| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 21:40
|
|
|
|
| ALOUS961 schreef: | Als ieders voorhoofd nu eens was
van zuiver helder vensterglas
waarachter de gedachten brouwen
zodat ieder deze kan aanschouwen
Wat zou de mens dan haastig lopen
om matglas ruiten in te kopen...
Heel leuk. Sjalom Martin
Alous |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 21:44
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | excuses als ik iemand op de tenen heb getrapt, maar die ''boeken'' komen wel 9 van de 10 keer uit die hoek. maar goed:
''die wilde cowboyverhalen van sommige christenen''
maar het zou jullie sieren, nu ook na te gaan of ik misschien een punt heb? |
Nee dat heb je niet omdat we allemaal in de zelfde GOD geloven alleen zit jij in een andere depedans als ik . En als christen mag je niet je naaste hierop aanvallen want dit was niet de eerste keer.
Sjalom Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 21:45
|
|
|
|
Engels voor beginners:
The bad man made his breakfast. De badman maakte zijn broek vast.
He had a carfull mother. Hij had een kar vol modder.
He had his trouble for his pains. Hij had zijn druppels voor zijn pijn.
There was a lawyer in the room. Er was een luier in de kamer.
Do you need a ticket, Jack? Doe je niet een tikkie gek?
The girl with the soft eyes. De kerel met het softijs.
What do you mean? Wat doe je, Mien?
The play is not fair. De plee is niet ver.
No parking here! Niet het park in, heren!
She made the noise. Ze meet de neus.
There is a long way. Er is een long weg.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 21:48
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Is de server van CM vandaag zo traag of ligt het aan mijn pc? Iedere keer wordt de internetverbinding verbroken.  |
Heb ik ook.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 21:51
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Leuke bijdrage!
Een schrijfmachine kan ook al printen en saven tegelijk. En mijn leerlingen zien nog steeds grote voordelen van een spiekbriefje boven de laptop, en briefjes doorgeven is ook een vroege vorm van chatten, zo zie je maar.
Thomas, toch wel blij met computers. |
Heb deze docent al de HEMA-website gecheckt voor het nieuwe schooljaar. Voor spiekadviezen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 21:55
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Heb deze docent al de HEMA-website gecheckt voor het nieuwe schooljaar. Voor spiekadviezen. |
En vooral spiekpennen!
Maar er staat onderaan de folder wel netjes vermeld dat ieder verantwoordelijk is voor eigen daden...dat dan weer wel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 21:56
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Engels voor beginners:
The bad man made his breakfast. De badman maakte zijn broek vast.
|
I viel met my reet in the prikkeldreed
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 22:01
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Als ik dit lees, vind ik het jammer dat ik geen Fries kan. Klinkt prachtig! Eigenlijk best bijzonder, dat er een Friese Bijbel is. Want een Bijbel vertalen is een klus zeg. Je moet zeker wel idealistisch en vooral ook gedreven zijn, om zoiets op je te nemen. Hoelang is deze Bijbel er al? Zo schijnt er ook een Twentse Bijbel te zijn of aan te komen. 'k Heb wel eens horen zeggen, dat er nog steeds kerkdiensten zijn in het Fries. Klopt dat? Zo ja.... Vind jij het een meerwaarde hebben, om een dienst in het Fries te volgen? |
Er worden wel kerkdiensten in het Fries gehouden, maar niet zo veel. Er heerst toch nog wel wat een soort christelijk-nationale opvatting dat het in het Nederlands hoort, wat natuurlijk ook praktischer is. Iedere Fries spreekt Nederlands en niet iedere inwoner van Friesland is Friestalig. Oudere mensen vinden het soms ook wat oneerbiedig of koppelen het Fries minder aan God, Nederland en Oranje, wat je soms nog tegenkomt. Zelf vind ik het respectabele grootheden die echter los van elkaar staan. Persoonlijk moet ik altijd wat aan een Friese dienst wennen, ik maak dat doorgaans twee keer per jaar mee. Maar ik heb ook het friestalige liedboek voor de Kerken. De kerkcultuur is in Friesland overwegend Nederlandstalig. Je kunt hier dus rustig een kerk binnengaan, de kans dat het een Friese dienst is, is gering.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 6 augustus 2010, 22:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 22:07
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Kan het ook in het zeeuws ????want hier maak ik niks van  |
Ik hoop voor jou dat er ook zoiets moois in het Zeeuws is. Maar ik spreek ook niet alle talen. Geniet anders van de Schotse versie of alleen van de muziek, die taal is universeel.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 6 augustus 2010, 22:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 22:09
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Ach die kids van jou binden we desnoods vast Peace  |
ho ho aan lijf straffen doen we niet op cm
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 22:13
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | vloeken ook.... en zo kan ik er nog 8 bijzetten... |
Wie tot 10 kan tellen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 22:16
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Heb ik ook. |
Oh, gelukkig. Het probleem lijkt nu, zonder dat ik iets gedaan heb, opgelost.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 22:17
|
|
|
|
Vrijdag 6 augustus:
Wankelende schreden!
Toon ons Uw weg o HEER en laat ons wandelen op Uw paden.
Dat doe je, dit is de weg, de weg van een onzekere toekomst en van wankelende schreden, het is MIJN weg. Zet alle vrees voor de toekomst van je af. Weet, dat je geleid zult worden. Weet, dat de weg je getoond zal worden. IK heb het beloofd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 22:25
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Voor wie 't nog niet wist...
Wanneer je vorig jaar voor 1.000 euro aandelen van KPN kocht, heb je vandaag nog 45 euro.
Wanneer je in januari 2000 voor 1.000 euro aandelen van Versatel kocht, heb je vandaag nog 36 euro.
Wanneer je in januari 2000 voor 1.000 euro aandelen van UPC kocht, heb je vandaag nog 18 euro.
Wanneer je echter verleden jaar voor 1.000 euro volle kratten bier gekocht hebt, alles opgedronken hebt, heb je vandaag nog statiegeld ter waarde van 390 euro!
Moraal van het verhaal: De economisch meest verantwoorde oplossing is dus de hele dag in je stoel kijken naar voetbal op TV, met een goed glas bier bij de hand.
Uw beleggingsadviseur |
Okee , dan trekken we nog maar een juupje open!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GOUDELSJE426
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 22:31
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | Vrijdag 6 augustus:
Wankelende schreden!
Toon ons Uw weg o HEER en laat ons wandelen op Uw paden.
Dat doe je, dit is de weg, de weg van een onzekere toekomst en van wankelende schreden, het is MIJN weg. Zet alle vrees voor de toekomst van je af. Weet, dat je geleid zult worden. Weet, dat de weg je getoond zal worden. IK heb het beloofd. |
Dank je wel Eva voor deze bemoediging!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 22:33
|
|
|
|
dus de BIJBELSE toetssteen voor een profeet telt niet voor jou/jullie?
Henk Bakker heeft een goed boek geschreven over de eerste dwaling in de vroege kerk, van montanus en marcion, en trekt die lijnen door naar de evangelische kerk vandaag de dag, was een eyeopener voor me. de titel van het boek is: ze hebben lief maar worden vervolgd.
gouden tip!
hoofd uit het zand, oogkleppen af, kom op!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 22:36
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Als ik dit lees, vind ik het jammer dat ik geen Fries kan. Klinkt prachtig! Eigenlijk best bijzonder, dat er een Friese Bijbel is. Want een Bijbel vertalen is een klus zeg. Je moet zeker wel idealistisch en vooral ook gedreven zijn, om zoiets op je te nemen. Hoelang is deze Bijbel er al? Zo schijnt er ook een Twentse Bijbel te zijn of aan te komen. 'k Heb wel eens horen zeggen, dat er nog steeds kerkdiensten zijn in het Fries. Klopt dat? Zo ja.... Vind jij het een meerwaarde hebben, om een dienst in het Fries te volgen? |
De Bijbel die ik heb is van 1978, maar daarvoor moet er ook een Friese vertaling geweest zijn, want toen ik tien was, las Pake (grootvader) er wel uit voor. Pake las dan en als Jezus iets zei, dan klonk het net of was hij bij ons aan tafel. Pake zei dan vaak dat het voor hem zo was dat, als hij voorlas uit de Friese Bijbel, hij het gevoel had dat God dan rechtstreeks tot hem sprak. God was veel dichterbij. Ik merkte dat met name als hij uit de Bijbel inderdaad een citaat van Christus voorlas er beheerst maar merkbaar emotie loskwam. God sprak dan tot hem zelf, zonder enige afstand. Dat te zien, raakte me als kind al diep. Voor Pake was het zo dat de Friese Bijbel tot hem persoonlijk sprak en de Nederlandstalige meer tot iedereen. Dat is meer dan een nuance.
