ChristianMatch

Forum

De hemel niet voor gescheiden mensen??
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 19:57

EVA685 schreef:
Nu heb ik weer wat gelezen, weet alleen niet meer waar het instond.
Alle gescheiden mensen zouden niet in de hemel komen.

Wat is dit nou weer voor kolder?
Sorry Eva, maar als ik de Bijbel lees dan is het (voor mij) duidelijk... Er is één voorwaarde om voor eeuwig bij Jezus te mogen zijn en dat is geloof in Hem!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 19:59

Goed nieuws! Vorige week hebben uk en ik een huisje aangeboden gekregen hier aan de overkant...vandaag heb ik het officieel geaccepteerd.
Als alles volgens plan verloopt krijgen we 3 September de sleutel Lachende smiley

God is goed!!
Naar boven

Auteur Bericht
GEHOLI202

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 20:00

TESSYBEAR731 schreef:
Goed nieuws! Vorige week hebben uk en ik een huisje aangeboden gekregen hier aan de overkant...vandaag heb ik het officieel geaccepteerd.
Als alles volgens plan verloopt krijgen we 3 September de sleutel Lachende smiley

God is goed!!

Gefeliciteerd Tessybear; veel geluk en zegen in je nieuwe huis voor jullie samen
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 20:00

TESSYBEAR731 schreef:

God is goed!!

Ohhh... wat leuk voor je!
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 20:01

en wat te denken van de eerste (spel)computer: de Commodore 64!

een klasgenoot van me tijdens mijn MAVO-tijd had er een thuis en eigenlijk kon je er alleen maar spelletjes mee doen...
Naar boven

Auteur Bericht
IESJE369

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 20:05

TESSYBEAR731 schreef:

God is goed!!

Gefeliciteerd!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 20:08

TESSYBEAR731 schreef:

God is goed!!

Whaaaooww GAAF !!! gefeliciteerd!!!
Naar boven

Auteur Bericht
GOUDELSJE426

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 20:12

TESSYBEAR731 schreef:

God is goed!!

Van harte!
Onze God voorziet echt he.

Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 20:18

TESSYBEAR731 schreef:
Nou, dat denk ik ook wel ja Geschokte, onthutste smiley

Nou, dat dacht ik dus ook.
HIJ wist alles al van te voren, ook dat wij gingen scheiden?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 20:21

Woensdag 4 augustus; Lucas 12-13-21: Rijk in God.[

Dat kan gebeuren: een oude vader of moeder sterft en laat aan de kinderen nogal wat geld na. Eerst is iedereen erg verdrietig en erg zorgzaam; maar o wee als de begrafenis voorbij is...Dat staan soms die lieve, aardige kinderen als kemphanen tegenover elkaar. Eerlijk zullen we alles delen - maar als het even kan krijg ik graag iets meer dan hij of zij!
Er komt een man bij Jezus. Zijn broer wil het geld van een erfenis niet met hem delen. Die man denkt: Laat ik Jezus vragen contact op te nemen met met mijn broer. Wie weet krijg ik dan dat geld wel los! Mis! Jezus is niet gekomen om erfeniskwesties op te lossen. Jezus is gekomen om ons te laten zien hoe rijk je kunt zijn zónder geld! Hij vertelt een gelijkenis, een verhaal over iemand die denkt dat geld gelukkig maakt.
Het gaat over een man, een boer, die hard gewerkt heeft. Keihard. Eindelijk zal hij nu gaan rentenieren. Nu heeft hij genoeg om verder van te leven. Zijn schuren puilen uit van het koren. Zijn portemannee kan haast niet meer dicht, zo rijk is hij. Alleen zijn levenstijd is op. En met schrik ontdekt hij : ik benniet rijk in God!
Dat is dan een vreemd antwoord op de vraag naar de erfeniskwestie. Eigenlijk wil Jezus zeggen: Man, wat maakt je je toch druk? Laat dat geld toch zitten! Wat heb je er aan? In het leven is eigenlijk alleen deze vraag van belang: Ben je rijk in God?
Rijk in God. Hoe word je dat? Moet je daar hard voor werken? Nee! Het enige dat God vraagt, is dat we Hem liefhebben, des te rijker worden we - in God! Probeer het maar!
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 20:30

LIESBETH326 schreef:
Wat is dit nou weer voor kolder?
Sorry Eva, maar als ik de Bijbel lees dan is het (voor mij) duidelijk... Er is één voorwaarde om voor eeuwig bij Jezus te mogen zijn en dat is geloof in Hem!

