| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 10:14
|
|
|
|
Zal aan jullie denken.........................als het regent
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIK546
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 10:25
|
|
|
|
Beter 1 vogel in de hand dan 10 in de lucht of beter toegepast:
beter 1 jongere op het forum dan 10 in de lucht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBERTJAN686
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 10:31
|
|
|
|
God kijkt toch niet hoe je gekleed bent ? God kijkt naar je hart, hoe "gekleed" heb je je hart voor god. Ik doe kleren aan waar ik me fijn in voel, ik weet dat god naar mijn hart kijkt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 10:53
|
|
|
|
Veel plezier vandaag op de Edese heide, geniet er met z'n allen van. De hei begint ook al in bloei te komen, zag ik laatst tijdens een fietstocht over de Epese heide. Echt mooi!
'k Hoop met jullie dat het een niet al te natte dag wordt, want ik heb zelf een bbq ter ere van de 70ste verjaardag van m'n vader. Maar ach, als je zelf maar een zonnetje bent hè. Zit vast goed bij jullie!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 10:57
|
|
|
|
Weer on-topic
‘k Heb De eeuw van mijn vader van Geert Mak net uit, dit boek wilde ik al veel langer lezen. Een prachtig boek!
Nu ben ik bezig in Duizend schitterende zonnen van Khaled Hosseini. Zijn boek De vliegeraar heeft ook veel indruk op me gemaakt, meer dan de film. Dit boek schijnt nog heftiger te zijn, waar ik inmiddels achter ben. Gisteren ben ik bewust even gestopt, maar ‘k ga ‘m vandaag uitlezen. Het gaat over de positie van de vrouw in Afghanistan, aangrijpend hoe veel vrouwen daar ‘gevangen’ zitten in hun huwelijk (land).
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DULCIS606
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 11:00
|
|
|
|
Hoi! Ik lees sinds een paar weken met veel interesse (en soms wat verbazing) mee op dit forum. Tijd om actief te worden en mijn eerste topic te openen!
Je investeert niet alleen in de relatie tussen jezelf en je nieuwe partner, maar ook in die van je kind(eren) en je nieuwe partner. Toen mijn relatie uiteindelijk over ging, had ook mijn zoon van 5 daar erg veel verdriet van. Ik had daar moeite mee, je wilt je kinderen toch zoveel mogelijk verlieservaringen besparen.
Nu hier, op cm, werd ik door mezelf geconfronteerd met de vraag: hoe moet ik dit gaan doen als hier werkelijk iets uit voortkomt? Hoe gaan jullie hiermee om? Op welke termijn stellen jullie je kind(eren) voor aan je nieuwe partner? Als je dat doet op het moment dat je zeker weet dat het ‘iets’ gaat worden, hoe ondervang je dan het feit dat hoe hij met je kind omgaat een belangrijke factor is in het al dan niet kunnen gaan slagen van de relatie? En hoe kan je in alle openheid gaan bouwen aan een beginnende relatie, als je zo’n essentieel deel in je leven (nog) niet kan delen met de ander? Ben benieuwd naar jullie ervaringen/opvattingen!
Groetjes Dulcis
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 11:07
|
|
|
|
| Quote: | MARIO216 schreef: Ik weet nog dat ik in een Renault 4 mee mocht rijden, zo eentje met de pook in het dashboard. |
Mijn broer had er een, een blauwe. Hij was zo gul om 'm uit te lenen, toen ik net m'n rijbewijs had. 'k Ging, samen met m'n zus die ook net haar rijbewijs had, winkelen in een dorp in de buurt. We waren zo druk met de pook en vooral met de choke!, dat we vergaten het licht - was inmiddels pikdonker - aan te doen. Maar gelukkig seinde iemand ons later in, duurde wel even voordat we dat door hadden. Oef.....'k zie me nog gaan en m'n broer ons ook , heb bewondering voor 'm dat hij het aandurfde. Iedere km moest trouwens wel betaald worden.
Wel een superleuke auto hoor!
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 31 juli 2010, 11:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKJES285
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 11:09
|
|
|
|
hallo een hele goeie morgen
een hele leuke en gezellige middag/avond met elkaar.. geniet van het goeie gezelschap,de gesprekken en de natuur... mocht je een buitje krijgen ...die zal de pret echt niet tekort doen...
groetjes Miekjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 11:10
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | dit klinkt wel heel productie gericht hoor, als je t mij vraagt! |
Da's geheel in overeenstemming met onze opdracht in Genesis 9: 1-7
"En gij, weest vruchtbaar en wordt talrijk, wemelt op de aarde, ja wordt talrijk daarop."
