| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 15:14
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Dit vind ik nu een typisch voorbeeld waarin de gemeente van de Heer een cruciale rol kan spelen. Allereerst vind ik dat de gemeente als bescherming zou moeten dienen voor de vrouw. Dat kan op verschillende manieren, ten eerste een geestelijke bescherming. De kerk moet voor haar zwakkeren opkomen en wat is er zwakker, dan een vrouw, die mishandeld is door haar man en er alleen voor staat? In plaats van haar de les te lezen, zouden we haar kunnen helpen met een heleboel praktische dingen. Ook ervoor zorgen dat ze er niet alleen voor staat, maar dat er vanuit de gemeente allerlei hulp kan worden ontwikkeld. Helpen met verhuizen, helpen met huis inrichten, helpen met oppas op de kinderen, er zijn zoveel mogelijkheden om juist te laten zien, dat we haar niet laten vallen, maar dat we haar steunen in haar moeilijke omstandigheden. Een van de grootste problemen is vaak: wie is nog te vertrouwen en kan ik iedereen vertrouwen? Ik denk dat de kerk als eerste taak heeft te laten zien dat we te vertrouwen zijn.
Ten tweede denk ik dat de man eens onderhanden genomen moet worden en ik zou er niet voor terug deinzen hem de deur te wijzen als hij volhardt in zijn zonde. Mensen die hun zonde liefhebben zijn geestelijk niet te bereiken, en ik denk ook dat een statement van de kerk het vertrouwen van de verwonde vrouw alleen zou doen toenemen. Je kunt niet het ene aanpakken en het andere maar laten liggen.
Ok, Els is de deur uit, de kerk/gemeente heeft haar liefdevol opgevangen, ze is gescheiden enz. enz. maar wat ging er aan vooraf?? Niet de vraag of mishandeling is toegestaan, want dat is fout maar hoe kwam het balletje aan het rollen ?? En wie heeft het verhaal van de man van Els gehoord ?? Nee ik wil hem niet goedpraten, verre van dat zelfs. Ik heb een vraag bij de stelling "dat de man eens onderhanden genomen moet worden" Ik stel me zo voor dat Els met haar pijn en verdriet aanklopt bij het pastoraal team, en daar haar verhaal doet. En dan?? Is het de taak van de kerk/gemeente om contact op te nemen met de man van Els, met het gevaar dat hij Els nog meer mishandeld? Of verwijst het pastoraal team Els door naar de professionele hulpverlening, als dan niet christelijk. Bij mishandeling kan ze zelfs opgenomen worden in een "vrouwenhuis". Het pastoraal team is hierin aan handen en voeten gebonden denk ik. En iemand de deur wijzen zonder het verhaal van 2 kanten te hebben gehoord lijkt me ook niet echt verstandig. Dus zo eenvoudig ligt het allemaal niet.
Als hier het vertrouwen gekweekt wordt, kun je als kerk vol vertrouwen de vrouw begeleiden als ze een nieuwe relatie gevonden heeft. En zoals je terecht opmerkt er is natuurlijk een fase waarin je weer tot jezelf moet komen. Maar ik denk dat je pas echt geconfronteerd wordt met het verleden in een nieuwe relatie. |
Ik ben het overigens wel met de stellingname eens dat de kerk/gemeente een belangrijke rol kan spelen in de verwerking/genezing van een beschadiging vanuit een relatie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE309
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 15:38
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | | Ik ben het overigens wel met de stellingname eens dat de kerk/gemeente een belangrijke rol kan spelen in de verwerking/genezing van een beschadiging vanuit een relatie. |
Ja Cross je hebt natuurlijk gelijk er zijn altijd 2 kanten aan zo'n verhaal Toch denk ik dat een gemeente er goed aan doet om op te komen voor het zwakste. En in dit verhaal zijn dat volgens mij De kinderen met hun moeder.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 16:27
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ik denk niet dat er iemand is die daar iets op tegen heeft Hannah, maar gezien de eventuele strandwandeling vraag ik me af of het verstandig is. En ik neem aan dat jij als romanticus bij uitstek toch ook van de ondergaande zon wilt genieten .... 
