ChristianMatch

Forum

Alleen voor mannen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 991 992 993 994 995 996 997 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
LAURENS814

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 00:29

MARIO216 schreef:
In dit topic mogen alleen mannen reageren wat ze denken over van alles en nog wat.

Oke, wat is mannelijkheid?
Veel testosteron? een brede kaaklijn? Ruwe bolster blanke pit?

O ja, hebben jullie ook al zo'n hekel aan het feminisme? Al die zure vrouwen die mannen willen omvormen tot watjes en papventjes. Bah!
Ik zeg: Weg met de metroseksueel! Lang leven de Neanderthaler!
(oerbrul) GGGGGGGGRRRRRROOOOORRRRRRRR...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 00:51

VISSER278 schreef:
Hannah......... je bungalowtent komt vol hoor!

Lachende smiley met blinkend witte tanden gezellig he? Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 00:58

LAURENS814 schreef:
Iemand die homoseksuele gevoelens heeft, daar is niets mis mee dacht ik. Aan je gevoelens kun je weinig veranderen. Die heb je nu eenmaal.
Je kunt de 'passies van het vlees' echter wel proberen te beheersen.

Ik denk dat de Bijbel onomwonden 'spreekt' over seksuele handelingen tussen twee mannen in de bekenden/beruchte passage uit leviticus.
Seks tussen twee mannen is een gruwel is Gods ogen.
De reden waarom dit een gruwel is wordt echter niet verklaard. Daar kun je alleen maar naar gissen.
Een mogelijk verklaring zou kunnen zijn dat twee mannen zich niet kunnen voortplanten. Seks waaruit geen kinderen voorkomen is volgens het Bijbels ideaal 'not done'. Kinderen zijn een zegening en geven de ouders de kans om, net als god, geduld en liefde uit te oefenen op hun kinderen.
Als twee mannen met elkaar de liefde bedrijven kan er ook zaad 'verspild' worden, en dus levert dat geen kinderen op.
Daar volgt automatich ook uit dat mannen niet met zichzelf mogen spelen; ook dan wordt er het nodige zaad verspild.
Bovenstaande is ook de reden waarom de meeste traditionele kerken deze praktijken als een zonde of op z'n minst een ongeordende daad beschouwen.

Ergens schuilt in deze redeneringen toch een vorm van logica, vind ik.
Man en vrouw zijn voor elkaar gemaakt. Lichamelijk bezien lijkt mij dat toch overduidelijk.
Overigens ben ik van mening dat het absoluut schandalig is dat sommige kerken mensen (mannen of vrouwen) afkeuren op hun homoseksuele gevoelens. Mensen die lijden aan deze gevoelens moet je in hun waarde laten en extra aandacht en steun geven. Zeker als ze wilen kiezen voor het celibaat.

dit klinkt wel heel productie gericht hoor, als je t mij vraagt!

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zaterdag 31 juli 2010, 00:59
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 02:14

MIEKE364 schreef:
Ach vroeger.....toch is het zo dat de voorganger die 's avonds na zijn dagtaak, wat later komt op de bijbelstudiegroep die hij leidt omdat hij direct na het eten weer even langs ging bij de stervende over wie hij nog heel even verteld. Zijn witte gezicht en de donkere kringen onder zijn ogen spreken boekdelen. Hij ziet er aangedaan uit. Ook maar een mens, dan voelt hij zich ook nog geroepen de rouwende partner en kinderen een troostend woord toe te dichten. Hij staat paraat voor hen, ze kunnen hem dag en nacht bellen. Zo kan ik over hem veel voorbeelden noemen bv hoe hij meeleefde met het grootouder- en ouderpaar dat een baby verloor bij de geboorte, gelukkig bleef het tweelingbroertje in leven. Het begeleiden van een aan kanker leidende vrouw, in jaren achtereen meerdere malen geopereerd en net aan weer opgekrabbeld. De kinderen, de echtgenoot allemaal zoeken ze steun bij hem. Het is zijn werk maar daarnaast wordt hij geacht te participeren in allerlei overlegverbanden met collega's, ook van andere geloven. Voert hij individuele begeleidingsgesprekken met mensen die daaraan behoefte hebben en leidt vele bijbelstudie- en begeleidingsgroepen in de avonduren. Daarnaast de vergaderingen met de kerkenraad maar ook met verschillende werkgroepen en al het werk dat daaruit voortvloeit horen tot zijn taken. Een 40-urige werkweek? Degene over wie ik het heb zal er regelmatig tussen de 60 en 80 maken.