GrZ
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 11:22
|
|
|
|
|
plaats echt geen foto's meer, want had er een geplaatst en kwam even later in de chatbox en werd gelijk uitgemaakt voor alles en nog wat. onder het mom van lollig zijn/doen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 11:23
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Veel plezier vandaag op de Edese heide, geniet er met z'n allen van. De hei begint ook al in bloei te komen, zag ik laatst tijdens een fietstocht over de Epese heide. Echt mooi!
'k Hoop met jullie dat het een niet al te natte dag wordt, want ik heb zelf een bbq ter ere van de 70ste verjaardag van m'n vader. Maar ach, als je zelf maar een zonnetje bent hè. Zit vast goed bij jullie!  |
Hay Marijan, leuk dat je weer terug bent, ik miste je al. En nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je paps, geniet er van, nu het nog kan.
Groetjes en een fijne dag... met mooi weer hopen we.
Groetjes Carien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIK546
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 11:24
|
|
|
|
| LEPELTJE037 schreef: | Wat is zonde? Boter op je kont smeren en zelf droog brood eten.  |
helemaal mee eens
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 11:25
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik zou graag willen dat het anders was. Ik hoop nog steeds dat er vrouwen zijn die dit niveau kunnen ontstijgen, maar maandenlang in de chatbox maakt dat ik er helaas zo over denk. Vrouwen zijn lief, heel lief...maar interesse in de buitenwereld is er niet vanuit henzelf. |
- Lekker generaliserend weer.
- Misschien hebben de bedoelde vrouwen juist even behoefte aan gewoon lekker ontspannen samen zijn in de chat.
- Misschien hebben vele mannelijke bezoekers dit ook wel.
- Wellicht wil je te geforceerd allerlei zaken bespreken in de chat en moet je meer aan de spontaniteit van de chat overlaten, wat geregeld leidt tot meerdere serieuze gesprekken in de chat (zie ook een eerdere discussie op het forum waar dit al is aangegeven). En aan die gesprekken doen niet enkel mannen mee.
Probeer gewoon eens wat meer te genieten, ook van de koetjes en de kalfjes in de chat
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zaterdag 31 juli 2010, 18:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 11:26
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Weer on-topic
‘k Heb De eeuw van mijn vader van Geert Mak net uit, dit boek wilde ik al veel langer lezen. Een prachtig boek!
Nu ben ik bezig in Duizend schitterende zonnen van Khaled Hosseini. Zijn boek De vliegeraar heeft ook veel indruk op me gemaakt, meer dan de film. Dit boek schijnt nog heftiger te zijn, waar ik inmiddels achter ben. Gisteren ben ik bewust even gestopt, maar ‘k ga ‘m vandaag uitlezen. Het gaat over de positie van de vrouw in Afghanistan, aangrijpend hoe veel vrouwen daar ‘gevangen’ zitten in hun huwelijk (land). |
Duizend schitterende zonnen heeft zo'n indruk op me gemaakt omdat het zo intriest is en ook realiteit daar......
Ik ben nu de Keukenmeidenroman aan het lezen, gaat over de apartheid in Amerika rond de zestiger jaren......toen donkere mensen een apart toilet kregen omdat ze anders besmettelijk waren voor de blanken....... Maar wel met humor geschreven.....een echte aanrader.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 31 juli 2010, 11:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 11:30
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Deze discussie kappe, gaat nergens over ga maar lekker praten bij het topic voor mannen en vrouwen. |
je doet wel een beetje kattig voor een man...... 
