ChristianMatch

Forum

Uiterlijk of innerlijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
BLOEMPJUH877

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 20:44

DAVID923 schreef:
p.s ben nooit verliefd geweest, erg he Huilende smiley, smiley in tranen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Coole smiley met zonnebril

Is niet erg hoor Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 20:45

Maandag 2 augustus:

BOUW AAN JE HUIS!

Je bent bezig een onwankelbaar geloof op te bouwen.
Voorzie nu de stille plaatsen van je ziel van het nodige.
Vul ze met alles, wat harmonieus en goed is, wat mooi en blijvend is.
Bouw nu aan je huis in de geest en de tijd van wachten zal goed besteed zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 20:47

Leuk, gaan nu al 7 mensen mee Lachende smiley Nu nog een vrijwilliger zien te vinden die de reservering wil gaan doen Coole smiley met zonnebril

Dus....wie bied zich aan?
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 20:48

BLOEMPJUH877 schreef:
Is niet erg hoor Knipoog smiley

ach ik wil ook wel eens op z`n hollwoods mezelf inslaap huilen, niet kunnen eten of drinken en constant aan iemand denken. *sigh*

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

wauw i am turning into a chick, help!
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA934

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 20:53

Gebeurt bij mij ook. Ook al maak ik gebruik van een laptop.
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 20:55

Als eerste kijk ik naar het uiterlijk, wat is zijn uitstraling/ zijn lach.
Daarna lees ik zijn profiel door en als ik raakvlakken ontdek reageer ik.

Dus, ja uiterlijk is belangrijk maar niet het belangrijkste!
Dat is voor mij of je met iemand je gevoel kunt delen, je vertrouwd voelt bij diegene en of je helemaal jezelf kunt zijn.
Open deur is natuurlijk je geestelijk thuis voelen bij iemand!
Naar boven

Auteur Bericht
BLOEMPJUH877

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 20:56

SHANITA130 schreef:
Ja, die heb ik gevonden, hoe is het mogelijk he???? Nou, nu ff uitrusten van die kilometers.

Heej Shanita,
Heb je dit nu al meerdere keren zien zeggen op het forum. Vind dat een beetje jammer. Op deze manier lijk je jezelf onderuit te schoppen. (ben ik zelf trouwens ook goed in) Ik hoop dat je wat meer zelfvertrouwen kan krijgen. (ik hoop niet dat ik je nu beledig ofzo)

Liefs Christa
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 20:56

SHANITA130 schreef:
Quot David: eerst maar eens een echt wedergeboren persoon, van jou leeftijds groep, waar het en mee klikt, lichamelijk en geestelijk....

Ja, die heb ik gevonden, hoe is het mogelijk he???? Nou, nu ff uitrusten van die kilometers.

Fijne Avond!

Shanita

lucky you! is je gegund! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 20:58

wie gaat er nog meer mee mensen?

Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 2 augustus 2010, 20:58
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 21:01

lijkt me heel fijn jonathan
ik zal mee uitkijken voor evt. lokatie
hoe groot mag de groep maximaal worden denk je jonathan???
bij deze meld ik me dus aan onder voorbehoud.

dus de lijst;
jonathan 890
willie400
carin303
suzanne475
marieke 897
tessybear 731
grace 585 (ondervoorbehoud)

als ik nog iemand gemist heb,zet jezelf erbij. Engeltje smiley

we zijn benieuwd jonathan of t van de grond komt,animo is er dus wel
suc6 Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 21:03

Wie gaan er mee naar Lenette van Dongen in februari 2011 / Rotterdam;

Tessybear
Willemijn (met dochter misschien)
Wadriaan
Carin
Peacedove (onder voorbehoud)
Susannah
Miekjes

Het is alleen voor vrouwen en er kunnen nog veel meer meiden mee!
We zijn wel van plan ergens te gaan eten voor die tijd!
Ga je mee? Gezellig!!
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 21:03

deze casus lijkt me geen werkelijkheid, maar een worstcase scenario.
ik kan me niet voorstellen dat een wedegeboren christen, die dus de Geest heeft, zo doet, en geen hulp zou willen!