.. | Ik bemoei me dr even mee(ik kom niet want we zouden kanoen maar ja,die westerlingen he ............. )maar was het niet zo dat het uitje naar het Henschotermeer(1 week eerder) bij uitstek geschikt was voor kinderen en dit uitje juist vanwege het volwassen karakter niet?Tenminste,dat dacht ik te vernemen aan de reacties in de chatbox........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 16:38
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ok, Els is de deur uit, de kerk/gemeente heeft haar liefdevol opgevangen, ze is gescheiden enz. enz. maar wat ging er aan vooraf?? Niet de vraag of mishandeling is toegestaan, want dat is fout maar hoe kwam het balletje aan het rollen ?? En wie heeft het verhaal van de man van Els gehoord ?? Nee ik wil hem niet goedpraten, verre van dat zelfs. | Als ik de case goed heb gelezen, is er al een aantal pogingen ondernomen hem therapie aan te bieden en heeft hij dat categorisch geweigerd. Waar het mij om gaat, is dat de verantwoordelijkheid gelegd moet worden waar deze hoort. Ik heb nl zelf in de praktijk meegemaakt dat de man ontzien werd, zelfs ouderling mocht blijven. En hoe dat precies vorm zou moeten krijgen is ten tweede.
| CROSSROAD317 schreef: | Ik heb een vraag bij de stelling "dat de man eens onderhanden genomen moet worden" Ik stel me zo voor dat Els met haar pijn en verdriet aanklopt bij het pastoraal team, en daar haar verhaal doet. En dan?? Is het de taak van de kerk/gemeente om contact op te nemen met de man van Els, met het gevaar dat hij Els nog meer mishandeld? Of verwijst het pastoraal team Els door naar de professionele hulpverlening, als dan niet christelijk. Bij mishandeling kan ze zelfs opgenomen worden in een "vrouwenhuis". Het pastoraal team is hierin aan handen en voeten gebonden denk ik. En iemand de deur wijzen zonder het verhaal van 2 kanten te hebben gehoord lijkt me ook niet echt verstandig. Dus zo eenvoudig ligt het allemaal niet. | Ik denk dat dit boven een pastoraal team uit gaat, ik zit meer te denken aan een diakonaal team. Er zitten nl. ook veel praktische consequenties aan een scheiding. Eerst een diakonaal team, zodat ze zo snel mogelijk weer op de benen komt en daarna een pastoraal team, want later blijkt pas wat de diepte van de wonden is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 16:51
|
|
|
|
paulus is er duidelijk in, vooral in 1 cor 7, als je trouwt moet het met een kind van God zijn, niet van de wereld (satan). heb het natuurlijk niet over de situatie waar beiden al als ongelovig zijn getrouwd en er 1 tot geloof komt, dat probleem was er ook in de corinthe gemeente en behandelde paulus ook, in hetzelfde hoofdstuk.
een casus lijkt me wel leuk, want er was een ander topic over scheiden, ook met een casus en dat sloeg aan. stel je vind iemand op je werk onwijs leuk, en het is wederzijds. je moet je best doen niet er aan toe te geven en verliefd te worden. die persoon is niet gelovig. wat doe je?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 16:55
|
|
|
|
ik ben nooit in de chat. zonde van mijn tijd, laag niveau, ook bij funky fish.
maar zo te horen gaat het verder dan slappe praat.