God kent meer genade dan dat deel dat hel en verdoemenis zaait, hoor Eva. God vrezen is iets anders dan je bang laten maken voor dit oordeel. Mensen die roepen dat gescheiden mensen in de hel komen, zijn de farizeeërs en schrifgeleerden van vandaag en dat terwijl het nog nergens staat ook.

Omdat we altijd onvolkomen zullen zijn, is God een God van vergeving.

En Liesbeth, zo ken ik je weer, je hebt in IJsland je warmte niet verloren.

Thomas, die afstand neemt van die christelijke machtsmensjes die de letter kunnen lezen, maar de Geest niet willen verstaan.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 5 augustus 2010, 19:05
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 20:45

enneh... met voor/achtertuin en zo?
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 20:45

MARIO216 schreef:
Woensdag 4 augustus; Lucas 12-13-21: Rijk in God.[

Dat kan gebeuren: een oude vader of moeder sterft en laat aan de kinderen nogal wat geld na. Eerst is iedereen erg verdrietig en erg zorgzaam; maar o wee als de begrafenis voorbij is...Dat staan soms die lieve, aardige kinderen als kemphanen tegenover elkaar. Eerlijk zullen we alles delen - maar als het even kan krijg ik graag iets meer dan hij of zij!
Er komt een man bij Jezus. Zijn broer wil het geld van een erfenis niet met hem delen. Die man denkt: Laat ik Jezus vragen contact op te nemen met met mijn broer. Wie weet krijg ik dan dat geld wel los! Mis! Jezus is niet gekomen om erfeniskwesties op te lossen. Jezus is gekomen om ons te laten zien hoe rijk je kunt zijn zónder geld! Hij vertelt een gelijkenis, een verhaal over iemand die denkt dat geld gelukkig maakt.
Het gaat over een man, een boer, die hard gewerkt heeft. Keihard. Eindelijk zal hij nu gaan rentenieren. Nu heeft hij genoeg om verder van te leven. Zijn schuren puilen uit van het koren. Zijn portemannee kan haast niet meer dicht, zo rijk is hij. Alleen zijn levenstijd is op. En met schrik ontdekt hij : ik benniet rijk in God!
Dat is dan een vreemd antwoord op de vraag naar de erfeniskwestie. Eigenlijk wil Jezus zeggen: Man, wat maakt je je toch druk? Laat dat geld toch zitten! Wat heb je er aan? In het leven is eigenlijk alleen deze vraag van belang: Ben je rijk in God?
Rijk in God. Hoe word je dat? Moet je daar hard voor werken? Nee! Het enige dat God vraagt, is dat we Hem liefhebben, des te rijker worden we - in God! Probeer het maar!

Mooi hoor Mario, leuke stukjes Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 20:46

ROBBEDOES873 schreef:
Zat te twijfelen of ik zou reageren of niet... Maar geloof ga het toch doen,
Vind het moeilijk heel moeilijk want die hele casus komt me eng bekent voor...

Maar om even op Imke te reageren, ja er wordt idd veelal gereageert door mensen die zelf gescheiden zijn, maar geen enkele scheidin in het zelfde en geen mens beleeft het zelfde...

Zelf ben ik nu voor de 3de keer getrouwd... En helaas zoals ik al aangaf het verhaal van de casus komt mij eng bekent voor,

Zeker na men 1ste scheiding heb ik heel heel veel gesprekken gehad met onze dominee, soms even kort, dat hij even aan kwam waaien om simpel even te vragen goh hoe gaat het, soms hele avonden, ochtenden of middagen praten...

En nog 12 jaar laten ben ik die man nog dankbaar....

Hij heeft me laten zien dat ik er mocht zijn, dat ik men geloof niet aan de wilgen hoefde te hangen door alles wat we mee maakten en mee hadden gemaakt ( men oudste en ik) en ook dat ik me niet schuldig hoefde te voelen omdat ik gescheiden was ( mij was geleert dat het niet mocht vanuit de bijbel)
Maar ook het simpele stukje belangstelling... het er zijn voor iemand en zeker ook de diepgaande gesprekken over het geloof die ik met hem heb gehad,
Gelukkig hebben we nu nog veel contact, vaak denk ik wel eens die man was meer dan alleen dominee op dat moment was hij een engel, hij heeft zoveel voor me gedaan.

Goed om te horen, Does. Veel CM-ers hebben hele slechte ervaringen als het gaat om het pastoraat en de scheiding. En als een gelovige vrouw als Hannah van de sacramenten, lees het Avondmaal, wordt uitgesloten vind ik dat veel te ver gaan. Veel gescheiden mensen hebben de kerk, ook vanwege de slechte behandeling verlaten. Met zoveel gescheiden mensen zou het pastoraat beter toegerust moeten zijn. Dat maakt het alleen maar mooi als het in jouw geval wel goed bleek te gaan.

Thomas, een goed pastoraat bewaart gelovigen voor de kerk als er crisis is.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 20:47

ROBBEDOES873 schreef:
Zat te twijfelen of ik zou reageren of niet... Maar geloof ga het toch doen,
Vind het moeilijk heel moeilijk want die hele casus komt me eng bekent voor...

Maar om even op Imke te reageren, ja er wordt idd veelal gereageert door mensen die zelf gescheiden zijn, maar geen enkele scheidin in het zelfde en geen mens beleeft het zelfde...

Zelf ben ik nu voor de 3de keer getrouwd... En helaas zoals ik al aangaf het verhaal van de casus komt mij eng bekent voor,

Zeker na men 1ste scheiding heb ik heel heel veel gesprekken gehad met onze dominee, soms even kort, dat hij even aan kwam waaien om simpel even te vragen goh hoe gaat het, soms hele avonden, ochtenden of middagen praten...

En nog 12 jaar laten ben ik die man nog dankbaar....

Hij heeft me laten zien dat ik er mocht zijn, dat ik men geloof niet aan de wilgen hoefde te hangen door alles wat we mee maakten en mee hadden gemaakt ( men oudste en ik) en ook dat ik me niet schuldig hoefde te voelen omdat ik gescheiden was ( mij was geleert dat het niet mocht vanuit de bijbel)
Maar ook het simpele stukje belangstelling... het er zijn voor iemand en zeker ook de diepgaande gesprekken over het geloof die ik met hem heb gehad,
Gelukkig hebben we nu nog veel contact, vaak denk ik wel eens die man was meer dan alleen dominee op dat moment was hij een engel, hij heeft zoveel voor me gedaan.

Goed om te horen, Does. Veel CM-ers hebben hele slechte ervaringen als het gaat om het pastoraat en de scheiding. En als een gelovige vrouw als Hannah van de sacramenten, lees het Avondmaal, wordt uitgesloten vind ik dat veel te ver gaan. Veel gescheiden mensen hebben de kerk, ook vanwege de slechte behandeling verlaten. Met zoveel gescheiden mensen zou het pastoraat beter toegerust moeten zijn. Dat maakt het alleen maar mooi als het in jouw geval wel goed bleek te gaan.

Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 20:53

THOMAS968 schreef:

Waren alle dominees maar zo, ze zouden nog een studie Pastoraat moeten doen, juist als het moeilijk is, laten velen je vallen, ook trekt de man vaak aan het kortste eind, is er meer begrip voor de vrouw en evt. kinderen. Als een man een fout maakt, moet hij dan gelijk verstoten worden door de kerk? Wat zou JEZUS doen?
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 20:54

GRIFFIN748 schreef:
en wat te denken van de eerste (spel)computer: de Commodore 64!

een klasgenoot van me tijdens mijn MAVO-tijd had er een thuis en eigenlijk kon je er alleen maar spelletjes mee doen...

Nou er was een hele programmeercultuur rond de Commodore, dus dat ben ik niet zo met je eens.

Thomas, Apple.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 20:55

dubbel geplaatst

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 4 augustus 2010, 21:05
Naar boven

Auteur Bericht
ARNOLD765

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 21:01

Je gaat niet naar de Hemel omdat je getrouwd bent,maar door te geloven in de Here Jezus
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 21:10

EVA685 schreef:
Waren alle dominees maar zo, ze zouden nog een studie Pastoraat moeten doen, juist als het moeilijk is, laten velen je vallen, ook trekt de man vaak aan het kortste eind, is er meer begrip voor de vrouw en evt. kinderen. Als een man een fout maakt, moet hij dan gelijk verstoten worden door de kerk? Wat zou JEZUS doen?

Tijdens opleidingen voor predikanten is er al meer aandacht voor pastoraat annex maatschappelijk werk. Tegelijk zie je in kerken vaak een andere tendens, namelijk dat er meer gebruik gemaakt wordt van andere gemeenteleden middels een pastoraal team o.i.d. om zo de predikant te ontlasten danwel zich meer te kunnen laten richten op zijn onderwijzende herdersfunctie. Want in de loop der eeuwen is wel duidelijk geworden dat een predikant teveel aan taken toebedeeld heeft gekregen, die niet noodzakelijkerwijs bij hem hoeven te liggen.

