| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 10:50
|
|
|
|
Leuk zeg, een nummer van Michael die ik nog niet ken!
De volgende is bekender, maar blijft ook erg mooi. Here I am to worship
http://www.youtube.com/watch?v=CoxopsRSfdU&feature=related
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op dinsdag 3 augustus 2010, 10:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 10:55
|
|
|
|
|
Een leuk idee zeg! Gaan jullie ook op het strand liggen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 11:06
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Dat zou zeker kunnen, wat natuurlijk heel mooi zou zijn. Maar als het te snel gaat, kan het ook opnieuw misgaan. En dan loopt iemand nog veel meer schade op. Dit vraagt namelijk wel om partner met heel erg veel liefde en geduld voor de ander. Misschien iemand die heel erg veel lijkt op Jezus? En de kans is groot dat zo iemand ook een verleden heeft en het een en ander te verwerken heeft. Dus het klinkt ideaal, maar ‘k denk dat de manier die Imke noemt – neem de tijd en verwerk het met hulp van God - beter werkt.
Verder krijg ik sterk de indruk dat je vindt dat iemand, die niet getrouwd is, geen volwaardig leven kan leiden. Ben je dan continue druk met verleidingen te weerstaan Ook als je getrouwd bent, zullen er - vrees ik - vele verleidingen blijven. Maar laat ik daar verder maar over zwijgen. Ook iemand die gescheiden is en niet opnieuw trouwt, kan - met hulp van God - volledig genezen worden. Dat hangt zeker niet af van een nieuwe - dat is en blijft namelijk ook een mens met z'n gebreken - partner. | We gaan uit van de case van een vrouw die noodgedwongen van haar man heeft moeten scheiden. In deze situatie ga je in het herstelproces natuurlijk onderwerpen bespreken als vertrouwen en een van de stappen in dit proces is natuurlijk je weer open te stellen voor een nieuwe relatie. In mijn ogen heeft God man en vrouw geschapen om elkaar aan te vullen, te ondersteunen en te beschermen. En ik voel me gesterkt door de uitspraken van Paulus, die jonge weduwen oproept om opnieuw te trouwen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 11:15
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | We gaan uit van de case van een vrouw die noodgedwongen van haar man heeft moeten scheiden. In deze situatie ga je in het herstelproces natuurlijk onderwerpen bespreken als vertrouwen en een van de stappen in dit proces is natuurlijk je weer open te stellen voor een nieuwe relatie. In mijn ogen heeft God man en vrouw geschapen om elkaar aan te vullen, te ondersteunen en te beschermen. En ik voel me gesterkt door de uitspraken van Paulus, die jonge weduwen oproept om opnieuw te trouwen. |
Dat ben ik helemaal met je eens, is ook heel erg mooi natuurlijk! Maar soms gaat God een andere weg met iemand, waardoor iemands leven niet minder waardevol hoeft te zijn. Dat is meer waar ik op doelde. Er zijn meer dingen in het leven, waar je voldoening uit kunt halen. Gefrustreerd zoeken naar een partner, kan je leven ook gaan beheersen. Dat lijkt mij ook niet de bedoeling.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 11:20
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | | Dat ben ik helemaal met je eens, is ook heel erg mooi natuurlijk! Maar soms gaat God een andere weg met iemand, waardoor iemands leven niet minder waardevol hoeft te zijn. Dat is meer waar ik op doelde. Er zijn meer dingen in het leven, waar je voldoening uit kunt halen. Gefrustreerd zoeken naar een partner, kan je leven ook gaan beheersen. Dat lijkt mij ook niet de bedoeling. | Gefrustreerd zoeken is voor mij een bewijs dat het herstelproces nog niet volledig afgerond is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 11:22
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Wie gaat er mee naar het strand van Noordwijk op zaterdag 28 augustus ?
Het is de bedoeling om een gezellig dag te hebben met elkaar en eventueel een strandwandeling en samen uit eten te gaan.
Voor de avond is er natuurlijk, zeker voor de romantici onder ons, een prachtige zonsondergang gepland .....
Zou iedereen die mee wil op 28 augustus zich op deze lijst willen opgeven ??
