ChristianMatch

Forum

Evangelisatie...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 924 925 926 927 928 929 930 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 22:31

CHATULIEM619 schreef:
Ik denk sowieso niet dat je alleen moet gaan.

oke, kun je dat motiveren dan ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 22:31

MARISKA601 schreef:
Rustdag.

Voor mij niet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 22:34

Oew...oew...oew!

Jeugsentiment!!

http://www.youtube.com/watch?v=U-Gz8CP0HS0&feature=related

en...Verlegen lachende smiley

http://www.youtube.com/watch?v=5d8bUKUB7Hg

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 21 juli 2010, 22:37
Naar boven

Auteur Bericht
BRAZEEVEL772

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 22:37

jammer dames maar dit topik word opgeheven
Naar boven

Auteur Bericht
BRAZEEVEL772

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 22:39

CARIN303 schreef:
Hey Brazeevel, ga je mee naar Harderwijk voor een terrasje, met een beetje mazzel komen er meer vrouwen.
Heb je een multipledate, en wij vrouwen zijn dan zo galant dat jij voor ons allemaal mag betalen, lief hè Engeltje smiley

Meiden, help eens even mee....

helaas kan ik niet want ik heb dan mn zoontje anders had ik graag gekomen
maar dan voor de gezelligheid Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 22:39

Ik ga maar es op bezoek bij tante bedje laken... Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 22:40

Mijn kinderen weten niet eens wat een datingsite is, en dat gaan we lekker zo houden.
Ik wil mijn kinderen dan ook perse niet op cm-uitjes mee hebben.
Ten eerste zijn wij lid, niet zij, en hebben ook zij recht op hun privacy.
Ten tweede is cm een datingsite, als er iets met kinderen georganiseerd word zie ik hier en daar toch een beetje een vrijgezellensfeertje ontstaan, en daar wil ik ze gewoon niet tussen hebben.

Wel hebben we een paar keer thuis een bbq gedaan met wat mensen van cm waar mijn eigen kinderen dus ook bij waren.
Maar dan wel zelf mensen uitgenodigd( die we dan ook al vaker gezien hadden) en geen algemene oproep op forum.
Ook zijn ze wel eens mee geweest als we bij andere cmers op de koffie gingen, net zoals ze mee gaan naar andere kennissen die we niet via cm kennen.

Maar dat ik mijn kinderen niet mee wil nemen wil niet zeggen dat een ander dat niet zou mogen doen. Ik heb er dan ook geen moeite mee andermans kinderen tegen te komen op uitjes.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 22:42

CARIN303 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=z3VfqJMrBaw

The lord keep You and bless You van John Rutter,zo verschrikkelijk mooi,zucht!

Dank je wel !! prachtig Carin...
Ik hield het niet droog...
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 22:44

CHATULIEM619 schreef:
Aangezien het een nieuw gebruik is geworden om bij de activiteiten de kinderen te betrekken, heb ik een vraag: Wat vinden de kinderen ervan?
Weten ze dat je op CM zit en hoe reageren ze daar op?

mijn kinderen weten dat ik op cm zit en daar ook op de chat zit te kletsen
ze zien het als vrienden en kenissen van mama en hopen dat ik een fijne man leer kennen
een activiteit zien ze niet als echt van een datingsite omdat ik het zo niet breng naar de kids toe maar als een gezellige dag met kennissen waar je ook nieuwe mensen leert kennen,ik ga dus duidelijk niet daten met mijn kids erbij.laat dat duidelijk zijn!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 22:48

SUSANNAH475 schreef:
De formele verklaring is, dat de ene dan kan bidden en de ander praten. Maar zelf denk ik dat je moeilijk alleen mannen te woord kunt staan.......
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 22:49