en we moeten de Bijbel niet aanpassen aan onze situatie, maar de situatie aan de Bijbel.

mocht er echt zo`n geval zijn, dan denk ik dat er moet worden gevochten tot het niet meer kan, en als scheiden de enige optie is, zeker voor de veiligheid van de vrouw en kinderen, ja, so be it.
maar dan blijft het toch niet zoals het bedoeld is. maar dan moeten we die vrouw steunen, en mag ze van mij best hertrouwen.
maar nogmaals ik denk dat zulke gevallen niet voorkomen zoals hier neergezet. dat dus jan dit doet en een echte christen is, en hulp weigert.
en zelf haar niet verlaat, want dan heb je de uitweg van 1cor 7.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 21:05

MARISKA601 schreef:
de kerk blijft bij haar principes, maar de tijden zijn veranderd.

het gaat niet om de kerk en hun interpretatie, maar de Schrift zelf!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 21:07

CHATULIEM619 schreef:
of bij een andere kerk trouwen

Hai,

Kijk het probleem is deze: waar ik woon, daar ga ik naar de Gereformeerd Vrijgemaakte.

Daar doe ik niet mee aan het avondmaal, want ik heb daar geen belijdenis gedaan.

En dat komt weer zo: Ik ben als baby gedoopt in de Katholieke kerk, nou geld die doop wél bij de Vrijgemaakten.

Alleen, voordat ik naar de vrijgemaakten ging, ging ik naar de Evangelische kerk.

En daar heb ik mij over laten dopen....

En..ik blijf niet aan de gang, want die volwassendoop geld weer níet bij de Vrijgemaakten.

Duszz...ik voel mij wel heel erg thuis hoor, bij de Vrijgemaakten, komt daar al 10 jaar.

En iedereen daaro weet van waarom ik niet aan dat avondmaal meedoe, gewoon omdat ik geen belijdenis wil doen.....en waarom niet.

Duszzz...niemand kijkt daar vreemd op als ik niet aan het avondmaal ga, snappie? en ik heb d'r zelf ook geen moeite mee. Omdat ik zelf dus ook de reden weet, en dan ben ik wel gewoon in die kerk, en hoef ik niet op te staan, kan ik lekker blijven zitten;)

Alleen, da's wel weer een voorwaarde om te kunnen trouwen in die kerk. En mijn 'relatie' is ook als volwassen gedoopt, duszz, dat geld weer niet bij de Vrijgemaakten, dusz....dan maar niet voorlopig.

En..bij de Vrijgemaakten hebben ze er weer geen probleem mee, dat ik samenwoon.....

Groet,

Shanita
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 21:24

THOMAS968 schreef:
Het lastige van deze discussie is dat niet de weldenkende mens maar de economie regeert. Boeren wordt van alles kwalijk genomen, terwijl ze vrij machteloos klem zitten tussen de economische werkelijkheid van zo goedkoop mogelijk voor de markt te moeten produceren, en eisen uit Den Haag en Brussel die veel rompslomp geven. De economische eisen van kostenbesparing dwingt ze tot de bio-industrie. En daaraan zijn we bijna allemaal schuldig, kijk maar eens hoe druk de Lidl het had met goedkoop vlees vorige week. Consumenten willen echt wel minder dierenleed maar kiezen als het er op aankomt voor laaggeprijsd vlees en die twee dingen zijn nu eenmaal onverenigbaar. Kostbare garnalen die in Lauwersoog worden doorgedraaid bij de veiling gaan in het kattenvoer, het systeem is inderdaad te gek voor woorden soms, Cross gaf dat ook al met een voorbeeld aan. Ik ben geen vegetariër en zeker geen veganist en ben een groot dierenliefhebber want ik eet koeien, varkens en vissen.
Maar ik ben geloof ik niet de enige die vlees wil eten maar dan wel liefst zo diervriendelijk mogelijk geproduceerd. Anders gezegd: een dier doden om het op te eten vind ik geen probleem maar ze moeten in hun leven wel goed behandeld zijn.
Een diervriendelijke productiewijze maakt het vlees duurder. En als er schuldigen zijn, zijn dat niet de boeren maar de consumenten, jij en ik dus. Ik vind overigens wel dat de boeren beschermd moeten worden tegen types als Volkert van der G, die met een grotere juridische kennis, gekoppeld aan een zwakke ethiek, varkensboeren tot wanhoop dreven. Alle veganisten zijn geen kleine Volkertjes overigens, zoals hierboven wel gesuggereerd. Rechtbanken hebben hier ook steken laten vallen.

Thomas, die vindt dat de bio-industrie in stand wordt gehouden door consumenten die alleen op de prijs letten.

Prachtige voorbeelden en visie van een nuchtere man.

Hoewel ik geen veganist ben en ook geen voorstander ben van geweldadige actievoering vind ik het toch schrijnend dat er niet wordt opgekomen voor de varkens die gruwelijk worden mishandeld en hun leven lang worden misbruikt en uitgebuit. De boeren die dat op hun geweten hebben om welke reden dan ook blijven daarvoor verantwoordelijk. Dat Van der G. is doorgeschoten in zijn wanhoop deze dieren een stem te geven is niet verwonderlijk, wel dat het er niet meer zijn.
Versta me goed; ik ben er geen voorstander van dat er geweld wordt gebruikt bij actievoering voor het opkomen voor rechten van dieren, het verwondert me niet. Ook hierin geldt: wie het zwaard opheft wordt er door verdelgd. Vergeet niet dat dieren geschapen zijn door de Allerhoogste. Er valt geen mus zonder dat Hij er weet van heeft.

Wat ik van harte hoop dat iedere consument steeds meer en meer gewetensvol koopt, wetende dat we allemaal verantwoordelijk zijn met onze vraag voor wat daarvan de gevolgen zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 21:25

Lourens, gefeliciteerd met je 34-e verjaardag!
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 21:27

http://www.youtube.com/watch?v=328z5QwT--Q

De heilige stad door Charlotte Church.

Wilde graag een mooie Nederlandse vertaling maar niet kunnen vinden.
Deze is ook erg mooi trouwens!
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 21:27

DAVID923 schreef:
deze casus lijkt me geen werkelijkheid, maar een worstcase scenario.
ik kan me niet voorstellen dat een wedegeboren christen, die dus de Geest heeft, zo doet, en geen hulp zou willen!

en we moeten de Bijbel niet aanpassen aan onze situatie, maar de situatie aan de Bijbel.

mocht er echt zo`n geval zijn, dan denk ik dat er moet worden gevochten tot het niet meer kan, en als scheiden de enige optie is, zeker voor de veiligheid van de vrouw en kinderen, ja, so be it.
maar dan blijft het toch niet zoals het bedoeld is. maar dan moeten we die vrouw steunen, en mag ze van mij best hertrouwen.
maar nogmaals ik denk dat zulke gevallen niet voorkomen zoals hier neergezet. dat dus jan dit doet en een echte christen is, en hulp weigert.
en zelf haar niet verlaat, want dan heb je de uitweg van 1cor 7.

Ik schreef al...dit IS werkelijkheid!! Helaas ook bij mensen die zich christen noemen. Of ze wedergeboren zijn weet alleen God.
En ik ben het met je eens....het is niet zoals God het bedoeld heeft.
Wat een pijn voor Hem om te zien hoe zijn schepselen omgaan met elkaar.
Ik pleit in deze niet alleen voor de vrouw, maar vooral voor de kinderen. Welk vader beeld hebben zij mee gekregen.......
Naar boven

Auteur Bericht
LAURENS814

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 21:31

[
Quote:
quote=GEHOLI202][color=00008B]Ik denk dat het heel moeilijk is om in de Bijbel een tekst te vinden die hertrouwen toestaat, behalve om de hier al genoemde redenen.