Thomas, grootvader zegt me niets, maar Pake, en zeker deze, des te meer.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 8 augustus 2010, 00:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 22:38
|
|
|
|
| GOUDELSJE426 schreef: | | Dank je wel Eva voor deze bemoediging! |
Dank je, hierop mogen wij vertrouwen Goudelsje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 22:41
|
|
|
|
dus nogmaals, het doel is niet om te kwetsen, echt niet, God weet het. maar tot nu toe krijg ik emotionele reactie`s, en geen inhoudelijke, die ingaan op de teksten of/en argumenten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 22:42
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | | ik weet niet of ik kan die datum. Zoals het er nu uitziet niet. |
Nou Marieke. als ik jou was zou ik toch maar gaan. De vorige keer was er iemand die zei de volgende keer megafrikandellen mee te nemen. ( wel vegetarische). Dus wie weet... kan je nou kampioen frikandellen eten worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 22:57
|
|
|
|
De weekelijkse tussenstand;
1 Mariska610.....1887 postings 2 Henk710.........1347 postings 3 Tessybear.......1246 postings 4 Mario216.........1088 postings 5 Chatuliem........1079 postings 6 Hannah810.......982 postings
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 23:16
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Een glimlach kost minder dan elektriciteit en verlicht zoveel meer. |
Mooi Mario!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 23:25
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | De weekelijkse tussenstand;
1 Mariska610.....1887 postings 2 Henk710.........1347 postings 3 Tessybear.......1246 postings 4 Mario216.........1088 postings 5 Chatuliem........1079 postings 6 Hannah810.......982 postings |
Ik ben kansloos, ik zie het al, lol.
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 23:31
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Ik ben kansloos, ik zie het al, lol.
Thomas |
Ik ook Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 23:43
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | En vooral spiekpennen!
Maar er staat onderaan de folder wel netjes vermeld dat ieder verantwoordelijk is voor eigen daden...dat dan weer wel  |
EEEEEh,deze meneer leest dit soort folders ook, jongelui!
Op de politieschool hadden enkele aanstaande agenten een list bedacht. Ze zouden de antwoorden zacht tikkend in morse aan elkaar doorgeven. De toezichthouder hoorde dit en was als oud-telegrafist in staat het te begrijpen. Hij tikte luid en nadrukkelijk op zijn tafel in morse: Ik laat me niet belazeren!
De aspiranten zijn er met een reprimande van afgekomen.
_ / _ _ _ / _ _
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 6 augustus 2010, 23:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 23:45
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik vind het een goed stuk,eerlijk gezegd dacht ik;hehe,eindelijk een vent op CM die zn mond open durft te doen en het is er ook nog eentje met een flinke dosis eigenwaarde Een ieder mag eisen wat hij wil en zich laten zien zoals hij wil,is niets mis mee! |
ben ik het helemaal mee eens ik kan er de humor wel van inzien iig welkom terug chandler ik zou echt de perfecte vrouw voor je zijn maar helaas ben ik al bezet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 00:31
|
|
|
|
| MARY052 schreef: | Ik ook Thomas  |
Effe een knuffel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 00:39
|
|
|
|
Ik ben 1 van de mensen die in de hel zijn geweest. En ik heb verhalen gehoord en gelezen van andere mensen die er ook zijn geweest. Die verhalen komen overeen met de bijbel en met elkaar. David; benoem jij deze getuigenissen bij voorbaat, zonder toetsing vooraf, als 'wilde cowboy-verhalen"?
GrZing
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 01:03
|
|
|
|
| CHANDLER627 schreef: | Ben er weer!
En wil daarom maar gelijk de lessen en valkuilen uit het verleden voorkomen met mijn onderstaande gebruiksaanwijzing...
Ik zit hier.... Ik zit hier.... Ik zit hier....
Verder wil ik je waarschuwen voor stalkers die hier aanwezig zijn. Mensen die emotioneel te kort schieten en te veel op zichzelf gefocust zijn.
Hey, ik ben er weer. |
Jij!
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op zaterdag 7 augustus 2010, 01:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RICHARDRI464
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 01:04
|
|
|
|
Graag weer terug komen op de juiste vertaling, iedereen gelooft (diep geworteld) dat de hel voor altoos is. Maar graag wil ik proberen dat jullie loskomen van tradities en gewoon de Bijbel lezen. Zoals ik eerder had verteld is dat de Nederlandse taal beperkt is. Het woord eeuwig kan voor het zelfde met een tijdperk vertaald worden. Als iemand in DIT leven niet gekozen heeft voor Jezus Christus en van Hem nooit wat gehoord heeft. (Jezus zegt als je in Mij gelooft wordt je behouden). Dus dat diegene dus omdat hij niet gelovig was voor altijd (besef je dat eens voor altijd!!!) in het vuur moeten wandelen? Flinke dosis pijn waaraan je denk ik niet aan gewend zult raken.
Dus je bent 15 jaar, en in die 15 jaar niet gelooft in Jezus, dat betekent 15 jaar bij wijze van spreken niet gelooft in Hem. En dan voor altoos gestraft worden. Dan kom ik bij het punt als dat zo is, God ook niet het recht had om deze jongen van 15 niet te laten scheppen! Dat was m.i. beter geweest.
|
|
| Naar boven |
|
|