mag ik een ieder herinneren, en misschien moet je deze tekst boven aan de chat plakken:
efeze 5:
3 Maar van hoererij en allerlei onreinheid of hebzucht mag onder u zelfs geen sprake zijn, zoals het heiligen betaamt, 4 en evenmin van onwelvoegelijkheid en zotte of losse taal, die geen pas geven, doch veeleer van dankzegging.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 16:56
|
|
|
|
nou nou, het is geen messias, dat we smachten naar zijn terugkomst. maar wel jammer, was een aardige broeder in de Heer. ik zeg dat hij wel terug komt, zo niet zien we hem boven bij ABBA...klaar. slotje op dit topic.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 17:11
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | paulus is er duidelijk in, vooral in 1 cor 7, als je trouwt moet het met een kind van God zijn, niet van de wereld (satan). heb het natuurlijk niet over de situatie waar beiden al als ongelovig zijn getrouwd en er 1 tot geloof komt, dat probleem was er ook in de corinthe gemeente en behandelde paulus ook, in hetzelfde hoofdstuk.
een casus lijkt me wel leuk, want er was een ander topic over scheiden, ook met een casus en dat sloeg aan. stel je vind iemand op je werk onwijs leuk, en het is wederzijds. je moet je best doen niet er aan toe te geven en verliefd te worden. die persoon is niet gelovig. wat doe je? |
Je bent me voor David....ik loop er vandaag over te denken om dit onderwerp te plaatsen. Ben idd ook heel benieuwd naar meningen van de andere cm-ers. Zoals je al zegt Paulus waarschuwt er al voor om dit niet te doen, geen span aangaan met een ongelovige. Ik denk dat je het beter niet kunt doen, hoe moeilijk dit ook is. In het leven van alle dag zul je altijd tegen situaties aanlopen waarbij voor de een de bijbel als basis van beslissingen dient terwijl dat voor de ander van totaal geen betekenis is. Hoe ga je daar uitkomen? helemaal wanneer de man (als hoofd van het gezin) de ongelovige is. Je kunt je diepste gedachten, niet delen met je partner omdat hij/zij niet begrijpt waar je het over hebt. Nooit met je partner praten over een gedeelte wat je net hebt gelezen of over een preek die je hebt gehoord. Heel eenzaam op den duur lijkt me.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 17:23
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | ik ben nooit in de chat. zonde van mijn tijd, laag niveau, ook bij funky fish.
mag ik een ieder herinneren, en misschien moet je deze tekst boven aan de chat plakken:
efeze 5:
3 Maar van hoererij en allerlei onreinheid of hebzucht mag onder u zelfs geen sprake zijn, zoals het heiligen betaamt, 4 en evenmin van onwelvoegelijkheid en zotte of losse taal, die geen pas geven, doch veeleer van dankzegging. |
Ohhhhhh lekker he,even schoppen tegen iets waar je geen weet van hebt,maar dat komt vanzelf met het groeien van je EQ........
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op dinsdag 3 augustus 2010, 17:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 17:24
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | | ik ben nooit in de chat. zonde van mijn tijd, laag niveau, |
als je er nooit (geweest) bent, kan je er ook geen oordeel over geven. en over dat lage niveau: je bent er nooit geweest, dus weet je ook niks over het niveau in de chat. voel je jezelf een soort 'Übermensch'?
en hou eens op overal maar een bijbeltekst achter te plakken. het lijkt op blasfemie!
(zeg ik als fijn Heiden)
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op dinsdag 3 augustus 2010, 17:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 17:26
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | ik ben nooit in de chat. zonde van mijn tijd, laag niveau, ook bij funky fish.
efeze 5:
3 Maar van hoererij en allerlei onreinheid of hebzucht mag onder u zelfs geen sprake zijn, zoals het heiligen betaamt, 4 en evenmin van onwelvoegelijkheid en zotte of losse taal, die geen pas geven, doch veeleer van dankzegging. |
Hoe kan je dit nou beweren.. je bent nooit in de chat. Laat ik verder maar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 17:28
|
|
|
|
Ik vind dit wel een aardig topic om tijdelijk afscheid van iemand te nemen, en die het beste te wensen. En sommige mensen kennende, komen ze terug.
GEEN SLOTJE OP DIT TOPIC.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 17:41
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | OKÉ!!!!
als ik er vanavond aan toe kom open ik een nieuw topic voor de volgende (tevens laatste dit jaar) picknick
latersssssssssssssssssss  |
Snel een datum prikken Marieke Hoop ook weer van de partij te zijn!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 18:01
|
|
|
|
verliefd (op een niet-christen)
die boot is bij mij al twee keer gezonken. een derde boot laat ik voorbijvaren.
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op dinsdag 3 augustus 2010, 18:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 18:05
|
|
|
|
Na getrouwd geweest te zijn met een niet-christen weet ik één ding zeker... niet meer! Het belangrijkste aspect van je leven niet kunnen delen met je partner is "killing" voor je relatie.. dus, hoe leuk ie ook is...there are more fish in the sea
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 18:24
|
|
|
|
ik ben er in in het begin meerdere keren geweest, dus besloten niet meer te komen. juist om die redenen. dus NU kom ik er niet meer. begrijpend nederlands? lol.
verder; die tekst is zeer direct toepasbaar op de situatie en de topic van christian match. en nee die laat ik niet achterwege, als je zo`n aanstoot hebt tegen een Bijbeltekst, misschien in de spiegel kijken?
misschien ga ik er nu heen, om de wacht te houden
Laatst aangepast door
|
DAVID923
|
op dinsdag 3 augustus 2010, 18:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 18:27
|
|
|
|
mariek; doen we 28 augustus, als we terug komen van vacantie, of 25 september? de andere zaterdagen heb ik nl al ingevuld staan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GOUDELSJE426
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 18:30
|
|
|
|
Een relatie met iemand die geen christen is, of beter, met iemand die niet God op de eerste plaats in zijn leven heeft, is voor mij geen optie. Getrouwd geweest met iemand die het geloof en God aan de wilgen heeft gehangen. Mijn bewuste keuze voor God heeft mij mijn huwelijk gekost. Want over alles in het leven kun je concessies doen, behalve wat betreft geloof en God. Dat is radicaal en gaat diep. Een partner hebben die niet begrijpt, of wil begrijpen, waarom God zo belangrijk voor me is, dat niet kan respecteren en accepteren, kan in mijn beleving dus nooit meer. Het levert alleen heel veel pijn, eenzaamheid en ellende op. Pas sinds mijn scheiding kan ik mijn kind op het geloofsgebied zo opvoeden als ik geloof dat God van mij vraagt. Door de grote aversie van mijn ex wat betreft geloof en kerk, was dat niet voldoende mogelijk. Dus nu heel veel in te halen wat dat betreft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 18:37
|
|
|
|
@goudelsje, mooie getuigenis! denk dat het hoofdstuk 1cor 7 jou wel raakt. mooi dat je voor de Heer kiest!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 18:48
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | | ik zie er niet zo zeer tegen op maar het is meer zorg over de risico's. Maar ik geef me over en laat het maar gebeuren. Dank iedereen voor het mee leven! |
Heel veel sterkte en Gods kracht en Zegen toegewenst Gibby. We bidden ook voor jou in de Gebedsroom.