Vraag is dan: In hoeverre geeft de Bijbel altijd een pasklaar antwoord voor problemen in onze tijd. Dit geldt niet alleen voor scheiden, maar ook voor talloze andere dingen zoals homofilie, abortus, euthenasie. Die laatste twee zaken zijn iets van deze tijd omdat de kennis van de mensheid ook voortschrijdt.
En zeg nou zelf: in het nieuwe testament wordt gesproken hoe je als heer met je slaven omgaat......dus de Bijbel is niet zo statisch als soms gedacht wordt; het is een dynamisch boek voor alle tijden
Abortus en euthenasie zijn zeker geen verschijnselen van deze tijd.
De oude Romeinen kende al abortus. Men sneed toen letterlijk het ongeboren kind uit de baarmoeder bij ongewenste zwangerschappen. En euthanesie bestaat ook al eeuwen, het is immers niets anders dan het bewust vroegtijdig laten sterven van een (ziek)persoon.
De vroege kerkvaders uit de tweede eeuw na christus schreven bijvoorbeeld al over abortus ( ze noemde het ook letterlijk zo), en veroordeelde deze praktijken. Zo schreef Tertullianus (160 -240 n.CHr) over de guwelijke instrumenten die men gebruikte bij een abortus:

How are they dead unless they were first alive? But still in the womb an infant by necessary cruelty is killed when lying twisted at the womb's mouth he prevents birth and is a matricide unless he dies. Therefore there is among the arms of physicians an instrument by which with a rotary movement the genital parts are first opened, then with a cervical instrument the interior members are slaughtered with careful judgment by a blunt barb, so that the whole criminal deed is extracted with a violent delivery. There is also the bronze needle by which the throat - cutting is carried out by a robbery in the dark; this instrument is called and embryo knife from its function of infanticide, as it is deadly for the living infant.

Wat betreft de 'slaven'. zo slecht was het niet om in Bijbelse tijden een slaaf te zijn van Israelieten. Moeders verkochten zelfs hun kinderen, om zo hun toekomst veilig te stellen.
Een slaaf was meer een dienstknecht en had ook veel rechten.De slaaf had dezelfde rechten als een vrij man, en was zelfs extra beschermd tegen misbruik.
Enkele rechten:
-De meester mocht de ''slaaf' niet fysiek mishandelen, anders moest hij vrijgelaten worden.
-Wie een slaaf vermoorde, werd zelf ter dood gebracht.
-De slaaf had voldoende onderdak, voedsel en kleding.
- Een slaaf kreeg vrij op de Sabbat, de heilige rustdag.
-Een slaaf mocht niet langer dan 7 jaar in dienst zijn, daarna moest hij vrijgelaten worden (tenzij hij vrijwillig wilde blijven, dan moest hij een gaatje in zijn oor priemen). Bij vrijlating kreeg de 'slaaf' van zijn eigenaar bezittingen mee, bijvoorbeeld vee en andere levensmiddelen of handelswaar.

Een slaaf in Bijbelse tijden valt dus niet te vergelijken met een slaaf uit het Europese koloniale tijdperk. Zulke slavernij was ronduit kwaadaardig.

Laatst aangepast door
LAURENS814
op maandag 2 augustus 2010, 21:32
Naar boven

Auteur Bericht
LAURENS814

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 21:38

DAVID923 schreef:
het gaat niet om de kerk en hun interpretatie, maar de Schrift zelf!

Ik denk juist dat het omgekeerde waar is van wat je schijft. Je hebt de kerk nodig om de Bijbel te interpreteren. De Bijbel spreekt namelijk niet voor zichzelf, was dat wel het geval dan waren er niet zo veel verschillende 'meningen' hier op CM Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 21:40

IMKE917 schreef:
Ik schreef al...dit IS werkelijkheid!! Helaas ook bij mensen die zich christen noemen. Of ze wedergeboren zijn weet alleen God.
En ik ben het met je eens....het is niet zoals God het bedoeld heeft.
Wat een pijn voor Hem om te zien hoe zijn schepselen omgaan met elkaar.
Ik pleit in deze niet alleen voor de vrouw, maar vooral voor de kinderen. Welk vader beeld hebben zij mee gekregen.......
Ik kan bevestigen dat er geen woord gelogen is aan dit verhaal. Omdat het n iet alleen staat. Zelf vind ik dat er maar één Bijbels principe hier gehanteerd wordt, nl. je zult niet scheiden. En dat principe wordt zeer absoluut gehanteerd. Maar de kunst van ethiek is juist dat een keuze gemaakt moet worden tussen belangrijke principes. Het andere principe wat hier overtreden wordt is dat de man zijn vrouw niet behandelde als broos vaatwerk, haar niet eerde, maar haar onderdrukte, sloeg en vernederde. Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf is ook zo'n principe.
Wat ik lees, is dat deze vrouw bijbelse principes volgde totdat het niet meer ging. Ze vergaf hem ze gaf hem iedere keer weer een ans. Ze drong aan op therapie, dat alles in geloof en gehoorzaamheid aan God.
De man wees iedere keer Gods principes af. Hij weigerde zich nederig op te stellen en ging door met zondigen.
Uit bescherming voor haar eigen leven en het weer terugvinden van haar eigenwaarde kon ze niet anders dan bij hem weggaan. Ik vraag me af of de man na afloop ook door de gemeente gecorrigeerd is, want in mijn ogen heeft hij gezondigd, hoewel zij van hem gescheiden is.
Naar boven

Auteur Bericht
RICHARDRI464

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 21:40

@ David: Helaas is deze casus wel deels op werkelijkheid gebaseerd. Zeggen dat je christen bent, en christen zijn is een tweede. Ik heb de casus iet wat aangepast en de namen gefingeerd.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 21:56

LAURENS814 schreef:
Ik denk juist dat het omgekeerde waar is van wat je schijft. Je hebt de kerk nodig om de Bijbel te interpreteren. De Bijbel spreekt namelijk niet voor zichzelf, was dat wel het geval dan waren er niet zo veel verschillende 'meningen' hier op CM Knipoog smiley

Drie Schriftvisies
Packer[i] onderscheidt drie Schriftvisies.

1. De ‘traditiona­listische visie', die stelt dat het uiteindelijk gezag over geloof en leven ligt bij de officiële leer van het instituut kerk. Om God en Bijbel te kennen moet men de traditie van de kerk raadplegen. Deze opvatting ontkent niet dat de Heilige Schrift door God gegeven is en dus gezaghebbend is, maar beweert wel dat de Bijbel niet volledig is en ook niet begrijpelijk zonder de uitleg van de kerk. Het meest bekende voorbeeld is de R.K. kerk met apocriefen in de canon, de Vulgaat als gezaghebbende vertaling en leerstel­lingen als de onfeilbaarheid van de Paus en de hemelvaart van Maria.

2. Vervolgens is er de ‘subjectivistische visie': het laatste gezag voor mijn geloof en leven ben ik zelf. Deze visie kent vele vormen, meer mystieke of spirituele en meer rationele of combinaties van beiden. De meer spirituele vorm hebben we bijvoorbeeld in de veel gehoorde populaire opmerking: ik geloof in wat ik voel (wat waar is of wat God zegt). De rationele component ontmoeten we bijvoorbeeld in de bijbelopvatting van veel ­bevrijdings-theologieën, waar de situatie van de hoorder of lezer de waarde van de bijbeltekst bepaalt. Alle vormen hebben echter één ding gemeen: het laatste gezag is het oordeel van mijn verstand of mijn geweten of mijn religieus gevoel. Ook veel van de historisch-kritische benaderingen van de Schrift vallen hieronder. Het lijkt erop dat geloof hier een zaak is van loyaal zijn aan de eigen religieuze overtuigingen.

3. Dan is er de ‘evangelisch-reformatorische' visie. In deze opvatting worden gezag en inspira­tie met elkaar verbonden. Het laatste gezag rust in de Bijbel zelf. De Heilige Schrift is het Woord van God. Dit gezag wordt bevestigd door het getuigenis van de Heilige Geest in ons hart en niet door het gezag van de kerk of van het verstand. Verder is de openbaring van God in de Bijbel volledig en behoeft niet aangevuld te worden door de kerkelijke traditie. Deze openbaring is ook begrijpelijk en er mag geen onafhankelijk gezag toegekend worden aan het verstand. De traditie, de kerk en de individuele christen kunnen dwalen en doen dat ook, maar de Bijbel, het Woord van God, moet hen corrigeren.