Ik geloof het allemaal Mieke, maar wat ik bedoel aan te geven dat er mensen zijn met andere beroepen die net zoveel uren maken en net zoveel verdriet meemaken. Hoeveel uur denk je dat artsen werken? Wat die allemaal meemaken? En hoe zwaar dat af en toe is..... En natuurlijk een predikant werkt 's avonds maar heeft 's morgens weer meer tijd.....

Maar kies je allemaal niet een vak uit een bepaalde roeping?
ik ken ook predikanten en natuurlijk die werken hard, maar jij en ik en zoveel andere mensen ook.....en dat bedoelde ik er mee te zeggen.....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 31 juli 2010, 02:18
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 02:30

MARIO216 schreef:
Ik weet nog dat ik in een Renault 4 mee mocht rijden, zo eentje met de pook in het dashboard.

Ik had er één, een lichtblauwe, een van mijn eerste auto's........
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 07:25

DAVID923 schreef:

letterlijk betekend het ''je doel missen''.

Kijk, dat vind ik nou een hele mooie omschrijving en zò waar!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 08:32

[quote=MIEKJES285]

sssssst...... Smiley met dichtgeplakte mond Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 08:43

DAVID923 schreef:
ken het, ze verkondigen de health and wealth leer, dan haak ik al af. Lachende smiley

Dat bedoel ik.

:)
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 08:52

op dit moment is het wat regenachtig in ede, dus ik neem de bungalowtent mee, en hoop er voor twaalven al te zijn om een start te maken met opzetten.
zijn er nog meer mensen die wat eerder zijn, en even willen helpen?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 08:56

LAURENS814 schreef:
Oke, wat is mannelijkheid?
Veel testosteron? een brede kaaklijn? Ruwe bolster blanke pit?

O ja, hebben jullie ook al zo'n hekel aan het feminisme? Al die zure vrouwen die mannen willen omvormen tot watjes en papventjes. Bah!
Ik zeg: Weg met de metroseksueel! Lang leven de Neanderthaler!
(oerbrul) GGGGGGGGRRRRRROOOOORRRRRRRR...
Laurens, je bent een toffe kerel! Hier op het forum zijn de mannen veel te lief. Zelfs bij ons topic durven ze nog haast niks te zeggen. Maar goed, wat wil je. De gemiddelde vrouw op dit forum is hier een mannenhaatster. In de chatbox kletsen de mannen net zoals de vrouwen, een serieus gesprek wordt eigenlijk geweerd. Van vrouwen kan ik het hebben hoor, heb voldoende verjaardagen meegemaakt om te weten dat hun interesse alleen maar bij kinderen, kleren en huis-tuin-en-keuken dingen liggen. En ach het heeft ook wel zijn charme. Maar dat je zelfs niet met een vent een normaal gesprek kunt voeren valt me wel heel erg tegen. Ook daarin zijn ze veel te vrouwelijk geworden. Iedere avond probeer ik weer een normaal gesprek op gang te brengen, maar het interesseniveau is bijzonder laag.
Deze week ben ik elke avond vanaf 7 uur in de chatbox geweest. Gewoon kijken wat voor onderwerpen ze bespreken. En eerlijk gezegd, het valt me iedere keer weer tegen. Je zult denken dat nu de vrouwen hoger opgeleid zijn, meer meedoen in de maatschappij, dat ze ook wat meer geïnteresseerd zijn in de wereld om hun heen. Maar helaas, ze kunnen niet anders dan alleen maar over de gewone dingen praten. Het ligt in de aard van de vrouwen dat alleen hun eigen wereldje, hun eigen kinderen, hun eigen huisje belangrijk is. Emancipatie schijnt toch niet te werken. Vrouwen zijn echt anders dan mannen. En mannen verlagen zich tot hetzelfde niveau. Nog even en dan kunnen we een breiklasje beginnen voor mannen. Lang leve de Libelle!!!

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zaterdag 31 juli 2010, 09:16
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 09:05

HANNAH810 schreef:
op dit moment is het wat regenachtig in ede, dus ik neem de bungalowtent mee, en hoop er voor twaalven al te zijn om een start te maken met opzetten.
zijn er nog meer mensen die wat eerder zijn, en even willen helpen?

Hannah...ze zeggen hier altijd...regen voor achten , heb je de hele dag niet meer te verwachten. Clown smiley
Dus houd moed...ut komt allemaal goed. Knipoog smiley

Ik wens iedereen die vandaag naar Ede gaan,
een hele leuke...gezellige dag toe.

Liefs Carien. Kussende smiley

Laatst aangepast door
CARIEN982
op zaterdag 31 juli 2010, 11:20
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 09:05

Ik adviseer een regenjas en of plu mee te nemen.
Je kan er beter mee verlegen zitten dan om verlegen.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 09:20

CARIEN982 schreef:
Hannah...ze zeggen hier altijd...regen voor achten , heb je de hele dag niet te verwachten. Clown smiley
Dus houd moed...ut komt allemaal goed. Knipoog smiley

Ik wens iedereen die vandaag naar Ede gaan,
een hele leuke...gezellige dag toe.

Liefs Carien. Kussende smiley

dank je carien, wij gaan in elk geval, nog effies douchen en eten halen,
en dan komen we naar ede toe!!
enneh..........han het-er zin an!!!
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 09:25

MARIO216 schreef:
Ik weet nog dat ik in een Renault 4 mee mocht rijden, zo eentje met de pook in het dashboard.

Ik heb er 2 gehad en een Eend, allemaal met die pook uit het dashbord.
Zo super gaaf, van de eend maakte je in de zomer een cabrio !!
En dan de prijs van mijn eerste rijlessen.....f10,00 (tien gulden) pffff (ik word heeel oud)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 09:28

MARISKA601 schreef:
Wat wil je hiermee bereiken?
Dat we medelijden met je krijgen?
Of is onze reactie naar jou toe verkeerd?

Susannah probeert hier gewoon even duidelijk te maken dat ze het erg moeilijk heeft.

Daar is al moed genoeg voor nodig, om dat te doen.

En 'medelijden'is een negatief woord, wat dan wel heel erg verkeerd kan vallen hoor...

Ik vind het heel erg dapper dat Susannah hier zo open probeerd te zijn.

Zelfs al zou niet iedereen dat snappen.

En dat psychiaters met pillen strooien, zodat iemand ook nog eens medicijnverslaafd raakt, dat is al heel erg lang bekend.

Ik laat het hier effe bij.

Susannah, ik begrijp jou wel hoor ;)

Sterkte...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 31 juli 2010, 09:30
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 09:34

Voetbal plaatjes sparen van Pannini, alles van de ere- en eerste divisie.
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 09:37

MARIO216 schreef:

oooo jaah! hebben wij ook gehad. en die stengeltjes aan de stuurkolom...heel anders dan hoe ze tegenwoordig ingedeeld zijn.

stel je voor:
links: groot stengeltje voor: stadslicht(boven), dimlicht(midden) en grootlicht(beneden) en claxon(indrukken)
daar achter: klein stengeltje: lichtschakelaar

rechts: schakelaar voor de richtingaanwijzer, die je zèlf na de bocht moest terugzetten.

verder nog wat tuimelschakelaars op het dashboard voor ruitenwisser (zonder interval). klok/toerenteller/temperatuurmeter? wat is dat??

http://www.renault4.co.uk/forum/attachment.php?attachmentid=2676&stc=1&d=1252280616

laatstbekende nieuwprijs (1980): 5377 euro/fl. 11.850,--
HEERLIJK SENTIMENT! zou er nog wel eens een keer in willen rijden.

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op zaterdag 31 juli 2010, 09:45
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 09:38

LAURENS814 schreef:
Neem niet alles serieus wat ik zeg. Doe ik ook niet Knipoog smiley

De hemel 'kwetsen' lijkt mij overigens onmogelijk.
De hemel is niet een ding dat op zich zelf staat. De hemel is de hemel omdat God er 'woont'.

Dus vloeken is niet de hemel kwetsen Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 09:39

wij gaan onderweg Coole smiley met zonnebril
eerst de auto halen en hopen tegen 12en er te zijn

Laatst aangepast door
GRACE585
op zaterdag 31 juli 2010, 09:40
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 09:42

CHATULIEM619 schreef:
Laurens, je bent een toffe kerel! Hier op het forum zijn de mannen veel te lief. Zelfs bij ons topic durven ze nog haast niks te zeggen. Maar goed, wat wil je. De gemiddelde vrouw op dit forum is hier een mannenhaatster. In de chatbox kletsen de mannen net zoals de vrouwen, een serieus gesprek wordt eigenlijk geweerd. Van vrouwen kan ik het hebben hoor, heb voldoende verjaardagen meegemaakt om te weten dat hun interesse alleen maar bij kinderen, kleren en huis-tuin-en-keuken dingen liggen. En ach het heeft ook wel zijn charme. Maar dat je zelfs niet met een vent een normaal gesprek kunt voeren valt me wel heel erg tegen. Ook daarin zijn ze veel te vrouwelijk geworden. Iedere avond probeer ik weer een normaal gesprek op gang te brengen, maar het interesseniveau is bijzonder laag.
Deze week ben ik elke avond vanaf 7 uur in de chatbox geweest. Gewoon kijken wat voor onderwerpen ze bespreken. En eerlijk gezegd, het valt me iedere keer weer tegen. Je zult denken dat nu de vrouwen hoger opgeleid zijn, meer meedoen in de maatschappij, dat ze ook wat meer geïnteresseerd zijn in de wereld om hun heen. Maar helaas, ze kunnen niet anders dan alleen maar over de gewone dingen praten. Het ligt in de aard van de vrouwen dat alleen hun eigen wereldje, hun eigen kinderen, hun eigen huisje belangrijk is. Emancipatie schijnt toch niet te werken. Vrouwen zijn echt anders dan mannen. En mannen verlagen zich tot hetzelfde niveau. Nog even en dan kunnen we een breiklasje beginnen voor mannen. Lang leve de Libelle!!!