Groetjes van Eva.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 18:52
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | mariek; doen we 28 augustus, als we terug komen van vacantie, of 25 september? de andere zaterdagen heb ik nl al ingevuld staan. |
28 augustus gaan er al een stel naar noordwijk. ik denk dat het dan september word.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 18:53
|
|
|
|
| GOUDELSJE426 schreef: | Een relatie met iemand die geen christen is, of beter, met iemand die niet God op de eerste plaats in zijn leven heeft, is voor mij geen optie. Getrouwd geweest met iemand die het geloof en God aan de wilgen heeft gehangen. Mijn bewuste keuze voor God heeft mij mijn huwelijk gekost. Want over alles in het leven kun je concessies doen, behalve wat betreft geloof en God. Dat is radicaal en gaat diep. Een partner hebben die niet begrijpt, of wil begrijpen, waarom God zo belangrijk voor me is, dat niet kan respecteren en accepteren, kan in mijn beleving dus nooit meer. Het levert alleen heel veel pijn, eenzaamheid en ellende op. Pas sinds mijn scheiding kan ik mijn kind op het geloofsgebied zo opvoeden als ik geloof dat God van mij vraagt. Door de grote aversie van mijn ex wat betreft geloof en kerk, was dat niet voldoende mogelijk. Dus nu heel veel in te halen wat dat betreft. |
Wat is een Christen? Mijn ex was een (Christen), keurig zijn we in de kerk getrouwd, daarna is hij er nooit meer geweest, gevolg, kinderen gekregen, niet gedoopt, wat een onbegrip van de schoonouders, gelukkig heeft m.n oudste dochter nu zelf een keuze gemaakt. Begin er nooit aan, je voelt je, ondanks dat je samen bent, eenzaam!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 18:57
|
|
|
|
| MARGREET933 schreef: | Daar sluit margreet zich volledig bij aan hoor, en dat had ik al gauw door binnen nog week. onze HERE JEZUS wil in ieders Hart komen, het is nu nog GENADE tijd. en ik ben heel blij met deze oproep van GIBBY omdat ik er ook aan gedacht had, voor mijn weg gaan bij C.M. op 5 Augustus zal ik hier voor zeker in Gebed gaan, met mijn Hemelse Vader.(voor Verbetering)heb u naaste Lief, als u zelf. voor meer LIEFDE onder elkaar, wij zijn toch immer's allemaal God's Schepselen, en een kind van HEM, dat word je door de WEDEROM geboorte.....dan kan je niet anders dan ALLEEN maar ZIJN LIEFDE geven! En God Zal die mens er dan RIJK voor Zegenen!! JEZUS is de VREDEVORST>> SHALOM=Toegebeden=VREDE-groet. Lief's, van mij MARGREET uit HEERHUGOWAARD en mijn Gemeente=Sjaloom!!!.. misschien nog tot Wederzien's.  |
Kom eens in een andere chatbox, de Gebedsroom Daar is rust, vrede, acceptatie, jezelf kunnen zijn, saamhorigheid.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 19:10
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik bemoei me dr even mee(ik kom niet want we zouden kanoen maar ja,die westerlingen he ............. )maar was het niet zo dat het uitje naar het Henschotermeer(1 week eerder) bij uitstek geschikt was voor kinderen en dit uitje juist vanwege het volwassen karakter niet?Tenminste,dat dacht ik te vernemen aan de reacties in de chatbox........ |
Zou heel goed kunnen Leanne, maar er staat ook bij in mijn antwoord op Hannah, dat ik niet weet, gezien de eventuele strandwandeling, het ook verstandig is om kinderen mee te nemen. Dus ik laat het over aan de ouders ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GOUDELSJE426
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 19:13
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | @goudelsje, mooie getuigenis! denk dat het hoofdstuk 1cor 7 jou wel raakt. mooi dat je voor de Heer kiest!  |
Dank je!
Dat is inderdaad een tekst die mij heel erg heeft bezig gehouden. Wanneer ben je vrij om in de ogen van God een nieuwe relatie aan te gaan. Ik weet dat God mij 'vrijgezet' heeft uit dat huwelijk. Vanwege diverse redenen.
Een tekst die erg belangrijk voor me is is Matth. 10:35-39 De keuze voor God kan je alles, maar dan ook werkelijk alles kosten. De grote vraag is dan, en daar heb ik voorgestaan, ben ik daartoe bereid.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARGREET933
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 19:33
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | Ik ben hier om vrienden te maken, gezellig mailen en te chatten. Sinds enige weken mag ik mee doen op deze site. Maar wat mij steeds weer opvalt is dat bijna iedere dag, voorál 's avonds een kribbig sfeertje in de chatroom blijft door gaan. Waardoor leden soms afhaken...Dat vind ik jammer. Er worden hier en daar uiting gegeven...soms OOK DOOR MIJZELF hoor!!! waarvan ik denk het kan toch anders? Ik wil graag van mensen léren hoe men denkt een date te bereiken. Dat blijkt soms moeilijk te gaan. Alle dames en heren zijn hier gekomen om GEZELLIG met elkaar om te gaan. Als soms een opmerking in de chatroom bij iemand niet goed overkomt is dat jammer maar dit soort dingen gebeuren nu eenmaal. De redactie zal zeer zeker ingrijpen als er feiten worden geconstateerd die buiten de wet vallen. Mag ik met mijzelf beginnen naar verbetering in de chatbox. Eén persoon is geblokt, om na 1 dag weer op te heffen als de gemoederen weer zijn geluwd.  |
Ja, Gibby wat EVA hier boven schijft, de GEBEDSROOM daar ben ik ook een uurtje in geweest, is heel fijn hoor omdat de ander C.M.ers ook door te geven!