Voor alle duidelijkheid, ondergetekende onderschrijft van harte deze derde visie.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 21:58

CHATULIEM619 schreef:
pfff, wat een opluchting. De PvdA definitief aan de kant gezet. Ik geniet van die zure gezichten. Nu kan er eindelijk weer eens geregeerd worden en vliegt men elkaar niet meer bij iedere gelegenheid in de haren.

PvdA heeft nu eindelijk betaald voor de schade die ze ons land aangericht hebben. Gezichtsverlies in het buitenland. Het opportunisme heeft gefaald. Machtspolitiek heeft verloren.

Is het verleden enkel te wijten aan de PvdA????? En helemaal uitgerangeerd zijn ze nog niet. Er blijft gezocht worden naar mogelijkheden die als alternatief gezet kunnen worden naast de minderheidsformatie VVD-CDA met gedoogsteun van de VVD. Het zal vooral het CDA zijn dat een beslissende rol gaat spelen...wat ze eigenlijk al een tijdje doen in hun bootje afhouden richting PVV direct na de verkiezingen.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 22:00

LEANNE226 schreef:
Dankjewel Hannah........dat is wat ik moest horen en eigenlijk zelf al wist Knipoog smiley
Ik loop nooit ergens voor weg......
Ineens kwam het volgende vers boven:

Wat de toekomst brengen moge

Wat de toekomst brengen moge,
Mij geleidt des Heeren hand;
moedig sla ik dus de oogen
naar het onbekende land.
Leer mij volgen zonder vragen;
Vader, wat Gij doet is goed!
Leer mij slechts het heden dragen
met een rustig kalmen moed!

Heer, ik wil Uw liefde loven,
al begrijpt mijn ziel U niet.
Zalig hij, die durft gelooven,
ook wanneer het oog niet ziet.
Schijnen mij Uw wegen duister,
zie, ik vraag U niet: waarom?
Eenmaal zie ik al Uw luister,
als ik in Uw hemel kom!

Laat mij niet mijn lot beslissen:
zoo ik mocht, ik durfde niet.
Ach, hoe zou ik mij vergissen,
Als Gij mij de keuze liet!
Wil mij als een kind behand'len,
dat alleen den weg niet vindt:
neem mijn hand in Uwe handen
en geleid mij als een kind.

Waar de weg mij brengen moge,
aan des Vaders trouwe hand
loop ik met gesloten oogen
naar het onbekende land.

Als je dit lied zingt als het je zwaar te moede is, maak je opnieuw verbinding met de Vader, dan pak je Zijn uitgestoken hand.
Je geeft hiermee je last aan de Heer en vertrouwt je leven aan Hem toe.
Het kan niet anders dat je weer begrijpt hoe het ook alweer werkt, geloven in God, Christus' volgeling willen zijn.
Als het goed is voel je je energie weer stromen en voel je je vertrouwen weer terugkomen; in Hem, in jezelf en weet je weer dat je het niet alleen hoeft te doen.
Hij komt ons tegemoet en maakt voor ons af wat wij niet kunnen.
We zijn niet perfect en mogen dat best eens toegeven.
Het zal gaan zoals Hij het wil en gelukkig is dat zo; Zijn Liefde behoedt ons en Hij leidt ons terug naar Zijn Liefde.
Als de Heilige Geest je dit lied in je hart legt weet je hoe dichtbij Hij is....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 22:03

HENK710 schreef:
Is het verleden enkel te wijten aan de PvdA????? En helemaal uitgerangeerd zijn ze nog niet. Er blijft gezocht worden naar mogelijkheden die als alternatief gezet kunnen worden naast de minderheidsformatie VVD-CDA met gedoogsteun van de VVD. Het zal vooral het CDA zijn dat een beslissende rol gaat spelen...wat ze eigenlijk al een tijdje doen in hun bootje afhouden richting PVV direct na de verkiezingen.
Het is moeilijk dromen los te laten he Henk.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 22:10

Maandag 2 augustus; Lucas 15: 8-10; De verloren penning.

Je zult thuis tien muntstukken hebben en op een dag rolt er één van de tafel. Daar gaat 'ie....! En waar is 'ie nou? Als het nu een cent is, nu ja, veel waarde heeft zo'n muntstuk niet.
Misschien dat je dan niet lang zoekt en weer snel over gaat tot de orde van de dag. Maar als het een kostbare munt is, of - zoals misschien wel in dit verhaal - als het er één van de muntstukken is van de bruidsketting die een vrouw ter gelegenheid van haar huwelijk kreeg, dan wordt het anders! Dan steek je de lamp aan. Dan veeg je al het stof uit de hoeken van de kamer. Dan zet je heel het huis op de kop om die ene munt te vinden!
Zo doet de vrouw uit het verhaal. En gelukkig: ze vindt de verloren penning! En van pure vreugde roept ze de buurvrouwen om het te vieren: ik heb gevonden wat ik verloren had!
Zo, zegt Jezus', zó vieren de engelen in de hemel feest als er een zonder zich bekeert! De Schriftgeleerden staan er over na te mopperen. De farizeeërs kijken zuur. Maar Jezus er er blij mee. Hij zoekt totdat Hij gevonden heeft. Al moet de onderste steen boven komen, al moeten alle lampen aan - Hij zoekt en zal vinden!
De verloren penning. Het schaap uit de eerste gelijkenis, was een dom dier. De zoon uit het verhaal dat we morgen zullen lezen, was een overstandige knaap. Maar die penning - die kon er niets aan doen, dat hij verloren ging. Zo heeft Jezus oog voor het verlorene, voor domme mensen, maaar ook voor hen die de vooral de dupe zijn geworden van andermans onvoorzichtigheid.....
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 22:11

Weet je...mijn bordje is al heel vaak heeeeel erg vol geweest!
en er zijn tijden bij dat ik denk dat er echt meer op ligt dan ik kan handelen....
Maar toch, iedere keer weer...zie ik dat op de momenten dat het me te veel word God me dingen uit handen neemt...(nog meer dan normaal)
Het therapieproces dat ik achter de rug heb is daar zo'n mooi voorbeeld van.
Het is ook echt niets anders dan een proces geweest en zo nu en dan een behoorlijke kluif, maar alles is in etappes langs gekomen. Niet alles tegelijk, waar ik bang voor was...maar stukje voor stukje. Zodat het, ondanks soms loodzwaar, allemaal wel te behapstukken was.
Mijn behoefte was om aan mezelf te werken, en ik ontving precies genoeg kracht om dat te dragen waar ik op dat moment mee bezig was. En had ik even geen behoefte aan kracht, maar aan rust...dan kreeg ik ook dat...(nog steeds trouwens)
Ik denk dat kracht en behoefte gewoon samen gaan, we krijgen alles wat we behoeven, en wanneer nodig...de kracht om dat te dragen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ADRIANNE320

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 22:46

Ha leuk, wokken! Noteer mij maar als nummer 8!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 22:55

RICHARDRI464 schreef:
@ David: Helaas is deze casus wel deels op werkelijkheid gebaseerd. Zeggen dat je christen bent, en christen zijn is een tweede. Ik heb de casus iet wat aangepast en de namen gefingeerd.

Helaas komt het voor, en ja ook onder christenen! Ik word er verdrietig van als deze verhalen voorbij komen, en ik weet dat er veel meer leed is dan bekend!

Ik geloof dat God niet wil dat we ongelukkig zijn samen, en dat Hij ook niet wil dat we zo'n voorbeeld doorgeven aan onze kinderen!! Want dan is het einde zoek!!

en of iemand dan vind dat ik de bijbel naar mijn situatie aanpas..zou me een worst zijn! Ik heb mijn relatie met God, met mijn Vader. En met Hem praat ik hierover, leg mijn zorgen bij Hem neer!!
Ik zou er zeker voor kiezen om te hertrouwen, zeker omdat ik weet dat Hij ook mij de liefde gunt, dat Hij mijn verlangens en zorgen kent...
en uiteindelijk?? Leg ik verantwoording af over deze zaken, en niemand verder!!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 ... 6194 Volgende
Pagina 1013 van 6194