Opgegeven tot nu toe; Erika Angelique327 Yes356 (onder voorbehoud) Crossroad317 Anoniempje (onder voorbehoud) Henk546 Bert168 (onder voorbehoud) Henduk927 | Leuk idee, ik ga mee.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 11:31
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Ik heb niet alle reactie's gelezen...
Het eerste dat in mij opkomt is dat ze "fout" geweest is. Maar onder druk van een dominante partner kan een mens "rare" dingen doen...ze heeft toen wellicht geen andere weg gezien anders had ze die vast genomen.
Let's not judge! Het is niet goed te praten dat ze 15 keer abortus heeft laten plegen, maar denk eens na over het feit dat ze zich na al die jaren los heeft weten te rukken van deze man en het daarna toch nog aangedurfd heeft een nieuwe relatie aan te gaan en een gezinnetje te stichten.
Ondanks de fouten in het verleden heb ik bewondering voor haar...ze heeft dat verleden het hoofd geboden en is er niet in blijven steken. Niet alle vrouwen zouden haar dat na doen... |
Onder druk van een dominante partner...
... ze heeft zelf gekozen voor iemand die 34 jaar ouder was... ... en wijzer... die ze kon volgen... ze durfde misschien zelf niet te kiezen... ... je wordt als mens niet volwassen geboren... ... ze heeft opgekeken naar iemand die wel heel erg volwassen en hoog, breed maatschappelijk gewaardeerd werd ... ... maar ze ontdekte... dat schijn wel eens bedriegt en werd wakker... ... als je wel dingen doet, maar niet kiest, gebeurt er toch wat...
Ze heeft het verleden het hoofd geboden en is er niet in blijven steken. Niet alle vrouwen zouden haar dat na doen...
... inderdaad, ze is niet in slachtofferrol blijven steken, maar heeft gekozen voor het leven en ze heeft het aangedurfd om anderen te informeren. dapper.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 11:36
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | DAVID923 schreef: wauw 15x een moord gepleegd, ik hoop dat ze vergeving vind bij de Heer! over haar levensgeluk hoef ik niet te lezen.... God have mercy on her soul... |
15 x een moord gepleegd...
Ik hoop dat ze vergeving vind bij de Heer! ....Ja, dat is correct gezegd. Hoezo, correct gezegd. Als die vrouw haar hart aan Jezus Christus geeft, dan is er vergeving, dat is nou waarom Jezus Christus naar de aarde kwam, voor IEDEREEN, dus ook voor die vrouw. Het is alleen aan haar om Jezus Christus aan te nemen als haar Redder, Verlosser en Zaligmaker.
Oke, overtreffende trap. Wat de één zei, was correct. Wat jij zegt, is correcter.
Indien nog meer verbeteringen aanvullingen volgen, dan blijven nog over: nog correcter, nog veel correcter, nog heel veel correcter. Als mens moet je er immers voor open staan, om je te laten corrigeren... dat is beschaving, telkens een stukje bijschaven. Maar het kan ook wel eens zijn... Mijn Genade is u genoeg.
Dat is 100% voortreffelijk en dus onovertreffelijk.
Dank je wel man met de gitaar!
Laatst aangepast door
|
BEHAPPY332
|
op woensdag 11 augustus 2010, 21:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 11:46
|
|
|
|
| BEHAPPY332 schreef: | Onder druk van een dominante partner...
... ze heeft zelf gekozen voor iemand die 34 jaar ouder was... ... en wijzer... die ze kon volgen... ze durfde misschien zelf niet te kiezen... ... je wordt als mens niet volwassen geboren... ... ze heeft opgekeken naar iemand die wel heel erg volwassen en hoog, breed maatschappelijk gewaardeerd werd ... ... maar ze ontdekte... dat schijn wel eens bedriegt en werd wakker... ... als je wel dingen doet, maar niet kiest, gebeurt er toch wat...
|
Dat ze zelf die keuze gemaakt heeft voor deze partner, betekent niet dat het dan ook zo makkelijk zal zijn om er weer weg te gaan! Veel vrouwen blijven jaren in zo'n soort relatie hangen, omdat ze simpelweg te bang zijn voor de gevolgen als ze weg zouden gaan. Als je zoiets nog nooit meegemaakt hebt, is het moeilijk om je dat voor te stellen en van een afstandje kun je dingen ook veel nuchterder bekijken. Maar wanneer je er midden in zit lijkt weg gaan vaak helemaal geen optie. Het gaat er uiteindelijk niet om waarom ze voor hem gekozen heeft, ze wist op dat moment waarschijnlijk nog helemaal niet wat voor iemand het was...het gaat erom dat ze uiteindelijk de kracht gevonden heeft om weg te gaan...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 11:55
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | | Morgen (woensdag) moet onze Gibby aan een hernia geopereerd worden. Hij ziet er erg tegen op! Gaan we met zn allen voor hem bidden? bedankt! |
Goed idee Angelique!
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 11:57
|
|
|
|
|
sterkte gibb en we denken aan je
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 12:00
|
|
|
|
Heel veel sterkte de komende dagen. We zullen aan je denken. We zullen je missen bij het koffieuurtje, theekransje en de borrel 's avonds.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 12:16
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 12:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 12:18
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 12:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 12:49
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Het plan is om op 21 Augustus gezellig met zen allen een dagje strand te doen aan de Bernisse. Kids zijn ook welkom! Een leuke aflsuiter van de zomervakantie! (Al is die hier dan al een week voorbij, maar ach...)
We zullen dan om 12.00 verzamelen op de parkeerplaats van S.V. Simonshaven en van daaruit gezamenlijk naar één van de strandjes lopen. Het is de bedoeling dat iedereen een tas met eigen eten en drinken, en wat te spelen voor de kids meeneemt...toiletten zijn er wel redelijk schaars dus gooi voor de zekerheid een rol toiletpapier in je tas! In het water is een afscheiding gemaakt voor de allerkleinsten zodat deze nooit te ver weg kunnen drijven... Dus...vergeet je zwembroek niet!!
SV Simonshaven
Ik ga nog steeds mee hoor! Alleen als jullie dan wel mee een oogje in t zeil willen houden Schuddebeursedijk 2A 3212 LS Simonshaven
Mensen die meegaan zijn:
Tessybear731 met 1 kind Peacedove820 met 3 kids Marianne129 (?) met 2 kids Miekjes285 Pearl (onder voorbehoud) grace585(onder voorbehoud) Emma803
Jonathan890 (onder voorbehoud)
Behappy wil graag chauffeuren in de omgeving (vanaf Rotterdam CS)...dus iedereen die vervoer zoekt mag even een gil geven! (maar niet te hard, anders worden we niet vrolijk)...
Misschien willen jullie ook even een prikbord berichtje plaatsen? Hoe meer zielen hoe meer vreugd tenslotte...
Het word wel een heus vrouwen-dagje op deze manier... Heel leuk natuurlijk, maar er mogen nog best een paar mannen bij! Kom op mannen, waar blijven die aanmeldingen? |
Ik ga nog steeds mee hoor! Alleen als jullie mee een oogje in t zeil willen houden Want anders zijn mijn kinders zo gevlogen zo vlug als water he ....
Greets, Peacedove
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 12:51
|
|
|
|
| BRAZEEVEL772 schreef: | hey visser als je grote zee tong vangt wil ik ze wel hebben voor 20 euro de kilo laat maar horen wel middel groot |
Grrrrrrrrr Moet ik ze wel eerst vangen. En dat is vannacht dus niet gelukt. Van alles geprobeerd, de beste soorten aas tot frikandellen toe, de krabben waren sneller dan de vis.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 12:57
|
|
|
|
Hij is dus echt geen lid meer.
Maar voor hoe lang nog.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 12:59
|
|
|
|
Dinsdag 3 augustus:
KOM DICHTERBIJ!