Henk, die voorstander is van functioneren als lichaam in de gemeente, waarbij ieder zijn/haar taak heeft om er zo voor elkaar te zijn. Dit is zeker in situaties van scheiden van belang. Na mijn scheiding heb ik wel heel duidelijk mogen ervaren wat voor warm nest een kerkgemeenschap kan zijn. Zowel de ouderling als een aantal gemeenteleden waren er voor me zonder direct klaar te staan met allerhande donderpreken en zo. Ik kon mijn ei kwijt en ze ondersteunden me praktisch waar nodig en mogelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
JEANFRITS816

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 21:10

gradaties sodom en gomorrah zal draaglijker ziin. matteus 10 vers 14 en 15.de hel is echt voor eeuwig.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 21:11

http://www.youtube.com/watch?v=PB6tbZVbhH4
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 21:11

Ik moet eerlijkheids halve nog wel even vermelden dat het in die tijd niet om men "eigen"dominee ging, Door hem ben ik overgegaan naar een andere kerk, de dominee van mijn "eigen" kerk wist idd niet hoe er mee om te gaan zoals je helaas vaak ziet, Nu is de goeie man inmiddels wel "mijn"dominee of zoals de kinderen plachten te zeggen "onze"vriend Knipoog smiley

Maar wat we denk ik vaak vergeten is het volgende ook dominees, voorgangers ed zijn ook mensen, ja ze hebben er voor geleerd, maar ik denk dat het ook van de persoon zelf afhangt hoe iemand met de situatie omgaat....
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 21:16

EVA685 schreef:
Nu heb ik weer wat gelezen, weet alleen niet meer waar het instond.
Alle gescheiden mensen zouden niet in de hemel komen.

Ben ik blij dat God voor ons, dus ook voor gescheiden mensen, plannen heeft voor een nieuwe aarde Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 21:18

EVA685 schreef:
Nou, dat dacht ik dus ook.
HIJ wist alles al van te voren, ook dat wij gingen scheiden?

Heb je het wel goed gelezen? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 21:20

IMKE917 schreef:
Wij zien vaak tegen een hele hoge berg op. Maar met God wordt die berg stukje bij beetje afgebroken. En dan mag je weer even uitrusten van het zware werk.

Wordt de berg persé afgebroken? Of kan God ons ook leren om tijdens de moeizame beklimming niet enkel de weg met losse stenen, doornen en dergelijke te zien, maar ook te genieten van het uitzicht dat er ook is, zowel om ons heen als richting de top. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 21:20

ARNOLD765 schreef:
Je gaat niet naar de Hemel omdat je getrouwd bent,maar door te geloven in de Here Jezus

Dat klopt Arnold, maar scheiden is wel een zonde in GODS ogen.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 21:22

GRIFFIN748 schreef:
dooddoener 1e klas: 'wie trouwt doet goed, wie niet trouwt doet beter'

(dan doe ik het zo slecht nog niet...)

Of je moet branden van begeerte, dan zegt Paulus trouwen, wat nu als het alleen een LAT relatie blijft.

Laatst aangepast door
EVA685
op woensdag 4 augustus 2010, 21:23
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 21:22

EVA685 schreef:
Dat klopt Arnold, maar scheiden is wel een zonde in GODS ogen.

Dan blijft er nog meer ruimte over in de hemel, aangezien er wel meer zonden zijn en we daar allemaal wel last van hebben Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 21:24

HENK710 schreef:
Wordt de berg persé afgebroken? Of kan God ons ook leren om tijdens de moeizame beklimming niet enkel de weg met losse stenen, doornen en dergelijke te zien, maar ook te genieten van het uitzicht dat er ook is, zowel om ons heen als richting de top. Knipoog smiley

in dat verband is psalm 23 zo mooi;
"al ga ik door een dal van schaduw des doods, de Heer is bij mij!"
je gaat dus wel door het dal, maar zeker niet alleen!
het blijft een dal van schaduwen, zelfs van schaduwen van de dood!!
geen prettige tocht dus, maar als Hij je erdoor leidt, dan loop je wel vrij van angst en gevaren!
en ja, dan voelt het alsof de berg is afgebroken, omdat je voeten gaan als die van de hinden.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 ... 6194 Volgende
Pagina 1021 van 6194