ChristianMatch

Forum

Wat is er 'mis' met homofilie ??
Ga naar pagina Vorige 1 ... 899 900 901 902 903 904 905 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 12:53

JONATHAN890 schreef:
Zoals ik daarop al reageerde, dat wij in deze tijd, van na het kruis, eigenlijk alleen nog maar gehoor geven aan de tien geboden.
Kort samengevat....God Liefhebben en je naaste als jezelf.

Da's niet helemaal waar. In het begin van de kerk is er zelfs onenigheid geweest omdat sommigen van de (voormalige) heidenen eisten dat zij ook de wet van Mozes zouden naleven. Na discussies kwam er een uitspraak dat de kerk uit de heidenen weliswaar vrij was van de wet van Mozes maar: "dat zij zich hebben te onthouden van wat door de afgoden bezoedeld is, van hoererij, van het verstikte en van bloed." (Handelingen 15:20)

Iedereen is het denk ik met mij eens dat God Liefhebben geen discussie is.

De definitie van wat het inhoudt om God lief te hebben kan wel een interessante discussie zijn. Maar das off-topic.

Waarom dan wel, want dat merk ik in diverse vormen, wel de moeite en de zonde zien van een echtscheiding en homo's niet kunnen accpeteren, maar die zonde laten bestaan als zonde. En vanuit die gedachte, die ander met de vinger aanwijzen.

Dat is niet mijn gedachte. Wel een beetje flauw om het zo te interpreteren...

Waarom wordt dan soms de ene zonde groter beschouwd als de andere zonde.

Daar is reden voor; ook in de bijbel wordt onderscheid gemaakt (OT en NT). Die teksten noem ik niet want die zijn off-topic...

Allemaal leven we in een gevecht met onze innerlijke fouten, als God ons die fouten voorhoud en/of wij gaan zien dat wij falen.
Allemaal leven wij in een gebroken wereld, in een gebroken gedachte wereld, in een gebroken gevoelsleven, in een gebroken verwachtingsleven. In een gebroken leven, waar soms geen plaats wordt gemaakt voor God in ons leven.
Wij ondergaan dat leven, en zijn allen druk bezig met ons doel te missen, als we niet aan dat Kruis komen. Als we niet vergeving vragen.

Het leven van een christen is veeleer een dynamisch gegeven dan een statisch geheel. Uit het Nieuwe Testament spreekt volgens mij de bedoeling dat je eerst moet worden wedergeboren = een nieuwe start. Maar daarna verder! Progressie; vooruitgang. Niet vanuit eigen kracht en wetticisme, maar geleid door de Heilige Geest en gesterkt door de kracht van Zijn Woord. Zoals zo mooi beschreven staat in Spreuken 4:18 "Maar het pad der rechtvaardigen is als het glanzende morgenlicht, dat steeds helderder straalt tot de volle dag."

En ja, ik denk niet dat God, ooit bedoeld heeft dat de mens gevoelens krijgt voor de gelijke sexe. God schiep ons als man/vrouw met de bedoeling een vrouw/man verlangen te hebben. De zonde die in de wereld kwam doorbrak echter al God's goede bedoelingen.
Er kwam ziekte, dood, mensen die geboren worden met gebreken, mensen die een ander verlangen hebben dan een andere sexe verlangen.

In de bijbel staat inderdaad dat de sex-daad, het (sorry Carin) praktiseren van de sex van een homo, een niet gewilde actie is, in God's ogen. Ook in het nieuwe testament spreekt God's woord hierover bij monde van bijvoorbeeld Paulus.

Maar Paulus sprak ook woorden dat een vrouw niet met ongedekt hoofd mocht bidden. Dat de vrouw zich niet gelijk een man mocht kleden en dergelijke. Waarom staan die dingen daar. Houden wij ons nog daaraan?
Nee, dat doen wij ook niet allemaal, al zijn er die zich daar wel aan vasthouden.
Waarom schreef Paulus die dingen, omdat hij niet wilde dat christenen zich gelijkvormig gedroegen als de mensen van die tijd die niet christenlijk waren. En daarmee bedoelde hij dat vrouwen in die tijd, die zich als hoeren gedroegen, zich dusdanig kleden en gedroegen. Daarom schreef Paulus dat vrouwen zich zodanig niet moesten gedragen, maar zich anders moesten opstellen, anders kleden, laten zien dat ze daar niet bijhoorde.

Paulus maakt zegt ook in 1 Cor.6:19-20 "Of weet gij niet, dat uw lichaam een tempel is van de Heilige Geest, die in u woont, die gij van God ontvangen hebt, en dat gij niet van uzelf zijt? Want gij zijt gekocht en betaald. Verheerlijkt dan God met uw lichaam."

Volgens mij zijn wij juist vrijgekocht om niet langer te leven in zonde. Om uit liefde tot God een leven te leiden dat wij zonder Zijn hulp nooit zouden kunnen volbrengen. En ook nu zullen wij af en toe struikelen; daar is vergeving voor. Maar juist omdat Jezus aan onze kant staat kunnen wij de zonde het hoofd bieden.

Jezus heeft ons niet vrijgekocht van de zonde en de dood zodat wij in de zonde zouden volharden.
In 1 Petrus 1 staat verder: "Voegt u, als gehoorzame kinderen, niet naar de begeerten uit de tijd uwer onwetendheid, maar gelijk Hij, die u geroepen heeft, heilig is, wordt zo ook gijzelf heilig in al uw wandel; er staat immers geschreven: Weest heilig, want Ik ben heilig. En indien gij Hem als Vader aanroept, die zonder aanzien des persoons naar ieders werk oordeelt, wandelt dan in vreze de tijd uwer vreemdelingschap, wetende, dat gij niet met vergankelijke dingen, zilver of goud, zijt vrijgekocht van uw ijdele wandel, die u van de vaderen overgeleverd is,"

GrZ

Laatst aangepast door
ZINGA672
op zaterdag 17 juli 2010, 12:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 13:04

CHATULIEM619 schreef:
Goed, we gaan verder met het onderwerp. Wat me opvalt in deze discussie is dat er zo'n duidelijke scheidslijn getrokken wordt tussen geaardheid en pervers gedrag. Terwijl naar mijn idee die scheidslijn helemaal niet zo duidelijk is.
Dit onderwerp heeft me meer tot nadenken gezet dan me lief is. Tijd voor persoonlijke ervaringen met homo's. De eerste die ik tegenkwam, was een evangelist. Hij vertelde anderen over Jezus, er kwamen daadwerkelijk mensen tot geloof. Wat ik echter vreemd aan hem vond, was dat hij net zo gemakkelijk mannen zoende als vrouwen, onder het mom van liefde van christenen onderling. Hij stond er op dat men name oudere jongens bij hem logeerden en toen begon duidelijk te worden wie hij was. Hij begon ze 's nachts te betasten en vanaf dat moment hebben die jongens zo'n klap gekregen, dat ze niks meer met het geloof te maken wilden hebben.
Jaren later ontmoette ik zijn zoon, en hij vertelde me dat hij door zijn vader jaren misbruikt is geweest en dat zn vader en moeder daarom uit elkaar gegaan waren. Die jongen loopt nog steeds met emotionele littek.ens rond. Was die man pedo? Nee, de leeftijd maakte niks uit voor hem. Zowel mannen als jongens werden door hem gebruikt. Gelukkig heeft hij niks met mij gedaan, maar als ik in zijn buurt kwam voelde ik iets onheilspellends, iets dreigends, iets wat me ontzettend ongemakkelijk voelde. Nu zou ik zeggen, je kon de demonen in zijn ogen zien, toen was ik me er niet van bewust.
Ook ken ik mensen die om aan drugs te komen, zich zelf door mannen lieten gebruiken......
Wanneer kun je spreken van geaardheid en wanneer van ontembare seksuele drift. In de praktijk is het moeilijk daar een onderscheid in aan te brengen. Het bestaat niet naast elkaar, het vloeit in elkaar over heb ik de indruk. Het úit de kast komen gaat bij veel homo's gepaard met promiscuiteit. Het bestaan van homo bars is iets wat een feit is. En daar speelt liefde totaal geen rol. Wat drijft een man om midden in de nacht met een wildvreemde seks te bedrijven? Is dat geaardheid of drift?
Toen ik met dit stukje begon wilde ik een aantal voorbeelden vertellen, maar ik kom tot de ontdekking dat dat niet zo gemakkelijk is. Voordat je het weet kunnen mensen achterhalen over wie je het hebt en dat kan natuurlijk niet.
Maar de verhalen die ik ken over homoseksualiteit doet me juist sterken in de gedachte dat we hier te maken hebben met een haast ontembare seksuele drift. Iets wat de persoon zelf overstijgt, of, zoals een homfiele dominee het zelf verwoordde, het beest in mij was niet meer te temmen.
Wat doe je als, je dat beest loslaat in de gemeente? Als je weet van iemands achtergrond en als blijkt dat hij/zij dat beest niet onder controle heeft? Ik zou me verantwoordelijk voelen voor de schade die dan aangericht wordt.

..

Laatst aangepast door
MARIEKE897
op woensdag 9 februari 2011, 09:34
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 13:14

Droevig maar mooooooi....

http://www.youtube.com/watch?v=w4hdeekXfZs
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 13:16

[niet meer relevant]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 19 juli 2010, 10:39
Naar boven

Auteur Bericht
MARGREET933

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 13:17

MARISKA601 schreef:
on topic blijven is een kunst,
off topic gaan is een gave.

[u][i][b]
Quote:
Quote:

(GRAAG WAT MEER DUIDELIJKHED)
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 13:19

Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 13:20

MARISKA601 schreef:
Smiley die vol vragen zit

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKJES285

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 13:23

CARIN303 schreef:
Hey Brazeevel, ga je mee naar Harderwijk voor een terrasje, met een beetje mazzel komen er meer vrouwen.
Heb je een multipledate, en wij vrouwen zijn dan zo galant dat jij voor ons allemaal mag betalen, lief hè Engeltje smiley

Meiden, help eens even mee....

zou je graag van dienst zijn carin...
helaas zijn deze super gezellige terrasjes avonden op vrijdag en dan moet ik altijd werken.... Gefrustreerde smiley en vrij vragen moet bij mn werkgever 3 weken van te voren hahaha Twijfelende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 13:47

heeft geen verklaring nodig.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 13:47

CARIN303 schreef:
Hey Brazeevel, ga je mee naar Harderwijk voor een terrasje, met een beetje mazzel komen er meer vrouwen.
Heb je een multipledate, en wij vrouwen zijn dan zo galant dat jij voor ons allemaal mag betalen, lief hè Engeltje smiley

Meiden, help eens even mee....

het stokje is zo te lezen wel door de juiste overgenomen!

Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARIEKE897
op zaterdag 17 juli 2010, 13:48
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 13:55

MARGREET933 schreef:
[u][i][b] (GRAAG WAT MEER DUIDELIJKHED)

Margreet,
wat het betekend is het volgende..

topics hebben een onderwerp, de bedoeling is om je aan dat onderwerp te houden zodat het geen wirwar wordt om je doorheen te worstelen.

dus ontopic...bij het onderwerp blijven
offtopic...een hele andere kant op gaan in je reactie

en als we met zn allen ontopic blijven, krijg je toch een soort van virtueel gesprek wat te volgen is..prettiger voor iedereen!

mocht je dus de behoefte hebben om het over iets heel anders te hebben, even zoeken of er al een topic voor is (bij het juiste onderwerp natuurlijk), zo niet kun je altijd zelf een topic starten.

fijne dag!!
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 14:04

DANIEL777 schreef:
Hoi Jonathan

Wat ik mijn stukje tot uitdrukking probeerde te brengen is dat ik in de reclame stukjes op tv van de bewuste vrouw dat mannen alleen maar seksisten en alleen maar aan seks seks en nog eens seks kunnen denken.
En daar kan ik persoonlijk nu de humor eerlijk gezegd niet van inzien.