WILLIE400 schreef:
Vorig jaar meegedaan met de cursus en vond het erg leuk.
Bij ons was juist heel veel ruimte om te komen met eigen inbreng.
Het aansluitende weekend was ook heel gaaf en daar zijn mooie dingen gebeurd, o a veel onderling gebed en sávonds veel gezellige gesprekken
Wat mij betreft aanradertje Knipoog smiley
Willie

4x heb ik de Alphacursus gedaan, waarvan 2x als helpende en ook de vervolgalpha, doe het, het is zo geweldig, ik heb mensen gezien die gebroken waren, ze hebben nu een gezinnetje, door die cursus is hun leven verandert, ik denk ook mede door de persoonlijke aandacht,
eindelijk voelden zij zich waardevol, werden ze geaccepteerd.
En dan nog eens de saamhorigheid.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 22:50

SUSANNAH475 schreef:
Omdat ik na de zomervakantie mijn dagen wil vullen heeft mijn therapeute aangegeven of evangelisatie niet iets voor me was.
Folders uitdelen over Jezus en praatje maken (omdat ik blijkbaar dingen weet uit te leggen).

Heeft iemand ervaringen hiermee ?
Ik ga er over nadenken, maar daarom zou ik ook graag meer erover weten, wat houdt het in, wat vond je moeilijk ?, want vond je leuk ? Denk je dat het ergens toe heeft geleidt ?
Ben benieuwd...

weet je al voor welke organisatie of kerkgemeenschap je wil evangeliseren?
en vinden die dat een goed plan?

lijkt me interessanter wat hun mening is dan wat men hier op het forum aan meningen heeft.
het lijkt mij sowieso zinnig dat je enige begeleiding en wellicht opleiding krijgt.
hoe goed bedoeld ook, je kunt, onbedoeld,meer kapot maken dan je lief is....

maar sucses met je voornemen je tijd zinvoller te besteden
Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 22:51

SUSANNAH475 schreef:

UIT JE HART

Als ik je zo lees, schrijf je altijd uit je hart: open en eerlijk. Op de een of andere manier heb je genoeg vertrouwen om dat aan te durven.

PERSOONLIJK

Je hebt mooie muziek op je profiel. God staat boven geld en wijsheid. Dat relativeert. God is liefde en de liefde overwint.

EEN OPEN GESPREK

Je opende dit topic ook met goede vragen. Dus genoeg mogelijkheden voor wie wil om te reageren.

MET TWEE PERSONEN

De twaalf apostelen gingen ook met zijn tweeen. Bovendien, waar twee of meer zijn in Christus Naam, daar is ook de Heilige Geest, de Trooster, De Geest die waar gebrokenheid is, heel maakt.

BLIJDE BOODSCHAP

Wat indruk op mij maakte, was heel directe opmerking. Ik kwam voor de koffie en een goed gesprek. De koffie kreeg ik met de opmerking> 'God zegt, Ik houd van jou.' Mooi toch? Als ik nu een mooie spirituele ervaring mee maak dan denk ik: 'God zegt, Ik houd van jou!

GEBROKENHEID IN DE SCHEPPING

Als je samenwerkt vanuit een organisatie die iets doet om de gebrokenheid in de wereld te helpen genezen, dan sta je sterker. een mens is maar beperkt. Je hoeft niet op alles een antwoord te hebben.

GEBED

Waar je als mens geen antwoord op hebt, daar mag je bidden en in verwachting uitzien. Een antwoord is wonderlijk, zou het gebeuren, dan sterkt het je vertrouwen.

Nee, ik ben ook niet sterk in dit werk... dus kritiek op mij? Is een schot voor open doel... daarom waardering voor jullie 'alle anderen' die uit ervaring jullie eigen praktijkervaring meedelen!

Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op woensdag 21 juli 2010, 22:53
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 22:52

PIETER649 schreef:

lijkt me interessanter wat hun mening is dan wat men hier op het forum aan meningen heeft.
het lijkt mij sowieso zinnig dat je enige begeleiding en wellicht opleiding krijgt.

Lachende smiley

Begeleiding is wel goed Pieter, maar een opleiding, dan is het niet meer spontaan, je spreekt toch vanuit je hart?
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 22:56

DAVID923 schreef:
Persoonlijk kan ik weinig zeggen, omdat ik voor mijn bekering al met velen vrouwen het bed heb gedeeld. en erna door pure naïviteit nog paar keer de fout ingegaan (we kunnen het wel bij die of die grens houden)
dus als ik iets zeg, zeg ik het met drie dikke balken in mijn eigen oog.

maar op basis van deut 22, en hoe er staat dat je alleen met je man of vrouw seks mag hebben, rest is overspel, lijkt me duidelijk....

verder sprak het in die tijd al voor zich dat je maagd bleef tot het huwelijk (zeker de vrouw, in die tijd).

zo ging jozef er al vanuit dat zijn verloofde maria ontrouw was geweest, omdat ze zwanger was en hij het blijkbaar niet kon zijn.

lang verhaal kort: ja, seks voor het huwlijk is een zonde. niet om te pesten maar voor onze eigen bescherming. ik geloof ook dat het geen toeval is dat er zoveelS.O.A.S en aids kwam vlak na de seksuele revolutie in en na de jaren 60, is rechtstreeks een reactie van God, denk ik.

En het word met de dag gekker, kijk maar om je heen, lees de krant of kijk eens op t.v...

Er is zoveel verleiding, ik denk oprecht dat het voor de man (en vrouw) anno 2010 veel moeilijker is qua verleiding dan 100jaar geleden. omdat er veel onkennis is, OOK IN DE KERK,alles is maar gewoon, en veel verleiding.

Er staat niet voor niks in hooglied om de ''liefde'' niet voor haar tijd te wekken.

De liefde niet voor haar tijd te wekken?? Wordt daarmee bedoeld geen seks voor het huwelijk?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 22:57

EVA685 schreef:
De liefde niet voor haar tijd te wekken?? Wordt daarmee bedoeld geen seks voor het huwelijk?
ja
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 23:00

CHATULIEM619 schreef:
ja

Tja Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 23:01

BEHAPPY332 schreef:
UIT JE HART

Als ik je zo lees, schrijf je altijd uit je hart: open en eerlijk. Op de een of andere manier heb je genoeg vertrouwen om dat aan te durven.

PERSOONLIJK

Je hebt mooie muziek op je profiel. God staat boven geld en wijsheid. Dat relativeert. God is liefde en de liefde overwint.

EEN OPEN GESPREK

Je opende dit topic ook met goede vragen. Dus genoeg mogelijkheden voor wie wil om te reageren.

MET TWEE PERSONEN

De twaalf apostelen gingen ook met zijn tweeen. Bovendien, waar twee of meer zijn in Christus Naam, daar is ook de Heilige Geest, de Trooster, De Geest die waar gebrokenheid is, heel maakt.

BLIJDE BOODSCHAP

Wat indruk op mij maakte, was heel directe opmerking. Ik kwam voor de koffie en een goed gesprek. De koffie kreeg ik met de opmerking> 'God zegt, Ik houd van jou.' Mooi toch? Als ik nu een mooie spirituele ervaring mee maak dan denk ik: 'God zegt, Ik houd van jou!

GEBROKENHEID IN DE SCHEPPING

Als je samenwerkt vanuit een organisatie die iets doet om de gebrokenheid in de wereld te helpen genezen, dan sta je sterker. een mens is maar beperkt. Je hoeft niet op alles een antwoord te hebben.

GEBED

Waar je als mens geen antwoord op hebt, daar mag je bidden en in verwachting uitzien. Een antwoord is wonderlijk, zou het gebeuren, dan sterkt het je vertrouwen.

Nee, ik ben ook niet sterk in dit werk... dus kritiek op mij? Is een schot voor open doel... daarom waardering voor jullie 'alle anderen' die uit ervaring jullie eigen praktijkervaring meedelen!

Dank je wel Behappy voor deze mooie bijdrage.
Enne Pieter... ik wilde alleen maar wat ervaringen van mensen horen en de tips waar ik wat mee kan die neem ik mee... om er over na te denken.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 23:06

VISSER278 schreef:
De tuun anrieven. Of vuulte kapn. = Onkruid wieden

Rijven= De tuin aanharken. Smiley die vol vragen zit

Yep.....harken van bijvoorbeeld het grindpad
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 23:12

De menswording van God heeft door de eeuwen heen mensen verward, verbaasd en in aanbidding gebracht. De almachtige God die alle sterrenstelsels schiep en de diepste oceanen in zijn hand houdt, werd mens? Maar voor de Heer is niets onmogelijk. God werd mens. Hij werd God met ons...

“Jezus kwam naar buiten met de doornenkroon op en het purperen bovenkleed aan. En Pilatus zei tegen hem: Zie, de Mens!” (Joh. 19:5) Pilatus sprak met deze woorden een profetie uit die in Zacharia 6:12 staat. Daar staat namelijk: “Zie, een man!” De woorden van Zacharia gaan over de hogepriester Jozua die de tempel des Heren zou bouwen; deze woorden wijzen ten diepste vooruit naar Jezus.
Al in het Oude Testament voorzegden de profeten de menswording van God in de persoon van Jezus. Jesaja verklaarde: “Zie, de maagd zal zwanger worden. Zij zal een Zoon baren en Hem de naam Immanuël geven” (Jesaja 7:14).

Zoon van mensen
De naam die Jezus het meest voor zichzelf gebruikte, was ‘Zoon des mensen’. Deze benaming is verbonden met de Hebreeuwse term ‘ben Adam’, oftewel ‘zoon van Adam’. Jezus vereenzelvigt zich volkomen met de nakomelingen van Adam. Paulus noemt Hem in 1 Korinthe 15:45 ‘de laatste Adam’.
De menselijkheid van Jezus wordt in het Nieuwe Testament steeds opnieuw bevestigd en benadrukt. Ook het geslachtsregister van Jezus in de evangeliën van Mattheüs en Lucas laten dit zien. Lucas traceert Jezus’ afkomst tot Adam, om te laten zien dat Hij zich identificeert met het hele menselijk ras (Lucas 3: 23-28).

Twee naturen in balans
Het mysterie dat Jezus tegelijkertijd volledig mens en volledig God was zien we op verschillende plaatsen in de evangeliën terug. In Johannes 4:5-14 lezen we dat Jezus als mens fysiek vermoeid was en neerzat bij de bron van Jakob. Maar korte tijd later sprak Hij tot de Samaritaanse vrouw als God: “Wie drinkt van het water dat Ik hem zal geven, zal in eeuwigheid geen dorst meer krijgen. Maar het water dat Ik hem zal geven, zal in hem een bron worden van water dat opwelt tot in het eeuwige leven.” (vers 14). Door deze woorden maakte Jezus zich bekend als de God van Israël, waarover het Oude Testament getuigt: “Want bij U is de bron van het leven" (Psalm 36:10).

Jezus, het voorbeeld van een zoon

In Efeze 1:5 schrijft Paulus dat God alle gelovigen heeft voorbestemd om als zijn kinderen aangenomen te worden. God wil dat we zijn kinderen zijn!
En in Romeinen 8:29 beschrijft Paulus vervolgens Gods doel voor zijn kinderen: “Want hen die Hij van tevoren gekend heeft, heeft Hij er ook van tevoren toe bestemd om aan het beeld van zijn Zoon gelijkvormig te zijn, opdat Hij de Eerstgeborene zou zijn onder vele broeders." Het is Gods bedoeling dat we sprekend op Jezus gaan lijken. Dat kunnen we bereiken door ons vertrouwen te stellen op Jezus en ons volledig met Hem te identificeren, net zoals Hij zichzelf vereenzelvigde met de mensheid.

Omdat Jezus volledig mens was, moest ook Hij leren leven in afhankelijkheid van God en van de Heilige Geest. De weg naar volwassenheid was voor Jezus niet makkelijker dan voor ons. Hij werd in alles op dezelfde wijze als wij verzocht, maar zonder te zondigen.
Waarom was Jezus in staat om in zijn menselijke natuur al die verleidingen te overwinnen? Ik geloof omdat Hij slechts één motivatie had in zijn leven: het doen van de wil van de Vader! Psalm 40:8-9: “Toen zei ik: Zie ik kom, in de boekrol is over mij geschreven. Ik vind er vreugde in, mijn God, uw welbehagen te doen.” Tijdens zijn bediening op aarde benoemde Jezus deze onderliggende motivatie voortdurend. Bij de bron van Jakob zei Hij tegen zijn discipelen: “Mijn voedsel is dat Ik de wil doe van Hem die Mij gezonden heeft en zijn werk volbreng.” (Johannes 4:34). In latere redes bevestigde Jezus dit tot 2x toe; “Ik zoek niet mijn wil, maar de wil van de Vader, die Mij gezonden heeft” (Johannes 5:30); “Want Ik ben uit de hemel neergedaald, niet opdat ik mijn wil zou doen, maar de wil van Hem die Mij gezonden heeft” (Johannes 6:38). In de laatste momenten van zijn lijdensweg aan het kruis, riep Hij nog een laatste overwinningskreet: “Het is volbracht!” (Johannes 19:30).

Diezelfde motivatie die Jezus weghield van de zonde en die Hem leidde tot volledige en blijvende overwinning, kan ook ons diezelfde kracht geven. We moeten het hartsbesluit nemen: “Het ultieme doel van mijn leven als Gods kind is de wil te volbrengen van mijn hemelse Vader. Daar leef ik voor, daarvoor wil ik sterven aan mijzelf en als het nodig is, zal ik er mijn leven voor geven.”

De spanning tussen gerechtigheid en loyaliteit

Als we besluiten te leven voor God, doen we daarmee niet onze ogen dicht voor de wereld om ons heen. In Jesaja 11:15 beschrijft de profeet 2 samenhangende aspecten van Jezus’ karakter: “Gerechtigheid zal de gordel om zijn heupen zijn, en trouw de riem om zijn middel” (NIV). Gerechtigheid is een juiste houding naar God; trouw is een juiste houding naar mensen. Die volgorde is belangrijk. Gerechtigheid gaat voor loyaliteit. Onze verplichting ten opzichte van God gaat altijd voor.

In het leven en onderwijs van Jezus zien we verschillende voorbeelden van het vinden van de juiste balans tussen de verwachtingen die God van je heeft en de verwachtingen van mensen.
Wanneer Jezus als 12-jarige jongen met Jozef en Maria meegaat naar de tempel in Jeruzalem zien we voor de eerste keer de spanning tussen gerechtigheid en loyaliteit in het leven van Jezus. Na het feest bleef Jezus in de tempel, terwijl de rest van de familie al op de terugweg was. Uiteindelijk keerden Jozef en Maria terug naar Jeruzalem en “vonden Hem in de tempel, terwijl Hij te midden van de leraars zat, naar hen luisterde en vragen aan hen stelde” (Lucas 2:42-46). Jezus zei tegen zijn ouders: “Wist u niet dat Ik moet zijn in de dingen van mijn Vader?” (Lucas 2:48-49). Toch gaat Hij daarna met hen mee naar Nazareth en was Hij hen onderdanig. Nadat Jezus zijn verplichtingen ten opzichte van zijn hemelse Vader had vervuld, was Hij ook trouw in de verplichting die hij had naar Jozef als zijn aardse vader.

Toen Jezus later begon met zijn publieke bediening, kwamen zijn moeder en broers op een dag bij Hem om met Hem te praten, maar: “Hij strekte zijn hand uit over zijn discipelen en zei: Zie, mijn moeder en mijn broeders. Want wie de wil van mijn Vader doet, die in de hemelen is, die is mijn broeder en zuster en moeder.” (Mattheüs 12:46-50). Hier zien we opnieuw een subtiele aanpassing van prioriteiten. De geestelijke relatie van de discipelen ten opzichte van God de Vader, gebaseerd op hun gehoorzaamheid, was van een hogere orde dan de natuurlijke relatie met zijn moeder en broeders. Toch droeg Jezus aan het eind van zijn leven zijn moeder over aan de zorg van zijn geliefde discipel Johannes, waardoor Maria toch een zoon terugkreeg die voor haar zou zorgen als Hij zou gestorven zijn (Johannes 19:25-27).. Iets wat in die tijd en cultuur heel belangrijk was.

Als Jezus de wet van Mozes uitlegt, trekt Hij twee belangrijke conclusies, die samen ‘het grote gebod’ worden genoemd. Daarin is de volgorde bepalend: “U zult de Heere, uw God, liefhebben met heel uw hart.... en uw naaste als uzelf” (Mattheüs 22: 36-40). Zijn eigen leven is een volmaakt voorbeeld van beide vormen van liefde, maar vooral ook in de juiste volgorde en met de juiste prioriteit.

Samenvatting van de onderwijsbrief van Derek Prince Ministries (juli 2010) / New Wine Magazine
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 23:15

SUSANNAH475 schreef:
Dank je wel Behappy voor deze mooie bijdrage.
Enne Pieter... ik wilde alleen maar wat ervaringen van mensen horen en de tips waar ik wat mee kan die neem ik mee... om er over na te denken.

ik heb mijn bijdrage zo vriendelijk en opbouwend mogelijk gehouden.
schijnbaar stel je alleen prijs op reacties die jou bevestigen in deze nieuwe opwelling van je...
dan spijt het me, ik geef mijn mening op basis van de persoon Sus die ik ken....
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 23:23

PIETER649 schreef:
schijnbaar stel je alleen prijs op reacties die jou bevestigen in deze nieuwe opwelling van je...
dan spijt het me, ik geef mijn mening op basis van de persoon Sus die ik ken....

Ik sluit me geheel bij je aan.

GrZ
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 23:25

PIETER649 schreef:

Ik hoef toch niet overal op te reageren ?
Opwelling ? Het was mijn therapeute die dit voorstelde en ja, mag ik daar dan over na gaan denken, daar ik toch al zat te denken in de richting van iets te doen met mijn geloof ?

Wat vind ik het toch jammer dat je op deze manier nu reageert... komt het ook wel eens in je op om iemand te bemoedigen ?
En ja, ook wil ik die punten horen van mensen waar ik goed over zou moeten nadenken...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op woensdag 21 juli 2010, 23:29
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 23:28

JONATHAN890 schreef:
Ik las vandaag dit stukje:

Het komt in de vakantietijd wel voor dat mensen heimwee hebben. Heimwee naar thuis. Bij sommigen is dat heimwee zo sterk, dat ze niet meer van hun vakantie kunnen genieten. Ze zijn pas weer gelukkig als ze thuis zijn.
Ik moest hieraan denken toen ik Hebreeën 11 las. Over de geloofshelden die daar de revue passeren, wordt gezegd dat ze vreemdelingen en bijwoners waren op de aarde en dat ze verlangen naar een beter, dat is een hemels, vaderland (Hebreeën 11:13-16). Ook bij Paulus kom je deze gedachte tegen. In Filippenzen 1:23 zegt hij: ‘Ik verlang heen te gaan en met Christus te zijn, want dit is verreweg het beste.’

http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Heb+11,1-12,13&id42=0&id18=1&pos=0&l=nl&set=10

Toen we vorig jaar op vakantie waren aan de Belgische kust, hebben we daar ook verscheidene kerken en kathedralen bekeken. In één van die bouwwerken - ik ben helaas vergeten in welke - zag ik een schilderij dat mij zeer aansprak. Je zag een pelgrim, op de reis door dit leven, onderweg naar de eeuwigheid. De belijdenis van de aartsvaders dat zij vreemdelingen en bijwoners waren op aarde, komen we al tegen in Genesis 23:4. Ook al waren zij in het beloofde land, toch groeide in hen het verlangen naar het betere, het hemelse vaderland. Dat zegt Hebreeën 11:16. Daarom schaamt God er Zich niet voor om hun God genoemd te worden: de God van Abraham, Isaäk en Jakob. Zij hebben het hemelse vaderland reeds bereikt.

De zomer lijkt mij een prima tijd om hier eens mee bezig te zijn. Om jezelf af te vragen hoe het ervoor staat in je leven. Tekent Hebreeën 11 ook uw leven? Hoe vast zitten we nog aan deze aarde? Beseffen we dat we op weg zijn naar de eeuwigheid of schuiven we dat het liefst zo ver mogelijk voor ons uit?
Ik heb wel eens de indruk dat wij - en ik zeg het ook tegen mezelf - erg vastzitten aan deze wereld. We leven voor het hier en het nu. Een goede opleiding, een goede baan, een leuk huis, een gezin, een mooie carrière, promotie, een steeds grotere auto… En als we (ernstig) ziek zijn, strijden we tot het uiterste om zo lang mogelijk hier te blijven.

Begrijp me goed, ik zeg niet dat dit verkeerd is, maar ik zou sommige mensen toch wel eens hardhandig wakker willen schudden. Dit leven is tijdelijk. Als we sterk en gezond zijn 70 jaar, 80 jaar, heel misschien 90 jaar… Dan is het voorbij, althans hier op aarde. En voor sommigen is het al veel eerder voorbij.
Dan komt het erop aan dat we klaar zijn voor het hemelse vaderland. Dan begint het pas. Hebben we in dit leven geleerd dat we hier slechts gasten en vreemdelingen zijn? Is de Here u al aan het klaarmaken voor de hemel? Bent u als een pelgrim daarheen onderweg? Kent u het heimwee naar de hemel, ten diepste naar de Here Jezus zelf, om Hem te ontmoeten, Hem te zien en voor altijd bij Hem te zijn?

Dat kan alleen als u Hem hebt leren kennen als uw Heiland en Verlosser. Als Degene Die ook voor u Zijn leven heeft gegeven aan het kruis op Golgotha. Die voor u is gestorven, begraven en ook weer opgestaan. Die nu in de hemel is, aan de rechterhand van Zijn hemelse Vader. Die daar voor u bidt, voor u pleit. Die daar is om een plaats voor u te bereiden. ‘En wanneer Ik heengegaan ben en u plaats bereid heb, kom ik weder en zal u tot Mij nemen, opdat ook gij moogt zijn waar Ik ben’ (Johannes 14:3). Dit moment, Zijn wederkomst, kan wel eens dichterbij zijn dan wij vermoeden.

Of u nu wel of niet op vakantie gaat, ik wens u een goede zomertijd toe. Houd uw oog gericht op de Here Jezus. En leef als een pelgrim, die verlangt naar het hemelse vaderland.

Sja, dat doe ik al heel lang... Ik wortel hier niet; heaven 's my home. Maar ik denk dat ik hier nog ben omdat er nog een taak te vervullen is. Die eerst afmaken dus, en dan durf ik naar huis.

GrZing
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 23:37

PIETER649 schreef:

nee dat weet ik niet, heb het pas kort over gehad met mijn therapeute

kun je dat nader toelichten wat je bedoelt met... je kunt meer kapot maken dan je lief is ?
Zoals ik al zei elke tip is welkom, en waar ik wat mee kan, daar ga ik zeker over nadenken.
Opleiding heb ik jammergenoeg geen geld voor, maar ik denk dat je zonder opleiding dit goed zou kunnen doen, mits je je voorbereid hebt en je serieus met het geloof bezig bent.
Begeleiding ...neem ik mee...

Lachende smiley

dank je wel, ook al ben ik het niet met je eens dat ik mijn tijd niet zinvol heb besteedt in de afgelopen jaren.
Ik heb keihard aan mezelf gewerkt, als dat niet zinvol is voor anderen moeten ze dat maar zelf weten, maar ik weet beter.
Dat ik nu meer om handen wil hebben komt omdat ik er nu klaar voor ben... en nee niet alleen daarom zit ik te denken aan evangelisatie.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op woensdag 21 juli 2010, 23:59
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 23:38

SUSANNAH475 schreef:
Ik hoef toch niet overal op te reageren ?
Opwelling ? Het was mijn therapeute die dit voorstelde en ja, mag ik daar dan over na gaan denken, daar ik toch al zat te denken in de richting van iets te doen met mijn geloof ?

Wat vind ik het toch jammer dat je op deze manier nu reageert... komt het ook wel eens in je op om iemand te bemoedigen ?
En ja, ook wil ik die punten horen van mensen waar ik goed over zou moeten nadenken...

Suus, ik vind het heel goed dat je er zorgvuldig over nadenkt.
Ken je niet goed genoeg om te "beoordelen" of het iets voor je kan zijn maar tips inwinnen is al een goede eerste start!
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 23:39

CARIN303 schreef:
Suus, ik vind het heel goed dat je er zorgvuldig over nadenkt.
Ken je niet goed genoeg om te "beoordelen" of het iets voor je kan zijn maar tips inwinnen is al een goede eerste start!

Dat bedoel ik Carin, thanks !
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 23:43

CHATULIEM619 schreef:
ja

Volgens mij wordt daar wat anders mee bedoelt.

De Liefde niet wekken voordat je/iemand eraan toe is.

Dit is míjn interpretatie.

Welterusten!

En voor wie er moeten werken: Werk Ze!

Groet,

Shanita
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 23:43

ZINGA672 schreef:
Ik sluit me geheel bij je aan.

GrZ

Dat heb je wel goed gezien Zinga, ik kan reageren op wat je schreef, maar ik vind het errrrg lastig om met jou te communiceren.
Je hebt dit ook live met me meegemaakt en daarom lijkt het me soms gewoon verstandiger om te zwijgen.

Groetjes, Susannah
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 23:46

Heimwee....bekend woord voor mij Verlegen lachende smiley , moest vroeger altijd worden opgehaald van logeerpartijtjes omdat ik naar huis wilde.

Heimwee naar de Hemel? Ja, maar wel met vlagen, nu even niet ,maar er zijn zeker dagen bij dat ik bid; Kom Here Jezus kom".

Waar dat vlagerige aan ligt?
Aan mijn relatie met God, als ik het gevoel heb dat ik op de juiste weg zit, de goede dingen doe dan wordt ik bijna letterlijk opgelift naar de Hemel.
Maar ben ik weer eens teveel met " me,mijself and I" bezig, doe ik dingen waar ik niet achter sta of waarvan ik weet dat God het niet goed vind.....laat dan de Hemel nog maar even wachten.

Erg eigenlijk hè, ik en jij, wij leven uit genade en door genade, waar komt dat prestatie gedrag dan toch vandaan?
Dat ene stemmetje die maar in blijft fluisteren (en steeds harder bij mij ); je doet het niet goed genoeg voor God, wat doe je met je tijd? God is boos op je ,waar zijn je goede daden? ". En als ik dat bewust besef dan bid ik om bevrijding van die stem en......weg ie die!

Kom, Here Jezus, KOM spoedig!!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 924 925 926 927 928 929 930 ... 6194 Volgende
Pagina 927 van 6194