datingsite.
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:27

CARIN303 schreef:
Francine Rivers......mooie boeken/ goede schrijfster!
Wie kent het boek "the shock of you`re life"van Adrian Holloway ( nee,geen familie van...)

ja die ken ik!!!
Echt super mooi en het heeft me ook aan het denken gezet over hoe je aan andere mensen laat zien dat je bij JEZUS hoort en ben er na het lezen van dit boek ook opener over geworden.

Mary
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:28

Zo heel stiekum worden hier best veel relaties geboren hoor, vreest niet!
Ik ken zelfs een vrouw van begin 80 die hier een relatie heeft gekregen die inmiddels al enkele jaren bestaat! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:28

PIETER649 schreef:

Hmm.....ze is net het land uitgegaan, zou dat misschien iets zeggen Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:29

SHANITA130 schreef:
Hoi Jonathan890,

CROSSROAD317 schreef:
LATEN WE DOORGAAN

CHRIS PLEASE EEN SLOTJE OP DIT TOPIC Smiley met dichtgeplakte mond

Ik wou Mieke natuurlijk helemaal niet afzeiken.
Sterker, Mieke lijkt mij heel erg aardig.

En eigenlijk weet ik dan ook wel dat ze wat ik schreef en quotte niet zo bedoelde, maar/en het ff verkeerd werd geformuleerd.
In het echte leven had ik haar dat dus ook uit kunnen leggen.

Maar ja, dit is niet het echte leven en in the heat of the moment werd ik ff boos.

Bij deze mijn Excuses naar Mieke toe, die iets wellicht per ongeluk onhandig heeft geformuleerd.

Prima, Shanita, mijn bijdrage was ook een behoorlijk stevige, niet anders dan de andere reacties in dat gedeelte van het topic.
Soms mag de discussie wat steviger als je elkaar maar heel kunt laten en elkaar niet gaat afbranden.
De context van mijn bijdrage ligt wat dieper in de materie en daar kan je als je de tekst niet hebt bijgehouden overheen lezen als je even 'bijleest.' Dat begrijp ik best.
Goed dat je er zo mee omgaat, hoor.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:30

ANS681 schreef:

Ik doe eigenlijk al maanden niet meer aan actieve nadere stappen zoals jij beschrijft.

Ik schrijf wel redelijk veel op t forum. Ik doe dus iets.

Mijn mail-respons is toch wel redelijk hoog.

Maar actief benaderen......nee, heb ik ff niet. Heb t misschien meer bij God neergelegd, dat Hij Zijn plan met mijn leven maar gaat uitvoeren.

T is voor mij ook een soort, Heer...hier ben ik, U weet wat ik wil, ik weet soms niet wat U wilt met mijn leven. En als daarin past wat ik wil, gaat U die weg echt wel. Dan zal ik dat zeker als zegen ervaren in mijn leven.

Mijn leven heb ik in Zijn hand gelegd. En de veranderingen zijn dagelijks aan de gang. En wat betreft dingen die ik graag wil.....God's tijd komt.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 896 897 898 899 900 901 902 ... 6194 Volgende
Pagina 899 van 6194