Hoe weinig kent en beseft de mens MIJN behoeften! MIJN behoeften aan liefde en vriendschap. IK kwam om mensen tot MIJ te trekken en het is heerlijk te bemerken, dat er harten zijn, die uit liefde dichterbij MIJ komen, niet zozeer om te worden geholpen, dan wel uit innige vriendschap. Velen kennen de behoeften van de mens, weinigen kennen de behoeften van CHRISTUS.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 13:12
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | We gaan uit van de case van een vrouw die noodgedwongen van haar man heeft moeten scheiden. In deze situatie ga je in het herstelproces natuurlijk onderwerpen bespreken als vertrouwen en een van de stappen in dit proces is natuurlijk je weer open te stellen voor een nieuwe relatie. In mijn ogen heeft God man en vrouw geschapen om elkaar aan te vullen, te ondersteunen en te beschermen. En ik voel me gesterkt door de uitspraken van Paulus, die jonge weduwen oproept om opnieuw te trouwen. |
dezelfde paulus die merdere malen schrijft dat je gebonden blijft to die persoon overleden is, hence; weduwe... of overspel, of de partner die zelf wegloopt zoals in 1 cor 7. kunnen we toch niet omheen? jan is niet dood in de casus.
mat 19:
3 En er kwamen Farizeeën tot Hem om Hem te verzoeken, en zij zeiden: Is het geoorloofd zijn vrouw weg te zenden om allerlei redenen? 4 Hij antwoordde en zeide: Hebt gij niet gelezen, dat de Schepper hen van den beginne als man en vrouw heeft gemaakt? 5 En Hij zeide: Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen en die twee zullen tot één vlees zijn. 6 Zo zijn zij niet meer twee, maar één vlees. Hetgeen dan God samengevoegd heeft, scheide de mens niet. 7 Zij zeiden tot Hem: Waarom heeft Mozes dan bevolen een scheidbrief te geven en haar (daarmede) weg te zenden? 8 Hij zeide tot hen: Mozes heeft u met het oog op de hardheid uwer harten toegestaan uw vrouwen weg te zenden, maar van den beginne is het zo niet geweest. 9 Doch Ik zeg u: Wie zijn vrouw wegzendt om een andere reden dan hoererij en een andere trouwt, pleegt echtbreuk. 10 De discipelen zeiden tot Hem: Indien voor een man de zaak met zijn vrouw zó staat, is het niet raadzaam te trouwen. 11 Doch Hij zeide tot hen: Niet allen vatten dit woord, alleen zij, aan wie het gegeven is. 12 Er zijn immers gesnedenen, die zo uit de moederschoot geboren zijn, en er zijn gesnedenen, die door de mensen gesneden zijn, en er zijn gesnedenen, die zichzelf gesneden hebben, ter wille van het Koninkrijk der hemelen. Die het vatten kan, die vatte het.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 13:22
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | | Een leuk idee zeg! Gaan jullie ook op het strand liggen? |
Er zal vast wel tijd zijn om op het strand te gaan liggen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 13:24
|
|
|
|
Wie gaat er mee naar het strand van Noordwijk op zaterdag 28 augustus ?
Het is de bedoeling om een gezellig dag te hebben met elkaar en eventueel een strandwandeling en samen uit eten te gaan.
Voor de avond is er natuurlijk, zeker voor de romantici onder ons, een prachtige zonsondergang gepland .....
Opgegeven tot nu toe; Erika129 Angelique327 Yes356 (onder voorbehoud) Crossroad317 Anoniempje (onder voorbehoud) Henk546 Bert168 (onder voorbehoud) Henduk927 Marcowaal200 Chatuliem619
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op dinsdag 3 augustus 2010, 13:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARGREET933
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 13:26
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Wie gaat er mee naar het strand van Noordwijk op zaterdag 28 augustus ?
Opgegeven tot nu toe; Erika Angelique327 Yes356 (onder voorbehoud) Crossroad317 Anoniempje (onder voorbehoud) Henk546 Bert168 (onder voorbehoud) Henduk927 | Margreet933(onder voorbehoud)mijn kleinkind=jarig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 13:33
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Hij is dus echt geen lid meer.
Maar voor hoe lang nog. |
voor zolang het duurt. niet erg lang dus. men gokt hier op max twee weken afwezigheid.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARGREET933
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 13:54
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | Ik ben hier om vrienden te maken, gezellig mailen en te chatten. Sinds enige weken mag ik mee doen op deze site. Maar wat mij steeds weer opvalt is dat bijna iedere dag, voorál 's avonds een kribbig sfeertje in de chatroom blijft door gaan. Waardoor leden soms afhaken...Dat vind ik jammer. Er worden hier en daar uiting gegeven...soms OOK DOOR MIJZELF hoor!!! waarvan ik denk het kan toch anders? Ik wil graag van mensen léren hoe men denkt een date te bereiken. Dat blijkt soms moeilijk te gaan. Alle dames en heren zijn hier gekomen om GEZELLIG met elkaar om te gaan. Als soms een opmerking in de chatroom bij iemand niet goed overkomt is dat jammer maar dit soort dingen gebeuren nu eenmaal. De redactie zal zeer zeker ingrijpen als er feiten worden geconstateerd die buiten de wet vallen. Mag ik met mijzelf beginnen naar verbetering in de chatbox. Eén persoon is geblokt, om na 1 dag weer op te heffen als de gemoederen weer zijn geluwd.  |
Daar sluit margreet zich volledig bij aan hoor, en dat had ik al gauw door binnen nog week. onze HERE JEZUS wil in ieders Hart komen, het is nu nog GENADE tijd. en ik ben heel blij met deze oproep van GIBBY omdat ik er ook aan gedacht had, voor mijn weg gaan bij C.M. op 5 Augustus zal ik hier voor zeker in Gebed gaan, met mijn Hemelse Vader.(voor Verbetering)heb u naaste Lief, als u zelf. voor meer LIEFDE onder elkaar, wij zijn toch immer's allemaal God's Schepselen, en een kind van HEM, dat word je door de WEDEROM geboorte.....dan kan je niet anders dan ALLEEN maar ZIJN LIEFDE geven! En God Zal die mens er dan RIJK voor Zegenen!! JEZUS is de VREDEVORST>> SHALOM=Toegebeden=VREDE-groet. Lief's, van mij MARGREET uit HEERHUGOWAARD en mijn Gemeente=Sjaloom!!!.. misschien nog tot Wederzien's.
Laatst aangepast door
|
MARGREET933
|
op dinsdag 3 augustus 2010, 13:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 14:27
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | dezelfde paulus die merdere malen schrijft dat je gebonden blijft to die persoon overleden is, hence; weduwe... of overspel, of de partner die zelf wegloopt zoals in 1 cor 7. kunnen we toch niet omheen? jan is niet dood in de casus.
mat 19:
3 En er kwamen Farizeeën tot Hem om Hem te verzoeken, en zij zeiden: Is het geoorloofd zijn vrouw weg te zenden om allerlei redenen? 4 Hij antwoordde en zeide: Hebt gij niet gelezen, dat de Schepper hen van den beginne als man en vrouw heeft gemaakt? 5 En Hij zeide: Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen en die twee zullen tot één vlees zijn. 6 Zo zijn zij niet meer twee, maar één vlees. Hetgeen dan God samengevoegd heeft, scheide de mens niet. 7 Zij zeiden tot Hem: Waarom heeft Mozes dan bevolen een scheidbrief te geven en haar (daarmede) weg te zenden? 8 Hij zeide tot hen: Mozes heeft u met het oog op de hardheid uwer harten toegestaan uw vrouwen weg te zenden, maar van den beginne is het zo niet geweest. 9 Doch Ik zeg u: Wie zijn vrouw wegzendt om een andere reden dan hoererij en een andere trouwt, pleegt echtbreuk. 10 De discipelen zeiden tot Hem: Indien voor een man de zaak met zijn vrouw zó staat, is het niet raadzaam te trouwen. 11 Doch Hij zeide tot hen: Niet allen vatten dit woord, alleen zij, aan wie het gegeven is. 12 Er zijn immers gesnedenen, die zo uit de moederschoot geboren zijn, en er zijn gesnedenen, die door de mensen gesneden zijn, en er zijn gesnedenen, die zichzelf gesneden hebben, ter wille van het Koninkrijk der hemelen. Die het vatten kan, die vatte het. |
Het voordeel van een casus is dat het één concreet voorbeeld is, waar ik dus één concreet antwoord op geef. In andere gevallen gelden andere principes, en moet weer afgewogen worden wat het beste is. In dit geval gaat de volharding van zonde van de man boven de zonde van de echtscheiding uit. En dan zou de echtscheiding dus niet als echtscheiding beschouwd moeten worden. Het is immers noodzakelijk geworden in verband met levensgevaar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 14:41
|
|
|
|
Opgegeven tot nu toe; Erika129 Angelique327 Yes356 (onder voorbehoud) Crossroad317 Anoniempje (onder voorbehoud) Henk546 Bert168 (onder voorbehoud) Henduk927 Marcowaal200 Chatuliem619
.. |
even een vraag cross...... is dit een uitje met of zonder kinderen? (op een vraag kun je altijd twee antwoorden geven, dus zeg gerust zonder...........)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 14:51
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Het voordeel van een casus is dat het één concreet voorbeeld is, waar ik dus één concreet antwoord op geef. In andere gevallen gelden andere principes, en moet weer afgewogen worden wat het beste is. In dit geval gaat de volharding van zonde van de man boven de zonde van de echtscheiding uit. En dan zou de echtscheiding dus niet als echtscheiding beschouwd moeten worden. Het is immers noodzakelijk geworden in verband met levensgevaar. |
Precies, je kunt niet elk geval of elke situatie af doen met 'het staat nu eenmaal zo in de Bijbel', en dan 1 tekst geven. Dan zou je, zo'n vrouw als Elske, daarbij nog met een schuldcomplex kunnen opzadelen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 14:53
|
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: Wie gaat er mee naar het strand van Noordwijk op zaterdag 28 augustus ?
Opgegeven tot nu toe; Erika129 Angelique327 Yes356 (onder voorbehoud) Crossroad317 Anoniempje (onder voorbehoud) Henk546 Bert168 (onder voorbehoud) Henduk927 Marcowaal200 Chatuliem619 Margreet933 (onder voorbehoud) Hannah810 met dochter (onder voorbehoud)
| HANNAH810 schreef: | even een vraag cross...... is dit een uitje met of zonder kinderen? (op een vraag kun je altijd twee antwoorden geven, dus zeg gerust zonder...........) |
Ik denk niet dat er iemand is die daar iets op tegen heeft Hannah, maar gezien de eventuele strandwandeling vraag ik me af of het verstandig is. En ik neem aan dat jij als romanticus bij uitstek toch ook van de ondergaande zon wilt genieten .... 
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op dinsdag 3 augustus 2010, 15:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE309
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 14:55
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Dit vind ik nu een typisch voorbeeld waarin de gemeente van de Heer een cruciale rol kan spelen. Allereerst vind ik dat de gemeente als bescherming zou moeten dienen voor de vrouw. Dat kan op verschillende manieren, ten eerste een geestelijke bescherming. De kerk moet voor haar zwakkeren opkomen en wat is er zwakker, dan een vrouw, die mishandeld is door haar man en er alleen voor staat? In plaats van haar de les te lezen, zouden we haar kunnen helpen met een heleboel praktische dingen. Ook ervoor zorgen dat ze er niet alleen voor staat, maar dat er vanuit de gemeente allerlei hulp kan worden ontwikkeld. Helpen met verhuizen, helpen met huis inrichten, helpen met oppas op de kinderen, er zijn zoveel mogelijkheden om juist te laten zien, dat we haar niet laten vallen, maar dat we haar steunen in haar moeilijke omstandigheden. Een van de grootste problemen is vaak: wie is nog te vertrouwen en kan ik iedereen vertrouwen? Ik denk dat de kerk als eerste taak heeft te laten zien dat we te vertrouwen zijn.
Ten tweede denk ik dat de man eens onderhanden genomen moet worden en ik zou er niet voor terug deinzen hem de deur te wijzen als hij volhardt in zijn zonde. Mensen die hun zonde liefhebben zijn geestelijk niet te bereiken, en ik denk ook dat een statement van de kerk het vertrouwen van de verwonde vrouw alleen zou doen toenemen. Je kunt niet het ene aanpakken en het andere maar laten liggen.
Als hier het vertrouwen gekweekt wordt, kun je als kerk vol vertrouwen de vrouw begeleiden als ze een nieuwe relatie gevonden heeft. En zoals je terecht opmerkt er is natuurlijk een fase waarin je weer tot jezelf moet komen. Maar ik denk dat je pas echt geconfronteerd wordt met het verleden in een nieuwe relatie. |
Hier ben ik het helemaal mee eens! Als een gemeente zich zo opstelt is zij als het ware een veilige muur rondom zo'n getraumatiseert gezin. Geweldig als dit zo gebeurd
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |