| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 00:08
|
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op dinsdag 27 juli 2010, 11:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 00:09
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Vasten is inderdaad meer dan enkel die ene vorm waarin je een bepaalde periode niet eet en drinkt. En als het breder bekeken wordt, wordt het al snel meer een levenshouding dan een tijdelijke activiteit. Dat is in elk geval voor mij wel gaan gelden. Vasten is voor mij een bepaalde levensinstelling uit dankbaarheid voor wat je ontvangt van je Schepper. |
op deze manier denk ik ook dat het je heel bijzonder bij god kan brengen. Er zit ook het dankbaar zijn in. Als je kijkt naar de onnodige luxe en levensstijl die wij hebben in dit extreem rijke land, is het goed eens een paar dagen somber te leven en daarin God te zoeken en te ontmoeten
welke levensinstelling bedoel jij Henk?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 00:12
|
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op dinsdag 27 juli 2010, 11:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 00:20
|
|
|
|
|
Vasten hoort wel bij het christenzijn. Ik vast ook met enige regelmaat door sober te eten bijvoorbeeld op zaterdagen. Zo word ik meer bewust van de zegeningen die we hier ondergaan in de overvloed die we hebben. Ik ben opgevoed met de overtuiging dat het niet goed is meer te nemen dan je nodig hebt om de aarde niet uit te putten en voor je gezondheid. Zo is het denk ik ook bedoeld. Vasten helpt je te verinnerlijken en dichter bij God te komen, beter naar Hem te luisteren, af te stemmen en even wat minder op het materiële gericht te zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 00:21
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | | Als je een goede liefdesrelatie hebt en elkaar seksueel liefkoost, geen gemeenschap hebt, is dat ook seks voor het huwelijk? |
wat is sex.... voor mij is wat jij hierboven schrijft geen discussie punt. omdat ik er geen moeite mee hebt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROB995
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 00:27
|
|
|
|
|
Yep, heb even de teksten niet paraat, maar Jezus gaat toch regeren in/vanuit Jeruzalem en dus op aarde? Waarom zouden wij in die 1000 jaar in de hemel zijn... als wij MET Jezus zullen zijn? Volgens mij zijn we dan dus weer op aarde.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 00:31
|
|
|
|
vrouwen besteden meer aandacht aan hun uiterlijk dan mannen, algemeen bekend.
Wat doe jij als man aan je uiterlijk?
scheren doen we allemaal, maar zijn er meer dingen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 00:36
|
|
|
|
| ROB995 schreef: | | Yep, heb even de teksten niet paraat, maar Jezus gaat toch regeren in/vanuit Jeruzalem en dus op aarde? Waarom zouden wij in die 1000 jaar in de hemel zijn... als wij MET Jezus zullen zijn? Volgens mij zijn we dan dus weer op aarde. |
volgens mij, zoals ik het lees, zijn de uit de doden opgewekte, diegene die in de grote verdrukking dood zijn gemaakt omwille van hun getuigenis
de andere doden blijven dood tot na de 1000 jr...ook de gelovigen van deze tijd dus van voor de grote verdrukking
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 00:38
|
|
|
|
| BRAZEEVEL772 schreef: | dat is niks nieuw he  |
je hoeft niet alles hardop te zeggen, cowboy! en dan ook nog es voor de hele wereld leesbaar!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 00:39
|
|
|
|
Misschien ken je het, als je een auto hebt... Heb je eindelijk een parkeerplekje gevonden... neemt iemand anders de plek in.
Dit is wellicht de oplossing:
cars fight for a parking spot
Laatst aangepast door
|
LEPELTJE037
|
op dinsdag 27 juli 2010, 00:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 00:47
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Pas had ik het er met iemand over... over het nieuwe Jeruzalem. Wat ik daar hoorde was compleet nieuw voor me... christenen die behouden worden zouden na dit leven gescheiden zijn en in aparte gedeeltes terechtkomen, scheiding d.m.v. een muur, maar wel een die toegankelijk is ?
Dat verbaasde mij en ik had 't nog nooit gehoord. Degene waar ik het mee deelde had het over dat je als je als heiden gelooft in Jezus Christus je niet op dezelfde plek komt als iemand van het volk Israel, beschreven in het O.T. Zou dat dan betekenen dat ik niet bijv. met Mozes zou kunnen spreken daar ? (En met "daar" bedoel ik dan: '(De nieuwe hemel en) de nieuwe aarde' of 'het nieuwe Jeruzalem').
Ik vond dat een gekke gedachte, aangezien ik juist ergens in het N.T. gelezen heb dat er geen onderscheid (geen 'verschil') is tussen de jood van het volk Israel of de heiden die zich tot God bekeert. De jood zal de wet tot rechtvaardigheid worden gerekend (terwijl ik tegelijkertijd denk dat God toen al uitzag naar de komst van Jezus Christus) en mij als 'heiden' het geloof in Jezus Christus.
Ik wilde hier meer van weten en kwam terecht op een site waar ik al eens eerder informatie van heb gelezen. Daar werd ook verteld van een scheiding, maar niet tussen (a)het volk Israel en (b)de gemeente, maar tussen (a)degene die de 1e opname meemaken en (b)degene die erna komen.
Nu ben ik toch wel benieuwd welke mensen er bedoeld worden in Openb. 21
Hier een stukje van die site:
"Muur, poorten en fundamenten "En zij had een grote en hoge MUUR en zij had twaalf POORTEN en op de twaalf poorten ... en namen op de poorten geschreven ... van de twaalf stammen der kinderen Israëls... En de muur der stad had twaalf FUNDAMENTEN en daarop de twaalf namen van de twaalf apostelen des Lams." (Openbaring 21:12-14)
De muur om het Nieuwe Jeruzalem heeft niets te maken met veiligheid, want alle vijanden zijn voorgoed verdwenen. Een muur maakt onderscheid tussen mensen aan weerskanten van die muur: je hoort er binnen of je hoort erbuiten. Er is onderscheid tussen Gods volk (Nieuw Jeruzalem) en de overige volken. De muur geeft ook een begrenzing aan, die aangeeft dat het aantal bewoners vast ligt. Na het neerdalen uit de hemel komen er dan ook geen bewoners meer bij. De muur is buitengewoon hoog. Dat kan duiden op de volmaakte heiligheid van de bewoners.
De poorten geven aan dat Gods volk openstaat naar de overige volken, dat Gods volk haar glorie niet voor zichzelf houdt, maar deelt met de andere bewoners van de nieuwe aarde. De poorten van de stad gaan nooit dicht. Ze staan open naar alle kanten (Op.21:13) en worden afgebeeld als bestaande uit een enkele parel (Op.21). De communicatie tussen Gods volk en de omliggende volken is belangrijk en kostbaar.
Zowel het aantal fundamenten van de muren als het aantal poorten is twaalf, het getal dat enerzijds voor de twaalf stammen van Israël geldt als ook voor de twaalf apostelen: oude en nieuwe verbond verenigd. Zoals al eerder gezegd: de twaalf apostelen zullen regeren over de twaalf stammen van Israël (Luc.22:30).
Tweedeling De Bijbel laat zien dat er een soort tweedeling zal zijn op de nieuwe aarde. Er zal verschil zijn tussen Gods volk (=Nieuw Jeruzalem) en de overige volken. Het beeld dat Openbaring 21 oproept is dat van een stad en volken die er omheen wonen. Een samenvatting van de belangrijkste verschillen:
Gods volk: -Opgestaan bij de eerste opstanding (Op.20:4-6) -Niet beoordeeld bij het laatste oordeel (Op.20:6) -Gods zegen verspreiden onder de volken
Overige volken op de nieuwe aarde: -Opgestaan bij de tweede opstanding (Op.20:5,12-13) -Beoordeeld en begenadigd bij het laatste oordeel -Zegen ontvangen van God via Gods volk"
'k Ben benieuwd naar jullie reacties. |
Jammer dat er nog niet gereageerd is... zet 'm ff weer naar boven...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 00:48
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | | zou dat goed gaan dan?? |
nou?? eh...denk het niet..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 00:51
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | nou?? eh...denk het niet..  |
dat is dan ook zonde....moet ik t maar niet doen denk ik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 00:55
|
|
|
|
(weggehaald door mijzelf)
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op woensdag 28 juli 2010, 12:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 00:57
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | | dat is dan ook zonde....moet ik t maar niet doen denk ik |
je mag 'm komen brengen???? 
maar of dat goed gaat
Laatst aangepast door
|
MARIEKE897
|
op dinsdag 27 juli 2010, 01:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 01:10
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | je mag 'm komen brengen???? maar of dat goed gaat |
heb jij dan de herstel mogelijkheden voor dingen die wat beschadigd zijn?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 01:12
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | | heb jij dan de herstel mogelijkheden voor dingen die wat beschadigd zijn? |
wil er met liefde naar kijken hoor, me erin verdiepen voordat ik een ja of nee geef
Laatst aangepast door
|
MARIEKE897
|
op dinsdag 27 juli 2010, 01:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 01:13
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | wil er met liefde naar kijken hoor, me erin verdiepen voordat ik een ja of nee geef  |
wel lief....wel voorzichtig mee omgaan he....is wat beschadigd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 01:15
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | | wel lief....wel voorzichtig mee omgaan he....is wat beschadigd |
is aan mij wel besteed..maar hier is ook nog wel het één en ander niet helemaal beschadegingsvrij..kun jij dan daar ook naar kijken? helpen we elkaar!!
Laatst aangepast door
|
MARIEKE897
|
op dinsdag 27 juli 2010, 01:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 01:17
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | is aan mij wel besteed..maar hier is ook nog wel het één en ander niet helemaal beschadegingsvrij..kun jij dan daar ook naar kijken? helpen wel elkaar!!  |
ik ben wel een goede klusser hoor....ga niets uit de weg.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 01:18
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | | ik ben wel een goede klusser hoor....ga niets uit de weg. |
das mooi, komen we er samen wel uit, toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 01:25
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | das mooi, komen we er samen wel uit, toch?  |
dat denk ik wel, als jij duidelijk aangeeft welke dingen herstel nodig hebben en ik laat zien welke dingen het niet meer helemaal als nieuw funktioneren dan komt dat vast wel goed met al die dingen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 02:18
|
|
|
|
Ik kan alleen maar zeggen...
als je echt met mij begaan bent bidt dan voor mij, dat ik de kracht weer vind voor dit leven.
Suus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 05:26
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Ik kan alleen maar zeggen...
als je echt met mij begaan bent bidt dan voor mij, dat ik de kracht weer vind voor dit leven.
Suus |
Dacht je nou echt, dat ik je vergeten was?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 05:46
|
|
|
|
Henk Wijngaard heeft een liedje gemaakt, heel lang geleden:
Dat gaat als volgt:
He, Suus, de bui is over. Kijk de lucht wordt al weer blauw en die boog met 1.000 kleuren, die is alleen voor jou!
Het is een oud liedje en zeker niet de mooiste melodie , maar voor 't oog wel zeker het mooiste om te zien
Omdat ik nogal van autootjes houdt, houd ik dus / nou ja dus / ook van zijn liedjes.
En nu eindelijk de kans om daar wat mee te doen
Laatst aangepast door
|
BEHAPPY332
|
op dinsdag 27 juli 2010, 05:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 06:23
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Jammer dat er nog niet gereageerd is... zet 'm ff weer naar boven...  |
Dat verbaasde mij en ik had 't nog nooit gehoord. Ik vond dat een gekke gedachte,
Susanne, je hebt gewoon gelijk.
Het hemels Jeruzalem is een sterke burcht, die niet overwonnen wordt.
Bovendien, heel de Bijbel staat vol beeldspraak. Die weer teruggrijpt op eerdere uitspraken en beeldspraken Bijv. Openb. 21:7 'Wie overwint...' Grijpt weer terug op Openb. Hoofdstuk 2: 7, 11, 17, 26, Hoofdstuk 3:5, 12, 21.
Wie overwint? Genesis staat daarbij zo vaak vol omkering. De winnaar wordt verliezer, de verliezer wordt winnaar.
Zie dan het boek Esther, de naam God wordt niet genoemd. En het volk dreigde te verliezen..
Toch was in de burcht Susan de overwinning voorbereid, dankzij Degene die niet zichtbaar was, maar wel aanwezig was.
Hij werd zichtbaar dankzij zijn onzichtbaarheid
De tactiek van De Winnaar is soms Zijn Onzichtbaarheid
Zo is ook het Hemels Jeruzalem, onzichtbaar, ongelofelijk ver, Maar eens is deze aarde uitgekristalliseerd en wat nu nog een kale grijze doffe stoffige steen is, is dan een edelsteen
schitterend
Laatst aangepast door
|
BEHAPPY332
|
op dinsdag 27 juli 2010, 06:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 06:49
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Pas had ik het er met iemand over... over het nieuwe Jeruzalem. Wat ik daar hoorde was compleet nieuw voor me... christenen die behouden worden zouden na dit leven gescheiden zijn en in aparte gedeeltes terechtkomen, scheiding d.m.v. een muur, maar wel een die toegankelijk is ?
Dat verbaasde mij en ik had 't nog nooit gehoord. Degene waar ik het mee deelde had het over dat je als je als heiden gelooft in Jezus Christus je niet op dezelfde plek komt als iemand van het volk Israel, beschreven in het O.T. Zou dat dan betekenen dat ik niet bijv. met Mozes zou kunnen spreken daar ? (En met "daar" bedoel ik dan: '(De nieuwe hemel en) de nieuwe aarde' of 'het nieuwe Jeruzalem').
Ik vond dat een gekke gedachte, aangezien ik juist ergens in het N.T. gelezen heb dat er geen onderscheid (geen 'verschil') is tussen de jood van het volk Israel of de heiden die zich tot God bekeert. De jood zal de wet tot rechtvaardigheid worden gerekend (terwijl ik tegelijkertijd denk dat God toen al uitzag naar de komst van Jezus Christus) en mij als 'heiden' het geloof in Jezus Christus.
Ik wilde hier meer van weten en kwam terecht op een site waar ik al eens eerder informatie van heb gelezen. Daar werd ook verteld van een scheiding, maar niet tussen (a)het volk Israel en (b)de gemeente, maar tussen (a)degene die de 1e opname meemaken en (b)degene die erna komen.
Hier een stukje van die site:
"Muur, poorten en fundamenten "En zij had een grote en hoge MUUR en zij had twaalf POORTEN en op de twaalf poorten ... en namen op de poorten geschreven ... van de twaalf stammen der kinderen Israëls... En de muur der stad had twaalf FUNDAMENTEN en daarop de twaalf namen van de twaalf apostelen des Lams." (Openbaring 21:12-14)
De muur om het Nieuwe Jeruzalem heeft niets te maken met veiligheid, want alle vijanden zijn voorgoed verdwenen. Een muur maakt onderscheid tussen mensen aan weerskanten van die muur: je hoort er binnen of je hoort erbuiten. Er is onderscheid tussen Gods volk (Nieuw Jeruzalem) en de overige volken. De muur geeft ook een begrenzing aan, die aangeeft dat het aantal bewoners vast ligt. Na het neerdalen uit de hemel komen er dan ook geen bewoners meer bij. De muur is buitengewoon hoog. Dat kan duiden op de volmaakte heiligheid van de bewoners.
De poorten geven aan dat Gods volk openstaat naar de overige volken, dat Gods volk haar glorie niet voor zichzelf houdt, maar deelt met de andere bewoners van de nieuwe aarde. De poorten van de stad gaan nooit dicht. Ze staan open naar alle kanten (Op.21:13) en worden afgebeeld als bestaande uit een enkele parel (Op.21). De communicatie tussen Gods volk en de omliggende volken is belangrijk en kostbaar.
Zowel het aantal fundamenten van de muren als het aantal poorten is twaalf, het getal dat enerzijds voor de twaalf stammen van Israël geldt als ook voor de twaalf apostelen: oude en nieuwe verbond verenigd. Zoals al eerder gezegd: de twaalf apostelen zullen regeren over de twaalf stammen van Israël (Luc.22:30).
Tweedeling De Bijbel laat zien dat er een soort tweedeling zal zijn op de nieuwe aarde. Er zal verschil zijn tussen Gods volk (=Nieuw Jeruzalem) en de overige volken. Het beeld dat Openbaring 21 oproept is dat van een stad en volken die er omheen wonen. Een samenvatting van de belangrijkste verschillen:
Gods volk: -Opgestaan bij de eerste opstanding (Op.20:4-6) -Niet beoordeeld bij het laatste oordeel (Op.20:6) -Gods zegen verspreiden onder de volken
Overige volken op de nieuwe aarde: -Opgestaan bij de tweede opstanding (Op.20:5,12-13) -Beoordeeld en begenadigd bij het laatste oordeel -Zegen ontvangen van God via Gods volk"
'k Ben benieuwd naar jullie reacties. |
Oh ja, antwoord geven op de vraag. Dat hoort ook bij gesprekstechniek... Moet ik ook nog leren.
Welke vraag:
oh ja, die
Om me er nu even makkelijk van af te maken, welke tekst uit Openbaringen 21 bedoel je precies?
Zo dat geeft mij weer ff tijd om na te denken.
Let op! als je me daarna die tekst geeft, dan krijg je steevast van mij als antwoord: 'welke mensen?' Gij zult niet oordelen, opdat gij niet geoordeeld worde. Dus dat antwoord kun je bij voorbaat al vast in calculeren...
Maar... er is vast nog wel wat mooiers over te zeggen.
Kijkend naar Openb. 21:8 eh, dat gaat toch eigenlijk wel een beetje over mij? Laf, ben ik soms... wil het eigenlijk niet toegeven... ongelovig... ja, je kunt niet alles geloven! ... verfoeilijk... gaat wel erg ver, mag ik die overslaan? ... moordenaars... nu heb ik wel eens een vis gevangen en dat ging niet zo diervrienlijk... hoereerders... moet dat nou hier??? ... tovenaars... nou soms wil je de wereld wel eens naar je hand zetten, fout@ ! afgodendienaars, je, eh, god of geld? leugenaars... een kleintje om bestwil, is toch een ideale leugen?! Ik de grootste zondaar... we kennen de theologie... maar in ieder geval herkenbaar...
Als zonden niet zouden zijn weggewassen, dan zouden we allemaal in die tweede poel komen. Dan komt de Schepping echter niet tot zijn doel...
en blijft God alleen achter...
Help! Hier krijg ik allemaal van die hele praktische gedachten bij, die mij flink commentaar zouden opleveren. Maar je kunt het jezelf wel voorstellen...
Een God kan per definitie alleen bestaan uit liefde, omdat wat verdeeld is tegen zichzelve, niet lang kan bestaan. God is dus liefde en liefde heeft behoefte om zich eindeloos te delen en tijdens dat delen wordt zij nooit kleiner, maar alleen maar groter.
Wat al die bijzondere getallen betreft>
1111 bericht 4000e bezoeker enne, nou ja, je weet wel... iedereen doet mee aan de bijzondere getallen...
Maar Gods rekenwerk, liefde eindeloos delen en daardoor alleen maar eindeloos groter worden, dat gaat door tot in oneindigheid,
Voor het meest bijzondere getal, moeten we dus nog even geduld hebben...
sorry...
spijt me...
!!!!!!!!!!!!
Laatst aangepast door
|
BEHAPPY332
|
op dinsdag 27 juli 2010, 06:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 07:06
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Jammer dat er nog niet gereageerd is... zet 'm ff weer naar boven...  |
'Zou ik dan niet met Mozes kunnen spreken?''
Help! Je begint wel gelijk met de beroemdste. Hij hielp 600.000 mannen door de zee heen. vrouwen en kinderen niet meegerekend.
en dan dat hele Joodse volk, dat daarna nog eens geboren is die deze wonderen de hele geschiedenis door herhalen, om daarmee God te loven en te prijzen zoals David deed.
Denk je niet, dat die hem eerst nog willen bedanken?
Dat wordt achteraan aansluiten in de rij... Gelukkig is de hemel niet als de Efteling, waar wachten ontzettend saai is.
Ik kan me zo voorstellen, dat ze daar wel een oplossing voor hebben. Wat mij wel opvalt is, dat als ik over de hemel ga praten, met mijn aardse ervaring, dat het heel snel een grap lijkt en niet echt lijkt.
Als je dan terugdenkt, aan de tekst van Christus: 'Weet gij niet, dat in de hemel mannen en vrouwen niet gehuwd zijn... maar zijn als de engelen...'
Na zo'n tekst, kom ik weer met beide benen op de grond. De hemel is voor een mens onvoorstelbaar.
Tegelijk, Het heelal is groot, maar er is een grens. Er moet dus ook iets zijn na die grens.
Dat er na die grens niets zou zijn, dat is pas onvoorstelbaar.
Daarmee zeg ik niet, dat de hemel pas begint waar het heelal eindigt, we waren het er immers over eens: 'Het Koninkrijk des Hemels is bij u' (zie eerdere topics)
Hoe dichtbij kan het zijn?
er zijn zovele mensen met Bijna Dood ervaringen, BDE. Zij allen vertellen ongeveer hetzelfde verhaal. Daaronder zijn zeker ook christenen.
Gelukkig voor de meeste mensen is zo'n ervaring ver weg
Het Koninkrijk des Hemels is er ook, als je iemand die dorst heeft, een beker water aanbiedt. Zo dichtbij kan het zijn, omdat je zo waar de dood was, het leven brengt.
Leven is eindeloos gevarieerd het blijft verwonderen de wetenschap raakt niet uitgeleerd
Dankzij ' ' die verstoppertje speelt en telkens weer nieuwe wonderen tevoorschijn laat komen.
Het is er gewoon alleen net iets anders dan wij ons als mens kunnen voorstellen.
Daarom blijf ik er met mijn eigen handen en met mijn eigen voorstellingsvermogen het liefst van af.
De hemel is heilig, dat is als een deel van de tempel wat ik nu nog niet wil betreden.
Wel is het voorkleed gescheurd en kun je er soms toch al iets van ontwaren,
Het is waar en waarachtig, maar net als Mozes *die wilde je toch spreken niet op schoenen bij de brandende braamstruik mocht komen omdat het heilige grond is
zo waag ook ik mij er niet aan om te dicht het hemelse te benaderen want iets wat heilig is
daar mag ik in geloven, op hopen en voor de rest, gewoon van afblijven.
Dat is voor later.
en nu? Vanacht gewerkt, ga nu slapen, nu de zon wakker is, ga ik slapen en met mijn dromen kom ik dan toch weer daarboven
Laatst aangepast door
|
BEHAPPY332
|
op dinsdag 27 juli 2010, 07:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 07:26
|
|
|
|
Ik had het over het onderscheid wat in het nieuwe Jeruzalem plaats vindt... maar volgens mij zie ik daar weinig van terug in je tekst... het voorbeeld van Mozes was om aan te geven dat de Israelieten van het oude verbond samen met de heidenen van het nieuwe verbond in dezelfde ruimte zouden kunnen leven of is het onderscheid er tussen andere groepen ?
Ik vraag me af of er in de hemel niet gehuwd wordt... waarom zou het niet zo kunnen zijn als voor de zondeval ? Ja ik weet dat Jezus dat gezegd heeft, maar ik lees het in de context waar Farizeeers en schriftgeleerden Jezus ergens op probeerden te pakken en Jezus terug antwoordde met een antwoord waar ze geen tegenvraag op konden hebben. Misschien wel idee voor een nieuw topic... want in dit topic is het wel erg offtopic.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 07:33
|
|
|
|
| BEHAPPY332 schreef: | Dacht je nou echt, dat ik je vergeten was? |
is niet persoonlijk (voor jou) bedoeld hoor...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op vrijdag 30 juli 2010, 00:41
|
|
| Naar boven |
|
|