Laatst aangepast door
|
MARGREET933
|
op dinsdag 3 augustus 2010, 19:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 19:44
|
|
|
|
| GOUDELSJE426 schreef: | Dank je!
Dat is inderdaad een tekst die mij heel erg heeft bezig gehouden. Wanneer ben je vrij om in de ogen van God een nieuwe relatie aan te gaan. Ik weet dat God mij 'vrijgezet' heeft uit dat huwelijk. Vanwege diverse redenen.
Een tekst die erg belangrijk voor me is is Matth. 10:35-39 De keuze voor God kan je alles, maar dan ook werkelijk alles kosten. De grote vraag is dan, en daar heb ik voorgestaan, ben ik daartoe bereid. |
Is het niet zo in een relatie dat als je elkaar respecteert in wie je bent en wat je gelooft en dat het dan heel goed kan gaan? En ja, misschien kan je dingen niet delen maar die deel je dan toch met andere mensen.......? Geloven is toch iets heel persoonlijks.......En de realiteit is dat een huwelijk tussen twee christenen ook nog wel eens eindigt in een echtscheiding....... Ik zit hier met verbazing te lezen.......Ik wist niet dat dit anno 2010 nog zo'n rol speelde........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 3 augustus 2010, 20:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 19:52
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | En hier ben ik het niet mee eens. Die sabiliteit in haar leven zal er eerst moeten zijn!!! Dat het verder kan groeien in een nieuwe relatie, ja prima, maar niet doordat ze opnieuw trouwt word ze stabiel.
En idd er zijn kerken die het principe handhaven, eens gescheiden voor altijd alleen. Helaas, wat een veroordeling en pijn er nog weer overheen. Dan denk ik ......bij God mag je altijd opnieuw beginnen, maar zijn grondpersoneel !!??.........pffff |
Ik zit hier eens even te lezen en vind eigenlijk dat jullie een heleboel vinden en in zitten te vullen........Een scheiding is voor mannen én vrouwen een moeizaam proces, wat er aan voorafgaat daar hoor je vaak een fractie van en weten degenen die het aangaan het best. het gaat er vaak om wat je niet weet. Ik denk dat het dan ook heel moeilijk in te vullen is wat de juiste weg is en wat goed is voor die persoon.........We hebben het over mensen met hun karakters en hun eigenschappen......en dat is per individu verschillend..... Ik wordt er echt een beetje naar van om te lezen hoe het allemaal wel moet en hoe goed jullie het wel weten...... Helaas.....de praktijk is wat weerbarstiger denk ik......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 3 augustus 2010, 19:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 19:59
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | ik ben er in in het begin meerdere keren geweest, dus besloten niet meer te komen. juist om die redenen. dus NU kom ik er niet meer. begrijpend nederlands? lol.
verder; die tekst is zeer direct toepasbaar op de situatie en de topic van christian match. en nee die laat ik niet achterwege, als je zo`n aanstoot hebt tegen een Bijbeltekst, misschien in de spiegel kijken?
misschien ga ik er nu heen, om de wacht te houden  |
ohhh daar wordt het gelijk een stuk beter van kun je samen met chat proberen het libelleniveau omhoog te krijgen veel succes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 20:11
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | | voor zolang het duurt. niet erg lang dus. men gokt hier op max twee weken afwezigheid. |
Wat ben jong geworden
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|