Ik hoop dat je hier wat mee kan

eerlijk gezegd denk ik daar ook weleens aan hoor Verlegen lachende smiley
en ik voel me er niet schuldig over.

maar aan andere kant denk ik ook over andere dingen van het leven na.

en tja....de reclame wereld zoekt een manier om hun producten onder de aandacht te brengen. en blijkbaar worden wij mensen erg geprikkeld door onderwerpen als aantrekkelijke mannen en vrouwen.
Een saaie reclame over een wasmachine wordt opeens heel leuk als er een mooie vrouw op gaat zitten.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 14:44

JONATHAN890 schreef:

en tja....de reclame wereld zoekt een manier om hun producten onder de aandacht te brengen. en blijkbaar worden wij mensen erg geprikkeld door onderwerpen als aantrekkelijke mannen en vrouwen.
Een saaie reclame over een wasmachine wordt opeens heel leuk als er een mooie vrouw op gaat zitten.

Vrouwen zijn ook niet onschuldig hoor Verlegen lachende smiley ,zouden er op dat punt echt verschillen tussen de sekses zijn?Of is dat ons aangepraat?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 14:51

Ik had de indruk dat je ook over tv programma's wilde kijken. Voor mij zijn de programma's als Idols. Popstars heerlijk om naar te kijken. Vooral de eerste autdities geven me veel plezier. Bij sommigen vraag je je echt af hoe het komt dat ze niet doorhebben dat ze echt niet kunnen zingen. En dat ze vol overtuiging vol blijven houden dat de jury het mis heeft. Ook het commentaar van de juryleden vind ik erg gaaf, voor Gordon en Henk Jan Smits....
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 15:37

CHATULIEM619 schreef:
Ik had de indruk dat je ook over tv programma's wilde kijken. Voor mij zijn de programma's als Idols. Popstars heerlijk om naar te kijken. Vooral de eerste autdities geven me veel plezier. Bij sommigen vraag je je echt af hoe het komt dat ze niet doorhebben dat ze echt niet kunnen zingen. En dat ze vol overtuiging vol blijven houden dat de jury het mis heeft. Ook het commentaar van de juryleden vind ik erg gaaf, voor Gordon en Henk Jan Smits....

heeerlijk die voorrondes....laten mij veel lachen.

zo zijn er zoveel onzinnige , weinig inhoudelijke programma's op tv die toch wel grappig zijn om te kijken.

en de knop uit ....doet het altijd.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 16:27

CHATULIEM619 schreef:

die voorronde van dat soort programma's zijn een duidelijk voorbeeld van mensen die niet door hun geliefden in bescherming worden genomen.

ook op dit forum ware het te wensen dat sommige mensen geliefden om zich heen hadden voordat forumbijdrages geplaatst worden... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 17:00

Een psalm van David, uit de haagse bijbel.

De HEâH is mèn herdâh,
ut ontbrèk mèn an niets.

Hè laat mèn ruste in groene wède
en voeg mèn naah vrèdag watâh,
3 hè gèf mèn nieuwe krach
en lèdt mèn langs vèlige pade
tot eâh van zèn naam.

Al gaat mèn weg
doâh een donkâh dal,
ik vrès gèn gevaah,
want u bent bè mèn,
uw stok en uw staf,
zè gève mèn moed.

U nâhdag mèn an tafel
voâh ut âhg van de vèand,
u zalf mèn hâhf met âhlie,
mèn bèkâh vloeit âhvâh.

Geluk en genade volge mèn
alle dage van mèn lève,
ik keâh trug in ut hùis van de HEâH
tot in lengte van dage.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 17:06

PIETER649 schreef:
die voorronde van dat soort programma's zijn een duidelijk voorbeeld van mensen die niet door hun geliefden in bescherming worden genomen.

ook op dit forum ware het te wensen dat sommige mensen geliefden om zich heen hadden voordat forumbijdrages geplaatst worden... Lachende smiley

welnee man.....mensen die lef hebben moeten juist gerespecteerd worden.
En daar leren ze van. Sommigen zijn zooooo eigenwijs, die plaatsen van alles. En wat geeft het?
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 17:15

JONATHAN890 schreef:
welnee man.....mensen die lef hebben moeten juist gerespecteerd worden.
En daar leren ze van. Sommigen zijn zooooo eigenwijs, die plaatsen van alles. En wat geeft het?
Waar doel je op met dit stukje?
Dat we niks meer mogen plaatsen?
Dan hoop ik nog vaak eigenwijs te wezen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 17:27

DANIEL777 schreef:
Waar doel je op met dit stukje?
Dat we niks meer mogen plaatsen?
Dan hoop ik nog vaak eigenwijs te wezen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

nee dat bedoel ik juist helemaal niet... t was een reactie op pieter, die vond dat mensen in bescherming moesten worden genomen.
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 17:53

HANNAH810 schreef:
wordt aan gewerkt, hoor tess! oke, mee eens, t is op de valreep, maar t komt allemaal vast goed; je bent aan t avonturieren of niet he?

vaak zijn dat de leukste vakanties: op 't laatste moment weg en maar zien waar je uitkomt. helaas zit er altijd wel een einddatum aan vast.

dat was even behoorlijk off-topic, overigens.

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op zaterdag 17 juli 2010, 17:54
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 18:57

JONATHAN890 schreef:

Dat heb ik nu met voetbal....Als ik Bert van Marwijk zie bij het voetbal vind ik het ook ineens leuk worden Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 19:10

MARIEKE897 schreef:
Margreet,
wat het betekend is het volgende..

topics hebben een onderwerp, de bedoeling is om je aan dat onderwerp te houden zodat het geen wirwar wordt om je doorheen te worstelen.

dus ontopic...bij het onderwerp blijven
offtopic...een hele andere kant op gaan in je reactie

en als we met zn allen ontopic blijven, krijg je toch een soort van virtueel gesprek wat te volgen is..prettiger voor iedereen!

mocht je dus de behoefte hebben om het over iets heel anders te hebben, even zoeken of er al een topic voor is (bij het juiste onderwerp natuurlijk), zo niet kun je altijd zelf een topic starten.

fijne dag!!

897 das weer super duidelijk, en nu weer terug naar het onderwerp .... Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 19:13

MARIEKE897 schreef:
het stokje is zo te lezen wel door de juiste overgenomen!

Knipoog smiley

Kunnen ze jou naam ook op de lijst zetten Marieke ??

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op zaterdag 17 juli 2010, 19:15
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 19:16

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 19:17

CROSSROAD317 schreef:
897 das weer super duidelijk, en nu weer terug naar het onderwerp .... Kussende smiley

ow... Gefrustreerde smiley en dat was?? Clown smiley

Laatst aangepast door
MARIEKE897
op zaterdag 17 juli 2010, 19:17
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 19:18

MARIEKE897 schreef:
ow... Gefrustreerde smiley en dat was?? Clown smiley

Je uitleg aan Margreet was duidelijk, voor jou nu ook duidelijk Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 19:19

CROSSROAD317 schreef:
Kunnen ze jou naam ook op de lijst zetten Marieke ??

lijst?? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 19:21

MARIEKE897 schreef:
lijst?? Verraste, verbaasde smiley

De lijst van Brazz (pffff vrouwen moet je ook alles uitleggen)
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 19:27

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties