ChristianMatch

Forum

Concerten Sela in september
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 22:50

GEHOLI202 schreef:
In de maand september geeft Sela( zonder H…) een aantal concerten.
Het is misschien wel een leuk idee om hieronder in te vullen naar welk concert je gaat en wie van de CM-leden je dus kunt treffen die avond.
Ook kun je zo afspreken om met elkaar mee te rijden of voor of na het concert nog wat te ondernemen. En ook kaarten ruilen als je toch nog wisselt van locatie wordt zo mogelijk.

Het lijkt me handig om zelf de kaarten te bestellen en je daarna op de bestemde plaats in te vullen. Voor meer info:

http://www.selamusic.nl/

Reserveren kan via deze link

http://www.selamusic.nl/index.php?action=tickets

woensdag 15 september Ede

vrijdag 17 september Katwijk

zaterdag 18 september Zwolle

dinsdag 21 september Gorinchem

vrijdag 24 september Bunschoten

geholi202
willemijn232

Ik ga 24 september naar Bunschoten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIK390

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 23:21

VISSER278 schreef:
Ga elkaar aub. niet veroordelen op kerkgenootschap.
Het ontstaan van de PKN in 2004 heeft al genoeg verdriet en pijn veroorzaakt.
Is er iemand die gelooft dat God vraagt tot welk kerkgenootschap we gehoord hebben?

visser veroordelen heb ik het recht niet toe en hoop dat ook niet te doen maar blijf wel bij mij mening dat zoiets niet kan en mag dan word er niet naar de bijbel verkondigd
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 23:28

HANNAH810 schreef:
We hopen 14 augustus naar het henschotermeer te gaan. we spreken rond 12 uur af bij de parkeerplaats.

Met de auto :
Vanaf de A12 neemt u de afslag Maarn/Doorn
Vervolgens volgt u de N227, richting Amersfoort
Ga op de kruising met de N224 rechts en volg de N224, richting Woudenberg
Na 1,5 km. rechtsaf het terrein op.

Adres:
De Heijgraeff 2
3931 MK Woudenberg

Het terein is tijdens het hoogseizoen tot 22.00 uur open.

Het parkeren is helaas niet gratis.
De tarieven hangen af van hoelang je erbent.
http://www.recreatiemiddennederland.nl/aanvragen/parkeren-henschotermeer.html

N.B. we gaan dus niet per definitie zwemmen, maar picknicken, al kun je er natuurlijk zelf wel voor kiezen om even het meer in te duiken.....Voor een plaatje van het meer; zie pag 1 van dit topic

mariska de muis,
hannah 810, 37 jaar met pleegdochter
johanna598, 48 jaar
erika 129, 35 jaar
anoniempje met kinderen, vriendin en nog meer kinderen
zinga672 46 jaar onder voorbehoud

cor299, 49 jaar
gauke 185, 46 jaar
Griffin748 (heeft geen leeftijd)
Benny340, 44 jaar(onder voorbehoud)
Crossroad317, 48 jaar (met shirt)
anoniem 45+

Eh lieve mensen jullie mogen mij van de lijst halen.
Ik ben zelf de volgende dag jarig Knipoog smiley en het wordt een beetje teveel allemaal, sorry volgende keer beter

Laatst aangepast door
ERIKA129
op zondag 8 augustus 2010, 23:30
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 23:54

TESSYBEAR731 schreef:
Mensen...

Geloven doen we vooral in God, toch Smiley die vol vragen zit

En volgens mij is dat geloof nog steeds iets heel persoonlijks, en de kerk die we daarbij bezoeken "bijzaak" ...
Kijk nou es even naar de persoon achter de reactie, i.p.v. meteen te oordelen n.a.v. de kerk die men bezoekt! Zieke smiley
Als we niks meer met elkaar mogen bespreken, wordt het hier vrij saai. De vraag, die we proberen te beantwoorden gaat juist om een kerk. Mogen we zelfs daar geen mening meer over hebben? Voor mij gaat het om meer dan een kerk, het gaat om de leer die ik bestrijd. Maar nooit personen, dat is een heel groot verschil. Er zijn hier mensen die Jan Zijlstra bestrijden, dan wordt het persoonlijk. Ik houd mij slechts aan kritiek op de leer, of juist het ontbreken daarvan. Maak dus geen dingen persoonlijk, die niet persoonlijk bedoeld zijn. (toch ben je wel een lief cactusje)

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 8 augustus 2010, 23:55
Naar boven

Auteur Bericht
RICHARDRI464

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 00:05

PKN staat dus voor mensen die van hetzelfde geslacht seks mogen hebben, immers anders zegen je zo een huwelijk niet in. Maar als je dan vraagt waar dat in de Bijbel staat dan blijft het antwoord uit. Geef me goede reden waarom het wel Bijbels is? Er is dacht ik ook een dominee die zelf niet in God geloofd? Gelukkig zijn er ook dominees die wel gezagsgetrouw aan het geschrift zijn. Nee God vraagt hier niet boven in welke kerk zat jij? Dat is wel zo.

I.p.v. te zeggen het afgeven op een kerk kun je ook het omkeren door weer terug te gaan naar de gezonde leer, dat is belangrijker. Ik heb het niet alleen over PKN maar over alle kerken die homo huwelijken inzegenen. Oud Katholieken. Ik mag toch wel afgeven op het Apostolisch Genootschap? Zij vinden (stond letterlijk in de kerk) dat Jezus niet zo belangrijk was. Grotendeels gebaseerd op het humanisme. Of moeten we alles maar goed praten en nergens op afgeven?????

Er zijn ook kerken in Nederland die steeds blijvend groeien.

Laatst aangepast door
RICHARDRI464
op maandag 9 augustus 2010, 00:06
Naar boven

Auteur Bericht
RICHARDRI464

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 00:13

Mooie tekst! Alleen banden der hel, zie ik terug in banden der dood. In het O.T. wisten ze nog niet van bestaan van de hel toch wel van het dodenrijk.

Psalmen van David mag ik graag lezen. Zeker als ik me wat depressief voel.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 00:22

RICHARDRI464 schreef:
PKN staat dus voor mensen die van hetzelfde geslacht seks mogen hebben, immers anders zegen je zo een huwelijk niet in. Maar als je dan vraagt waar dat in de Bijbel staat dan blijft het antwoord uit. Geef me goede reden waarom het wel Bijbels is? Er is dacht ik ook een dominee die zelf niet in God geloofd? Gelukkig zijn er ook dominees die wel gezagsgetrouw aan het geschrift zijn. Nee God vraagt hier niet boven in welke kerk zat jij? Dat is wel zo.

I.p.v. te zeggen het afgeven op een kerk kun je ook het omkeren door weer terug te gaan naar de gezonde leer, dat is belangrijker. Ik heb het niet alleen over PKN maar over alle kerken die homo huwelijken inzegenen. Oud Katholieken. Ik mag toch wel afgeven op het Apostolisch Genootschap? Zij vinden (stond letterlijk in de kerk) dat Jezus niet zo belangrijk was. Grotendeels gebaseerd op het humanisme. Of moeten we alles maar goed praten en nergens op afgeven?????

Er zijn ook kerken in Nederland die steeds blijvend groeien.

Richard, de PKN is een verzameling kerken. De Gereformeerde bond zal waarschijnlijk geen homohuwelijk inzegenen en de luthersen mogelijk wel. Van de PKN kun je in dit verband niet spreken. Het gaat er meer om wat plaatselijke kerken of eventueel denominaties doen. De PKN zegent niet in, dat doen de kerken waaruit de PKN bestaat soms.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 01:16

verwijderd door mij!

Laatst aangepast door
YES356
op donderdag 16 februari 2012, 17:19
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 03:11

CHATULIEM619 schreef:
Hier op het forum zijn 2300 leden. Ik kan geen rekening houden met evt kwetsen van mensen, ik heb slechts kritiek op datgene er geleerd wordt.

Is het ook kwetsend als ik over theezakjes ga praten? Ik vind het nl. de meest onzinnige activiteit die er bestaat.

Is het kwetsend als ik Ajax ga praten/

Is het kwetsend als ik over politiek praat?

Is het kwetsend als ik over kinderen praat?

Dit zijn slechts rethorische vragen, ik hoef er geen antwoord op.

Op het moment, dat de bevrijding van zonde uit je evangelie haalt, is het evangelie wat je vertelt niet zinnig in de ogen van de Bijbel. De reden dat in PKN kerken homoseksuelen ingezegend worden, hetzij in huwelijk, hetzij in het ambt, is dat ze zonde niet meer als zonde beschouwen.
Het evangelie is een sociaal evangelie geworden, met hulp aan de zwakkeren zonder oog te hebben voor de redding van de ziel
-----------
Inderdaad is het evangelie een sociaal evangelie geworden. Het strikt naleven van een tekst die in een tijdsgeest werd geschreven van zo'n 2000 jaar geleden kan vandaag niet meer. We evolueren mee.

Misschien zou het niet slecht zijn indien sommige christelijke strekkingen zich ontdoen van het principe van een straffende God. Op die manier gaan we in hokjes denken en ernaar handelen. Terwijl we ons als menslievend profileren zijn we lekker aan het discrimineren. Het principe van een vergevende God is meer op zijn plaats. Zo wordt ook de enggeestigheid ingeperkt.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 03:50

PETRA883 schreef:
Hallo allemaal,

Ik ben hier al een tijdje lid en wil graag jullie mening ergens over weten.
Om maar met de deur in huis te vallen, ik heb in mijn profiel aangegeven dat ik een lichamelijke beperking heb t.g.v. een ongeval. Twijfelende smiley helaas.....

Nu zul je je afvragen dat is toch geen probleem. Nou dat is het wat mij betreft ook niet. Wat ik me nu na een aantal maanden afvroeg hoe andere mensen er tegen aan kijken om een relatie aan te gaan met iemand met een beperking.

Ik heb er voor gekozen om het er bij te zetten om dat ik daar eerlijk over wil zijn en niet in een situatie wile komen van: o ja tussen haakjes ik heb ook nog een beperking!
Daarnaast wil ik er ook niet over zwijgen en net doen of het er niet is want ondanks mijn beperking heb ik een heel actief leuk leven. Alleen zou het nog leuker kunnen worden met partner Lachende smiley

Ik ben benieuwd naar jullie reactie...

groeten

Petra

Hoi Petra,

Ik heb net je profiel gelezen en het is aanstekelijk mooi en open. Dat getuigt van een positieve ingesteldheid wat alleen maar toegejuicht kan worden. Het voordeel aan jouw beperking is dat het een zichtbare beperking is. Geen spreekwoordelijke adders onder het gras. Sommige mensen hebben echter een beperking die niet zo zichtbaar is en die meestal verzwegen wordt omwille van allerhande taboes of welke andere redenen dan ook. Het spijtige is dat de maatschappij ook zijn of haar zegje heeft in het handelen en denken van mensen. Iets “ongewoons” schrikt de mensen soms toch wel af. Meestal dan nog omdat de omgeving zo vlug een bepaald oordeel heeft. Spijtig natuurlijk.

Petra, met openheid en eerlijkheid kan je meestal niet veel verkeerd doen. Het is maar hoe de andere met de gegeven informatie omgaat.

Veel geluk, meid.

Frank
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 06:43

FRANKT627 schreef:
-----------
Inderdaad is het evangelie een sociaal evangelie geworden. Het strikt naleven van een tekst die in een tijdsgeest werd geschreven van zo'n 2000 jaar geleden kan vandaag niet meer. We evolueren mee.

Misschien zou het niet slecht zijn indien sommige christelijke strekkingen zich ontdoen van het principe van een straffende God. Op die manier gaan we in hokjes denken en ernaar handelen. Terwijl we ons als menslievend profileren zijn we lekker aan het discrimineren. Het principe van een vergevende God is meer op zijn plaats. Zo wordt ook de enggeestigheid ingeperkt.

Als we God kunnen kneden naar eigen believen dan betekent dit dat God niet bestaat.

GrZing
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 06:53

MARIO216 schreef:
Dan moet je echt wachten op de 4000.

Mario, die vandaag voor het eerst sinds vanmorgen op CM was en ik afkick- problemen kreeg. Knipoog smiley

Wow... bijna 12 uren zonder cm!! Hoe gaat het nu met je? Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 08:37

CHATULIEM619 schreef:
Als we niks meer met elkaar mogen bespreken, wordt het hier vrij saai. De vraag, die we proberen te beantwoorden gaat juist om een kerk. Mogen we zelfs daar geen mening meer over hebben? Voor mij gaat het om meer dan een kerk, het gaat om de leer die ik bestrijd. Maar nooit personen, dat is een heel groot verschil. Er zijn hier mensen die Jan Zijlstra bestrijden, dan wordt het persoonlijk. Ik houd mij slechts aan kritiek op de leer, of juist het ontbreken daarvan. Maak dus geen dingen persoonlijk, die niet persoonlijk bedoeld zijn. (toch ben je wel een lief cactusje)

Sja, laat dat het em nou net zijn Chat!
De leer van de PKN verschilt ook weer per kerk...het is dus een beetje kortzichtig om dan maar meteen de hele kerk over één kam te scheren...

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op maandag 9 augustus 2010, 09:56
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 09:15

RICHARDRI464 schreef:
Ja kwam ik net achter haha! Maar goed om je geografische kennis netnummers op te doen?

Op mijn mobiel kon ik ooit regiocode zien in de display. Dan keek ik op die kaart waar ik ongeveer was. Bijvoorbeeld dat we een heel eind gingen rijden naar andere kant van Nederland!

CM is zoooo ontzettend leerzaam! Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 09:29

ZINGA672 schreef:
Wow... bijna 12 uren zonder cm!! Hoe gaat het nu met je? Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden

GrZing!

Moest heel veel Kotsende smiley en heel Zieke smiley. Was heel beroerd, maar nu effe weer een vleugje CM en ik ben weer opgeknapt. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 09:41

TESSYBEAR731 schreef:
Sja, laat dat het em nou net zijn Chat!
De leer van de KPN verschilt ook weer per kerk...het is dus een beetje kortzichtig om dan maar meteen de hele kerk over één kam te scheren...

Ik wist niet dat de KPN ook al een kerk had Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 09:56

MARISKA601 schreef:
Ik wist niet dat de KPN ook al een kerk had Knipoog smiley

Oeps Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 10:03

MARIO216 schreef:
Moest heel veel Kotsende smiley en heel Zieke smiley. Was heel beroerd, maar nu effe weer een vleugje CM en ik ben weer opgeknapt. Knipoog smiley

Ben je ziek Mario?Beterschap!
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 10:14

Deze muis zegt bij deze ook af.
De tuin moet gedaan worden.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 10:33

.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 9 augustus 2010, 10:35
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 11:31

TESSYBEAR731 schreef:
Jah...dan komen ze beiden thuis...
Man ploft op de bank omdat zijn werk erop zit, vrouw gaat eerst eten koken, daarna de kids naar bed en dan nog even het huishouden want daar is ze overdag natuurlijk niet aan toe gekomen.
En dan, eindelijk...als al het werk erop zit brengt ze haar man die nog steeds lekker op de bank zit een biertje en stapt moe, maar voldaan haar bed in...

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

De volmaakte vrouw Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley (ik blijf wel zoeken)
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKJES285

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 12:12

DANIEL777 schreef:
je hebt toch 2 mannen aangemeld is toch meer dan zat Clown smiley

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Knipoog smiley hahahahaha goeie grap!! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

Om het verschil wat kleiner te maken mag je mij van het lijstje afhalen..
(zijn wat andere dingen tussen gekomen)

SORRY !! Peace nu kan ik ook niet helpen met het letten op je kids maar dat komt vast wel goed....

Groetjes Miekjes

Laatst aangepast door
MIEKJES285
op dinsdag 10 augustus 2010, 01:27
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 12:14

Maar stel nou dat de PKN (alleen die kerken die wel homohuwelijken inzegenen) nou eens kijken naar de mens achter de zonde. Ze leggen dan de zonde van homofilie naast zich neer, maar geven het 2de grootste gebod voorrang, het gebod van de naastenliefde.

Markus 12:28 En een van de Schriftgeleerden horende, dat zij te zamen in woorden waren, en wetende, dat Hij hun goed geantwoord had, kwam tot Hem, en vroeg Hem: Welk is het eerste gebod van alle?
29 En Jezus antwoordde hem: Het eerste van al de geboden is: Hoor, Israël! de Heere, onze God, is een enig Heere.
30 En gij zult de Heere, uw God, liefhebben uit geheel uw hart, en uit geheel uw ziel, en uit geheel uw verstand, en uit geheel uw kracht. Dit is het eerste gebod.
31 En het tweede aan dit gelijk, is dit: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. Er is geen ander gebod, groter dan deze.
32 En de Schriftgeleerde zeide tot Hem: Meester! Gij hebt wel in waarheid gezegd, dat er een enig God is, en er is geen ander dan Hij;
33 En Hem lief te hebben uit geheel het hart, en uit geheel het verstand, en uit geheel de ziel, en uit geheel de kracht, en de naaste lief te hebben als zichzelf, is meer dan al de brandoffers en de slachtoffers.
34 En Jezus ziende, dat hij verstandig geantwoord had, zeide tot hem: Gij zijt niet ver van het Koninkrijk Gods. En niemand durfde Hem meer vragen.

Het gaat dus niet om de zonde, maar het gaat om de mens. Iedereen, alle forumlezers / schrijvers begaan zonde in hun leven. God kijkt de mens aan, niet door onze ogen, maar door de ogen van Jezus Christus, die onze voorspraak zal zijn, die ons heeft vrijgekocht van de dood.
JEZUS LEEFT EN WIJ IN HEM, JIJ OOK ??

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op maandag 9 augustus 2010, 12:17
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 12:19

CROSSROAD317 schreef:
Maar stel nou dat de PKN (alleen die kerken die wel homohuwelijken inzegenen) nou eens kijken naar de mens achter de zonde. Ze leggen dan de zonde van homofilie naast zich neer, maar geven het 2de grootste gebod voorrang, het gebod van de naastenliefde.

Markus 12:28 En een van de Schriftgeleerden horende, dat zij te zamen in woorden waren, en wetende, dat Hij hun goed geantwoord had, kwam tot Hem, en vroeg Hem: Welk is het eerste gebod van alle?
29 En Jezus antwoordde hem: Het eerste van al de geboden is: Hoor, Israël! de Heere, onze God, is een enig Heere.
30 En gij zult de Heere, uw God, liefhebben uit geheel uw hart, en uit geheel uw ziel, en uit geheel uw verstand, en uit geheel uw kracht. Dit is het eerste gebod.
31 En het tweede aan dit gelijk, is dit: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. Er is geen ander gebod, groter dan deze.
32 En de Schriftgeleerde zeide tot Hem: Meester! Gij hebt wel in waarheid gezegd, dat er een enig God is, en er is geen ander dan Hij;
33 En Hem lief te hebben uit geheel het hart, en uit geheel het verstand, en uit geheel de ziel, en uit geheel de kracht, en de naaste lief te hebben als zichzelf, is meer dan al de brandoffers en de slachtoffers.
34 En Jezus ziende, dat hij verstandig geantwoord had, zeide tot hem: Gij zijt niet ver van het Koninkrijk Gods. En niemand durfde Hem meer vragen.

Het gaat dus niet om de zonde, maar het gaat om de mens.Iedereen, alle forumlezers / schrijvers begaan zonde in hun leven. God kijkt de mens aan, niet door onze ogen, maar door de ogen van Jezus Christus, die onze voorspraak zal zijn, die ons heeft vrijgekocht van de dood.
JEZUS LEEFT EN WIJ IN HEM, JIJ OOK ??

Ik ben niet alleen blij dat je dit zegt - maar vooral blij dat JIJ dit zegt, Cross.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 9 augustus 2010, 12:38
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 12:20

MARISKA601 schreef:
Deze muis zegt bij deze ook af.
De tuin moet gedaan worden.

Jij hebt het georganiseerd toch ??

Nog 5 dagen om je tuin in/op orde te krijgen ......
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 12:23

CROSSROAD317 schreef:

Wie gaat er mee naar het strand van Noordwijk op zaterdag 28 augustus ?

Het is de bedoeling om een gezellig dag te hebben met elkaar en eventueel een strandwandeling en samen uit eten te gaan.

Voor de avond is er natuurlijk, zeker voor de romantici onder ons, een prachtige zonsondergang gepland .....

Zou iedereen die mee wil op 28 augustus zich op deze lijst willen opgeven ??

Opgegeven tot nu toe;
Erika129
Angelique327
Yes356
Crossroad317
Anoniempje (onder voorbehoud)
Henk546
Bert168 (onder voorbehoud)
Henduk927
Marcowaal200
Chatuliem619
Hannah810 met dochter (onder voorbehoud)
Billy701
Alous961
Imke917
Marijan072 (onder voorbehoud)
Katja065 met enkele singles (onder voorbehoud)
2de Anoniempje (ook onder voorbehoud)

Voor de mensen die van ver moeten komen, vraag eens of er mogelijkheden zijn om samen te rijden.

Verzamelen tussen 13.00 en 13.30 uur op parkeerplaats "palace plein". Zie ook de link hieronder.
http://www.noordwijk.nl/Docs/folder-fullcolor-parkeerservice-noordwijk-aprl2010.pdf

....

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op maandag 9 augustus 2010, 15:41
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 12:26

Ziek van een dagje geen CM, verder alles goed.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 12:39

Maandag 9 augustus; Lucas 10:29-37: Wie van de drie?

Om met met de deur in huis te vallen: Jezus wil met deze gelijkenis leren dat het er niet om gaat welke naasten je hébt maar dat het er om gaat zelf een naaste te zijn!

Er ligt een man langs de weg. Halfdood. Overvallen door struikrovers. Gelukkig, daar komt iemand aan: een priester. Die zal hem helpen! Iemand van de kerk, iemand van God! Maar geen sprake van! De priester is bang zijn handen vuil te maken en in een grote boog gaat hij aan de man voorbij.

Even late: een leviet, een dienstknecht van de priesters, een tempeldienaar. Dié zal hem helpen! Maar al weer: geen sprake van. Ook de leviet gaat aan de man voorbij.

Dan: een derde voorbijganger. Een Samaritaan! Ach, die zal noet helpen. Joden en Samaritanen verachten elkaar! Maar, hoe is het mogelijk, dé'ze man stapt van zijn rijdier, helpt, verbindt en laat de gewonde in een herberg verzorgen.

Wie van de drie is nu een naaste geweest? Natuurlijk, die Samaritaan! Niet de man van de tempel, niet de knecht van God, maar die halve heidenm dié heeft Gods bedoeling begrepen! Wij kunnen eindeloos discussiëren over de vraag wie je helpen moet en hoe je helpen moet. Maar als je niet uitkijkt loop je naast je naaste voorbij omdat je zelf geen naaste zijn wilt!
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 13:10

MARIO216 schreef:
Ziek van een dagje geen CM, verder alles goed.

Verder alles goed zeg je?hm..........
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 13:31

MARIJAN072 schreef:
Heel sociaal van je, Willemijn! Knipoog smiley Lachende smiley

Is misschien wel een idee, die hoofdprijs is gewoon een mooi gebied, bos, heide, uitzichten op heuvels, en in Ommen is horeca.
Ook als je niet wint een mooie wandeling, een van de mooiste van het Pieterpad. Augustus is een goede maand. En wandelen gaat ook prima als eigen activiteit.

Thomas, wandelaar.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 9 augustus 2010, 13:44
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 ... 6194 Volgende
Pagina 1042 van 6194