Oh, ik heb hier niets te zoeken, sorry.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 31 juli 2010, 11:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 11:42
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | | plaats echt geen foto's meer, want had er een geplaatst en kwam even later in de chatbox en werd gelijk uitgemaakt voor alles en nog wat. onder het mom van lollig zijn/doen |
Kan het niet zijn dat jij het allemaal te serieus opvat????? Ik denk dat er hier niemand op uit is om je moedwillig te kwetsen denk je wel???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 11:44
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Kan het niet zijn dat jij het allemaal te serieus opvat????? Ik denk dat er hier niemand op uit is om je moedwillig te kwetsen denk je wel??? |
ik weet het wel zeker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 11:51
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | | ik weet het wel zeker |
begin eens om een beetje positief te doen..........scheelt de helft
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 11:55
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | begin eens om een beetje positief te doen..........scheelt de helft  | me verrot laten schelden en dan aardig tegen die persoon doen echt niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 12:00
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Hay Marijan, leuk dat je weer terug bent, ik miste je al. En nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je paps, geniet er van, nu het nog kan.
Groetjes en een fijne dag... met mooi weer hopen we.
Groetjes Carien. |
Hey Carien,
Lief van je en bedankt! Ik miste jou, en sommige anderen, ook wel. Deze speciale verjaardag is zeker iets om van te genieten, te vieren en om dankbaar voor te zijn.
Groetjes, Marijan
PS Was ff off-topic, nu weer on-topic.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 12:09
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | je doet wel een beetje kattig voor een man...... 
Oh, ik heb hier niets te zoeken, sorry.....  |
Mensen zijn niet gewend als ik een beetje uitval, ik ken dat. Je moet het wel heel erg bont maken als ik uitval. Is middels privemail uitgepraat.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op zaterdag 7 augustus 2010, 09:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 12:10
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Da's geheel in overeenstemming met onze opdracht in Genesis 9: 1-7
"En gij, weest vruchtbaar en wordt talrijk, wemelt op de aarde, ja wordt talrijk daarop."
GrZ |
Gaat heen en vermenigvuldigt U
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 12:12
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Gaat heen en vermenigvuldigt U  |
tja...dus als je geen kinderwens (meer) hebt...dan maar sexloos door het leven??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 12:19
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | tja...dus als je geen kinderwens (meer) hebt...dan maar sexloos door het leven??  |
Hoor je dat mij zeggen? Elkaar beminnen is ook wat....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 12:20
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | tja...dus als je geen kinderwens (meer) hebt...dan maar sexloos door het leven??  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 12:33
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: |
 |
De kinderzegen was vooral een verzekering voor de oude dag in een weinig sociale cultuur. Bedenk dat er ook veel kindersterfte was, gezien de beperkte medische kennis. Met zogenaamde christelijke argumenten vrouwen dwingen tot een groot kindertal en bij iedere gemeenschap de gedachte aan nog meer kinderen niet kwijt kunnen raken? Leve de geboortenbeperking, veel gezonder dan jaar op jaar een kind, normale sexualiteit voor de vrouw zonder angst, betere kansen voor kinderen die allen gewenst zijn, minder armoede en een hogere levenskwaliteit voor alle betrokkenen.
Thomas, een groot gezin kan een keuze zijn, maar die keuze moet je niet christelijk noemen.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 31 juli 2010, 17:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 12:38
|
|
|
|
Een weekendknuffel voor iedereen die hem gebruiken kan....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 12:43
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | | me verrot laten schelden en dan aardig tegen die persoon doen echt niet |
Zeg het eens prive tegen die persoon Daan,of bijt van je af in de chatbox,waarschijnlijk heeft hij niet beseft wat hij zei....
Je bent al zoveel beledigd dus kwetsbaarder,je weet dat ik geen klap geef om uiterlijk maar de buitenwereld is nog harder dan CM Daan.......jammer genoeg is de enige oplossing een brede rug kweken.
Kop op,hier komen wat "vitamientjes" ....vangen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 12:54
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Zeg het eens prive tegen die persoon Daan,of bijt van je af in de chatbox,waarschijnlijk heeft hij niet beseft wat hij zei....
Je bent al zoveel beledigd dus kwetsbaarder,je weet dat ik geen klap geef om uiterlijk maar de buitenwereld is nog harder dan CM Daan.......jammer genoeg is de enige oplossing een brede rug kweken.
Kop op,hier komen wat "vitamientjes" ....vangen!  | Ik heb als ik op deze site ben niet met de buitenwereld te maken leanne. Wat mij steekt dat juist zulke dingen onder "christenen"plaatsvind en dat maakt me zo vaak verdrietig en verbitterd. Maar goed ik heb je dit al eens vaker gezegd en het maakt dus helaas in al die 3-4 jaar geen verschil
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ARNOLD765
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 12:55