Het is dat ik je niet serieus neem anders zou ik enigszins geirriteerd zijn...... Knipoog smiley

Oh jee, het was voor mannen.... Verraste, verbaasde smiley excuus....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 31 juli 2010, 09:43
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 09:49

ERIK546 schreef:
volgen er meer:P

Maar Pieter het lijkt wel of je Tessybeer probeert aan te vallen. zo komt het op mij over in ieder geval.

En ook al zit die 1% op het forum, kan jet het ook al met elkaar over dingen hebben.

Er zijn ook jongeren waar ze thuis maar weinig met bepaalde vraagstukken of problemen mee kunnen aankomen dus dan kan een forum een uitkomst zijn voor ze

Ach Pieter valt best mee hoor, Erik...hijs hooguit wat sarcastisch ingesteld Knipoog smiley
Maar gelukkig ben k niet voor één gat te vangen...

Al ben je momenteel wel nog steeds de enige onder de 25, ben k bang Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 09:50

VISSER278 schreef:
Oefening baart kunst. Knipoog smiley

Zo is dat!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 09:51

Zaterdag 31 Juli; Marcus 9: 30-37, Worden als een kind.

Ruzie. En waarom? Om de eerste te zijn. Om het meeste te hebben. Het grootste. Het duurste. Het mooiste. Het beste.

De dicipelen zijn al niet veel beter, al zou je dat van hen wel verwachten. Jezus merkte onderweg al dat ze ergens zijn in Kapernaüm, vraagt Hij er naar. Maar nu durven ze niet. Niemand zegt een woord. Jezus weet echter wel wat er aan de hand is.
Hun gesprek ging over de vraag wie er de meeste was. Wie is nu eigenlijk de belangrijkste discipel? Petrus, met zijn portemonnee? Of die stille Johannes? Ze komen er niet uit. Het wordt ruzie.

Maar dan roept Jezus een kind. Hij ziet zo maar tussen de dicipelen in. Jezus legt zijn arm om het kind heen en kijkt de dicipelen aan. Kijk, zegt Hij dan, als iemand van jullie de eerste willen zijn, de beste, de grootste, de belangrijkste, dan moet hij worden als een kind. Wie de eerste wil zijn, moet er voor zorgen dat hij de laatste is, de kleinste, de dienaar...

De dicipelen zijn er stil van geworden. Jezus zet nu alles op z'n kop. De eerste en de laatste. De meeste is de minste. De heer is knecht. In het Koninkrijk van God gaat alles anders dan in de koninkrijk van ons mensen. In het Koninkrijk van God mogen we maar over één ding ruzie maken: wie de minste mag zijn...
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 09:51

fijne dag gewenst allemaal. veel plezier!

als het regent, zal ik aan jullie denken, als ik lekker warm en droog in de bus achter het stuur zit Duiveltje smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 09:52

We moeten gewoon héél erg veel oefenen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 09:53

SHANITA130 schreef:
We moeten gewoon héél erg veel oefenen.

Chris is nu heel blij met ons Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 09:55

Mensen, hele leuke dag vandaag! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 09:56

Fijne dag allemaal,geniet er van! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 09:56

WILLEMIJN232 schreef:
Het is dat ik je niet serieus neem anders zou ik enigszins geirriteerd zijn...... Knipoog smiley

Oh jee, het was voor mannen.... Verraste, verbaasde smiley excuus....
Ik zou graag willen dat het anders was. Ik hoop nog steeds dat er vrouwen zijn die dit niveau kunnen ontstijgen, maar maandenlang in de chatbox maakt dat ik er helaas zo over denk. Vrouwen zijn lief, heel lief...maar interesse in de buitenwereld is er niet vanuit henzelf.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 10:12

Gewijzigd door mij zelf.

Laatst aangepast door
MARIO216
op zaterdag 7 augustus 2010, 09:39
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties